FSR je lepší než DLSS, protože se stejným přínosem funguje na všech grafikách nejen těch od AMD.
AMD s jeho FSR se za poslední rok a půl podařilo dohnat a vlastně i předehnat NVIDIA DLSS, které trvalo dostat se na stejný současný stav 4 roky. Ovšem nyní je už pozadu, protože na DLSS stále funguje jen a pouze na vybraných NVIDIA grafikách, zatímco AMD řešení funguje na několika generacích AMD i NVIDIA karet. A funguje dobře. Obě firmy sice nadále pokračují ve vylepšování tohoto inteligentního upsampling řešení, ale je jasné, že AMD má s FSR 2.x výrazně navrch.
A to právě čistě proto, že funguje nejen na AMD HW, ale i NVIDIA grafikách, což DLSS nedokáže. Přestává tak dávat smysl implementovat obojí, když FSR funguje všem. Samozřejmě NVIDIA se svého marketingového nástroje zatím nevzdává, a výhodou v tomto případě je, že DLSS i FSR potřebují technicky stejné věci ke svému chodu v té které dané hře. Takže pokud je dnes implementováno jedno, může být implementováno i druhé a naopak. Ještě nějaký čas tak uvidíme obojí ve většině hrách, ale je možné, že stejně jako AMD vyhrálo s FreeSync, které je dnes standardem i když NVIDIA nutí tomu říkat stále GSync, tak FSR je na cestě stát se univerzálním standardem také.
Obě firmy také pracují na dalším vylepšování obrazové kvality, kdy pochopitelně při upscalingu (dělání z renderovaného nativního nižšího rozlišení vyšší rozlišení na výstupu) vznikají různé nepřesnosti a potíže u určitých detailů. Takže stále je na čem pracovat a co zlepšovat. DLSS objektivně má v některých detailech lepší výsledky než FSR a naopak.
AMD tak z čista jasna nyní oznámila příchod FSR verze 2.1, které viditelně řeší artefakty (ghosting a problikávání, což je na určitých specifických objektech více, či méně znatelné). Vedle nového převzorkovacího algoritmu přináší nová verze také možnost použití přesnějších FP32 namísto jen FP16 výpočtů a vylepšení na geometrii průhledných částic atd. Aktualizace v rámci hry na FRS 2.1 může proběhnout pomocí update samotné hry, speciálně pokud již hra obsahuje FSR 2.0, nemělo by to být nijak náročné. AMD prý ani neplánuje nutně v nastavení her odlišování verzí FSR 2.x. Ve hrách bude prostě označováno vše jako FSR 2.
Někteří tvůrci již oznámili aktualizaci na FSR 2.1, jako první všemi oblíbený Farming Sumulator 22, následovat bude Hitman 3 atd. Zamíří nově také do dalších her mezi kterými je i CyberPunk 2077, který se dočkal velkých aktualizací a další jsou na cestě. Současná verze této hry ale stále podporuje jen FSR 1.0, ovšem má i DLSS, takže podpora FSR 2.x by měla být snadná. Počet her s podporou FSR 2.x velice rychle přibývá. Aktualizace a podpory FSR 2.1 přímo se dočkal rovnou i Unreal Engine 4 a 5, pro které vyšel aktualizovaný Plugin. Takže pokud využíváte, můžete se těšit na lepší kvalitu obrazu …
Zpočátku jsem byl skeptickej k těmto upscalingům, ale co vidím na youtube konkrétně pro majitele starších sestav je to kritická věc mezi tím , aby hru dokázali vůbec hrát..
Navíc se to hodí např. při zamčených 60fps, ušetří to využití gpu a tím pádem i spotřebu karty.. pač ve 4k v ultra kvalitě člověk musí hledat rozdíl pod lupou mezi nativním rozlišením a upscalovaným..
DLSS má výhodu v menších rozlišeních , není tam tolik chyb v obrazu , ale to je asi tak všechno..
Víceméně DLSS má momentálně zhruba 180 her podporu a FSR půlku, takže mají co dohánět
bohužel ta podpora DLSS ve 180 hrách je úplně k ničemu, když drtivá většina NVIDIA grafik, které jsou v současnosti většinou uživatelů používány, DLSS neumí ;)
No tak nějak. AMD opět překvapilo, když přišlo s řešením, které lze použít nejen na kartách AMD. Sám jsem FSR zkoušel na GTX 1070 a funguje. Slovy nejmenované osoby "it just works" .
Čili vzhledem k tomu, že s FSR přišli později, tak je pochopitelné, že podpora není tak velká. Ale zvětšuje se a do budoucna se určitě hodně rozšíří, až převálcuje i uzavřené omezené DLSS.
Ani chvíli o tom nepochybuji. Vždy, když je něco proprieátního (fungující pouze na něčem) je to dopředu odsouzeno k neúspěchu. Tak jakékoliv předešlé fičury od NV.Je snad něco, co by fungovalo a používalo se to ?
