Další skvělé zprávy: BitCoin, Etereum a další Kryptoměny se propadají. Dobrá zpráva pro všechny. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 13 June 2022
altVýborné zprávy pro normální lidi a jasný důkaz toho, co mnozí říkáme o kryptoměnách dlouho.

 

 

 

 

Více než dekádu pumpovaly státy rekordní množství nově „tištěných“ peněz, kterými se snažily rozjet ekonomiky. A „povedlo se“. Jenže inflační spirála se roztočila naplno více, než je zdrávo, protože se k tomu přidaly dvě nepředpokládané události. Speciálně nezvládnutá již dvouletá Covidová krize, která stále není vyřešena. A navrch se k tomu přidala absolutně nezvládnutá politická situace, a otálení s jasným a ostrým zásahem proti Rusku, které už od roku 2014 porušuje veškerá mezinárodní práva. A teď, když rozpoutalo největší konflikt v Evropě od 2svv a masakruje Evropany po desítkách tisíc v přímém přenosu, tak svět a slabá Západní politická reprezentace na to jen čumí, ačkoliv má možnosti, sílu i důvod zasáhnout. Následkem současného nezasahování a neudělání toho, „co je správné“, bude další pokles důvěry v pravidla demokratického a svobodného světa.

Výsledky vidíme už nyní, dokonalá ekonomická bouře. Tím spíše, mnoho lidí a firem si na levně tisknuté peníze zvyklo a bez nich neumí fungovat. Všechno na dluh. Právě díky rekordnímu tisku peněz a levným půjčkám rekordně rostly akcie a vznikly také rizikové investice včetně nesmyslu a znásilnění technologií jménem kryptoměny a jejich těžba. Vznik BitCoinu aspol. a růst jejich „hodnoty“ byl pouze díky tomu, že reálné peníze ztrácely na hodnotě a tisklo se jich hodně. A ti, kteří k nim měli přístup nevěděli, kam ty peníze cpát. Jenže to se mění.

Inflace nás nakonec dohání. Peníze musí zdražit a zdražují. Někteří pomatenci volají přitom po dalším tisku peněz, kdy prý inflaci vyléčíte inflací. Nic se přitom neděje, jen peníze a reálné hodnoty začínají mít opět cenu. Úroky a tedy cena peněz roste. Což je správné. Díky tom splaskává extrémně nafouknutá akciová bublina a spolu s tím i další rizikové „investice“, zkrátka hlouposti jako jsou právě kryptoměny. Rekordní propad krypta tak zrychluje a boří mýty o stabilitě a jistotě, kterou velcí příznivci krypta slibovali.  Ba hůře. Objevuje se stále více případů, kdy se provalí, že ta, která kryptoměna je vlastně podvod. Následoval nedávný případ, kdy tzv. stablecoin, tedy digitální měna navázaná na reálnou měnu, se naprosto zhroutila, což i největším důvěřivcům a uctívačům současných digitálních měn muselo rozsvítit varování a uvědomění si, že ty z ničeho vzniklé 0 a 1 nejsou reálné, ničím kryté a jak z ničeho vznikly, tak rychle mohou také zmizet. Žádnou skutečnou hodnotu kryptoměny prostě nemají.

Řada menších digitálních měn tak v posledních týdnech zkrachovala. Pod palbou jsou nyní i ty nejvýznamnější, tedy Bitcoin a Ethereum. Vedle jejich výprodejů, kdy se řada oveček snaží zachránit to málo, co ještě mají a vybrat své investice kvůli rekordnímu růstu cen, a tedy i běžných výdajů, je zde pokračující tlak na nová zákonná omezení fungování kryptoměn, které tenhle digitální divoký západ mají svázat pravidly. Jež ovšem často popírají dosavadní styl a smysl neregulovaných kryptoměn. Do toho pokračuje nejistota kolem těžby (tedy bezúčelného generování dalších 1 a 0 mající údajně nějakou finanční hodnotu) digitálních měn, která se nevyplácí jak kvůli mnohem vyšší náročnosti, tak vzhledem k cenám energií. A také třeba snaze přejít na Proof of Stake systému Etherea, který je odkládaný, ale nastane.

Nicméně tím hlavním důvodem rapidního poklesu je zkrátka fakt, že to celé stálo na těch inflačních reálných penězích a tedy neustálém tisku nových levných peněz. Což snad a naštěstí končí. Americká centrální banka zdražuje peníze, prakticky všude na světě zdražují peníze a současně rostou ceny všeho, takže reálné peníze a reálné věci začínají mít cenu. Mnoho lidí také v tváří tvář největšímu vojenskému konfliktu v Evropě od 2svv vidí (a mnozí i zažívají na vlastní kůži), že Bitcoin ve válečných oblastech i jejich okolí nemá pochopitelně žádnou cenu a použitelnost. Protože to prostě není skutečná hodnota ani to nejsou peníze.

