Nový Battlefield 1 využívá pokročilejší verzi Frostbite 3 engine. Vizuál je úchvatný. Jaké jsou nároky?
Pokud by všichni vývojáři optimalizovali jak se sluší a patří, pak by dávno mohlo být 4K rozlišení mainstream. Objevily se první benchmarky nového Battlefield 1, který naprosto uchvacuje vizuální stránkou. Pravděpodobně nejlépe vypadající hra současnosti překvapí ještě jednou … že si to v té ultra grafice budete moci vychutnat i na velmi cenově dostupných grafických kartách. Hra běží na nové vylepšené verzi engine Frostbite 3, který byl použitý třeba u loňského Star Wars Battlefront a hlavně bude použit u nového Mass Effectpříští rok. No a asi se shodneme, kdyby takhle vypadaly a běhaly všechny hry, tak bychom dávno mohli pařit i na 3x 4K ….
Výkon AMD vs NVIDIA
První testy hry, která zanedlouho vychází, velmi příjemně šokují. V ultra detailech, v té úžasné grafice vám na 60FPS ve FullHD stačí i starší grafika nižší třídy! Dokonce i s low endovou RX 460 4GB si zahrajete bez potíží skoro naplno.
S grafikou za 5,5 tisíce, jakou je Radeon RX 470 4GB, se na plné detaily dostanete s více než 80FPS. V ostře sledovaném souboji RX 480 vs GTX 1060 vítězí AMD (dle očekávání vzhledem k optimalizacím hry, protože platí, čím optimalizovanější hra, tím se AMD daří lépe, protože má obvykle výkonnější grafiky než NVIDIA ve stejné cenové třídě, u špatně optimalizovaných her to však není využito :/ ). Nutno ale dodat, že starší generaci grafik se daří velmi dobře, R9 390X, GTX 980Ti a FURY X jsou hodně vysoko – horší už je to s GTX 970 apod. ale i s ní si zahrajete.
Díky skvělé optimalizaci hry se ale nemusíte bát ani vyššího rozlišení. Ve 2560x1440 se k 60FPS dostanete opět i s levnou kartou jakou je Radeon RX 470 4GB!
Ve 4K si pak zahrajete i na slabších kartách, pokud jen drobně stáhnete detaily, tak i mainstreamové grafiky na to stačí. V ULTRA detailech to ale musíte mít ideálně R9 390X, FURY X nebo GTX 980Ti/1070/1080 s tou se dostanete až k 60FPS ve 4K, což je myslím velmi slušná optimalizace.
Majitelé NVIDIA grafik si ale asi hru spíše zapnou v DX11, protože v novějším DX12 NVIDIA grafiky nemají tak dobrý výkon díky horší vybavenosti grafik NVIDIA. U AMD je přínos DX12 proti DX11 vždy, ale kupodivu hodně malý. Vývojáři ale stále nedokončili plnou implementaci DX12 se všemi výhodami do engine a budou v tom pokračovat i nadále.
Každopádně máme v ruce důkaz, že hra může vypadat naprosto skvěle grafiky a přitom si ji ve 4K rozlišení můžete užít téměř naplno i s mainstreamovou grafikou. Proč to nejde u všech her? Zjevně je něco špatně u některých herních vývojářů …
Nevidím dôvod prečo by si majitelia nVidia grafik (najmä novej generacie) mali púšťať hru "spíše"v dx11. Už je to tu trošku na hlavu stále s tou "horšou vybavenosťou" nVidia grafik. Súboj najmä novej generacie je vyrovnaný 1060 v dx 12 nie je o nič horšia ako 480. A to je perfektne optimalizovana dx12 hra. Pritom keď v dx12 hrách je 1060 vyrovnana 480 stále pripomeniete, že to je zle implementovane dx12 do hry, a že v správne optimalizovanej dx12 hre bude rozdiel výrazný. Mne 5 fps, v 4k iba 3fps, výrazný teda nepríde. AMD v poslednej dobe iba mlati slamu, zatial čo nVidia dosahuje dobre výsledky a hlavne predaje aj s "horšie vybavenými" grafikami. AMD nemá na 1070 a 1080 žiadnu odpoveď, 480 si skoro zabili 470-kou 8gb. A aby zachránili situáciu idu vydať revíziu polarisu, lebo v ňom nie sú všetky funkcie zapnuté, hlavne, že trištvrte roka sa tu písalo, ako je AMD pripravene s POLARISOM aky je POLARIS efektivny, ako predvádzajú všade reálny produkt, zatiaľ čo nVidia iba makety. A ked nvidia vypustila 1070 a 1080 ako su zastarale a nevybavene a nepripravene na nove dx. A hlavne v každom článku/teste to napíšete aj sto krat.
