Jedna z nejočekávanějších her roku z pohledu technologií.
Na PCGH.de se objevil zajímavý rozhovor na téma nového Battlefieldu a jeho technologických prvcích. V první řadě je nutné zdůraznit, že hra není vyloženě PC verze, jako obvykle mnoho věcí je přizpůsobeno konzolím, na které ostatně exkluzivně vyšel první díl. Bohužel konzole dnes díky své zastaralosti brzdí veškerý herní vývoj a tak musíme být rádi za každého skutečného herního vývojáře, který přidá do hry nějaké ty moderní prvky, díky kterým nezůstanou současné PC nevyužity a vývoj se alespoň trochu posune.
Battlefield BC2 dostane tedy pro PC verzi i aktuální technická vylepšení. Hra běží na herním enginu FROSTBITE. PC verze se liší od konzolové poměrně podstatně. Konzolové verze jedou jen na slabém rozlišení 720p, PC verze samozřejmě nabízí mnohem vyšší rozlišení, 1080p počínaje, až Ultra HD, protože si autoři dali tu práci a dlouhou finální verzi odladili pro ATI Eyefinity, které může mít prostřednictvím jedné grafiky HD 5870 6Eye obraz o rozlišení 7680x3200 (2x3LCD 30“). Hra podporuje i 3D NVISION, ale myslím, že reálně je tato technologie výrazně méně rozšířena a má k ní přístup méně uživatelů než EYEFINITY.
Autoři se také výrazně soustředili na DirectX11, hra sice může jet v DX9, ale to neobsahuje mnohé technologie, jako vylepšené stínování, HBAO či DoF. Také neobsahuje AA vyhlazování. DirectX11 tak díky tomu všemu vypadá opravdu moderně a hra tak nabízí skutečně přínos, pokud jde o DX11.
Hra také podporuje mutlijádrové procesory, což vyžadují jak konzole, tak PC. Čtyřjádro tak dojde k využití, i když autoři přiznávají, že zatím u hry nevyužili nativní DX11 multijádrové podpory. Procesor se u této hry stará o mnoho věcí a jednou z nich je i fyzika, která ve hře hraje důležitou roli.
Nepřekvapivě byl použit herní engine HAVOK, který má dlouholetou pevnou pozici na konzolích i PC a hlavně jako takový je nejlepší, pokud jde o simulaci destrukcí. Není náhoda, že většina her, kde jde o destrukci, využívá opravdu HAVOK a dává mu přednost před PhysX, které je třeba i na PC zdarma (konzolová verze se platí). HAVOK zatím nejede v současných verzích přes GPU a tedy na PC odpadají starosti s tím, že vám na určité značce grafiky pojede jen část fyziky.
Autoři hry se ale akcelerace a spolupráce GPU+CPU v oblasti fyziky do budoucna nebrání, jako snad nikdo, zatím to ale není potřeba. Fyzika hraje v novém Battlefieldu důležitou roli, protože v téhle střílečce už nejsou objekty tak pevné, jak jste zvyklí. Stojíte venku před barákem a protivník je uvnitř a hlídá jediný vchod do budovy? Žádný problém, prostě si uděláte další!
Battlefield Bad Company2 je tedy takovým typickým kompromisem hry, která je udělána pro zastaralé konzole, ale snaží se i o zachování alespoň špetky zdravého rozumu a vývoje a přináší tedy na PC vítané novinky. Asi nepřekvapí, že výrazně kvalitnější a propracovanější PC verze bude opět v obchodech asi o 1/3 levnější, než kvalitativně technicky zaostalejší konzolové verze. Na uvedení hry si musíme počkat do března, ale to už je za pár …
Autoři se také výrazně soustředili na DirectX11, hra sice může jet v DX9, ale to neobsahuje mnohé technologie, jako vylepšené stínování, HBAO či DoF. Také neobsahuje AA vyhlazování. DirectX11 tak díky tomu všemu vypadá opravdu moderně a hra tak nabízí skutečně přínos, pokud jde o DX11.
tak tomu vravim brutalny prinos dx11 vypnut pod dx9 AA rovnako ako dalsie veci co idu aj pod dx10..ja uz chcem videt tu tesselaciu nie len veci co idu aj pod starsim api len su zakazane aby clovek musel mat dx11 gk..