Bitcoin tedy prolomil hranici 25 tisíc a padá k 20 tisícům. Ethereum zamířilo k 1000 dolarům. Obojí rekordně rychlý propad z několikanásobku „hodnot“. Speciálně je to opak toho, co naivním kryptodůvěřivcům toužícím po zázračném zbohatnutí bez práce, slibovali největší propagátoři krypta. I velké Krypto firmy mají potíže, protože fungují z vypůjčených peněz a na imaginárních hodnotách imaginárních digitálních měn. Některé pozastavují i možnost výběru peněz svých klientů a vypadá to na blížící se krach mnoha hlavních hráčů.

Meziroční je už 50% u Bitcoin a skoro 70% u Etherea. Ano, Akcie atd. klesají také, ale u silných kvalitních firem s dobrou produktovou nabídkou zdaleka ne tak prudce. A to vše vlastně jen za posledních několik měsíců, ovšem bez známky toho, že by další propad neměl pokračovat. I mnozí největší fandové teď mluví o tom, že Ethereum je v naprosté krizi a nemusí ani přežít. BitCoin může zamířit brzy pod 10 tisíc dolarů úplně klidně a velmi rychle. Inflace a zdražování reálných peněz zkrátka nepřejí rizikovým investicím do imaginárních hodnot jako jsou kryptoměny. V tuto chvíli také můžeme prohlásit, že druhá (nebo třetí už?) velká těžařská kryptománie mánie definitivně skončila.

  • Dobré zprávy pro ty, kteří nakupují nejen grafické karty

Znovu opakuji, věřím v digitální měnovou budoucnost, ale tou nemohou a nesmí být současné digitální měny ala BitCoin, protože jsou mnohem horší, než reálný finanční systém, který by měly nahrazovat. Přebírají nejhorší aspekty a nejsou ani efektivnější ani stabilnější. Takže fakt, že digitální měny, podvody kolem nich a zločin proti zdravému rozumu jménem těžba digitálních měn, je v současné době na ústupu a směřuje ke krachu. A doufejme, že nastane co nejdříve. Samozřejmě nikdo rozumný do tohoto digitálního bordelu určitě neinvestoval nic, o co by se obával přijít, takte pro většinu lidí je stávající situace velmi dobrou zprávou v mnoha úrovních. Například i pro ty, kteří chtějí normální grafickou kartu, za normální peníze a další HW.

Zatímco někteří výrobci, hlavně NVIDIA, kteří ve velkém investovali do těžařů rostou nejsou aktuálním vývojem rozhodně nadšeni, většina běžných uživatelů a zákazníků má větší důvod k radosti. Přes pochopitelné současné zdražování všeho, hlavně výroby atd. klesají totiž ceny některého HW. Ty byly výrazně zvýšené právě kvůli těžařům a jejich výrazné poptávce od konce 2020 a celý rok 2021. Speciálně u grafických karet. Nicméně poptávka těžařů je nyní nulová. Naopak se i těžaři snaží minimalizovat ztráty a rozprodávají své nemalé těžební farmy, což tak na trh žene obrovské množství nejen grafických karet. A ty tak konkurují tomu obrovskému množství vyráběných nových.

Výsledkem tak je, že poprvé po delší době jsou nejen bazary plné zajímavých nabídek, ale i běžně v obchodech ceny grafických karet v některých případech už jsou nižší, než stále oficiální doporučené ceny. A bude líp! Tedy ne pokud jste prodejce a výrobce, tady už dobře bylo a bude pro vás špatně, protože z rekordních příjmů a zisků díky rekordním maržím v roce 2021, budete nyní zase počítat malé jednotky %, abyste vůbec byli v plusu a prodali. Nemluvě o opětovně nutného investování do přesvědčování zákazníků, na čemž se také více než rok šetřilo, protože se prodávalo vše bez práce a inzerování. Pro nás běžné zákazníky se ale situace rapidně zlepšuje. Ceny grafických karet stále klesají (i když inflace a silný dolar to u nás brzdí), dostupnost je velmi dobrá. A tak alespoň v této oblasti to vypadá na pozitivní vývoj pro nás a návrat ke „starým pořádkům“, byť ty ceny jednotlivých kategorií už o něco vyšší zůstanou díky objektivní inflaci/znehodnocení peněz díky současným špatně řešeným politickým a zdravotním krizím.

Samozřejmě je škoda, že z té situace na grafickém trhu nemůžeme mít trochu větší radost s ohledem na dění jen pár set kilometrů od nás. Speciálně když ten hlavní nápor inflace a problémů, nás se zpožděním teprve čeká. Speciálně pokud bude celý Západ se spojenci nadále otálet s jasným a tvrdým zásahem a skutečným potrestáním Ruska a tamního režimu, které vytváří obrovské nejistoty, obří energetickou krizi, a ještě více roztáčí inflaci svým neomluvitelným chováním a počínáním. Odsuzování a řeči už zde nestačí. Takže doufejme, že tvrdý úder přijde brzy, následované po několika měsících uklidněním situace a zhroucením současného Ruska, kdy tak poté naší největší starostí pak opět bude, zda je jedna grafika lepší než ta druhá …

