Crysis 2 nedosahuje technologické a vizuální úrovně Crysis 1 – vyjde vůbec DX11 patch? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 30 březen 2011
altObrovské zklamání všech fandů her a technologií a důkaz, že konzole brzdy vývoj a kvalitu her.

 

 

 

Crysis 2 mělo být herní událost roku, zatím je to hlavní zklamání roku. Rádi bychom recenzovali, ale odmítám tu hru hrát, dokud nebude alespoň na technologické úrovni předchůdce. Před lety, když vyšel Crysis 1 v dbách vládnutí GF 8800GTX, jsme nadšeně upgradovali své PC a očekávali, že hry budou stále lepší a hezčí a Crysis 1 je jen začátek. Crysis 1 nám ukázal nové možnosti grafiky, ale i i technologií včetně herní fyziky.

Crytek nás také celou dobu chlácholil, že Crysis2 je především PC titul a posune možnosti zase o něco dál. Pak ale přišlo EA, že Crysis bude primárně na konzole a výsledek je, že Crysis 2 vypadá na PC špatný vtip. Na konzolích je to nejlépe vypadající hra vůbec, ale na PC, kde známe několik let starý Crysi1, je to několik skoků zpět. Pokud tedy někdo někdy chtěl jasný důkaz, že herní konzole Sony PS3 a Xbox360 vyloženě ničí herní vývoj i kvalitu her, tak tady jej mají!

Přitom technologie, které by z Crysis 2 udělali pořádné technologické demo a i vůči Crysis 1 posunuly herní a technologické možnosti na vyšší level, CryEngine3 má. Engine totiž obsahuje implementované technologie DirectX11, včetně Tessellace, včetně DC akcelerace fyziky a pokročilou fyziku a mraky dalších technologií. Nic z toho ale PC verze nevyužívá. Naopak je současný engine Crysis 2 jen DX9 a proti DX10 u Crysis 1 mu chybí řada technologií, má jen texturu oblohy, má méně kvalitnější textury obecně, horší efekty a tak dále. Takže i když máme grafické karty, které jsou několikrát výkonnější a technologicky o 3 generace dál než v dobách Crysis 1, tak Crytek a EA nám neservírují hru, která nedosahuje ani technologických kvalit původní hry. Pokud tímhle chtějí zvednout prodeje her a snížit pirátství, tak opravdu nevím nevím.

Posledních pár dní chodila zpráva, že DirectX11 patch, který konečně udělá z Crysis2 tu pastvu pro oči a postrach HW, konečně dorazí, ale EA a Crytek to celé dementovalo. V tuto chvíli nevíme, kdy DX11 vyjde, co tam přinese a zda vůbec bude stát za to. Víme jen, že sliby, kterými nás EA a Crytek v posledních letech a měsících zásobilo, byly plané. Situaci nepomohla ani NVIDIA, která si tento titul vzala pod svá křídla, stejně jako první díl. Ale zatímco tehdy předváděla možnosti svých nových DX10 grafik na pořádné DX10 hře, tak nyní předvádí možnosti své nové DX11 grafiky na zastaralé DX9 hře. To je tedy posun, to vám povím a je velmi zajímavé, že NVIDIA na to vydání DX11 netlačila, si to má důvod. Ten hlavní jsou ale peníze a jisté zisky z konzolového trhu, který EA upřednostňuje, i když tvrdí opak. Navíc se snaží prodat CryEngine3 co by herní engine pro vývoj i dalších titulů dalším vývojářům a tak nepotřebuje technologické PC demo, ale konzolové demo. Herní konzole typu PS3 a Xbox360 tak skutečně ničí a brzdí vývoj her a ničí i samotnou úroveň kvalit y her a každý konzolový hráč tomu přispívá.

Znechucení hráčů je opravdu veliké. Hlavně proto, že Crysis 2 bylo inzerováno jako DX11 titul všude a mnozí si jej i kvůli tomu kupovali a přiobjednávali. Nedá se to tedy považovat za klamavou reklamu a podvod? Každopádně pověst Cryteku je v troskách a ž si zase bude stěžovat na nedostatečné prodeje hry, tak viníka může hledat jen u sebe. EA a Crytek svým jednáním pirátství a nízké prodeje jen podporují.

Že prodejní čísla na PC v porovnání s konzolovými dopadnou opravdu špatně, se klidně vsadím. Otázka je, zda celá ta situace není účelová.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Ussi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:15:54
avatar
Souhlas. Kolega to treba komentoval tim, ze mu o grafiku nejde, coz me treba u spousty her take ne, ale od noveho Crysis jsem grafiku vybornou proste ocekaval a bylo to jedine s cim me mohl pozitivne prekvapit. A on me prekvapil, ale jinak...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:16:28
avatar
Zřejmě bych si měl zajít na oční, protože ty screeny mi ve všech případech připadají lepší ty z Crysis 2...je mi líto. Sitauce s DirectX 11 je trapná nejenom z pohledu Cryteku, ale i z pohledu hráčské komunity, tady se jasně ukazuje na koho Crysis míří a co tito hráči očekávají. Nikoliv dobrou hru, ale aby jim to šlo 10FPS a mělo to na sobě nálepku DirectX 88, PhysX, atd...

Celkem vtipnej článek na tohle téma: Odkaz
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:19:32
avatar
C2 má lepšie nasvietenie scén a je farebnejší, ale lepšie sa pozri na hlavnú slabinu C2 - textúry, tie sú skutočne na istých modeloch príšerné (nastavenie Hardcore). Niektoré postavy vyzerajú ako z Quake 3
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 19:27:44
avatar
Ano věřim, že se objeví nějaký texture pack (ono ani v Crysis 1 nebyly textury buhví jaký - řešil to až mod pack) a s těma postavama nevim, nepříde mi, že by vypadali hůř než vietnamci v jedničce...
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:31:09
avatar
ako ktoré, ku koncu jeden veliteľ, ako jedna z príbehových postáva vyzerá ako grc. Hodím ti sem neskôr aj screen (1920x1200 hardcore + AA)
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:32:03
avatar
Určitě se rád podivám, pokud tě to nějak nezatíží : )
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 09:56:45
avatar
a navíc animace nemají stejně framů jako hra renderuje, takže ve výsledku vidíš na 45FPS jak se xicht animuje na 10. Ale to není všude. podivné je taky renderování zbraně kde motion blur taky nepřidává na plynulosti. Nejdivnější je že hra veužívá neviditelnou vodu v místech kam mě pád zabije, např tam kde obcházím kus země s paneláky a cestama který se propadl 200 metrů. Taky se mi stalo že po návratu do propasti kde předtím byla perfektní viditelnost byla mlha jak pod vodou(mise kde jdu k té špici se spórama). Nejhorší glitch je deficit nanokatalyzátoru(nejdá se tomu vyhnout) a potom nefunkčnost melee když umřu, to musím celou hru spustit znova. Voda je taky pořádně odbytá ani absolutní odlesk neexistuje a je to vidět hlavně když mám doplavat k majáku. Pro zlepšení nálady Odkaz na konfigurační utilitu.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:19:41
avatar
ano , mozno ti pripadaju , ale porovnavas hru z roku 2007 a hru z roku 2011 - ten engine je o generaciu lepsi - ale nedosahuje toho co by mal.
v CRYSIS ide hlavne o graficke orgie , co niektory hraci mali.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:22:27
avatar
De o to co se píše v článku kde je napsáno, že je visuálně horší než předchozí Crysis, což je podle mě jasná blbost...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:34:22
avatar
pořiď si brýle ... mnoho technologií v Crysis2 chybí a vizuální stánku ovlivňují ... podívej se například na úroveň fyziky, technologii oblohy, vody a tak dále ...
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 19:03:30
avatar
DD a ostatním se taky omlouvám, Crysis 1 byl grafický boom, všichni šíleli atd. Mě to spíš než hru připomínalo benchmark, sorry ale hratelnost mi přišla klasická s ničím extra krom obleku (nějaké vlastnosti). Crysis 2 graficky se mě líbí, nejde jednoznačně porovnat s 1 za 1. novější engine. Ale za druhé, co porovnáváte v Crysis 1 a 2? Přírodu a město. Nemůžeš porovnávat jablko s hruškou. Crysis 2 je pr okonzole doopravdy brzdí vývoj. Ale jako hra se mě líbí víc 2ka, hudba je tam velmi dobrá, grafika tak v té akci si ani nestíhám všímat chyb textur, nechodím po mapě se scoopem zamířeným na zem a nehledám vadné pixely, divné textury. V každé hře se dá najít z nějakého úhlu textura špatná. A pár let to ještě potrvá. Crysis 2 přinesl aspoň "nové" prvky do her. Například sem zatím krom Fifky neviděl skluz, hodně se mě líbily taktické možnosti. Podle mě to nejde porovnávat. Crytek udělal chybku, nechal do toho kecat EA co mu nakonec zbylo? Když jsme si za 1čku nezaplatili nic moc, jenom výrobní náklady a platy? Na vývoj nezbylo skoro nic.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 19:07:47
avatar
Ten skluz byl už ve více hrách, z těch novejších třeba Bulletstorm : )
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 10:00:20
avatar
nedodělávky a bugy budou ve hrách pořád dokud nás nenahradí stroje. Po tom co jsem našel mezery v modelu propasti(která je do půlky naplněná nefiditelnou vodou smrti) a inkonzistenci vzhledu LOD modelů jsem se přestal věnovat pozorování grafiky a začal si to užívat.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 17:09:34
avatar
hra není jenom nejmodernejší technologii ale hlavně o zábavě a to crysis 2 oproti crysis splnuje
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 18:09:41
avatar
Hry nejsou jen o grafice to máš pravdu, ale Far Cry a Crysis byly hlavně o grafice a o technologiích a taky se tím Crytek chlubil, čím se může pochlubit u Crysis 2? Že udělali z grafického milníku multiplatformovou střílečku? To umí dneska kde kdo
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 10:32:22
avatar
crysis 2 je oproti crysis jasně zábavnejší a rychlejší s dobrou hratetelností a grafikou o víc si přát
Xerxes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 20:20:44

