ANDROID dominuje světu. Má 86% podíl! Konkurence přestala existovat. Kromě Apple iOS. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 28 únor 2018
altV roce 2017 se definitivně zavřela voda nad ostatními mobilními operačními systémy.

 

 

 

 

Stále sice existují a stále se s nimi u některých, hlavně hloupých telefonů setkáte, ale Google má plány nahradit svým Androidem ostatní systémy i tam. Pokud jde o klasické chytré mobilní telefony, v roce 2017 bylo definitivně dobojováno! Zůstaly ve hře už jen dva systémy.

  • ANDROID vládne (skoro) všem ….

Apple s jeho platformou iOS je poslední, který na trhu z alternativ zůstal a vzhledem k politice Apple, zaměření firmy atd. se v dohledné době na jeho pozici nejspíše nic nezmění. V roce 2017 však o něco oslabil, když na rostoucím trhu počet prodaných telefonů Apple o malinko klesl ve srovnání s rokem 2016. Apple a jeho iOS tak drží 14% podíl s 215 miliony prodaných telefonů, což je velmi slušný výsledek vzhledem k předraženosti a nevýhodnosti Apple telefonů. Podíl ostatních platforem klesl na 0,1%, tedy na pouhý 1,5 milionu prodaných kusů. V roce 2018 nejspíše klesne tak, že už nebude zaznamenáníhodný. Microsoft plány ohledně vlastní klasické mobilní platformy Windows už odpískal, stejně tak všichni ostatní. Mnozí jako BlackBerry hodlají nadále působit ve světě mobilních telefonů se svou značkou, ale vlastní systém nahradí Androidem s nástavbou.

Trhu tak patří bezkonkurenčně Google a jeho ANDROIDu. Ten ve světě chytrých telefonů vládne snad s ještě větší převahou a dominancí, než MS Windows na počítačové platformě. Google dokázal ještě zvětšit podíl, když během roku se jeho ANDROID objevil na 1 miliardě a 320 milionech chytrých telefonech! Meziročně tak navýšil podíl z 84,8% na nový rekord 85,9% celosvětově! Ano, téměř 9 z 10 prodaných chytrých telefonů na světě, má ANDROID. Jsou oblasti a země, kde je dnes podíl ANDROIDu v podstatě 100% a o Apple tam ani nezakopnete.

Na dominantním postavení platformy ANDROID se nejspíše nic nezmění. V dohledu není nikdo a nic, kdo by dokázal Google konkurovat. Výsadnímu postavení pomáhá nejen kvalitní vývoj celého systému (což je možné i díky obrovské platformě a mnoha partnerům), ale samozřejmě dominantní postavení Google v internetových službách, které jsou s ANDROIDem přímo spojené. Apple a jeho platforma je zde spíše z politických důvodů a dá se říci trucu. Rozhodně nepředstavuje lepší operační systém, navíc je nucena využívat řadu služeb Google, který zkrátka vládne internetu, bez kterého jsou chytré telefony dá se říci na nic. Současné postavení ANDROIDu tak není žádná náhoda, ale zcela zasloužené a v dohledu není nic, co by ji ohrozilo. Tedy s možnou výjimkou nesvobodných trhů jako je Čína, kde mají vlastní internet, diktaturu a nelze vyloučit, že si udělají vlastní systém. V ostatních částech světa můžeme být v klidu …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 14:45:37
avatar
Citace:
ANDROID dominuje světu. Má 86% podíl

Cítím správně nadšení redakce ? Z blížícího se monopolu? Fascinující, hlavně jak tu zaznívají neustále obavy aby nezůstal jediný výrobce GPU a CPU a u mobilních OS to najednou nevadí. RIP objektivita, RIP zdravý rozum...
beYYYk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 15:08:34

souhlas, ejakulát mi skoro protekl přes displej Maca :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 17:29:01
avatar
redakce za monopol Androidu opravdu nemůže ... a radost??? Inu ukaž mi funkčnější systém .... google vládne internetu o tom to je .... s tím nic neuděláš ... pořád lepší Google než to co mají v Číně apod.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 18:52:18

Faktem je, že monopol je to zcela ukázkový a že z toho fakt nemám radost. CHování googlu je dost na prd, vypínají služby jak se jim zachce, na zákazníky dost kašlou.