Ono zkrátka všechno souvisí se vším. Dokud žijeme společně na jedné jediné planetě, má prostě velký vliv na každého z nás zásadní rozhodnutí a činy, které dělají jinde. A množství problémů, které se neřešili a přispěly ke zhoršení současného stavu věcí, je značné množství. Kryptoměny jsou mezi nimi, kdy se nikdy neměla dovolit jejich navázání na finanční systém a těžba. Zhoršily se tím už tak problematické jiné věci. Zda Ethereum a Bitcoin padnou? Stejně jako padla drtivá většina digitálních měn, je to nejen možné, ale i žádoucí. Celý současný systém kryptoměn je evidentní letadlo a podvod. Samozřejmě část držitelů nechce přijít o své „peníze bez práce“, tak se bude bránit, ale současná pokračující krize výrazně napomáhá tomu, že to mají kryptoměny nahnuté a bude pro ně výrazně hůře. Ethereum pravděpodobně nepřežije, stejně jako 99% existujících digitálních měn. BitCoin bude nejtěžší zničit, protože s ním současný kryptofinanční svět vlastně stojí a padá. Ale i tady šance na jeho pád je. Přesto je pravděpodobnější, že nejspíše přežije. Jeho hodnota sice půjde ještě výrazně níže, než je nyní, ale za pár let, až se situace ve světě uklidní (tedy pokud se uklidní), tak začne kryptošílenství zase na novo, jako už několikrát ….

Jedinou konstantou na světě a něčím na co se můžete 100% spolehnout je lidská blbost. Ta přežije všechno, lidi rychle zapomínají, nepamatují si a jsou nepoučitelní … takže kam až může BitCoin klesnout? 5 tisíc? 1 tisíc dolarů?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-14 13:53:34
avatar
Teď jen aby klesly na svou reálnou hodnotu. Hezky na nulu.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-14 14:24:38

..veru staci tak malo= strata dovery v "lietadlo" a zrazu su plne bazose pouzivanych grafickych kariet .Esteze ma nic nenuti kupovat nahradnu GK.
Michal_Sykora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - VYPRODEJ BTC! 2022-06-14 14:37:17

BTC je ve vyprodeji? To si necham libit

MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-14 21:30:44
avatar
Citace:
Dobrá zpráva pro všechny

Však to DD napsal tentokrát správně
Ano, příležitost k nákupu. Kolem Vánoc by zase mohly padat nové rekordy
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-14 14:44:50

ale co? co sa stalo? ten super BTC a ostatne blbosti ktore nas mali ochranit pred inflaciou a neviem este pred cim zrazu taky prepad? uz len chory clovek do toho dava peniaze...
realna hodnota vsetkych je 0,0 eur uz nech to tam padne.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-14 20:15:26
avatar
Všichni ekonomové se shodují, že se inflace nejpozději koncem roku 2023 vrátí někam k 3%-4%. Ale jen málo má odvahu říci lidem že ty ceny které ještě pořád stoupají, už pak zůstanou a stanou se standardní cenovou hladinou v České republice. Ono totiž mnoho lidí si myslí, že ceny po skončení inflace se vrátí spět na aspoň přibližnou cenu před inflací. To se ale krutě mýlí snižování cen by znamenalo deflaci a to stát ani ČNB nedopustí.
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-14 23:00:17
avatar
tak byla by obrovská chyba, kdyby umožnili deflaci.

deflace je hodně špatná.

ideální je inflace 1-2%
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 08:26:39

S výrokem, že "deflace je hodně špatná" prostě nesouhlasím. Je to omílaná mantra ekonomů středního proudu a v ČR má, bohužel, hodně zastánců. Ten kauzální nexus, že deflace je ohrožení ekonomiky, pochází ze zkušeností z období hospodářské krize v USA v období let 1929 - 1933 a následně z vývoje v Japonsku. Dnes se cenovou stabilitou rozumí neklesání cenového indexu a měnová politika si dokonce dává za cíl jeho trvalý růst. V podstatě, a to si dovolím hodně zjednodušit, je to další forma zdanění, která zlevňuje obsluhu státního dluhu. To souvisí s tím, jak obecně je vnímána inflace/deflace. Laik řekne, že je to v případě inflace růst cen, u deflace bude tápat, odborník řekne, že je to růst/pokles cenového indexu. Faktem je, že na jih od nás, konrétně v Rakousku, mají přístup diametrálně odlišný a deflace se nebojí. Rakouská ekonomická škola inflaci a deflaci totiž definuje v původním významu, tedy jako vzestup/pokles peněžní nabídky a moderní definici těchto pojmů vnímá jako nebezpečný omyl, jehož důsledkem je nepochopení příčinných souvislostí mezi jednotlivými jevy, což vede k chybným teoretickým závěrům, narušování chodu ekonomiky, cenové i výrobní struktury a pak vzniku hospodářských cyklů způsobených umělým nárůstem peněžní zásoby. A hádejte obyvatelstvo které země v podstatě nepoznalo dopady "krize" z let 2008-2012? Ano, byli to obyvatelé Rakouska.
friťák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 10:40:33

To by mě tedy zajímalo jak to v tom rakousku dělají, že jsou úplně odstřihnutí od eurozóny a žádné z rozhodnutí ECB na ně nemá vliv a v klidu si tam jedou svoje původní (špatné) významy. Nebo že by jen těžili z toho, že jsou v podstatě jen region pro €?
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 20:05:27
avatar
Víš, co znamená deflace?
Jeden den si koupíš rohlík za dvě koruny. Druhý den si koupíš rohlík za korunu.
Třetí den si koupíš dva rohlíky za korunu...

