Výrazné přepracování některých mechanik, nový obsah, technické změny a vylepšení. Jak to šlape?
Že vydání hry bylo nezvládnuté, přiznává dnes i CD Projekt, ale nikdo odpovědný za to nebyl potrestán, nejvíce za to trpí vývojáři hry, kterým vedení CD projektu zkazilo výsledky jejich práce a snažení. A ti na tom stejně vydělali. Jejich trapné omluvy jsou jen proto, aby je nežalovali investoři, kteří by při vydání hotového produktu mohli vydělat víc.
V naší recenzi Cyberpunk 2077 jsem jasně psal, že hra obsahuje obrovské množství očividných nedodělků, naprosto zásadních chyb a problémů a že ani při plném vývoji nebude hotová dříve, než v roce 2022, ne-li v roce 2023. Připomínám, že hra vyšla v tom šíleném stavu 10.12.2020:
V roce 2021 tvůrci sice vypustili pár vylepšení a oprav, ale nepřišli s ničím zásadním, nic co by skutečně hru zlepšilo a opravilo. Skutečná next gen verze pro konzole stále nebyla, PC verze byla zatížena stále enormním množstvím chyb. Tvůrci ale také k nelibosti všech odložili a změnily plány a hra tak zůstala i rok po svém vydání v nedůstojném stavu. Najali však i část lidí z modderské komunity a začalo se pracovat na verzi Update 1.5, která měla být prakticky restartem hry. A do značné míry jím je, ale ne zcela …
UPDATE 1.5 je více než patch
Je to v mnoha směrech přepracovaná verze hry. Pro konzole jde o skutečnou NEXT gen verzi, kdy na PS5 a Xbox X si tak můžete užít skutečně hru v pokročilé verzi, ne emulovanou verzi pro staré generace. Nicméně nás hlavně zajímavá PC verze a fakt, že hra doznala značných technických a obsahových změn.
Jednou z velkých změn je přepracování chování AI všech postav, přepracování fyzikálního modelu aut, přepracování a změna systémů vykreslování objektů. Konečně tak bylo odstraněno z velké části doskakování postav aut atd. a jejich mizení, když jste se ohlédli apod. Jízdní model aut atd. je jiný, jsou hmotnější, i když stále dokáží „létat“. Změnil se i design některých modelů.
Zcela přepracovaný byl systém perků, kdy jak mnozí víte, velká část byla k ničemu nebo rovnou vůbec nefungovala. Nyní tak část stromu zmizela a vše bylo přepracováno. Včetně příchodu zcela nových schopností. Přepracován byl také systém výbavy, zejména oblečení. Hra byla celkově rebalancována, loot systém prošel výraznými změnami. Stejně tak jsou zde změny v komunikaci se zadavateli úkolů.
Přibyl také nový obsah, zcela nové rozhovory se známými postavami, které mají rozšiřovat hloubku interakcí. Máme zde i nové zbraně, velmi zajímavým přídavkem je možnost několika nových apartmánů a konečně také jednouchá a přístupná kompletní změna vizuálu postavy v zrcadle apod. Přibyly prý také nějaké nové postavy a interakce. Opravena také byla prý obrovská spousta bugů a chyb.
A jaká je realita?
Já i další jsme již měli čas chvilku novou verzi hry vyzkoušet. První dojmy jsou takové, že některé ty herní změny jsou výrazné. Nás ale zajímají hlavně ty technické věci, kdy ta hra prostě nefungovala dobře. Musím říci, že doskakování textur, postav atd. je výrazně minimalizováno, chování AI je také lepší, ovšem stále jsou zde problémy s věcmi, jako že v prostoru zůstávají zbytky aut, AI stupidně reaguje na kolize atd. Hra sice také dostala další obsah, ale ani zdaleka to nevyplňuje všechny ty očividné nedodělky. Někteří hlásí problémy se stabilitou hry, což CDP nakonec oficiálně potvrdil a přichystal malou opravu.
