API MANTLE se do Battlefield 4 dostane později vývojáři si ho ale velmi chválí Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 06 January 2014
altTechnologie low level API MANTLE se měla představit už v Battlefield 4, ale přišly problémy ...

 

 

 

Problémy se ale netýkají API MANTLE, ale vlastní hry Battlefield 4. Tak jak víte i z naší recenze vyšla ve stavu, kdy prostě nefungovala. Hra byla plná chyb a nedodělků, v kampani absolutně chyběla jakákoliv AI a hra se dala projít jen s headshoty. Bohužel nefungoval ani MP, kde byla ohromné množství chyb. Celá situace došla tak daleko, že vývojáři z DICE byli dokonce žalování za nekvalitní produkt.

V tomto stavu věcí tak asi není problém pochopit, že původně oznámený prosinec, jako vydání velké technologického "MANTLE" patche, se nedal stihnout. Vývojáři měli prioritní starost dodělat a opravit vlastní hru. Nicméně na ten slibovaný technologický patch se rozhodně dostane. Prozatím je další oznámený termín konec ledna.

Vývojáři si API MANTLE velmi pochvalují. Battlefied4 bude první hrou, kde se tahle technologie objeví, i když dodatečně. Následně ale bude již v základu implementována do herního engine FrostByte 3, takže MANTLE budou obsahovat všechny hry na tomto engine (většina her od EA vč. Nového Dragon Age). Nicméně MANTLE se setkal s velmi pozitivní odezvou od dalších vývojářů. Implementuje se tak do velké spousty dalších her, dokonce se dá říci většiny. MANTLE je totiž takovou malou revolucí.

V době stagnování vývoje API jako DirectX či OpenGL, zkrátka tyto velmi důležité systémové ovladače neposkytují takovou efektivitu, jakou by si stávající HW zasloužil. Proto stále mnoho her nevyužívá více jader CPU, nebo velmi špatně nakládá s dostupným výkonem GPU. AMD tak ve spolupráci s vývojáři her využilo situace a faktu, že nová generace herních konzolí jede na AMD x8 CU a GCN+ Radeon grafice a uvedlo low level API, které zlepšuje jak využití CPU, tak GPU, čímž samozřejmě vzroste výkon, či se zlepší grafika díky lépe využitelným prostředkům atd. AMD s partnery už tuto technologii prezentovalo a opravdu funguje. Přínos je podle prvních zkušeností kolem 20%, což uvádí samotní vývojáři her. A to jsme teprve na začátku - vývojáři mají důvod MANTLE používat, protože prostě už v základu většina nových her je dělaná na AMD Radeon GCN+ grafiku (i X8 AMD CPU).

Battlefield 4 bude první hrou, kde se MANTLE představí, nicméně následovat bude velká spousta dalších her, kde už bude MANTLE od počátku, takže to není žádný výstřelek ani nějaká marketingová technologie a musí se s ní počítat. Nicméně AMD ani vývojáři her stojící za MANTLE se netají tím, že celá technologie vznikla jako odpověď na stagnaci vývoje API (hlavně DirectX), takže není vyloučené, že MANTLE v současné "navíc" podobě bude jen dočasnou záležitostí a že jej třeba Microsoft zařadí do DirectX jako standard třeba jako DX11.3 apod. Nicméně vlastní přínos a funkčnost této technologie rozhodně nezmizí. Jako uživatelé můžeme očekávat od ní hlavně lepší využití vícejádrových CPU a moderních DX11 Radeon GPU k lepším výkonům, či následně možnosti lepších detailů, jestli to bude 10% nebo 20% je jedno, důležité je konečně náležitě využít technologie a výkon, který naše PC mají, a který trestuhodně mnoho her vůbec nevyužívá.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Zvirek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - heatshoty 2014-01-06 08:55:58

v kampani absolutně chyběla jakákoliv AI a hra se dala projít jen s heatshoty

Hele a jak dáváš ty heatshoty, to máš plamenomet ? Pač ten sem teda ještě neodemknul
Julo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Heatshoty 2014-01-06 09:02:51

Heatshoty fungujú len s využitím AMD MANTLE, takže autor asi má nejakú skúšobnú verziu a môže využiť neuveriteľné možnosti tejto technológie
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:05:18
avatar
sorry
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 09:00:15
avatar
Ale jo, každé procento navíc je dobré. Hodně mě ale se.re, že to pořád odkládají. Je jim jasné, že to nestihnou a přesto řeknou, že to za měsíc bude. Tak řeknu rovnou, že to nějákej ten pátek zabere ať je to pořádně, hodím rozmezí 2-4 měsíce a je klid.
Už se ví, jak to bude s funkčností?
Předpokládám, že Intel + Nvidia = nepojede
Intel + AMD (GPU)= ok
AMD + AMD = úplně ok
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 09:03:03

Citace:
MANTLE je totiž takovou malou revolucí.