Vidíš a mně se třeba hratelnost u Crysis přišla mnohem lepší. Crysis 2 je taky hodně dobrý, ale je to přece jenom konzolová tunelovka a na to si nějak nehodlám zvykat. Graficky je Crysis 2 dělanej mnohem víc na efekt a líbivost grafiky a rozhodně bych řekl, že je to jedna z nejlépe vypadajících her současnoti. Celkově je to ale krok zpět, protože Crysis měl mnohem lepší textury, fyziku, efekty atd. Na druhou stranu alespoň nemusím kupovat novou grafiku P.S. To nastavení grafiky - to snad nemyslí vážně?!
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:18:04
avatar
odmietať hrať hru kvôli nenaplnenej grafike, wow

Áno Crysis 2 má slabšie textúry ako Crysis, ale level design je proste špičkový, ten New York hlavne po deštrukcii vyzerá famózne, naviac aj hra samotná ma veľmi bavila, je to jedna z najlepších akčných hier posledných rokov! Kto neskúsil, nevie...
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vina... 2011-03-30 15:20:46
avatar
A máme to tu zase "za všechno můžou konzole", "konzolový hráč přispívá k degradaci PC" hm.
Samozřejmě částečně ano. Co se přímo Crysis 2 týká, tak nikdo neví na čem se EA s Crytekem dohodlo a pravděpodobně se to ani nedozvíme. EA jde v prvé řadě o peníze a zisk - stejně jako všem ostatním a proto si jistým způsobem upřednostnilo konzolové verze. Tam je ten zisk podstatně jistější. To, že naslibovali hory doly a prd dodrželi je věc druhá. PC verzi mohli klidně vyšperkovat nezávisle na konzolích. To, že se jim už moc nechce, je věc druhá. Uvidíme jak dopadne ten update s DX11...
V prvé řadě bych tedy házel špínu na EA a poté až na konzole. A už vůbec né na konzolové hráče.
kokbulik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:21:09
avatar
"Rádi bychom recenzovali, ale odmítám tu hru hrát, dokud nebude alespoň na technologické úrovni předchůdce."

No mě o něco malo horši grafika teda vubec nevadi i tak to je celkem paradni grafika. Ten co hraje jen kvuli vizualni strance je ubožak... Jistě potěši i HW naroky ne každy ma HD 6990 a i7....
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 16:44:46
avatar
Crysis 1 se moc kusů neprodalo, protože se z něj stal HW strašák. Co na tom že když snížíš detaily běhá to skoro na všem, lidi chtěj hrát na max nastavení plynule. Takže vinit crytek z toho že dvakrát neudělal stejnou chybu a chce vydělat peníze... Kdyby aspoň byla grafika ošklivá, ale je to stále jedna z nejlépe vypadajících her vůbec navíc s perfektní hratelností. Vydat ji někdo jiný než crytek takové kritiky by se jí určitě nedostalo
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 19:09:37
avatar
Souhlas, osobně si ale myslím, že když by si to DD dal na svůj nám o hubu omílanej Eyefinit, dal to všehno na HC v catalystech zapnul Max co jde, tak bude rád, že to jde hrát. Asi se pletu. Ale zní to hrozně namyšleně, hlavně mi příjde, že podle DD kdo nemá kompa za 40k kč a nechce hru, kterou bude rád, že rozjede na 2 FPS s famozníma texturama, hratelností na bodu 0 K, příjde mi to dětinský. Hraju hru, abych si odpočinul od starostí, práce atd. A ne abych se naštvával a hledal blbý textury...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 20:54:17
avatar
o tom to není ... hru rozjede každý, od toho tam jsou nízké detaily ... ale není tady důvod na straně uživatel ani snaha o technologický upgrade na straně tvůrce ... o to jde.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 21:22:27
avatar
Proč by měla být snaha o upgrade ze strany tvůrce? Když tvůrcům někdo nacpe něco "pomalého" --> NV. Kdyby to bylo náročný DX 11 tak v podstatě, kvalitně si to na jejich grafikách moc neužiješ - za rozumnou cenu a rozumné provozní vlastnosti.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 09:24:09

Citace:
Když tvůrcům někdo nacpe něco "pomalého" --> NV


Tým myslíš čo presne? Čo hovoríš potom na Shogun 2 kde je presne tá istá situáacia s DX11 akurát na hre spolupracuje AMD? Inak táto veta vo mne tiež evokuje ako keby vývojári spolupracovali s NV nasilu (to slovíčko nacpe).
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 18:21:59
avatar
Jenže Shogun 2 to máš odpověď. 1 byl snad nějakej kvalitní PC etalon a tester HW? Jen já o něm moc neslyšel promiň, natož o Crysisu tu mluvíme od 07 skoro v kuse :o) protože je to "pojem" jako Fischery u lyží ;)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 11:32:37
avatar
Na hardcore není grafika, co by to na Eyefinity rozchodila aspoň 30+.

Na Core i7 870 a Radeon 5970 to v 1680*1050 na Hardcore jede kolem 30-50, s výkyvy nahoru až k 90 a dolů až k 20. Na eyefinity by to byla slideshow. Samozřejmě nevylučuji, že na vině je nedodělaný ovladač pro crossfire.
rathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jj 2011-03-31 15:56:16
avatar
..., ale prostě každej má jinej vkus. Znám lidi, který by hráli cokoliv nehratelnýho, jen kdyby to mělo nálepku "Graficky nejlepší hra". A i kdyby tam bylo napsáno, že je to z 80% Metro (video sekvence "po každém druhém výstřelu") a zbytek nechutná arkáda, kde jen mačkáte levé myšítko, tak by jim to prostě nevadilo.
Taky tomu nerozumím, ale proč ne - 100 lidí, 100 názorů, 100 chutí.
Rozhodně to nejsou ubožáci, akorát preferují jiný zážitek, než třeba já (atmosféra, příběh, hretelnost...).
Taky bych se rád podíval na nějaká čistá technologická dema, kterých bylo třeba v době Amigy docela dost a na vysoké úrovni (The Black Lostus as TBL). Též jsem si s kámošem užíval, když upgradoval z A500 na A1200 a nejdnou mu to šlapalo, i když s odřenýma ušima ;-)
Z druhé strany je potřeba říct, že mě docela mrzelo, že jsem si v době vydání Crysis 1 nemohl zahrát naplno v 1600x1200, i když jsem pořídil v té době (přelom 2007/200 relativně slušnou grafiku, a to nVidia 8800GT. Takže jsem jen smutně koukal na screenshoty atp. Nakonec jsem si řekl, že si to dohraju jindy, třeba za 3 až 4 roky, až na to bude HW za rozumné peníze.

