Assassin Creed 2 na PC bude zastaralejší než první díl – místo vývoje nastupuje downgrade Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 15 únor 2010
altNejenom, že vývoj her je v podstatě zastaven, ale dokonce mnozí zařadili zpátečku.

 

 

Tvůrci Assassin Creed 2 překvapili prohlášením, že druhý díl bude na PC čistě DX9 hra. Co je na tom tak zajímavého? Fakt, že před dvěma lety vydaný Assassin Creed 1 byl DX10.1 hra na PC a fakticky tedy druhý díl nastavil nikoliv směr vývoje kupředu, ale dozadu.

Druhý díl tak nenabídne žádnou z pokročilých technologických novinek na PC ani původní DirectX10.1, ani starší verzi DirectX10 a ani DirectX11.Co na to říci? Je to vyloženě k pláči. Místo vývoje her a herních technologií nastoupil downgrade, že se UBISOFT sveze na této vlně, jsme nečekali. Je sice pěkné poslouchat výmluvy, že není důvod přecházet na DX11 protože jen málo lidí má DX11 HW doma, ale s tímto přístupem tu nebudeme mít DX11 nikdy. S tímto přístupem bychom také třeba mohli jet jen na DX7 nebo starších verzích. Proč by si měli uživatelé pořizovat DX11 nebo nový HW, když bude UBISOFT dělat hry jen v DX9? Výrobci HW jsou tu proto, aby vyvíjeli a prodávali HW, výrobci a vývojáři SW mají dělat software. Jenže jedno bez druhého nemůže z hlediska vývoje fungovat … takže když si Ubisoft a pár dalších řekne, nebudeme vyvíjet a podporovat DX11, není tu důvod vyvíjet HW a cokoliv dále vyvíjet! Kdyby ale u USBISOFTU vyvíjeli DX11 a nové technologie do her, hned by byl důvod si DX11 a nový HW kupovat a třeba si také kupovat tu jejich hru …  

UBISOFT platil za jednoho z technologických leaderů na poli her, jeho tituly mají často špičkovou podporu nových technologií včetně třeba DX10.1. Rezignace na vývoj naznačuje cestu, která  se nám vůbec nelíbí. Naznačuje totiž obecný trend, který je dnes na poli herního businessu vidět. Hry se nevyvíjí, hry se vyrábí a tím se zabíjí. Herní trh by potřeboval rozhodně vyčistit od výrobců her a znovu dosadit do popředí herní vývojáře a nastartovat opět vývoj. Doufejme, že výrobci her prožijí opravdu špatný rok a naopak ti, kteří hry vyvíjí, se budou těšit zaslouženému úspěchu. Jak ukazuje několik zářných příkladů firem v IT apod, nejlepší v době krize a propadu zisků je investice do vývoje nových technologií, ti kteří jen udržují výrobu, se dočkají ztrát a hlavně v době, až krize pomine, budou koukat konkurenci na záda … UBISOFT nám tedy chce technologickým downgradem her naznačit, že hodlá být tím vzadu?

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 15:59:59
avatar
Podle mě má v tom prsty NVIDIA, už patch u jedničky, který odstraňoval 10.1 to naznačuje. Samozřejmě jí nechci obviňovat, když nemám důkazy, ale je to můj názor .
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:23:29
avatar
Proč by vtom měla prsty nvidia, kdyby tam byla podpora alespoň DX 10 tím sou sam proti sobě..ja sem čekal podporu DX10 aspoň je to škoda, ale pravda je že v jedničce rozdíl mezi DX9 a 10 nebyl vůbec poznat.. možná v optimalizaci.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:56:09

Otázka je jak běhá DX10.1 versus DX9 na kartách nVidia...
EbayFan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:13:09

Nvidia přidala 10.1 na sve slabší grafiky ne kvůli hrám, ale kvuli Windows 7.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-17 00:00:26
avatar
no a odpoveď úplne jasná - keď si pozrieť všetky dávnejšie testy, tak zistíš, že pri DX9 mala Nvidia vždy lepšie výkony, než pri DX10, keď sa to porovná s ATI a to už nehovoriac o DX10.1, čo bol vlastne lepšie optimalizovaný DX10. Ono grafiky od ATI utekajú technologicky príliš dopredu a vždy ich výkon akoby narastá pri nových hrách, ktoré podporujú tie najnovšie grafické štandardy, no momentálne Nvidia grafiky boli vyrobené pre DX9 a technologicky sa vôbec neposunuli, preto im tento štandard sedí najlepšie.

Ako napísal EbayFan...nebyť nových Winow, tak Nvidia snáď žiadnu DX10.1 kartu nikdy nevydá.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 10:22:52

To se dá vysvětlit o moc jednodušším způsobem, bez teorii meziplanetarních spiknutí - u lidi se nahromadila strašná spousta sterších počítačů a nechtějí je prostě tak vyhazovat. A autoři her se snaží, aby hry žrali méně zdrojů. A to je jedině dobře.
Ta snaha o stále a často absolutně bezdůvodné zvyšování systemových požadavků programů také ovšem není spiknutím vůrobců proti userů, ale jenom projevem programátorské bídy a bezradnosti. Je přijemné vidět, že jsou i dobří programátoři, které umějí zkracovat systemové požadavky.
"rezignace na vývoj" No ovšem! Dělat věci složitě je naopak jednodušší pro výrobce. A kdo nechápe tuto elementarní zásadu, neměl by se pouštět do recenzování čehoholiv - prostě na to nemá.
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:09:31
avatar
ved hra bola nativne na dx10 az opatchovanie z nej robilo dx10.1 tak na co by zase vydavali patch na odstranenie dx10.1...nie je to nejak na hlavu postavene?
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:04:36

ziadna hra, ktora ide v XP nieje nativne dx10. Sa zobud! Dnes NEEXISTUJE dx10 hra. A dlho nebude, minimalne kym bude mat XP >50% trhu.

edit: a to je aj odpoved na DDho, preco robit dx11 hry, ked vacsina ludi ma windowsXP = dx9.

edit2: darmo mi davate minusy, ani stormrise, ktory je aj na ps3 a xbox nieje dx10/11 hra. Nesla by totiz na konzolach. Kazdy triezvo rozmyslajuci clovek chape, preco to je tak ako je. Az bude mat XP 10-20% a konzoly nebudu primarna herna platforma, bude to inak
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:18:15
avatar
Existuje: Stormrise a ještě ta MP od Futuremarku. Co je vtipný, že Stormrise byla původně konzolovka...
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 09:25:01
avatar
Shattered Horizon
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 09:41:36
avatar
To je ono : )
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:06:10
avatar
WTF?
Se jim to z tý konzolistycký verze asi nechtělo moc předělávat..
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:35:12
avatar
Ano, hlavně, že první díl byl čistě PC Only...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:50:41
avatar
je to o prachách, rychleji=levněji.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:15:02
avatar
Pařím i hry s hnusnou grafikou (na dnešní dobu), ale aby vycházely nové díly nějaké hry co jsou technologicky horší než starší díl... To je snad vtip. Jestli se z toho stane trend tak si nekoupím ani jednu novou hru i kdyby byly hratelně lepší (setrvání u starého enginu/DirectX u vyjímečných her toleruju i několik let). Ještě, že Asssssasin jde mimo mě.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:34:51
avatar
ze je to technologicky horsi, neznamena ze to bude i graficky horsi...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX9 vs DX10 - potenciál 2010-02-15 17:02:49
avatar
Technologie je základní potenciál, takže kdo jde zpět je blbec - navíc když už měli zvládnutou novější..