Mohl by ses trošku mírnit. Mantle ještě není funkční v jediné hře a až bude tak se ještě ukáže jestli to vůbec k něčemu bude, podle mě máš hodně růžové brýle. Dokud to nebude moc použít i uživatel u nvidie, tak to prostě nemá velkou šanci na úspěch, stejně jako physx.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:05:49

Jestli umis anglicky tak tady mas vysvetleno ze tvoje srovnani s physx a nutnosti NV to podporovat je totalni nesmysl.

Mantle
Mantle is an application programming interface designed by AMD to take advantage of its position in each of the newest game consoles from Sony, Microsoft, and Nintendo. Mantle gives developers better access to AMD's GPU hardware so they can get the most out of the hardware, optimizing performance specifically for AMDs graphics cards.

The kicker is that the API carries over to AMD's Radeon GPUs for PCs. In other words, games designed for both consoles and the PC will likely run better on AMD GPUs. At the same time, there's nothing preventing NVIDIA from developing a similar API for its graphics cards. It's unlikely, however, that it would gain nearly as much traction with developers as Mantle, considering AMD's position in the game console market.

NVIDIA passed on the opportunity to develop SoCs for the newest generation of consoles, and instead chose to focus on mobile chipsets. Unfortunately, the company's Tegra processor business has seen steep declines in the past year, and now NVIDIA's GPU business is in a worse position.

On the gaming side of the coin, AMDs newest line of GPUs -- the Radeon R7 and R9 -- compare well with NVIDIA's high-end gaming graphics cards. Moreover, AMD was able to price its line lower than NVIDIA's, causing the latter to drastically cut prices on its products. This move will undoubtedly cut into NVIDIA's gross margin, which reached a record high last year.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:09:37
avatar
teda dávat do souvislosti Mantle a PhysX to je hodně hloupé ... přijde mi, že někteří absolutně nevíte co to to API je.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 18:53:58
avatar
Citace:
Mohl by ses trošku mírnit. Mantle ještě není funkční v jediné hře a až bude tak se ještě ukáže jestli to vůbec k něčemu bude, podle mě máš hodně růžové brýle. Dokud to nebude moc použít i uživatel u nvidie, tak to prostě nemá velkou šanci na úspěch, stejně jako physx.

mam podobny nazor, a ti co oponuju nech pochopia ze to zrovnavanie s physx je principialne. Pre tych co nechapu tak ide o to ze je to len na 1 platforme, neporovnava sa co to dokaze.
A dalsia vec je ze ked sa nieco vychvaluje ale nikdo to nevidel v praxi (vydana hra) tak to moze nekomu dost vadit.

Ale ked to bude fungovat tak budem rad, lebo NV som mal naposledy dobre davno v PC (7900GT) a nehodlam sa tam vracat.
Chudak Obr. z pct, ked to bude fungovat ani nezaspi
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:22:29
avatar
Nemohu s vámi souhlasit. Mezi PhysX akcelerovaným na GPU a Mantle je podstatný rozdíl. Mantle slouží k efektivnějšímu využití hardware a případném rozchození graf. efektů, které podporovaný hardware umí. Přeloženo to znamená že pokud bude Mantle aplikováno ve hře, majitel CPU Intel dle mého rozdíl pozná, a majitel GK NV by měl mít profit z lepší práce CPU a tedy nějaké navýšení výkonu by měl zaznamenat také. Pokud jde o technologie grafických efektů které nepodporuje DirectX a Mantle ano, bude sice majitel GK ochuzen ale hraní to vadit nebude. Jiná kapitola je PhysX poháněný GPU. NV tuto nadějnou technologii ve snaze o exkluzivitu zmrzačila na fyzikální vizuální efekty. Přitom výpočet fyzikálního modelu her pomocí GPU je efektivnější než přes CPU a umožnilo by fyziku ve hrách, o které se nám může jen dnes zdát. Jenže aby to fungovalo(hlavně v MP), musí být v každém PC GPU které to bude počítat. Tady právě NV této technologii zakroutilo krkem když nepovolilo fungování PhysX v PC, kde je primární GK AMD a jako přídavný akcelerátor pro PhysX GK NV. Když to celé shrneme, tak vidíte že z Mantle může mít profit majitel GPU od NV v podobě vyššího výkonu díky lepší efektivitě CPU a to i v podobě počítaní umělé inteligence a fyziky přes CPU. PhysX počítanému přes GPU díky NV, hernímu světu mimo hardware NV nepřináší nic.
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mantle sem mantle tam 2014-01-06 09:52:58

Tato technologie je jednoznačně přínosná ale tvrdit, že by mohla být součástí updatu DX je hloupost už z principu přístupu k HW. DX to obsahovat nemůže protože operuje v úplně jiné vrstvě.

Jinak jak bylo napsáno výše, reálně to nikdo neviděl v běhu kromě vývojářů z DICe, kteří, jak všichni vědí, mají "líné ruce" a "velké huby".

