Využije a vydrtí i ten nejvýkonnější high end HW. StarCitizen vybral už skoro 32 milionů dolarů!
StarCitizen trhá další a další rekordy komunitního financování. V září 2012, tedy něco málo před pouhým rokem, přišel Chris Roberts s požadavkem na 2 miliony dolarů na vývoj nového Ultra vesmírného simulátoru. Je prosinec roku 2013 a v tuto chvíli mu hráči a komunita poslali na vývoj neuvěřitelných 31,5 milionu dolarů!
To už je rozpočet, který se pomalu ale jistě blíží rozpočtům mnohých většího i Ačkových her. Chris Roberts je navíc skromnější, co se požadavků na financování týká a nebere to jako business, ale jako poslání. Přinést hráčům nejen hratelností dokonalou hru, ale i technologicky maximálně dokonalý produkt! A to je přesně to, co říkáme s kolegy na DDWorld.cz celou dobu. Kvalitní hra má mít nejen špičkovou hratelnost, ale také špičkové audiovizuální a technické zpracování. Když má jen jedno, není to dostatečně dobré.
Nutno říci, že StarCitizen působí v dnešní době recyklací a nekvalitních portů jako zjevení z jiného světa. Ačkoliv často slyšíme tvůrce hovořit o vylepšeních pro PC a next gen grafice, většinou to dopadá hodně špatně. Mnoho her vzniká prostě hlavně s ohledem na nejslabší konzole a PC, tak aby si to potencionálně mohlo zahrát co největší procento zákazníků a vydavatel na to měl šanci co nejvíce vydělat. Bohužel tento přístup zcela zabíjí jakýkoliv technologický, ale i herní vývoj. Vývojáři a vydavatel nechtějí rizika, chtějí peníze a podle toho dnešní hry vypadají. StarCitizen se ale vrací k tomu, jaké hry byly kolem roku 2000!
Tehdy byly vyvíjeny pro PC, nadšenci do PC pro využití maximálních možností, které většina PC tehdy ani nenabízela a nikdo nefňukal, že si musí jít koupit grafiku za 10 tisíc, aby mu to šlapalo alespoň na střední detaily. Technologický vývoj i herní vývoj se posouval doslova každý měsíc! Bohužel s nástupem nových konzolí a herního konzumu, tohle všechno ustalo. Pak kolem roku 2005, kdy dorazily Xbox 360 a PS3 a zmrazili technologický i herní vývoj na mnoho let. A neříkejte mi, že to není vidět.
A tak není divu, že se mnozí hráči vyděsili, že StarCitizen půjde stejnou cestou, tedy že ořeže hru tak, aby šla co největšímu počtu hráčů a to i na konzolích. Můžeme být ale klidní. Chris Roberts ale jasně všechny uklidňuje že nikoliv. StarCitizen bude nejen herní nářez, ale i technologický a grafický nářez. Bude udělán čistě pro PC a pro to, co nabízí. Pokud budete mít v PC 4 grafiky Radeon HD 290X v CrossFire (Chris Roberts právě upgraduje a tvrdí že jeho hra maximalisticky využije API MANTLE od AMD), tak je hra naplno využije! Konečně ten správný přístup, žádné ohledy na hráče se starými sestavami, vývoj musí pokračovat.
Samozřejmě jsme zase u toho, že Chris Roberts je vlastně v pozici, ve které se řada dnes špičkových herních studií nacházela právě kolem roku 2000. Tehdy se také nekoukalo na to, kolik lidí si to vůbec bude moci pustit, prostě jste museli upgradovat, ale koukalo se jen na nejlepší možný výsledek. A fungovalo to, důkazem může být, že tehdejší hry stále většina považuje za to nejlepší, co se kdy objevilo. Takže proč by to nemohlo fungovat znovu?
Kéž by to tak bylo. Pravda, zatím tomu vše nasvědčuje a StarCitizen vypadá jako hra z úplně jiného světa, než co nám herní průmyslu poslední roky servíruje. Snad se toho chytí i nějací větší vydavatelé.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|