ATI vs NVIDIA – souboj ovladačů ve Vista vs 7 – hráči přejděte na Windows 7? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 19 březen 2009
Přejít na obsah
ATI vs NVIDIA – souboj ovladačů ve Vista vs 7 – hráči přejděte na Windows 7?
ATI vs NVIDIA - Windows 7 vs Vista
Závěr - Vista vs Windows 7

 
  • Závěr - Vista vs Windows 7

Hexus porovnal GTX 295 a HD 4870 X2 přičemž na tamním trhu stojí HD 4870 X2 344 liber a GTX 295 dokonce 449 liber a zjistil, že GTX 295 rozhodně svou o dost vyšší cenu obhájit nedokáže, protože HD 4870 X2 je stále podobně výkonný a hlavně pořád i v nejvyšším nastavení se obě karty pohybují nad 60FPS, takže je jedno, zda někde 60 nebo 100FPS, vizuálně není žádný rozdíl.

Co je ale zajímavé, že ATI vykazuje značnou konzistentnost, či dokonce pod Windows 7 funguje ještě o něco lépe než pod Windows Vista! U NVIDIA to zdaleka není tak dokonalé a ovladače společnosti NVIDIA chtějí ještě dost doladit, ale zejména v Company of Heroes je vidět značný potenciál pod Windows 7.

Nadarmo jsem už dříve neříkal, že z Windows 7 jsme docela nadšení. Jak vidíte, tak už dnes dokáží W7 přinést něco více než Vista. Osobně čekám na blížící se RC1 verzi a dávám Windows Vista 64bit sbohem. W7 už dnes dokáží všechno, co Vista a mnohé ještě lépe. Hry jsou toho důkazem. Zajímavé, zajímavé …
Celý test najdete na Hexus.net
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 06:47:45
avatar
To je hezký, že tu máme popsanou verzi ovladačů pro ATI. A v jaképak verzi se testovalo na NVidiích? Co když to byly ovladače odpovídající verzi 17x.xx, který byly vydaný v době uvedení Win 7 Beta? Tam bych se zhoršenýmu výkonu nedivil.
No, ono je to vlastně jedno, do uvedení Win 7 zbývá ještě dlouhá doba => je dost času na doladění ovladačů. A vůbec, jedním z přínosů sedmiček bude DX 11 a to se situace velmi změní.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 07:45:43

Já na 7čkách jedu už od vydání první bety, Vistám jsem dal sbohem už dávno a je to krásný pocit, vřele doporučuju.
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 09:02:26
avatar
Jo jo, sem na tom stejně. Používám Visty už už 3 měsíce a je to supr systém už v beta verzi. Teď mám build 7000 a už se těším na RC1.
Neznámý  2009-03-19 09:34:02

Ou, Windows Vista Sestavení 7000, a to snad, ne, a nebo jo, co? No, jdu a to jdu, radši, koukat, na skupinu, A-Teens, na INTERNETových stránkách, http://www.youtube.cz/ , radši, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 16:32:20
avatar
Sice nemam nic proti Windowsům obecně, ale za srovnání s A-Teens si rozhodně zasloužíš palce nahoru
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Špatný test... 2009-03-19 08:08:43
avatar
Hmmm,
proč s těmi ovladači testovali různé karty?
Měli nechat jednu kartu a jenom měnit ovladače...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 11:48:17