AA pod DX9 nejde kvoli tomu ze Frostbite je vyvinuty na DX10. DX9 a DX11 boli pridane dodatocne(DX11 portnute z Frostbite2 ktory je vo vyvoji)
Vyuziva deffered shading a pod DX9 nefunguje AA pri pouziti tejto metody. DX9 bolo pridane len kvoli BFBC2 a do buducnosti sa s podporou tohoto API vobec nepocita. A okrem toho ze pod d9 nefunguje AntiAliasing ma o nieco horsie nasvietenie atd.
DX11 na druhej strane je vyuzite hlavne na soft shadows a zlepsenie vykonu.
tak je je vyvinuty na dx10 mohol ostat vo verzii pre pc a dx9 tam zas vobec teda nemuselo byt takto je to skor smiesne ked si clovek bez dx11 gk nemoze dat AA a ostatne veci co mohli ist aj pod starsim api...
Celkom by ma zaujímal ten rozdiel Havok On a Off Keď sa to vôbec bude dať vypnúť. Pri PhysX hrách je to väčšinou bieda tak teda ako ďaleko sa s tým pohol Intel.
od kdy je fanatismem to, když řekneš jak se věcí mají, že konzole jsou zastaralé, hry na nich ogicky vypadat hůře musí když amjí méně paměti a starší čipy než současná PC a ještě za hru zaplatíš o 1/3 více než na PC ... sorry fanatik je jen ten, kdo tu konzolovou bídu a to, kam se to ubírá nevidí, nebo bagatelizuje.
Ja stebou souhlasim naplno,jen říkám že je celkem brutus když vidim článek a k titulku je DX 11 ještě to nemám otevřený a cejtím obutí do konzolí
Stačilo by na pc vyřešit problém s piráctvím a snad by se to zlepšilo s prodejama atd..
Kdybys na PC vyřešil problém s pirátsvtím, tak by MS zkrachoval. Protože by všichni co to maj doma nelegálně přešli na Linux a pak by nastupovali do práce a říkali, že s těmi Windows 2012 neumí pracovat, že to v Linuxu je jinak. No ono teda dnes Ubuntu už je skoro jako Win, takže by asi zas takový rozdíl nepocítili. Už si zase protiřečím.
co mě štve že do konzolí se vráží tolik úsilí že GoWIII má 50GB, zatímco na Pc takpvé velké hry nejsou. než mě sežerou vaši lvi, řeknu že to s největší pravděpodobností bude kompresí textur(ale co když).
Zial ma pravdu, robit napriklad akcne hry na konzole a potom to implementovat na PC je kontraproduktivne. Prikladom bud napriklad Red Faction: Guerrilla, hra na ktoru som sa ako fanda serie tesil. No to dementne konzolovske ovladanie a tupy a primitivne jednoduchy styl hrania spravili z tejto hry u mna zatial prepadak roku. Jedina konzola, ktora je naozaj hernou a zabavnou je Wii - ta ale nefusuje do remesla PC.
to je u DD ouplne normalni Stach si na konzoli nema, tak je musi hanit. Kdyby treba svalil vinu na vyvojare, ze jsou lini, ale na konzole? Ze by za malo programu na LINUX mohlo win? Ne, vyvojari. Takze rozum do hrsti, DD. Na hru se tesim, jednicka byla super
ano, ale paradoxne mam ted Xbox Jelikoz kdyz jsme pri minule generaci konzol meli oba s brachou PS2, tak nas lakaly i hry na Xbox only, ale nechtelo se nam vrazet penize do dalsi konzole, tak jsme to ted vyresily takhle Ale PS3 je lepsi, sam to vidim, jak Xbox ve hrach, ktere mame s brachou stejny uz ztraci dech Jedina vyjimka je DiRT 1, tam je kupodivu Xbox lepsi. A splinter Cell DA, tam ma Xbox hezci efekty (podle me to v PS3 verzy zapomnely, jelikoz se mi nezda, ze by PS3 nezvladla takovou vec jako dirky ve zdi po kulkach). Ale i tak, klobouk dolu co z toho HW porad jeste vymacknou. A ty mas kterou?
