Nový díl strategické hry ANNO je tady ve vylepšeném engine a váš PC rozžhaví do běla.
Právě vyšlo nové strategické ANNO a s podtitulem 2205 je asi jasné, že se vydáme budovat do budoucnosti. A podle prvních herních dojmů mohu říci, že příznivci této strategické ságy, budou spokojeni.
Ovšem ty nároky na naše PC jsou dosti krvavé. Tedy což o to, spustit se to dá i na starší sestavě, ale pokud to chcete dát na plné detaily ... budete potřebovat to nejlepší, co trh nabízí a i tak vám to nemusí stačit!
Minimální HW požadavky:
CPU: Intel Core i5-750 nebi AMD Phenom II X4
RAM: 4GB
Grafika: GTX 460 nebo Radeon HD 5870 (DX11)
OS: Windows 7 SP1 64bit
HDD: 35GB
Doporučená sestava:
CPU: Intel Core i5-2400 nebo AMD FX-4000
RAM: 8GB
Grafika: GTX 680 nebo AMD HD 7970 a lepší
Hra běží na starším ale řádně upraveném engine a je nativně DirectX11. Využívá vícejádrové procesory, bohužel využití grafických karet díky omezením DX11 je nedokonalé. Obsahuje řadu technologií, obsahuje kvalitní MSAA, bohužel musíme říci, že když to všechno dáte na plné detaily, moc si nezahrajete ani s nejvýkonnějšími grafikami.
Grafika a detaily prostředí jsou opravdu úžasné, ovšem všechny ty efekty a detaily jednotlivých objektů žádají vysoký grafický výkon. Bohužel DirectX11 je v tomto ohledu omezením a hra by jistě šlapala lépe pod DX12/API MANTLE/VULKAN. Bohužel máme smůlu. Vypadá ale impozantně.
Bohužel ty nároky jsou opravdu krvavé! Otestovali jsme tuhle hru na naší sestavě, která využívá vůbec nejvýkonnější procesor na trhu Core i7-5960X a máme k dispozici i ty nejvýkonnější grafiky. I tak jsme museli vypnout MSAA, aby se to dalo trochu v maximálních ULTRA detailech hrát. A takhle to dopadlo:
Bohužel hra moc dobře nepodporuje SLI/CrossFire, kdy snad jen dvě grafiky by tuhle hru dokázali naplno rozjet při 60FPS ve 4K, nebo duální grafiky, které se chystají. NV už vydala "GAME READY" ovladače 358.87, ale jako obvykle je to jen marketingový výmysl, tyto nové ovladače nezvedají výkon ani o píď a hra s nimi neběží o nic lépe než s verzi 358.50, která "GAME Ready" pro tuto hru není. AMD pak dodá snad alespoň ten profil CF, jinak nové ovladače jak víte chystá a to úplně nové. Nutno dodat, že kvůli tomu, že je hra postavena na DirectX11, nadále tedy ladění ovladači a dodávání profilů pro Multi-GPU potřebuje. S DX12 by to nebylo nutné (a vlastně ani možné), protože to je na ovladačích v podstatě nezávislé a multiGPU funguje automaticky. ANNO 2205 je tedy více než výmluvný důkaz, jak moc novou generaci API potřebujeme. Je to krásná hra, ale extrémně náročná a jsem si 100% jistý, že by ve stejné kvalitě běhala pod novým API výrazně lépe s mnohem lepším využitím HW prostředků jak na straně CPU, tak GPU. Snad tedy u dalšího dílu ...
Recenzi nového ANNO 2205 připravíme, ale nevím, kdy to stihnu. Aktuálně tu pracuji na recenzi DLC Sid Meier's Civilization Beyond Earth, které se hodně povedlo no a příští týden vychází Fallout 4. Takže co budu dělat? Hrát Fallout 4 samozřejmě ;).