P.S.: Měl někdo z Vás v době, kdy vyšel titul Crysis 1 HW na to, aby v plné palbě nekoukal jen na slide show?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 17:38:58

To asi nikdo neměl takový HW.
Ale snad to není slza, že Crysis 2 není takovou výzvou.
Nedá mi to a napadá mě, že ted je zlom, kdy grafika je na ústupu a nastupuje trend konzolovitosti.
Ale to až na jindy
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:30:53
avatar
Je to prostě oser...
Zkrátka peníze nesmrdí a tohle je jasný příklad toho, jak prachatý pupkáč udělal ze šlechetné Johanky z Arku prodejnou běhnu s vytahanýma ...

Ale já věřím v trh a věřím tomu, že dříve nebo později tuto vzniklou mezeru v nabídce naplní, že někdo tu válející se zlatou výzvu zvedne a na Cry Engine 3 udělá hru hodnou 21. století.

Ochraňuj naše kompy všichni svatí, až se nejvýdělečnějšími hrami stanou jebky na mobilech...
Spots [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:34:01
avatar
V době kdy vyšel Crysis 1, tak jsem měl grafiku Ati 1950pro a největší detaily jsem zdaleka nedával, nicméně ta hra mě sama o sobě bavila, později při koupě nového pc, byla první hra co jsem nainstaloval opět Crysis, ihned jsem si musel otestovat a prozkoumat grafiku jak se změnila , tím jsem chtěl říct, že od crysis 2 jsem očekával něco podobného což se boužel nevyplnilo.
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:40:27

Inak na nete som našiel porovnanie predajov Crysis 2 na jednotlivých platformách (neviem na koľko sú čísla aktuálne):
Xbox 360 - 58%, PlayStation 3 - 27%, PC - 14%.

Samozrejme nejde len od DX11, ale aj o to že sú použité polovičné textúry oproti jednotke. Preto hra vyzerá taká rozostrená.
Odkaz
Roger001CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:53:39

Ale v této statistice není zahrnut digitální prodej (Steam apod.), který může být mnohem větší, než prodej krabiček.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 08:50:07
avatar
přesně tak. Ti co dělají tyhle porovnání porovnávají jen z dat které jsou dostupné - tedy prodeje krabiček. Ale kolik se prodá na steamu? Jo, to nikdo neví. Rozhodně to ale je daleko více než krabicových verzí...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:44:59
avatar
Grafika není špatná a na to že je to DX9 ujde ale jinak je to děs a hrůza. Vzhledem k tomu že to dělal crytek. Optimalizace je neznámý pojem u té hry. V 5760x1200 na třech HD 6970 to jede s bídou při 40FPS v nejnáročnějších pasážích to padá dokonce i ke 20i...Děs a hrůza a to dokonce nemám vše nastavení na max!
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:45:23
avatar
Crysis 2 technologicke slavy "jednicky" nedosahla, to uz vime. A melo by to byt pro crytec k zamysleni ... ze by uz pracovali na trojce ??
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:56:07

Mna najviac zarazila ta voda, mimochodom najkrajsia vec na jednotke, vyzera ako nejaka intergalakticka bieloseda hmota. No hrozna a neverim ze nejaky dx11 patch to spravi.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 15:56:19
avatar
To je zase kritiky a reci kvoli grafike Okej,EA resp. Crytek alebo NV to proste pokaslali,stalo sa,nebude to od EA prvy,ani posledny krat. Ale robit z toho aferu storocia to zase nie. Hra zabavi, je hodne dlha na dnesne pomery v FPS hrach a je slusna. Nie je to Crysis 2,ktory sme cakali (cakal niekto naozaj super hru?) ale asi to nebude len chyba Cryteku,kedze "dvojky" od EA su v poslednom case horsie ako ich predchodcovia (DA2,ME2)
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 18:12:28
avatar
A co teda čekat od trojek? Možná Cry Engine 3 (jak má být) je až pro Crysis 3 aby ty trojky byly kompatibilní.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 16:12:09
avatar
Je to opravdu velké zklamání. Počkejme si na ten DX11 patch, třeba nás překvapí! Nesmíme ale také zapomenout, že hra není jen o grafice
pure8 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 16:05:31

Sbohem CryTek, sbohem Crysis 2 dx9.
Nechť žije BF3 ! ! !
A brzy ohlásí Crysis 3 v dx8, možná v dx7 (to bych se klidně vsadil), aby se to lépe hrálo nebo aby to nebylo tak náročné na konzole či jiné platformy. A když nad tím tak přemýšlím, tak by nebylo k zahození Crysis 3 na ATARI před 30 léty.
P.S. Naprosto souhlasím s tím, co je psáno v článku, včetně toho pirátství ! ! !

Nazdar
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 19:13:16
avatar
No nevím s BF3 mají taky plná ústa keců jak to využije todle a todle. Nepochybně to bude dobré, ale určitě tam DD s lupou bude hledat blbý textury.
btw. Crysis 3 na DX 7 víš ty k čemu jsou vůbec DirectXy? Nejsou jenom k tomu aby to bylo náročný.... Mentalita některých čtenářu boří ledy...
wolfdesigner [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 16:06:41

Crysis 2 jsem předobjednal a dávali k tomu i zadarmo Battlefield BC 2.....asi věděli proč , Celý víkend jsem měl Crysis 2 u PC nerozbalené a rozmýšlel se - rozbalit - nerozbalit - vydržel jsem to, nerobalil a prodám ho nějakýmu pařanovi se starým PC, ten bude spokojenej. Nebudu podporovat takovej přístup EA. Chybu jsem udělal s nákupem Mafie 2, kde jsem chtěl podpořit český vývojáře, ale ten jejich podraz s DLC....,tak sem podpořil hlavně zahraničního vydavatel a pokud hry nanabídnou výhledově alespoň 100 hodin zábavy v multiplayeru, prdím je kupovat, ať si dopředu naslibujou třeba i "počítač zdarma ke každé hře", pravda to nikdy nebude. Crysis 2 mě lákal ne ani tak kvůli MP, ale spíše kvůli vidině novýmu enginu s konečně pořádně viditelným DX11. Jdu hrát MP Homefont i když tam je zase ŽÁDNÁ optimalizace pro grafika ATI/AMD, asi začnu ty hry snad reklamovat.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 16:07:41
avatar
No co naděláme zklamaní to je ale rozhodně si ji projdu akorát nevím zda počkat na DX11 patch a nebo ne,to je ta otázka.Doufám že s tím trochu pohnou ale taky to hlavně musí být v té hře vidět.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 18:45:38
avatar
Ani jsem nečekal. Zahraju to jednou, pak až bude patch (jestli vůbec) zahraju podruhé a stylem najdi 10 rozdílů.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 16:37:49
avatar
Citace:
Na konzolích je to nejlépe vypadající hra vůbec, ale na PC, kde známe několik let starý Crysi1, je to několik skoků zpět

Jakých skoků? Mě se grafika C2 hodně líbí, má super atmosféru a srovnávat to s jedničkou se přímo nedá, prostředí bylo jiné.
Stáhnul jsem si fandovskou utilitu Odkaz nastavil extreme detaily a je to paráda.

