Společnost Crytek uznala, že Crysis2 je pro mnoho hráčů právem zklamání.
Jen dva dny poté, co jsem na toto téma hovořil v nedávném článku, společnost Crytek přiznala, že v případě druhého Crysis, zvolený přístup multiplatformního vývoje, se trochu obrátil proti nim. Zaobaleně tak Crytek přiznává, že u Crysis2 nedostál svým slibům a nemohl tak naplnit očekávání, která v hráčích před vydáním živil.
První díl byl dělán jen a pouze na PC. A Crytek hodně mluvil o náročnosti a o technologické pokročilosti hry. Mnoho hráčů tak ze hry mělo skoro hrůzu, že si to na svých PC nezahrají. Jenže tak nějak Crytek zapomněl říci, že když jste snížili detaily na střední úroveň, pořád hra vypadala o třídu lépe, než cokoliv jiného, ale běžela bez problémů i na průměrných strojích před 3 lety. Osobně ale za největší problém prvního dílu považuji to, že po měsících mediální masáže a tedy vytvoření skutečně velké nedočkavosti, si nechal Crytek hru skoro měsíc před vydáním ukrást a měsíc mu trvalo, než ji oficiálně vydal. Samozřejmě spousta natěšených potencionálních hráčů nevydržela a hru si stáhla a několikrát dohrála, než Crytek konečně Crysis vydal.
U druhého dílu chtěl Crytek a vydavatel EA samozřejmě prodat trochu více. A tak hru připravili pro konzole a tomu podřídili i marketing. A dopadlo to, jak to dopadlo. PC hráči jsou bez výjimky nenadšeni, protože Crysis2 bohužel herně pochytil hodně konzolových negativních prvků a technicky nedosahuje Crysis2 technologické úrovně prvního dílu ani náhodou. I přístup k dodatečnému napravení situace a vydání hry na PC v podobě, ve které měla být rovnou, tedy s DX11 a všemi technologickými náležitostmi, které měly z Crysis2 udělat nový technologický etalon, není zrovna ukázkový.
Vydání DX11 a pořádných textur se hodně protáhlo a hra je dnes téměř mimo zájem. Tolik propagovaný MP v podstatě nikdo nehraje a SP mají všichni (skoro) dávno dohraný. Je tedy minimálně dobře, že Crytek dobře ví, že skoro celý jeho přístup kolem Crysis2, byl prostě blbě. A osobně, podle prodejních čísel, si ani nemyslím, že by se Crysis2 nakonec prodával nějak výrazně lépe než Crysis1 určený pouze pro PC. Takže kvůli konzolím Crytek vlastně zkazil celou hru a zkazil si svou pověst technologického herního inovátora, protože když předchůdce vydáte v DX10 s hromadou do té doby nepoužitých technologií a druhý díl jen v DX9 s jen zlomkem technologické kvality prvního dílu, nejste žádný technologicky inovátor. Asi už si uvědomil, že kdyby se vykašlal na technologicky zastaralé konzole, které už v době svého vydání nebyly schopny rozchodit na slušnou úroveň ani první Crysis, a udělal Crysis2 opět jako technologický etalon primárně pro PC, byla by hra lepší. A následný port pro konzole by už nic nezkazil, protože by kvality vlastní hry nijak neovlivnil. Jenže Crytek to udělal naopak. Takhle je Crysis2 jen portem z konzolí a dopadlo to prostě strašně.
Aktuálně se alespoň může začít Crysis2 trochu používat pro testy současného HW, protože jak bylo slíbeno, vyšel dnes jednak patch 1.9 přinášející DX11 a řadu technologií s tím spojených. A také se objevil velký balíček s HD texturami do hry. Vše již oficiálně. Tak lepší teď, než nikdy.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|