Já mám teď PSko pučený, ale nemám co hrát. Jedin co mě zaujalo je Motorstorm, takže až se mi vráti můj xbox tak budu rád. Jednoduše sem si vybral svoji konzoli správně a xbox mi vyhovuje téměř ve všech ohledech víc než PS3...
Osobne mam Xbox360 a bracha ma PS3, ale obecne jsou to nase konzole a sem tam si je, podle toho jaka hra na co vyjde, prohodime. Ted mam Xbox360, ale az klesne Heavy Rain a bazar bude za prijatelnou cenu, nase majetky se otoci
na to ze ty obrazky nejsou DX11, tak vypadaji opravdu pekne. A BC2 bude povedena hra, uz se na ni tesim. Zaplat panbuh za ty male vymozenosti v grafickem zobrazeni
Nedávno tu byla anketa, nebo ještě stále je, jestli se má DDworld zabývat konzolemi, na co je ta anketa. když se jimi zabývá vlastně každý článek o hrách?? Samozřejmě, že by si každý konzolista raději užival ati eyefinity 6x s maximálním rozlišení, dx11 a min 100fps, ale nemůže si to finančně dovolit. Proto si raději za 4tisíce koupí konzoli, na které ví, že si bez problému zahraje ještě pár let místo toho, aby každým rokem platil 20tis za pc. Doufám, že do pár let bude reálná služba ONLIVE a konečně nebude nikdo na nikoho nadávat a zavládne mír...
Mluvil bych za sebe, já mám teda radší 137cm FHD LCD TV než 6x 24" monitor s rámama zasahujícíma do obrazu. Potom dx11, zatim sem neviděl nic kde by to mělo v obrazu přínos a 100Fps, bylo by ot fajn, akorát tohle ani na PC moc lidí nevyužije, protože nevim kdo hraje bez v-sync. Jinak OnLive nechci, chci pěkně krabičky, chci bazar atd...
já si klidně udělám Eyefinity se 6x 137cm Full HD TV ;) Nic tomu nebrání .... FHD TV je jen větší monitor s horší kvalitou obrazu což je dáno tím, že rozzlišení je stejné ale na větší plochu takže rastr je hrubší ... jinak se to připojuje k PC stejně stejně jako hodně lidí hraje s konzolí připojenou k PC LCD ;)
Víte ty vaše počty mají jeden háček.Hra na konzole stojí o 500 až 700 Kč více než verze na PC.Když si koupíte 1 hru za 3 měsíce(což není nijak přehnané)tak za 5 roků což se bere jako životní cyklus konzole koupíte 20 her.Když těch 20 her vynásobíte pro konzolu příznivější částkou což je 500 Kč tak jste za hry vysolil o 10 000 Kč více než majitel PC.Když si přičtete přidanou hodnotu PC v jeho většího využití tak je kouzlo výhodnosti konzol v trapu.Lidi by si měli stále říkat pořekadlo"Nejsem tak bohatý abych mohl kupovat levné věci".Vidina nižší počáteční vstupní částky lidem zatemní mozek a že si pak ty peníze z nich vytáhnou v podobě vyšší ceny her už nejsou zřejmě schopni domyslet.Už jsem slyšel i argument že to není tak zle že si těch her tolik nekoupí a že tedy tolik jim do chřtánu nenacpou.Já ale říkám když někdo kupuje herní konzolu tak předpokládám že chce hrát a né se na ní dívat.
nj, ale do herniho kompu musite dat za 5 let vic, nez 10tisic, mnohem více.. A pc na ty zbyle normalni ucely jako internet, video, hudba se da dobre koupit za 5tis. Proste konzole sou cenove vyhodnejsi, méně kvalitní, ale za to bezproblémové, hry jsou na ně optimalizované a jsou jednoduché. Na pc, než nastavíte optimální grafiku (pokud nemate high-end), aby se exkluzivni PC hra (jako crysis) neškubala, to je porod a pak se Vám to stejně při některé scéně začne sekat a pak jste akorát tak nasr.. a z požitku hry máte tak h... a už se scháníte po upgradu pc a musite setrit a pak zase vyjde dalsi narocna hra a furt dokola a dokoloa to samý. 8let jsem hral na pocitaci hry a za tu dobu jsem dohral stejne her, jako za posledni pulrok, co mam ps3. diky bohu za herni konzoly, konecne se uz u her bavim a ne jenom zkoumam detaily a nastavení..