Ano v crysis 1 bylo hafo palem, které šly krásně kácet, baráčky, které šly pěkně bourat ale hratelnost C2 je podle mě mnohem a mnohem lepší. Takže můžeme brečet že v Crysis 2 nejsou DX11 efekty a nebo jásat že je tu skvěle vypadající hra, která konečně nekopíruje stupidní CoD a má perfektní hratelnost. Pokud je pro někoho DX11 vším, může si zahrát Unigine Heaven Nebo 3Dmark 11
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 17:12:31

Keď na tej utilite nastavíš všetko na Max je rozdiel medzi nastavením Hardcore priamo v hre?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 16:43:15
avatar
za crysis 2 si muzou hlavne hraci samotni a ne konzole nebo snad jeste nvidia. sak prvni crysis temer nic nevydalalo a ani o ten pokrocilej cryengine 2 nemel nikdo zajem. je jasny, ze se po takovym debaklu vyvojari zamerej spise na konzole,kde maj slusny prodeje zajisteny a pak na pouzitelnost enginu pro vsechny platformy, coz jim zajisti dalsi prijmy. ze bude par pc hracu nadavat jim muze byt uplne jedno.

hry jsou proste bussines, neni to zadna charita. a fakt je ten, ze na pc si dnes dokaze vydelat jen velmi malo titulu. z velkych aaa her to uz jsou to jen prakticky zavedeny znacky a hlavne multiplayer tituly. ono se neni ani cemu moc divit, kdyz si pres 10 milionu platicich hracu urval blizzard pro sebe...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 17:03:49
avatar
Za slabe predaje si moze EA,ktoremu uniklo Crysis tyzden pred vydanim na net. A taktiez malo Crysis velmi slusne predaje,2-3 milionov kusov na PC je hodne dobre a ak k tomu pripocitame aj Warhead tak je to slusne. Co napriklad taky Stalker s mensou reklamnou kampanou,Witcher alebo ine cisto PC hry? Cisto chyba a negramotnost EA. Ano,Crytek vyvijal engine sam a taktiez tam investovali mnoho penazi ale kludne ho mohli predavat dalej jak to robi Epic ak sa nemylim ... Proste lenivost vydavatelov ci vyvojarov je v dnesnej dobe za hranicou unosnosti. Vsetci by chceli len zarabat ale robit sa nechce nikomu
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 20:41:11
avatar
no druhej dil zaklinace se take vyviji na konzole a od zacatku vyvoje je projektovan jako multiplatformni titul. crytek nemohl licencovat cryengine 2 jako epic...temer nikdo o nej nemel zajem.
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 11:42:36
avatar
Jo tady jako chápu,že EA nebo jiní vývojáři,když uteče hra stahujou jí lidi...ale třeba kdyby Já nevim vyšel Battlefield 3 o 2týdny dříve než má,tak si ho stáhnu zahraju třeba SP...ale potom jakmile vyjde plná hra,tak si jí koupím kvůli multiplayeru.Prostě ta hra musí něco nabízet nějakou vlastnost která mě zaujme,ať už vynikající grafiku a nebo špičkový multiplayer :-) nebudu kupovat každou blbost nejsem pracháč.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 16:50:16
avatar
Souhlasím s tímto článkem. Ano, já taky moc hry nehraju a když už, tak mi jde o hratelnost, ale pak sou tu hry, jako je crysis, který si chci zahrát jenom kvůli grafice a toto je opravdu výsměch. Neříkám, že hra vypadá nějak odpudivě, to vůbec ne, ale prostě zase někdo měl plno řečí a skutek utek...
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 17:06:51
avatar
Měl jsem hru předobjednanou, jen tak na vyzkoušenou, sem si zahrál u kamaráda pirátskou verzi a byl jsem znechucen, ještě téhož dne, jak jsem došel domů, tak sem zrušil objednávku. Zrušit vývoj her pro konzole a byl by klid, konzole jen kazí PC trh.
Nicméně existují i neoficiální možnosti jak hru v DX 9 zlepšit, stačí si stáhnout jeden soft, na konkurenčních stránkách PCt***** je recenze na Crysis 2 a pak je odkaz na onen prográmek, který vše zlepší, ovše zázraky se nekonají. :-D
done [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 17:07:30
avatar
Asi bych to shrnul do jedné věty..

NO PAIN, NO GAIN, CRYTEKu ...kdyby alespoň netvrdili, že je pro ně PC priorita.

A doufám, že hráči ocení DICEa jejich BTF3. A pokoří i pár rekordů. Ať vývojáři vidí, že je i jiná cesta..
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 17:19:50
avatar
ani na konzolích není po grafice nejlepší hra
jkiller [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 17:24:22
avatar
Já teda nevim, proc tady vsichni nadavate. DX9 Crysis 2 porad vypada 100x lepe nez kuprikladu DX11 Dragon Age 2!!! Naopak musim pochvalit vyvojare, ze vymackali z DX9 maximum a udelali nadherne vypadajici a hratelnou hru s ne az tak drastickymi HW naroky.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 17:43:07
avatar
Grafika je to poslední, na co bych si v C2 stěžoval. Dal jsem tomu šanci a můžu za sebe říct, že takový herní holocaust jako v případě DA II to není. Graficky to vypadá dobře, jen jsem nepochopil co autoři chtěli říct těma třema úrovněma detailů ve hře. Koukal jsem na detailnější nastavení přes externí patch (vše je na high) a jediné co onen interní setup dělá je úroveň bluru ... Na ten extreme nebo co je to za nastavení se obraz tak příšerným způsobem rozmaže při sebemenším pohybu, že skoro nic nevidím.

Chápu, že jsme tu na technologickém webu, ale když se recenzuje hra, tak grafika by neměla být tím co rozhodne o tom jaká je.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 17:47:43

"Pokud tedy někdo někdy chtěl jasný důkaz, že herní konzole Sony PS3 a Xbox360 vyloženě ničí herní vývoj i kvalitu her, tak tady jej mají!"

Pod pojmem "kvalita her" si predstavuju teda uplne neco jinyho nez grafiku, ale davam narozdil od masy zblble PR propagandou prednost obsahu pred formou.
SparK2SplinteR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bude vôbec k C2 DX11 patch 2011-03-30 18:07:35

Každému odporúčam prečítať na stránke mycrysis.com ako reagoval Crytek na príhod údajného DX11 pathu. V krátkosti tvrdia že oni nesľubovali žiadny príchod DX11 pathu k Crysis 2 ako to tvrdý Maximum PC Odkaz
Odkaz na zdroj mycrysis.com kde otom môžte viac dočítať: Odkaz
Na záver pridávam že samozrejme nie je celkom vylúčené že sa nakoniec toho patchu predsalen dočkáme, ale určite to nebude dneska ani zajtra
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 18:55:06
avatar
Jasný, ani nereagovat a smazat komentář. Tohle mě jenom přesvědčuje v mé tvrzení.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 19:22:08
avatar
No nevím jak ostatním, ale mě to přijde jiné ani lepší ani horší, co se grafické stránky týče, nicméně nesouhlasím s těmi ,kterým herně dvojka více vyhovuje. Prostory jsou výrazně uzavřenější, cesta přímější, nepřátelé se častěji po nějaké akci objeví "odnikud" respektive třeba z předtím vyklizené budovy, což mi podstatně kazí herní zážitek...v původním Crysis to párkrát také bylo, ale ne tak nápadné. DirectX 11 patch nebyl potvrzen, takže bych si zbytečné naděje nedělal, i když si jsem celkem jistý, že v počátcích bylo Crysis 2 prezentováno jako DirectX 11 ha, tak netuším co se stalo, předpokládám, že Crytek, NVIDIA a EA se dohodly na nějakém nevyjadřování se k tomu...
fero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 19:30:23

děkuju konzolím, že mi ušetřili toho litra, kterej bych za tu hru byl ochotnej dát (kdyby to vypadalo k světu)
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 21:19:12