Mně se zdá, že to jsou stejné karty. Podívej se na označení ještě jednou - liší se jen názvem OS, viď?
sleeperTV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 08:23:50
avatar
fakt dobre... o win7 realne rozmyslam..len skoda ze v teste niesu aj zastupcovia ostatnych kategorii (vyssieho mainstreamu, mainstreamu, nizsieho mainstreamu, lowendu)
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 10:05:37
avatar
Jestli chceš udělat test a chceš být s takovým testem první, musíš se zaměřit na jednu úzkou skupinu. Jinak to bude už megatest a jeho zhotovení ti sežere tolik času, že ti to ani hlava nepobere.
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - W7 2009-03-19 08:31:08
avatar
Tak ja mam betu W7 už tak přes 2 měsíce, předtím jsem měl Visty. Mám HD4870 512MB a hrál jsem snad vsechno od Crysis, Far cry 2, přes Overlord a Gridy a treba i Flashpoint a všechno jede bez sebemenšího problému. Výkonového rozdílu jsem si zas tak moc nevšímal, ale už ted jsou W7 dost dobre odladěné....
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 08:54:43

zaujimave je, ze nvidia v jednej hre vyrazne poskoci dopredu a v inej vyrazne spadne.. nejake vysvetlenie?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 09:03:52

Odladenost ovladacu, engine ve hre. Kazda firma ma jinou architekturu. Neco vyhovuje ATi, neco Nvidii. Vseobecne je na tom spise lepe Nvidia, diky dobre spolupraci s vyvojari her. Ati bohuzel na svuj program podpory vyvojaru rezignovala jiz v minulosti. Predpokladam, ze kdyby mela obdobny program jako TWIMTBP Nvidie, nemusely bychom v kazdych novych Catalystech cist o kolik procent se zvysuje vykon v te ktere hre. Jinak Ati ted tezi z velmi dobreho vykonu RV770, ktere i pres to, ze na ne neni tolik her primo optimalizovano dokaze tu ztratu kompenzovat.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 08:58:01

Delat zavery, ze je ATi lepsi pod Win7 nez Nvidia je hodne predcasne. Vcera vysly Catalysty 9.3, kde se na Win7 RC1 Ati primo soustredila. Je snad jasne, ze se to nekde odrazilo. Predpokladam, ze po vyjiti obdobnych ovladacu od Nvidie se situace opet srovna. Jinak Company of Heroes:OF je klasicka hra Nvidia friendly, RD: Grid naopak klasicka Ati friendly. Tezko z toho neco usuzovat ci dokonce davat nejaka doporuceni. Vseobecne bych ocekaval lepsi vykon vsech karet novejsi generace ve Win7 oproti Vistam. Ovsem v tomhle je to spis nez otazka ovladacu spise nez hadwaru.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2009-03-19 08:58:44
avatar
Mozna v UK ma ATI nejakou promoakci, ale v ceskejch eshopech je nejlevnejsi X2 vs nejlevnejsi 295 rozdil cca 700 ve prospech X2 a v teto cenove kategorii to imho uz nehraje zadnou roli
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 20:46:15
avatar
tak ty ceny jsou dost divně vybrane. 4870X2 se vetsinou pohybuje kolem 360 liber a jen v jedom ci dvou obchodech je ted mají v akcní sleve za 340 liber. Jinak na druhou stranu gtx295 se prodava jiz od 430 liber. Tych 449 je uz trochu prehnane-jde o jednu z nejvyšších cen.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zbytecne prechazet na win 7 2009-03-19 08:59:57

tak nevim, sice je pravda, ze ve windows 7 jsou vysledky lepsi, ale v podstate je mi jedno, jestli moje karta pobezi ve vistach 87 fps a ve windows 7 90 fps, rozdil pro mne nic neznamena. Dokud neuvidim, ze u nektere gamesy bude rozdil mezi 22 a 30 fps, tak pak to mozna zacne mit smysl, jinak to zatim pro me smysl nema, min. 2 dny stravit ladenim systemu kvuli par fps, ktere stejne nepoznam
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 09:25:29
avatar
Skoda, ze s tema Catalystama 9.3 pod Linux nejsou k dispozici zaroven i DirectX pod Linux
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 20:57:23
avatar
snad ani nebude třeba Odkaz
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 09:55:01

Součástí W7 bude DX 11 ..bohužel jsem zatím neslyšel o jediné DX 11 hře. Navíc nejsou ani finální specifikace DX 11. Proto silně pochybuji, že letos vyjdou DX 11 GK.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 10:00:37