Když to bude pokračovat, tak nikdo nemá důvod si něco koupit, protože za týden toho bude mít mnohem víc za jednotku peněz

A tím se dostaneš do ještě větší inflace, protože ti zboží bude muset nárazově zdražit, protože prostě nemají na to, aby prodali 20 000 rohlíků za 10 korun dvaceti lidem. Prostě zvednou ceny aby z toho něco měli.
Deflace = cesta k inflaci.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 21:24:32
avatar
To co uvádíš je ale extrém 1%-2% je naprosto stejně únosná jako 1%-2% inflace. V psychologii lidí 1%-2% jednoho či druhého, když jsou rozloženy do celého roku to nehraje žádnou roli. Ekonomové to moc dobře vědí, ale jdou na ruku státům, protože tak jak i 1%-2% inflace usnadňuje státu těmito ultra levnými vytištěnými penězi splácet své dluhy. Tak 1%-2% deflace zdražuje peníze a tím pádem stát si nemůže pomoci vytištěnými penězi při splácení dluhu a musí celou částku k splácení vytáhnout z státního rozpočtu navíc o ty 1%-2% deflace zhodnocenou měnou.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-18 15:39:59

Koukám, že se tu zase objevují klasické mýty o deflaci. Tupí keynesiáni si myslí, že v deflačním prostředí si lidi odloží spotřebu a přestanou nakupovat potraviny a další nezbytnosti, protože by za rok mohly být ceny nižší. Je to idiocie takto uvažovat.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-14 14:56:34
avatar
Já se v tom nevyznám, ale myslím si, že je dost možné, že těžaři mají za poslední roky nahrabáno dost a nyní čekají na to, co předvedou nové grafiky a pokud budou dobré na těžbu, rozjede se to na plno znovu a koupíme si zase velký kulový. Já zkusím vychmátnout nějakou co se objeví za doporučenou cenu hned jak vyjdou. Teda nemyslím highend, ale něco na úrovni dnešního highendu až bude.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 08:37:44

Těžaři mohou čekat na co chtějí, a na HW jaký chtějí. To podstatné je přesvědčit zase hejly, že koupit si ty jejich bity je prostě super nápad.
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 08:49:37

presne tak, tento odpad ma iba taku hodnotu na akej ludia veria. Dufam, ze pri tomto poklese sa par ludom otvoria oci. Toto je horsie ako ruleta.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-19 13:57:19
avatar
nazval jste to "odpad". Zeptám se Vás jestli je tedy "odpadem" vše co má hodnotu jen "akej ludia veria"? Třeba fiat. A pokud fiat ne proč
Valdro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-14 15:48:24

Virtuální měny na hodnotu 0 Kč, úrokové sazby půjček na zdravé hodnoty... levné ne, ale 5-6 procent spotřebák a 3-4 procenta hypotéka asi OK. Normální ceny nemovitostí, tohle co je teď, je šílenost. A férové ceny všeho... nechci elektřinu a plyn zadarmo, ale proč hergot máme mít drahou elektřinu a vyrobenou prodávat na nějakou burzu a pak si tu elektřinu kupovat zpět, když ji máme přebytek. To ten přebytek můžeme prodávat za draho těm, co chtějí být EKO BIO. To je jak kdybych pěstoval brambory, všechny vypěstované prodal do obchodu za 10Kč a pak šel do toho samého obchodu a kupoval si je za 20 Kč. Takhle se chová dobrý hospodář? Tak se chová naše vláda. ČEZ je z většiny státní podnik.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-14 18:04:46

Francouzi prodávají na burze jen přebytky elektřiny.
Německy mluvící evropané ani nechtějí jádro jako zelený zdroj (je nejstabilnější a má minimální emise CO2). Nechápu proč a z čeho ty fyzikální nesmysly mají platit Češi.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-14 18:27:08

Hej aj plyn kupujete od nemcov za 28Kč/m3 aj ked česi maju smluvu z ruskem na 6Kč/m3 proste nemecky plyn je lepši
PS: toto iste mame i na slovensku...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-14 20:00:36
avatar
Podívej se do Německa a bude ti to jasné. Němci jsou v hajzlu a rychle najíždí už odstavené uhelné elektrárny. Kolik jich budou muset najet záleží na tom jak hodně si tu utrhneme od huby my. ČEZ samozřejmě musí pokrýt požadavky Českého trhu a přebytek bere Hlavně Německo. Když se Českému trhu vyšponuje cena za kWh jako je údajně dnes již na trhu 11 Kč, donutíš České spotřebitele mohutně šetřit a nebo investovat do samozásobení. Čím více se toto daří, tím více zůstává České volné energie pro Evropský trh a Německo bude moci třeba najet o jednu uhelku méně. Tomu se říká Česká cesta solidarity s EU. Pokud jde o plyn, tak to je bezostyšné odírání Českého obyvatelstva včetně firem na kterém se pakují Německý obchodníci s Ruským plynem.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 00:50:46

Zas a znova. Ako sorry ale vie autor ako funguje trh?