Ak by tu neboli konzoly, tak by si si to nezahral na 2 ročnom hw akože na na hardcore nastavení, a ešte teraz by ti padala sánka či sa nepozeráš "vonku cez okno"
To by si kľudne zaplatil aj litre dve. Za takú námahu čo predviedli si nezaslúžia ani 10€ odo mňa.
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 20:07:16

mě zatim crysis 2 zklamalo herně, je tam strašně malá návaznost na jedničku, co dělal prorok?kd jsou to C.E.L.L?Proč mimozemšťani vypadají jinak než v Crysis 1?
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 11:50:04
avatar
Podle mě je návaznost neříkám že to jde úplně souběžně...ale je tam.Prorok dostal za úkol infiltrovat Sephy to se mu povedlo a zjistil,že Sephové jsou tu už dlouho celou tu dobu jsou pod zemí.A mě také napadlo,proč jsou Sephové jiní než v jedničce.Vem si,že v 1.dílu to začalo mohly to být jen průzkumné jednotky...a tady vlastně už to celé pokračuje a jsou tu vojáci Sephů...konec hry jsem nejdřív nechápal "They call me Prophet" ale potom jsem pochopil a konec byl pro mě opět Epický jako když se Prorok šel vrátit na ostrov :-)
djmark [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cistaaa pravda!!! 2011-03-30 20:17:31

Ty si to tak dobre vystihol autor!! Vo všetkom s tebou súhlasím!!! Ešte že som si ten Crysis 2 vôbec nekúpil!! Bo ma to sklamalo na plnej čiare! A ani si ho nehodlám prejsť pokial tam nedajú DX11!! proste fakt to posrali a tomuto článku vzdávam hold!!
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 20:55:26
avatar
5eknu to takhle, po prvém spuštění jsem mněl hubu plných sprostých slov. Ale i tak jsem to dohrál, byt me to nebavilo ani zdaleka jako díl první a už vůbec jsem neměl tendenci obdivovat každou prkotinu nebo se zastavovat u "vista".
Moje hodnocení je 7/10 s odrenyma usima, pribeh strasnej, blbe podanej. Grafika bohuzel nadprumerna dnesku ale porat 10x horsi nez jsem cekal a to jsem otho moc necekal. Nepratele non-plus ultra tupí. Celkove horsi jak jednicka, prakticky z ni si bere jen to nejhorsi a to druhou polovinu hry(po prozkoumaní alienskýstruktury) kdy me ani prvni dil nebavil.
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 22:06:59

No posledné roky to je bieda čo sa pokroku grafiky v hrách týka. (Česť výnimkam ako Metro 2033, Stalker CS, CoP ... )
Ja súhlasím s DD, že konzoly spomaľujú celý vývoj technológii čo sa grafiky týka.
Ešte dobre, že som C2 nekúpil tak ako TDU 2, kde ma totálne vytočili iba 4 aktivácie a nehovorím o grafike a hrateľnosti alá sims (mi vysvetlite čo ma spoločné plastická operácia avatara s pôvodom hry Test Drive???).
Crysis 2 ma sklamalo na plnej.
Ľudia čo na tých konzolách vidíte to ja naozaj nepochopím, to isté a 5x lepšie je na PC.(Zapojíš na TV, máš gamepady)
To už ľudia tak zleniveli, že si nevedia nainštalovať jednú hru ale potrebujú plug and play konzoly?
Všetky veľké štúdia zleniveli tiež, načo sa snažiť niečo výmyšlať niečo nové ak ľudia budú platiť( a aj platia) za také braky ako C2 takmer 50€? za toto by som nedal ani 10€ už len kvôli tomu, že ak toto robili 2,5 roka tak to si sedeli slušne povedané na vajciach.... zrejme tu máme další konzolový engine na ktorom budú hrabať a hrabať a vyzerá to tak, že dlho sa dych vyrážajúcej grafiky na PC ani nedočkáme...
I
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 21:18:32
avatar
Podľa mňa je Crysis 2 úplne dopohody hlavne čo som hral Multiplayer. DirectX 9 mi vôbec nevadí a hlavne ide o zábavu, ktorú mi občas hra poskytuje keď sa chcem rýchlo odreagovať. A hlavne vystačím si so súčasným HW na max. details pri mojom 17" LCD 1280x1024.

Názor ako "Rádi bychom recenzovali, ale odmítám tu hru hrát, dokud nebude alespoň na technologické úrovni předchůdce." samozrejme nezdielam.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 22:54:01
avatar
Úplne dopohody je aj Quake 3, Counter Strike 1.6 či Half Life 2. Zmrazenie vývoja enginov spojená so stagnáciou na zastaralých grafických štandardoch za účelom ušetriť na výrobe a nabaliť sa pri predaji nie je podľa mňa správna cesta. Rovnako dnes vzniká aj väčšina filmov. Nudné, priehľadné s mizerným dejom. Tiež sú do pohody na odreagovanie ale k niekdajším peckám sa nedajú ani prirovnať.
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 11:56:09
avatar
Já s Tebou souhlasím tak trochu...ano mě ta grafika taky nějak nevadí.Na to,že je to DX9 j to hezké oproti jiným titulům.Ale prostě od Crysis lidé čekají špičkovou úroveň.Proto jsou naštvaní.C1 také šlo spustit v DX9 nebo prostě nastavit hru tak,aby ti běhala dobře :-)...Ale tady jde o očekávání,že vývojáři slibují,slibují a slibují ale potom vyjde jen pokračování s hezkou grafikou...ve hře jsou možná tak 2momenty kdy si řekneš "páni to je dobrý WoW" (to jsem spíš měl s příběhem než grafikou ).Ale jde o to očekávání.Jako kdyby BF3 říkali bude to špička atd...a potom to vypadalo jako BF2 graficky a mohl jsi navíc rozložit nožičky u lehkého kulometu a nebo tě navíc jen odhodil granát.Také by každý nadával sliby/chyby
MrPhenom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesouhlasím 2011-03-30 22:50:53
avatar
Hlavní zklamání roku? Kde? Je pravda že hry moc nehraju a odpovídá tomu i moje sestava c2d@3.6Ghz HD 4850 1GB. O to víc jsem byl překvapen tím že mi hra běží na maximální nastavení plynule (snímky jsem neměřil, ale prostě se neseká), ano rozlišení mám titěrné 1280x1024, podle všeobecného názoru bych se měl stydět s tím i prohlížet tento web, nicméně tento (domácí) počítač používám víceméně jen na to browsování popřípadě hudbu a to jen pár hodin za den a kuli roztažení obrazu do šířky Eizo nevyhodím a investovat nemalé peníze do 2560*1440 se mi zatím nechce (nicméně časem to jistě přijde, dávám to mu rok, možná dva ). Ale zpátky ke hře... baví mě mnohem víc než původní díl v džungli, pobíhat po lese prostě nebylo pro mě, teď ve městě je to mnohem lepší a je to jedna z nejlepších fps co jsem hrál (nejlepší je podle mě nepřekonatelný HL2). Co se týče grafické stránky i ta se mi zdá opravdu povedená, je sice barbarství že je to udělané na DX9 a zasloužili by si... no minimálně upálit ale já to v tom opravdu nevidím! Když hru zapnu tak se mi líbí jak hratelností tak grafikou a rozhodně v žádném ohledu nevidím zklamání roku, ta hra se jim hodně povedla. (aby nevznikl omyl tak konzole za brždění vývoje her nesnáším)
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 23:16:56
avatar
Ja osobne jsem rad ze si muzu zahrat novou hru na sve stare GTX260 na max a myslim si ze nejsem sam kdyz nechci vyhazovat kazdej rok prachy za blbej pocitac
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 12:31:29

Zlatá slova. Pokud překousneš že budeš mít na cestě o 20 kamenů méně a v prkně ti bude chybět jeden suk, kapky potu jakoby lépe odrážely paprsky, tak na DX10 si krásně zahraješ
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 23:34:03
avatar
Pcckari se rezou, hadaj a perou, konzoliste se smejou a hrajou Panove, to je tak super, jak se tu rezete o detaily a o dalsi ptakoviny, ze hra neni nasterojdovana jak svalovci ve fitku a dokonala jak modelky z panskejch casaku Ti co si chtej zahrat si ji proste koupi a zahrajou a dekujou bohu ze ji na lidskejch strojich rozchodi a (pokud je hra dobre hratelna) se bavi, vetsina zvas ji ackoliv by si ji rado zahralo, tak si ji prez svou zast (prece si nenainstaluju nic co vypada tak hrozne (ted to nemirim proti nikomu osobne, ale obecne, jelikoz to to vystihuje), ze - ale pozorne se podivejme co vse hrajete a co z toho nesplnuje ideal krasy jako vase crysis 1, a taky tomu nedostatky omluvite) nezahraje
A ja jen koukam, kam se lidstvo ubira, hon za grafikou je pro nej vsim... pak chapu ze vseci chtej opaleny pipky, i kdyz jsou (vetsinou) na jine cinosti nez chlubeni nepouzitelny protoze prece bych s nikym kdo nevypada jako ideal krasy nemel nic spolecnyho...

