Společnost AMD-ATi je spolu s některými herními tvůrci poměrně optimistická …
AMD-ATI, která jako první představila světů DX11 grafický čip právě na Computexu, chce jako první představit i grafickou kartu s DX11 a také toho náležitě využít. Konkurenční NVIDIA totiž podle všeho za ATI technologicky ve vývoji DX11 zaostává a její DX11 hardware neuvidíme dříve jak na přelomu roku. Naopak podle všeho AMD-ATI vypustí už v tomto roce tři grafické karty s DX11 čipy, pokrývající téměř všechny segmenty trhu a první DX11 grafiky ATI se mají objevit už na přelomu srpen-září.
Nejednoho z nás určitě napadne, že podpora DX11 je určitě fajn, ale aby to nedopadlo jako s DX10.0, kdy nativní DX10 hra existuje všeho všudy jedna jediná a vyšla před pár týdny. Všechny hry jsou zatím vyvíjeny jako DX9 a DX10 je tam následně doděláno. O něco zajímavější je využití DX10.1, které se objevuje čím dál častěji, ale i s ním to není moc růžové, za což rozhodně částečně může NVIDIA. Když jeden ze dvou největších výrobců herních grafik dlouhodobě tvrdí, že DX10.1 je zbytečný, jak to asi může vypadat …. Ale časy se prý mění, protože NVIDIA u 40nm revize svých současných čipů přidává podporu dva roky starého API DX10.1. jenže je rok 2009 a vstupujeme do DX11 éry, přičemž ATI slibuje hry už letos. Není divu, že jsme po zkušenostech s nástupem DX10/DX10.1 poměrně skeptičtí …
Na druhou stranu jsem mluvil s některými herními vývojáři ohledně DX11 a ti tak skeptičtí kupodivu nejsou. Už před časem jsem na internetu zahlédl informaci o tom, že jsou už dokonce i hry, které jsou v DX11 převedeny a prý to není nic těžké. Naopak prý DX11 obsahuje poměrně dost zajímavé funkčnosti, kterých chtějí herní tvůrci využít. A co k tomu samotné AMD-ATI, které se na poli DX11 hodně angažuje? Šéf grafické sekce AMD-tedy bývalé společnosti ATI prohlásil, že firma už delší dobu spolupracuje s mnoha herními tvůrci a to daleko více, než tomu bylo v dobách nástupu DX10. Dokonce prý není pro ATI problém sehnat herní tvůrce, kteří by chtěli DX11 využít, ale dostatek herních kvalitních herních tvůrců obecně. Na otázku, kolik herních tvůrců obdrželo od ATI podporu ve formě DX11 grafického HW bohužel přesná odpověď nepadla.
AMD-ATI ale již dříve potvrdilo, že na prvních DX11 herních titulech pracují přední studia v čele s CodeMasters, EA, či Emergent a Rebelion. Pokud je tedy pravda, co ATI tvrdí, pak se od některé této společnosti dočkáme hry, která přinese využití DX11 – pochybuji ale o nativně DX11 hře v tomto roce. Podle toho, co se proslýchá, že DX10/10.1 hry do DX11 není problém upravit, bych celkem nepochyboval o tom, že se nějaké té hry s DX11 dočkáme. Příjemným překvapením by bylo, kdyby to bylo u nějaké AA hry, které se ke konci roku čekají. Třeba zrovna BIOSHOCK by v DX11 být mohl, podobně jako byl jednou z prvních velkých DX10 her.
bioshock vyuzival jen hodne malo funkci z dx10 a jedinym trochu znatelnym rozdilem oproti dx9 verzi byly casticove efekty. a ten druhej dil po graficke strance zatim podle videi vypada skoro stejne jak dil prvni...spis by me zajimalo jak to je v ty hre s tim physx..cosi se suskalo o tom ze ma byt pritomna physx akcelerace kapalin a plynu..a vzhledem k vyuziti vody v te hre by to mohlo byt hodne zajimave..
řekni mi která hra používala více než něco málo z Dx10? Crysis asi ne, když všechno naemulovali pro DX9. Po tom co jsem viděl různé DX10 dema na youtube, nedokážu si ani představit kde jsem viděl více než pár věcí.
