Společnost Apple zdá se posiluje na poli her a je možné, že se chystají velké věci!
Mnohé překvapilo, jak moc úspěšné jsou hry pro Apple iPhone iPod Touch a podobně. Nové hry tak pro Apple přístroje vycházejí stále více a zdá se, že i Apple si začalo všímat toho, co jeho zákazníci žádají. Nedávno totiž učinilo poměrně významné personální změny. Poměrně nedávno totiž Apple do svých řad získal Richarda Tevershama, který dlouho působil u Microsoftu a to konkrétně v sekci pro Xbox. Oficiálně by měl pro Apple působit jako poradce a můžeme se vsadit, že půjde o poradenství právě v oblasti her a herní platformy. Slabinou Apple hardwaru je grafika. Ale i to Apple vyřešilo. Najalo totiž Roberta Drebina a to je člověk, který osobně stojí za vývojem čipů AMD-ATI pro herní konzole Nintendo a také prý spolupracuje s Raja Kodouri, což je zase expert na GPGPU u AMD. No a když si dáme dvě a dvě dohromady, je jasné, že Apple něco ohledně herní platformy chystá.
Proto nás už tak nepřekvapuje, když se v poslední době v zákulisí hovoří o tom, že by si Apple prý rádo pořídilo nějaké velké vývojářské studio, které by se o vývoj her pro Apple staralo. A v této souvislosti se konkrétně mluví o nákupu herního molocha EA, který je už nějakou dobu v problémech a kvartál co kvartál vykazuje ztráty. A že by Apple na EA mělo, na to můžeme vzít jed. Současná tržní hodnota EA je prý něco kolem 6,86 miliard dolarů, Apple má prý v bance minimálně 29 miliard dolarů. Podobná akvizice by skutečně mohla mít smysl. Apple by si do svých řad nepozval experta na herní segment Xboxu od Microsoftu a dvojici zkušených inženýrů grafických čipů ATI pro herní konzole. Uvidíme, jak bude ofenziva Apple postupovat a zda se náhodou nedočkáme vedle Games for Windows ještě oficiálních Games for Apple ….
To nemuselo být zas tak na prt, pokud to vezmou stylem dobrýho hadnheldu tak to stojí ta úvahu a jestli na tom budou i dobrý hry tak beru všema deseti.
co uz, clovek by povedal ze svet speje k globalizacii, standardizacii a tak podobne, myslim tym ze vsetko pre vsetkych a ono sa to javy nejako inak ... osobne si myslim, ze by sa mal cely herny priemysel nejako standardizovat, myslim nieco ako
directX ale vo volnej podobe, teda aby s tym mohol pracovaj ako windows tak macOS a aj linux, a ziskali by na tom vseci ... okrem microsoftu ... chce to podla mna revoluciu ktora pride skor ci neskor... dufam
to už ale dávno existuje, jmenuje se to OpenGL, problém je, že tento otevřený standard nikdo na 100% nepodporuje (resp. si ho přetváří k obrazu svému), a to se jedná jen o rozhraní pro 3D grafiku...
nepodporuje ho kto ? vyrobci her ? ak len oni tak to bude mat spolocne asi nieco s mafianstvom typu ropne spolocnosti vs vyrobci uspornych hybrid motorov
je mi jasne ze ak by nejake studio vidalo hru v openGL a sla by na linuxe, MACu, win a bola by to nejaka pecka typu crysis atd, tak by na tom fajne zaryzovala a ostatne studia by sa pridali... nebo ne ? kto vysvetli v com je problem
To bych si neodvazil tvrdit, protoze dnes je OpenGl myslim verze minimalne 2.0 (spis jeste vyssi) a par zmen od doby Quake 1 (Opengl 1.0 ci mene)urcite zaznamenala, ale to neni zas tak dulezite. Otazka je spis jestli DX umi dnes neco co OpenGl neumi, protoze OpenGl umelo vzdy mnohem vic nez DX a jen se postupne pridavaly do DX nove a nove veci, ktere uz OpenGl davno umelo a pokud vim tak OpenGl bylo i lepe optimalizovan s ohledem na vykon nez DX
vsetky hry od ID software ( takze quake a pod) su zalozene na Open GL.. V zaciatkoch totiz direct x este neexistovalo, a genialny john carmack asi vie robit iba v nom Ale nie, posledne som cital, neviem uz kedy ze v open gl urobi to iste co v dx.. Skoda ze sme sa nedockali jednotneho standardu fahrenheit, co malo byt spojenie open gl a dx. To uz je tak ked sa mrkvosoft nevedel dohodnut s sgi
S tím co EA v poslední době produkuje za paskvily(reinkarnace FIFY, NHL, NFS) nejsem moc překvapený že mají ztráty. Myslím si že jablíčko EA odkoupí, jenom mě zajímá co z toho vyleze dobrého pro hráče.
JESTLI MÁ EA AŽ TAKOVÉ PROBLÉMY, TAK TO JSOU OPRAVDU NESCHOPNÍ, PROTOŽE NEJVĚTŠÍ FIRMA V OBORU NEMÁ NIKDY PROBLÉMY. PROBLÉMY MAJÍ MENŠÍ FIRMY, A TO PRÁVĚ PROTO, ŽE JSOU MENŠÍ, NEŽ VĚTŠÍ FIRMY. NEJVĚTŠÍ FIRMA VŠAK PROBLÉMY MÍT NEMŮŽE, POKUD V NÍ NEJSOU UPLNÍ BLBCI.
mozno sa mylim ale ta sprava od Reuters o 29mld nehovorila o 29mld ku koncu roka? Ked na to kukam ako kukam , tak tam vidim maximalne 28mld z toho v peniazoch ako dd pise v banke 4.5mld.
Kazdopadne Apple vykazuje cisla ze v pohode kupi aj AMD ked prave bude mat chut. Odkaz Odkaz
openGL se sice zacne o neco vice prosazovat, ale uprimne videli jste interaktivni volumetricky kour nebo ohen na openGL? Ja nic takoveho nevidel(zatim) jinde nez v Dx10, a urcite to bude i soucasti DX11. bezny clovek nema duvod myslet si ze openGL jakekoli generace ma navrch nad DX.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!