Výkon hry na GPU se nezměnil, nejzajímavější bude pro některé implementace AMD FSR, které je přeci jen smysluplnější pro většinu lidí, kteří podobnou technologii musí využít, než NVIDIA DLSS, protože na rozdíl od něj FSR funguje i na starších slabších kartách, kde má tahle technologie skutečný smysl a přínos dnes. Takže pro některé bude tahle verze dosti výrazným zlepšením.
Na rovinu, UPDATE 1.5 je naprosté minimum, něco, co zde mělo být krátce po vydání hry, tedy nejpozději před rokem. V tuto chvíli je to stále málo na to, aby skutečně zásadně zlepšilo hru, napravilo reputaci a dostalo hru do stavu, tak jak nám byla slibována. Na druhou stranu, pokud je to začátek a další podobné velké UPDATE budou s větší rychlostí vydávány, pak bych byl výrazně optimističtější. Nicméně musím zkritizovat načasování.
Chápu, že to vydání prostě tak vyšlo, jelikož dříve to nestíhali. Ale vydat v této době UPDATE, který je prvním významným zlepšením a prakticky restartem upadající hry, zejména na konzolích? Dne 4.2. vyšlo Dying Light 2, následované 17.2. vydáním pecky Total War Warhammer III. A hned 18.2., zatím bohužel jen na PlayStation, vyšel kandidát na hru roku (pokud by vyšla i na PC) Horizon Forbidden West. A následovat bude už 25.2. vydání vele-očekávaného RPG Elden Ring … a do toho nám 15.2.2022 CD Projekt servíruje zásadní update pro Cyberpunk 2077 … jinak normální?
Horší načasování si už vybrat nemohli. Kromě nás, kteří to kvůli své „práci“ vyzkoušeli, to nikdo teď hrát prostě nebude, je tu plno nových zásadních her a pozornost všech hráčů je jinde. Nemělo smysl tohle teď vydávat. Zpoždění to stejně nedohoní a je toho pořád málo a pořád tam jsou zjevné chyby a nedostatky.
Takže za mě je to spíše další částečné selhání CD Projektu. I když pokud bylo cílem vydat tenhle velký UPDATE tak, aby si toho skoro nikdo nevšiml a nikdo neměl čas to zkoušet, pak to úspěch je. Ano, vylepšení hry jsou fajn, ale je toho pořád málo. A především to načasování je hloupé a u CDP mají přeci vědět, co se děje a kdy to má smysl vydávat. Doufejme, že tohle je jen taková jednohubka, a příště toho bude podstatně víc a v lepší čas …
Vylepšení tam vidět jdou, ale fyzika u vozidel je pořád rozbitá, někdy funguje a někdy ne jako by auta měly hmotnosti papirovych krabic..
Je tam ještě spousta věcí co by se měla předělat či vyladit..
Hlavně dodělat zajimavějši augmentace a jejich vliv na hratelnost už i Deus ex byl vtomto vic cyberpunk
Mě to předloni až tak rozbité nepřišlo (vybavuji si hlavně teleportující se benga, nezajímavé zlepšování postavy a děsné řízení aut). Ale na "replay" si stejně počkám ještě pár patchů.
Myslim, ze spolocnost bola celkom slusne potrestana. Jednak tym, ze museli vracat peniaze za konzolove verzie, potom poklesom hodnoty akcii a ak sa nemylim tak tam boli aj nejake mimosudne vyrovnania s akcionarmi.
A ta vytka k nacasovaniu je prosim pekne co za hovadina? Aktualizacie maju vychadzat hned ako su hotove a poriadne otestovane. Ci to mam cakat pol roka, kym nebude ziadna hra v ocakavani? WTF?
p.s. Vy nepoznate zakladne pravidlo zurnalistiky, ze ak je v nadpise otazka, tak odpoved je automaticky "nie"?
já stále čekám na zahrání si, vypadá to tak ještě na další rok .