Vzhledem k tomu že je Mantle, PC technologie, tak by ji nejlépe mohlo využít asi Valve se svou chystanou steam konzolí, proti Microsoftu, už nějakou dobu válčí a tohle by se jevilo jako celkem učínná zbraň.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:11:07
avatar
Absolutní nemysl ... DX11 operuje ve stejné vrstvě jako MANTLE a neexistuje žádný technický důvod, proč by MANTLE nemohlo být součástí DX!

A zdaleka to nejsou jen vývojáři jednoho studia, kteří MANTLE nasadili, dokonce jsou tací, kteří už to ve hrách mají teď, ale ty hry vyjdou až za pár měsíců ;). MANTLE není zdaleka jen PC technologie ...
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:19:00
avatar
V předchozím článku se psalo že Matle je nahráda pro direct X. pouze využívá stejné HW instrukce a nevyzaduje speciální HW.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:37:11
avatar
nikde se nepsalo, že MANLE je náhrada za DX! MANTLE je jen doplněk a běží doslovně pod (jako vrstva pod) DX ... je to low level API. Nemá multimediální výbavu DX, přináší jen moderní efektivnější využití HW včetně 8jádrových CPU AMD a DX11.2 GCN grafik a dalších systémových prostředků ... což DX zatím nemá.
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:26:43

A kde se tedy Mantle objevi kdyz to neni jen PC technologie ? AMD pouze uvedlo, že je udělaná tak aby se dala použít i na jiné platformě, ale ne že je pro jinou platformu určená.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:32:38
avatar
může se objevit úplně všude ... je to jen o optimalizaci.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:24:48
avatar
Steam OS se vydalo cestou OpenGL.... BOOOM - Nechte to chvilku usadit... A pak se zamyslete proč se AMD mediálně tak pachtí s Mantle.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:41:37
avatar
SteamOS není a nebude v dohledné době zajímavý ... kromě toho VALVE ani nemá na výběr, protože DX patří pod Windows a MS pokud vím nikomu nedovoluje dělat vlastní edice Windows OS ;).

AMD se mediálně s MANTLE nepachtí ... SteamOS je pěkný sen, ale zatím to zůstává jen u snu - první verze je vtip, jen další distribuce Linuxu, co stejně ty hry neumí jako ostatní a zatím není vůbec jasné, kdy bude umět něco víc než ostatní Linuxy. Jinak fakticky MANTLE klidně pojede i pod SteamOS - je to low level API! Prosím vás, zjistěte si někteří co je to to API ;). Vy si evidentně pořád myslíte, že je to nějaká aplikace pro Windows ;).
kukulin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Woken has spoken. Oh god. 2014-01-06 21:09:16

Ja mam spis dojem, ze konkretne o Lin nemas vubec zadny prehled. Trocha googlu - a treba na Phoronixu je zprava o AMD a jejich zamerech MANTLE dat do Lin. V soucasne dobe je support layer delany jen pro Win, nicmene je planovana podpora i pro GNU/Linux.

SteamOS je v rany verzi, s tim souhlasim. Nicmene nezajimavost bych tomu nerekl - chysta se Cities in Motion (pokud me vzpominky nematou, to same na Phoronixu).
Nejakou dobu je tu i jeden dil od Metra, ktery je samozrejme v SteamOS jako jedna z mala her na non-Source enginu.

Na zaver, kdyz uz jsme u BF4 (ja treba tyto gamesy nemusim, odesel jsem do herniho duchodu), tak ten se pry taky chysta, http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTQ4NDc rekne vice.

Ja jsem za sebe rad, protoze to zlepsi stav ovladacu, hlavne tech binarnich.
Enduras [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-09 14:05:45

HOU HOU HOU HOU, hold your horses cowboy!
Pokud tvrdíš, že hry na linuxu nefungují, tak jsem totálně vedle. Právě že fungují, a to přes WINE, který emuluje DirectX v tak luxusní podobě, že si třeba zahraješ i hru jako Command And Conquer 3- Tiberium Wars na Ubuntu, a to nepotřebuješ nic jinýho než právě zmiňovaný Wine. C&C3 jsem zmínil, protože je mám rád a rád si je zahraju - jelikož jedu na linuxu, mám to vyzkoušený!. A jak známo, C&C3 jsou čistě WIN hrou.

Pointa je ale v tom, že Valve předělává své hry pro Linux jako pro nativní OS. To znamená, že emulace pomocí WINE už nebude potřeba. Jenže to je trochu ošemetný.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:14:54
avatar
Docela se na mantle těším i když mám smíšené pocity co může přinést. Problém je podle mě v tom že matnle není vůbec potřeba je tu přeci OpenGL i když trochu složitější oproti DX, má největší cros-platform rozšířenost. Možnostmi s Directy vůbec nezadá ba naopak. Je hojně nasazen v filmovém 3D průmyslu spousta enginu rendermanů jako MentalRay nebo PixarRendarman jsou na něm založené. Apple OXS i iOS jej využívá jako své hlavní API. AMD i Nvidia kutí HW pro OpenGL již dlouho, takže jediný zdánlivý důvod pro Manle je odstřihnutí nVidie podobně jako to nVidia udělal tehdy ještě ATI s programem: "the way it's meant to be played" ten spočíval v přímé podpoře studií, hardwarem a vědomostmi pro optimalizaci, samozřejmě hlavně pro nV jenže pod DirecX nikdo netlačil vývojáře nikam, kam by stejně nemuseli.

