Další 6 hodinový závod v LFS s účastí DDWorld - Čeká nás přes 1050km a můžete být u toho! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 23 April 2011
altV sobotu 23.4.2011 se jede další závod ze série šestihodinovek v LFS a opět startujeme.

Minulý závod byl pro mě osobně velkou premiérou. Poprvé jsem jel podobný závod, a bylo to dost divoké. Takže nejdříve takové malé ohlédnutí:

  • První závod Fern Bay (rev):

Protože jsem jel poprvé, tak i přes hodně trénování jsem samozřejmě nemohl znát a mít celou hru v ruce. Dnes už bych asi zvolil jiný setup, protože jsem startoval na nejtvrdších pneumatikách R4 v předu a R2 vzadu. Zpomaloval mě zejména můj styl jízdy se 4x4 FXR. Přesto k mému překvapení jsem skončil v kvalifikaci jako nejrychlejší FXR. I když jsem v kvalifikaci pobyl jen krátce, neboť jsem své auto poslal asi 10 minut před koncem na střechu.


Start závodu byl skvělý až do 5-6 zatáčky. Díky dobře zahřátým pneumatikám jsem se brzy prokousal téměř na čelo závodu avšak v páté zatáčce, když jsem se snažil dostat před kolegu (jede v jiném teamu ale také je z DDW), kterému to trochu uklouzlo, tak už tam pro mě nezbylo místo a načal jsem hodiny. Ty díky tomu, že do této situace přijel zbytek startovního pole, jeden z jezdců nárazem do zádi mého vozu dokonal. Takže jsem doháněl z posledního místa.

Závod se vyvíjel i tak celkem dobře, až do zhruba 34 kola, kde jsem nevím jak, hodil auto opět na střechu. Naprosto banální průjezd zatáčkou skončil několika kotrmelci. Bohužel asistenčnímu vozidlu se nepodařilo dostat mé auto na kola, a když se to podařilo, už s tím nešlo jet. Následovat tedy restart do boxů. V té době už to ale znamenalo 2 kola ztráty.

Díky několika výjezdům SC a maximálnímu nasazení se mi podařilo ty dvě kola dohnat. Bohužel nás asi server neměl rád a vykopnul nás zhruba po 4,5 hodiny, takže znova restart a znovu kolo ztráty. I to jsem dokázal dohnat. Konec závodu byl dost hektický a nakonec z toho v cíly bylo 9 místo. Bohužel následovalo několik penalizací a poměrně přísných odečtů 15 bodů za několik sporných situací. Ale beru to jako nováčkovskou daň.

(Fern Bay okruh)

Nicméně jel jsem celých 6 hodin v kuse sám a podařilo se mi docela dobře udržet pozornost. Až tedy na pár ostrých soubojů a 1 vážnější výlet mimo trať, kdy jsem si promýšlel strategii návštěvy boxů a počítal si, kolik musím natankovat, což ale znamenalo ztrátu koncentrace a výlet. Škoda té nehody, kterou opravdu nedokáži vysvětlit, jak se to auto při běžném průjezdu zatáčkou na tu střechu dostalo.  

  • Druhý závod: ASTON GP (8,8km)

Nemá smysl dlít v minulosti, protože je tu další závod. Tentokrát má trať zcela jiný profil. Z velmi náročného a nebezpečného Fern Bay na Jamajce se přesouváme do Anglie na ASTON GP. 8,8km dlouhý okruh klade důraz hlavně na perfektní setup a seřízení převodovky, protože je velmi rychlý. Běžně se zde dosahuje i s našimi výkonově omezenými auty na sérii GT2 rychlostí kolem 250km/h. Rychlé zatáčky střídají dlouhé úseky na plný plyn a dvě velmi obtížná pomalá místa.

(ASTON GP rev 8,8km)

Opět se účastním s FXR (4x4), které má omezen výkon 23% restriktorem na třídu GT2. Tentokrát už jsem o něco chytřejší ohledně jízdního stylu a možností nastavení setupu, takže pojedu trochu jiným stylem. Do hry opět promluví počasí, protože se jede za oblačnosti a za větru. Ten může foukat z různých směrů od 4-25km/h, což se automaticky generuje a nevíme tedy předem, jaké to bude. Natrénováno nicméně mám ve všech podmínkách a jen doufám, že se vítr strefí do správného směru. Nepříjemné by bylo, kdyby foukalo na cílové rovince do protisměru, což výrazně sníží rychlost FXR proti FRZ autům. Naopak když bude foukat do zad, maximálka se zvýší až na 270km/m, což ale zase je nebezpečné pro brzdění a aerodynamiku do zatáček. Hodně záleží také na zacházení s pneumatikami, které jsou zde velmi limitním faktorem.

