Hra již pomalu zapadla. Kvalit prvního dílu nedosáhla a očekávaná nesplnila.
CRYSIS2 je pro mě osobně největším zklamáním roku. Ano, jistě by se dalo říci, že DRAGON AGE2 dopadlo jako druhý díl mnohem hůře, ale tam jsme to bohužel tak nějak tušili už dopředu, i s ohledem na cíle vydavatele i s ohledem na čas, který na tvorbu proti prvnímu dílu byl.
Crysis2 a jeho tvůrci ale do vydání slibovali posunutí technologických hranic a tedy to, co první díl, dodnes považovaný za vizuálně a technologicky nejpůsobivější hru, udělal. Bohužel, Crysis2 selhal na plné čáře. Technologicky je proti prvnímu dílu o dost horší. Ačkoliv se najdou tací, kteří tvrdí, že Crysis2 vizuálně kvalit prvního dílu dosahuje, jedná se buď o slepce, nebo o prudiče. Už jen při přečtení technologických vychytávek, které obě hry používají, je Crysis2 proti Crysis1 jen chudý příbuzný. Hra byla výrazně orientována na velmi zastaralé konzole, což samozřejmě výrazně znehodnotilo i její herní kvality. Proti prvnímu dílu je hodně kritizovaná uměla inteligence a celkově se hra posunula výrazně směrem ke Call of Duty.
Největší zklamání ale bylo právě z technologické úrovně hry. Crysis2 přišla s podporou pouze DX9, což je dokonce horší, než u prvního dílu, který byl DX10. Z avizovaného využití DX11 nebylo nic, což nás hodně zarazilo i proto, že si tuto hru, jako jednu z mála špičkových letos, vybrala NVIDIA jako propagační hru. Nakonec tak propagovala DX9 hru na DX11 grafikách druhé generace a na rozdíl od AMD, které letos podporuje a stojí za většinou DX11 her, NVIDIA zatím letos nemá na kontě žádnou DX11 a herní technologický vývoj tak nijak nepodpořila. Až nyní EA ohlašuje konečně příchod DX11 patche, jsme zvědaví, jak to bude uděláno, zda roubováním, nebo patch jen zprovozní a aktivuje vlastnosti, které CryEngine3 už v základu má.
Kromě řady technologií včetně tessellace a nových technologií světel a stínů, přinese patch i ultra HD textury a řadu vylepšení efektů. Na okolních obrázcích vidíte reálný dopad jednotlivých technologií.
Samozřejmě až budou aktivní na scéně všechny najednou včetně ultraHD textur, bude rozdíl proti DX9 samozřejmě výrazný a konečně bude Crysis2 tím, čím mělo být od počátku. Tohle pozdní uvedení věcí do pořádku ale bereme jako velké selhání vydavatele EA a skutečně by nás zajímalo, komu to prospělo. Jsem si jist, že s novými vylepšeními konečně bude technologicky a vizuálně Crysis2 o ten půlkrok až krok dál, než první díl. Jasně že to bude náročné na HW, ale nemyslím si, že to bude se slušnou high endovou sestavou neprovozovatelné.
Každopádně pokud jste stejně jako já a mnozí další čekali s prvním zahráním této hry na vydání DX11, tedy v odpovídající kvalitě, už se brzy dočkáte. Oficiálně by měl patch vyjít v pondělí. Očekávejte tedy brzy recenzi a technologický výkonový testík této, dnes už bohužel, ne úplně herní novinky. Troufám si říci, že selhání vydavatele EA mělo v tomto ohledu vliv i na hodnocení hry samotné. Kdyby byla přišla už s tím DX11, bylo by hodnocení srovnatelné s prvním dílem, takhle zatímco první díl posbíral od herních magazínů v průměru 91/100, druhý má jen 86/100 a u samotných hráčů dopadl druhý díl ještě hůře, když si odnesl jen 6,4/10, zatímco první díl se pyšní 7,8/10. Nutno ovšem dodat, že EA se zdá se poučilo a u nového Battlefield3 mnohem více hovoří a využívá technologií grafiky a možností současných PC, takže nás u B3 nečeká podobná blamáž jako u Crysis2.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|