Bonzáci nebo slušní lidé? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 16 červenec 2008
zlodej-1Zdá se, že už i v ČR se lidé učí slušnosti a nekrást. Diváci v kině zabránili v natočení filmu na kameru

 

 

Možná je to jen světlá výjimka, ale hlásit se to musí. Diváci v Pražském Palace Cinemas zabránili jedné divačce, aby pořídila záznam filmu na kameru. Jen tak mimochodem se jednalo o prozatím nejdražší film v dějinách české kinematografie, který vyšel na nějakých 350 milionů korun. Bohužel pokus zůstane nepotrestán, protože dotyčná pachatelka vzala do zaječích, než přišla ochranka. Samozřejmě celé věci se ihned chopila ředitelka protipirátské únie, která přišla s prohlášením, že je příjemné vidět, že přes všudypřítomnou lhostejnost se dnes najdou lidé, kteří vnímají film jako hodnotu a jsou jej ochotni chránit.

Ačkoliv se mi docela často počínání protipirátských organizací nelíbí a považuji je za parazity, tak v tomto případě musím souhlasit. Osobně považuji natáčení filmu v kině za nic než sprostou krádež. Sice mohou někteří namítat, že vlastně nikomu nevznikla žádná škoda, protože se nic neztratilo. Nicméně natáčení filmu v kině na kameru je minimálně neslušné. Navíc je to i trestné podle platné legislativy. Od roku 2006 platí zákon, který přímo nahrávání filmu zakazuje a také už na svou nevychovanost doplatila řada výtečníků. Nejznámější je u nás případ mladíka, který nahrál a rozšířil film Simpsonovi. Za to nakonec mladík přistoupil na mimosoudní vyrovnání ve výši 150 000 korun. Zde samozřejmě narážíme na citlivou věc, kterou je jak se vlastně vzniklá škoda počítá. Jediné co je jasné je, že škoda vznikla.

bart

Co se týká našeho konkrétního případu, tak samozřejmě žalovat se nemá, nicméně natáčet na kameru film v kině taky ne. Navíc „kinorip" je skoro „znásilněním" filmu a veškerý filmový prožitek spolehlivě zabije. Já osobně bych rozhodně zakročil, nicméně asi bych nežaloval, ale dotyčnému znepříjemnil činnost, jak by to jen šlo. Na druhou stranu, exemplárních případů je stále málo a nic než tvrdé tresty mnohé nepřesvědčí, že krást se nemá. Je škoda, že uvědomělí diváci kromě oznámení trestné činnosti výtečnice, se ji také nepodařili zadržet a předat k příkladnému potrestání.

Zdroj: iDnes.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 10:16:45

heh.. bylo to ve zpravach.. ten, co zaloval, byl pry nejaky cizinec, co prijel na premieru.. a sdilim nazor, ze nahravani v kine je hovadina.. obraz, zvuk i atmosferu to nema.. a vstupne zas tak drahe neni..takze lidi, radsi se projdete a nesedte furt u pc..
Prime [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 10:30:52
avatar
Učení slušnosti v ČR? Jestli se nepletu tak to byl anglickej pár, čecháčci klidně seděli jako by nic. Ale spíš je srandovní jak velkej prostor tomu dali v televizi.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 11:09:48
avatar
Já se to dověděl až tady, že se to někdo snažil natočit.
DEVastor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 12:19:06
avatar
nesouhlasim jen s tim ze vstupne neni drahe
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-21 07:12:44

Já občas do kina zajdu. Zrovna teď v pátek to mám v plánu. Ale to vstupné je opravdu katastrofa. Když si to srovnám se sezením doma u kvalitní televize se 5.1 zvukem, kterej si člověk sám nastaví aby se mu to dobře poslouchalo... Doma z filmu mám daleko lepší zážitek. Takže se mi vyplatí film půjčit v půjčovně. Když jdu s přítelkyní do kina, tak je to hned 300 za lístky a to ještě když si připočtu 200 cestovný do nejbližšího multiplexu, aby si člověk opravdu mohl vybrat dobrej film... Každopádně nátáčení filmu na kameru v kině je zhovadilost a zaslouží potrestat.
chose292 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 10:19:03

