Bethesda lže, podvádí a krade! Fallout 76 drze spustil prémiové členství. 2500 ročně za rozbitou hru Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 24 říjen 2019
altKoupili jste si Fallout 76? Čekali jste, že tvůrci dodrží sliby a dodělají hru? Smůla! Nehorázné chování.

 

 

Bethesda se definitivně zbláznila a boj proti hráčům, zdravému rozumu a slušnosti, rozjela naplno. Fallout 76 je „úžasná“ ukázka toho, kam kráčí některé velké herní společnosti. Místo vývoje kvalitních her vytváří prádzné rádoby hry zejména s ohledem na maximální tahání peněz z hráčů. Hry bez obsahu, ale s tunou mikrotransakcí, kdy máme platit za věci, které nemají žádnou hodnotu a vždy byly součástí her. Desítky korun za několilk bezcených pixelů. Vzpomínáte si na Fallout 4? Kompletní bohatý svět s NPC, příběhy a tunou obsahu na stovky hodin? Fallout 76 je prakticky to samé. Jen bez toho příběhu, bez NPC, bez většiny obsahu a zbytek jen otrocky kopíruje, včetně mnoha chyb. Fallout 76 přitom stojí stejně jako Fallout 4. Prostě platíte 60 dolarů za plnou hru. Takže čekáte plnohodnotnou hru?

 

Smůla. Aktuálně Bethesda udělala něco, co už zvedne ze židle i většinu největších fandů Fallout 76 a tohoto kdysi vyhlášeného studia. Je tomu už rok, co morální krach jménem Fallout 76 dorazil na trh a jediný obsah, který tvůrci dodělali, jsou mikrotransakce do Atomic shopu. Zbytek byl odložen nebo nestojí za řeč. Je spousta věcí, co se téhle hře vyčítalo, a dalo zlepšit například možnost nahrát módy, větší možnosti budování a tak dále a tak dále  … nyní tvůrci právě některé tyto prvky konečně do hry dodali s nejnovějším update … ale chtějí za ně obrovské peníze!!!

13 eur měsíčně (340 korun) nebo 99 eur ročně (2500 korun). Ano, Bethesda právě posunula své lži, podvody na vyšší úroveň, nebo-li přesněji když už jsme si mysleli, že se nedá klesnout morálně níže, Bethesda ukazuje, že to jde. A nebojím se to nazvat prostě krádeží a podvodem!  Všichni zaplatili za plnou hru plnou cenu, hru kterou jsme navzdory proklamacím nedostali v odpovídající kvalitě i obsahohově, a teď po roce máme platit ještě mnohem více za obsah, který už dávno ve hře měl být? To, co Fallout 76 byl a stále je, není hotový produkt a hotová hra! To je jasný podvod a jansý pokus o krádež. Kde je policie?

Ačkoliv jsme něco podobného (ale zdaleka ne tak drzého) někteří čekali, stejně to šokuje. Je to pár dní, co Bethesda vypustila článek na téma, co dalšího chystá pro Fallout 76 a ten obsahuje takovou lež, že to snad nemůžou myslet vážně. Společnost tvrdí, že hráči prý chtějí další mikrotransakce a další placené herní prvky s vlivem na hralelnost (pay to win atd.), a tak se tomu prý přizpůsobí. Celý Fallout 76 a přístup Bethesda je tak odporný, tak neuvěřitelně hamižný, hnusný a hlavně podvodem na dlouholeté zákazníky, že to slušný člověk nedokáže pochopit a vstřebat. Nemůže a nesmí, protože tohle se prostě ve slušné společnosti a ve slušném vztahu zákazník-prodejce, zkrátka takhle nedělá.

