"Rozbitá nehotová ostuda" aneb poslední díl AC: Unity, konečně řeší problémy.
Největší ostudu v letošním herním roce si zcela určitě utrhl Ubisoft s posledním dílem Assassin´s Creed. Očekávané UNITY na novém herním enginu dopadlo příšerně. Hra neběžela plynule ani na konzolích, čemuž nepomohlo ani partnerství s NVIDIA, která na "optimalizacích" hry spolupracovala. Jak je to s optimalizacemi NV, ale dávno víme, objektivně nejsou optimalizacemi, ale paskvily. UBISOFT je bohužel jediným z velkých herních domů, které s NVIDIA ještě spolupracuje jako hlavním partnerem. Ostatní už přešly dávno k AMD, které kromě lepších technologií a hlavně lepšího otevřenějšího přístupu, je jaksi se svým HW v konzolích (ve všech včetně nových připravovaných), takže spolupráce s AMD a optimalizace hry na GCN Radeon grafiky je vysloveně nutností, pokud chcete zajistit, aby šlapala. Jak to vypadá, když se s AMD nespolupracuje a když se optimalizace pro GCN Radeon neudělají, nám UBISOFT s NVIDIA opravdu výmluvně předvedly a stále je lze v současné verzi hry pociťovat.
Nicméně vše vypadá, že se konečně brzy definitivně vyřeší. UBISOFT podle všeho poskytl AMD, co bylo třeba a AMD před pár dny s posledními velkými ovladači (OMEGA), podstatně zlepšilo výkon u Radeon grafik a obecně u sestav s AMD/Intel CPU v kombinaci s AMD grafikou. Jednak díky snížení zátěže na CPU v rámci svých technologií pod DX11, kdy by to mohlo být i lepší, ale bohužel UNITY nebude mít výhodu API MANTLE. Je to docela zásadní problém, protože engine hry je udělaný tak, že ho DirectX11 prostě nezvládá - API MANTLE by s tím problém nemělo, ale to by UBISOFT musel před 2 lety spolknout hrdost a spolupracovat s AMD - problém jsou tzv.draw-calls. Dalšího zlepšení doznalo AMD také v rámci ovladačů pro samotné grafiky.
Jak potvrzují některé z nových výkonových testů, došlo k výraznému zvýšení výkonu. U některých slabších sestav jsou to dokonce desítky % a podstatně zlepšení hratelnosti, protože FPS opravdu značně kolísaly. Některé z těchto vylepšení budou samozřejmě nasazeny ještě do hry přímo UBISOFtem, protože s problémy se potýkají i konzolové verze. Konkrétně čtvrtý patch, který by technické problémy měl skutečně řešit (předchozí tři je neřešily), je oznámený pro všechny platformy na pondělí 15.12.2014. Měsíc od vydání hry tedy UBISOFT konečně zdá se uvedl UNITY do použitelného stavu a budeme se tak moci pustit do hraní a testování.
Každopádně tahle blamáž je opravdu nepochopitelná a firmy UBISOFT s NVIDIA předvedly, jak se dělá optimalizace, kterou nám všem slibovaly, podle jejich stylu. Doufejme, že tohle fiasko se odrazilo v UBISOFTu na vyhození některých zaměstnanců na vedoucích pozicích a změnu partnera, který skutečně dodá optimalizace, které optimalizacemi opravdu budou.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|