to není pravda, kromě toho konzole jsou jednoúčelové zařízení na hraní a PC zvládá mnohem více, kromě toho i ke konzoli si stejně všichni koupí PC, takže je prostě finančně i jinak výhodnější koupit si pořádné PC na vše ... a klidně se u něj můžeš bavit a nezkoumat detaily prostě máš automaticky to nejlepší ....
dlouho, takové 2-3 roky určitě a když si za to dubu koupíš třeba 20 her s cenou 1000 na PC a 1500 na konzoli, tak je to 20 000 vs 30 000 a na PC budou vypadat lépe a pořád nehrozí, že by si tu hru za 3 roky nerozjel.Navíc budeš mít možnost svůj PC nevyhazovat ale rozbrodat nebo upgradovat, ale konzoli od tebe za nějakou slušnou cenu stěží někdo koupí a nemáš možnost si ji vylepšit ...
Dobře, mám 3 LCD, 5 HDD a chci to k té konzoli připojit, Samozřejmě chci tam rozjet Windows Vista/7 ... pak to bude víceúčelové zařízení .... nezajímá mě jen kombinace hry/BR filmy
Linux tam das, taktiez k tomu bez problemov pripojis externy H DD z ktoreho mozes prehravat napriklad mkv, mozes si k tomu dokupit normalnu klavesnicu a hned je z toho vlastne PC ... dokonca vdaka standardu DLNA je mozne z PS3 aj tlacit
Řek bych, že těch 500 je dneska horní hranice, stačí se podivat na alzasoft a srovnat ceny : ) Dneska už se to dost smazává a teď už za hry dáváam běžně 12, 13 stovek, což byla donedávna cena PC verze. Třeba u ME2 ty ceny byly skoro shodný : )
Tak jestli ta fyzika je tak vymáklá tak se těším. V HAWXu to byl teror - super výbušné efekty ale na město neměly větší efekt než bouchací kuličky Hlavně aby když spadne bomba či granát tak aby to mělo i odpovídající účinek na stavby a povrch.
Jestli se ukáže že hra má velké mapy s maximální volností pohybu pro taktizování a dobře fungující fyziku(což je první předpoklad super řežby)tak ne zrovna excelentní grafiku hře odpustím.Bože snad konečně přichází hra kde se opravdu vyřádím.Ale já jsem v poslední době smolař a ukáže se zase nějaké "ale".Už ze zkušenosti budu raději první recenze ignorovat protože bývají málo kritické a o to více vychvalované až do nebes.
Funguje, dá se to vynutit přes config, já hraju betu na DX10 = víc FPSek než DX9.
Jinak vzhled se všim zapnutým je docela pěknej i v betě a likvidace okolí je ňamková..
Chcete do baráku? Vemte tank.. a udělejte si dveře.. nebo C4.
Je v baráku objekt k zničení.. oblepte barák C4 a máčkněte detonátor.. baráček se odporoučí k zemi a objekt ke zničení je "completed" (bo spíš totaled ).
Prostě super, někdy to po hře vypadá fakt jak na bojišti.. díry po minách, půlka baráků v troskách.. sem tam hořící tank, havarovaná helikoptéra...
Koukam ze tenhle web zacina upadat. Co veta to spojeni zastarale herni konzole. Uz to cloveka prestava bavit cist a divim se ze autora to porad bavi. Nejspis ma na ty clanky generator. Dle nadpisu bych cekal ze ukaze opravdove rozdily a prinosy mezi DX9 a DX11 rezimem. Jinak je opravdu pristupnejsi pro uzivatele si poridit 6xLCD na EYEFINITY nez nVidia 3d vision.
Uvítal bych test rychlosti hry xp vs win 7
cpu vs gpu, co je v této hře důležitější a pod. ? Plánuje se něco ?
Hraju betu a je to dost neoptimalizované.
Na XP už dávno netestujeme a nic na něm testovat nebudeme ... je to mrtvý systém pro současné komponenty naprosto nevhodný. Testujeme pouze na VISTA/7.
