Bioware o Mass Effect – třetí díl za dva roky, s PS3 se nepočítá, DLC k ME2 brzy Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 04 February 2010
altProtože už jste mnozí Mass Effect 2 dohráli, určitě se ptáte, co dál … napovíme.

 

 

BIOWARE a hlavně EA si nemohou druhý díl vynachválit. Zatímco první díl byl takovým krokem do neznáma, druhý díl už dostal pořádnou marketingovou podporu a samozřejmě očekávání hráčů byla veliká. Není proto divu, že prodeje s přehledem překonají prodeje prvního dílu, i když ten si vydáním různých edic ještě polepší. Konkrétně prodeje na XboX360 jsou dvojnásobné, na PC dokonce trojnásobné ve srovnání s prvním dílem. Ačkoliv pochvalné recenze vycházejí snad všude, uživatelská hodnocení jsou mnohem bližší našemu hodnocení hry. Mass Effect 2 je málo RPG a moc akce a to k Mass Effectu moc nesedí. Navíc je ME2 obsahově chudší než první díl, ale to je dáno také tím, že u prvního dílu se nijak masivně nepočítalo s DLC. U druhého dílu se s DLC počítá a tak prostě spoustu obsahu autoři schovávají.

Takže první informace je, že kód k síti Cerberus rozhodně nevyhazujte, budete jej potřebovat. EA a BIOWARE slibují hned několik DLC k Mass Effect 2 na následující týdny. Pokud se tedy chystáte projít si ME2 podruhé, či potřetí, bylo by dobré asi počkat na další obsah

Další informací, které se aktuálně propírá, je spekulace o PS3 verzi. Spekulace přiživuje fakt, že se v kódu hry nachází spousta PS3 odkazů. Jenže věc má zcela logické zdůvodnění a Bioware už jej také oficiálně vysvětlili. Hra totiž staví na multiplatformním U3 engine, který v sobě tato data má a jsou tedy i v kódu ME2. Čistě technicky by vlastně vydání PS3 verze hry nic nebránilo, stačí udělat příslušný port. Jenže nic takového v plánu není. BIOWARE nemají žádné plány vydávat Mass Effect pro PS3 a za port na PC z XBox360 vděčíme také z velké části Microsoftu. Takže zpráva číslo dvě, žádný Mass Effect pro PS3.

A poslední informace se týká třetího dílu. Mass Effect je od počátku plánován jako triologie. Práce na ME3 dávno běží. Hra podle očekávání poběží na stejné herním engine a je tedy plánována na Xbox360 a PC zároveň. Autoři však slíbili, že se pokusí vytáhnout z U3 maximum a přeci jen trochu zastaralou grafiku, která se k tak velkému titulu trochu nehodí, co možná nejvíce vylepšit. Nicméně dva roky jsou dva roky a já osobně si myslím, že to nemůže stačit.

Pokud jde o třetí díl, tak se máme dočkat velkolepého vyvrcholení celé série. Snad se tedy vrátí velkolepost do děje, která poněkud zmizela z druhého dílu. Třetí díl by měl mít i další vylepšení, snad se tedy dočkáme většího návratu RPGG prvků. Každopádně to hlavní, o co u Mass Effect 3 jde, jsou masivní prodeje. Čekejte tedy ještě masivnější marketingovou podporu. Hra by měla vyjít zhruba za dva roky, tedy buď v samém závěru roku 2011, nebo na začátku roku 2012. Pozdější termín je nepravděpodobný, protože obecně se v průběhu roku 2012 čeká příchod nové generace Xboxu.

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 16:09:51
avatar
Citace:
za port na PC z XBox360 vděčíme také z velké části Microsoftu

ano konzole nicia herny priemysel
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 16:35:07
avatar
Samozřejmě, bez x360 by se nic nemuselo portovat
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 16:57:57
avatar
Ouu a jistotu, že by to bez přizpěním Microsoft Studia vůbec vzniklo? Sáně borový...
---
Ps: Ještě mě napadá, že tady pořád jistí jedinci melou o tom, jak se hry na konzole musí zjednodušovat, zrovna Mass Effect je důkazem, že tomu tak neni. Jednička byla původně mířená pouze na X360, na PC se dostala díky PC Alliance. No a která z dílů měla víc RPG prvků? Zajímalo by mě kdo ze zdejších na to najde nějakou vhodnou odpoveď : )
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 16:58:28
avatar
Citace:
jak se hry na konzole musí zjednodušovat, zrovna Mass Effect je důkazem, že tomu tak neni

Ano, zrovna ME je důkazem, že jsou vyjímky potvrzující pravidlo.
Jeden z mnoha důkazů - deus ex 2
Citace:
Ion Storm, Eidos a Microsoft se zkrátka rozhodli využít fenoménu Deus Ex k pořádným prachům. Ačkoliv se Ion Storm dle vlastních slov snažil zůstat co nejblíže originálním herním myšlenkám, ve výsledku je na Invisible War znát mnoho kompromisů s jediným cílem: dostat hru co nejblíže "průměrnému hráči" a masám. Primárně tak hra byla vyvíjena pro Xbox, zatímco PC je podle všeho již jen takovým vedlejším produktem. Ač je to bolestné, konzole vydělávají daleko více $$$ a obětovat je někdy třeba mnoho. Řečeno zcela jednoduše a jasně, Invisible War je značně zjednodušenou, osekanou a zkrácenou verzí původní hry (PC hry ). Dvojka je ve všech směrech přizpůsobena konzolovému stylu hraní a její grafické možnosti jsou velice tvrdě seříznuty s cílem, aby se vše hýbalo a vypadalo přijatelně i na televizi.