Mantle znamená další fragmentaci vývoje a optimalizaci pro studia. A osobně si myslím, že to nemají zapotřebí.


Dx nikdy neřešily problém s efektivitou, drtivá většina her jsou prostě PC porty z konzolí. Proto hojně hry na PC pod DX haprují.

EDIT: A hlavně ať se ted vybodnou na Mantle a konečně doopraví hru. Ty problémy jsou fakt nekonečný... (EA/DICE a Battlefield 4)
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:09:04
avatar
OT:
koupil jsem Asus R9 280X, zdroj mám Seasonic 620GM a když začnu hrát, tak se větrák u zdroje roztočí jako stíhačka a po celou dobu hraní takto "stíhá"...když jsem měl předchozí HD5850, tak to nedělal...díky za radu
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:17:25
avatar
Nejspíš má 280x o ten kousek vyšší nároky na spotřebu než měla 5850 co nutí zdroj mimo efektivní rozsah... A tak začne topit a taky chladit = stíhání. Potřebuješ silnější zdroj.

PS: S matle to asi nesouvisí viď?
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:32:28
avatar
jsem psal OT
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:27:39

Vycisti zdroj stlačeným vzduchem. Jinak je u tohoto zdroje normální, že je v zátěži hlučný.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:32:52
avatar
jo to mám v plánu, ale doufám, že to nebude stíhat takhle pořád.. jaký jiný zdroj byste doporučili?
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 10:39:04

Seasonic G-Serie
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 11:22:07
avatar
a to mi zajisstí, že větrák nebude stíhat jak stíhačka?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 12:04:55

Idealni je aby peak odber sestavy byl pod 80% realneho vykonu zdroje vzhledem k efektivite nejlepe nekde na 70% a nikdy nebudes vedet ze nejaky zdroj existuje.
Drakenux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 11:23:00

Měl jsem stejnej problém u Seasonic S12II-620, vyřešil jsem to výměnou ventilátoru. Ty zdroje mají nějak divně nastavenou regulaci otáček, že zhruba od 50% zátěže přepnou větrák na nejvyšší otáčky, přitom to není vůbec potřeba.
Já jsem tam dal Nexus D12SL-12, o zdroji nevím a jde z něho porakticky studenej vzduch.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 11:37:05
avatar
zkouším se tam dostat, ale ty šroubky jsou strašně měkký doprčic..je sjedu a nedostanu se tam už nikdy
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 11:38:05

To chce taky dobrej šroubovák a ne nějaké kopyto
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 14:16:59
avatar
vyměněno za noctua NF-S12A a je ticho
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 11:18:06
avatar
s takovou BF5 bude plnohodnotná hra
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - velka revoluce 2014-01-06 11:27:58
avatar
20%+ navíc to zní skvěle bude to velká revoluce a AMD ma ještě jeden trumf v rukavu -Heterogeneous System architecture , která se už ted využívá v PS4 .. a přináší možnost využít prostředků GPU pro CPU včetně paměti, to bude také obrovská bomba
http://www.bit-tech.net/news/hardware/2013/04/30/amd-huma-heterogeneous-unified-memory-acces/1
http://www.anandtech.com/show/5493/amd-outlines-hsa-roadmap-unified-memory-for-cpugpu-in-2013-hsa-gpus-in-2014
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 11:59:46
avatar
jj HUMA vypadá koncepčně velice slibně a logicky, není náhodou použitelná jen na APU poslední generace (konzole + Kaveri)? To bohužel značně omezí ochotu vývojářů na to cokoliv psát
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 12:30:39
avatar
na kaveri apu urcite bude to je jasne ale podle me to pujde na beton i na FX a to je hlavni tam to bude masakr, na co nova generace fx maji teprve vsechno pred sebou
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 14:50:28
avatar
já měl za to, že to funguje jen když je GPU a CPU na jednom kusu křemíku (aby mohli sdílet stejnou cache na CPU). FX procesor grafiku nemá
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 12:34:39
avatar
jo a jeste ta huma ma byt transparentni takze by se na to nemelo nic psat cpu si to sam vyresi
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 12:12:00
avatar
Nejsem nějak zběhlý v grafických API, DX atd, ale třeba tady na ddworldu se psalo, že Mantle jako low level API stejně potřebuje dále DX nebo OpenGL na nejvyšší vrstvě. Když se ale dívám na slajd od AMD (ten obrázek zeměkoule který je součástí článku) vidím tyto vrstvy: GCN Core - Mantle driver - Mantle API - Graphic aplication. Mezi Mantle API a Graphic aplication vrstvou nevidím žádnou DX nebo OpenGL vrstvu. Pokud bychom měli popsat stejným slajdem klasickou situaci NE-Mantle hry byla by taková: GCN Core - DX driver - DX API - Graphic aplication. Na slajdu od AMD jde jasně vidět že Mantle nahrazuje DX vrstvy, alespoň tak mi to přijde. Pokud je DX nutné, proč ve slajdu AMD není zmíněno? Proč tam není např. tohle: GCN Core - Mantle driver - Mantle API - DX driver - DX API - Graphic aplication. Pokud Mantle funguje tímto způsobem, znamená to, že vrstev od jádra k aplikaci je naopak více, pak nechápu proč by to mělo být rychlejší. Absence DX mi tedy přijde jako jediné smysluplné řešení jak by to mohlo fungovat rychleji a slajd od AMD tuto domněnku podporuje. Ale možná jsme všichni jen hloupí a AMD jen dělá špatné slajdy. Pokud je tomu tak, určitě bychom uvítali nějaký tech článek, jak to celé bude fungovat. Zatím mi přijde, že DX z toho úplně vypadává a dává mi to smysl. Prostě je to další způsob renderingu, tak jako ve winech můžu renderovat přes DX nebo OpenGL, budu moci renderovat přes Mantle. Nevím proč by to tak nemohlo být. Dřív existovalo specifických renderovacích rozhraní napsaných pro konkrétní hardware celá řada (3dfx glide, S3 Metal atd...). Řešilo se to specifickým "minidriverem", který byl součástí té hry. Měl jsem tenkrát ATI Rage Pro a existoval minidriver pro Quake2 engine, který fungoval pro SIN a další hry postavené na Quake enginu. Hry pak fungovali nezávisle na DX - tedy i kdybych měl DX v systému zkriplené
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 12:09:29