Tady se pripojuju, dle meho dojde k odsunu o kvartal ci dva, videl bych 1-2Q/2010.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 21:17:31
avatar
Jo určitě vyjde novej 3D mark s DX11
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 22:58:44

Tak u toho se da rict, ze vyjde s DX11 mezi prvnima. Od toho ta aplikace je.
Neznámý  2009-03-19 10:07:21

Tak to je zase zhodnoceni v mistnim stylu. Tak GTX295 neobhaji svou cenu, protoze je to nad 60FPS! To je stejne, jako ze Ferrari neobhaji svou cenu protoze se u nas muze jezdit maximalne 130 km/hod. Zaver uplne mimo.

A kdyz pouziji jinou hru a jine nastaveni kde to bude pod 60FPS tak uz ji jako obhaji?
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 11:47:48
avatar
hlavne by se ve vsech benchmarkach melo udavat min fps, coz je zrovna u First Person Shoteru podstatny info
Neznámý  2009-03-19 15:01:44

Jj, mas pravdu.

A jeste bych uvedl, ze rozdil 100 FPS oproti 60 FPS je pro nekoho nepodstatny, ale rozdil 8 FPS oproti 6 FPS pri 8AA je velika vyhoda. Jako kdyby nekdo hral pri takovym frame rate.
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 11:15:01
avatar
Na W7 se dost těším, protože vista už mě opravdu dost štve. Chtěl bych se tedy zeptat těch co používají betu W7, jak jsou spolehlivé a jestli na nich fungují všechny programy co na vistě, přemýšlím že bych na w7 přešel už teď.
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 11:46:30
avatar
Zatim jsem s nicim, co sam pouzivam, nemel problem
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - W7 2009-03-19 20:39:46
avatar
osobne zatim mam zkusenost, ze co jelo pod XP jede i pod Vistama i pod W7.Problemem je skutecne extreme stary HW, kde vyrobci na drivery pro Visty kaslali, s tim se rozluc.U me napr. DVB-T MSI tuner,jinak si vse nasli a nainstalovali OK.

karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zaujatě 2009-03-20 19:56:29

zaujatě můžu prohlásit, že ve Vistě mi nejde 2 (nebo 3) roky stará tiskárna Canon lbp2900 (u canonu totiž jen k ovladačům pro 32b xp připsali podporu vist ale na 64b visty kašlou). jeden takový líný výrobce hw ti přechod na novější OS dost znechutí
B!OH@zArd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ehm :) 2009-03-19 12:22:45
avatar
treba ja nemam duvod z Vist x64 prochazet na W7 nevim co s tim systemem delate nebo co za programy pouzivate ale jeste se mi nestalo aby mi neco neslo na vistach ... akorat Quake 3 Arena (point relase 1.16n a 1.32 jede v pohode) ja jsem s vistou spokojeny nemam s ni zadne problemy a tuziz me nake 2FPS ve hre nenuti a nedonuti prejit na W7 (pokud jej nebudou davat zadara) podpora DX11 bude taky pod vistama
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 13:15:31

já na W7 rád přejdu ..ale chtěl bych zajímavé podmínky od MS. Např. by nějak plošně mohli zvýhodnit s upgrade majitele Vist. Zatím jsem četl, že takovou akci plánují ale jen pro ty, kdo si Visty koupí od června 2009 do vydání W7 ..což mě silně prudí. Ale uvidíme třeba změní přístup...Jinak pokud bude DX 11 součástí Vist je otázka, zda-li bude mít smysl přecházez na nový OS, pokud si výkonnostně jako hráč nepomohu. Domácí PC mám v podstatě jen na hry ....na pracovním stroji mám XPčka.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 21:01:53
avatar
asi tak nejak pokud bych musel platit plnou cenu za přechod z soucasnych vist 64bit na win7 tak mne to opravdu nestoji za to. O tolik jine ci lepsi zase win7 nebudou.
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 60fps vs 100fps = žádný rozdíl 2009-03-19 14:27:34

nechci zbytečně vypadat jako nějaký nevzdělaný flamer ale může mi někdo vysvětlit v čem nespočívá rozdíl pokud naměřím průměr 60fps a 100fps a proč bych neměl chtít raději (třeba za vyšší cenu) 100fps a měl bych se spokojit se 60fps?

