Obrovské zklamání všech fandů her a technologií a důkaz, že konzole brzdy vývoj a kvalitu her.
Crysis 2 mělo být herní událost roku, zatím je to hlavní zklamání roku. Rádi bychom recenzovali, ale odmítám tu hru hrát, dokud nebude alespoň na technologické úrovni předchůdce. Před lety, když vyšel Crysis 1 v dbách vládnutí GF 8800GTX, jsme nadšeně upgradovali své PC a očekávali, že hry budou stále lepší a hezčí a Crysis 1 je jen začátek. Crysis 1 nám ukázal nové možnosti grafiky, ale i i technologií včetně herní fyziky.
Crytek nás také celou dobu chlácholil, že Crysis2 je především PC titul a posune možnosti zase o něco dál. Pak ale přišlo EA, že Crysis bude primárně na konzole a výsledek je, že Crysis 2 vypadá na PC špatný vtip. Na konzolích je to nejlépe vypadající hra vůbec, ale na PC, kde známe několik let starý Crysi1, je to několik skoků zpět. Pokud tedy někdo někdy chtěl jasný důkaz, že herní konzole Sony PS3 a Xbox360 vyloženě ničí herní vývoj i kvalitu her, tak tady jej mají!
Přitom technologie, které by z Crysis 2 udělali pořádné technologické demo a i vůči Crysis 1 posunuly herní a technologické možnosti na vyšší level, CryEngine3 má. Engine totiž obsahuje implementované technologie DirectX11, včetně Tessellace, včetně DC akcelerace fyziky a pokročilou fyziku a mraky dalších technologií. Nic z toho ale PC verze nevyužívá. Naopak je současný engine Crysis 2 jen DX9 a proti DX10 u Crysis 1 mu chybí řada technologií, má jen texturu oblohy, má méně kvalitnější textury obecně, horší efekty a tak dále. Takže i když máme grafické karty, které jsou několikrát výkonnější a technologicky o 3 generace dál než v dobách Crysis 1, tak Crytek a EA nám neservírují hru, která nedosahuje ani technologických kvalit původní hry. Pokud tímhle chtějí zvednout prodeje her a snížit pirátství, tak opravdu nevím nevím.
Posledních pár dní chodila zpráva, že DirectX11 patch, který konečně udělá z Crysis2 tu pastvu pro oči a postrach HW, konečně dorazí, ale EA a Crytek to celé dementovalo. V tuto chvíli nevíme, kdy DX11 vyjde, co tam přinese a zda vůbec bude stát za to. Víme jen, že sliby, kterými nás EA a Crytek v posledních letech a měsících zásobilo, byly plané. Situaci nepomohla ani NVIDIA, která si tento titul vzala pod svá křídla, stejně jako první díl. Ale zatímco tehdy předváděla možnosti svých nových DX10 grafik na pořádné DX10 hře, tak nyní předvádí možnosti své nové DX11 grafiky na zastaralé DX9 hře. To je tedy posun, to vám povím a je velmi zajímavé, že NVIDIA na to vydání DX11 netlačila, si to má důvod. Ten hlavní jsou ale peníze a jisté zisky z konzolového trhu, který EA upřednostňuje, i když tvrdí opak. Navíc se snaží prodat CryEngine3 co by herní engine pro vývoj i dalších titulů dalším vývojářům a tak nepotřebuje technologické PC demo, ale konzolové demo. Herní konzole typu PS3 a Xbox360 tak skutečně ničí a brzdí vývoj her a ničí i samotnou úroveň kvalit y her a každý konzolový hráč tomu přispívá.
Znechucení hráčů je opravdu veliké. Hlavně proto, že Crysis 2 bylo inzerováno jako DX11 titul všude a mnozí si jej i kvůli tomu kupovali a přiobjednávali. Nedá se to tedy považovat za klamavou reklamu a podvod? Každopádně pověst Cryteku je v troskách a ž si zase bude stěžovat na nedostatečné prodeje hry, tak viníka může hledat jen u sebe. EA a Crytek svým jednáním pirátství a nízké prodeje jen podporují.
Že prodejní čísla na PC v porovnání s konzolovými dopadnou opravdu špatně, se klidně vsadím. Otázka je, zda celá ta situace není účelová.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|