To sice ano, ale krom Shattered horrizont nevim o zadne. Ta hra me nelaka, tak treba pro me neni zatim nutne ani do budoucna prechazet dal. Bavi me obsah a ne extra odlesky nebo nejaka podobna ptakovina. Dokud to na XP jede, tak dle meho nazoru je stale relevantni testovat klidne na XP, ale uznavam ze to neni podminkou.
vzdyt ale neni treba bojovat, staci se vzajemne respektovat To vetsina lidi az na jednu vyjimku (DeaDDog) umi. Vse ma na trhu misto a kazdy ma rad neco jinyho.Nikdo nenuti si vybrat X nebo Y Vzdyt pokud chces, muzes mit X i Y A pokud ti X nevyhovuje, nekomu zase muze.
Ale notak Panove. Tohle je web o PC, ale neznamena to ze se musi hanit konzole. Objektivne stoji za spoustou zdrzeni vyvoje, ale maji take sve. Obhajovat je nebudu, ale obouvat se do nich a hlavne do uzivatelu, ktere je zastavaji, rozhodne take ne. Jsem rad, ze aspon DD argumentuje ke konzolim vecne a ne jen ze to proste stoji za h@vno bez dalsich argumentu.
PS: Tento prispevek jsem napsal jako reakci na nedavny nechutny boj na foru mezi konzolisty a antikonzolisty
Niesom nijaky zastanca konzoli sam doma vlastnim iba PC ale nechce sa mi furt citat jedno a to iste...idem si precitat clanok o bad company a hned na mna vyblafne veta
Bohužel konzole dnes díky své zastaralosti brzdí veškerý herní vývoj
BC2 betu hraju cca 5 dní a musím říct, že je to mazec. Graficky super a to to hraji jen na Dx9, fyzika taky bomba. Na to, že je to i konzolová hra tak ovládání je v pohodě. Chytlavost je obrovská a myslím, že spousta hráčů bude překvapena. To co podle mě bylo dobré na MW2 to je tu dotažené, a co v MW2 zmršili tu není. Na mém ostarožním kompu ( AMD X2 na 2,6 , Ati 4850 512DDR2 + 3,3 G RAM) to šlape v pohodě.Velmi se to zlepšilo po pátečním optimalizačním patchy. Nerad to říkám, ale série CoD, pro mne skončila s MW.
Tiez sa uz par dni aktivne zucastnujem na beta MP. Hram to na 5870 a C2Q 9650@3600. Samotna hra je fakt dost chytlava. Po povodnej miernej flustracii zo slabsej vybavicky a zvykaniu si na styl hrania je to fakt zazitok. Musim vyzdvihnut zvukovu stranku ta sa autorom podarila, na tento fakt upozornite aj svojich susedov. K tej fyzike, nie su to len nejake diery v stenach, kludne sa pred vami zosipe cely 2 poschodovy barak s patricnym zvukovym doprovodom a prepracovanou grafikou /ulomky,prach casticove efekty/. Prostredie, postavy a technika je velmi slusne spracovana. Crysis to nie je, ale celkovy dojem z grafiky posoby velmi realisticky. A preto opraste svoje snipy a uz za par dni sa mozno uvidime v optikach, najlepsie v tych 12 x zoom.
ASSASSINS CREED 2 , Command & Conquer 4: Tiberian Twilight , Dead Rising 2 , Fallout 3 CZ (Game of the Year Edition) , Grand Theft Auto IV: Episodes from Liberty City , IL-2 Sturmovik: Wings of Prey , Metro 2033 CZ , Napoleon: Total War CZ , Splinter Cell 5: Conviction CZ ...
Som zvedavy , kolko ludi si kupi Tento Battlefield.
Kedze , vychadzaju tieto hry.. ( MAREC )
Je nutne vyzdvihnut, ze tato hra ma potencial na oslovenie minimalne FPS skupiny zameranych hracov. Obsahuje singel a DX11 je tiez dalsim tahakom. Je dost pravdepodobne, ze sa stane A titulom. To co si kto kupi je samozrejme len na nom, ako aj toto moje subjektivne konstatovanie. Konzoloidne sh.t. typu The Saboteur su diametralne niekde inde. Minimalne pristup autorov a ich snaha o inovaciu a poskytnutie dema je chvali hodna. Takze, osobne odporucam skusit spomenute demo a nech sa rozhodne kazdy sam.