No škoda, že neudělali to co bych udělal já a jak čtu tak i DD ... bych jí třeba během filmu 3-4x ukázal holou pr**l přímo na kameru . Ono je ale těžký někoho zadržet, nevím jestli se zákon nezměnil (možná si to i špatně pamatuju), ale platilo že ani ochranka tě nesměla prohlížet osobní věci a mohla tě akorát pozdržet (ne zadržet násilím) do příjezdu policie. Jinak to bylo bráno jako omezování osobní svobody .... ale jak říkám možná si to špatně pamatuju
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-D 2008-07-18 10:28:19
avatar
Představ si, že se pak takový film dostane na internet a co 15 min tam vyskočí tvoje zadnice :-D Podle hustoty a srůstu chlupů kolem čokodírky zjistí, kdo je vlastně na kameře a všechno to odskáčeš ... nesleduješ Kriminálku Las Vegas ? :-D
chose292 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-20 12:05:21

HiHi .... mě by to nevadilo, alespoň nějaká ta popularita
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-07-18 10:24:47
avatar
Jen bych dodal, že pár, který dívku udal, byl z Angline ... prostě se nejednalo o "rodné" čechy ;-) S*ině jsou všude ... ať se na mě nikdo nezlobí, ale kdo z nás nikdy neviděl nějaký "warez movie" ... vždyť i ve školách to chodí stejně a státní sféra na tom nebude celkově o moc lépe ...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 10:59:59

Eh, asi bych se měl přiznat že mám doma kinoverzi Simpsnů ;-) ale kdyby se tam čas od času neozval nějakej chlapek s tuberou tak by to ani nešlo poznat : D
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 12:16:45

Zajdi si na oční.
chose292 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-20 12:06:44

No myslím si že i na ušní
V3N3C [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-07-18 12:44:23
avatar
Já viděl obrázek z toho pirátskýho filmu a to je teda prasečina. Nechápu proč to lidi stahujou.Zvuk je jako ze 40. let, kvalita je hrozná a obraz!! Jestli lidem stačí takhle podělanej obraz, tak Blu ray je v ČR neprosaditelné.
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 15:50:46

Tak já jsem si taky stáhl kinorip simpsnů a musím říct, že ten obraz je prostě humus. Po 5 minutách jsem to vypnul abych si ten film celej nezkazil a v klidu se podíval po 2 tejdnech na verzi s blu-ray rozlišením a to je opravdu nebe a dudy ...
skiper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-07-19 22:15:17

Ja sem si stáhl jednou cam-RIP The Chronicles of Narnia a nic moc, obraz byl jako u každého kamripu rozmazaný a plus to bylo z jakesího debilního kina, takže když tak kdosi vstal byl videt přes celé plátno :-!... zvuk chrčel u těch válečných scén, je to naprosto na ...
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 14:06:26
avatar
A já se ptám, jakej zoufalec by stahoval kinorip?
TheTOM_SK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CAM 2008-07-20 11:54:09