Tak te hre dejte sanci, ne? COD taky neni nic extra, dle me je to graficky o fous horsi nez crysis 2 a jak ho hrajete a chrochtate...pritom je to taky tunelovka bez napadu se 100x ohranym scenarem A taky nereknete fuj, pockam az to bude hezci.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 00:20:52

Musím se smát, ale je to tak
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-01 16:35:38
avatar
No... Oni ti písíčkáři jsou prostě mnohem náročnější než konzolosti. S jídlem zkrátka roste chuť a to co vy teď s vyvalenýma bulvama obdivujete a děsně se u toho bavíte, jsme my na PC měli před pár lety... Ale trochu vám závidím, je před vámi ještě tolik věcí co jste ještě neviděli a nezahráli, které my už POPRVÉ prostě neuvidíme...
Protože jsme to viděli už dávno a chceme víc...
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-01 22:09:53
avatar
to bych se zase hadal, ze je tolik veci co jsme nevideli a vy jo... ale tohle je diskuze o crysis 2, takze zustanme u tematu.
Myslim ze ta grafika opravdu neni propadak a jak jsem psal vyse, koukni na hry co hrajes a porovnej grafiku s crysis 2, bude si vest minimalne stejne.Treba s CoD,BF,Dragon Age 1,2... takze grafka neni vubec spatna. Jen jste zhyckani a chcete ultra detaily a ultra fyziku a ultra steroidy atp atp a kdyz vam to nikdo neda, tak na to nesahnete. Kdyz to daj, i kdyby to byla hra o *****, ale vypadala jak ze skatulky, tak na to sice budete nadavat, ale budete hrat... nemelo by to byt naopak? Pokud neni grafika primo odpudiva, nebo hrozna, neni dulezity ze se u hry da dost dobre bavit?
Treba WoW ma grafiku o dost horsi a jak se porad hraje... nebo live for speed...abych rekl pravdu, dost jsme se u toho vydesil, kdyz jsem to videl jak to vypada tak jsem nechapal ze za to jeste chtej platit...a hraje se to jak cert, proc? Ma to to, ceho je dnes jako safranu, a to hratelnost.
A njsou to jedine hry, nemluve o mou nenavidenem half life 1/ CS, ktere je dnes hruziostrasnz, ba primo odpudivy,to je snad i hezci doom1... ale klany ho hrajou porad, i kdyz nema ani dobrou fyziku a ani dobrou grafiku... (ja nechapu, ale ti co hraji jiste vi proc ho hraji a kvuli grafice to nebude).
Tak neohrnujte nos, budte radi ze si to muzete zahrat i na slabsich strojich a ze to ma alepson napad a da se to celkem dobre hrat (vite jak to u pokracovani slavnych serii byva).
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Grafika vs. hratelnost 2011-03-31 00:34:36
avatar
U mě je hodnocení 9/10 (singleplayer)

Jediné co mě opravdu zklamalo je grafika, za kterou snižuji z 10/10 na 9/10. Jako DD souhlasím s tím, že konzole nám pěkně "níčí" kvalitu grafiky u her pro PC. Ale pokuď budem mluvit o tom ostatním, tak už jsem dlouho nehrál tak dobrou single střílečku a ještě k tomu tak dlouhou. Většinou je délka tak 50-80% toho co má Crysis 2. Jen nevím, jak na konci, když jsem v té jejich věži a kolem je všude "peklo", tak dostávám informaci, abych si pomohl vytrháváním nějakých drátů, ale nikde nic a nakonec mě to tam vždy zabije, fakt nevím jak dál.
Jsou tu dva tábory, jedni chtějí perfektní grafiku, druzí perfektní hratelnost a na grafice jim moc nezáleží, ale já jsem ta třetí a to je, že chci perfektní hratelnost i grafiku. Nejlepší hra je vždy ta, která má všechno perfektní na 10/10, jak hratelnost, tak i grafiku, tak i to ostatní.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 08:17:08
avatar
Ve věži, musíš sprintovat dopředu a pak tam bude QTE sekvnce a pak konec : )
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 02:28:39
avatar
Jen tak jsem si tu na stránce dal vyhledat slova: "Grafika" a "Inteligence (AI)". Bych nevěřil, kolik nevole vzbudí solidně vypadající enginu (navíc slušně optimalizovaný) a jak málo lidí se zmíní o naprosté absenci věrohodnějšího chování nepřátel.

Jak kdyby formuloví jezdci řvali, že formule je divně naleštěná, ale že se prohánějí po trati co je samá díra a střepy už jim moc nevadí

P.S. : Vtipné bylo, když jsem šel garáží jiným směrem, než tvůrce zamýšlel (jakoby pozpátku). Garáž byla liduprázdná, v momentě kdy jsem se otočil a šel zpět se v ni vyspawnovali dva vojáci ...
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 05:59:20

zadny cryengine 3 neexistuje je to stejny engin jak v crysis - odparana fyzika + velka optimalizace hlavne redeneru kvuli nicotne vram konzol . ale z toho ze to neni dx 11 se fakt hosi nestrili ...ja vim ,ze tady ma velka skupina lidi tendence directX povazovat za neco nadpozemskeho ale tyto knihovny obvzlaste v 11 generaci jsou nebo meli by byt o necem jinem nez o vizualnich orgich a to o optimalizaci.
* dd koukal sem na ty 3 monitory co pouzivas a prijde mi to jako hrozna nudle,proc si to nedas na vysku?ja mam na vysku 3x 55" hw narocnost? krmim to z jedne 5870
Xerxes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 17:13:37

Tak to bych zase netvrdil. V Crysis 2 bohužel využili jenom zlomek toho co to umí. Nedávno tady byly nějaký videa ukazující možnosti tohoto enginu a to byla opravdu jiná káva. Je to s podivem, že Crytek nevyužil možnost demonstrovat sílu svého enginu :/
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 08:42:00
avatar
Nebudu tady lhát - crysis 2 jsem hrál jen 5 minut u kamaráda a něco do sebe to má, ale ta grafika .... neříkám že je horší, je určitě lepší, ale technologicky neporovnatelná - prostě se mi to nelíbí. Čekal jsem od toho super multiplayerovej grafickej benchmark a co z toho mám? Battlefield Bad Company 2 .... to je hra!!!