Ked ideme hore musí dôjsť korekcia, to je štandardne chovanie trhu. Btc je v dlhodobom raste. Kľudne sa môže prepadnúť počas korekcie aj k 9000 a stále budeme v dlhodobom raste a v zdravej korekcii trhu.
Po každej vlne sa opakuje korekcia okolo 85 až 90% teraz sme niekde na 78, čiže ešte môže ísť dole kľudne a stale to bude zdravé chovanie trhu.

Že potom ked btc trhá nové rekordy tak sa tu o tom neni ani článok.

Jedine v čo sa môžeme modliť je to aby rast nebol počas uvedenia nových grafik tento rok a nech ostane krypto v korekcii aspoň do konca roka.
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 08:55:20

Pokud se dlouhodobý růst odvozuje od toho, že na začátku byla nula, pak bych s dlouhodobým růstem souhlasil. Za mě je BTC těžce spekulativní aktivum, kvalitativně horší než kdysi tulipánové cibulky v Holandsku. Z nich mohlo alespoň něco vyrůst. Doufám, že BTC a jemu podobné natolik zregulují, že časem prakticky zanikne. Těžit ho při enormní spotřebě energie je zvěrstvo. Digitální měna smysl má, ale musí být uchovatel hodnoty s relativně stálou cenou, jinak to nemůže být měna.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 15:05:55

Tak ja sa len smejem že v roku 2017-18 bol strop na 14 000 a nikto nechapal tu vysokú sumu. Teraz sme na 20 tis a tu sú ódy ako btc konci. Pritom korekcia cez 80 - 90% tu už bola asi 5x po veľkom raste, takze nič nové a ak to niekto sleduje tak s tým rátal. Teraz sme niekde na 78% korekcie, čiže ešte to asi padne a nabudúce tu bude zas tisko keď to pôjde na 100 tis.

A potom sa tu zas bude dd desiť keď to spadne zo 100tis na 30 jak vsetcia s ním končia s pochopili to ako to je zle a bla bla bla. Ešte dobre že toto sú len rozprávky pre ľudí čo tu chodia citat o pc a nie nejake rady k nakupom/predajom kryptomien lebo sú úsmevne a hlavne úplne mimo.
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 19:43:10

Až se bitcoinů zbaví Tesla a Microstrategy, protože už jsou v mínusu a tento typ investorů dost čato prodává při určitém poklesu pod nákupní cenu, to teprve kurz BTC rozjede směrem dolů. Hodnota BTC stojí jen na důvěře a naději a to je pro stabilitu a perspektivu málo. Kromě toho v roce 2017 - 2018 nikoho ani nepapadlo trh kryptoměn nějak regulovat, dnes je situace jiná. Od roku 2017 se do oběhu dostalo spoustu inflačních peněz a ty se za něco musely utratit, tak proč ne za kryptoměnu, jejíž cenu ovlivní i ničím nepodložená zpráva o délce 140 / 280 znaků. Musím uznat, že BTC je výborný nástroj k přerozdělení majetku, většina investorů prodělá, menšina slízne smetanu ve výši prodělku té většiny. Proto možná ještě západní vlády BTC trpí a těžbu nezakázaly.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 08:58:11
avatar
Však DD sem dává jen nákupní signály, ne prodejní.
ravennus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - v 2022-06-15 08:35:41

vytesovat sa, ze klesol BTC ..a pritom:

S&P 500's top 10 companies have lost more than $1 trillion in market cap in 4 days
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-19 14:02:31
avatar
Asi tak, kryptoměny + akcie reagují společně. Když klesá jedno, klesá i druhé. Máme se asi radovat, když klesají akcie? A tím pádem jsou akcie zlodějské a mají asi cenu 0 podle mnohých zdejších?
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 09:09:20

Zajimave vety,napr. "A množství problémů, které se neřešili a přispěly ke zhoršení současného stavu věcí, je značné množství."
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 10:57:25
avatar
Tak toto je brutal, ak to pôjde takto ďalej, tak do mesiaca je BTC za 1000 a ETH za 0.
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 11:28:25

bodaj by to tak bolo ale na nulu to nepojde .... Bohuzial
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 11:54:22
avatar
Existuje množstvo ľudí s tisíckami ETH. Ak by ETH padol pod 80USD, tak začnú predávať a môže to cele skolabovať. BTC existuje dlhšie a tiež je menej mincí, čiže tam je toto menej pravdepodobne.
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 11:59:25

hlavne sa jedna o velke spolocnosti, ktore naskocili na tento hype a kvoli nim nespadne hlavne lebo maju velke miliony v ETH a BTC
Milan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 11:41:32