Podobných recenzí jsem četl mnoho ...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 17:09:42
avatar
Jo, ale myslim si, že původní xbox byl poměkud více omezenější než 360tka. To bylo ještě za dob, kdy konzole nebyly moc výkoný a nemohli se rovnat ani low-endům tehdejší doby...Každej sme uvedli jeden příklad, takže zatim je to vyrovnaný : )
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 17:20:01
avatar
Nic dalšího dohledávat nehodlám. Tys opravdu nikdy nečetl rezenci na PC hru laděnou v podobném duchu ? Jako že se to na PC hraje dost debilně díky tomu, že je to udělaný z konzole, která to ovládání/prostředí/herní mechanismy musí mít jednoduchý ? Jestli ne tak to je teda remíza .
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 17:21:49
avatar
Ne nečet, možná taky proto, že už český recenze skoro nečtu a ty zahraniční, byly vždycky víc console-friendly a v roce 2000 mi bylo celejch 11 let, takže mě takovýhle věci netrápili, pokud se to takhle psalo dřív, tak se omlouvám, takovou paměť nemám. A jinak ty máš vždycky takovou obecnou odpověď jako tenkrát s tim Microsoftem "to je přece obecně známo" a to myslim, že nestačí : ) Možná by bylo záhodný počkat jak dopadne Crysis 2, jak moc se to změní a zjednoduší, jakožto bejvalá PC only hra...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 17:26:19
avatar
Já samozřejmě neříkám, že je to tak u všech her, ale vždy když jsem o nějakém "zjednodušení" čehokoliv četl tak to bylo kvůli konzolím a ne PC. Chtěl bych vědět proč by se nějaká konzolovka kvůli PC měla zjednodušit. V opačném směru mě napadá spousta důvodů - většina konzolí přece jen nemá myš a klávku, konzole jsou dělaný pro hraní z gauče takže nějaké super výkony (ať už mentální či fyzický-postřeh, rychlost atd.) se nedají čekat.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 17:32:06
avatar
Sem tady teď něco psal a neni to tady...
Takže jako s tím postřehem máš určitě pravdu, nicméně sou borci, který bych řeba v CoDu ani na klávesnici s myší nedal, ale já sem nikdy nebyl dobrejch v těhlech hrách na rychlej postřeh. Naopak ty mentální síly si myslim, že vůbec nemusej bejt ošizený a že třeba konzolová série Silent Hill je toho důkazem : )
----
A díky za diskuzi an úrovni, už sem tady dlouho nezažil : )
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 17:46:56
avatar
Diskuze na úrovni hmmm. No s konzolisty diskutuju trochu vulgárněji než je zvykem, ale většinou se jedná o PS3 fanatiky. Ty si spíš umírněný xbox player. Z diskuzí pod různými články se mě moje podezření potvrdilo - PS3 fans jsou v diskuzích nejvíce fanatičtí a jakoukoliv jinou konzoli považují za odpad. Asi ze zoufalosti jak je PS3 "úspěšná". Ze silent hillu mám jenom hudbu, ale i tak pochybuju, že by se vyrovnala starýmu system shocku - to byla opravdu hardcore hra pro psychopaty. Takových už moc nevychází.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 17:50:31
avatar
Starej Silent Hill (na PS a PS2) se tomu opravdu vyrovná, myslim, že sou dostupný i na PC a nebo přes nějakej emulátor to můžeš zkusit. Grafika je samozřejmě špatná, ale to je poměrně už asi jasný vzhledem ke stáří : ) A ano já taky považuju za vlastníky PS3(povětšinou) za fanatiky (důvod proč sem si koupit xbox a ne PS3 je to "náboženství" a fanatismus okolo jejich produktů) A jinak nejsem konzolista, to opravdu ne, to bych asi tenhle web ani neznal, já na konzoli jenom hraju, nijak dál mě nezajímá. Ještě teda mám PSP na hraní na cestách, což je další konzole co mám, nicméně kdo dneska nemá handheld (mezi který se už dneska třeba i iPhone může počítat) : )
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 17:52:56
avatar
No sám jste si naběhl.
1)Zjednodušuje se ovládání her protože prostě gamepad nikdy nenahradí klávesnici + k ní podkan nebo volant případně páka (jsou hry kde využijete i 3 z těchto zařízení)
2)Hry se zjednodušují v podobě tunelového hraní kde vymýšlet nějakou velkou taktiku nelze(důvod je jasný musel by jste operační a grafickou paměť té konzole aspoň minimálně zdvojnásobit).Pokud vám jde o dobře vystavěný příběh(tuto hru neznám protože RPG hry nejsou mým šálkem kávy)a zábavu pak ano to máte pravdu to ocení každý hráč ale to je právě tak vše co může vývojář ještě pro hry na konzole udělat(nestojí to totiž žádné systémové prostředky kromě namahání mozků vývojářů).Ovšem zábavnost a příběh není výsadou konzol nebo to snad mají patentované?Možná to bude pro vás novinka ale X360 patří MS a ten určuje pravidla hry pokud jde o jejich konzoli.MS má možná větší zájem na PC než na X360.OS pro počítače je v příjmech MS o řád výše než X360 mnoho lidí vám řekne že nebýt her a bezproblémového hraní by Windows ani nepotřebovalo a stačil by jim Linux(ostatně to je i můj názor).Toto si MS dobře uvědomuje že hraní her a directX je to co táhne lidi a proto nedovolí aby hry z Windows odešly.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 17:44:24
avatar
Myslim, že kromě klávesnice nemáte pravdu. Podle toho co řikáte, asi nejste ani moc velkým hračem nebo se pletu? A nevim teda, podle vaší teorie, by teda všechny staré hry na PC byly tunelovky(předpokládam, že třeba v roce 2000, neměli PC 4GB RAM, 2GB VRAM, 3GHZ+ CPU atd)? Divné....
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 18:36:01
avatar
Ale kdepak.Nevím jak jste obeznámen s tím jak funguje počítač ale věřte že konzole je na tom podobně.Velkou mapu můžete mít v jakékoli hře v jakékoli době jde tu o to kolik informací v podobě terénu objektů a z kolika polygonů je to vše vymodelováno a jaké textury to celé pokrývají.Vývojář si musí říci zda je Hardware který to zvládne spočítat a zda je možné disponovat dostatkem pamětí kam ty informace uložím.Pravé PC hry jsou vesměs dělané tak že se dá požadavku hry vyhovět tak že omezíte informace a nebo rozšíříte možnosti počítače a tady se dostáváme k jádru pudla že když se konzole snaží vyrovnat PC ale bez možnosti rozšiřování tak to vede k tomu že vývojář má při pevně daném množství dat 3 možnosti buď 1)Bude hra dělaná tak že se mapa bude postupně dotahovat z placky ale to vždy nejde to by mohlo zničit hratelnost 2)zmenší mapu a nebo 3)texturu a polygony.Co myslíte že zvolí?Samozřejmě možnost 1 pokud to hra a její filosofie dovolí ale nejčastěji to bude možnost 2) ta není tolik vidět(to je ta vaše opěvovaná optimalizace) ovšem nakonec stejně na ten problém přijdete.Otázka zní zda hráč konzol tohle omezení oplakává.Někdy mám dojem že prostě nároky hráčů na konzolách jsou mnohem menší a jim to neschází.Hráči konzol mají rádi jednoduchost je to jeden z jejich argumentů a pak jim argumentovat sofistikovaném ovládání nebo možností PC je vlastně ztráta času.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 18:52:46
avatar
ale konzole i velke mapy zvladnou..treba jako v oblivionu nebo fallout 3, ktery take byly vyvijeny hlavne na x360.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 18:53:11