Crysis 1 jsem si koupil .. .Crysis 2 nebudu ani krást!!!
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 09:15:14
avatar
Mama mia, tak som sa dnes konečne dostalktejto hre, resp. k PC kde bola táto hra nainštalovaná a musím povedať že som viac než sklamaný. Keďže ja ešte nemám DX11 grafiku tak som sa utešoval tým, že to až také hrozné nebude, keď som to ale videl na druhom kompe s 19" monitorom tak som mal za pol hodinu hneď jasno. Nielenže by som za tú hru nedal ani 2€ v novinovom stánku ale nestála mi ani za to aby som si ju skopíroval. Dlho som rozmýšľal kde som naposledy videl také spracovanie niektorých grafických častí (nepriatelia, obloha, voda) a textúr, niekde tu padla zmienka o Quake 3 ale potom ma osvietilo a spomenul som si na Unreal 1. Okrem grafiky ktorá je 5 rokov pozadu mi nedá nespomenúť množstvo bugov a naprosto nepoužiteľná AI. To je snáď naozaj čisto konzolová hra (prispôsobená tak aby na ňu stíhali konzolisti s gamepadmi) bežiaca cez emulátor. Porovnať to s Crysis 1 naozaj nejde, jedine že bysme premenovali jednotku na dvojku a dvojku na jednotku. Inak to celkovým dojmom pôsobí ako nepodarená čínska kópia ozajstnej hernej pecky ktorá ešte nevyšla.
Kira Om [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 09:47:23
avatar
Od hry očakávaš, že sa budeš pozerať? Hra je od toho aby sa hrala, veď grafika je na dobrej hre iba čerešnička na torte ... a podľa mňa je na CRYSIS 2 pekná.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 11:37:10
avatar
Robíš si srandu
Hra bez dobrej grafiky je pekne o ničom, ak sa nepozeráš na grafiku vráť sa pod DOS a hraj Wolfensteina či Dooma.

Veď pekný je aj Unreal 1 len škoda že tie roky a vývoj tak letia
Kira Om [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 13:06:24
avatar
Pre kvalitu hry je podstatná hlavne originalita a hrateľnosť. Grafika je iba obal. Je pekné, keď je pekná, ale ani najdokonalešia grafika ti hru dobrou neurobí. Spomeniem hry ako BG1/BG2, NWN, IWD, Diablo1/2, HalfLife1/2, ... kde tie majú od takejto grafiky ako je v Crysis2 ... a to že taký WoW hrá 12 miliónov ľudí? Kde je teraz tvoja teória?
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 19:38:44
avatar
Tak moment, Half life aj Half Life 2 v dobách svojho vydania mali sakramensky dobré grafické spracovanie. V HL2 bola aj nebývale dobrá fyzika a dosť slušné AI. HL2 na DX9 vyšla v roku 2004, teraz je rok 2011 a jedna z najočakávanejších a technologicky najnamakanejších hier vyjde na DX9 Niekde sa asi stala chyba Zabudnime na grafiku a budeme sa venovať hre a jej obsahu. AI alebo umelá inteligencia je tam podobne ako grafika - odfláknutá, nedotiahnutá s chybami. Zase sa z užívateľov stali beta testeri. Aj tu chceš tvrdiť že je to v poriadku a dôležitý je obsah Ehm, WoW je RPG Multiplayer z roku 2004, ťažko ho zrovnávať s FPS Single/Multiplayerom z roku 2011. Rovno si povedzme že nám stačí grafika z Bitefight, veď dôležitý je obsah že
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 13:17:52
avatar
Cože? Hra bez grafiky je k ničemu???
Teď si srandu děláš ty ne?

Důležitý je OBSAH!!!

Když ti zabalím psí exkrement do pozlaceného celofánu, taky ho nespořádáš a nebudeš se po tom ještě oblizovat!!!

Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. C2 jsem skoro vůbec nevěřil a musím říct, že mě osobně dost překvapil.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 19:43:23
avatar
Máš pravdu, dôležitý je obsah ale keď už si spomenul tie exkrementy tak si trafil klinec po hlavičke, EA nám servíruje v krásnom obale od Cryteku herné exkrementy z Crysis 2 Niekomu nevadí keď celý život šliape do pedálov a nepohne sa z miesta, ja chcem ísť dopredu, hrať hry na zastaralej grafike s mizerne naprogramovanými robotmi ma vážne nebaví.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 20:00:36
avatar
Koukám, že to bereš za správný konec,

jak jsem viděl ten text o graficky nedostatečných hrách, tak jsem měl chvilku až rudo před očima (sorry).

Crysis není žádný tahoun, ale považuju ho za poctivě udělanou střílečku. Jako vždy mě víc štvou prohlášení vývojářů, než koncový produkt. Ať je hra jaká chce, ale nemusí trávit rok lhaním budoucím zákazníkům.
Kurtz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 09:01:27

No ja zas PCkare chapu, ze chteji, aby hra byla aspon hezka, kdyz uz je nudna.

Je fakt sranda, jak vsichni resi grafiku a uz ne jake ptakoviny hraji...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 09:16:35
avatar
Bavime se vsichni o stejne hre? Crysis 2 vypada graficky lepe nez Crysis 1. Sice to neni nijak zasadni, ale celkovy dojem je lepsi. Dalsi kapitolou je optimalizace, kde se Crysis 2 ukazuje ve skvelem svetle. Crysis 1 mam doma a hodnotim to dobre. Dvojka ale realne vypada lepe. Na EHW vysel clanek k tomuto tematu a plne se s nim ztotoznuji. Zabavnost hry samotne zatim nemuzu posoudit, protoze jsem mel moznost vyzkouset jen prvnich 15 minut hry. Z toho ale, ze si Crysis 2 zahraju na stejnem HW jako Crysis 1 a jeste to vypada lepe, jsem nadseny.
Kira Om [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 09:49:49
avatar
Suhlasim. Niektoré názory vyššie sú úplne mimo ... Veď predsa ide o zábavu. Keď chcem vidieť dokonalú grafiku pojdem do kina na AVATARA ...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 09:54:34

Taky jsem měl možnost hru zatím jen vyzkoušet, cca 1 hod.
No a je pravdou, že místy je grafika řádně očesaná, textury země ořízlé doroviny. Povrch třeba sloupu slepenina opakujících se textur. Pokud ale nevnímám tyto detaily, jako že na to není čas, tak komplexně hra vypadá dobře a hlavně srovnávat město s džunglí je těžké. Jako dojem z městského prostředí je super. Je zde vidět dobrá práce herních mechanizmů v singleplayeru, kde procházení hry má spád. C2 mi přijde více herně komplexnější. Singleplayer je určitě více vymakanější, než předchozí díly, kdy herní prostor byl víceméně dán dopředu a hráč se jen opakoval v technice dobývání.
Tady jsou nečekané zvraty a stále se něco děje.
S AI je to opravdu hrozné, tedy nablízko. Stalo se mi, že jsem vběhl před bota a on vůbec nereagoval, čuměl do zdi Naopak na dálku AI pracuje slušně. Boti se kryjí, přebíhají, takže trefit se není zas tak lehké.
Já bych zatím dal 8/10, s tím, že jestli vyjde patch bylo by to 9/10
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 10:02:32
avatar
neí někdo jestli je to vada crysis 2 že se mi když hraju 2 hodiny hra zafreezne na několik sekund a ještě chvíli potom jsou problémy s frameratem? mám Q6600 HD5770 1GB(střední nastavení grafiky) 4GB RAM a jedu na win7 32bit
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 11:07:40

nevím, možná špatná správa paměti, kdy ve 32bit systému se ti zahltí RAM, jelikož hra nevyužije plných 4GB RAM. Ale to střílim od boku
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 12:24:48

jj 32bit neobsáhne celých 4GB, je to tuším 3,2GB. Taky je důležité co má všechno načtené do paměti. Je takový zlozvyk mít na liště dole vyhozeno řadu ikonek. Vypadá to hezky, ale zabírá to hodně paměti. Kterou musí systém obnovovat, tuším co 100ms. Různé MP3 přehrávače, Java, MS Office... Já to všechno vypínám.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 12:59:27

JJ. Je to 3.2 GB. A to ešte závisí od ďalších komponentov v PC. Napríklad odkedy som kúpil novú zvukovku od Creative, tak namiesto 3.2 som videl iba 3 GB. A tiež keď som mal kombináciu pamätí 2x2 GB a 512x512 MB v dual channel, xp-cko videlo iba 2GB RAM. Po tom ako som to neskôr upravil na 2x2 GB a 1x1 GB v dual channel, videlo XPcko opäť 3GB RAM. Teraz keď mám 64bit Vistu podobné problémy riešiť našťastie nemusím.
Shania [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 10:08:18