AMD se vrací ze 45nm na 65 nm.
reakce J.C. - No třeba to vyladěj líp než 45nm. Díky vyladění to nemusí být horší než 45nm.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:36:39
avatar
Ano je to debilní, sám sem se divil, nicméně vynechat hru která je opravdu výborná kvůli rozhraní je opravdu škoda. Oproti jedničce, je to hra která rozhodně za pozornost stojí...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:49:08
avatar
teď jsem si stáhnul z moddb nějaké novější mody na Max Payne 2, takže taky zastaralost nevadí.(doporučuju Tubi Hater a Boiling-nezapomeňte na bonus)
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:18:39
avatar
Jednu výhodu to má, aspoň to všechno rozjedu v notebooku na max a nemusím jej kvůli novějším hrám upgradovat :-))
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:52:01
avatar
No a? Či to zahraješ na max alebo medium môžeš mať v riti, keď to bude vyzerať rovnako. Či ty si jeden z tých, čo počuje na "Bigger, Better, More"?
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:19:29

Vyvojarom to totiz uplne vyhovuje, neinvestovat nic do vyvoja iba vyrabat hry so shitackou grafikou a aj tak predavat miliony kopii lebo ved take pecky im my konzumenti aj tak kupime. Tak naco by sa oni unuvali.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:47:31

presne tak, mas pravdu, ze jim to takto vyhovuje, nulova investice do novych technologii a stejne to sklidi uspech. viz. nejprodavanejsi hra minuleho roku...
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:06:04
avatar
No, nejprodávanější hra minulého roku je The Sims 3, ale tam uživatelé/ky nějakou super-bomba-bezva-cool grafiku nepotřebujou..
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:25:09
avatar
no...vyhovuje?!ono to tak uplne pravda neni,protoze na PC si muzou vydat vpodstate hru v jakekoliv kvalite(hlavne po optimalizovem hledisku a z vetsim mnozstvym chyb,ktere nasledovne spravuji treba patche),na konzole jsou podminky-min.30FPS,nacitani hry nesmi trvat dele jak 30sec. a pokud to nejde tak pri nacitani delsim jak 30s.musi byt pouzito neco co hrace zabavy(video,pohybujici se ci menici se text adt.),hra nesmi padat adt.(u nekterych PC her bez patche se hra neda v klidu dohrat).Nicmene se jim vyplati timto projit uz jen kvuli zisku ktery je vetsinou vetsi nez u PC(na PC se pry vic pirati?no ja bych rek ze to neni az takova pravda,kdyz si vememe ze PC jako platforma je VICE rozsirena,tak na pocet lidi co pirati sice vede,ale v % bych rek ze muze byt i jinak)

PS:nicmene to neznamena ze PC verze by meli takhle sidit a v jinych hrach prznit pouhou konverzi
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:33:39
avatar
no v prvnim dile assasins creed byl rozdil mezi dx9, dx10 a dx10.1 (tady krome lehce vyssiho vykonu) nula a nic. a vzhledem k tomu ze prvni dil vypada porad i dneska skvele a grafika tam neni nijaka preefektovana, ale naopak se snazi pusobit prirozene, tak bych v tomhle zadny problem teda nevidel...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:43:33
avatar
Jde o princip a směřování. Jestli se tohle rozšíří tak to bude problém. To je snad první případ takového zpátečnictví ve hrách obecně - dřiv tohle nebylo vůbec myslitelný.
Lumirel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:04:25

Problém to zas tak velký není, ale zkusme se sami sebe zeptat.. Jak dlouho je Dx10, potažmo Dx10.1 venku? Já myslím, že dost dlouho nato, aby to ve hrách bylo. Speciálně, když je to ve stejném enginu jako předchozí díl, který Dx10/10.1 podporoval.

Tak trochu za to mohou vývojáři, tak trochu pirátství a tak trochu i vydavatelé. Všechno se, jak již někdo jiný psal, o penězích a vydavatelé chtějí co nejmenší náklady a co nejvyšší zisk. Investovat čas a peníze do optimalizace a programování enginu do Dx11, či ladit Dx10/10.1 je vzhledem k ne zrovna bezchybnému u PC trhu problémem.

Na druhou stranu to opoždění AC2 se značkou "Optimalizujeme" nakonec skončí tím, že vlastně ani moc neoptimalizovat nemuseli, když se to zcvrklo na Dx9.

U tohoto titulu však opět věřím, že hratelnost vyhraje nad grafikou a my se všichni budeme dobře bavit.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:42:57
avatar
dyť když je hra kus tak je to jedno. vůbec mi nechybí že stalker CoP neutáhnu na full hd ani že nemám Dx10/11.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:53:05
avatar
Jedno je možná, když se vývoj na chvíli zastaví - krok zpět jedno není.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:47:47

Začarovaný kruh. Vyrobci hry se nevyplatí investovat velké peníze navíc na podporu nejmodernějších technologií (DX10, DX11), když nejmodernější technologie má jen hrstka lidí (podíl HD5000, podíl Visty a Seven). A když nejsou hry dělány na moderní technologie, je zbytečné si je pořizovat a utrácet peníze navíc (mnoha lidem XPčka stále bohatě stačí a nedají na ně dopustit) a tak lidi zůstávají u starších technologií. A když lidé zůstávají u starších technologií, nevyplatí se výrobce her ....

Pokud se bude situace, že nová verze DX není k dispozici pro nejrozšířenější OS , někdy v budoucnu opakovat, tak se z tohoto začarovaného kruhu nikdy nedostaneme.
Lumirel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:07:37

Souhlasím, ale vývojář musí většinou udělat první krok vpřed a upoutat něčím zajímavým, přesně jako teď příjde AvP s DX11. Pokud se to zalíbí, tak se to bude prodávat a lidi nato začnou přecházet. Pravdou je, že cena Win7 je vysoká, ale na druhou stranu Dx11 grafiky lze koupit vcelku levně i na naše poměry.
petr.hw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Soumrak 2010-02-15 16:48:18

Dnes jsem se tedy pekne bavil...DD tady doslova tekl z DX11 best titulu AlienVSPredator a on dostava v recenzich palce dolu prave za zastaralou grafiku...A k AC2.Zacinam si myslet,ze mi hraci PC her muzeme byt v podstate vdecni,ze se na nas nevybodnou a udelaji tu mene a tu vice kvalitne port z konzole.Pokud na nejake platforme(PC)neprodavas je jen logicke,ze se ani nesnazis implementovat nove technologie a tak to vzhledem k"dostatecne"kvalite 3letych konzoli bude a zustane az do prichodu nove generace.Myslim,ze jsme uz prekrocily bod soumraku PC hrani.BOHUZEl a stve me to moc...
Lumirel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:10:02

Já myslím, že zrovna AC1 mělo vcelku dobré prodeje i na PC, takže je to spíše s podivem, že alespoň podpora Dx10/10.1 se neudržela.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 22:40:57

DD má pravdu v tom, že dneska se hry vyrábí, ne vyvíjí (což platí o mnohem více věcech než jen hrách). Dle mého skromného názoru a toho, co jsem kde vyčetl, je ale mnohem lehčí vyrobit hru na konzoli (PS3 ani tak ne, ale XBOX ano), než na PC.

Taková konzole je jen jedna, jeden HW, jeden SW. Na PC máte několik verzí DX, různé procesory nejen různě vykoné na 1 jádro, ale také mající různý počet jader. Něco je 32 bitové, něco je 64 bitové, někdo má takový monitor, někdo makový, různé zvukovky, co se ovládání týče, tak máte na myši různý počet tlačítek, takže nemůžete dokonale přizpůsobit ovládání na ruku, je toho plno.

