Tak je to oficiální. Páchnoucí pozůstatky kdysi slavného studia BioWare, dostaly pokyny.
Hra ANTHEM byla a je zářným příkladem toho, jak vypadá současný herní průmysl a kam to dotáhl. A není samozřejmě sama, pokračující odpad jménem FALLOUT 76, Ghost Recon BreakPoint a další hry jen dokazují, že tvůrci her v rukách velkých vydavatelů, nechtějí tvořit kvalitní hry, ale zejména služby.
Nekonečné zbytečně natahované „hry“ a mikro/makro transakcemi prošpikované parodie na kvalitní hry, které nás hráče okrádají nejen o ty peníze, ale i o čas. ANTHEM je jen jedním z mnoha selhání celého konceptu „hra jako služba“, kterého se ale vydavatelé rozhodně nevzdají. Je mezi námi spousta těch, kteří v rámci mikrotransakcí skutečně platí velké peníze, a škodí tak všem. Sobě, hrám, vývoji her a nám všem. A vydavatelé na ně spoléhají.
Po nějaké době ticha, kdy ani samo EA nezmínilo totální propadák ANTHEM ve svých hospodářských výsledcích, se ozvalo to, co zbylo ze studia BioWare. Tvůrci tvrdí, že v současnosti kompletně přepracovávají hru od základu. Stále mají prý v plánu tedy hru vyvíjet a dotáhnout. Změní ale prakticky všechno. Tak aby Grind byl návykovější a zajímavější atd. Kdy a zda se toho vůbec dočkáme je velkou otázkou, protože ANTHEM je v současné podobě jen pracovní verze rozdělaného projektu, který nemá právo existovat jako vydaná hra. Prakticky na pořádný vývoj a skutečné dodělání budou potřeba roky.
Osobně si myslím, že další vývoj téhle hry je navíc chyba a nekouká z toho nic dobrého pro nás hráče. Naopak, bude hřebíčkem do rakve kvalitním hrám. Celý koncept a vše je od začátku ve své podstatě špatně, navíc studio opustila většina schopných lidí a já tak osobně nevěřím tomu, že současné BioWare je vůbec schopné vyprodukovat kvalitní hru. Natož nějak zásadně opravit ten odpadek, jménem ANTHEM. Pochybuji, že by EA financovalo vývoj tím směrem, kterým bychom si přáli. Tedy pryč od zbytečné online MMO akce, směrem k tomu, co kdysi BioWare umělo nejvíce. Tedy singleplayerovým příběhovým kampaním pro jednoho hráče s větvenými herními/příběhovými rozhodnutími. Opravdu pohybuji, že vývoj ANTHEM míří tímhle směrem.
Další vývoj konceptu her jako služba určitě není ku prospěchu nás hráčů. Tenhle koncept selhal a bude selhávat nadále, protože primárním cílem nejen ANTHEM, ale každé hry jako služba není maximálně zábavný hra pro hráče, ale co nejdéle (pokud možno nekonečně) trvající hra, s co nejvíce umělými překážkami prodlužující hraní a otravující hráče, aby hráči kupovali skrze mikrotransakce předměty a ulehčení atd.
Bylo by pro nás všechny lepší, kdyby EA prostě BioWare zavřelo. Jenže EA chce hry jako službu. Jsou naprostou prioritou pro EA, jako vydavatele. A tak prostě použije BioWare a ANTHEM jako testovací mulu, co všechno si může dovolit a kam to dál táhnout pro maximalizaci příjmů z mikrotransakcí z nekonečných her. Nic víc ANTHEM není a nikdy nebude. Navíc jde o tak poškozený titul a značku, že nedává vlastně jiný význam, aby vývoj téhle hry a značky vůbec pokračoval. Přál bych si, aby to bylo jinak, tedy aby na hře pracovalo bývalé BioWare studio ve své nejlepší kondici a hru orientovalo jako singleplayerovou příběhovou hru se silným příběhem a herními rozhodnutími výrazně ovlivňující prostředí a hru. Ale tomuto směru dávám tak 0,1% pravděpodobnost.
Největším hřebíkem je že to běží na tragikomickém frostbyte enginu což je absolutně nejhorší z těch velkých enginů a taky hrůzný i ve srovnání s těmi menšími. Prostě na tomto enginu nevzniklo nic kloudného za poslední roky. Poslední byl Battlefield IV. A i ten si prošel trnitou cestu a ještě v něm zůstaly stále ty stejné chyby co tento engine provází od prvnpořátku.
A to tvrzení se opírá o vlastní zkušenost? A nebo nějaký alespoň článek, nebo statistika úspěšnosti her na něm postavených? Protože pokud odškrtnu BF seriií, kteoru stejně prodává spíše HYPe okolo než že by to byla kvalitní hra, tak je to za nula bodů.
Mimoto když si přečteš pár článků od vývojářů co na něm v minulosti dělali tak nenajdeš snad jediný pochvalný slovo.
to tvrdenie je myslene tak, ze pribeh nezalezi na tom, aky sa pouzije engine.. aj na slabsom engine moze vzniknut zaujimava hra.. co sa ale mnohokrat nedeje ani na najlepsich engine..
Co Dragon Age? Co Andromeda? Tam to taky vázlo hlavně na příběhu? Hoši otevřete oči a nepapouškujte pořád ty stejný voloviny. Prostě EA tím, že si myslelo, že celej svůj sortiment her bude stavět na enginu od DICE a tím ušetří za licence. Protože koupilo DICE a tím vlastně zabilo 2 mouchy jednou ranou, si akorát tak zadřelo brutální třísku do zadnice.
Já nevím :/ On by asi nebyl problém v mikrotransakcích, koneckonců na nich vlastně fungujou všechny F2P, ale v tom že je Anthem prostě sračka.
Přitom nějakou pěknou scifárnu s robotickejma lítacíma oblekama to chtělo, po chcípnutí FireFallu tu nic vlastně není, Warframe není MMO a i tak má trochu jinej styl, Destiny taky není špatný (a nějakou chvíli sem o něm uvažoval) a má i zajímavej styl, ale člověk musí kupovat příběhový balíčky a je to spíš klasická střílečka a stejně tak to není MMO.
Nevím jestli Anthem je open world jako byl FireFall, ale ten základní koncepr (máte robotickej oblek, kterej se liší podle třídy svejma schopnostma, umí po určitou dobu lítat, a plníte mise v postapo světě proti emzákům) mi nepřijde špatnej a graficky se mi to líbilo. Kde udělali hoši chybu?