Klíčové je vytváření "správně optimalizovaných DX12 her". Oproti plnotučné a stále ještě nevyužívané DX11(kde jisté "lépe vybavené grafiky" měli dlouho propady s teselačním faktorem 16-63) je bohužel DX12 řádově náročnější na vývojáře i testování(zde to ladili díky Star Wars Battlefront). Pod DX11 hra nespadne, i když má vykreslit scénu ve které zrovna nemá GPU nahranou nějakou texturu. U DX12 musejí vyvojáři pro kvalitu her, navíc ručně doimplementovat některé efekty, a to je v dnešní době rychle honby vydavatelů za ziskem docela problém.
GTX1060 je horší (v této konkrétní hře) o 5%. Jestliže někdo tvrdil, že GTX1060 byla v testech starších her lepší o 5-10% - podobně to bylo pak u průběhů FPS (a vyvodil z toho patřičný závěr), nevidím nic špatného na tom, že v porovnání DX12 her (které jsou očividně dobře optimalizovány pro oba výrobce GPU) je zkonstatováno, že zde zase vítězí AMD.
Že to DD píše v každém článku, to je takový zdejší kolorit. ;-)
Přesně tak.
Pokud je ve FullHD s ultra nastavením pod DX12 rozdíl 5fps při hodnotách 85:90 fps tak je to sice výhra AMD, ale pro hráče jsou obě hodnoty výborné a v podstatě nerozeznatelné. Hra v obou dvou případech poběží naprosto plynule A čím vyšší rozlišení, tím se náskok AMD dál snižuje.
Takže vloženou věta ohledně přepnutí na DX11 pro hráče nvidia karet absolutně nechápu.
"Majitelé NVIDIA grafik si ale asi hru spíše zapnou v DX11, protože v novějším DX12 NVIDIA grafiky nemají tak dobrý výkon díky horší vybavenosti grafik NVIDIA."
----
Co mě taky zaujalo jsou výsledky starých soupeřů GTX780 a R9 280X.
Podle článku z roku 2013 je uvedeno, že pod DX11 je GTX780 rychlejší oproti R9 280X o cca 4-7%. No a z dnešního testu je vidět, že si GTX780, která se na DX12 údajně vůbec nehodí svůj náskok v podstatě udržela.
http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/graficke-karty-radeon-r9-drti-konkurencni-gtx-modely-gtx-770-780-zlevnuji-2.html
GTX 780 byla jasný soupeř R9 290 a to byla v té době 780ka ještě tak o litr průměrně dražší a v dnešní době je rozdíl mezi nimi propastný ... stejně tak GTX 780Ti byla ve stejné edici od stejného výrobce dražší asi o 2 litry než R9 290X a dnes se 780Ti na 290X absolutně nechytá
Šlo mi o přímého soupeře výkonem, AMD/ATI karty byly co se týká ceny a poměru výkon/cena většinou výhodnější, tady není o čem diskutovat.
Jde mi hlavně o porovnání změny výkonu v současném DX12 u dvou starších karet oproti době vydání (2013) pod DX11.