Není tedy divu, že když má studio možnost vyrobit hru levněji, rychleji a vydělat na tom více peněz, že to tak udělá. Smutné? Možná. Já dnešní hry téměř všechny považuju za kraviny a jen smutně vzpomínám na doby dávno minulé a stále každý den hraji Transport Tycoon (jeho OpenTTD variantu) a to poslední co mi vadí je grafika co má 16 barev.

EDIT: Opraven překlep který měnil význam věty. Neumím psát, sorry.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:59:03
avatar
V toho prvního tvého odstavce ale vyplývá, že by se měl trh pro Xbox nasytit brzy tak, že prodat na něm hru bude těžší a těžší...doufám
petr.hw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Soumrak 2010-02-15 16:50:07

a par novych titulu na PC jsou jen posmrtne krece.
Dr.Kusa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:02:47
avatar
do p**e tak toto už není možné. Tento týždeň len samé sklamania:Alan Wake iba na xboxe(teším sa naň vyše piatich rokov )C&C4-zjednodusenie pricipu hry na uroven kojenca, teraz zasa Assasin2-grafika z roku 2007, a takto by som mohol vypisat este aspon 10 sklamani za posledny mesiac...nieco hrozne
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:58:43
avatar
Řeč je o AC2 nikoliv o AC3. Jinak s poslednim C&C je to fakt špatný, je to asi nejprstodušejší strategie co sem kdy hrál, ještě,že uvolnili starej Tyberian Sun, protože to je mnohem lepší hra...
Dr.Kusa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:05:09
avatar
opravene
suhlasim, red alert2,tiberian sun klasiky este aj generals sa mi pacil, sice to prakticky ani nebol C&C ale zabavil ma par rokov..
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:07:37
avatar
Nejlepší C&C bylo podle mě Red Alert 2. U toho sem strávil opravdu desítky hodin. Když to porovnám s tim novym výtvorem, tak mi to vhání slzy do očí...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:59:12

ale viete kolko by sme usetrili za HW, keby sme stale bezali napriklad na DX7?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 08:57:33

Z hladiska "investovanych" penazi suhlasim, ale vacsina z nas nekupuje HW iba kvoli tomu ze je novy. Kupujeme ho hlavne kvoli tomu co prinasa nove. Ale aspon nemusim kupovat novu GPU a pockam si na vyladenejsiu Fermi. Vsetko je na nieco dobre.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:04:47
avatar
Tak to si odmontuji erbegy z auta a vyřadím ABS. Stejně to jenom auto zdražuje a jezdit se s tím dá i tak :-)
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jeste ze.... 2010-02-15 17:08:05

jsem nekupoval novou grafiku, chtel jsem ji poridit kvuli dx11 chystajicim se titulum, ted si rikam, jeste ze jsem ji nekoupil: colin DIRT2 - temer k nerozeznani od dx10, AvP2 - primarne na dx9, Assassin Creed 2 - dx9, no uvidime jak to pujde, nebo nepujde dal...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:14:29
avatar
Jasné... a potom sa môžu vyhovoriť na pirátov, keď si túto hru na PC nikto nekúpi. Ten port z konzol trval tak dlho aj keď to bude technicky skoro to isté? Príjemné správy od vydavateľa kedysi technologického etalónu menom Far Cry...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:12:22
avatar
Uz z principu by som si tuto hru nekupil. Pekni sraci su to.
Dr.Kusa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:15:08
avatar
tak ju ukradni nech sa spamätaju
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:48:05
avatar
Ani potom by ma to nebavilo to hrat s tym pocitom ze sa na to vyflakli.
Dr.Kusa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 14:38:25
avatar
neviem ako ty ale ja sa pri hrani nezamyslam nad pozadim vyvoja hry a ake machinacie sa robili a kde sa co uberalo a pridavala....ja proste hram a bud sa mi hra paci alebo nepaci nic viac
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-17 16:43:38
avatar
Ja nie, mne vadilo napriklad aj to vydanie "patchu", ktore degradovalo prvy diel Assassina z DX10.1 na DX10. No a kedze nasledovnik by mal priniest lepsie vyzerajucu hru, nie horsiu, neznie to pre mna lakavo. Nejde tu len o zamyslanie sa nad pozadim vyvoja, je to cisto aj subjektivna zalezitost, co v mojom pripade znamena ze ak pokracovanie nema lepsiu grafiku, nekupim a nehram ju.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:21:50
avatar
Je otázka jak se k tomu postaví Microsoft protože do toho má taky dost co říct, když se tohle rozmůže tak mu to začne kazit byznys a pak bude muset reagovat. Může zčásti marketingem zčásti zhoršenou podporou WinXP a taky může vyrobit pár "bezpečnostních" updatů co budou degradovat výkon na XP a to by bylo třeba aby se vývoj posunu
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:23:00
avatar
Jéé...ono vyjde teprve tohle dílko na PC?Já už mám dohráno
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:07:28
avatar
Teda ty jsi oblíbenost sama...
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:14:36
avatar
Ozvi sa ked na tovojej konzole dohras stalkera , anno 1404 crysis ...
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:30:32

Tak sa nám poslednú dobu začínajú kopiť "DATADISKY" - "vďaka konzoly". Ja totiž považujem pokračovanie hry v ktorom sa spravia len nové mapy a s grafikou absolútne nič za datadisk.