Předpokládám, že se zde bude nejčastěji jezdit strategie zhruba každých 18-23 kol do boxů, více při skutečně rychlé jízdě pneumatiky nedají. Strategie paliva je zde méně podstatná. FXR má ale výhodu nižší spotřeby (zhruba 2,75% na kolo (bez větru) proti FZR s 3,4% na kolo. Takže můžeme vzít méně paliva. Obtížný je zde vjezd do boxů, kdy se brzdí z plné rychlosti, takže hrozí při nezvládnutí manévru překročení rychlosti a trest v podobě průjezdu boxy. Ten je zde nepříjemný, protože zastávky jsou velmi dlouhé a sekundy se zde špatně dohánějí – trať je velmi dlouhá a rychlá. Celkem přepokládám, že se během 6 hodin ujede zhruba 120-124 kol, což představuje porci 1050-1090km.

Předjíždět se zde dá celkem dobře, zejména na rovince, kde má první jedoucí auto poněkud nevýhodu, protože se to za ním zavěsí do větrného pytle a díky tomu zvýší svou rychlost. Předjíždět se dá i v rychlých zatáčkách, ale je to velmi nebezpečné, protože díky vysoké rychlosti se v případě střetu můžete velmi snadno dostat do nepojízdného stavu. Předpokládám tedy i nějaké ty výjezdy SC.

Celý závod začíná 23.4.2011 v 17:20, kdy je naplánován start 30 minutové kvalifikace. Závod sám se jede při poměrně skromné účasti (10-11 aut) od 18:00. Opět bude možné sledovat jej online v přímém přenosu s komentářem, avšak opět to bude omezeno na 50 lidí, což je bohužel věc, se kterou nehneme. Využít ale bude možné také Trackeru na serveru ALTP, který zobrazuje online pozice a dění v závodě. Pojede se na serveru ALTP, což je změna proti minulému KXR, který vykazoval problémy s lagy, díky čemuž bylo i pár nehod a také v přímém přenosu to dělalo falešné situace :).

O LFS a prvním závodě

Mé cíle pro tento závod? Být opět nejrychlejší FXR na trati a nejrychlejší dieselové auto na trati :). Snad vydrží připojení a já vydržím 6 hodin držet správné tempo a pokud možno bez válení se na zádech. Samozřejmě jsem vám natočil video, jak se na ASTON trati jede.

 (Jedno kolo na ASTON GP REV s FXR AWD (23% res))      

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 00:44:41
avatar
"Závod se vyvíjel i tak celkem dobře, až do zhruba 42 kola, kde jsem nevím jak, hodil auto opět na střechu"

Tohle se přesně stalo známému. Šel v poklidu domů z restauračního zařízení a najednou se zvedla cesta a dala mu na čenich ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 00:50:25
avatar
no já byl střízlivý, soustředěný a v plné rychlosti a najednou hups a bylo vymalováno
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 01:44:40
avatar
Jinak,

díky za tip s tou ATI 5850 Extreme. Dostalo se na mě a můžu říct, že spokojenost je veliká. Je to výkonné, levné a tiché = vražedné kombo.
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 01:47:12
avatar
To jsi asi jeden z mála, poptávka je brutální a na 95% se nedostane (aspoň v ČR).
AppleJack [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 10:07:08

Kde si jí objednával ? Já jí objednal u czc a čekám na ní už 10 dní ... V pořadníku mají údajně 150 lidí čekajících na dodání.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 11:23:44
avatar
koukám fronta jako na banány
Kdybyste náhodou chtěli noťas mám pro vás taky tip Odkaz
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 13:28:48
avatar
Alternativní moooc moooc moooc fajná karta! Odkaz
appleworm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 15:39:27

To teda zdaleka není alternativní - za stejné peníze má 5850ka "Extreme" tak 40-50ti procentní výkon navrch...
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 19:32:51
avatar
Já to myslel pro ty, na které se nedostane
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 11:52:48
avatar
Bral jsem ji na zaplivaném podvodném alfacomp.cz (osobní zkušenost), ale měli ji zdálo se v dostatečném množství a ono jo.