avatar
Omlouvám se, ale vzhledem k tomu, že studuju IT obor od střední školy a v současné době se zabývám programováním v Jave a vydělávám si tak na studentské radovánky, tak nějak mlhavě tušim jak to funguje. Stále mi s tou vaši teorii nekorespondujou RPG (zvlášť v poslední době Final Fantasy XIII a Dragon Age Origins) a třeba i OPF2, které opravdu nejsou nijak ošizený a mapy sou tam řek bych dost velké. Neřikám, že to co řikáte je blbost (zní to i poměrně logicky) nicméně v reálu to až tak nefunguje a nebo pokud ano, tak moc znatelné to neni. Chtěl bych nějaký opravdový důkaz, že se u nščeho sáhlo v radikálnímu oklšetění z důvodu konzolí. Diť i třeab Far Cry 2 s velkou mapou bylo zcela shodné s tim co sem viděl na monitoru PC, že to byla blbost, to je věc druhá. Zkrátka Streamování dat, je dneska na vysoké úrovni a tak vyrovnává technologický handicap konzolí...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 19:32:53
avatar
pro J.C.Denton + Mc Baxxter
Samozřejmě že existují možnosti zvětšit komprese dat ale zase narážíte na problém že vám to bere výpočetní výkon a bere to často kvalitu.Podívejte 250 MB pro GPU v roce 2010 je tragédie ale ona ta konzole má té paměti celkově málo. .Víte konzole nemají problém s výkonem hardware ale s nedostatkem paměti k čemu vám je výpočetní výkon když nemáte kam dát data.To se nedá okecat ani obejít bez toho že se to někde projeví.To že GPU nezvládá vymoženosti moderního vykreslování by v případě koexistence konzole a PC nevadilo.Dnešní moderní engin umožňuje deaktivovat různé efekty a zase zapínat tak že by si PC a konzole nepřekážely ale když něco nenaprogramujete tak se to nedá ani vypnout natož zapnout.Jak jsem řekl RPG hry nehraji ale zahrál jsem si Call of Duty Modern Warfare 2 a to bylo něco hrozného nemluvím o délce na kterou žehrali hráči ale o té hratelnosti nepřátelé se do nekonečna spamují spolubojovníci blbí jak štoudev.Když budu chtít jít jinou ulicí a obejít nepřítele no tak to chci příliž.Ta hra je ukázka toho když vám chybí prostor na data a musíte to někde ošidit.Konzole záměrně používají enginy které nepracují s velkým množstvím polygonů a nebo jak jsem řekl umožní sendvičové dotahování dat z placky atd.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 19:50:06
avatar
jen jestli to u toho cod neni spise zamer...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 19:57:03
avatar
Jestli to není záměr?No leda že by tu hru chtěli prznit záměrně ale z toho je nepodezírám.Pokud umožníte ve hře různé postupy v mapě a tím vlastně vývoj v reálném čase roste vám požadavek na množství informací geometrickou řadou.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 20:25:54
avatar
proc prznit?vzdyt ta hra je dobra atmosfericka a zabavna. nezaskodi na chvilku vypnout mozek...i prvni codko bylo takovy a to vyslo only pc pokud se nemylim. jak uz se nekde musis zastavit a vymyslet neco, tak to tempo upada a uz to neni ono...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 21:10:53
avatar
A jsme u toho co jsem naznačil výše.Vám vyhovuje jak se říká vypnout mozek a jen bojovat(hrát).Můj přístup je jiný miluji simulátory a i hra typu Call of Duty Modern Warfare 2 je pro mne vlastně simulátor.Je to simulátor boje vojáka spešl jednotek.Pokud tuto filosofii přijmu a vcítím se do kůže toho vojáka tak musím přemýšlet,jde mi přece o život a taktická složka těchto akcí je velmi důležitá.Ve hře kde umírají lidé nemůže jít o žádné tempo to je mimo veškerou realitu a koukám že i takto můžou vývojáři zblbnout lidi.Je jasné že každý z nás má jiný pohled na hraní vy ho máte spotřební a já za tím hledám kompenzaci snů které člověk jako dítě měl ale i filosofii a realizmus.Určitě k tomu přispívá i rozdíl věku a nátury.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 21:22:44
avatar
J.C. určitě hraje i hard-core hry (Deus-ex ) a svůj věk taky má. Psal "na chvilku vypnout mozek". Jinak se vším souhlas. Sklon dělat hry jednodušší se konzolím dá upřít těžko. Nevím proč na tohle někdo potřebuje "důkazy". Samozřejmě, že za to můžou i jednodušší PC hráči, ale vliv konzolí je komplexnější - snaha o easy ovládání, primární zaměření jen na bezduchou zábavu (nekamenovat ) atd. Prostě konzole sedí ke gamepadu a gauči - PC ke kvalitní židli, myši, klávesnici nebo super příslušenství pro různé simulátory.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 21:22:19
avatar
Pokud tě to potěší, tak Deus-ex považuju za jednu z TOP3 her, který sem hrál, ale moc hardcore mi to nepřišlo. Hardcore hry sou podle mě něco jako Arma(II), Operace Flashpoint a třeba i starší Rainbow Six a SplinterCell...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to mc baxxter 2010-02-04 22:00:17
avatar
projit deus-ex bez jedinyho zabityho nepritele je hodne hardcore
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to rafan 2010-02-04 22:00:32
avatar
call of duty neni zadnej simulator. to je jako kdyby si nazyval nakej americkej blockbuster dokumentem...kdyz chces realisticky hry tak se podivej jinde. cod je jaky je a prodava se a me na tech par hodin take zabavil kazdej dil (krome 5. a logicky 3.) perfektne...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 22:26:27
avatar
Jo a vtom je problém.Ta hra je o životě vojáka spešl jednotek ale chová se jak přiblblá plošinovka.Promiňte ale nemohu přijmout omluvu že je to běžná praxe.To by se za chvilku mohlo stát že v té krabici bude hra úplně jiná ale praxí bude že v rámci prodeje se zavede systém kindr vajíček a tak to bude v pořádku.člověk potažmo každý hráč by měl bojovat zato aby se hry posouvaly dopředu a ne obráceně k horšímu.Od doby kdy se do herního segmentu natáhl systém filmového průmyslu(rozuměj s co nejmenšími náklady udělat produkt a co nejlépe prodat a tvářit se jaký super produkt dostáváte).Né je to obecně v 90% béčková produkce a když člověk se dočte jaké zisky má herní průmysl tak těm profesionálním plačkám že málo vydělávají nevěřím ani pozdrav.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 20:44:41
avatar
No tak svádět kvality CoDu na konzole to je myslim, ale opravdu hodně mimo, vždycky uvedete nějaký prvek, který zrovna je mimo výkonové omezení konzolí. To, že někonečně nabíhají NPC, to opravdu nevim jakou to má spojitost s omezenim hardwaru konzolí. Máte pravdu s tou pamětí, neřikám, že ne, ale neuved ste jediný důkaz, hru, které by se to týkalo...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 21:32:15
avatar