Vypadá to skvěle, bohužel reálná implementace do her je zatím spíše k pláči. Možná je to moje nevědomost, ale toho seznamu jsem asi o 3/4 titulů nikdy neslyšel, AAA kousků tak 7? Ve spolupráci s vydavatelstvími je ještě hodně práce. Už aby to bylo v tom MSFS.
Trochu větší offtopic, ale co si myslíte o RX 6700 "10GB"(bez XT) je to slušná karta nebo vzít raději 6700XT, 6800 či RTX3060Ti (3070). Je to jen pro 8 let synka na hry ve fHD. (testů na YT málo u tohoto modelu).
mno de o to že RX 6700 10g mám za 9700kč s dph, 6800 za 14000 s dph, monitor k tomu má fHD 165Hz, ale já nad 120hz nikdy nepoznal rozdíl, a v 8 z něj "progamer" nebude tak stačí cíl na fHD 120hz. Přechod na větší monitor rozlišení ta karta nepřečká, pak by v nejhorším zdědil jednu mou 3080ti. De mi o co nejlepší poměr cena a dost obrázků za s fHD. S tím že CPU bude limitující "ale 1080ti dávalo suprově".
Za současné situace bych drahé karty nekupoval, nové jsou na cestě a ceny současných vyšších modelů půjdou dolů ...
6700 i 6800 josu fajn, ale jsou zaměřeny hlavně na maximální efektivitu, kterou mají bezkonkurenční. požadavky splní, ale podotýkám, že 6800 bude nahrazena možná už letos a 6700 v Q1.
Jinak pokud bude "dědit 3080Ti" určitě by mu zatím stačila nějaká levnější
Ono taky záleží, jak se to na tom FullHD provozuje
Pokud chce hrát hry na max detaily a se Super Samplingem, což je na FullHD prakticky nutnost, aby zmizely zubatý okraje, tak je potřeba hodně výkonu...
Třeba teď hraju na 1080p monitoru Wolfenstein: Youngblood, super odladěná hra na id Tech 5 enginu, co mi jede úplně na max s vyhlazováním kolem 340FPS na 6700XT...ale pořád to není ono, jsou tam viditelný hrany i přes antialiazing...tak jsem šel ještě dál a zapnul jsem si v ovladačích Virtual Super Resolution a renderuju ji ve 4K, protože dostanu ještě víc detailů a obraz jak víno bez jakýchkoli zubů a rázem mám jen 105FPS...a to je odladěná nenáročná hra...takže pak ta 6700 nemusí stačit...
Mno fHD max s SSAA (100fps+) a podle kloktání vypnout sem tam žravej detail kterej bere nejvíce výkonu, ja treba 4k jedine max nastaveni na oled 120hz, ale mláděti musí stacit fHD stejnak tam nebude vic nez 1-2h/den (zlobí jak čertík). Hry od bethesdy, gearbox, budovatelske strategie, a rts,... Jak na tom vůbec jede RT? Spotřeba 6700 vypadá na papíru dobře, snad i hluk je ok. Trochu se bojím te 160bit sběrnice.
Edit: používáte někdo k tomu nějaký VR headset? Jak to dává.
Zdravím,
Sapphire vydal na trh inovovanou verzi nitro+ RX 6700 XT. Má trochu nižší takty (boost až 2581MHz vs. 2622MHz u původní) a udávané TBP je 230W (u původní 260W). U RX 6700 udávají 220W. Šel bych radši do té novější verze RX 6700 XT.
Jinak té sběrnice bych se nebál. V minulosti jsem jel na GTX 960 4GB a ta měla 128bit. a v pohodě. Nakonec zastarala, jako každá jiná, ale vydržela mi pár let. A karty z řady 66xx jsou na tom stejně a výkon mají na fullHD taky velmi dobrý.
rx 6800 na bazaru i se zarukou od 11k, mozna prodaj i za 10k. kdyz pockas na prechod eth na PoS, tak mozna i za 8k kupovat aktualne novou grafiku z obchodu je zbytecny vyhazovani i kdyz ty ceny i tam dost slezly. karty od normalnich tezaru jsou bez problemu, jinak staci si overit lehkym pretaktovanim pameti, pokud to zvladne +400MHz tak je to v pohode.
tak baraz kartu bych nad 3k nevzal, to je pro ty rozumnější a šetřivější než jsem já, tam je to vždy 50/50 a na to já nemám nervy a ta úspora 3-4k je v tu chvíli směšná kdyby náhodou zdechla (kamarád pořád kupuje/přeprodává bazarovky "levnější a 1/2 rozpékaná v troubě mě vždy pobaví", některé jedou roky a některé řachnou do pár týdnů)
Z bazaru kartu jedině v záruce, ale jinak jsem kupoval i kartu za 8500Kč a v pohodě...1/2 rozpékaná v troubě určitě není, většina lidí sotva umí kartu vyčistit, natož, aby dělala nějakou takovou věc
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!