BTW už je použitelné RT na AMD? (klidně s mírným FSR). Mám RX6800. Zajímá mě prakticky, ne teoretické kecy, nejlépe někdo kdo to opravdu zkoušel na tomto patchi (1.5) na něčem hodně podobném (třeba 6800XT)
btw
Citace:
to nikdo teď hrát prostě nebude, je tu plno nových zásadních her a pozornost všech hráčů je jinde.
- tohle platí jen pokud jste "fashion victim" - bezduchá přiblbá schránka musící mít všechno ihned i za cenu, že si pokazíte zážitek, jen proto, že je to zrovna "in".
Jsou lidé jako já, kteří si na bezproblémové zahrání dodělané hry prostě počkají, dostanu tak mnohem lepší zážitek, než někdo kdo to musel mít day 1 a navíc za zlomek ceny.
Zdravím, s moji 6900xt hraji ve 2k s RT a FSR na ultra quality cca 60-80 FPS dle scény. Nastavení viz screen, to FSR je určitě vidět i na tu ultra kvalitu, mám to natrénované bez FSR. Otázkou opravdu je, jestli to RT za ten propad i tak stojí či né no, myslím že ani ne.
Ahoj, jen pro srovnání:
RTX 3080Ti
Rozlišení 3440x1440
Patch 1.5
Nastavení max, vypnutá chromatická aberace a filmové zrno, motionblur nízké, RT komplet psycho, DLSS 2.3.7 na kvalitu.
FPS 50-70
Raytracing rozhodně stojí za to! Někdy se jen tak procházím po Night city a kochám se.
Nový patch sebral asi 10FPS, ale rozšířil RT.
tak jsem udělal podobné zhodnocení ale klasické 2k rozlišení a FPS 48-60, jako jo je to hratelné, grafika je samozřejmě lepší. Ale RT jsem nastavil na střední, jinak to šlo až k 40 FPS což nepovažuji za hratelné a je tam vyšší frametime.
dík a plusy všem. To potvrhzuje, že Radeony RT umí když se to nakonec zoptimalizuje i pro ně. Jakože performance hit je stále brutální, ale na Nvidii též. Jde o to, že v budoucnu to nebude rozdíl
Zkusil jsem ted dat vetsi budget na spotrebu, asi cca 310w a jadro na 2600Mhz a fps se zvedly, nevim o kolik procent ale jednotky FPS tam urcite jsou. Nemam cas delat presne srovnani ale zvednout se to da. Jinak zatim s gpu spokojenst no, opravdu ale zalezi jak je hra optimalizovana no. Ted to jedu na ultra quality fsr a to uz se hrat opravdu s RT da hezky
A CPU mám Ryzen 9 5900X odemčený na 180W . V některých testech v AIDA64 je i 25% nad referencí a vyrovná v multicoru 3950X.
Neznám highend sestavu, která má ve špičce 420W.
Teď hraju na jiném počítači kde mám jen GTX 1660Ti Metro v RT přes GeForce Now se spotřebou méně než 50W
Tak nevím teda, ale bez RT mi to FSR moc FPS nepřidá. Na mé 6700XT, když ho mám vypnutý, vše na max mám kolem 120FPS a i když ho zapnu na Ultra výkon, tak je to vyblitý a jen 124 FPS...
S RT vše na max a RT na Psycho jen 48 FPS bez FSR, ale s FSR na Ultra kvalitu kolem 65, tam to asi funguje.
No a pak přišly mraky a bez FSR s RT spadly FPS na 25...
Akorát to FSR i na nejvyšší kvalitu dost rozmazává textury...
Jenže rozdíl s RT a bez je vidět jen, když si člověk udělá screenshoty a přepíná mezi nimi...ve hře ten rozdíl prakticky nepozná...
Co má ale rapidní vliv na kvalitu, tak je Vyostřování FidelityFX, to s toho udělá super High-res textury...to používám u všech her, hlavně v RDR2 to je nutnost...