EDIT: Ještě mají něco fyzicky na prodejně. 27.4 jim má přijít další várka kusů.
savage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 16:12:24

Co ti udělali tak hrozného??
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 17:26:28
avatar
Kdysi jsem zakoupil desku od Intelu a k ní 4x1GB pamětí. Systém byl nestabilní a memtest hlásil chyby. Měl jsem možnost otestovat jednotlivé komponenty a zjistil jsem, že paměti jsou v pořádku, ale deska je nefunkční (při zapojení více než dvou pamětí se začala sypat). Po několika balíčcích poslaných skrze poštu (a měsíci a půl v pr*eli) mi jejich technici stále lhali "nám tu vše funguje...vyměňte to a to..." Nakonec to skončilo tak, že jsem desku prodal se ztrátou asi 3500Kč, někomu, kdo využíval jen dva RAM sloty.
Pokud jsem u nich něco reklamoval, tak nepřetržitě používají mantru typu: "Ale na to nemáte právo, my to děláme tak a tak". Prostě lžou a porušují zákony naší země.

Kolega tam posílal desku, která byla očividně out, kaput, šlus. Oni mu obratem poslali jiný kus, ale uvedli, že se jedná o tu samou desku (tím pádem neměl reset záruky a navíc musel jako kretém platit poštovné tam i zpět).

Pokud bych s tou partou HOVAD měl ještě nějaký problém, tak si sakra udělám čas a budu to řešit právní cestou. I kdybych měl sednout do auta a ten vydný kus hardwaru tam před nima na prodejně rozmlátit perlíkem.

TFUJ... tím dotazem jsi oživil několik nepříjemných vzpomínek.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 18:05:17
avatar
zajímavý je to nejpopulárnější český eshop, proto nakupuju v osvědčeném CZC jejich přístup k zákazníkům je příkladný. Dřív mi dokonce vyměnili na místě desku za novou jen když jsem jim řekl že nefunguje :-D, ted už to moc nedělají, ale s reklamacemi u nich jsem nikdy neměl problém, vždy mi vyměnili za nový kus nebo vrátili peníze, žádné opravy atp.
ghostdog [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 20:32:47

neexistuje nejlepší eshop vždycky se najde nějaký nešťastlivec co to odnese třeba 1 ze 100 a pak plive a hází špínu, ale já u alfy nakupoval a nakupuju a jsem 100% spokojen vše šlape .. naopak u CZC jsem si jednou koupil headset kde byl mikrofon naprosto evidentně zfušovaně opravenej a za 14 dní přestal fungovat. a rozhodně jsem četl na internetu víc špíny o CZC a naopakt o alfě všichni mluví velice kladně
savage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 21:45:40

Já mám právě taky dobré zkušenosti s Alfou, tak jsem chtěl vědět, co se stalo. Ale to co si psal, tak to je fakt mazec.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-25 12:48:45
avatar
Já mám nejraděj Bohemku ;o)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-25 13:08:13
avatar
no já mám v CZC už přes 20 reklamací, pokud jste spokojeni že vám z alfy vše šlape, není to zásluha alfy, dobrý obchod se pozná až u nich budete reklamovat. Všude si můžete koupit něco vadného, jde o to jak se k tomu postaví.
Boreczmostu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-25 20:17:28

Já na Alfu také nemohu nadávat,reklamace jsem tam řešil 3x.
Z toho 2xdisk a jednou monitor napětí a vše vyřízeno k mé spokojenosti,disky vyměnily za nové a za monitor napětí vrátily peníze
Možná to je tím,jaký tam má kdo obrat
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-25 21:28:51
avatar
Taky jsem v Alfě řešil reklamace a zatím vše vyřešeno nejpozději do týdne, výměnou.
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 01:44:07
avatar
Z DDho se stává závislák na herních simulátorech, ještě že ne na WoWko, to by to tu hned mohl zavřít
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 09:45:26
avatar
zabi_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 05:34:28

Doplnim myšlenku DDho ohledne možnosti sledování závodu.
Ten lze opět sledovat živě na streamu jako minule Odkaz, ale i přes stranky LFSworld (to mysleel DD tím trackerem) zde Odkaz -zjednoduseny pohled na dění na serveru s aktuálními informacemi, poradim atd. (idealni pro ty kteří by se nemohli na stream momentálně dostat nebo by tápali v aktuálním pořadí).
Jinak pro ty kteří by se nedostaly na stream je pak možnost se podívat na stejnem místě na záznam,ale bohužel u minulého závodu stačilo místo na pouze prvních 5 hod (nevím jak to bude tentokrát, zda je to ovlivňováno datovou či časoveou velikostí videa).
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 06:55:21

