Je to neuvěřitelné, ale nové Call of Duty překonalo ten loňský díl a vytvořilo nový prodejní rekord.
Call of Duty BO je ovšem také zářným příkladem toho, jak marketing pronikl do herních médií a jak moc prodeje neodpovídají kvalitě hry. Téměř 6 milionů prodaných kusů za pár dní. Mnozí, kteří si hru předobjednali, tak ví, o čem mluvím. První recenze, které tradičně vycházejí na herních magazínech, jež žijí z peněz vydavatelů, hovoří o senzaci. Uživatelské recenze a hodnocení hry jsou ale absolutně odlišné. Bohužel, musím se přidat k té mnohem větší skupině hráčů, kteří nové Call of Duty považují za hodně průměrnou hru s hromadou chyb.
Je to neuvěřitelné, jak moc se liší hodnocení velkých herních magazínů od hodnocení skutečných hráčů a jak moc neodpovídají prodeje kvalitě hry. Bohužel jsou to právě běžní hráči, kteří za současný stav věcí mohou. Mohou za to, že kvalitní hry se přestávají objevovat, že herní systémy a mechanismy jsou neustále zjednodušovány a mohou za to, že se nechali přesvědčit k tomu, kupovat si herní konzole s 5 let starým HW, a pak se diví, že se hry technicky nevyvíjí, atd. atd. Je to smutné, ale od dob, kdy hra byla hrou a bylo na ní vidět, že je dělána s láskou, zájmem a snahou tvůrců o co nejlepší výsledek, jsme se přesunuli do doby, kdy kvalita hry a zábavnost jde stranou a stačí pořádně zainventovat do marketingu a ušetříte si hodně práce s vývojem kvalitní hry. Call of Duty Black Ops je toho zářným příkladem. Ryze průměrná akční FPS s hromadou až béčkových chyb s krátkou herní dobou a průměrným MP dostává neadekvátní hodnocení od placených magazínů a pod tímto hype boří rekordy prodejů. Osobně jsem celou věcí dost znechucen, ale to je asi tak to jediné, co s tím zmůžu.
Jen to ale dokazuje, že mnozí lidé jsou ovce, kteří nedokáží myslet a hodnotit samostatně a přemýšlení v souvislostech je většině současných lidí absolutně cizí. Jednoduché marketingové strategie a propracované lži je dokáží ovládat jak loutky na provázku. Ostatně když to vezmu obecně, tak cena kvality a cena peněz a lidské práce je devalvována současným světem skutečně nehorázným způsobem, takže proč se člověk vůbec diví, že se prolíná i do herního businessu. Kvůli tomu, že jedna hra boří rekordy, přičemž k tomu nemá kvality, se svět jistě nezboří, ale bohužel je to tak s velkou spoustou věcí a to mávání rukou nad podobnými věcmi nás dostalo do současného neutěšeného stavu věcí. Co s tím můžeme dělat?
Dost, minimálně se snažit nebýt tak hloupá bílá ovce, co se nechá krmit líbivým lhaním, překrucováním a platí za to vlastní kůží. Minimálně na DDWorld.cz je pro vás, černé a černobílé ovečky dobrým útočištěm, protože jej vytváří také černé a strakaté ovečky a díky tomu si můžeme psát o věcech, tak jak se skutečně mají, i když ne vždy je to nám, nebo jiným pochuti a nebojíme se říznout do živého, stejně jako zaříznout bílé ovečky snažící se barvit ty černé na bílo za každou cenu. Takže se těšte na pořádnou recenzi Call of Duty BO, která bude skutečně recenzí a ne zaplaceným a neoznačeným PR článkem. Ještě dnes se ale dočkáte recenze jiné hry, ve stejném stylu …
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|