btw: jinak mi přijde trochu naivní očekávat od win 7 nějaký významnější nárůst fps. rychlost by měla být cítit hlavně při práci, spouštění/načítání dat atd.
dobré ale je upozornění na nižší fps -> neodladěné ovladače
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 14:34:15
avatar
když mi vizuálně ukážeš, jaký rozdíl je v reálu 60FPS a 100FPS, pak odůvodníš proč dnes platit za grafiku více ...

PS: já tedy vidím zejména u ATI, že FPS jsou vyšší u W7 než Vista ... že by nedoladěné ovladače u dva roky starých Vista? ;)
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 15:44:39
avatar
vetsinou stebou DD souhlasim ale ted ne treba v CS:S je rozdil mezi 60 a 100 FPS docela markantni( vlastne ve vsech hrach na Source Enginu) csko hraju uz peknych par let a proste to poznam ze jich je min, ale u jinych her jsem tuten rozdil nepoznal.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 15:50:42
avatar
no cs:s je na dnesni dobu hodne narocny co? a pg stejne hrajou vetsinou na min detaily a min rozliseni..takze asi tak
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 15:53:47
avatar
skvělý příklad .... 100FPS dá v CS i lepší integrovaná grafika , jenže stejně to hrajete na min detaily, takžke to je jedno ...
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 15:58:30
avatar
jak sem psal dole, ja napr. i kamosi hrajem CS:S na high zadny ultra low a jeste predelany configy jako 90% vsech hracu, kdyz uz neco hraju tak si to chci vychutnat proto si kupuju jen naky hry co za to stoji
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 23:37:01
avatar
Vysvetli mi pls ten rozdiel...
Ja napriklad mam dojem, ze od 25fps vyssie ludske oko nie je schopne postrehnut rozdiel v zmene obrazkov.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 23:41:25
avatar
to uz se vysvetlovalo vsude mozne mockrat je to plynulejsi, lip se miri, vice fps potrebujes v csku treba i na nektery jumpy apod.

od 25fps vyse neni oko schopne postrehnout rozdil. hmm dobre..zkousel si tedy mit crt na obnovovaci frekvenci 25hz?podle tehle logiky je asi jedno jestli mas 25hz nebo 100hz ze jo?
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-20 10:59:28
avatar
tuto je vedecka blbost praxe je ale jina, fakt zkus si hrat csko se 60FPS a pak se 100 uvidis ten rozdil teda az po chvili co to budes hrat na 100 a pak to sniz na 60
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-20 11:39:38

U FPS (mysleno hra) je dulezite mit prave co nejvyssi pocet FPS. Nejde o to, co je lidske oko schopno postrehnout. Jde o rychlost reakce, pokud je GK schopna dodavat 100 FPS mas oproti cloveku co hraje proti tobe na 25FPS neskutecnou vyhodu. Staci si projit nastaveni v jakch hraji PG hraci. Minimum, osekano o vse co by mohlo zatezovat a zpusobit jakykoliv lag. Pri online hrani je mnoho moznosti, kde se hra muze zbrzdit. Dalsi veci je to, ze pokud budes mit maximalni FPS 100 mas vetsi nadeji, ze ti minimalni FPS neklesnou nikdy pod tech 25 FPS = plynule hrani i na singl. Maximalni pocet FPS je pro pocit z hrani absolutne nepodstatny. Je vhodny maximalne pro benchmarky.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-20 18:05:37
avatar
2raigor: Asi v tom mas zmatok. Ako mozes porovnavat frekvenciu monitora(Hz) a FPS v hrach?!?!