No Dx to k chodu nepotrebuje, funguje to defakto jak rikas a pokud tu neco co popisujes bylo napsano, tak autor asi moc slavil nez psal ten clanek.
77Ondra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - API Mantle 2014-01-06 12:55:18

Pokuď se nepletu, tak nic takového na DDworldu nebylo napsáno, že to potřebuje DX nebo OpenGL.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 14:43:57
avatar
napsáno na tomto webu to bylo a je to opakováno stále, netřeba chodit daleko, stačí si přečíst DDho příspěvek v diskuzi výš:
Citace:
nikde se nepsalo, že MANLE je náhrada za DX! MANTLE je jen doplněk a běží doslovně pod (jako vrstva pod) DX

Právě na to jsem narážel. Nevím kde bere redakce jistotu, když slajdy přímo od AMD říkají spíš něco jiného
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 15:25:55
avatar
umíš číst? Jak mé články tak "slidy" a další věci kolem MANTLE???? Všude je jasně uvedené, že MANTLE v tuto chvíli není náhrada za DX a je to low level API řešíší prioritně využití systémových prostředků ...

EDIT: Pořád nerozumíš tomu, co to to MANTLE je ... to skutečně funguje jako vrstva a přebírá část funkcí které by mělo dělat DirectX, ale není jeho 100% náhradou! A všude to máš tak napsané, MANTLE přebírá jen část funkcí DX, ne všechny! řeší technologické využití prostředků a běží jako low profile API ...
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 16:22:24
avatar
Možná asi takhle: představit si DX a Mantle vedle sebe, Mantle využívá funkce DX (operuje s nima) svým způsobem (podle svýho).

Možná nejsem od toho jak to funguje daleko
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 17:00:43
avatar
no MANTLE běží doslovně jako vrstva POD (ne jako SW ale jako dvě věci) DX11, optimalizuje a rozděluje hlavně dostupné HW prostředky pro využití SW, samozřejmě některé další věci jsou pak záležitostí Direct API ...

tak mě to alespoň bylo vysvětlováno a tak tomu i všechno nasvědčuje. Účelem MANTLE je skutečně a primárně využít toho, co nabízí dnešní RAM, GPU a CPU a podle toho, co jsem slyšel, je neefektivita DX/OpenGL v tomto ohledu opravdu značná a u některých her to je opravdu velký rozdíl co lze získat za výkon z těch stejných věcí jen když se využijí ... ale to asi nikoho moc nepřekvapí ...
kukino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NVAPI vs.MANTLE 2014-01-06 12:54:25

zaujmavy uryvok z diskusie na tmshardware. Uvidime ako to dopadne.


"NVIDIA actually has its own closer-to-the-metal SDK called NVAPI that exposes the GPU more directly to game developers in a manner very similar to what AMD's Mantle does. It is likely that in the wake of the Mantle hype, NVIDIA may begin to push its NVAPI more aggressively.