co sa tyka kryptomien plne suhlasim s clankom

ohladom priameho zasahu usa/nato/eu do vojny s ruskom niektori analytici (ti zapadni, nie ruski ) hovoria, ze rusko hra vanbank, v pripade takehoto zasahu by mohlo dojst k pouzitiu jadrovych zbrani a nasledne vymaz planety, no fakt neviem
toto nie pocitacova RTS typu Command&Conquer

co sa tyka sankcii, tak zatial to vyzera, ze sice skodia rusku, ale ovela viacej EU,
usa si cez prostrednikov a tzv. tankery bez destinacie veselo nakupuju rusku ropu a zarabaju na tom poriadne,a plus x dalsich faktov zo svetoveho obchodu, bezne dohladatelnych

paradoxom je, ze ukrajina kupuje od ruska plyn a ropu, ktoru vyuziva na vojnu s ruskom, nehra tu nahodou niekto so svetom nejake sachy, no je to cele divne

rusko uz donbas nepusti, jedina sanca na mier je tlak celeho sveta na rokovanie o mieri, o dohode na kompromisoch na obidvoch stranach, inac vojna neskonci a ako vzdy si to najviac odseru bezni ludia
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 12:55:13
avatar
nechápu ten názor ... nacistické německo a Japonsko za 2svv také neporazilo jednáním a kompromisy ... zlo je zlo. Rusko nemá na Ukrajině co dělat ani nemá nároky něco požadovat a Putin a jeho kamarádi stojí za vraždou desítek tisíc Ukrajinců žen i dětí, o čem a s kým chceš jednat? když přestane rusko válčit bude mír, Když přestane bojovat Ukrajina, nebude Ukrajina .... kde v tom chceš hledat kompromis a prostor k jednání?

jediná šance na mír je vyhnat Rusko z Ukrajiny, jakékoliv jednání a kompromisy jen vytvoří čas a prostor pro to, aby se Rusko připravilo a lépe zaútočilo příště. Navíc s Ruskem se nedá jednat, protože lžou, žádná dohoda s nimi není možná, protože jim nemůžeš věřit .. porušili Budapšťské memorandum, tvrdili že na Ukrjainu nezaútočí a že západ lže o tom že zaútočí, druhý den zaútočili ... takže jak s někým takovým chceš jednat?

Evropa a Západ nedělá téměř nic, poslali jsme pár zbraní a udělali pár sankcí, kdy většina se obchází nebo bude platit až příští rok ... Celá Evropa + spojenci by si měli uvědomit, že řešením současné energetické a inflační krize je porazit Rusko a čím dříve, tím dříve bude lépe ... Ukrajina má plyn a ropu pro celou Evropu, což vyřeší závislost na Rusku a stejně tak je odpovědí na otázku, jak ukrajina zaplatí za vše, co posíláme (navíc porážka Ruska = reparace) ... tohle je jediné skutečně řešení. Chceme mír? Chceme klid? Chceme se zbavit inflace a energetické krize? Pomozme Ukrajině hned teď plnou silou a vyžeňme Rusko a nechme tamní režim vyhladovět a zhroutit se ....
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 19:15:53

Ako to by bolo riešenie poraziť Rusko, ale šanca poraziť Rusko je asi taka ako poraziť USA. Rusi su vo vojne stale vlasnia 1/6 zeme a na nu ma zalusk vela magorov už stovky rokov skušali to taliani nemci turci ba i USA je v studenej vojne s Ruskom už 70 rokov. Rusi su pripraveni. Rusi rovno povedali že ak na nich priamo NATO zautoči tak nas proste vypnu, nemyslim tym že budu zabijať ludi, ale mikroatomovka v 100km a všetka polovodičova technika zhori mikrovlne žiarenie priamo zamerana frekvencia na kremik a sam vieš kde všade su polovodiče a ako dlho by trvalo všetko vymeniť. Už to použili 4x na americke lode, niet pred tym ochrana, museli ich odtiahnuť do pristavov a cca mesiac menili všetku elektroniku.
Na rusoch možeme isť tak s kameňami a palicami.
a vyhladovať Rusoch a zničiť ich ekonomiku? Sankcie im dala len EU to je 450 milionov ludi a zem ma už 8 miliardy. Tudy cesta nevede.
Poražka Ruska by vyriešila problem EU, USA by sa konečne dostala k Ruskemu nerasnemu bohactvu a ovladli by celi svet doslova, lebo od Ruskeho bohactva je zavysli doslova celi svet, potravyny nerasne suroviny, ovladali by cez ne činu indiu EU afriku. Proste game over, do dein by sa USA zapisalo na milion rokov ako štat ktoremu sa podarilo podrobiť celi svet, ale Rusko poraziť, nieje sransa, ver že Čina si je toho velmi dobre vedoma čo by sa stalo. Keď Hitler klopal na Moskovske dvere, tak USA tam tlačili zbrane jak blazni aby sa to nemcom nepodarilo, ak by si v tedy Nemci podrobili Rusko a dostali by sa k Ruskemu nerasnemu bohactvu Game Over a prvi štat čo dobil celu našu planetu by boli Nemci Rusko to nieje len nejaky štat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 19:49:46
avatar
rusko je benzínka vydávající se za stát ....
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 07:45:13
avatar
Snajprik prosím ťa už nečítaj tie Ruské noviny (Ruská propaganda). Úplne ti vykradli zdravý rozum...
Na Slovensku je to strašné, čo sa tu stalo z ľudským myslením.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 12:53:43

