CRYTEK konečně přiznal problémy - studio má být ale zachráněno a vývoj her běží dál Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 28 červenec 2014
altO problémech CRYTEKu, které studio popíralo, jsme vás informovali. Máme zde další vývoj.

 

 

 

V minulých týdnech se dostaly na světlo velké problémy, které postihly studio CRYTEK. To je sice opakovaně vyvracelo, ale jak už to tak bývá, problémy se ukázaly jako velmi reálné. Studio se dostalo do vážných finančních potíží, za které vděčí hlavně neuvážené expanzi a ústupkům od herně i technologicky kvalitních her pro PC směrem ke konzolím. Poslední čistě konzolový titul byl totální propadák, stejně jako MMOFPS střílečka. Ve firmě nyní běží vývoj několika velkých her včetně nového Homefrontu, který byl poznamenán přerušením prací, protože vývojáři nedostali zaplaceno.

Každopádně nyní CRYTEK přišel s oficiálním vyjádřením, ve kterém finanční problémy skutečně přiznává. Mohou za to prý náklady a nároky na transformaci firmy, která roste a mění se z vývojářského studia na vydavatele. V tuto chvíli by ale již měl být kapitál na další pokračování a budoucnost celé společnosti zajištěn a vedení firmy se zároveň omlouvá, ale k situaci ve firmě se dále nechce veřejně vyjadřovat. Každopádně vývoj všech her v tuto chvíli opět běží a firma přislíbila další zprávy o jejich hrách i technologiích a děkuje všem herním fandům za podporu.

Upřímně řečeno problémy CRYTEKu jsou zcela pochopitelné. Marketingem podporovaná zdánlivě úspěšná, ve skutečnosti však úplně zbytečná konzolová platforma je pastí na peníze vývojářů i hráčů. V podstatě nikomu kromě pár šťastlivců a hlavně tvůrcům SONY a MICROSOFTu, se nevyplatí. Přesto to CRYTEK samozřejmě zkusil a neuspěl. Stejně tak sázka na notně přebujelé MMOFPS se nevyplatilo. Naopak CRYTEK polevil na poli vývoje herní série CRYSIS a to herně i technologicky. Zkrátka kvality, které měly první tituly CRYTEKu, kdy dodnes je první CRYSIS herní i technologický etalon, posledním titulům CRYTEKu chybí. Bylo by fajn, kdyby se firma opět začala soustředit na posun technologické kvality her a k tomu odpovídající hratelnost.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marathon od Bungie/SONY představen – nový „Concord“?
Marathon od Bungie/SONY představen – nový „Concord“?Čtvrtek, 17 duben 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 430x
Komentářů: 0
Baldur’s Gate 3 se loučí! Poslední aktualizace a konec!
Baldur’s Gate 3 se loučí! Poslední aktualizace a konec!Úterý, 15 duben 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1251x
Komentářů: 2
Forever Skies – survival inspirovaný Subnauticou ve verzi 1.0
Forever Skies – survival inspirovaný Subnauticou ve verzi 1.0Pondělí, 14 duben 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1865x
Komentářů: 0
Commandos: Origins vychází. Herně OK, technicky nedotažené
Commandos: Origins vychází. Herně OK, technicky nedotaženéČtvrtek, 10 duben 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1075x
Komentářů: 0
The Outer Worlds 2 v herní ukázce!
The Outer Worlds 2 v herní ukázce!Středa, 09 duben 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1317x
Komentářů: 1
Tron: Ares – ukázka z nového filmového pokusu
Tron: Ares – ukázka z nového filmového pokusuÚterý, 08 duben 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1634x
Komentářů: 1