Len námatkovo pár príkladov:
Mass Effect 1 a 2, Bioshock 1 a 2, Assassins Creed 1 a 2. Samozrejme sú to skvelé hry, skôr ale ťažia z úspechu prvých dielov. ME2 je ešte fajn, ale taký Bioshock 2 tam sú skutočne len nové mapy - nič iné.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:38:27
avatar
To je jako s Povinost volá 1,2,3,4,5,6----každej rok jeden díl...kdy se to konečně přestane dělat?Až bude prodej pod 2000000 kusů
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:08:12
avatar
To věřím, že vás, konzolisty, tohle štve... Kolik že jste tam měli dílů?
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:22:09
avatar
3,4,5,6...a asi všechny ostatní bláboly co vyjdou...Jinak CoD hraji zatím vždy na PC
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:19:23
avatar
No bodejť by ne... CoD jedině na počítač!!
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:30:09
avatar
Neviem co je natom ved ac1 bolo take iste v dx9 ako v dx10.1 aj ked mohli pridat dx11 tesselaciu na objekty vyzeralo by to namakane..
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:13:15
avatar
rovnake v dx9 a dx10.1?? ved rozdiel bol viditelny uz medzi dx10 a dx10.1...boze trosku zamyslenia nad odpovedou a nie len tak plesnut hocijaku hovadinu a mysleit si ze co som to sem dal super myslienku...
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:22:00
avatar
a aky to bol preboha rozdiel??? okrem fps nebodaj to bolo videt?? daj ten zazracny screen...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:45:25
avatar
Ubisoft v poslednych rokoch aj tak nestojí za veľa to čo robý v poslednom čase je fakt na hlavu. Dnes som zachytil dalsiu spravu o Ubisofte a to konkretne že chce vydavať pokračovania častejšie konkrétne to bude každých 12 až 18 mesiacov. Tak to budu určite "kvalitne" kusky. mam napad a čo takto vydavať hry každe 3 mesiace ako DLC za 30 eur s hracou dobou necele 2 hodiny.
Tak a k konkretnej veci ano DD maš uplnu pravdu toto je dalšia hluposť a cesta späť. "Dakujeme" konzolky.
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:02:02
avatar
Nechapu proc se tady nekdo rozciluje nad downgradem. U prvniho dilu rozdil nebyl opravdu znat a druhy dil byl stejne vyvijen spise pro konzole. Vyvijet usili aby tam priplacli nalepku DX11, ktera nebude skoro ani videt nema cenu. To by pak opravdu skodilo nastupu nove generaci grafik, protoze si budou vsichni myslet ze je to k nicemu. Pokud chce nekdo prosadit nastup DX11 tak musi taky vytvorit hru, na ktery to bude opravdu videt a ne jen marketingove recicky. Me osobne zatim zadna oznamena DX11 hra nenuti k nakupu nove karty. Dejte tomu cas.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 22:58:45
avatar
to se na to radsi meli vykaslat a prenechat jine spolecnosti, ktera by to aspon udrzela na 10.1 ja myslel, ze svet speje kupredu, ale soudruzi ubisoftu to vidi jinak
ravi2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dx 11 2010-02-15 18:19:01
avatar
Dx 11 sa zacne presadzovat az ked obidvaja vyrobci budu mat DX 11 hardware na trhu, hlavne nvidia. Nie ze by som im nejako fandil, skor naopak, ale az pride nVidia s fermi, tak potom naleje svoje penizky do podpory vyvojarom, aby tam nejakym sposobom dorobili alebo ciste vyvijali dx11 hru.
Skor nez budu mat dx11 grafiky nejake vacsie percento medzi uzivatelmi to jednoducho vyvojari hier nebudu robit pod dx 11 pokial im niekto za to nezaplati.
A ten downgrade je v celku pochopitelny. ved si zoberte ze to spravia ako pre pc, tak pre konzoly prakticky na jeden krat, to znamena ze lacnejsie a ich nezaujimaju nejaky PC hraci, ktory si z velkej vacsiny hru stiahnu z torrentu alebo z rapidu. Urobia si to radsej na konzolu, kde si to prakticky ludia ak chcu zahrat musia kupit... Na nejakeho pc hraca sa mozu vysrat... a to je skoda biznis je biznis
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:09:46
avatar
neverim ze nas nvidia spasi. kdyz byla na vrcholu v dobach dx10, tak taky neprisly zadny hry, kde by byl viditelnej prinos dx10. nedokazala poradne prosadit ani svoje physX. nas fakt asi spasi az nova generace konzoli, jestli se v ty dobe teda budou jete vubec vydavat hry na pc .
ravi2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:37:12
avatar
ja netvrdim ze nvidia nas nejako spasi ... len si myslim ze vyvojarom sa do vyvoja novych hier s dx11 moc nechce zakial je relativne malo dx11 grafik ...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ziina 2010-02-15 21:03:16
avatar
DX10 nvidia nemohla prosadit kvůli jeho spojení s Vistama. Windows7, Fermi, Ati5000 to už je jiná situace.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 09:03:11

A odrazu su peniaze od NV dobre.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX9 stale King ? 2010-02-15 18:36:18
avatar
DX9 stale King, nepomuže brainstorming.
konzoly stale vedu a Counter Strike source je vecna /v DX9 /

Ja som vsak vdacny 5870-DX11 ze konecne 16xAF je bez cheatov a mozem zapnut AAA nielen AA vsade, a je to prva karta kde mam kvalitu v ovladacoch nastavenu na max
tj 4xAA+ 4xAAA + 16x true AF a je to vidiet aj v Counter strike, starom Farcry, Crysis....
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:08:54
avatar
Tobě jde far Cry 1? To máš 32 bit OS co?
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mam 64bit win7 2010-02-15 19:21:37
avatar
mam 64bit win7 a idu obidve verzie aJ 64BIT AJ 32
PATCH 1.32 + 1.32X64 UPDATE +x64 EXKLUZIVE PACK
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:26:34
avatar
Tak to bude tím...ale mě se nikdy nepovedlo v 64bit OS ani spustit celou Instalaci...Prostě po chvilce to napíše že nepodporuje 64bit OS....jak jsi nainstaloval hru?Ty ostatní Patche samozřejmě chápu ale nejdříve se musí nainstalovat Gamesku ne?
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - winxp compatibile mode 2010-02-15 22:15:35
avatar
winxp compatibile mode ide pre instalaciu
v
xp x64
vista
win7

pripadne hru netreba instalovat staci nainstalovany adresar s xp nakopirovat na tvoj system s win x64
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FarCry1 2010-02-15 19:24:59

Mám 64bit W7 Prof a FarCry1 zrovna pařím - všechno "f plný palbě na hlínách"
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:44:10
avatar
Je jen dobře, že to vyjde DX9. Nemám nejsilnější PC (notebook), na kterým mi stejně běží hry jen maximálně na střední detaily a na 1280x720. A čím novější hra, tím víc se to i na slabý detaily kouše. Většina lidí nepotřebuje nejlepší grafiku, aby si zahrála. Důležitá je akorát plynulost hry a zábava. Budu radši, když se mi to bude míň sekat, takže na vrahouna se už těším :-)
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:49:31
avatar
mimochodem, není možný zablokovat hodnocení vlastních příspěvků? doktor2 to tady nademnou slušně rozjel
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:51:45
avatar
Podle mě je to jen pohodlnost vývojářů. Jinak Mě je to celkem jedno jestli to je DX9 nebo DX10 nebo DX11. Když jsem hrál Crysis na DX9 grafice tak jsem měl orgasmus. Když jsem to hrál na DX10.1 grafice neviděl jsem prakticky rozdíl.
Tím samozřejmně nechci říct, že to co tu povídá DD není pravda, ale jedno ti řeknu : "svět se nezboří tím, že vyjde Assassin Creed 2 pod DX9" :-)
EbayFan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 21:29:13

Citace z článků:

"Dnes už vám mohu říci, že DirectX11 se objeví v herních titulech Alan Wake (ano PC verze je ve vývoji a je na DX11!), ........"

"Veřejným tajemstvím je, že téměř všechny herní hity, které měly na PC letos vyjít, jako je Assassin´s Creed 2 nebo BioShock 2, jsou zpožděny právě kvůli implementaci technologií DirectX11 a přijdou většinou v Q1 2010."
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:16:23
avatar
No máš pravdu. Buď DD úmyslně kecal nebo selhaly zdroje. Už aby tady bylo fermi a trochu se to DX11 rozjelo - Ati s problémovou výrobou toho nemohla moc za 5 měsíců předvézt.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 22:11:00
avatar
spis bych to videl jako jeho zbozne prani. nikde jinde na internetu sem o nicem takovem psat naky duveryhodne zdroje nevidel...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 23:03:07
avatar
a fermi s ještě problémovější výrobou už vůbec ne DX11 rozjede až budoucnost a zájem o něj
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 03:16:37
avatar
no jo, jenze aby o nej byl zajem, tak musi vyjit naka poradna hra, ktera nam ukaze jeho moznosti. driv to tak vzdycky bylo. treba kdyz prvni far cry nebo pak oblivion prinesl HDR diky 9.0c, tak tam byl rozdil v grafice poradny a vsichni to hned chteli pro dx10 mel byt takovym titulem crysis, jenze jak tam se ukazalo, tak kdyz si pod winxp upravou configu povolil jinak zakazany very high detaily, tak to vypadalo pod dx9 i dx10 uplne stejne, navic na vistach to bezelo jeste pomaleji. a stalker take pod dx10 nenabizi oproti dx9 zadnej "must have" wow efekt. a to jsou dve nejlepe vypadajici hry. proc by meli mit lide zajem o dx11, kdyz nam ani dx10 nic nepredvedl? a navic po DDho reklamni masazi, kolik ze her ze to bude podporovat to skvele dx11, se dozvidame, ze alan wake na pc nebude vubec a assasins creed bude dx9 only. a avp podle ddho nativni dx11 hra, ktera se diky uzasnym moznostem tohoto noveho rozhrani mela vytvaret primarne na dx11, ktere automaticky osekavalo detaily na dx9 a konzole, se ukaze jako nativni dx9 hra, kde bude z dx11 vyuzito jen par prvku, jako lepsi osvetleni a vetrelci tvoreni pomoci tesselace. ja by sem klidne rad upgradoval na novou grafiku (za poslednich 8 let mi zadna grafika nevydrzela 2 roky jako tedka 8800gts 512), ale musim k tomu mit nakej duvod. k cemu mi je upgrade kdyz pro me nema momentalne zadnej vyznam. az bude za pul roku treba k necemu, tak tu budou i vykonejsi a levnejsi karty nez ted.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 09:12:25