Napr ja. Ked chce po mne niekto za film/hru 20% platu (tisicku), tak to si to radsej stiahnem. Do kina by som nesiel uz len kvoli tej atmosfere a 150 korun za listok, ked vetsina novych filmov su zmejdy, dakujem pekne, taky bohaty nie som a trailer je vetsinou cely film. Sledujem CAM ripy na TV a je to v pohode, doteraz vsak stalo za to asi len 5% filmov a tie si kupim ako pouzite DVD. K tomu este aj to, ak si chce clovek naozaj pozriet novy film, tak si proste musi stiahnut z netu, kde su filmy aj par mesiacov predtym ako su u nas (Hellboy 2, Meet dave, atd) a su samozrejme bez dabingu, tak to mam rad.
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 11:03:20
avatar
Ruku na srdce, kdyby vsechno nebylo tak drahe (Hry, Filmy, Audio, OS..) tak by se takhle nekradlo..
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 12:33:09
avatar
Pravdu díš. Pro mě ztratilo smysl nějak jinak získávat hry pod 300Kč, než nákupem. A tak by to bylo i u filmů a hudby. Tak to je asi hlavně i pohodlnost. Prostě než někde hodinu surfovat a hledat a pak to dlouho stahovat, zaběhnu do obchodu, do kterého to mám 10 minut a nakoupím.
Neznámý  2008-07-18 11:28:29

Lacomme má pravdu. Nehrál ty si COD2?
Chtějí za hudbu nehorázné peníze. Vydělávají velké peníze a nemusí vůbec chodit do práce. Dělat hudbu přece není tak hrozně namáhavé, aby to ospravedlnilo tu cenu koncertů, atd. To se pak nemůžou divit, že se tak ''krade''. Mě přijde to, co dělají oni jako krádež.
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 13:27:40
avatar
Ano hraval jsem CoD2, tedka zvazuji koupi CoD4, akorat cena 1299 je neumerna..asi sahnu po PL verzi ktera je uz lepsi (649)..
skiper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CoD4 2008-07-19 22:19:58

Taky zvažuji koupi CoD4.. CoD2 mě už totálně přetává bavit a po kpoupi HD4870 Hraju víc GRID, DiRT a hlavně CoD4 na crack servers Já jsem si to jednou stáhl pač Polština je hrozná a segra mi pak zabavila z neznámého důvodu CoD4 origo takže mám vygenerováný key... doted nwm co se stím CoD4 stalo. Mám 2 origa CoD2, ale to nwm kčemu mi to bude
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-21 07:18:58

Bez problému jde istalnout anglická verze a použít klíč z polské verze. Nechápu proč polská verze může být za poloviční cenu jako náše. Každopádně 1200 za hru nedám. Už 900 co jsem dal za zaklínače a assassins creed bylo moc. Zvlášť ten assassin mě nakonec zklamal. Čekal jsem že bude nápaditější.
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - má pravdu ten chlapec 2008-07-18 13:59:09

neni to začarovanej kruh? vývoj/natočení něco stojí tak se to musí rozpustit (nechci polemizovat o rozdělení ceny mezi jednotlivý subjekty) čím víc lidí se podělí tím při stejném zisku bude menší cena, že? jinak si neodpustím arogantní označení: "SOCKO!"
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-21 11:45:45
avatar
On to s tou sockou myslel, jako Afroameričani(černoši). Ti si navzájem můžou říkat negře. Takže to ber tak, že socka socku sockou oslovovat může. (teď to nemyslím jako narážku na tebe, ale na toho, kdo tě tak oslovil )
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bathory 2008-07-18 12:34:15
avatar
No. Možná je to nejdražší film v české novodobé kinematografii, ale to nemění nic na tom, že podle kritik se jedná o zcela průměrný film. Holt platí, nejdražší ještě neznamená nejlepší. A udělali dobře, že ji chytili. Já mám na kinorip stejný názor. Prostě to není ono. Já si počkám, až to bude ve videopůjčovně a pak se vůbec uvidí, jestli se mi bude chtít z toho udělat kopii(když už jsem si zaplatil ten autorský poplatek ). Protože tenhle film mě vůbec neláká, i když legendu o Čachtické paní znám dokonale, protože do Čachtic to mám jen něco přes 60 km.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-19 10:52:53

Já si počkám, až si to koupim na Florenci u Vasila ve stánku za pade.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 11:32:41
avatar
V americe se pokusně instalují IR lampy clověk je nevidí ale na kameře máte akorát bílo zelené koule...
aPk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 11:42:32

To by melo ale smysl jen pokud mate kameru bez IR filtru... a myslim ze ten ma vetsina kamer.
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 11:43:25
avatar
Kinorip nemá smysl.