Nekonečné spamování protivníků je oblíbená fičura vývojářů jak vám znepříjemnit život(obtížnost)tam kde není žádná inteligence protivníka(ona není ani u spolubojovníků).Když už to začne vypadat dobře tak zjistíte že je to nascriptováno.Kdy pochopíte že do těch 500 MB nebo kolik přesně X360 má k dispozici nenacpete textury polygony inteligenci zvuk a všechno v kvalitě kde na to má PC 2GB(nebojte jsem si vědom že něco zblajzne režie OS ale zase na druhou stranu jsem mohl napsat 4GB + 1GB na GK).Od paměti se vše odvíjí CPU GPU mohou pracovat jen s tím co mají v paměti nic zdůrazňuji nic nevisí v luftě.Věřte že to není z mé strany vymýšlení nedostatků konzol.Kdyby takový X360 měl od počátku 2 GB paměti(jo asi by stál o 1000Kč více) dnes by jsme řešily zřejmě jiné problémy,asi jen to ovládání.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 21:44:13
avatar
Z nedostatkem paměti zcela souhlasim, též je mi záhadou, proč je tam jí tak málo. Nicméně zrovna když tam naspawnujete hodně vojáků, tak vám bude určitě bude v paměti zabírat víc než pár vojáku s alespoň nějakou AI, protože CPU je v konzolích obecně hodně schopné. Pokud máte tu možnost azhrajte si nějakou konzolovku, třeba GeoW 2, Uncharted 2, Assassins Creed 2 (než teda vyjde na PC : D ) a uvidíte, že im ořezáváním to nebude zas až tak horké. Mě spís příde, že posledni dobou až na výjmky spíš narážíme na omezenou fantazii vývojářů, než hardwaru. Zajimavé produkty jako třeba The Darkness od tvůrců hry Riddick sou bohužel dosti žřídka-kdy vycházející a je to velká škoda...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 22:02:38
avatar
Pokud jde o CPU X360 považuji jeho výkon za dostatečný o tom žádná.Nevím zda jste tu hru hrál ale tam se naspawnuje více vojáků ale ono jich tam jaksi pořád stejně jen se pořád doplňuje počet a tak CPU ani GPU a ani paměť není více zatíženo a co více oni se ti noví nepřátelé chovají pořád stejně a toho si všimne hráč jen tehdy pokud nehraje stylem pořád vpřed ale zastaví se a pokouší se něco vymyslet.Ta hra postrádá byť jen náznak inteligence a proč tam není v roce 2009 nechť si každý vysvětlí po svém.Já tvrdím že na inteligenci nebo sofistikovanější mapy nebylo místo v paměti.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 22:11:53
avatar
vsechny cod byly takovy, lidi to bavi na tu chvilu a kupujou to porad. na vymysleni mas jiny hry...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 22:24:53
avatar
Já tvrdim, že by se CoDu tolik neprodalo, kdyby to bylo jinak, jako proti argument k tý paměti bych zvolil zahrání Battlefield Bad Company : )
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 22:38:17
avatar
re:J.C.Denton-Mc Baxxter
Vy se považujete za hráče?Nechápu jak může z hráče něco takového vůbec vypadnou.Promiňte ale mám dojem že upadá náročnost lidí kteří se titulují hráč.Já pamatuji dřevité doby hraní ještě na 8 bitech ale jde to s hraním z kopce.Jak se mají dělat dobré hry když je vlastně ani hráči nechtějí,jim stačí tohle.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Rafan 2010-02-04 22:52:42
avatar
Samozřejmě, že náročnost upadá - když vychází méně kvalitních her tak to asi jinak nejde. Kolik lidí mělo v roce 1998 počítač ? Mnohem míň než dnes. Hrajou tak i lidé co dřív kvůli rozumu či financím nemohli a trh se jim snaží vyjít vstříc (vycházejí jednodušší hry) - mě se to taky nelíbí, ale nic s tím neudělám. Snad kromě her jen pro pobavení budou vycházet i kvalitní a kultovní tituly. Občasné vyblbnutí s ne uplně realistickými autíčky nebo střílečkami není na škodu, jen se z toho nesmí stát to hlavní.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 22:50:36
avatar
Ano s tím se dá souhlasit.Hráč by si měl bránit vývoj dobré hry.Ten vzkaz vývojářům by měl být hodně hlasitý a důrazný ostatně hráč je zákazník a pokud nedostane co žádá nebude ani platit.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 23:05:05
avatar
Rafan:
Prosim, kde sem psal, že chci tohle? Stačí se podivat pod recenzi CoD:MW2 kde sem psal, že by si ta hra zasloužila 2/10. Vy vidíte zdá se mi něco uplně jinýho než sem psal...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 23:12:49
avatar
Tak to se vám omlouvám nějak mi to vyznělo že jí obhajujete.Já se snažím nedělat rozdíl mezi hráči PC nebo konzol.Hráči by měli držet při sobě a bojovat za co nejlepší hry.Paradoxně to zlepší i návrhy příštích konzol kde budou inženýři myslet víc dopředu a ne jako v případě této generace.Hráči by měli dávat najevo že hry na 2 večery nejsou to co chtějí(já vím jsem asi naivní a snílek ale když se neozveme jako hráči jak můžeme čekat nápravu).
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 23:37:40
avatar
Myslim, že přední sou prodeje, takže pokud se nám něco líbí, je potřeba to podpořit prodeji. Z poslední doby co neni až tak tupou zábavou a zároveň se to těžko dá dohrát za večer, mě napadá Mass Effect 2, Assassins Creed 2, Dragon Age: Origin, Il-2 Sturmovik Birds/Wings of Prey, Forza Motorsport 3, dál teda nevim(kdyžtak někdo doplňte). Ani ten Stalker CoP mě moc nenadchnul, výhlížim teď Metro 2033 a doufám, že to dobře dopadne...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-05 00:03:40
avatar
Vidím že jste fanda RPG a jim podobné.Já mám rád real time strategie, Il-2 Sturmovik to je v mém případě srdcová záležitost pořídil jsem si kvůli této hře Saitek X52 Pro Flight control systém a na simulátory aut Logitech MOMO Racing Force.No a že mám rád tak zvané DOOMovky už je z předešlé debaty jasné.Mám rád hry které ve mě evokují výzvu a to jak v intelektuální oblasti tak zručnosti takovou když dohraji tak pocítím opravdovou euforii.Bohužel takové hry aby člověk pohledal.Nevím proč nedokáži to specifikovat ale prostě RPG hry mne u PC neudrží jak se říká nepřeskočí ta jiskra.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to rafan 2010-02-04 23:26:17
avatar
jo ja se povazuju za hrace. sem zacinal na dungeonech jako wizardry stary might&magic nebo eye of te beholder, pak sem hraval vsechny rpg od black isle apod jako baldurs gate, planscape torment nebo fallouty a i presto se dneska rad vyblbnu u hloupyho ale zabavnyho a atmosferickyho codka proc bych nemel byt hrac? kdyz se ti cod nelibi tak ho nehrej boze vsak mas tunu jinych her...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 23:44:25
avatar
Ano nehrát souhlas ale abych mohl kritizovat musel jsem tu hru zkusit ne?Tohle je modelová situace jak vzniká averze k konzolám.Lidi vidí reklamu na netu a paradoxně i vcelku vstřícné hodnocení a pak se dočkají tohoto.Pak se začnou zajímat jak taková blbost vznikla a co zjistí konverze z konzole a máme o nepřítele konzol víc.Pravda taková zhovadilost by klidně mohla vzniknout i na PC.Trh her upadá ale tohle lidi neřeší pro ně konzole = podprůměrná úroveň her.Víte chyba je že kdyby lidi co vlastní konzole při jejich obhajobě nehájily často ten balast co na nich vychází a dokázali to oddělit,nebudou mít problém z hráči z PC segmentu.Oboje jsou to hráči měl by je spojovat stejný zájem a to jsou dobré hry.Pokud by toto bylo vztahy by byly úplně jiné protože by jste byly na jedné vlně.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-05 00:09:50
avatar
Citace:
Oboje jsou to hráči měl by je spojovat stejný zájem a to jsou dobré hry.