Prave že čitam USA odbornikov, poradcov americkych prezidentov. Plan utok na Rusko cez Ukrajinu už bol vymysleni v 60 rokoch, problem je že aj Rusi ho čitali
Tento plan ako poraziť Rusko bol v celku jednoduchy, chceli vyprovokovať Rusov aby zautočili na Ukrajinu v plnej sile 2-3 milionov Ruskych vojakov, aby mali Rusi 20-30x vačšie vydavky ako teraz na vojnu, potom cez partizansku vojnu že u nas by sa cvičili a na Ukrajinu by šli bojovať, chceli udržať Rusoch 1-2 roky na Ukrajine, to by znamenalo pre Rusko obrovske vydavky na armadu a prakticky zničenie ich ekonomiky , bolo by miliony mrtvich Rusov na Ukrajine, rozvrat spoločnosti, ekonomicke nepokoje a zvrhnutie Ruskej vlady, dosadenie proamerickej vlady a zprivatizovanie Ruska = Game Over. Zapad by s Ruska urobil takych istych žobrakov ako je teraz Ukrajina. Lenže Rusi na to neskočili a poslali tam iba 160 tisic vojakov to znamena vydavky cca 100 miliard = vyrovany rozpočet a 0 inflacia. Plan nevyšiel. Toto su USA spravi (Henry Kissinger) a Izrael (Nativ Jakov Kedmi) , sračky a vojnovu propagandu s Ukrajiny či Ruska nečitam.
Ked počuvam Zelinskeho tak ten už je vo vladivostoku a Putin v hagu alebo Rusoch že za 14 dni a je to
Proste tato vojna je strategicka a vyhraje ten čo ma viac rozumu, a ked vidim tych našich tajtrlikov s kupenimi diplomami, alebo tu ginekologičku ktora nema ani najmenšie tušenie o čo ide...
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak tenhle `genialni` plan 2022-06-16 16:50:28

by mohli vymyslet leda tak v Bohnicich
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 08:13:35
avatar
ty jsi solidně vymletej... zajímavé, že takový blafy jdou hodně od slováků... smutné
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 13:07:21

Neviem čim to môže biť, možno tym že slovenskym mediam veri už len 10% slovakov a 90% slovakov si čita zahranične media, by si sa divil čo pišu nemci taliani francuzi USA izrael.
Čitať Ukrajinske či Ruske novinky nema zmysel tam beži ťažka vojenska propaganda mimo realitu, problem je že naše media u nas robia Ctrl+C a Ctrl+V Ukrajinska propaganda.
Na druhej strane je to v celku jedno čo si myslim ja alebo ty obaja chceme to iste nech sa Ukrajina(NATO) s Ruskom dohodnú a bol mier.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-18 15:45:47

Nepiš už sem prosím tě ty stupidní konspirace. Chápu, jsi čobol, máte to v krvi, ale zde pro to není místo. Nech si to pro tvé pologramotné kamarády v hospodě. Ďakujem chalan.
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 20:02:35
avatar
DD jak chceš porazit stát, co ti v případě ohrožení prostě hodí jaderný koláč na hlavu?
Nemůžeš si jen tak udělat výlet k Putinovi do kanclu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 20:37:09
avatar
A co jako? se máme tedy vzdát a nechat Putina všem diktovat?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 21:05:11

Minimálně by se mělo počkat, jestli rus napadne státy NATO.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 22:25:07
avatar
a mezitím necháme Ukrajince zmasakrovat a miliony zotročit jen proto, že chtěli stejnou svobodu jakou máme my a mají smůlu že jsou blíže u Ruska ... ano je hezké jak máte srovnané priority ... a zároveň v případě dohody a míru jen tak necháme Rusko poučit se a posílit před dalším útokem a Čínu která to sleduje také?

Ne, čím déle se bude čekat, otálet atd. tím horší to bude ... povzbudíme země jako Rusko a Čína že agrese se vyplatí ....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 22:33:06

Na všechno se nedá odpovědět jinak souhlasím. My jim pomáháme, jen něco jiného je lokální konflikt a světový konflikt. To je level uplně někde jinde. A já se obávám, že NATO je obranný celek a v tomto směru horká hlava není dobrý rádce.
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 05:47:06
avatar
Jako chápu tě, ale nevím jak ty, ale já nechci dostat hlavicí po hlavě. A věř, že on to udělá, když bude muset. Na to je magor velkej.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 16:51:52

