Herní studio, které vytvořilo legendární hry a nebálo se nových mechanik, končí.
Vedení velkých herních vydavatelů opakovaně selhává. Jednoduše jsou odtrženi od reality, kdy hry sami nehrají, vidí je jen jako obchod a peníze. Výsledkem toho dnes často je, že vedení vydavatelů nutí své vývojáře dělat hry, o které ti vývojáři, kteří často sami hráči jsou, nemají zájem, což je na kvalitách produktu hodně vidět. A hlavně, nemají o ně zájem ve výsledku ani hráči. Ale protože existuje pár úspěšných online a live service her, s velkými zisky, chtějí je vedení vydavatelů mít taky. Jedno, že 99 ze 100 podobných projektů skončí propadákem a bez zájmu hráčů. To zažili aktuálně opakovaně u WB, kdy jejich herní divize se dostala do problémů po několika přešlapech. To totiž v minulosti rozhodlo, že chce online live service hry, přičemž největší z nich, Suicide Squad Kill the Justice League vydané přesně před rokem, totálně selhalo. Mělo vydělávat miliardy následující roky, místo toho nechalo 200 milionovou ztrátu a pošramocenou pověst jednoho z legendárních studií. Ti však za to nemohou, protože hru vytvořili přesně podle návodu a zadání hlavounů ve vedení WB vydavatelství.
Samozřejmě ti, kteří jsou za to zodpovědní, potrestání nebudou. Dostali maximálně zlaté padáky. Trpět budou propouštění vývojáři a herní studia, která budou uzavírána. A to se přesně děje u WB. Vydavatelský dům potvrdil, že zavírá tři studia Player First Games, WB San Diego a Monolith Productions. Poslední jmenovaný je velký ztráta …
Monolith, aneb tvůrci legendárních her
a originálních herních mechanik!
Právě Monolith Productions si zaslouží připomenout touhle aktualitou, i když nejsme herní magazín. Jde o studio, které vždy posouvalo technologické hranice u her a nebálo se nových věcí. Bohužel odkoupení společností WB a jejich neschopné vedení, nakonec nepřežilo. Přitom založeno bylo už v roce 1994! Stojí za legendární akční sérií F.E.A.R., která má dodnes jednu z nejlepších AI nepřátel u akčních her a třeba i nejnovější Call of Duty série může jen tiše závidět.
Za pozornost stojí také akční série Middle-earth, která představila originální herní mechaniku známou jako Nemesis systém, kdy si vás nepřátelé pamatují. Bohužel v té době do toho zasáhli nenažranci z vedení WB. Nechali si tento zajímavý herní systém patentovat a zabránili tak tomu, aby se objevil v jiných hrách. Bohužel se nakonec neobjevil nikde, kdy poslední vydanou hrou s ním od Monolith bylo Shadow of War z roce 2017! Co od té doby tvůrci legendárních her a mechanik pro WB dělali? Vyvíjeli hru s Wonder Woman …
Ta měla být původně vizuálně působivou akční adventurou se známou hrdinkou. Nicméně WB několikrát její vývoj restartovalo, nakonec mělo jít o live service hru, ovšem po totálním debaklu Suicide Squad se u WB nakonec rozhodli, že po letech práce raději ukončí vývoj. A k překvapení všech uzavřeli i Monolith studio :(. Je nutné poznamenat, že v posledních letech hodně lidí z původních tvůrců studio opustilo, kdy je nebavili poměry, které WB ve studiu a při vývoji Wonder Woman hry vytvořil a na live service dělat ani nechtěli. Je tedy otázkou, zda vůbec současný Monolith byl tím Monolithem, jaký jsme znali. A zda vůbec měl na to vytvořit nějakou dobrou hru. Většina (ne-li všichni) tvůrců těch původních legendárních her už tam totiž dávno není a Monolith se stal podobně jako například Bioware už jen stínem a prázdnou schránkou, která s původním teamem a jejich hrami, nemá nic společného.
Zkrátka další legendární studio končí v úpadku, protože o něm rozhodovali vydavatelé a lidi ve vedení, kteří o hrách vlastně nic nevědí. Hry nehrají a hry považují jen za business. Zajímají je maximálně akcie, odpisy, akcionáři, a to je všechno. Hráči jsou pro ně pitomci k oškubání. Jedna dobrá věc z toho přeci jen vzešla. U WB změnili vedení a pochopili, že si teď nemohou dovolit další velký live service projekt, takže se chtějí soustředit na to, co hráči chtějí. Údajně tedy druhý díl povedeného Hogwarts Legacy (které ještě vyjde ve vylepšené verzi s DLC) neudělají jako online live service hru, což měli původně u WB v úmyslu, ale bude to opět akční single-playerovka jako první díl. A je absolutní prioritou. I proto, že WB nyní prostě nemá moc dobrých her, o které by vůbec byl zájem. Ale může si za to sám. Skutečně nechápu, proč o vývoji her rozhodují lidé, kteří hry nehrají a neví nic o jejich vývoji … pravda, není to tak překvapivé, i v jiných oblastech rozhodují o důležitých věcech lidé, kteří o nich nic nevědí. Každopádně fakt, že si WB dovolilo přijít o původní Monolith a jeho tvůrce, je velkým selháním a žádné nové kvalitní hry a pokračování tak pod tímhle studiem nikdo nevytvoří.