JJ. Presne tak. Cakal som dlho na Fermi kvoli tomu ze som si myslel po clankoch na tomto webe, ze sa s DX11 nebude opakovat situacia aka bola okolo DX10 ale vyzera to tak, ze sa nic do predu nepohlo. Stale staci 8800GT(zachranuje ma 1GB VRAM) a GT240(tam, kde sa vyuziva GPU@PhysX). Kludne sa oplati pockat si na dalsiu generaciu GPU od AMD resp. vyladenejsiu Fermi. Aj tak si skoro vsetko pustim na plne detaily s tym co mam teraz. Pochybujem, ze sa to za rok nejak rapidne zmeni.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 09:13:32

Mozno to bola len skryta reklama na nove grafiky od AMD. Zelezo treba kut kym je horuce. Ci tak nejak...
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 13:03:17

já bych se až tak na nVidii netěšil. Rozhodně ne ve smyslu že se objeví na pultech a DX11 se rozjede. nVidia bude mít ty samý problémy s výrobou jako měla ATI.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 13:36:01
avatar
Ty samé problémy s výrobou co měla Ati mít nemůže, jelikož výroba od té doby dost pokročila (stále se vylepšuje) a má zabráno větší část výroby. Velikost jádra a tím pádem větší zmetkovitost výroby na tom moc nezmění. Na fermi je natěšeno velké množství hráčů, takže poptávka je jistá i kdyby poměr cena/výkon byl v porovnání s Ati nic moc.
Je to jen můj dojem, ale opravdu mi přijde nepravděpodobné, že by nvidia DX11 karty víc prosadila až s příchodem fermi2.

Holt paradox vyplývající ze situace na trhu, ale neúspěch fermi bych nepřál fanouškům Ati ani fandům nvidie, takže snad přijde zajímavá konkurence k Ati 5000.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 17:03:06

Výroba se sice vylepšila, ale podle mě velikost jádra svoji roli hrát bude.
Natěšení hráči být můžou ale to jim u špatné výroby nepomůže. (takže opět shodná situace s HD 5800 :-) ). A snad ani nVidia nepustí na trh čip kterej vykazuje problémy už v okamžiku prodeje.

V čem vlastně spočívalo odstranění problémů u 5800? Šlo o obecný problém 40nm procesu nebo se to týkalo konkrétně jen ATI čipů?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 17:11:51
avatar
Šlo o problémovou výrobu a VELKOU neschopnost TSMC ji vyřešit. Ati čipy (rv870) jsou sice o něco větší než minulá generace, ale vyráběly se na odladěném procesu i mnohem větší jádra, takže Ati je v tom nevinně - teda pokud nepovažuješ za vinu jejich důvěru v TSMC . Tenhle problém s 40nm by měl zůstat navždy v paměti Ati, Nvidie, TSMC atd. Teda jestli se potvrdí některé předpovědi o opravdu velké průserovosti Fermi a bude nutné čekat na Fermi2 tak to bude horror pro všechny.
Dejv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:02:56

Osobně mi to vůbec nevadí, protože v Assassin Creed 1 byli rozdíly mezi DX9 a DX10 téměř žádné, akorát s DX10 bylo méně FPS.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:10:22
avatar
Počkejte za pár let... budem pařit tetris a transport tycoon

Vlastně, proč dělat něco lépe, když to horší se bude prodávat stejně..
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:13:15
avatar
Lépe ne. Alespoň stejně jako předchozí díly.
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:15:27
avatar
Na tohl se dá říci jediné. Ať de Ubisoft s Assasin Screed 2 do prdele.
novret [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:44:24
avatar
Assassin Creed 1 sem hrál nejdříve na DX9 poté sem ho aktualizoval na DX10.1 a rodíl byl hned vidět po prvních 5 minutách hraní. Když jsem se minulý rok dozvěděl ,že PC verze Assassin Creed 2 se odkládá, tak sem si říkal '' no dobře tak konzolová verze už je tady a tu PC pozdržej aby dodělaly do hry DirectX 11'' a jak vidim dnes tak kulový, sklamaly mě hoši a jestly to bude opravdu jen DX9 tak sou kokoti a at se dou bodnout. A.C. 1 je s Mafií moje nej. hra a na dvojku sem se až DODNES těšil na 100%. Doufám že aspoň Mafia 2 nezklame.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:00:46
avatar
call of juarez dostal patch na dx10 (vypadal o dost lip, i kdyz to bylo mnohem narocnejsi), dvojka je dx9. vyvajari na dx10 proste kaslou, a je pravda, ze v drtivy vetsine bylo dx10 k nicemu, u assassina byly snad kvalitnejsi stiny.
nakej typek z Ubisoftu se mel vyjadrit, ze dokud podle statistik na steamu nebude mit vice hracu dx11 pc, tak na to proste kaslou (proc se taky namahat pro par vyvolenych). je to biiida, ja uz se ted tesim vic na upgrade procerosu, nez graficky karty, proste neniiiii duuuuvod.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:26:05
avatar
Dokud nebude víc dx11 grafik tak na dx10 hry kašlou ? Nějaký divný...DX10 grafik a systémů je snad už dost.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:31:29
avatar
ja len tolkoto k tejto sprave , vcera som si kupil na steame stalkera CoP za 10 eur idem si to zahrat na dx11
fu u ASSasin , pozdravujem dinosaury a dx9
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:38:35
avatar
Tu sa tuším zabúda na pôvod slov hry, hrať sa. Čo ma po technológii ak ma to proste baví hrať
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:46:25
avatar
Doprdele, mě baví hrát half life 1, ale nechci aby nový hry byly graficky horší než starší. Chápeš ? Když by to jen na chvíli zamrzlo - ok - když to ale je horší než starší díl tak to už něčím smrdí. DX10-10.1 je snad dneska základ a ještě když ho už u staršího dílu použili. Pořád dokola - chce to hratelnost i grafiku a ne jen jedno nebo druhé. Assasin bude mít hezkou grafiku - tady diskutujem o tom kam tohle směřuje.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 09:16:34

Vyzera to tak, ze stale ako zaklad je DX9 a nie DX10/DX10.1. Skoda.
XTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lol 2010-02-15 21:13:18

OMG neplaste. Zadna z dnesnich her neni DX10. Vsechno to je DX9 a pro Vistu a 7 se tam pridalo par efektu, takze si myslim, ze i s "pouze" DX9 to muze byt jedna z graficky nej her. Treba takova Arma, GTA ci Crysis jsou DX9 hry. Jasny, u Crysis si sice DX10 zapnete, ale vime jak to je
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 13:02:24
avatar
Citace:
Zadna z dnesnich her neni DX10.