Obdivujem ľudí čo sa dajú na niečo také.
Na to by som nemal nervy teda.
Žeby som 4,5 hodiny jazdil dookola to isté a potom mi padne pripojenie?
Neviem asi by PC letelo von oknom.... som trošku nervák no..
Držím palce nech to dopadne pre DD-ho čo najlepšie.
zabi_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 10:38:44

Tak jsou to technické potíže. V reálu odejde motor, tady se můze stát tohle.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 10:13:18
avatar
Přeji pěkné řádění já jdu makat Tak jsi to užijte a podrobnou správu o výsledcích jsi tu určitě přečtu.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 14:01:28
avatar
Co děláš, jsou velikonoce.
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 10:55:36

DD drzim palce.
Nezabudni na pitny rezim. Radim ti pripravit si 3 litre alkalickej vody, t. j. 2-3 cajove lyzicky sody bikarbony (hydrogenuhlicitan sodny) na liter vody a priebezne cely pretek popijat, aj za cenu straty casu z dovodu castejsieho chodenia na WC.
Pomoze ti to udrzat telo v acidobazickej rovnovahe, pohode a mysel v max. kondicii a pozornosti.

P.S. Alebo ako optimalizator vykonu si priprav po ruke este druhu flasu na odvod mocu

P.P.S. Ako to riesia jazdci v skutocnych autach?
Tota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 11:18:46

Pleny
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 11:28:46
avatar
Vy ste stejně blázni, proč závodíte 6 hodin? Nestačila by hodinka?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-25 21:33:53
avatar
Já se taky divím proč jedou tak dlouho. Le Mans se jezdí 24 hodin a většina ostatních závodů je myslím omezeno na určitý počet kol a když se to nestíhá tak na 3 hodiny maximálně. Tedy až na Nascar, tam se to myslím jezdí fakt na tolik kol, že to trvá fakt 6 hodin.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 11:07:27
avatar
jj, třeba F1 je omezena na 2 hodiny.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 11:39:14
avatar
Tak není ještě ani 12 hodin a na "okruhu" už jsme 3. Tak kdo má vážný zájem chyťte si místa raději dřív.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 11:44:18

DD: Jak se ti líbí poslední šikana? Nic proti, ale kdybych si měl vsadit, dal bych 50kč na to že se tam aspon třikrát rozsekáš

EDIT: Aha tak ona se jede obrácená trať, kde v první šikaně hrozí jen výlet do trávy a poškození zavěšení.
Spots [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Video 2011-04-23 12:50:54
avatar
No, jak jsem to četl, tak jsem čekal že tu bude video s bouračkou, né že bych to někomu přál
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 18:48:37
avatar
Tak to si zase nenecham ujit DD tam ma nejvetsi zastoupeni fanousku. Tak uz koukam, zatim je čtvrty po hodce zavodu.
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 20:38:10

Tipuju DD-ho v cíli na druhém místě, jede moc pěkně.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 23:56:48
avatar
Uz tu mame cil a DD dokoncil na bedne. Gratulace ke tretimu fleku
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 00:02:20
avatar
dojel sice 3. ale je 4. , tusim že Šilhavému upadlo připojení tak mu ty kola nějak dopočítali bo co (v tom se nevyznám v reálných závodech to není) a je 3. on
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 00:10:06
avatar
Čtvrté místo. Parádní závod. Chceme si přečíst podrobné sebemrskačství proč unikla bedna a jak se podařilo oddělat auto.
Ale o vynikajícím startu se bude mluvit ještě nějakou dobu. Takže prakticky celých 6 hodin jezdil na bedně. Gratulace. Shit happens everyday. Příště se tam snad zase uvidíme.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-25 13:20:39
avatar
To víš TDI nevydržel, měl tam mít DD pořádnej motor

EDIT: za to jak si jel to respekt, o tom žádná, já si jen myslím že TDI do závodů nepatří
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 15:56:11
avatar
Hele na to že to byl dvoulitr s turbem a na rovinkách jsem normálně ztrácel 5km/h na FZR, který mají 3,6l motor, tak v poho. Já jsem v jedný zatáčce nedopatřenim podřadil až na 1 čímž jsem ten motor oddělal, takže mi to pak jelo o 20km pomaleji a netáhlo to :/
Grimlok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 20:48:41