A právě proto udat někoho že si dělá záznam se šumícím obrazem bez poloviny barev, šumícím zvukem, vztávajícíma a kašlajícíma lidma to musí být fakt idiot.

Kazit si film (a ostatním v kině) tím že musím vztát ostatní v řadě mi musí uhnout a jít vyhledat nějakého zaměstnance jenom kvůli tomu abych mohl někoho napráskat to je prostě dílo zapšklého důchodce.

Vidět já jak to někdo natáčí tak se zasměju a řeknu si ať se tím hnusem zrnitým třeba zadáví :-)
aPk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 11:57:48

Naprosto souhlasim. Proti takovym lidem by se mel zabezpecit majitel kina a ne nekdo kdo sedi vedle, tedy pokud by to nejak neobtezovalo primo jeho a pokud by ho to obtezovalo, tak by si to mel vyrikat s tim clovekem, ktery ho obtezuje a ne chodit praskat mamince.
Nevim co z toho ti lide meli, nezda se mi ze by to delali kvuli tomu, aby zachranili film proti "kopirovani". Mozna meli strach aby pak nebyli za spolupachatele
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 12:48:04
avatar
To já bych tomu dotyčnému co by se to snažil natočit řekl: "Že se na to nevy×ereš, kdo se pak na to má koukat? Zase to na netu nějaký debil označí jako DVDRip a já to pak jako pako budu tahat několik hodin, abych pak při prvním spuštění zjistil, že je to CAM. Takové věci mě dokážou pěkně vytočit. Tak s×r na to!" I když Bathory za to tahání určitě nestojí. A jestli se někdo diví, že jdu na to do kina a pak to ještě tahám, tak holt kino je kino. Takže vlastně na mě, i když si film stáhnu, nikdo netratí. Maximálně videopůjčovna, ale ani ta obvykle ne, protože si film od nich půjčím a přepálím. Tahám, jen když se k tomu legální cestou nemůžu dostat. Třeba v kině to propásnu a v půjčovně to pak nemají. Takže tím vlastně nikoho neokradu, protože by tak stejně na mě nic nevydělali.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 12:36:50

Nechcem tymto vyvolat nijaky flame ani nic podobne, ale pokial viem, jedna sa o cesko-slovensky projekt a tak by bolo korektne napisat, ze sa jedna o najdrahsi film cesko-slovenskej kinematografie :-)

K tym kinoripom, je ubohe, ze ich ludia "vyrabaju" a este ubohejsie, ked ich ludia "pozeraju".
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-20 21:07:40
avatar
Dobra poznamka, pokial viem, tak je to SLOVENSKY film, v koprodukcii... Bolo by treba to opravit v clanku.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 12:56:28

o tej holke som sa docital az tu, ale k tym organizaciam na "ochranu" autorskych prav len tolko je to podla mna uplne zbytocna institucia, ved co vlastne vytvorili pokial viem tak NIC (samozrejme ak nepocitame skandaly) nenasli kompromis medzi vyrobcami a predajcami aby sa znizili naklady a tym aj vysledna cena, nezasluzili sa o nejake rozsirenie podpory ktora by ludi presvedcila kupovat originaly, ja vazne netusim naco do tej organizacie len leju prachy (leda by ju riadili mafiani a prostrednictvom nej prepierali spinave prachy), na ochranu ziskov z predaja v poslednej dobe urobili paradoxne najviac svetove crackerske skupiny, ktore sa dohodli na tom ze zadrzia vydanie funkcneho cracku na hru Alone in the dark aby dali sancu Atari ziskat financie z jej predaja ktore momentalne potrebuje ako sol, tomuto sa povie podpora vyvojarov, iste za cas crack tak ci tak vide ale oni sa zasluzia ovela viac o to, ze Atari bude mat sancu na AITD zarobit ako nejaka RIA ci ako sa tej organizacii na ochranu nadava
Pool44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - trochu soudnosti 2008-07-19 05:58:00
avatar
JJ děcko přijde do kina s kamerou, zaplatí vstupenku a hned by ste ho udávali, drželi do příjezdu policie atd.
Nejlepší je takové vyvrhele rovnou střílet.
Feťáků, vrahů, milionářů co obrali státní kasu je myslím dost a co je s nima???
Feťáci se léčí za naše peníze, vrah dostane směšnej trest, Koženej s Krejčířem se opalují v klídku na Bahamách a vy tady řešíte jak ukamenovat fakana s kamerou v kině.
Vážně mě přijde, že jste z těch antipirátských reklam úplně zpitomělí.