Tehdy byla pod DX11 R9 280X pomalejší o cca 5% než GTX 980 (viz. odkaz) a R9 290 byla rychlejší o 10-14% (v závislosti na typu chlazení). No a dnešní test novinky Battlefield 1 ukazuje podobné výsledky pod DX12, aniž by v průběhu oněch 3 let došlo u obou starších karet k nějaké změně výkonu (ovladači, technologií) ve prospěch jedné značky. Prostě kdo si tehdy koupil uvedené karty s tím, že jsou o X% rychlejší/pomalejší než konkurence, tak i dnes má oproti konkurenci stejný rozdíl jako tehdy. Žádný zázrak se nekoná.
http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/graficke-karty-radeon-r9-drti-konkurencni-gtx-modely-gtx-770-780-zlevnuji-2.html
http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/test-amd-radeon-r9-290-4gb-graficka-karta-roku-aneb-high-end-s-vyhodnosti-mainstreamu--12.html
Pane bože ! ... chápeš že nemůžeš srovnávat R9 280X s GTX 780 ... protože soupeřem pro GTX780 byla R290 a to byla jak jsem již psal GTX 780 dražší než R9 290 ... nemůžeš to porovnávat s R9 280X, která byla o polovinu levnější než GTX 780 ... to prostě v žádnym případě nebyli soupeři, ať už výkonově jak píšeš, nebo cenově ! Porovnávat můžeš GTX 780 jedině s R9 290 ... jinak to nelze ! To že v dnešní době GTX 780 zastarala a za ty prachy co se prodávala podává výkon jako o mnoho levnější R9 280X, která jí nebyla soupeřem, je věc jiná
Znovu opakuji, že zastaraly všechny tři karty a to úplně stejně. Mrkni do odkazů, pozice uvedených karet se prakticky nezměnila. Prostě kdo si koupil tehdy drahou GTX780 (s horším poměrem cena/výkon, jak píšu nahoře) s tím, že je výkonem mezi R9 280X a R9 290, tak i dnes si karta pod DX12 drží pozici mezi R9 280X/290. O tohle zjištění mi šlo, ne o to, která z karet byla výhodnější koupě.
A můžeš mi tedy vysvětlit, jak je možné, že všechny zastarali stejně, když podle odkazu co uvádíš GTX 780 stála 12200 Kč, R9 290 9500 Kč a R9 280X 7100 Kč ? ... Jak mohly zastarat stejně, když nejlevnější karta z nich dnes podává skoro stejný výkon jak nejdražší ? ... A o skoro 3 tisíce levnější karta se kterou by si měl srovnávat je dnes uplně jiná liga ? ... Opravdu ti nerozumim.
Nazvat to samozrejme muzete jak chcete, ale low level API bezi na NVidia proste hur nez na AMD. To je proste fakt.
AMD zavislost na procesoru pod low level API je lepsi nez u NVIDIA.
U DX11 je tomu presne naopak.
Jestli to nazvete horsi vybavenosti nebo nejak jinak je uz podradne.
Sakra jak já se těším.Hra je objednána,chtěl sem krabicovou nechci pořád stahovat x GB.
Grafika vyměněna za 480 4GB za 6340Kč luxusní cena podle mě,navíc kupon na deluxe verzi.
Měl jsem strach že má jen 4GB jsem zvědavý jak moc se to projeví?
Proto se ptám nemůžete se podívat kolik hra využívá paměti grafiky ve Full HD?
Moc dík.