Nějak si neumím představit hráče strategií a doomovek jak se bratříčkuje s konzolistou - to nejde (edit - i Sturmovika-toho starého). To že konzole PC hraní nic nepřinesly a něco vzaly je taky fakt už 100x dokázaný. Argumentace (ne tvoje) "kdyby nebyly konzole tak ta hra pro PC vůbec nevyšla" mě přijde taky špatná - kdyby nebyly konzole tak se vývojáři víc soustředí na PC a jeho specifika - vyšlo by třeba méně her, ale kvalitnější. Hrát některý porty z konzol je utrpení nejen pro recenzenty. Konzole mě nezajímá a nepotřebuji ji - kdo tohle může říct o PC ? Nějak seš moc přátelský ke konzolím, v tom posledním příspěvku .
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-05 00:13:23
avatar
Jak to víte? Teď jsem to napsal. .Ne já to napsal všeobecně že by se měly hráči spojit za to aby se ten směr co hry mají změnil.
ps. o kousek výše
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to rafan 2010-02-05 00:33:14
avatar
no jo jenze lidem se prave cod vetsinou libi svadet ze cod vypada jak vypada na konzole je ale pekne hloupe. cod bylo na tomhle stylu od prvniho dilu (only pc a mozna i druhej byl jenom na pc) a stale je pro infinity ward primarni platforma pc hlavne kvuli multiplayeru. uroven her na konzolich je spise vyssi nez na pc a ne naopak, coz krasne dokazuji nektere exkluzivne konzolove tituly jako treba fable 2 (prvni dil i na pc a jedno z nejlepsich a nejzabavnejsich rpg, ktere sem hral), uncharted nebo zavodni hry. za stav pc platformy nemuzou konzole a je hloupe to na ne svadet. za to si muzou pc hraci uplne sami. ja bych si rad zahral treba nejaky novy dungeon nebo rpg ve stylu baldurs gate, ale lidi to nechteji tak nic proti tomu nezmuzu a zabavim se tim co je a obcasne si to prolozim nejakou starou klasikou.