Proste aj nVidia ma NVAPI a tesim sa na vzajomny suboj tychto dvoch API. Vitaz ale dufam bude zakaznik :-D
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 13:19:20

Pokud je tohle pravda tak pro me je to dalsi duvod nekupovat NV karty. Misto aby se ty magori snazili naimplementovat Mantle na sve GPU a udelat z toho nejaky siroky standard tak zacinaji nesmyslnou valku kterou odserou vyvojari a potazmo zakaznici. Kdyby radsi spolkli nesmyslnou hrdost a uznali ze proste proti konzolim s Mantle je to boj proti vetrnym mlynum a jen se prizpusobili. No dopadne to tak ze vyhazou penize rozdrobi standarty a stejne s tim upadnou v zapomeni protoze konzole.
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 13:28:38

Spíše se ve finále ukaze ze oboje je jenom bublina a dal se pojede na DX. Mantle neni pro Xbox ani PS4.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 13:40:51
avatar
ale je, je to potvrzeno, má i na konzolích svou jasnou funkci primárně je to portační nástroj, ale protože jsou nové konzole PC je i pro ně ;). Pořád evidetněn nevíte, co to to API je ... to opravdu není aplikace do Windows ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 13:39:37
avatar
tyhle fantas magorie a spekulace s nejasným zdrojem nechme stranou ...

Jinak pokud by to tak bylo, tak prohrávající bude zákazník ... není žádný důvod pro nějaké NVAPI nemá žádné opodstatnění, nejsou zde HW pevně dané konzole s NV CPU a GPU, na které se hry už v základu budou dělat a kde má API MANTLE jasné opodstatnění k maximálnímu možnému využití jak při chodu té hry, tak portaci na PC ...

Co potřebujeme je jednotné API.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 13:34:03

Mantle ale je pro PS4 a Xbox.

Mantle is an application programming interface designed by AMD to take advantage of its position in each of the newest game consoles from Sony, Microsoft, and Nintendo. Mantle gives developers better access to AMD's GPU hardware so they can get the most out of the hardware, optimizing performance specifically for AMDs graphics cards.

The kicker is that the API carries over to AMD's Radeon GPUs for PCs. In other words, games designed for both consoles and the PC will likely run better on AMD GPUs.

Edit Sorry spatne jsem to postnul. Reakce na Jore
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 17:42:27

Ano je tam napsano ze vyuzije lepe HW u her co nekdo naportuje z konzole na PC a ne ze Mantle je pro konzole urcene, protoze neni, PS4 i Xbox maji vlastni APi. U techto konzolí, které maji vsechny stejný HW nepotrebujes optimalizovat APi, protože už tam takové optimalizované přímo výrobcem na HW dané konzole je. Pro Xbox je to upraveny Direct3D u Ps4 verze OpenGL. Tady jde totiž i o celkovou rozšířenost, ne jen výkonost dané APi. Vem si příklad Ps3 to mělo dobrý přístup k HW, ale hry na něm často vypadaly hůře, protože jednoduše tahle cesta stála na "okraji zájmu".

Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 17:47:05
avatar
a kde si myslíš že hry pro PS4/Xbox vznikají ? MANTLE je i nástroj portace ... opravdu je přítomen i na těch "konzolích"
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 18:01:47

Vdit to je přeci logický nesmysl pokud, kompiluješ určitý kod na platformu s nejakou otimalizacni sadou, ktera ma uzký záběr HW (daná konzole) proc by jsi pouzival sadu, která má tento záběr tak široký, že obsáhne celé PC spektrum. Nehlede na to ze kazda z tech konzoli ma jiny pristup k pameti.

Mantle muze byt vyborna vec, pokud se zacne siroce pouzivat, ale na konzole bude vzdy vykonejsi jejich vlastni Api, protoze je udelane na jeden konkretni kus HW o urcite specifikaci.

Je to jako kdyz se podivas do pradavne historie, kdy na urcite processory a Co-processory byly urcite vykonné programovací jazyky, bezely na nich i jiné, ale ty které importoval vyrobce přímo dovnitř vždy podaly nejlepší výkon zatímco takový Basic, fungoval na všem ale měl mnohem větší nároky na HW než třeba prehistorický Forth a jiné.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 19:15:25

No tak to asi moc dobre anglicky neumis, tak nevim proc tu davas anglicke texty. Prelozim ti to.

Mantle je API navrzeno firmou AMD k vyuziti AMD pozice ve vsech novych konzolich. Umoznuje developerum lepsi pristup k AMD GPU hardweru za ucelem vyzdimani co nejvetsiho vykonu a optimalizuje vykon vyslovne pro AMD GK.

A az teprve ted je tam jakz takz tve tvrzeni
"Ano je tam napsano ze vyuzije lepe HW u her co nekdo naportuje z konzole na PC"
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 19:38:07

Ja to přeložil spravne, toho se neboj (text jsem tu nedal ja, ale ty, tak me nenapominej .-)), ale co znamena vytezeni pozice z nových konzolí ? To neznamená to že to bude na konzole, ale to že velke množství her využívá jejich HW což v případě rozšíření Mantle na PC da kupujícím dobrý duvod rozhodnout se prave pro AMD grafickou kartu. Neznamena to ze tohle APi, je na konzoli a to je to co tu celou dobu píši.

Proste nekdo udela hru pro PS4 ktera ma take low level APi (open GL verze) a dany vyvojar diky mantle defakto tu hru jen prekompiluje na PC pod Mantle, protoze k HW pristupuje hodne podobnym zpusobem.