http://youtube.com/watch?v=MTbX1aMajow
TaSSadar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 20:24:52
avatar
jj, to video se ale naramne hodi k tve obhajobe ale souhlasim s tebou, mas thumb up
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 13:39:22
avatar
Když už tady pranýřujem porušování autorských práv, tak je fakt trochu podivné dát do článku obrázek ze Simpsnů To je taky krádež a stejně trestná. Všem stejným metrem ne?
Marska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 14:12:12
avatar
...a tebe zažaluje Disney za toho tvýho avatara
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 14:40:13
avatar
Hezký Touché
Ale nemůže, pro osobní potřebu to není v rozporu s AutZ

P.S: ta tvoje Mars taky asi nebude tvůj nápad ne?
TaSSadar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-18 20:20:26
avatar
nevim proc by tebe ci ma marsaka mel nekdo z onych firem zalovat, dyt jim delate reklamu, nic vic... s tim co povidate by nemohlo nic existovat, protoze vsecko nekomu patri, i treba statu.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bennie ohledně fota 2008-07-20 21:54:17
avatar
ee todle je něco úplně jiného...
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ?!? 2008-07-18 20:26:39
avatar
To je zase diskuze ...

Všimli jste si, že se na té fotce Bárt dívá přímo na vás , ať dáte hlavu kam chcete ?!?!?
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No 2008-07-20 10:52:38
avatar
pokud mne slusni lide prestanou okradat, pak se muzeme o necem bavit
zatim to tak nevypada, nedopada, nedokazu posoudit, kde se necemu branim, ale tady je volba jasna, mam zaplacen antivir, mam zaplaceno zalohovani, zatim jsem nezaplatil okna, bo se mi nedari je zprovoznit plne, jen se zeptam, kde mam duvod platit spolecnostem, jenz s filmama ci hudbou nemaji spolecnyho ani tuk, kdy podpasovou vyzirkou znasilnuji vsechny, kde mam rici ano, tu mate penize a ty si zaslouzite
rommel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesouhlasím 2008-07-20 17:56:36

Sice je pravda, že v zákoně něco e, ale musíme si uvědomit kdo ty zákony dělá, za kolik (úplatky) a v koho zájmu. Nic proti neslušnosti natáčení v kině, ale 150 000 Kč za nic mi příjde jako pořádně vypečený vtip.
Anonymní  - PAPEŽŠTĚJŠÍ NEŽ PAPEŽ 2008-07-22 13:05:49

Protože je v ČR zcela legální, aby si každý opatřil pro vlastní potřebu AV dílo (nikoliv tedy, aby jej někomu kopíroval, nebo kopírovat nechal), tak jsem věčný každému, kdo dá jeho kůži na trh a umožní mi, abych si legálně a beztrestně stáhl kopii pro vlastní potřebu.

Děkuji všem, kdo vytvářejí a rozšiřují RIPy.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekPondělí, 25 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 573x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1065x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 765x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1132x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1266x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1603x
Komentářů: 0