a averzi ke konzolim v zadnem pripade nesdili vetsina lidi. to spis jen par fanatiku na webech venovanych se hram nebo samotnym platformam, kteri nedokazou otevrit oci a chapat situaci v sirsich souvislostech.
MRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-05 11:54:39

Já se považuji taky za hráče a taky jsem hrál ještě na osmibitech a myslím, že hry se stále zlepšují.
Co si zahrajete radši Commando nebo Call of Duty?
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 22:36:15
avatar
su ine hry nez len cod ktore je zamerane hlavne na mp+dejova linia ala hollywood..napr fear je aj na konzolach a je tam asi naj AI aku som videl a da sa aj taktizovat takze ide podla mna a hru nie o hw..
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-05 00:12:14
avatar
Rafan: To co ste teď popsal je spíš neschopnost PC hráčů uvažovat v šírších měřítkách a nevidět věci jenom černobíle, takže ste z nich udělali debily. Jestli to opravdu takhle funguje, tak opravdu nevim v jaký skupině je vic hlupáků, naštestí já si to nemyslim a ta řvoucí PC a konzolová základna je naštestí víceméně malé procento uživatelů, obou platforem. A souhlasim, že nějaké konverze sou opravdu strašné a nedávno o tom na bit-tech.net vyšel zajimávý článek, který stojí za to si přečíst. Dál by mě zajímalo, když PC hráči chtějí kvalitní hry, proč i ty, které považují za nadprůměrně neplatí a kradou? To je taky problém dělat nějakou hříčku bez omezení a vědět, že se nezaplatí...zaplatí se MMORPG, Sims a podobné hry, možná kdyby Valve vydalo další HL, že by se taky zaplatilo, nicméně to je "kdyby"...
----
Jinak kluci teď vim h*vno, kdo na co reaguje, protože novější přízpevky se daj v tomhle posledni "listu" stromu dát uplně kamkoliv, takže se v tom nevyznám....
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-05 00:15:12
avatar
Tak to ukončíme. Napsáno bylo dost. Dobrou.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-05 00:16:12
avatar
Taky přeju : ) Dobrou pánové a díky za diskuzi : )
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-05 00:25:47
avatar
dobrou hoši
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-05 00:25:07
avatar
Nevěřte propagandě je to obhajoba dělání multiplatformních her.Vývojáři se nikdy tak nepakovali jako dnes.PS3 se špatně prodává ne kvůli špatným hrám ale že nejdou hrát pálené (rozuměj pirátské kopie)Sony má problém dosáhla toho že se nepirátí a jako za odměnu je s PS3 ve velké finanční ztrátě.Jak je možné že na PS a PS2 se pirátilo jak o závod a přitom se Sony pakovala?Já vám to povím masovostí prodejů konzol on totiž ten hráč třeba 3 nebo 4 hry upirátil a pak si jednu koupil a dnes když ten hráč tu PS3 nemá tak si taky žádnou hru nekoupí že?MS je na tom jen o trochu lépe ale žádný zázrak to není ale tam už se něco upirátit dá akorád to nesmí připojit k netu.Ale jak už jsem říkal pokud jde o X360 tam hrají i jiné zájmy MS.
MRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-05 11:56:36