AMD jen vyuzilo podobnosti HW v konzoli a HW ktere nabizi ono samotne a Mantle je dobry nastroj jak pro optimalizaci, tak hlavne pro zvyseni prodeje.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 20:13:00

No prvotni prispevek jsi zacal anglickym textem.
No a to ze se pise ze Mantle se "preliva" i na AMD GK v PC jen potvrzuje ze primarne je urceno pro konzole ale vyuzije se i v PC. Jestli bude v konzolich vyuzito je uplne jina otazka.
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 20:28:09

Precti si jeste jednou co jsem napsal v tom poslednim prizpevku. Vdit je jasne ze to pro konzole neni vubec je to nahrada konzoloveho APi pro PC aby se v nem jednoduseji kompilovala hotova hra na HW pc.

Ja tady zadny prizpevek v anglictine nedaval
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 22:36:50

No me z toho anglickeho textu vypliva ze Mantle je delane primarne pro konzole a je vyuzitelne i na AMD GK pro PC. To nevylucuje pritomnost nejakeho dalsiho API pro PS4 nebo xbox.
ALe protoze Mantle je asi jaksi "multiplatformni" tak asi proto ho vyvojari maji radi. CHapu to tak ze cokoliv zacnou od zacatku delat pod Mantle tak jim to proste bude fungovat na vsech konzolich i PC, zadne slozite portovani jako kdyby to delali pro nekolik druhu API.

Jinak sorry s tim anglickym prispevkem. Ja koukal na karmu a nevssim sem si ze puvodni pripevatel ma jiny nick
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 22:45:29

podivej se tady na ten odkaz najdes tam alespon jeden odkaz ve kterem se pise ze je mantle zamysleno pro konzole ?

Odkaz

Microsoft o to zajem nebude mit uz z principu a Sony taky ne, uz jenom protoze pouzivaji jiny pristup do pameti, ktery je sice od AMD, ale uz se vymika beznemu standartu PC.

Ber to tak ze cim vice typu platforem a druhu HW zahrnes pod jeden standart tim vice je tve prostredi pomalejsi a o to nema nikdo zajem protoze to rovnou muzeme zustat u DX plnohodnotne.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 23:08:30

No ale tohle neni ten pripad. Tady je video HW v novych konzoli podstatne unifikovany i s AMD GK v PC proto Mantle.
Microsoft a Sony jsou uplne mimo tohle zalezi ciste na vyvojarich jake API vyuziji. Myslim ze pokud budou delat exklusivku treba pro SOny tak treba Mantle nevyuziji ale pokud budou delat cross platform hru tak by byly blbi aby makali navic a tim i meli vetsi naklady kdyz to muzou napraskat pod Mantle.

Jinak uz v prvnim linku je psano:
Microsoft’s low-level API for the Xbox One is extremely similar to Mantle. To spise ukazuje na pravy opak toho co tvrdis. Kdyby nebylo Mantle pro konzole tak proc by bylo skoro identicke s MS low level API?
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 23:18:29

hh vidis to moc jednoduse to neni jen tak ze si pouzijes nejake Mantle na konzoli od Sony ) nebo Microsoftu, protože chceš.

HW je unifikovaný, ale PC HW není, proto je to mantle realne pouzitelne na PC a ne na konzoli, takže to je přesně ten případ. Prevod mezi Mantle PC na Mantle konzolove by probihal uplne stejne jako by jsi to prevadel z Mantle PC na OpenGL/Direct 3D konzolové

Dle tve logiky je prevod hry z DX3D(xbox 360) na DX3D otazka stisku tlacitka, ale není. Zato s využitím Mantle na PC by tohle mělo být jednodužší.

Porad jsi mi neukazal odkud cerpas tu informaci ze je urceno pro konzole. Realne to toiz nikde nikdo nenapsal at uz AMD,Microsoft,Sony vsichni svorne uvadeji ze nynejsich konzolí se týkat nebude.

[i]Jinak uz v prvnim linku je psano:
Microsoft’s low-level API for the Xbox One is extremely similar to Mantle. To spise ukazuje na pravy opak toho co tvrdis. Kdyby nebylo Mantle pro konzole tak proc by bylo skoro identicke s MS low level API?[/i]

Ale vdit to tu celou dobu říkám, že je to velicé podobné, ale to Xboxové je ještě více specifikcké, proto je rychlejší, vyhodnější pro použití na unifikovaném HW, proto není žádne Mantle na konzoli potřeba.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 23:53:44

Pokud se nepletu Mantle je pro low level pristup k AMD GPU a ve vsech novych konzolich je co ??? O vykonu Mantle vs nejake specificke xbox one API je zatim zbytecne spekulovat.

Jinak mi totalne unika smysl tohodle vyjadreni "HW je unifikovaný, ale PC HW není, proto je to mantle realne pouzitelne na PC a ne na konzoli" Jako bys rikal ze diky unifikaci HW neni mozne pouzivat Mantle coz je kravina. Mantle snad prave tezi z unifikace (CGN) a muze si dovolit low level pristup na rozdil DX ne ?
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 00:01:12

Uz to vzdávám Máš nějaké nadání věci chápat z opačné strany než je to myšleno??