(Ultimátní příklad všeho je přechod z androiud wearu 1 na wear 2)

No. Andoid používám, s tím akk funguje jsme celkem spokojený, ale fakt se bojím dne kdy googlu hrábne a udělá nějakou prasečinu. Permanentně zaplá gps, permanetně poslouchající foťáček, odemykání olíznutím displeje a rozborem slin... etc. MONOPOL JE HNUS. VŽDY. Je jedno jak to vypoadá teď. Vzpomeňme windows 7 a pak 8. To samé může udělat google...
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 22:43:11

No takto titulok je aj nieje pravdivý ... po správnosti by mal byť "Apple dominuje mobilnému trhu ..jeho zisky tvoria viac ako 90% z celej platformy" ...a je tu oligopol nie monopol, monopol ma google iba pri smartfonoch do ceny iphonu SE ...potom je tu zas monopol Applu ...

Na počítačoch tu máš tiež len 3 systémy ale len 2 sú použitelné pre BFU ...jeden dominuje v USA, druhý v Európe a vôbec mi to nevadí aj tak som stále na oknách a spokojný ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 13:17:44
avatar
Citace:
Inu ukaž mi funkčnější systém

To jsou mi zase argumentační fauly, já nezpochybňoval technické kvality androidu ve svém příspěvku, Vy ale reagujete jako bych to snad udělal.

V podstatě jste se teď sám přiznal k neobjektivitě, ze které jsem Vás obvinil. Co jiného jste než neobjektivní, když nechápete tak prostou věc, že monopol je problém i kdyby byl (je) android nejlepší? V čem se lišíte od někoho kdo miluje slepě vše od Applu a přeje si aby android skončil? Vůbec v ničem! Jen ve volbě strany/značky což je subjektivní/emoční záležitost.

Problém není v tom kdo co používá nebo si vybral, dostatečně inteligentní člověk chápe a má z monopolu obavy i když se tím monopolem stal jeho preferovaný OS. Vy takové obavy nemáte, což je zvláštní, když se například AMD kdysi na poli CPU příliš nevedlo, tak jste dokola strašil monopolem Intelu. Z toho usuzuji, že kdyby se hypoteticky situace obrátila a monopol by se stal z AMD, tak by Vám to vůbec nevadilo.

Fajn, máte svoje favority a oblíbence, proti tomu nic, jen kdyby to šlo příště bez těch keců o objektivitě, očividně to používáte jen když se Vám to hodí
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 14:54:51

Keby mali hlupi BFU rozum, tak by si nekupovali zasekaneho a zalagovaneho androida, kde factory reset ci wipe dalvik cache je nutnost po 1/2 roku....
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 18:25:07

Ale no tááák. Vyzkoušel jsem obojí, ale poslední iPhone jsem měl 4ku. Špatný nebyl, ale nenadchl (teda s vyjímkou designu, který byl v té době skutenčně top). Ale proč píši... měním Android pravidelně jednou za rok a půl. NIKDY jsem ho nemusel restartovat, nikdy nebyl zaseknutý, nebo zalagovaný. Poslední byly LG G2, LG G4, Samsung Galaxy S7 edge a nyní pár měsíců Note8. Všechny jedou nonstop, mají pořádný záděr a s vyjímkou aktualizací jsem žádný z nich nikdy nerestartoval.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 07:09:17
avatar
hele tak jako keca shiro, tak kecas taky, protoze s tim NIKDY bys byl asi v guinesovce ja android pouzivam taky roky a lagy ci restart ci dokonce vytuhnuti android umi, je pravda ale, ze od verze 5 a vys uz se to skoro nedeje, ale verze 4 to mela celkem v oblibe
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 13:42:22

Kecáš blbosti. Měl sem 4 roky LG G2 a nikdy jsem factory reset ani wipe dalvik nedělal a telefon jel bez problémů. Restartoval jsem hooodně zřídka...naposledy když jsem ho polil džusem

...takže si nejdřív kup normální telefon s androidem a ne žádnou čínskou plečku za pár tisíc nebo předražený Samsungy řad J a pod. S aktuálním highendem už prostě minimálně 3 roky nejsou problémy.
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 14:44:03

Jde o to, jak dobře je vyladěný systém pro daný foun. Např. čistý android na Xiaomi Mi A1 je děs, ale na skoro témže hardwaru Redmi Notes 4 s MIUI běží tak, že nebýt aktualizací, tak jej ani nerestartuji. A to jsem ho jednou nechal běžet i přes půl roku bez restartu.