Bethesda a její šéf opakovaně bezostyšně lže. Lže všem do očí. Při uvedení hry Bethesda slíbila, že všechny mikrotransakce budou jen kometické a nebudou mít vliv na hratelnost. A teď tohle „placení za už jednou zaplacenou hru a zásadní herní prvky včetně vlastně neomezeného inventáře atd., což je prostě ukázkový scam a podvod. Fallout 76 není Free-2-Play titul, kde by nějaká forma předplatného byla možná akceptovatelná, Fallout 76 je hra za plnou cenu, je hra která nikdy nebyla dodělána a tvůrci okradli hráče, kteří očekávali, že za své peníze dostanou hru s rozsahem a možnostmi FALLOUT 4 nebo SKYRIM. Místo aby dodala to, co měla, tedy hotovou hru s obsahem stejným nebo větším než Fallout 4, dál okrádá zákazníky a hráče a nově účtuje nehorázné extra peníze za to, co dávno ve hře být mělo. Těm co už za hru jednou zaplatili, upírá přístup k obsahu, za který dávno zaplatili a nedostali jej.

Bethesda Softworks lže, podvádí a krade. Kde jsou naši slavní zákonodárci z ČR i EU? Máme pravidla na prodeje všeho možného, jak mají vypadat okurky, jak mají být balené rohlíky, co má obsahovat máslo atd., Tak jak to, že nejsou pravidla na prodej her, mikrotransakcí a předplatného? Nejsme jako zákazníci vůbec chráněni před zloději, predátory a mikrotransakčními šmejdy typu Bethesda, EA atd., kteří lžou, podvádí a kradou a prodávají produkty, které vůbec nemají slibované kvality, jsou jen stínem toho, co kdysi nabízely a mají jediný cíl, okrádat zákazníky o čas a peníze …

Bojíte se, že pokračování Fallout a SKYRIM budou mít podobné "kvality" a systémy jako Fallout 76? Bojíte se oprávněně .... budou.

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 01:09:31
avatar
"because fuck you give me money!" to mluví za vše
Funin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 01:43:05

mno, ten článek mi přijde trošku přehnaný, jako já třeba už několik let hraju WoWko, koupil jsem hru za plnou cenu, koupil jsem několik datadisků a stejně platím měsíční předplatné, prostě tak to má vydavatel nastavené a je na zákaznících, jestli to akceptují nebo ne. Že Bethesda něco před rokem prohlásila a nyní koná jinak, to je jasně špatně, ale podvod? Trošku silné slovo. Pokud budou další Fallout a Elder Scolls takové sračky jako F76, tak si je halt nekoupím a je to. Takových dobrých značek a sérií již zaniklo nebo se zkazilo, co se dá dělat, je to obchod. BTW F76 jsem si koupil, chvíli hrál, ale pak mě to přestalo bavit. Na další hry od Bethesdy si dám velký, velký pozor, kdyby to tak udělal každý, tak by ty hry takto nevypadaly.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 03:29:40
avatar
Jako myšlenka dobrá a určitě by bylo dobré, kdyby se jako ty chovali všichni.
Bohužel ani to by nestačilo. Pořád by se našlo dost lidí, kteří ještě neměli tu čest se s výsledky práce takové podvodné firmy potkat a na základě lákavého marketingu si hru půjdou koupit:-(
Bohužel mě moc nenapadá, jak tomu předejít...
I ty jsi se nechal napálit, přesto, že hned od vydání recenze jasně říkali jaký je to propadák.
Funin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 05:38:10

já se napálit nenechal, hrál jsem betu, veděl jsem do čeho jdu, koupil jsem to, protože jsem chtěl hrát s kámošem, kterému se to líbilo moc a propařil u toho nakonec mraky hodin, takže pro něj dobrá koupě, pro mě nakonec nic moc.
Kot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-25 16:23:00

Řekl bych, že poslední dobou vidíme docela dost příkladů toho, že jenom jméno a marketing už není 100% zaručený úspěch. Viz naprosté vyhoření Mass Effect Andromeda, Anthem, Ghost Recon Breakpoint nebo i Star Wars film o Solovi.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 08:18:47