Mantle je od toho aby byl pristup k neunifikovanemu HW co nejjednodussi. Konzole tohle nepotrebuji, protoze maji svoje Api (Open GL pro PS 4 a D3D pro Xbox one, oboje to jsou upravene low level APi presne jako mantle vytvorene primo pro specificky HW dane konzole, ktery vznikl uz v době návrhu dané konzole. Samozrejme ze v tom ma svoje prsty i AMD, ktere poskytovalo HW.

Takže proč by jsi sakra na konzole dělal nějaký Mantle když už tam to samé jednou máš v bledemodrém, ale jmenuje se to jinak ?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 10:14:42

Muj nazor je ze Mantle vznikl prave diku unifikovanemu HW protoze staci jedno low level API pro temer identicky HW. Na PC pojede hra asi pod DX protoze NV ale diky konzolim v ni bude implementovano Mantle a pokud PC HW Mantle umi tak ho hra proste vyuzije a bude mit lepsi framerate mozna i efekty.


Tohle primo z AMD stranek.

Graphics Core Next (GCN) architecture is the hardware answer to these concerns, unifying the console ecosystem (and much of the PC market) under a common graphics architecture.

This is where AMD’s Mantle comes in. Mantle is a software component that makes it easy to apply programming techniques and optimizations written for consoles to PC’s containing GCN architecture. The chasm between consoles and PCs has been closed.

Dalo by se to vysvetlit i tak ze jak uz jsme si rikaly diky tomu ze Mantle je temer identicke s MS API tak pokud vyvojar pouzije pro xbox MS API tak protoze Mantle je skoro stejne (diky unifikovanemu HW) to pojede i na PC pres Mantle . Je to jakoby "xbox" vyvojar pouzil Mantle.
Zacina mi to pripadat spise jako hra se slovicky. Pokud MS API a Mantle je temer identicke tak to jake API je pro vyvoj pouzito je temer irelevantni. Neco jako ty ses Pepa? Ne ja jsem Josef

Jo ale jinak jsi mel pravdu v tom ze puvodne bylo vydano pro PC ale od zacatku bylo navrzeno pro dalsi platformy.

While the initial release of Mantle is targeted for PCs, it has been designed from the beginning to be extensible to other platforms.

Kdyz to hodne hrube zhrnu tak Mantle je hodne podobne low level API tem v novych konzolich (diky CGN) takze je v podstate jedno pod cim to vyvojar na konzoli dela vzdy to bude kompatibilni (nebo lehce portovatelne )na vsech konzolich a na GK ktere umi Mantle.
Zaroven AMD poziva do klubu i NV (muze si Mantle implementovat na sve karty ale asi to nebude tak efektivni jak pro CGN) ktera se ale rozhodla jit proti vetsine takze vyvojari budou NV nenavidet protoze budou muset slozite predelavat hru pro jeji API a NV bude calovat za praci navic nebo se na NV proste vykaslou kdyz nezaplati a nechaji to na DX

Odkaz

-------------
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 03:01:41
avatar
Teda pánové, když tak o tom přemýšlím tak hra která použije Mantle ve svém enginu, musí běžet na obou konzolích. Pokud teda jak tvrdí AMD podporuje jejich hardware. Do paměti konzole by se to natáhlo jako alternativní API. Nebude zřejmě tak efektivní jako to primární konzole, ale odpadá pak portace na PC v případě ze by byly všechny PC z hardware AMD a částečně Intelu. Ale protože tomu tak není a máme tu NV, nirvána vývojářů poněkud ztrácí na lesku. Nicméně jak už tady někdo správně poukázal i kdyby se portovalo, tak jsou ty API opravdu díky hardware které honí podobné, a portace bude jednodušší než dosud.
marba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-07 09:11:47

Můžete si to tady všelijak obhajovat, ale fakta jsou jasná. AMD protlačilo do obou nejvýznamnějších konzolí svůj HW, má své GCN GK, tak proč nevyrobit API MANTLE aby získali výhodu nad konkurencí? MANTLE bude kompatibilní na 100% jen na AMD GCN, takže znevýhodňuje majitele nVidia GK. Návaznost na PhysX není od věci.
TheodilCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 20:38:38

Prostě AMD architektura je v PC i konzoli. Je to ta sama architektura. Je to asi takový rozdíl jako kdyby jsi porovnal 2 téměř identické PC s jinou case. Z venku se liší ale jádro je stejne a ten rozdíl ve výkonu komponentu je zanedbatelný. 8 výpočetních bloku vs 6 ? Rozdíl bude jen ve výkonu. Když mas 8 rohlíku vs 6, tak je rozdíl jen v poctu ale najiš se z toho stejně, akorát ti zůstane větší rezerva ( v případě pc výkon)

Omlouvam se za chyby. Píšu to z tabletu.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 243x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 175x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 814x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1145x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1463x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1311x
Komentářů: 6