Jinak je třeba nezapomínat právě na úpravy jednotlivých výrobců, kteří si Android přizpůsobují svým potřebám, stejně jako u Linuxu. Takže já bych se toho monopolu zase tak nebál.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 15:58:34

Mne na androidu sere ze na mem galaxy j5 mi porad podsouval aktulky na novejsi android a jednoho pekneho dne sem zjistil ze vubec nemam misto v telefonu.Porad to otravuje hej nemas misto hej aplikace nepobezi spravne a to ve founu nemam zadne hry,hudbu proste nic.Proste si myslim ze neni dobre kombo low end foun plus android u pristiho founu se zamerim na minimalne 16gb hdd a kdyz to pujde radeji 32.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 18:47:29

Možná kdybys na začátku neškudlil nebo lépe vybíral, tak bys teď nenaříkal.
Kupovat lowend od samsungu mi nepřijde jako chytré. Za dost peněz málo muziky.


P.S.
pro J5 je dostupný lineageOS (založený na androidu 7) takže umí adoptovat microsd jako systémovou paměť a problém to vyřeší. Mimochodem přechod na lineage tomu dá víc než druhý dech. Vřele doporučuji, už jsem takhle známým pár j5 předělával.
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 16:34:43

Myslím, že i v případě Android vs iOS by mělo pro zákazníka platit pravidlo, dva se perou a zákazník se směje. Škoda je, že z dlouhodobého hlediska to zde v tomto případě na tomto webu neplatí. Místo toho aby byl článek plný Androidích úspěchů, je zde stejný né li větší podíl plivanců směrem k iOS. Zaznělo zde jedno trefné slovo které si dovolím zopakovat "ejakulát"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 17:29:56
avatar
v článku je napsáno, že podíl Apple je za současné situace úspěch .... takže jaké plivání?
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 00:18:01

Ano, v článku je tato informace "podíl Apple je za současné situace úspěch" skutečně napsáno to nepopírám. Ještě aby to nebyl úspěch když už z trhu téměř vše ostatní zmizelo. Komentuji však článek tímto způsobem, protože na mne tak prostě působí, a očividně nejsem jediný.
daret [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 17:42:49
avatar
citujem "což je velmi slušný výsledek vzhledem k předraženosti a nevýhodnosti Apple telefonů"

1 pozitivum (velmi slušný výsledek) nasleduju 2 negativa (předraženosti a nevýhodnosti)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 16:50:36
avatar
Zoufalá situace. Doufám v Sailfish OS a cokoliv dalšího.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 17:35:05

No jsou také trhy, kde je Android rád za poloviční podíl. Nás to se v článku nějak pozapomnělo. A mimochodem, jaká to smůla, jsou to ty lukrativnější trhy...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 18:00:11
avatar
které trhy to jsou? Nejsilnější je v USA i tam má Android daleko přes 50%

Prosím vyjmenujte ty trhy, kde nemá ANDROID 50% podíl, pokud ne, tak tu lžete schválně nebo jak to mám brát?
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 20:43:49

Nic jsem nehovořil o tom, že někde nemá 50%, proč mi vkládáte slova do úst?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 21:43:57
avatar
Citace:
No jsou také trhy, kde je Android rád za poloviční podíl.


to už si asi děláš srandu? Nebo ani nevíš co píšeš?
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 00:08:37

Nevím z jakých zdrojů pochází vaše informace já našel tytoOdkaz dole se dají naklikat nejrůznější státy a je pár regionů kde má Aplle větší zastoupení než Android. Ale mně je to tak nějak fuk, stejně to jsou jen numera pocházející bůh ví odkud, všichni dobře víme, že na internetu se dá najít cokoliv, pravda i lež.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 07:50:22

