V sobotu 23.4.2011 se jede další závod ze série šestihodinovek v LFS a opět startujeme.
Minulý závod byl pro mě osobně velkou premiérou. Poprvé jsem jel podobný závod, a bylo to dost divoké. Takže nejdříve takové malé ohlédnutí:
- První závod Fern Bay (rev):
Protože jsem jel poprvé, tak i přes hodně trénování jsem samozřejmě nemohl znát a mít celou hru v ruce. Dnes už bych asi zvolil jiný setup, protože jsem startoval na nejtvrdších pneumatikách R4 v předu a R2 vzadu. Zpomaloval mě zejména můj styl jízdy se 4x4 FXR. Přesto k mému překvapení jsem skončil v kvalifikaci jako nejrychlejší FXR. I když jsem v kvalifikaci pobyl jen krátce, neboť jsem své auto poslal asi 10 minut před koncem na střechu.
Start závodu byl skvělý až do 5-6 zatáčky. Díky dobře zahřátým pneumatikám jsem se brzy prokousal téměř na čelo závodu avšak v páté zatáčce, když jsem se snažil dostat před kolegu (jede v jiném teamu ale také je z DDW), kterému to trochu uklouzlo, tak už tam pro mě nezbylo místo a načal jsem hodiny. Ty díky tomu, že do této situace přijel zbytek startovního pole, jeden z jezdců nárazem do zádi mého vozu dokonal. Takže jsem doháněl z posledního místa.
Závod se vyvíjel i tak celkem dobře, až do zhruba 34 kola, kde jsem nevím jak, hodil auto opět na střechu. Naprosto banální průjezd zatáčkou skončil několika kotrmelci. Bohužel asistenčnímu vozidlu se nepodařilo dostat mé auto na kola, a když se to podařilo, už s tím nešlo jet. Následovat tedy restart do boxů. V té době už to ale znamenalo 2 kola ztráty.
Díky několika výjezdům SC a maximálnímu nasazení se mi podařilo ty dvě kola dohnat. Bohužel nás asi server neměl rád a vykopnul nás zhruba po 4,5 hodiny, takže znova restart a znovu kolo ztráty. I to jsem dokázal dohnat. Konec závodu byl dost hektický a nakonec z toho v cíly bylo 9 místo. Bohužel následovalo několik penalizací a poměrně přísných odečtů 15 bodů za několik sporných situací. Ale beru to jako nováčkovskou daň.
(Fern Bay okruh)
Nicméně jel jsem celých 6 hodin v kuse sám a podařilo se mi docela dobře udržet pozornost. Až tedy na pár ostrých soubojů a 1 vážnější výlet mimo trať, kdy jsem si promýšlel strategii návštěvy boxů a počítal si, kolik musím natankovat, což ale znamenalo ztrátu koncentrace a výlet. Škoda té nehody, kterou opravdu nedokáži vysvětlit, jak se to auto při běžném průjezdu zatáčkou na tu střechu dostalo.
- Druhý závod: ASTON GP (8,8km)
Nemá smysl dlít v minulosti, protože je tu další závod. Tentokrát má trať zcela jiný profil. Z velmi náročného a nebezpečného Fern Bay na Jamajce se přesouváme do Anglie na ASTON GP. 8,8km dlouhý okruh klade důraz hlavně na perfektní setup a seřízení převodovky, protože je velmi rychlý. Běžně se zde dosahuje i s našimi výkonově omezenými auty na sérii GT2 rychlostí kolem 250km/h. Rychlé zatáčky střídají dlouhé úseky na plný plyn a dvě velmi obtížná pomalá místa.
(ASTON GP rev 8,8km)
Opět se účastním s FXR (4x4), které má omezen výkon 23% restriktorem na třídu GT2. Tentokrát už jsem o něco chytřejší ohledně jízdního stylu a možností nastavení setupu, takže pojedu trochu jiným stylem. Do hry opět promluví počasí, protože se jede za oblačnosti a za větru. Ten může foukat z různých směrů od 4-25km/h, což se automaticky generuje a nevíme tedy předem, jaké to bude. Natrénováno nicméně mám ve všech podmínkách a jen doufám, že se vítr strefí do správného směru. Nepříjemné by bylo, kdyby foukalo na cílové rovince do protisměru, což výrazně sníží rychlost FXR proti FRZ autům. Naopak když bude foukat do zad, maximálka se zvýší až na 270km/m, což ale zase je nebezpečné pro brzdění a aerodynamiku do zatáček. Hodně záleží také na zacházení s pneumatikami, které jsou zde velmi limitním faktorem.
Předpokládám, že se zde bude nejčastěji jezdit strategie zhruba každých 18-23 kol do boxů, více při skutečně rychlé jízdě pneumatiky nedají. Strategie paliva je zde méně podstatná. FXR má ale výhodu nižší spotřeby (zhruba 2,75% na kolo (bez větru) proti FZR s 3,4% na kolo. Takže můžeme vzít méně paliva. Obtížný je zde vjezd do boxů, kdy se brzdí z plné rychlosti, takže hrozí při nezvládnutí manévru překročení rychlosti a trest v podobě průjezdu boxy. Ten je zde nepříjemný, protože zastávky jsou velmi dlouhé a sekundy se zde špatně dohánějí – trať je velmi dlouhá a rychlá. Celkem přepokládám, že se během 6 hodin ujede zhruba 120-124 kol, což představuje porci 1050-1090km.
Předjíždět se zde dá celkem dobře, zejména na rovince, kde má první jedoucí auto poněkud nevýhodu, protože se to za ním zavěsí do větrného pytle a díky tomu zvýší svou rychlost. Předjíždět se dá i v rychlých zatáčkách, ale je to velmi nebezpečné, protože díky vysoké rychlosti se v případě střetu můžete velmi snadno dostat do nepojízdného stavu. Předpokládám tedy i nějaké ty výjezdy SC.
Celý závod začíná 23.4.2011 v 17:20, kdy je naplánován start 30 minutové kvalifikace. Závod sám se jede při poměrně skromné účasti (10-11 aut) od 18:00. Opět bude možné sledovat jej online v přímém přenosu s komentářem, avšak opět to bude omezeno na 50 lidí, což je bohužel věc, se kterou nehneme. Využít ale bude možné také Trackeru na serveru ALTP, který zobrazuje online pozice a dění v závodě. Pojede se na serveru ALTP, což je změna proti minulému KXR, který vykazoval problémy s lagy, díky čemuž bylo i pár nehod a také v přímém přenosu to dělalo falešné situace :).
O LFS a prvním závodě
Mé cíle pro tento závod? Být opět nejrychlejší FXR na trati a nejrychlejší dieselové auto na trati :). Snad vydrží připojení a já vydržím 6 hodin držet správné tempo a pokud možno bez válení se na zádech. Samozřejmě jsem vám natočil video, jak se na ASTON trati jede.
(Jedno kolo na ASTON GP REV s FXR AWD (23% res))
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|