Stormrise a Shattered Horizon
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 22:03:24
avatar
No osobne mi je to u prdele ... Pokial pojde kvalita hry hore, a podla toho co som vsade cital, isla hore rapidne ,tak si to zahram aj na DX7 ... Prave hnanie sa za technologickym pokrokom a grafikou priviedlo firmy k nazoru ,ze dolezita je hlavne grafika a sluby ako gameplay a realny herny obsah ...
EbayFan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 22:24:17

Jj, přesně. Hlavně že tu každou chvilku někdo brečí jak se vytrácí hratelnost a zábava z her na úkor grafických orgií. A teď když je to přesně naopak (doufám) tak mnozí stejní brečí nad použitým DX. Trochu zvláštní.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CODMW2 2010-02-15 22:15:14
avatar
ked ostatny vyrobci vydia uspechy noveho Call of duty ktora je pod DX9 tak asi si myslia ze vyvoj neni treba. Vyrobci CODMW2 stavili vsetko na dej aj v minulych tituloch. eby ze prijde niekdo ako v r. 2004 Valve. Vyborny dej aj vyborna grafika v HL2.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 00:52:18
avatar
na HL2 nedam dopustit, a Source Engine je u me porad na prvnim miste v FPS
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 23:26:47
avatar
tak to je bomba, ja uz na hry nak se*u, jediny co ted hraju jsou mody do starych her viz. snad nejlepsi hra co sem kdy hral po Operaci Flashpoint ;) Project Reality (BF2), nekdy si taky zahraju Insurgency(SourceMod) jelikoz dnesni hry stoji za nic, z novych za 2 roky se mi libylo jenom World In Conflict(mam origo) Race Driver Grid, a Left 4 Dead serie jinak snad nic jinyho...
meifis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 00:24:56

No a pak že se moje Amiga už k ničemu nehodí.Ubisoft už brzy
asi začne znovu vyrábět pro Amigu a PC 486.Ještě že jsem to nevyhodil.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 09:20:10

Ja mam tiez este odlozeny C64 niekde doma. Mozno sa aj ja niecoho dockam.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 08:33:08
avatar
čtu si tady ty dement*í názory...

Lidi, ale o tom je svět. Přístup naco to zvyšovat když máme XP všich v PC je blbost.

Je poptřeba táhnout pokrok...a ten něco stojí...
Si vemte jak klesly zisky v HW..a proč..bo se nic nědělo..lidi dostaly pocit, že jsou někde, kde je vše už akorát a není potřeba jít dál...DX9 a XP jsou nyní kotva na lodi pokroku a dokut ji neořízneme jednou pro vždy tak tu s námi DX9 a XP budou ještě za 50 let...jste asi všichni padly z marzu a právě jsem se nasral... win 3.11 na vás a hrejte si plošinovky...bo na co zbytečný upgrade...

A proč ve hrách není vydět moc rozdíl...protože to ani nejde, pokud furt lpíte na XP a DX9, vytuněná škoda 120 je furt jen škoda 120...vytuněný DX9 o pár efektů a otimalizací z DX třeba 50 je furt jed DX9...

A bože lidi jsou fakt jak stádo a co se jim řekne tak žerou...a když všichni tvrdí že VISTA jsou špatné tak jsou špatné, když se jim řekne že DX11 je k ničemu tak je k ničemu...a já říkám že PC jsou špatné...začněte je hromadně pálit...a co se dočtete na netu je pravda ne?? Takže bych začal rovnou hned...

EDIT: a se*u vám na mínusy
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 13:45:42
avatar
souhlas

PS:mam visty
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2010-02-16 13:52:01
avatar
Asi najlepsi a najtrefnejsi nazor...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 14:37:28
avatar
Citace:
win 3.11 na vás a hrejte si plošinovky...bo na co zbytečný upgrade...

to je zase jednou peknej kec. vzdy kdyz sem upgradoval grafiku, tak to bylo kvuli nejaky hre, at uz to byl kdysi davno turok nebo oblivion. vzdy sem upgradoval kdyz to melo nejakej vyznam. turok predvedl v te dobe prevratne glide a oblivion nadhernou prirodu s perfektnim hdr. ale proc upgradovat ted, kdyz tady zadna nova hra, ktera by nabidla nakej wow efekt jako ty mnou zminene neni?proc upgradovat kdyz stale na vetsinu her na max ta 8800gts v pohode staci?chtel sem upgradovat kvuli avp, kterej mel byt, podle toho co se tady neustale opakovalo, prvnim klicovym titulem pro dx11, ktery vyuzije vsech jeho moznosti. ted ale vyslo demo jenom s dx9 a hra mi bezi uplne bez problemu..a uz hodne pochybuju o tom, ze plna verze predvede neco poradnyho s dx11. dokud neprijde nejaka poradna hra, ktera ukaze nejakej aspon trochu slusnej posun v grafice, tak nemam duvod upgradovat. je to pro me tedka zbytecny vyhazovani penez. az nekdy takova hra vyjde (a ze tedka o zadne nevim), tak budou na trhu minimalne aspon o pulgeneraci novejsi grafiky a take hlavne za nizsi cenu...
Citace:
Je poptřeba táhnout pokrok...a ten něco stojí...

nevim co vsechno si pamatujes ty, ale podle me my hraci sme nikdy netahly pokrok. ten nas prave tahl s sebou tim, jak postupne vychazeli stale nove, graficky dokonalejsi a na HW narocnejsi hry. nevim kde si prisel na takovou hloupou myslenku, ze by sme my hraci meli najednou kupovat porad ten nejnovejsi HW, ktery ted neni ani potreba, a modlit se aby vyvojari konecne udelali nekdy nejakou poradnou grafickou pecku a navic i se spickovou hratelnosti...
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 22:41:40
avatar
V jednom mas pravdu, upgraduju HW, abych si zahral tohle nebo tamhleto na max. Nikdy sem si nekoupil neco jen proto, ze je to novinka a ani to poradne nevyuzil, ale rad bych slysel tvuj nazor na tohle ..

Mohl bych porad jezdit na moji masine, ktera ma takovou silu, ze to bohate staci. Ale ja chci vic, chci aby to bylo silnejsi a vychytanejsi, lepsi, chci bejt o vterinu rychlejsi, ale tak abych ten motor a ostatni casti motorky namahal min a vysledek by byl presto lepsi, chapes co tim chceme s c.Datou rict ?

Proste nechci cekat porad jen na to az si vetsina lidi nacpe do pc W7 misto XP a zaroven vyjdou na trh novy Console pro lidi co hrajou na tehlech "ovcich, slepicich" strojich, aby nemuselo bejt vsechno diky nim porad na DX9, jen proto, ze se na tom dobre rejzuje.

Ted koupim nabusenej PC, zabalim ho do krabice a za 20 let ho dam mym detem, ktery na tom budou hrat bez problemu hry co vyjdou v ty dobe, ptz bude porad Windows XP, Xbox360 a PS3, no parada.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-17 07:38:45
avatar
je to začarovaný kruh...SW společnosti neudělají hry na best technoliich bo je to o obchodu...a když většina nemá takové HW a SW paramtery aby to utáhly tak to udělají na to co má vědšina...tudíž DX9...a ty si zase nekoupíš DX11 HW protože vše je DX9 max + nějaký vylepšení pro toho kdo má DX11...

