České studio Bohemia Interactive uvádí vlastní herní engine ENFUSION. Nástroje budou zdarma. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 15 December 2021
altNejen hry studia Bohemia Interactive, ale nezávislé komunitní módy mohou využívat nový základ.

 

 

 

 

Vývojáři z největšího českého herního studia Bohemia Interactive dnes světu oficiálně představili nový herní engine Enfusion. Ten bude tvořit základ jejich budoucích her. Kromě toho, že novým titulům od „Bohemky“ dodá moderní audiovizuální podobu, vyznačuje se engine Enfusion multiplatformností, vylepšenou uživatelskou přívětivostí pro hráče a nadstandardní podporou pro tvůrce módů.

Nový engine Enfusion vzniká v pobočkách Bohemia Interactive v Praze, Brně a v Mníšku pod Brdy již 4 roky (myšlenky na jeho vznik a některé jeho základy však mají své kořeny již v roce 2014) a aktuálně se na něm podílí tým 30 vývojářů. Z pohledu času, investic a lidských zdrojů se jedná o nejdůležitější projekt Bohemia Interactive poslední doby.

„Už od založení Bohemia Interactive před 22 lety jsme vždy preferovali využívání vlastního in-house enginu. Žádný jiný dostupný engine na trhu nám totiž neumožňoval vytvářet takové hry, jaké bychom chtěli, tedy simulace s detailní fyzikou fungující v masivním měřítku otevřených světů, které si mohou hráči a komunity snadno uzpůsobit k obrazu svému. Na tom se nic nezměnilo. Náš dosluhující engine Real Virtuality, použitý například v našem titulu Arma 3, už ale stále častěji narážel na své technologické hranice. Enfusion je naproti tomu připraven čelit technologickým výzvám budoucnosti a bude bez nadsázky formovat podobu našich her v další dekádě,“ říká Marek Španěl, zakladatel a CEO Bohemia Interactive.

  • Multiplatformnost a využití moderních technologií

Engine Enfusion je multiplatformní, tedy umožňuje vývoj her jak pro PC, tak pro konzole Xbox a PlayStation. Hráče na PC a Xboxu potěší plná podpora rozhraní DirectX 12. Základem je programovací jazyk C++ s high-level skriptovací nadstavbou s názvem Enforce (OOP skriptovací jazyk, se kterým se mohli hráči setkat již například v DayZ). K renderování jsou využívány shadery psané v jazyce HLSL.

Audiovizuální podoba her založených na novém enginu tak bude držet krok s dobou. Optimalizace využití zdrojů moderních procesorů a grafických karet umožní plynulý chod a stabilitu vykreslovacích frekvencí i při náročných simulacích. Vývojáři své úsilí věnovali také podstatnému vylepšení síťového kódu slibujícímu ještě lepší multiplayerové zážitky.

  • Enfusion Workbench – všechny vývojářské nástroje pohromadě

Jednou z hlavních předností enginu Enfusion je jeho přehlednost a uživatelská přívětivost pro vývojáře. Díky sadě nástrojů Enfusion Workbench budou moci snadno upravovat atributy vyvíjené hry či modu. Nadšeným komunitním tvůrcům obsahu se do ruky dostanou stejné profesionální nástroje, jaké využívají vývojáři v Bohemia Interactive.

Moduly Enfusion Workbench:

  • World Editor – zde vznikají naše virtuální světy.
  • Particle Editor – editor vizuálních efektů.
  • Animation Editor – editor pro konfiguraci animací postav a objektů.
  • Script Editor – místo pro psaní a ladění skriptů v jazyce Enforce.
  • Audio Editor – editor pro zapojení audio efektů a hudby.
  • Behavior Editor – editor pro definici chování hrou ovládaných postav (AI).
  • Procedural Animation Editor – editor pro jednodušší, herně řízené animace.
  • String Editor – editor pro jazykové lokalizace.
  • Layout Editor – editor pro tvorbu herního uživatelského rozhraní
  • A další …

Workbench je zároveň úzce propojen s backend systémy Bohemia Interactive, včetně vlastního workshopu. Díky tomu slouží jako robustní nástroj nejen pro vývoj, ale i kompozici a distribuci módů pro všechny hry, které na enginu Enfusion běží.

  • Budoucnost a termín uvolnění pro veřejnost

Vývoj enginu Enfusion dnešním oznámením zdaleka nekončí. Jeho postupná evoluce zůstává hlavní prioritou studia Bohemia Interactive. Samotný engine spolu s nástroji pro vývojáře a uživatelskou dokumentací bude uvolněn pro veřejnost již brzy spolu s první oficiální hratelnou ukázkou jeho předností. Bohemia Interactive prozatím nezvažuje licencování enginu Enfusion vývojářům pro tvorbu jejich vlastních her. Více informací naleznete na: enfusionengine.com

  • Komentář DDWorld.cz:

Upřímně mě docela překvapuje, že se studio do tvorby vlastního engine pustilo, speciálně když je dostupných několik celosvětových velkých herních platforem, zejména Unreal Engine, CryEngine apod. Na druhou stranu chápu, že si chtějí postavit své řešení pro sebe na základech, které znají. A netají se tím, že se v jiných velkých enginech inspirují. Otázkou je prostě, zda ten nutný náročný a nikdy nekončící vývoj ufinancují a udrží. Každopádně nové hry a pokračování stávajících her Bohemky poběží na slušném základu, a to i vizuálně. Největší obavy mám tradičně z optimalizací, které nejsou silnou stránkou her tohoto studia. A nevypadá to, že by se na tom něco změnilo.

Tvůrci přiznávají že technologicky rozhodně netlačí na pilu a neoptimalizují pro nejnovější HW. Což sice chápu, ale současně to bude značná nevýhoda vzhledem k rychlosti, jakou běží vývoj CPU, GPU a dalších věcí, takže se obávám, že nový engine začne rychle zaostávat. Vizuálně tak opět brzy nebude odpovídat HW nárokům, a nebude využívat moderních výkonných procesorů a grafik tak, jak by se slušelo. Tleskám ale snaze podporovat komunitu a tvorbu módů a úprav her, Bohemka tedy patří mezi část studií, která si uvědomuje ten potenciál, kdy z mnoha her se stanou opravdu dobré a legendární hry až když pro ně komunita vydá své módy a úpravy. Tak proč se tomu bránit a házet lidem klacky pod nohy?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-16 12:28:04

krasne som sa zasmial pri slovnom spojeni: 'detailna fyzika'

no jo Arma 3 tym priam ziari

jednoduchsie pre nich by bolo vziat UE5, vizual pekny, optimalizacie zarucene (aspon co do enginu), c++ tam je zaklad (opravte ma ak sa mylim), pripadne CryEngine
Serral [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-16 17:05:33

Ono hlavně asi ty zmiňované enginy nejsou úplně ideální na opravdu obří (třeba i 100kmx100km openworld světy).
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-17 08:54:00
avatar
to jsem chtěl přesně napsat, LadiQe-ho comment má úroveň politického komentáře proneseného v putyce u píva směrem k televizi jež visí na zaplivané zdi. Mainstream enginy jsou pěkné především zblízka a hodí se pro mainstreamové koridorové akce. Díky Bohu, že Bohemka takové hry nedělá
secho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-16 19:35:02

Naopak....spousta lidí si asi x dalších let jen tak novou grafiku nekoupí, takže nezaměření na nejnovější(aspoň grafik)dává smysl. A pokud si někdo grafiku koupí, bude to starší ojetá. I když to asi při začátku vytváření enginu nemohl nikdo tušit.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 375x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 248x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 843x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1156x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1470x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1316x
Komentářů: 6