Kdo z hráčů dnes nemá DX10 kompatibilní HW? Snad nikdo. Problém je hlavně v SW. Na Visty hodně hráčům prostě nechtělo přejít, tak holt mají jen DX9 a podle toho se pak i chovali vývojáři. Ale Windows 7 je už trochu jiné kafé, tak doufám, že se konečně začne objevovat více her, které jsou DX10 a vyšší. Když i já už mám HW DX10.1 kompatibilní a to už je co říct . Já většinou na cokoliv nového přecházím hodně pozdě.
http://store.steampowered.com/hwsurvey/
údaje jsou z května 2009...
když se podíváš na druhý graf, tak 50% hráčů co používá steam má pouze dx9 hardware.. a dalších 30 procent má DX10 hardware, ale na XP.
Dokonce 10 % nemá ani DX9, a to už je opravdu dávno
Jinak zajímavé je i rozložení NV vs AT, které je 65% vs 27%, zbytek je někdo jiný.
nejvíc má 8800 cca 10%, pak 8600 cca 7%, pak 48xx má cca 6% a hned za ní je 9800 s 5,2%..a pak dalších 12 příček jsod opět různé karty od NV a až pak další ATI - 3870 má 1%.
Skoro to vypadá, že té neprodejné 9800(+) se prodalo (alespon hráčům Steamu) tolik co 4850, 4870 a 4870X2 dohromady. A to 9600 má dalších 4,5%...a GTX260 další 2%..atd.
Poměrně povedená a zde vychvalovaná 4670 má cca 0,5% a je skoro nejméně oblíbená mezi hráči na Steamu.. má stejné zastoupení ja GTX285.
A to jsem si myslel, jak nemám zastaralý nebo slabý HW. No posuďte sami co jsem ještě minulý týden měl. Athlon 64 X2 5400+ a integrovanou ATI HD 3300 se SidePort 128MB DDR3 a RAM 4 GB DDR2. Jenom o paměti jsem si myslel že jsem aspoň trochu in. No a teď mám k tomu aspoň HD 4850.
Noo pokud se bavíme o hráčích a jako že jo, tak bych řekl že je to celkem slušný vzorek a málokde se dostaneš k lepším datům...
Tudíž se jedná o celkem slušný odhad hráčské situace...
BTW to by potom všechny se statistické průzkumy musely dotazovat všech obyvatel což je samozřejmě blbost...
Ale chápu, že některým Alergickým Tvrdohlavým Individualitám
se realita pochopitelně líbit nemusí
Ne vážně, vem to tak, že spousta lidí hraje for fun nějké staré gamesky a nemusejí mít nejnovější hardware. Ti co diskutují na it fórech většinou počítači žijí a cpou do nich prachy, ale co jsme my proti zbytku světa
EA podle všeho už od začátku roku 2008 vyvíjí nový Medal of Honor zasazený do nějaké operace v Africe, která se stala v roce 2003. Jestli to není tento ??DX11?? titul, protože EA vždycky na MoH soustředila hodně sil.
Taky jsem o tom četl ale není to operace v africe ale v Afgasnistánu s kódovým označením Anakonda. Ta proběhla v roce 2002 a dostali se v ní spojenci do pasti ...přistávací zóna byla ostřelována z minometů ...přišli o jeden vrtulník Apache ..pak zachraňovali pilota, který z něj vyskočil a nastěstí dopadl do hlubokého sněhu atd. Pro NATO tahle operace nedopadla dobře...
na MoH házím bobek (zatím je to stále tatáž provařená a naskriptovaná břečka), čekám na nový BF3, který by se měl objevit někdy na podzim (teď v létě by mělo vyjít "technologické demo" BF1943). MoH nechť klidně zcepení vedle NFS a podobných odpadů. EÁči to budou mít dost těžké, prosadit se v konkurenci takových nadcházejících akčních pecek jako OFP2)
už by bylo na čase začít s touhle generací DX zostra, vždyť ta pře mezi AMD-ATi a nVidiou je jako válka mezi cylony a lidmi v battlestar galactica: nikoho to nikam neposune.
obávám se, že dx 11 bude pouze o PR prezentacích, benchmarcích a o honu na zákazníka koupit si podporující HW.(Jak to bude ůspěšné ... )
Ostatně v poslední době se tomu nelze divit (dx10)
ATI bude mít náskok, ale kde ho prokáže ?
