Crytek se snaží rozptýlit obavy o technologickou úroveň nového Crysis2 …
Protože vydavatel nutní Crytek prezentovat nový Crysis hlavně pro konzole na kterých se vydělá díky vyšší ceně her více, byť je prezentována v rádoby konzolových ukázkách PC verze, protože konzolový Crysis bude vypadat proti PC verzi hodně nuzně, Crytek vypustil i pár informací o Crysis2 pro PC a jeho technologických novinkách.
Konzolové verze nabídnou hru proti PC jen v nízkých detailech bez mnoha pokročilých efektů a pouze v nízkém rozlišení 1280x720 (720p) a to při maximálně 30FPS. Ve stejné kvalitě si to můžete pustit i na několik let starém PC nebo na PC s hodně levnou současnou grafikou a pořád budete mít lepší kvalitu textur a dalších věcí. Panovaly tedy obavy, jak chce Crytek udělat hru ve 120Hz 3D technologii, když se musí grafika renderovat dvakrát. Crytek tvrdí, že to u své hry vyřešil. Místo dvojitého renderování, a tedy polovičního počtu FPS, se druhý obraz pro druhé oko jen klonuje. Díky tomu tedy počet FPS neklesá a na grafiku nejsou kladeny žádné speciální nároky. Samozřejmě funguje to na všech platformách i grafikách a 120Hz LCD. Nejste odkázání na nákup HW určité značky a doufat, že pro to odladí ovladače. Tento 3D systém se týká jak konzolí, tak PC.
CryEngine3 použitý pro Crysis2 umí jak DX9, tak DX10, ale vrcholem na PC bude DirectX11 včetně Tessellace. Crysis2 také využije všechny novinky, které DX11 přináší, včetně částicových efektů a vylepšeného stínování. PC verze také bude mít na rozdíl od konzolových, podporu vysokého AA a mnohem vyšší rozlišení textur + samozřejmě navíc hromadu moderních lépe vypadajících efektů. Nicméně nečekejte tolik. Crysis2 není nativní DX11 hrou, stále staví na DX9 s rozšířením DX11, tedy obdoba všech současných her, které DX11 využívají. Nečekejte žádné masivní nasazení Tessellace.
Navzdory účelovým marketingovým polopravdám a lžím o schopnosti hlavně současných NVIDIA GTX 400 grafik a jejich potenciálu pro náročnou tessellaci, nemají současné grafiky potřebný výkon a žádnou náročnější, než aktuálně se občas objevující se základní tessellaci, ve skutečných hrách nezvládnou!!! ATI Radeon HD 5000 i NVIDIA GTX 400 grafiky jsou pro DX11 hry s tessellací použitelné úplně stejně, co je hratelné na jednom, bude hratelné za stejné ceny i na druhém, a co ne tak ne. Stačí se podívat na Metro 2033 nebo Stalker, kde žádná jednojádrová grafika nedá tu hru na plné detaily s AA/AF a Tessellací hratelně ve vyšším rozlišení. Jediná grafika, která zvládne naplno současné hry včetně Tessellace a má naději utáhnout i o něco náročnější, je ATI Radeon HD 5970. A kdyby se náročnost Tessellace ve hrách zvýšila a začalo se tessellací dělat mnohem víc objektů ve hrách, tak nemají současné grafické karty žádnou šanci to výkonově utáhnout. Nevěřte umělým benchmarkům typu Stone, či Unigine. Technologie Tessellace, není ve hře sama a to, co prezentují ty „benchmarky“ je pouze technologické demo dané technologie a nikoliv skutečný test při nasazení této technologie ve hrách. A už vůbec ne test a ukázka použitelného výkonu grafických karet pro herní použití technologie zvané tessellace. Herní vývojáři samozřejmě náročnější tessellaci hned tak používat nezačnou, takže to dokonce ani nemusíte řešit a Crysis2 nebude v tomto ohledu výjimkou.
Jak jistě už také někteří víte, Cryengine3 obsahuje i vlastní fyzikální desktrukční systém, i pokročilou AI. Vše ale bude hnáno přes CPU, kde Crytek tvrdí, že všechno je důkladně multijádrově a paralelně optimalizováno a hra prý dokáže využít až 8 jader procesoru. To samozřejmě s nástupem 6 jádrových CPU a v příštím roce už 8 jádrových, je vítáno.
Pokud jsme tedy měli obavy, že Crysis 2 nebude kvůli na konzole orientovanému marketingu EA, ta správná technologická pecka, která nastaví novou laťku všem, zdá se, že naše obavy nejsou na místě. PC verze bude pořádná výzva pro naše PC. Stejně jako u prvního dílu si ve středních detailech zahraje v podstatě každý, ale naplno se vším všudy? Na to budete potřebovat opravdu silné železo. A tak to má být.
já taky ne...navíc jaká to pak bude nadčasová hra (a pravej nástupce Far Cry a Crysisu), když tam nebude taková tesselace a všecky možný efekty, že s tim při nastavení na max bude i HD 5970 mít problémy?
Panovaly tedy obavy, jak chce Crytek udělat hru ve 120Hz 3D technologii, když se musí grafika referovat dvakrát.
nemělo by tam spíš být renderovat dvakrát?
Renderovat 2x neni nutný, metoda kopírování obrazu je dost vychytralá, navíc funguje stejně dobře jako první možnost. Tady je vidět že se Crytek snaží udržet grafickou vyspělost za každou cenu.