U influencera takové potíže s češtinou jsou na pováženou.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-05 14:20:05

Zvykejte si, kvalitní čeština je luxus, za který se musí platit (ne reklamou).
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 08:44:09

"je rad za poloviční podíl" tzn má poloviční a vyšší podíl ale není to tak jednoznačné jako jinde a tak za něj je "rad"

Nestojí tam že ho nemá nikde.
robert21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Objektivní 2018-02-28 18:54:34

Nechápu, jak je to možné, ale v podstatě každý článek na DDworldu ve kterém je Apple zmíněn, je urážkou jeho uživatelů. Proč má autor takové nutkání si při každé příležitosti "kopnout"?
Také nechápu, jak někdo může tolik vyzdvihovat systém, který je děravý jako konkurence, ale ani majitelé telefonů za 20 a více tisíc nemají přístup k jeho aktuální verzi s méně než čtvrtletním zpožděním. To ani nemluvím o faktu, že většina telefonů ani žádnou aktualizaci nedostane. Ten "kvalitní vývoj celého systému..." je určitě super ve všech případech. Jen je škoda, že aby si uživatel mohl novinky užít, musí si v případě androidu pořídit nový telefon každý rok.
Například já využívám svůj telefon několik hodin denně, několik let a telefon o mě ví v podstatě vše, chtěl bych tak alespoň pocit bezpečí a aktuální verzi OS k dispozici. Také očekávám, že když si koupím telefon za 10 a více tisíc, věnuje mu výrobce alespoň trochu času vývojářů a pro telefon vydá i novější verzi systému. Toho ale u androidu bohužel není. Větší konkurenci a výběr v systémech bych jen uvítal.
Prosím autora o větší objektivitu v budoucích článcích a vynechání označení jako "nejlepší telefon", "předražený" apod. Výběr toho nejlepšího, ať už se jedná o cokoliv, je velmi subjektivní a na objektivním webu nemá takové označení co dělat. Stejně tak si myslím, že hodnocení ceny jen těžko může být objektivní.
Děkuji.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 21:44:26
avatar
článek je objektivní, vy nejste ... v článku není nic, co by bylo kopáním do Apple ....
robert21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 07:22:49

Citace:
Apple a jeho platforma je zde spíše z politických důvodů a dá se říci trucu. Rozhodně nepředstavuje lepší operační systém, navíc je nucena využívat řadu služeb Google, který zkrátka vládne internetu, bez kterého jsou chytré telefony dá se říci na nic.

Android i iOS mají každý své výhody, i nevýhody, tady se myslím shodneme. Který z nich bude uživatel preferovat je ale čistě subjektivní. Přeci si nepůjdu koupit telefon za 20 000Kč, který mi nevyhovuje jen protože někdo tvrdí že má "objektivně lepší systém". V tomto případě tvrzení, že jeden nebo druhý rozhodně není lepší je dost přehnané. Nebo pro to máte nějaké objektivní vysvětlení které jste jen ve článku nezmínil?
Citace:
článek je objektivní, vy nejste ...

Kde přesně nejsem objektivní?

Můj komentář ohledně kopání do Apple se netýkal pouze tohoto článku, stačí se podívat na poslední 3 věnované smartphone.
PS. nechci tu vyvolávat žádnou flame war, pouze mě zajímá důvod autorových pomluv na konkrétní výrobce. Klidně můžeme pokračovat v PM/na emailu.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 07:51:55

Tady je totiž problém A, AMD, Asus, Apple. Objektivita nikde, nebo min. odstup. Příznak tohoto serveru.
Vebecko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 10:01:59

Ještě bych doplnil, že pan Stach je velký milovník a obdivovatel herních konzolí
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 13:35:37

No je pravda, že výhody konzolového hraní nad PC již nějakou dobu nezmiňoval. Chtělo by to nějakou aktualizaci v tomto ohledu .
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 08:39:19

Jsi na serveru který je v CR znam jako IT bullvar a oneman show, neznám vlastně nikoho kdo by sem chodil pro "objektivní" info sam sem chodím jen pro pobavení jako vetšina mých kolegu.