Ve hrách to asi nebude, ( pokud tedy AMD mluví pravdu bude vše jinak ), takže kam že to má nvidia spěchat ?
Prostě nevidím problém s tím, že nvidia přijde s dx 11 o půl roku déle.
nemyslím si. Sposta vývojářů jasně mluví o tom že programovaní na DX11 je mnohem jednodušší a efektivnější. Navíc se u DX11 dosahuje podobných vizuálních efektů s mnohem nižší náročností na hardware. Nemluvě o tom že drtivá většina zastánců winXP je připravena přejít na Win7.
Mimo jiné taky je dle vývojářů konverze z DX11 na konzole mnohem snadnější než z DX9, což může být dosti rozhodující faktor.
souhlas, ted ještě aby to dopadlo vše tak, jak se prezentuje.
O tý náročnosti na HW tu už jednou bylo.
Myslim, že trocha skepse je na místě, ale stejně doufám, že rozšířenost/vizualita dx 11 bude o něčem jiném, než dx 10.
Tady je skutečně plus, že XP-čkáři se chystají přejít na 7.
Tak to ještě uvidíme, jak horký to s tím přechodem bude. Zatím nejsou oznámený žádný extra tituly na DX11, které by odůvodňovaly nemalou investici do nového OS. Samozřejmě nepočítám vykuky, co používají kradený OS a kradené hry, ti budou mít plnou hubu keců pořád... Přechod z XP bude nutný už z důvodu končící podpory ze strany MS, která je odsune na vedlejší kolej, ale nebude to v řádech týdnů nebo měsíců.
Já myslím že to bude jako vždy...Firmy vydaj Grafiky s Dx11 no a za pár měsíců vyjdou hry...Ty bohužel jako vždy budou tak pekelně náročný v DX11 že se bude hrát v DX10-9...DX11 sice půjde ale opět ponížené o vše podstatné....No a jediné co se změní že se zdomácní nějaké větší rozlišení...Co tak dnes nejvíce hrají lidé doma? 1680x1050 nebo 1360x768 či 1600x1200?Nové VGA starší Gamesky rozjedou na MAX při těchto rozlišeních ale v DX 10 Stále stejná písnička
No snad zvitezi rozum nad penezma! A pokud budou vydavany hry nativne jen pro DX11 (coz si myslim nikdo zatim nedovoli) tak doufam, ze to bude optimalizovane pro DX11 a bude se tezit ne jen z novych efektu, ale predevsim, aby to vykonove lepe slapalo nez kdyby to jelo pod starsimi DX verzema a casem by se vyuzivaly nove a nove efekty pokud by to dane grafiky zvladaly. To by byl rozumny duvod proc koupit primo DX11 grafiku
Dokonce prý není pro ATI problém sehnat herní tvůrce, kteří by chtěli DX11 využít, ale dostatek herních kvalitních herních tvůrců obecně. Na otázku, kolik herních tvůrců obdrželo od ATI podporu ve formě DX11 grafického HW bohužel přesná odpověď nepadla.
A vy mi něco vykládejte o "zlém" marketingu NVidie... Toto je klasické chvástání s žádným důkazem...
Můj odhad je, že do konce roku se vydá maximálně nějaký DX11 patch na stávající hru nebo se vydá nějaká nová hra už "opatchovaná" ... jestli to teda nezbrzdí ZLÁ Nvidia
Ale ne, slovo "zlá" ber prosím jako ironickou nadsázku . O žádném srovnání nic nemluvím, to jsem trošku nepochopil...no nic.
Chtěl jsem tím jenom říci, že neexistuje "hodný" marketing a "zlý" marketing (zelenou nebo červenou si každý dosadí podle libosti) obchodníci a výrobci prostě zákazníkům nakecají
skoro cokoliv, aby své zboží prodali - obzvláště v době krize...
je to vzdy o cene.. ked na prechod na DX10 bolo treba zmenit grafiku a OS, tak na to ludia kaslali.. ak sa nemylim, tak sa teraz planuje DX11 aj pre Visty, takze by to tak boliet nemuselo a prechod by mohol byt lepsi..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!