Tak to 3D ma sklamalo. Vy si myslite, ze obidvoma ocami vidite rovnakty obraz iba posunuty? Uhly su kde ? Nie nesuhlasim s klonovanim. To tu bude uplne rovnaka situacia ako s AVATAROM. Kde AVATAR sposobil 3d sialenstvo a potom to v zapati ubili konvertovane sracky typu Alenka v risi divov alebo Suboj titanom (kvazy 3D).
A kvoli tomuto kvazi 3D marketingu su tu tie upozornenia v pouzivani 3D, ze vas z toho moze boliet hlava.
Ale to ze to neni od zaciatku tocene/renderovane ako 3D, ale je to az PREGRCANE sa nedozviete v ziadnom kino programe :-) .
Ved aj stary interlaced 3D vhs/dvd format vyzera uzasne. Pretoze s to natacali ako 3D.
Ak chcete taketo 3D klonovanie tak na to vam staci jeden filter nainstalovat !
Bolení hlavy problém neni, nárust dioptrií a očních vad působením nepřirozeného způsobu vnímání už problém bude. Neprojeví se to ale dřív než za pár let (až desítek let) a pak to nejspíš ani nikdo nebude spojovat s 3D.
Ono ostatně lidstvo trpí zhoršením zraku obecně, tak je otázkou jak moc to může ještě škodit.
Klonované 3D je samozřejmě blbost, neni to pak 3D.
a proč by obraz měl bejt jenom posunutej (tim myslim všude stejně)? Tam byla jen řeč o tom, že se to už konečně nebude renderovat 2×. Stejně to ale muže bejt zařízený tak, že se vzdálenější objekty budou rozebíhat víc...
sem moc zvedav, s cim se vytahnou. 2004 vyslo far cry, 2007 crysis, ve svy dobe pecky. ted 2011 crysis 2, neverim, ze to bude dalsi velke zlepseni. nez melo vyjit crysis tak taky placali kecy o tom, jak to nejlip pojede na 4jadru a 64bit windows.
ja sem narazel hlavne na tech. vyvoj her. 99 half life, 2004 half 2, pak uz jen epizody. za 5 let super pokrok tenkrat, ted mame 2010 a co se od ty doby stalo (2004), nic moc - myslim ted valve a jejich hry. to samy crytech, od far cry jim stacilo 3 a pul roku, aby vyslo crysis. a ted?? za dalsiho 3 a pul vyjde crysis 2, ale graficky vylepseni budou asi jen v ramci pokroku, nebo jak se to rika.
ano, ale v než tahle hra výjde Intel už určitě výdá aspoň trochu dostupné x6 , x8 ... Sandy bridge procesory. Jinak by určitě ztratil trochu na oblíbenosti
V Intelu viděli Pyšnou princeznu a drží se výroku Kopeckého, který na poznámku, že lidé při PLACENÍ velkých daní remcají odpověděl "AŤ REMCAJ, ALE AŤ PLATÍ!!!"
I přes to všechno konzole trochu ovlivní pc verzi, podívejte se na zaměřovač třeba u brokovnice atd. přijde mě zbytečně velkej aby se i na gamepadu člověk trefil,ovšem u fps to ovlivnění konzolema není skoro vidět horší je to u jiných her typu Mafia 2 atd..
Sám jsem na crysis 2 zvědav a jeho porovnání mezi jednotlivýma verzema, snad jediná hra kde byly drastický rozdíly mezi pc a konzolovou verzí je Metro 2033 tak jsem zvědav jestli to u crysis 2 bude stejný.
"Kolo" u brokovnice reprezentuje přibližnou oblast rozptylu broků. Ve hrách, kde se "nasazuje na rameno" před střelbou, můžeme zase vidět hledí kruhového typu.Odkaz Rozhodně to tedy není jen proto, aby se člověk trefil.
možná, možná ne, nemá k tomu moc důvod, funguje to jak má s výkonem a efektivitou vzhledem k parametrům jádra lepší, než u konkurence. A pro současné hry nic lepšího nepotřebuje. Ale je to možné, záleží jak moc novinek bude vylepšené 40nm jádro obsahovat a zda vůbec. Všechny hlavní novinky si AMD nechává až pro novou architekturu a 28nm ...
psal jsem v článích nedávno, že něco podobného se šušká, ale nic konkétního nevím ... záleží na tom, co ATI bude v říjnu uvádět na trh, tak to co to nahrazuje, to zlevní ;)
..je pěkně starej vynález. Uměl ho už Radeon 9800 Pro. Dalo se to použít už v té době a stejně omezeně jako dneska. Problém neni ani tak v tom, že karty nemají dostatečný výkon, jako spíš v tom, že ten výkon neni patřičně směrován.
Aby tesselace fungovala dobře, musí být karta s tímhle už přímo designovaná, ne jen upravená, jako ty dnešní.
Možná by bylo jednodušší vyrobit chip přímo na tesselaci a pak to grafiku nechat jen renderovat.
S tou prehnanou narocnostou Crysis 2 by som si nebol tak isty lebo v oficialnych interview sa uvadza ze bude mat nizsiu narocnost ako jednotka a z toho mi vyplyva ze ked hram vsetko full s 5870 s 30 fps tak v dvojke budem mat viac ako 30. Prijde mi to divne ale tak ked ma mat nizsiu narocnost tak ako inak si to mam vysvetlit.
Já se zatím moc k tomu vyjadřovat nechci těch různých spekulací jsem již přečetl haldu.Tak že až bude v nějaké podobě mezi smrtelníky a já ji budu mít nainstalovanou pak se k tomu vyjádřím.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!