DD smekám, skvěle zajetej závod. Chyby dělaj i profesionálové.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-25 19:53:10
avatar
TDI do závodů nepatří? No nevím, ale SEAT jež s TDI vyhrál několikrát šampionát cestovních vozů a v lemans vítězí jen auta s TDI, by k tomu asi měli co říci ...
vsn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-25 22:38:48

pokud vím, tak maji nějak zvýhodněný podmínky ne? nemam Diesel rád ... stačí mi to když nějakej jede předemnou a musím ho buď předjet a nebo zastavit a počkat až odjede jak smrdí ... benzín je čistčí palivo a nafta vzniká jenom jako podřadnej produkt při výrobě benzínu... smrdí to, škodi to zdraví (prostředí), chrochtá to, drnčí to, nemá to charakter, klape to, pění to, zamrzá to, je to mastný, motory jsou těžký...

nafta má výhodu že je hodně efektivní při částečným zatížení.

jako cesťák na dálnice nafta asi není špatná ale na bězný používání ee ... akorat s tím otravujou naftaři život ostatním ...
kF3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 14:00:16
avatar
ibaze nafta ma ovela mensie emisie CO2 ako benzin a je to urcite ekologickejsie palivo ... jedine to trosku viac "cmudi", ked je motor nezahriaty, ale to vobec nema vaznejsi negativny vplyv na zivotne prostredie..
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 11:05:27
avatar
jo, ale proč vyhráli? Protože mají turba a proti nim stáli atmosférické benzíny, kdyby byly podmínky rovné a i benzínové motory měli turbo (a nebo diesely jely bez turba) diesely by neměly šanci. Na WTCC se už nekoukám, ale myslím že jim tuhle výhodu konečně zatrhli.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 12:08:19
avatar
Naprostý souhlas!
Diesel je dobrej, mám ho v autě, ale zkuste si porovnat turbo diesel s turbo benzínem...kdopak asi vyhraje? ;-)

Pokud tu porovnává většina lidí turbo diesel s atmosférickým benzínem, tak nemá benzín šanci, to dá rozum...

A co se týče krouťáku, tak turbo benzín bude mít možná maličko nižší než turbo diesel, ale bude ho mít ve dvakrát větším rozsahu otáček, takže i když bude v absolutní hodnotě nižší, stejně se s tím pojede mnohem líp.
Doporučuju podívat se na výkonovou mapu toho motoru co se dává do Octavie RS nebo Golfu GTI. Je to dvoulitrovej benzín s turbem a má 280NM od 1250 do 4250 ot/min.
Disel se stejným objemem má pravda asi 320NM, ale rozsah otáček kde ho má a obecně použitelný rozsah otáček toho motoru bude v porovnání s tím benzínem bída.

Zkrátka nemůžete porovnávat jablka a hrušky ;-)
Tripper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 17:14:56

S tim, že se to nedá uplně porovnávnat souhlasim,nicméně nemůžeš srovnávat RS octávku s obyčejnou 2.0 tdi octávkou.Když už bych měl srovnat tak bych vzal klasickou 2.0i octávku s 2.0tdi a tam už pak v kroutaku budes zase více jak přes 100NM.Ano u benzínu točivej moment doženete budto velkym obsahem nebo rs verzema ap.Když srovnám moje mondeo 2.0tdci tak mám stejnej kroutak jako kámoš u bmw e36 2.8 v6.Prostě benzín nikdy nebude na tah a na sílu jako diesel.Natankujte plnou,narvěte auto lidma(jak benzín tak diesla)a uvidíte žé dieslu je to jedno narozdíl od benzínu.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 18:26:29
avatar
:-D

Žádná "RS" verze motoru neexistuje, krouťák u benzínu (rozuměj jakéhokoliv motoru) doženeš buď objemem, nebo turbem, jiná cesta moc není.

Takže to, že nemá 2.0i krouťák je právě tím, že nemá turbo, proto ho nemůžeš srovnávat s 2.0TDI, protože ten turbo má.

Jak už jsem psal, nemůžeš srovnávat motory bez turba s motory s turbem, a je úplně jedno, zda jde o benzín, nebo o diesel.

