Jeden z nejrychleji splněných cílů na KickStarteru vůbec. Herní vydavatelé zájem neměli. Hráči ano.
České studio WarHorse, které kutí velmi originální hardcore středověké RPG Kingdom Come: Deliverance, dostalo od svého investora podmínku. Musí vybrat 300 000 liber a ukázat, že hráči mají o hru skutečný zájem, protože vydavatelé zájem o hardcore historickou RPG hru primárně pro PC bez draků, kouzel a tak, zájem moc neměli. Svůj projekt proto zveřejnili na KickStarteru, o čemž jsme vás informovali. Každý projekt má měsíc na získání požadované částky.
Warhorse se svou hrou následovalo asi nejznámější AAA komunitně financovanou hru, kterou je StarCitizen. Ten již od hráčů vybral k dnešnímu datu přes 37 milionů dolarů! Warhorse ale úspěšně následují jeho příkladu, jelikož se jim podařilo oněch požadovaných 300 000 liber, tedy asi 500 tisíc dolarů (10 milionů korun ), za pouhých zhruba 36 hodin!
Tím myslím že se dostatečně ukázalo, že o hru je skutečně zájem. Velcí vydavatelé už samozřejmě asi přehodnocují svou podporu této hardcore hře. Jejich dřívější nezájem je samozřejmě způsobený tím, že jsou to sraby, hrající na jistotu. Proto ostatně ten herní průmysl za poslední roky upadá a hry jsou stále horší kvality, slabší náplně a slabší výzvy. Takže když jim někdo předloží takto propracovanou hru s vážným obsahem, není divu, že zalezou do nejbližší díry se slovy, ale tohle naši zákazníci nezvládnou. Každopádně českému studiu Warhorse gratulujeme, samozřejmě víme, že těch půl milionu dolarů je jen velmi malá částka ve srovnání s tím, co bude stát celá hra, ale myslím, že investor bude nyní ještě ochotnější investovat, takže by financování hry mělo být zajištěno.
Já jen doufám, že tvůrci budou moci realizovat vše, jak slibují, protože toho neslibují málo. A doufám, že nepodlehnou tlaku několika českých šílenců, a nebudou dělat do hry zbytečně český dabing protože věřím, že by si jej zdaleka nepustili ani všichni čeští hráči. Osobně nemohu češtinu ve hře ani slyšet, a i zaklínače jsem hrál radši v angličtině. Titulky nám bohatě stačí, peníze a čas na vývoj hry prosím utrácejte radši na kvalitu hry a maximální technologickou a grafickou kvalitu titulu, což ke kvalitní hře patří. Očekávám minimálně podporu DX11.2, nejlépe s plnou optimalizací na API Mantle (tedy maximální využití moderních vícejádrových Intel i AMD CPU a GCN grafik Radeon, podporu 4K+ rozlišení textur, podporu Eyefinity atd.
Samozřejmě přispívat můžete dál, brzy budou zveřejněny asi další cíle a komentáře co to znamená dosažení požadované základní mety. Budeme informovat ... :). Na Kickstarteru také najdete vyčerpávající informace o plánované hře a jejím obsahu:
Aktualizace 24.1.2014:
Protože bylo původních 300 000 liber dosaženo za pouhých 36 hodin, ale kampaň na KickStarteru poběží ještě dalších mnoho dní, tvůrci hry připravili další hranice:
Když se dosáhne 400 tisíc, tvůrci zaplatí pořádný český orchestr, který do hry nahraje mnohem více zajímavější dobové hudby. Při dosažení 500 tisíc pak bude hra ozvučena ještě lépe, včetně filmečků a to českým symfonickým orchestrem.
Při dosažení 600 tisíc vybraných liber, pak tvůrci dokonce přidají hratelný ženský charakter, i když půjde jen o vedlejší linii ... Za 700 tisíc liber pak tvůrci slibují ještě více propracovanější pohybovou technologii, která je velmi nákladná.
No a pokud by se vybraná částka přiblížila k 1 000 000 liber, což je 33 milionů korun, tak ... ještě nevíme co :). Každopádně tvůrci hry jsou nadšeni odezvou a podporou, stejně jako hlavní investor, který přislíbil další financování hry a všechno, co se vybere prostřednictvím KickStarteru půjde navíc na další zlepšení hry! V tuto chvíli zbývá do konce kampaně 26 dní, a pokud se tempo růstu příspěvků udrží, pak je odhad výběru do konce kampaně podle nástrojů KickStarteru až neuvěřitelných 3,7 milionu liber (100 milionů korun!), což by zcela určitě zbořilo všechny rekordy české herní scény. Tak uvidíme, zdá fandové vydrží ... jak vidíte, zatím to stále roste ...
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|