Jenže taky náklady na hry jsou dnes někde úplně jinde než před takovými třeba 10 lety.
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 16:32:54
avatar
Doufám že s příchodem nové generace konzolí máš pravdu DD.
Scream [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 16:37:54

já jsem někde četl, že Microsoft zatím nemá v plánu žádnou novou generaci. ale nemám konzoli a ani nemám v plánu si nějaku kupovat, tak tohle zas nějak nesleduju
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 16:54:00
avatar
Já myslim, že rok 2012 je reálnej z pohledu další generace konzolí. Myslim si, že ten vývoj je teď jednodušší, přece jenom když se dělal XBOX360 tak ATi udělala uplně první svoji grafiku (vůbec první na trhu?) s unifikovanou architekturou a takovýhle věci sou už dneska vymyšlený a přivedený k dokonalosti. CPU v současny xbox je stále výkonější než CPU na x86 platformně, takže třeba zdvojenim počtu jader a nižšim výrobnim procesem, by se mohlo dosáhnout kýženého efektu a žití na dalších 7 let...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 17:04:08
avatar
Citace:
CPU v současny xbox je stále výkonější než CPU na x86 platformně

Ano budeme porovnávat dvě různé architektury.
Mimochodem, proč si takhle nevychválil i GPU z XBOXU ? Jo já zapomněl, že je to dost mizérie, takže by ho nedokázal vychválit ani týpek z teleshoppingu.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 17:15:33
avatar
Jo diť já si sem jeho "nevýkonnosti" vědom : ) Zkrátka nepovedlo se jim to samý co u CPU. Já tady nejsem od toho, abych psal něco co neni pravda : ) Nicméně i dneska to dokáže utáhnout solidní grafiku a kéž by se PC verze mohli chlubit aspoň trochu podobnou optimalizací....
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 17:49:51
avatar
Citace:
Ano budeme porovnávat dvě různé architektury.

je to to iste ako porovnavat grafiku na konzole a pc kedze konzola ma pevne dany hw ktory je tu celu jej generaciu zato pc sa postupom vyvyja...by bola dost hamba keby pc po niekolko roch nedobehne tu krabicku
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 18:06:03
avatar
Ne není. GPU z konzolí se podobá GPU na PC mnohem víc než Cell nějakýmu x86 CPU.
Citace:
By bola dost hamba keby pc po niekolko roch nedobehne tu krabicku