Jo, jenže po koupi datadisku do WoWka máš pak 2 roky upgrady včetně nového obsahu (Mechagon, Nazjatar), nové raidy, sem tam nový dung, nové rasy (i když to jde zrovna mimo mě), sem tam upgrade engine, prostě to, že platíš, jde na hře vidět, kdy na konci datadisku před koupí dalšího je tam mnohem více obsahu, než bylo na počátku.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 10:20:20

Jo presne tak. Prave preto si WoW dokaze uz tolko rokov udrzat pocetnu komunitu hracov ochodnych platit kazde 2 roky za datadisky aj priebezne za hraci cas. Samozrejme uz to nieje take hype ako bolo na zaciatku ,postupne upravy hry casom odlakali dost povodnych hracov. Ale zase to prilakalo novych hracov.Zjavne sa Blizzardu stale oplati v tejto vydavatelskej taktike pokracovat.
Goloka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 23:54:46
avatar
Tak drobná oprava. Ve WoWku neplatíš za herní čas, ale platíš si real čas po který máš na servery přístup. Takže si dejme tomu zaplatíš měsíc, ale v něm odehraješ jen jednu hodinu. Blizzard to nezajímá. Tvoje věc. To je důvod proč jsem na ofiku nikdy nehrál.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-25 12:18:14

To mate samozrejme pravdu.Preto WoW nieje vhodne pre obcasnych hracov ako som napriklad aj ja co to hravame mozno par hodin do mesiaca. Maniakom co su tam xhodin denne to vyhovuje. Akurat nariekaju ze chcu viac slotov na dalsie nove postavy lebo vsetky sucasne postavy uz maju na max...
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 19:45:08

z článku jsem ani nepochopil co krade?
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 06:46:55

Je to jejich byznys.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 10:34:48

...a naše (moje) peníze.

Jako to, že by si nechali zaplatit za private worldy, to bych i pochopil (má to tak i minecraft třeba), ALE

- očekával bych, že se mi ten private world uloží, tedy že začnu tam, kde jsem skončil, že se mi třeba nesmažou workshopy, některé lokace zůstanou vyčištěné atd...

- že to bude stát výrazně míň, dvě éčka měsíčně bych jim za to i dal

- ale čím mě ÚPLNĚ MEGA NASRALI JE TO, že přidali unlimited stash, to je něco co sere nehorázně každého a kurví to hru ještě víc než absence npc (současný cap inventáře na 800). Mám pocit, že většinu času trávím u nějakejch benchek a vyhazováním sracpu, kterého je moc a sháněním pitomejch šroubů, kterejch je zas málo, a místo aby ti zmrdi dali na stash nějaký rozumný limit, tak pičusové jedni udělají prémium account s unlimited inventářem.


(aspoň že ti zajebanci poslali látkovej pytel na helmu)


jako když chtěj mikrotransakce, tak ať se ralizují v atomic shopu, některé modely jsou fakt pěkné a dokážu si představit, že si ti kravininky někdo koupí za cash, protože pak vypadá cool nebo bude mít epesní CAMP, ale kurva, dát věci co měly být součástí hend provního patche do premim členství, to je nehoráznost.

Sakra, já bych byl ochotným i dát jim nějakou kačku za DLC, kde by fakt byl obsah, když si vezmu jaký dlc měl třeba fallout 3, tak tady by nějaké raidy pro 2-3 hráče byly touto formou akceptovatelné. Ale takhle mi jen flusaj do xichtu.

seru na ně, koupim vader immortal a bude vystaráno (i když jak koukám, tak ten už taky rozdělili na epizody... ach jo)
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 07:19:25
avatar
čemu se divíte je to firma co přišla jako první s legendárním DLC Horse Armor )
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 07:37:54
avatar
Ja si myslim ze Tod sa len pozrel ako sa monetizuju mobilne hry a ked videl ake ciastky su idio... ehm ludia ochotny zaplatit, tak si povedal ze oni chcu mikrotransakcie a tak ich do tej hry dal namiesto nejakeho zmysluplneho obsahu.
Ako pre mna je to smutna sprava, hraval som f76 po spusteni a nedavno som rozmyslal ci tomu nedam druhu sancu, lebo aj TESO casom dozrelo, ale asi to f76 este potrva.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 10:43:07