Ale za ty leta se každý naučil jednu věc, nepouštět se do sporu s autorem to nemá cenu. Není to novinář, má své nazory a nemá nestranost. Ja obobně to respektuji na blogu tohoto typu člověk prostě jen čte pohled někoho jiného a bud souhlasí nebo ne. Sám s některými názory souhlasím a s některými ne to mi na serveru kde neočekávám seriozní novinařinu příjde OK.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-05 14:18:39

Kdo sám sebe považuje za neomylně objektivního, je zřejmé, že objektivním není.
Kdo o své objektivitě pochybuje, má teoretickou šanci na ni dosáhnout.
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 17:22:48

Tento článok z môjho pohľadu nie je nejako extrémne protiapplovský, rezonujú tam v podstate iba dve vety a to:
- velmi slušný výsledek vzhledem k předraženosti a nevýhodnosti Apple telefonů.
Toto je myslím si skutočne subjektívna vec každého spotrebiteľa. Pre mňa sú IPhony predražené, ale poznám mnoho ľudí, pre ktorých proste nie sú a preto ich majú. Okrem toho Apple ponúka viac modelov ako len 1000 eurový IPhone X.
- Rozhodně nepředstavuje lepší operační systém
IOS rozhodne je lepší operačný systém, tu sa veľmi rozvíjať debata nedá, aj keď treba hneď povedať, že Android je tiež už veľmi veľmi dobrý a použiteľný. Ak by sme sa však pozreli na začiatky oboch systémov, tak to bol rozdiel medzi "dá sa s tým pracovať" a "nedá sa s tým pracovať" v prospech IOS.
Sajo24 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-28 20:53:13
avatar
Mam Samsung 6s a IPhone 5s. Co myslite ze este funguje ? Skoro rovnaký rok vydania. 6s je nepoužiteľný nejde tam nic nainštalovať ani aktualizovať a stále dookola, aplikácia prestala pracovať. Len toľko na dokonalosť androidu. Netvrdím ze Apple je dokonalý, len ľudia do neho radšej kopu.
Sajo24 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 06:52:18
avatar
https://applenovinky.cz/2018/02/temer-dve-tretiny-vsech-zarizeni-ktere-apple-prodal-jsou-stale-aktivni/
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 07:19:23

Žena měla svého času WP ve verzi 8.1 a byl to povedený systém. Kolegové v práci, ale měli WP10 a tím si podle mě Microsoft podřízl větev - permanentní padání a restartování telefonu zavřelo cestu přes korporátní IT. NYní máme v práci iPhony a za mě je to nejhorší systém ze všech. Asi je to umocněno i tím, že na piko displeji modelu SE se prostě nedá vůbec pracovat. Vůbec se nedivím, že králuje Android. Je pravda, že moje letitá Samsung S2 byla po několika letech bez obnovení továrního nastaveníbyla docela zasekaná,ale půl roku teď funguji na Xiaomi Redminote 4 a za 4000 neskutečný telefon. 4Gb RAM, 64 Gb uložiště, infraport na ovládání televize, klimy atd. 5,5 palcový FHD displej kombinovaný s 4100mAh baterkou a STANDARDIZOVANÝM 3,5mm jackem -> večer si lehnem do postele, nasadíme sluchátka a sledujem seriály z DLNA serveru tvořeného NUCem, který vůbe nevypínám a týdenní spotřeba el. enrgie mě vyjde na 4Kč. JAkoukoliv aplikaci si stáhnu zdarma ze storu, prostě stačí nějaký Android kompatibilní hardware, ktterý navrhnout čínští inženýři prostě líp než ti sedící v nové budově nedojezeného jabka. NAvíc oproti kretenskému iPhonu mám opravdu pocit že je rok 2018, když jednou za 2 až 3 dny potřebuji dobít, tak prostě řeknu komukoliv, ať mi půjčí nabječku na mobil. U iPhonu musím dlouze obcházet kolegy s dotazem, kdo má nabíječku na iPhone.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 08:04:46

WM6, WP7, WP8, W10M. WP10 neexistuje.

