Také se rozčilujete, že žádná hra není podle vašich představ, že tohle tu mělo být a tohle ne?? -pokud jste tedy fanoušky závodních her, je zde projekt, který můžete právě Vy ovlivnit. V rámci WORLD OF MASS DEVELOPMENT se lze podílet na vývoji nových her společně s vývojáři, jako první se můžete stát kolegy Slightly Mad studia .
Slightly Mad studio známe jako tvůrce obou dílů Shift jakožto reálnější odnože série Need for speed. Vzhledem k tomu, že EA již nad Shifty zlomilo hůl (což je podle mě škoda, protože i když se nejednalo o simulaci, tak směr byl minimálně dobrý), tak páni tedy vyrazily novým originálním směrem spolupráce s hráčskou komunitou.
První projekt se jmenuje C.A.R.S. a jedná se opět o automobilový simulátor (míra simulace se předpokládá na vysoké úrovni) a co se technologií týče, je podle zveřejněných vidět, že je na co se těšit. Včera byla uvolněna první pre-alpha verze s jednou tratí a několika různorodými vozy, dnes v průběhu dne přibyli další 4 tratě. Tedy se vývojáři skutečně snaží komunitu příznivců simulátorů skutečně zaujmout.
A co je tedy na tomto projektu tak revoluční? Je to možnost pro běžného hráče se do vývoje hry zapojit formou partnerství. To má několik stupňů. Jako nejníže postaveného je vaše role de facto jen rolí betatestera s možností vyjadřovat se k tématům, jež založí lidi z vyšších vrstev a přístupem k měsíčním verzím hry. Jako nejvyšší partner pak máte opravdu práva téměř plnohodnotného člena týmu, včetně přístupu ke zdrojovým kódům, možnosti do vývoje opravdu mluvit a testovat všechny vývojové verze.
Samozřejmě nic není zadarmo a členství se platí a to od 10€ za nejnižší formu až po astronomických 20 000€ za nejvyšší stupeň. Tedy jde o jistý způsob, jak vývojáři mohou své tituly financovat a zároveň získávat množství podnětů a postřehů od velkého vzorku hráčů. Na oplátku pak slibují podle úrovně zapojení do vývoje odměnu jak hmotnou v podobě samotné dokončené hry, i finanční odměny za pomoc s vývojem. Další odměnou je například pojmenovávání oponentů ve hře po hráči, umístění vlastních log apod.
Rozhodně se mi tato forma vytváření her zdá zajímavou a výrazně lepší než přístup většiny dnešních vývojářů, kdy se hráč po vydání hry jen diví, zhnuseně maže instalaci z disku a říká si, jak příště těm PR kecům nenaletí. Nevýhodou této koncepce je ale bohužel nemožnost níže postavených spolupracovníků/hráčů na následující obchodní model distribuce hry. V případě C.A.R.S. panují mezi komunitou příznivců simulátorů obavy aby se po vydání nevydal na cestu úspěšného (zvlášť v USA) simulátoru iRacing. Jeho „provoz“ se´totiž formou členství a nákupům jednotlivých aut a tratí (díky herním principům se těmto nákupům nelze prakticky vyhnout) může vyhoupnout pohodlně i na cenu přes 200 USD/rok.
Vše o tomto projektu se dozvíte na domovských stránkách WMD
Co si myslíte nejen o C.A.R.S. ale i o tomto přístupu k vývoji her vy?