určitě sa opakuje situaca s medalem z roku 2010 kdy MP delal DICE a singl nekdo jiny protze nekde ta grafika vypada hrozne a to same efekty vybuchu
a co sa tyce DX11 a 12 tak prolog a dalsi 4 mise v 1. pribehu sem dohral na DX12 ktery uz tam byl nasaveny a posekavalo sa to kdyz sem to prepl na DX11 a odehral 2 mise tak to ani necuklo
hral sem to na RX 470 8GB od saphhiru na max v singlu to jelo kolem 100FPS co sem si tak vsiml
Uz od zaciatku ma uchvatil nie len obsahom, ze sa bude odohravat v prvej svetovej, ktora nie je tolko zrecyklovana ako druha svetova, ale prave aj nadhernou grafikou. A podla videi by mala byt na tom dobre aj fyzika. A ako tak pozeram, nemal by byt ani narocny na hw, takze sa tesim
Vím že moje R9 380X nebude mít s hrou problém, ale nemáte nějaký test CPU? Tady budu mít asi problém se svým 4 jádrem Phenom II X4 3,6GHz, nesplňuje totiž ani minimální požadavky hry... .
no co sem hrál betu, tak se mi to v náročnějších scénách potácelo kolem 30fps. Jako hrát se to dá, konzolisti tak hrajou v jednom kuse, ale není to ideální. Přitom kdyby DX12 implementovali pořádně, procesor by taková brzda nebyla.
opet dalsi a dalsi hra co ukazuje ze nvidia opravdu DX12 ani VULKAN neumi.. kdyz stale oficialne tvrdi ze zadny problem nemaj.. Je to smutne jak dokaze firma takto klamat sve zakazniky..
Naproti tomu Samsung je jina kava, ohledne kauzy NOte telefonu ihned priznali ze maj problem, vsem se verejne omluvili a snazili se s tim neco delat..
Tot asi porovnani dvou velkych firem ktere samozrejme chteji generovat zisky ale kazda nahlizi na sve zakazniky trosku jinym zpusobem
Daleko nizsi? Spotrebu ma vlastne stejnou v porovnani s 470 se kterou vykonostne drzi krok.
pokud vam ale zalezi na spotrebe, tak bude lepsi nehrat vubec, potom je totiz spotreba daleko nejnizsi!
"pár dB" v logaritmický stupnici, 3dB je dvojnásobná hlasitost!
Nevím asi jsem si zvykl z 5.1 automaticky vyhodnocovat směr a vzdálenost zvuků(střelby, kroků, dechu, ...).
Mrkněte na tento test, kde je odladěná DX12 hra a vidíte, že karty jsou výkonem seřazeny následovně:
RX470 82fps, GTX1060 85fps, RX480 90fps při FullHD. V DX11 by se prohodilo pořadí mezi RX480 a GTX1060 a RX470 by zaostala o víc FPS.
Tolik asi k plichtě ohledně výkonu s RX470.
Co na tom nVidia neumí? Vzdyť jak 480ka, tak 1060ka jsou srovnatelně výkonné, s rozdíly, které by se do jisté míry daly interpretovat jako odchylka měření. Když už nic, ukazuje zrovna v tomto srovnání (480 vs. 1060) výbornou efektivitu své architektury a papírově silnější RX480 ji nikterak neválcuje ani u "skvěle optimalizovaného" titulu.
Jak jsme svědky například u failu Mafie 3, tak klíč k dobrému výkonu drží především vývojáři her... BF1 se hýbe dobře na všem
Tak obojí je problém, jen přístupy vedení firem jsou rozdílné. Samsung postihl pár lidí (prý desítky) a u nVidie všechny - miliony např. v kauze 3,5GB.
Na tomto videu od DigitalFoundry je to srovnání celkem dobré. Opravdu zde vychází, že nVidia karty běží lépe na DX11, zatímco RX480 mnohem více profituje z DX12.
Výkon karet (GTX1060 vs RX480) je pak srovnatelný, srovná-li se výkon 1060ky v DX11 a RX480ky v DX12... což na konci videa také udělají. Odkaz
Protože pokrok zkrátka jde určitým směrem a nevidím ani špetku logiky testovat kartu, která probůh ani nemá podporu DX12. Nehledě na to kvantum práce, co by to přineslo navíc kvůli používání starých ovladačů, následných problémů s kompatibilitou atd.
Lidi na podobné portály chodí proto aby zjistili, jak se moderní hry hýbou na moderním železe a ne na dosluhujícím šrotu.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!