Po jakých několika letech ? Si myslíš, že by zítra uvedená konzole měla stejně výkonnou a hezkou grafiku jako je teď s HD5970 ? To těžko jelikož spotřeba. Navíc se to těžko srovnává když budu moct mít s HD5870 lepší rozlišení a nastavení AA/AF atd. Samozřejmě optimalizace na konzolích, jenže na PC si můžu s nastavením grafiky čarovat, používat x rozlišení na x monitorech atd. O tomhle rozsahu a rozmanitosti se konzolím ani nezdá.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 18:02:27
avatar
Z Xenosu vycházej vlastně poslední návrhy ATi karet a nVidia RSX (Reality Synththizer > trapné) je vlastně 7800GTX 512MB, takže dalo by se říct, že v tomhle ohledu sou to grafiky zcela srovnatelné s PC...
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 19:11:13
avatar
urcite hej kedze aj ps2,3;xbox,360 mali pri uvedeni rozhodne lepsiu grafiku ako high end pc a vykonovo to bolo tiez kedze xenos je zarovno x1950pro. Mno a tu spotrebu mali tiez obrovsku pri prvych verziach rovnako ako cena nebola taka ako teraz
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 17:07:06
avatar
Tak ja to jeste nestihl dohrat ale pusobi to na me lepsim dojmem nez jednicka. Snad ty DLC budou nejak inteligentne zabudovany a nebudou tahat ze zakazniku jenom prachy. Kdyz vidim DLC pro DAO za 30 euro tak mam trochu obavy.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 21:29:03
avatar
Poviem ti, ako to bolo v mojom prípade s DLC k Fallout 3. Keďže som za zberateľskú edíciu pri uvedení vysolil 2199,-SKK... nejaké DLC som už moc neriešil a s kľudným svedomím stiahol z Rapidu. Treba ale dodať, že distribútor (Cenega) nebol do dnešného dňa schopný vydať všetkých 5 DLC aj Game of the Year Edition s českými titulkami, tak nech mi pobozkajú... Stále sa bavím na tom, ako každý mesiac posunú dátum vydania, ale naozaj neviem kde je problém, keď pri vydaní F3 boli schopní vydať otitulkovaný originál aj u nás... Podobne som kedysi riešil aj Oblivion, kto by tie DLCčka kupoval, že?
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 21:54:38
avatar
A kdo ty hry za 2199,-SKK... když pak stejně pirát.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 22:10:22
avatar
Pre mňa bol Oblivion 175 hodín a Fallout 155 hodín zábavy. Neľutujem ani korunu, čo som za ne dal.
MRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-05 11:59:52

Který DLC pro DA stojí 30 EUR? Normálně to vychází kolem 5-6, záleží za kolik koupíš ty jejich body...
Jinak pokud to bude stát za to není pro mě problém si je za rozumnou cenu koupit. Jestli ne, tak si to nekoupím no
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 17:20:54
avatar
No vida, aby to za chvili nebylo jako The Sims s dodatky
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 18:11:27
avatar
o duvod vic nekupovat novou hru za plnou cenu a pockat si az vyjde nejaka specialni edice rovnou i se vsemi dosud vydanymi dlc jinak tohle spolihani na dlc se mi vubec ale opravdu vubec nelibi...myslim, ze to bude akorat pekne nicit kvalitni hlavni herni pribehy zvlast u tech rpg. to uz jde ostatne videt i u dragon age, ve kterym je ten hlavni pribeh uplne o nicem a soustredi se spis jen na ty dilci vedlejsi "minipribehy".
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 22:58:03
avatar
jestli to takhle pujde dal, dal bůh s nami jinak s tou "special edici" mas pravdu
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DLC ? 2010-02-04 21:18:38
avatar
Dnes som v obchode, kde objednávam hry (Gameexpres) našiel v ponuke "BioWare body"... Čo to do prdele má akože byť?? Za hru (Mass Effect) som dal 39,99€ a teraz ak budem chcieť nejaké "DLC", tak vysolím 15,99€ (399,-CZK) za 1600 BioWare bodov? To isté aj Dragon Age (ten nehrávam, ale čo na to povedia hráči DA?).
Odkaz WTF?
Scream [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 21:30:22

za BioWare body si můžeš kupovat různé malé vylepšení hry (třeba zbraně, brnění, úkoly). Jinak těch 1600 BW bodů je maximu, které můžeš koupit (a btw. na tom tvojem odkazu jsou ještě o víc jak 2 eura dražší ;)). minimum je za 3.49 400 BW bodů. A ještě ty DLC stojí tak maximálně těch 400 BW ;)
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 21:59:10
avatar
Koukám, že to bude asi kopie Microsoft bodu, ty se taky prodával ve stejnejch obnosech...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 22:08:24
avatar
si cekal ze ty dlc budou zadarmo?
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 22:58:36
avatar
za hubičku
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 22:59:24
avatar
Vlastne tak trošku áno. K jednotke bol tuším Bring Down the Sky DLC zadara...
Scream [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-04 21:30:07

za BioWare body si můžeš kupovat různé malé vylepšení hry (třeba zbraně, brnění, úkoly). Jinak těch 1600 BW bodů je maximu, které můžeš koupit (a btw. na tom tvojem odkazu jsou ještě o víc jak 2 eura dražší ;)). minimum je za 3.49 400 BW bodů. A ještě ty DLC stojí tak maximálně těch 400 BW ;)
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-05 10:55:37

same hovadiny.. kedy uz konecne bude SC2?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 613x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 404x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 909x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1180x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1504x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1335x
Komentářů: 6