Samozřejmě máš pravdu, že když vezmu dva motory stejného objemu bez turba (nebo i s turbem), tak diesel bude více odolný vůči zátěži, ale benzín zase s malou zátěží pojede mnohem lépe.
Je to dáno tím, že diesel má ohromný kompresní poměr a síla kterou potřebuje na překonání komprese je tak velká, že už mu je celkem jedno kolik další zátěže na něj navěsíš (prosím brát obrazně). Diesel jak se jednou točí, tak už ho zátěž moc nezajímá, takže se na to dá koukat i tak, že na rozdíl od benzínu nedokáže využít nízké zátěže k vyššímu výkonu ;-)
Tripper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 07:34:32

Heh,tak to si se hochu asi trochu zasek v čase a nebo si nejel v pořádnym dieslu(aspon bmw 530d).Dneska už sou dieslové motory trošku vo něčem jinym než tomu bylo kdysi.Pořádnej motor je dieslovej motor.Měl sem pár benzínovejch aut ted mam diesel a benzín už bych nechtěl ani za nic,akorát to žere jak kyselina a hovno z toho.Drnčí to,klape to,chrochtá to atd...to možná tak u nějakej starejch dieslu z 80 a 90 let.Nehledě na to že kroutak nikdy nebudeš mít u benzínu takovej jako u diesla.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 08:36:55
avatar
Jo jo. Nové diesely už dnes nezní jako diesely a chovají se jako benzíny. Jinak jediné co jim ještě zůstalo je hmotnost, holt pořád je potřeba ocelový blok motoru, jinak kultivovanost už odpovídá benzínům.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 13:31:46
avatar
Jo jo. Diesel. Da se s nim jezdit za 6 misto za 7 s benzinem. Cmoudi to a rachta. To pak clovek vi, ze ma motor a ne jako s benzinem. A ze se to kazi? No a co. Dily jsou sice 4x drazsi nez na benzin, ale aspon je to fTDIcku ty kravo :-D.
PS: Nemyslete jen na spotrebu. Myslete na spolehlivost a celkove ekonomicke naklady.
Tripper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 16:01:39

Přesně tak,ten kdo uvažuje aspon trošku ekonomicky si v životě nemůže koupit benzín.Jo díly sou určitě 4x dražší,tomu veř a ta spolehlivost je uplně výstřel do tmy.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 18:49:15
avatar
Samozřejmě že může, pokud jezdím nejvíc krátké cesty do 20 - 30km, tak je diesel značně nevhodný a neekonomický.
Na takový provoz je mnohem ekonomičtější benzín.

Záleží především na použití,každý motor se hodí na něco jiného.

Pokud jezdím daleko a nemám tam dálnici, tak mi starší diesel s 5-ti rychlostmi ušetří spoustu nákladů. Pokud s ním ale začnu jezdit po dálnici a valím to po ní cca 160, tak už mi to bude žrát skoro jako benzín a ostatní náklady mám vyšší, takže to nejspíš vyjde s benzínem na plichtu.
Kvůli tomu mimochodem všichni zavádí 6-ti rychlostní převodovky, aby ty diesely byly ekonomické i na dálnici, jelikož všechny ty slavné TDI v první Octavii jsou při rychlosti nad 120km/h pěkně žravé...právě kvůli zpřevodování.
Tota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 20:46:36

Dovolím si opravit, že stare TDI použite v O1 žere jako prase až nad 140
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 21:43:30
avatar
:-D

No já taky neříkal jako prase, to souhlasím, že až od 140, ale už od 120 se ekonomika začíná vytrácet ;-)
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 21:29:04
avatar
s tym nesuhlasim, vo vacsine aut je sestka iba marketingovy tah, ked si pozries sprevodovanie jednotlivych stupnov tak 6tka ma vacsinou rovnake ako 5ka..
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 21:49:11
avatar
Tak to díky za info, já zatím měl tu čest jen s několika málo 6-ti rychlostními auty a tam byla šestka oproti starší převodovce opravdu znát.

U dieselu jsem třeba viděl rozdíl, že starý model na pětku jel po dálnici 140 a měl tam 3000 ot/min a nový model na šestku 2400 ot/min, což je u dieselu velká úspora paliva.