Nejdůležitější je, že hra 90% uživatelům jede dobře bez toho, aby museli řešit nějaké šílené nastavovaní, hledat co ubrat atd. Tohle je podle mě největší plus této hry a doteď vyšlo naprosté minimum her, co by tohle dokázali a při tom vypadali takhle dobře.
TomTom22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - už troška lúzrovstvo 2011-03-31 10:50:18

na tomto webe sa snáď nenájde článok, v ktorom by za všetko nemohla nvidia... ak existuje web, ktorý dokáže urobiť z komára somára len za účelom, aby sa až psychopaticky navážal do tejto spoločnosti, tak je to tento.. je mi zle z toho.. recenzie som si tu predtým rád čítaval, rád som tento web navštevoval, ale toto čo sa tu robí už prerastá do istej chronickej nenávisti?!... Pomaly tu autor článkov nájde aj škandalóznu spojitosť medzi globálnym oteplovaním a čipom Fermi... Nechápem jednoducho.. Už keď som vstupoval do tohto článku som si v duchu vsadil svoj život na to, že zas tu autor bude riešiť aj veľmi, veľmi "zlú" nvidiu.. a vidíte, stalé žijem..

Do budúcnosti Vám teda prajem veľmi veľa SKUTOČNÝCH profesionálnych článkov na úrovni a trošku pohody snáď...
Kira Om [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 13:40:14
avatar
Na konkurenčnom webe som našiel toto:

"Crytek na něm (DX11 PATCH)prý usilovně pracuje, ale podle posledních informací to vypadá, že se ho jen tak nedočkáme. Alespoň s tím přišel portál Eurogamer.

Ten totiž nedávno mluvil s anonymním, prý dobře informovaným zdrojem, podle nějž se na DirectX 11 patchi dělá od listopadu minulého roku a ještě tak dva, tři měsíce práce na něm potrvají."

Takže pre fajšmekrov grafiky je to asi dobrá správa
tycho1979 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 14:53:02
avatar
Tak to hraju zatim asi 4 hodiny a můžu říct, že i po hratelnostní stránce to neni nic moc. Přijdu do lokace vystřílim nepřátele a jdu dál. Naposledy sem se projel v transportéru a byla to docela nuda. Grafika je slušná, ale s otevřenou pusou na to nezírám. Pro mě zatim zklamání na celé čáře. Snad se to ještě trochu rozjede.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 16:20:34
avatar
Jakou obtiznost hrajes? Na nejlehci to nuda byva.
tycho1979 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 17:17:59
avatar
Hraju na Normal. Zatim se pořád ženu za tim operátorem co mě navádí. Teď má bejt v bytě od přítelkyně. Snad se ten děj rozjede. Stejně to dohraju, tak pak můžu dát vědět, jaký to bylo jako celek.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 17:27:38
avatar
Taky jsem si zalozil profil na normal, ale nemel jsem moc cas. Dej kdyztak vedet dojmy. Nevim jak se k tomu ted dostanu.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 18:34:02
avatar
Ono to není nijak složité, rozehrál jsem to na tu "ultramega-nikdo by to neměl hrát" .... tak to mají popsané v menu. Díky tupcům protivníkům je to velmi snadné.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 16:11:35

DD, dej Crysis 2 šanci a koukej přinést nějaké dojmy a grafice klidně nalož, zaslouží si to ...

Edit: Stejně to budeš pařit v eyefinity, takže nakonec bud rád, že to je jen v dx9.
V dx11 by to nemuselo být hratelné na maximální detaily
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 20:10:23

No mě tam štve ta blbá ud (umělá demence) zajímalo by mě, jestli se vám taky stalo, že se vojáci odpálili granátem
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-31 20:26:06

Jo asi tak ,relativne slabsia graficka stranka hry sa da odpustit ale dementnost NPC nie. Povodny FAR CRY bol lepsi.C2 som dohral cisto len preto,ze som cakal ako bude gradovat kvalita UD Ale houby houdy zlata rybko akvarium nebolo. Tym co to kupili dakujem za podporu EA manazerov.Crysis 3 nebude.
Edit: a moznoze namiesto DX11 packu vydaju AI pack :-)
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Suicide tendences 2011-04-01 08:03:31

Jo, to se mi stalo hned na začátku hry. Nepřítel byl zalezlej za zábranou, hodil granát pod sebe a BUM - odplachtil do dáli Pak sem ještě vysloveně překvapil grupu vojáků - první na mě vyběhl zpoza rohu, já ho sejmul, za rohem čekal druhej, kterýho sem taky vykropil, a třetí na mě jen čuměl, zatímco sem dokončoval přebíjení.

Na C2 mě nejvíc štve to vození za ručičku. Jako co to je za pikačovinu, že vylezu na střechu a oblek mi řekne, že jsou k dispozici taktický možnosti, na to bych měl snad přijít sám, ne? Stejně je nejjednodušší to prostě vystřílet Jednička mě nutila taktizovat, protože armor mód byl zapnutej neustále a když došla energie (tj. po pár zásazích), tak kulky SAKRA bolely. Tady v klidu chodim bez něj a akorát na čelní útoky v sovětskym URRÁÁ stylu ho zapínám. Naopak co se mi líbí jsou funkce obleku na klávesnici - v jedničce mě myšopřepínání trochu iritovalo. A to hraju na stejnou obtížnost jako jedna - tj normál. Možná budu muset přitvrdit.
FRANTIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - opravdu jde o textury?? 2011-04-01 09:40:33

Když to tak vemu kolem a kolem, Crysis2 se spíš povedl, než nepovedl.Ano nemá detaily jako jednička - i když to je diskutabilní.Jde taky o to, že tady aspoň vývojáři dokázali, že i na nevýkonném hw XBOX,PS3 jde naprogramovat a odladit plynulá hra, když se chce!! Naprat superdetailní textury to umí každý, ale kdo má na to, aby nakoupil luxus hw (hlavně grafiku) a ještě nemá jistotu, že to bude plynulé?? Optimalizace o tom to je.Kdo prostě umí ten umí. A pohodlí hraní her na konzoli to je zas o něčem jiném.Vyvalit se na gauči vzít do ruky ovladač a pobavit se rychle, bez dlouhého čekání.O tom konzole jsou - zábava....A kdo je fajnšmekr tak holt nalejt několik desítek tisíc do výkoného PC vs 6 táců za konzoli.I tady je rozdíl a velký...Proč je tak úspěšná Nintendo WII? Mno nejde tady o detaily ale o zábavu, kdo chce víc a nebo maximum kvality musí za to zaplatit a to ještě s nejistým výsledkem - jak mi ta hra na PC pojede??...
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-01 13:01:20
avatar
ufuf, já teda nestačím zírat, klk lidí si na webu zaměřeným na technologický novinky, vlastně pochvaluje zabržděnej vývoj, v tomhle případě co se týče grafiky a využití dx! však s tímhle přístupem bysme teď hráli na čem?? na psacím stroji v tomto případě je správný bejt na vývojáře nasr*nej. už jen kvůli jejich nesplněnejm slibům. někdo prostě vždycky musí bejt první a posunout to dál. tady je jasně vidět, že nadšení, který měli při vývoji c1, vystřídala u tvorby c2 vidina (potřeba? tučnýho zisku
SparK2SplinteR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DirectX11 patch potvrdené! 2011-04-10 08:03:53

Na mycrysis.com sa oficiálne potvrdilo že bude DirectX11 patch pre Crysis 2. Zmysle oznámenia DirectX11 podpory, podľa všetkého chcú vylisovať najviac z technologických možností Crysis 2. Dátum vydania sa zaťial nebola zverejnená. Samozrejme musím dodať, že pri takej hre, ktorá bola od začiatku vyvíjaná na DirectX9, bude taký ciel ťažko realizovateľný nonsens.
Zdroj: Odkaz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 202x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 149x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 811x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1145x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1463x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1311x
Komentářů: 6