Možná záleží na životnosti Falloutu 76 a záměru vývojářů, jak hru chtějí udržet při životě. Třeba časem se bude dát koupit deluxe edition se všemi dlc v jednom a pak by to mohla být zajímavá koupě. Tedy až se náplň hry rozroste do akceptovatelné podoby i po stránce finanční a hra bude komplet za litra
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 13:52:49

Fallout 76 nemá žádné dlc (skiny fakt nepočítám) .
Přidávají občas jen nějaké eventy a nejsem si jistý jestli od začátku byly ve hře všechny současné "dungeony", každopádně mapa se ne zvětšuje. Přibyl jeden merchant a možnost scrapovat legendarky, ale nic co by se dalo označit za dlc tam není
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 14:19:44

Tak to jsem neodhadnul
Nicméně jsem nad 76 přemýšlel. Sice ten hate kolem mě moc nepřesvědčil, ale stává se mi, že nenáviděná hra se mi celkem líbí. Naposledy to byla Mafia 3. Po instalaci jsem k ní přistupoval chladně a nečekal nic extra, natož pořádný příběh.
A ejhle, bez velkých očekávání mě ta hra docela baví.
Ona ta negativní masáž celkem pomohla, protože jsem nemohl být zklamán a jen překvapen. A to se i stalo. Takže i s F76 by to mohlo být podobné.

PS: zahrál by si někdo přes Steam nějakou coop hru?
Mohlo by být zajímavé si tu s pár lidmi i zahrát online.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 16:59:37

Jinak pokud seženeš f76 za pětikilo, jako že se to dá, tak to za to asi stojí. Na to je tam obsahu dost a když tě to ne chytne tak netratis. Já to furt beru optikou, že mě to stálo asi šestku za dvě licence (pac jsem ženě dopřál Power armor edici a hrajeme spolu) a čekal jsem epický online zážitek kvalit předchozích dílů :-/
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 13:55:24

Rozhořčení je zcela na místě, s hodnocením stavu hry a "strategie" Bethesdy naprosto souhlasím

Jen mi občas přijde, že někteří berou velká herní studia tak nějak "komunitně", resp. mylně předpokládají, že jejich šéfové a vývojáři jsou tu pro hráče. To je ale omyl, tito jsou tam pro akcionáře a akcionáři jde jen o jedno - aby z toho ždímal prachy.

A dokud bude dost takových hráčů, co si takové hry stejně koupí a předplatné zaplatí, pak budou akcionáři spokojení a šéfové studií a vývojáři budou pochváleni.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 21:23:00
avatar
Na tom, že to dělají pro prachy není nic špatného. Ale každý dobrý obchodník ví, že je jen jeden typ zákazníka, který kupuje zas a znovu a tedy na něm nejvíc vydělám -> spokojený zákazník.
Tahle strategie, že když oškubu pár milionů důvěřivců, tak si ode mě sice už znovu nic nekoupí, ale příště najdu zase pár dalších milionů, ke kterým se ještě nedoneslo jakej jsem zloděj, je fakt hnus největšího kalibru!
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 13:58:09

Ono to bude možná tím, že se v herním průmyslu začaly točit v posledních letech obrovské peníze a to přirozeně přitáhlo pozornost lidí a metody z "velkého byznysu".

