Nové API MANTLE rychle a úspěšně postupuje v před. Zájem a podpora vývojářů se stále rozšiřuje.
Ačkoliv je API MANTLE na světě jen pár měsíců, jeho vývoj postupuje rychle v před. Již dříve se k jeho podpoře přihlásilo několik předních vývojářských studií. Nedávno pak jeho nativní podporu ohlásilo hned několik tvůrců předních herních engine, včetně CryEngine a mnoha dalších. Již v tuto chvíli je ve vývoji několik desítek her, které API MANTLE budou využívat.
AMD si samozřejmě přízně a více než kladného přijetí (které vyděsilo samotný Microsoft, který ve zmatku ohlásil DX12 před tím, než na něm začal vůbec pracovat) ze strany herních vývojářů. V první fázi se k MANTLE ale dostalo jen několik předních studií a tvůrců engine. AMD ale registrovalo velký zájem mnoha dalších. Nyní tedy oznámilo, že MANTLE vstupuje do další fáze pro beta-testery.
V současné době by tak mělo mít k MANTLE a potřebným nástrojům a podpoře přístup kolem 40 vývojářských studií. Jak jistě víte, MANTLE se už v několika ukázkách a dokonce hrách objevilo a přináší rapidní zlepšení efektivity díky využití výkonu vícejádrových i slabších CPU. Nyní by se AMD mělo soustředit i na slibované plné využití síly AMD Radeon GCN grafik, které by z MANTLE také měly těžit. Letos se objeví kolem 10 her, které budou mít MANTLE podporu, včetně několika špičkových titulů jako Dragon Age 3, či nová CIVILIZACE.
Mnozí vývojáři tlačí na AMD i ohledně podpory pod LINUXEm. AMD však nemá dostatečné kapacity, ale jasně říká, že vývoji MANTLE pod LINUXEM bránit rozhodně nebude. Primárně je ale API MANTLE na světě proto, aby řešilo letité neřesti a nedostatky DirectX, které už jsou neúnosné. Microsoft byl donucen narychlo ohlásit DX12, ačkoliv na nich v podstatě sotva začíná pracovat. Slibuje ale v podstatě jen to, co MANTLE umí už v dnešní rané testovací verzi. Výhodou MANTLE ale může být větší efektivita a hlavně multiplatformnost, tedy podpora i pod LINUXEM. AMD sice v tuto chvíli neřeší primárně podporu pod LINUXEm, ale o to se mohou vývojáři herních engine a her postarat sami. Například Crytek už ohlásil spolu s nativní podporou MANTLE i podporu pod LINUXEm (tedy SteamOS).
Každopádně jako hráči můžeme AMD a jeho MANTLE jen zatleskat. Konečně se věci daly do pohybu správným směrem a ukazuje mezery, které využití HW a zaostávání ve využití HW možností přináší a pokud se dokáže prosadit, jak to zatím vypadá že ano, máme se ještě na co těšit, protože jsme zatím viděli jen malý zlomek toho, co by skutečně mohlo v optimalizacích pro využití možností vícejádrových CPU a Radeon GCN grafik přinést. Pečlivě situaci sledujeme i nadále ...
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|