Pokud jak říkáš výrobce dá šestku se stejným převodem jako měla dřív pětka, tak postrádám smysl...tak možná lepší zrychlení (za cenu spousty řazení) => jen marketing. To by bylo smutné.
Neříkám, že nevěřím, dnes je možné vše, ale z pozice životního optimisty bych si dovolil pochybovat :-)
Tripper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 21:40:27

Tak samozřejmě že na delší vzdálenosti ušetříte s dieslem víc než na kratší vzálenosti,nicméněně si myslim že i na kratší vzdálenosti na tom s dieslem nebudete hůř než s benzínem.Sám to mám do jobu cca 20km(nejezdim teda jenom do práce)ale když vemu jenom čistě trasu z práce domů tak vim že se spotřebou na tom rozhodně nejsem hůř než z předešlím 1.8i.Takže to že je i na kratší vzdálenosti značně nevhodný a neekonomický si nemyslim.Max na tom budete se spotřebou stejně ale hůř ne.
PS:možná sem se blbě vyjádřil ale nemyslel jsem rs verzi motoru ale rs verzi auta jako takovýho:-)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-26 22:47:20
avatar
Co se týče spotřeby paliva, tak na tom opravdu nebudete hůř, spíš pořád ještě trošku líp.
Ale tím, že je diesel nevhodný na krátké tratě jsem myslel to, že mu trvá déle než se zahřeje a ani turbína nebo vstřiky nemají provoz na krátké vzdálenosti rádi a rychleji odchází.
Takže z dlouhodobého podhledu ten motor rychleji odejde než benzín.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-27 11:02:48
avatar
Co se tyka spotreby, tak mam ozkousene, ze treba ford mondeo 2,0tdci zere prvnich 10km 10 l/100km. Efektivita dieselu je az v konstatnim zatizeni n adlouhych trasach, kdy skutecne zacne davat smysl. Na popojizdeni do 30 km je lepsi benzin, kdy se s modernim benzinem da jezdit za tech 7 litru. U dieselu je 6. stupen hlavne o komfortu. Spotreba neni tolik zavisla na otackach motoru. Moderni diesely maji poruchovost vyssi nez bezne vicebodove benzinaky bez primeho vstriku. Cena dilu na diesela je nekolika nasobne vyssi nez na obdobny dil pro benzinaka. Bohuzel mluvim z osobni zkusenosti. Ekonomicky se suverene nejvice vyplati benzinak predelany na plyn.
Tripper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-27 16:16:14

:-) Opravdu nevim, kde ste vzal že mondeo žere prvních deset kilometrů 10 litrů,já u svýho auta nic podobnýho nepozoruju..Samozřejmě že než se auto zahřeje, tak bere víc jak u dieslu tak u benzínu,u diesela to trvá trochu dýl, ale u novejch tdi už to neni časově až takovej rozdíl jako tomu bylo kdysi.To že vás diesel na údržbu vyjde dráž(cena náhradních dílů ap.) platilo možná opět kdysi kdy byl benzínovej motor jenom s karburátorem a nic víc.Možná že některej díl na diesla je o něco dražší než na benzín ale zase všeobecně náhradní díl na diesla vydrží víc než u benzínu a když bych vzal poměr cena náhradního dílu k počtu ujetejch kilometrů tak si myslim že na tom zase budete líp s dieslem.Co já sem zaznamenal tak sou dražší tak akorát emise s tim že rozdíl ceny v pohodě doženete spotřebou která je u dieselového auta v průměru 2 litry menší při stejnym obsahu.Za 5 let co mam diesla sem měnil klasický spotřební věci jako sou ložiska, brz.destičky,ap.který odchází u všech aut, bez rozdílu a sou cenově naprosto stejný s benzínem.jinak leju naftu a jezdim,žádný černý scénaře s poruchovostí se opravdu nekonají.Vono de hlavně vo to jakou udržbu autu dáváte,protože na autě se vám může po...kdykoliv,cokoliv a je uplně jedno jestli máte naftu nebo benzín.Jediný s čim souhlasim je, že z ekonom.hlediska se nejvíc vyplatí plyn.Je mi zcela jasný že tohle je nikdy nekočící boj mezi příznivcema dieselu a benzínu,necht si každej pořeší to co mu nejvíce vyhovuje,asi tak.Já za sebe říkám že po zkušenostech jak s benzínovými auty tak s dieslem už bych benzín nechtěl.Znám spoustu lidí kteří přešli z benzínu na diesel,naopak nikoliv.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-27 11:44:40
avatar
Da se nekde skouknout zaznam?,.. nejak sem v sobotu nemohl
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 92x
Komentářů: 0
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 91x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 803x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1141x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1455x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1309x
Komentářů: 6