Takže dneska je to opačně, SW spol. nás nenutí koupit nový HW...ale my by jsme měli nákupen nového HW donutit SW společnosti ke změně...vím je to úplně padlé na hlavu...ale jakk říká Mesi, pokud se něco nezměni tak prostě a jednoduše zůstaneme na místě...a tvoje děti si na tvem dnes novém PC zahrajou vše v plné palbě...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-17 15:12:55
avatar
jenze driv zadnej takovej zacarovanej kruh nebyl. vysel turok, kterej vyuzival prevratnou 3d akceleraci pres voodoo a kazdej trochu movitejsi it nadsenec ho musel hned mit. a tak to bylo pak porad, at uz se jednalo o unrealy nebo quaky a hry na jejich enginech nebo o morrowind ci pozdeji far cry s half-life 2 a dale treba oblivion. nevim proc bych mel ted kupovat "zbytecne" vykony HW, ktery nevyuziju a navic kdyz ani nemam jistotu, ze ho v blizke budoucnosti vyuziju. a to sme se podle ddho meli dockat puvodne spousty her u kterych by sme vyuzili dx11 naplno...nakonec to vypada tak, ze takova nevyjde zadna.

a to neni jen chyba konzoli, ale celeho pc trhu. prodeje desktopu upadaji a lide si vice kupuji pro hry krajne nevhodne a nevykonne notebooky a hernim studiim se vyvoj spickove grafiky nevyplati. vsechno je to totiz jenom o penezich..drive byl pokrok jednodusi, na hrach delalo napred jen par nadsencu, casem se vyvojova studia rozrustala a cena vyvoje sice stoupala, ale nebyla stale tak prehnana a hry se prodavaly jak na bezicim pasu, takze se tam tom porad pekne vydelavalo. jenze dnes je vyvoj spickove grafiky extremne narocny, dlouhy a hlavne drahy a navratnost penez vlozenych do vyvoje je v pripade pc platformy velmi mala. a jednim z nejvetsich duvodu tohodle je podle me opravdu dost masivni piratstvi, ktere se s rozvojem rychleho internetu velmi rozsirilo. drive sme se na hry treba musely s kamaradama skladat nebo to nekdo kdo mel tenkrat zbrusu novou cd vypalovacku koupil a ostatnim prodaval vypaleny za 150 nebo se hodne kupovali kvuli hram casopisy. v kazdym pripade sli vyvojarum aspon nejake penize. dnes si hru naprosta vetsina stahne jednoduse z internetu a casto jeste pred jejim vydanim a vyvojar z toho nema nic. ono to chce opravdu neco zmenit, ale to ze bude mit kazdej na desktopu novej HW nicemu nepomuze.

o to ze ale jednoduse zustaneme na miste se nebojim. porad tu mame id soft, kterej chce s novym doomem a rage posunout grafiku zase o kus dal, porad tu mame epic, ktery by mel (snad letos?) vydat zase novej unreal engine a mozna se muzem spolehnout i na crytek, ktery se svym cryengine 3 take nejake pokrok snad prinese. ale v zadnem pripade ten pokrok nebude uz tak rychly jako byl do toho roku 2007-2008, prave protoze ten vyvoj je strasne narocny, dlouhy a drahy. tyto studia se budou snazit udrzet sve technologie na trhu co nejdele, aby se jim zaplatili nejen ony, ale mely i penize na novej vyvoj a naky to ferrari na cestu do prace

to mesi:
hele s tema masinama to neni moc dobry srovnani ja loni prodal starsi cbf250 i kdyz mi ten jeji vykon na jezdeni porad stacil. letos si ale poridim nejspise cbf600. skoda ze taka yamaha mt-01 stoji vic nez my auto, tu bych bral hned u te masiny pak plati to, ze ji budu namahat celkove min (aspon ze zacatku pro jistotu ), ale u pocitace to tak neni...tam pri hrani grafiku porad vytezujes na plno, vykonejsi ti pak akorat prinese vice fps. ale dulezity je jestli tech vic fps opravdu pri hrani poznas..
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-17 15:41:53
avatar
Dřív začarovaný kruh nebyl, protože grafika byla tak hnusná, že jakákoliv malá změna byla hodně vidět a nestála ani moc výkonu. Dnes už jsou hry natolik hezký, že není v možnostech hardware udělat hru co by nám grafikou vyrazila dech. Jen mírný pokrok v mezích zákona. Hry tu hranici, od kdy je obtížnější vytvořit něco "revolučního" co bude opravdu vidět na první pohled, překročily s Quake3 enginem - pro někoho s Doom3 enginem, sourcem od valve atd. Dnes už je to jen o zlepšování málo viditelných detailů - bohužel tenhle poslední krok co přibližuje hry reálné grafice je nejvíc hardwarově náročný a relativně nejméně vidět. Příklad - zobrazování stromů. Málokdo si vůbec všimne, že strom v novější hře je hardwarově třeba 2x náročnější na zobrazení než dřív, jelikož i ve starších hrách ty stromy už nevypadaly extrémně hnusně jako v úplně nejstarších hrách.
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-17 21:01:01
avatar
Dentone, ted sis ale dost protirecil. :oP Staci ti vykon CBF250, ale pujdes presto do vykonejsi. :O Ale to je jedno, beztak ti neverim ze ti jeji vykon staci a o prazdninach mi napises, jak si na ty 250 moh jezdit, se stebou klido pido vsadim :o)
Bylo to mysleno se zajetym motorem, zase to neber tak doslova. :o) Vic hp - vic fps, mensi spotreba L - mensi spotreba W, vetsi zivotnost motoru - mensi poruchovost a celkove lepsi stabilita pc, zase to je cele mysleno obrazne. :o)

Vyhraju ve sportce moc money, sezenu vyvojare na poradny AvP, ne jako ten bohuzel zabrzdenej slowmotion "consolovej" paskvil co ted vyjde. Bylo by to jen PC platforma a budu ho davat ke kazdy HD 6xxx a Fermi2 jako bonus. Kez by to bylo tak jednoduchy. :oP
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - elektrické křeslo konzolím 2010-02-17 21:12:00
avatar
Sakra nechte mě naději, že AvP bude slušná hra. Teda já ty konzole začnu tak nenávidět jestli to bude průser, že dostanu ban za extrémně vulgární vyjadřování. To fakt ty zmrdi tak kecali ?
Odkaz
Budu dost smutný, ale ještě je tu metro2033.
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-17 22:50:16
avatar
DeaDDogu ja v to taky doufam, sem asi v sirokym okoli tady sam kdo moje zamilovany AvP vychvaluje jak to bude dobry (stydim se, uz sem jak PR nVidie :oO). Jenze .. pomalu zjistuju po milion 157 minutach gameplaye na YouTube o AvP a dalsi miliardu srovnavacich screenech, ze asi narazim, celni naraz z boku. :o)
Divat se na AvP gameplaye z xboxu je pocit, jako kdyby me nekdo kopal v garazi do masiny. :oP
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-17 22:56:52
avatar
Citace:
Divat se na AvP gameplaye z xboxu je pocit, jako kdyby me nekdo kopal v garazi do masiny. :oP