Důkazem toho budiž, že podobné problémy s "kvalitou", monetarizací za každou cenu a plnění očekávání hráčské komunity postihují jednoho velkého vydavatele/vývojáře za druhým - Bethesda, Blizzard, EA,...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 15:37:20

Hele, já bych f76 fakt zvážil. Jako je to lepší než na začátku ale ts hra je furt prázdná. Není tam co dělat. Žádný lategame obsah. Spousta frustrace z chybějících surovin na crafteni a neustálého přetížení. A pak přijde nějakej zmrd na úrovni 250 a zabije tě během vteřiny.
Od levelu cca 70 je to nuda, žádný obsah, žádné nové schopnosti. Prostě jen furt grind v blastzone a hledání materiálu na crafteni
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 16:13:35

Docela bych si dokázal představit to samé, ale v Chernobylu ala Stalker. Takový grind o přežití v pásmu radiace a různé tlupy hráčů rozesetých po okolí elektrárny. Takový boj o přežití konečně v pořádném post světě ...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 17:02:21

Taky by se mi to líbilo. Ale muselo by to zůstat těžce non RPG, aby na tom byli lidi stejně nezávislé na tom jak dlouho hrajou. Lepší vybavení (s lepší radiační ochranou) lepší skryse kvalitnější zbraně, proč ne. Ale vše maximálně realistické
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - překlep 2019-10-24 17:27:41

že všechny mikrotransakce budou jen kometické

že všechny mikrotransakce budou jen kosmetické

Kde jsou naši slavní zákonodárci z ČR i EU?

Jsou tam kde mají být a dělají co mají dělat. Sedět na zadku a pokud možno do ničeho nešťourat. Správně otázka zní: Kde je inteligence a rozum lidí, kteří tu hru kupují a koupili? Proč Bethesdu nežalují za podvod?

Proč do toho ku*va zatahuješ zákonodárce ČR a EU? Zákony jsou daný a vymahatelný. Za to, že se lidi chovají jako dav vylízanej pak, zákonodárci vážně nemůžou.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 21:54:57

Tak to předplatné je pěkná makrotransakce.
Mikrotransakce jsou stále jen kosmetického řazení, takže s mikrotransakcemi zase až tak moc nekecali.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-24 19:12:44

Zajímavé postřehy z videí - pro ty, co nemají čas to celé sledovat nebo nevládnou dostatečně angličtinou:

1) Údajně se proslýchá, že Zenimax/Bethesda se chytsá na burzu. Pak je předplatné jasný krok k tomu vylepšít před vstupem čísla. Když se IPO povede, všichni (zejména vedení) střelí zaměstnanecké akcie a do smrti jim můžou být nějací hráči ukradení

2) V rámci předplatného jsou i Private words, kde můžete člověk hrát sám (a nebo až se 7 kamarády) - F76 je tedy hra, která vyžaduje připojení k internetu a předplatné, aby ji člověk mohl hrát jako singleplayer

3) Private words zatím nepodporují mody (jednou snad budou), čili poskytují to samé, co Adventure mod, který je momentálně součástí hry
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-25 05:50:51
avatar
A to mi xy lidí mělo za zlé když jsem byl podobně naštvaný na fallout 3 který má s předchozími díly akorát společný vizuál. S New Vegas jsem byl relativně spokojený, aby taky ne když na něm dělal obsidian.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-25 07:39:27

Jenže trojka je furt slušná hra. Ano, v některých ohledech nesnese srovnání s 1+2 ale nebyla rozbitá, nebyla prázdná a byla zábavná. Prostě to byla fajn hra ze světa falloutu a jen to nebylo tahové RPG. Když se to zhodnotilo nezávisle bez srovnání se starými fallouty tak vyšla dobře.
Ale u 76 nenacházím jedinou věc která by byla lepší než v kterémkoliv z předchozích dílů
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-25 15:18:43
avatar
https://fallout.fandom.com/wiki/Fallout_3_bugs

Nesouhlasím, fallout new vegas je slušná hra a taky to není tahové RPG.

Hra je to slušná, ale prostě to není fallout jako takový.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-10-25 12:01:45
avatar
RIP Shithesda ... vlastně ne, tito klauni ať to rozhodně IN PEACE nemají..
KeyMon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pro srovnání 2019-10-25 12:31:14

Pro srovnání, u greedy EA máte za 99 eur/rok Origin Access Premium na všechny jejich hry tohle je výsměch
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 478x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 315x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 871x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6