Spojovat úspěch Androidu s úhlopříčkou, když iPhone má až 5,8" je s prominutím hovadina.

Dále, přesto, že iPhone nemá jack, můžete nasadit úplně stejná sluchátka, ať s ext.DAC nebo přímo Lightning konektorem.

Dále, pro iOS je kvanta DLNA aplikaci pro přehrávání.

Dále, v Apple Store jsou stovky milionů aplikací zdarma. A i kdyby ne, ta cena piva...

Dále, redukce Lightning-USB stojí pár desetikorun, tak jako příp. samotný kabel.

Jako sorry, ale tvůj příspěvek je neskutečná bída a upřímně více vypovídá o jeho autorovi než že by byl k tématu.

Příště snad bude lépe, tohle nás jen stojí čas.

PS. Gratuluji vašemu kolektivu v zaseknutí na starém USB-B Micro, až si někdo pořídí aktuální technologie (USB-C), přečteme si neméně výživný koment o dlouhých pochůzkách po kolezích....
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 10:46:06

Citace:
když jednou za 2 až 3 dny potřebuji dobít, tak prostě řeknu komukoliv, ať mi půjčí nabječku na mobil. U iPhonu musím dlouze obcházet kolegy s dotazem, kdo má nabíječku na iPhone.

Toto mi připadá spíš jako neschopnost mít vlastní nabíječku tam kde ji potřebuji, než jako pádný argument proč si vybrat telefon s Androidem a USB konektorem na nabíjení. Navíc si myslím když už chytáme ty mouchy, že s těmi standardizovanými konektory typu USB nějak oproti Lighting zaspali dobu. Člověk aby porád řešil jestli to tam necpe obráceně, chudáci starší lidi a ti co hůř vidí. Ještě že tady ten Apple je, jinak by tomu tak bylo možná dodnes.

Citace:
na piko displeji modelu SE se prostě nedá vůbec pracovat

Jsou firmy, kde k práci používají PC, na 4 palcích bych taky nechtěl makat ani na 5,5
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 12:30:35

Hlavně s tím nabíjením je u nás přesně naopak. Dvě třetiny lidí na firmě mají iPhone, takže najít pro něj nabíječku není problém. A to se nejedná o služební telefony, ale o telefony, které si ti lidé koupili za svoje z vlastní vůle.
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 17:29:14

Celé zle. Na začiaku píše, že v "NYní máme v práci iPhony" a na konci že "U iPhonu musím dlouze obcházet kolegy s dotazem, kdo má nabíječku na iPhone."
brejn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Špatný a předražený Apple 2018-03-01 08:26:09

Podle čeho je iPhone předražený?
Nejsem tak bohatý, abych kupoval levné androidy a po roce je měnil (jako do teď - Xperia Ray, Xperia P, LG Flex2).
Koupil jsem hrozně drahý (nový) iPhone SE za 6500,- a tenhle předražený telefon mi vydrží třeba 4 roky.
Po roce užívání jsem s ním tak spokojený, že ho vyndám jednou za měsíc z obalu a prohlížím si, jak to zařízení vypadá.
S androidem jsem po 3/4 roce přemýšlel nad tím, jak se toho krámu zbavím a koupím s více RAM nebo CPU a pak už budu spokojený.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-02 07:22:55
avatar
no v tomto pripade to bude rukama .. ja jedu roky na Lenovo K920 a z 28nm prejdu az na 7nm, vubec jsem nemusel resit 20,14 ci 10 generaci a Lenovo P770 a P780 doted slouzi u pribuznych, to ze si schopen za par mesicu system dojebat, coz ti apple jen tak nedovoli, je holt rukama
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 08:28:27

No v zhledem k tomu na jaké urovni je npř bezpečnost Androidu (jeste když na nejnovější verzi která má alespon naznak zabezpečení je cca 1% uživatelu) tak mě to spíše děsí jakej pruser tenhle monopol je.

Ono to ukazuje špíš jak moc je android rozmanitej co se zařízení týče. Když vememe že npř Apple je momentálně nejvetší výrobce telefonu i tabletu ale stále má jen takové zastoupení co se týče platformy tak andorid je pomalu už více ve všeom ostatním než v telefonech kde začal.