2zeroground: S druhou polovicou suhlasim ale skus mi logicky alebo nejako zmysluplne vysvetlit, aku vyhodu(teda okrem tej sance, ze mi fps nikdy neklesne pod 25) ma vyssie fps, ked ludske oko nie je schopne tento rozdiel postihnut a teda mozog nie je shopny zareagovat?!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-20 19:09:18

Precti si to znova, jde o rychlost reakce. Hral jsi nekdy FPS na vyssi urovni? Ja treba hral Raven Shield:Rainbow Six. Tam bylo vsechno v malym prostoru. Jakmile se ti to zaseklo na momentik zrovna v boji, mel jsi smulu. Snazis se eliminovat jakekoliv situace, kdy by doslo k zatizeni systemu. Mezi to patri i co nejvyssi maximalni FPS. Ty to stale beres z hlediska, jako kdyby jsi sledoval film. Takhle to ale u hry neni.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-20 19:38:13
avatar
tak hz mas taky obnoveni za vterinu obecne je to tak, ze lidske oko nema postrehnout vice nez 25 zmen za vterinu. nemluvi se v tom o fps ve hrach..takze to klidne muzu vztahnout i na monitory.
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-20 16:02:20

rozdíl u ATI neni větší než desetiny nebo jednotky fps takže bych to klidně svedl na chybu měření zatímco u Nv fps poměrně dost lítá. někde dolu a někde nahoru. to už o něčem vypovídá.

vizuální doufám nemyslíš statický obrázek? u nějakých rpg, strategií atd je to pochopitelně bezpředmětné ale u stříleček a sim/arkát aut, motorek... neřeknu kdybys tvrdil 60 vs 75 podle refreše LCDček. ale víc jak 60% vykreslených snímku se na (spíš subjektivní) plynulosti projevuje přesnějším a jistějším ovládáním.

debata 60 vs 333fps (u quakeIII) je už ale trochu mimo
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-20 19:12:34

Vypovida to o tom, ze byl test delan na Catalystech 9.3, ktere uz vysly s podporou Win7. To je jedine, co o tom muzes rict. Na soudy je brzo. Hardwareove jsou obe spolecnosti vyrovnane, bude to opet zalezitost ovladacu.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 15:55:40
avatar
ja nerikam ze je narocny, DD se ptal kde je rozdil mezi 60 a 100 FPS, jinak dle meho nazoru je source engine jeden z nejlepsi co je, nak se mi ty jako CryEngine 2 neliby, sice je to pekny ale je to proti memu gustu,(ne proto ze by mi to neslo napr crysis sem dohral) proste Source je takovej vic prirozenej(pro me) no PG hrajou na min, je to jejich vec me to staci na High a vypnuty HDR a blur, a mam 70-1xx FPS (X2 4400+,2,5GB 2600xt)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 15:58:05
avatar
s tim sourcem souhlasim. me taky pripada jako takovej hodne uveritelnej a realnej. cryengine na me pusobi mnohem vice plasticky a omalovankove.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 16:01:50
avatar
no ty plastiky me stvou na dnesnich hrach zami ultra efekty se svetlem,atd. ale nak realisticky mi to nepride.
proste pro me Source engine je jednicka(pro nekoho urite ne)
na FPS, a na RTS je to engine z WiC a pak jeste jak na nem bezi CaC 3 a BFME
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 16:02:19
avatar
ale to uz sem vybocil od tematu
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Thursday, 24 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1570x
Komentářů: 0
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verzi
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verziWednesday, 23 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1512x
Komentářů: 0
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!Monday, 21 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1047x
Komentářů: 1
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?Thursday, 17 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1511x
Komentářů: 2
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!Thursday, 17 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1123x
Komentářů: 0
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?Wednesday, 16 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1685x
Komentářů: 3