Dokonalé přirovnání...No dyžtak znovu nainstaluju 1 a 2. Mám pocit, že kdyby někdo převedl AvP1 alespoň do doom3 enginu tak to v dnešní době bude hra roku. Pořád doufám a na gameplay z xboxu se radši nedívám.
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-17 23:07:09
avatar
To me by zase zajimalo, jak by vypadalo AvP v pralese v CryEngine od Krtka na Full HD s max detailama. :o)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-17 21:51:04
avatar
proc si protirecim?tak na to moje jezdeni nejcasteji akorat do prace mi ten vykon stacil, ale chci si udelat radost a konecne si koupit neco vetsiho, lepsiho, hezciho, stylovejsiho ja mam motorky hodne rad jenze za studii na ne penize nebyly a po ukonceni skoly sem si musel zarizovat jiny veci, takze na zadnej poradnej stroj sem nemel. jen na tu 250, kterou uz mam docela dlouho...to co pises u te masiny je pak pravda..kdyz s ni pojedu stejne jak s tou 250, tak motor budu vic setrit a vydrzi pak dyl, jak to bude se spotrebou nevim, vetsi motor normalne sezere o neco vic a na 3-4 tisicich otackach se s nou taky jezdit moc neda. jde ale o to, ze u motorky si ten vykon primo ovladas podle toho jak moc kroutis rukou na plynu. kolik koniku vyuzijes je jenom na tobe. ja tu masinu ale nekupuju kvuli vetsimu vykonu, i kdyz ho pak urcite obcas take vyuziju. ve hrach ti ale grafika pojede furt na max at ty fps vyuzijes nebo ne. stara grafika mi da treba 40fps, coz na hrani v singlu staci, nova grafika ti da 100fps. u vetsiny her rozdil nepoznas. a v multiplayerovych hrach, kde ten rozdil de poznat, tak mi i ta stara grafika dava vetsinou 70-80fps. progamer uz nejsem, tak mi to s prehledem staci.
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-17 22:50:00
avatar
Dentone to sem myslel prece ze srandy. :o) Jako ze by si mel pod sebou silnejsi motor a najednou by si z toho slabsiho spohodlnel a to slabsi by si uz nechtel, no a ty si rikal ze ti to staci, tak tak sem to myslel. :o) Sem extremni zavislackej biker, tak sem si musel prece rejpnout. .)

Ja ti rozumim, vim ze to staci, a to me prave sere. Staci to protoze .. uz nechci zbytecne rozpoutavat flame, asi vis co bych napsal. :o)
wildesau [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nevím 2010-02-16 08:49:46

osobně když jsem Assassin Creed nainstaloval, tak jsem byl nadšený, no po nějaké době hraní mě přišel pořád dokola a tak jsem ho pojal jako demo a odinstaloval. Často mám dojem, že hry vypadají super, ale nápad a hratelnost( hravost )jaksi chybí.
Rezen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - grafika a hry 2010-02-16 09:01:37

No potvrzuje se mi me neblahe tuseni, ze uz davno se lide a hraci nezameruji na hratelnost a originalitu. Pak se nedivme, ze nam vyrobci davaji to, co vetsina lidi chce. Kazdy tu rozebira grafiku. Je na houby, pokud hra je grafickymi orgiemi a nejnovejsi technologii a nema pribeh, dej, ducha, atmosferu, neco originalniho. . . Hry se skladaji z velke mozaiky prisad a cstecek, grafika je jen jedna z nich, nikoli nejdulezitejsi ingredienci. Prirovnal bych to k fotce, kde lecktera cernobila fotka s hrubym zrnem a neostrosti prebije svym duchem a hloubku lecktere dokonale a barevne fotky bez napadu. V tom to je, hrace zaujmout ne jen pozlatkem grafiky, ale necim hlubsim. . .

Par let uz tento webik navstevuji. . . a mam porad silnejsi dojem, ze jak neni neco graficky na nejvyssi mezi, jak to neni to nejnovejsi a technicky nejvice na vyssi, rika se tu o tom, ze je to spatne. nerikam, ze je to spatny nebo dobry nazor. Me se nelibi.

Nehlede k tomu, ze jediny duvod, proc win XP kdysi nedostali patch na dx10 byl jen v tom, ze Visty se tak spatne prodavaly. Mit XP dx10, tak tu skoro nikdo nemel Visty. ted uz je to pase, XP uz je odchazejici system, win 7 ho prevysuji. . . coz Visty ne. Ovsem vyrobci her az ted pomalicku zacnou delat NATIVNI hry dx10 a vyse. Do ted stacil jen patch, drtiva vestina uzivatelu mela win XP.

Na zaver snad ze strhat hru a nakydat na ni, kvuli tomu, ze nebude mit posledni dx 11 je prinejmesim tupe. . . nikdo nevi, jak bude vypadat, o cem bude, ale uz ted ji vsichni odepisuji. . . nelibi se mi to. . .

rEzen
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 15:57:16
avatar
Důvod proč se těšít na Mafia 2 a Starcraft 2 :-)
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 09:45:47

Ešte keď si pridám k tomu článku aj to že chcú dať do hry novú protipirátsku ochranu. V hre nepôjde normálne save-ovať, budete musieť byť prihlásený na internete a savy sa budú ukladať na ich server ak som to správne pochopil.
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 16:57:07
avatar
No pokuď nemáš stálé připojení k internetu tak šáhneš po cracku, který ti vytvoří server na tvym disku :-D
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 17:10:57
avatar
Zrovna to DX 11 by se mi hodilo jak sůl, páč budu mít za měsíc novej komp
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dx 2010-02-17 11:07:14

takze asi takhle dx v jakekoli ze svych "verzi" neni nic jineho nez obycejna knihovna.spousta lidi jiz pri vysloveni dx 10 jdou do kolen , to je klasicky "syndrom ovce"/vim hovno,ale jsem chytry jak radio/
cokoli nad 9 melo byt z 99procent o optimalizaci a vysledkem byla katastrofa.
a mimochodem konzole skutecne stoji za hovno ale ne kvuli nizssimu vykonu/tady bych problem nevidel/ale kvuli tomu gamepadu
dEvilCell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-18 15:58:22
avatar
me je to jedno, zda to je v dx9 ci 11 A kdybych to hral na PC, tak je mi to taky jedno, ba navic jsem rad, ze by to bylo v dx9, jelikoz radsi si zahraju hru na max detaily se super framerate a spoustakrat AAA a AA, nez na DX10 ci 11 s vykonostnim propadem pri max detailech...a navic kdyz bych musel rozdily hledat lupou jak u DiRT 2
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-18 16:04:35
avatar
Samozřejmě, že tobě to je jedno, seš jen konzolový egoista co by nejradši zmrazil vývoj aby jeho krabička nebyla tak zastaralá. Můžeš se vžít do situace lidí co mají DX10, 10.1 nebo 11 grafiku a chtějí ji využít ? Ne, a já vím proč.

Citace:
Half Life 2 Pro me tuctova a neoriginalni je, za tim si stojim. -dEvilPS3 alias dEvilCell

A to napsal i když se dostal jen do 4. levelu z 15....

Takže se s ním neotravujte a už vůbec se nepokoušejte o diskuzi. Bláznům se neodporuje.
dEvilCell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-18 20:10:32
avatar
bla bla bla...myslim ze tu dle cteni prispevku nejsem jedinej, kterej je radsi, ze je to na DX9. Vetsina lidi ma DX9 grafiku a chtej ji vyuzit. A hry se delaj pro vetsiny lidi, ab si to vetsina lidi koupila.Ti co maj DX10 a 11 tak at si pocaj na nejakou, ktera bude 100% DX10 ci 11 a ne mutace jako DiRT2, kde mimo poklesu framerate pri prechodu na DX11 neni zadna jina zmena.Tohe DX11 hru neproda, kazdej si pak rekne ze to zase neni o tolik hezci jako DX9. Stejne jako je to u DiRT2 tak by tomu bylo i u Assasins Creed 2.Takze jsme o nic neprisly.Az vyleze poradna DX11 only hra, to bude pak uz neco.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 575x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 387x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 895x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1172x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1495x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 6