Ale jak už jsem říkal oprvdu chceme svět kde má každe auto/televize/pračka system který je absolutně nezabezpečený, nestabilní a ani na premiových zařízeních na něj prostě není spolehnutí?

Google by tohle měl řešit už jen kvuli te ohromné zodpovednosti kterou za to nese když Android vypustil ze strategií dostat ho všude za každou cenu ale neřešit že výrobci nevydavaj aktualizace atd...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 12:28:48

Tak Android to je obrovská bezpečnostní díra, z pohledu bezpečnosti je to asi jeden z nejhorších OS současnosti. Navíc ani aplikace na Google Play nejsou kdo ví jak kontrolovány a věčně se přes Google Play šíří nákazy skrze falešné aplikace.

On je to v podstatě jeden velký systém na sbírání dat o uživateli, permanentní sledování uživatele a jeho činnosti, než klasický operační systém.
Kdyby na Androidích telefonech měla být důsledně aplikována směrnice GDPR, tak by se v podstatě nesměly po 25.5.2018 ani prodávat bez obrovského svazku dodatků ohledně zpracování osobních údajů. Ale to spíš skončí ve formě mastné pokuty ve výši pár miliard € pro EU
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-01 12:19:08

Android nedominuje světu ani nedominuje světu operačních systémů.

Android dominuje světu mobilních telefonů a tabletů. Řekněme mobilních zařízení.

Windows dominují světu osobních počítačů a serverů.

Jestli nějaký operační systém dominuje světu, tak je to linux, protože na linuxovém jádru dnes běží prakticky vše ostatní. Ostatně z něj vycházel i ten Android.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-05 14:57:04

Jestli něco dominuje serverům, je to Linux.

Jestli nějaký operační systém dominuje světu, je to Minix:
https://www.networkworld.com/article/3236064/servers/minix-the-most-popular-os-in-the-world-thanks-to-intel.html
Díky ME má takové schopnosti, že mi z toho vstávají vlasy hrůzou na hlavě
daret [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Firefox / Ubuntu 2018-03-01 17:59:16
avatar
Skoda ze Mozilla skoncila s vyvojom Firefox OS. Pre take jednoduchsie telefony mi to prislo idealne a verim tomu ze by to bolo super i na high-end mobiloch.

Najhorsie, ze ani Ubuntu nedotiahlo svoj mobilny system k uspechu. Ale nemozno sa cudovat, ked si tolko nalozili. Vyvoj Miru + nove Unity. Skoda.
Postavit to na Waylande a Plasme, investovat peniaze do takehoto riesenia, to by bola pecka
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-05 14:16:43

Dovolím si parafrázovat.

Na dominantním postavení platformy Intel se nejspíše nic nezmění. V dohledu není nikdo a nic, kdo by dokázal Intelu konkurovat. Výsadnímu postavení pomáhá nejen kvalitní vývoj celého systému (což je možné i díky obrovské platformě a mnoha partnerům), ale samozřejmě dominantní postavení Intelu v datacentrech, které jsou s Intelem přímo spojené. AMD a jeho platforma je zde spíše z politických důvodů a dá se říci trucu. Rozhodně nepředstavuje dlouhodobě lepší výkon, navíc je nucena využívat řadu technologií Intelu, který zkrátka vládne x86, bez kterého jsou servery dá se říci na nic. Současné postavení Intelu tak není žádná náhoda, ale zcela zasloužené a v dohledu není nic, co by jej ohrozilo.

=> nechápu, jaktože dominance Intelu je zlo, zatímco u Androidu to problém není.

Naštěstí Intel ohrožuje Samsung, nVidia, IBM a teď i AMD. Kdy budeme mít konkurenci Google, to je ve hvězdách. To to nebezpečí nevidíš? Intel, Google nebo třeba Továrna na zubní pastu, nadvláda trhu dopadá vždy stejně. Vzpomeňme si na Wintel, následky pociťujeme doteď.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 687x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 460x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 952x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1192x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1513x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1341x
Komentářů: 6