Pokud má dojít ke konfliktu mezi Ruskem a NATO, tak osobně si přeju ať NATO není v žádném směru agresor. Je to důležité z pohledu, že když už má k tomu nejhoršímu dojít, tak ať je Rusko se vším všudy viníkem konfliktu. Osobně se bojím toho, že pokud by NATO zasáhlo aniž by jeho struktury byly napadeny, tak se může stát, že se alianční síly roztřepí a původní dobrý úmysl se může otočit proti nám. Dodržoval bych základní pravidlo obranyschopnosti před 3 světovou. Pokud Rus překročí hranici NATO, pak už je to otázka jiná. Do té doby se dá stále vyjednávat, ikdyž to nemá moc smysl, ale nikdy není pozdě. Snahu odvrátit 3 světovou je myslím stále to nejdůležitější pro Zemi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 17:58:29
avatar
proto NATO váhá, já to chápu ... nicméně je odporné, že té Ukrajině prostě nejde Evropa přímo na pomoc, tu sílu a možnosti to s Ruskem vyřídit prostě máme ... mělo by se rychle schválit přijetí Ukrajiny do NATO a pak legálně zasáhnout můžeme
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-17 11:25:19
avatar
Rozštěpení NATO mi přijde jako hodně reálná možnost. Osobně si moc neumím představit, že by v případě napadení třeba pobaltských států Ruskem vyrazilo Maďarsko a Turecko jako členové NATO na pomoc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-17 11:33:53
avatar
Turecko to hraje na všechny strany, ale dobře ví, že jeho účast v NATO je zárukou jeho bezpečnosti, protože má hodně nepřátel v regionu a bez ochrany NATO by mělo problém ...

Současný "sultán" tam taky nebude navždy, takže se věci v Turecku mohou změnit k lepšímu i ve vztahu k NATO ...

Maďarsko s orbánem v čele jsou nepřátelé, vykukové a nelze jim nic věřit. Nemají v EU ani NATO co pohledávat ... bez Maďarska se klidně obejdeme ...

rozštěpení NATO nehrozí, naopak vypadá sjednocenější než dříve a navíc se rozšíří o nové členy, až tedy skončí smlouvání s Turkem ....
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-18 15:49:05

Putin by už dávno jádro použil kdyby chtěl. To, že ty jsi pacifistický srab a do vagónu směr Auschwitz by si nastoupil dobrovolně neznamená, že my ostatní se budeme chovat taky tak. NATO by mělo vstoupit na Ukrajinu a rusáky vypráskat. Bylo by to nejlevnější řešení a zase bychom mohli odebírat super levný plyn.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-19 14:24:56
avatar
Citace:
jak chceš porazit stát, co ti v případě ohrožení prostě hodí jaderný koláč na hlavu?

On chce snad někdo zaútočit na Ruské území? Ne, pouze vytlačit rusa z Ukrajiny. Tohle spojování dvou věcí je typické prokremelské propagandě.
Stačí sledovat vývoj - zabití desítek tisíc rusů a tisíce kusů ruské techniky na Ukrajině žádnou atomovou válku nespustilo. Čili hypoteticky kdyby ukrajina dostala těch 1000 houfnic, 500 tanků... atd. o které žádají (teď neřeším jak je to realistické), tak by prostě rusy vytlačila a vzala si z5 své území bez nějaké atomové války. Rus cítí pud sebezáchovy a nepoužije atomovky "jen" kvůli ukrajině protože by to znamenalo zničení jeho vlastní země.
Vzhledem k tomu že skutečným důvodem války jsou nerostná bohatství a plyn objevený na Donbasu, Krymu a východu ukrajiny obecně, měly by západní státy podepsat z Ukrajinou obrovské dodávky zbraní výměnou za pozdější dodávky levného plynu pro EU. Potom, co Ukrajina vyhraje by EU měla zase levný plyn, mohli bychom ho místo od Rusů kupovat od Ukrajiny (další Ruský důvod k útoku - nechtělo být vyšachováno z obchodu). Ukrajina by za získané peníze mohla vybudovat silnou moderní armádu - výzbroj by dodaly západní zbrojovky a s výcvikem by EU/USA pomohly též. Takto by to byl win-win. Ukrajinci by měli nezávislost, silnou moderní armádu na odstrašení další ruské invaze. EU by získalo silnější nárazník na rusy,zdroj plynu a odbytiště pro své zbrojovky. A za deset nebo více let, až by se s korupcí ukrajina dostala alespoň na slovenskou úroveň, tak bychom je vzali i do EU(ne do NATO). Proč by to tak nemohlo fungovat?
Milan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 21:34:32

moja babka je Ukrajinka (pravá, nie taka importovana z Afriky ),
nefandim Putinovi, odsudzujem Putinovu agresiu, a kazdu vojnu, aj tu co zacala na Donbase 2014, aj v Jemene, aj "turecku operaciu" proti Kurdom a dalsich +-40 nasilnych konfliktov na Zemi, a to si hovorime civilizacia, obycajne dvojnohe zvery z pohladu mimozemstanov

podla niektorych analytikov je Rusko neporazitelne, oni su zvyknuti na totalitu a utahovanie opaskov, maju obrovske nerastne a ludske zdroje, potravinovo su sebestacni, cipy nakupia z azie, obchoduju veselo s Cinou, Indiou, Afrikou,
zatial co dekadentny zapad je rozmaznany a slaby,
a ked pride na tazke casy, kto bude viac plakat?
mozno som naivny, ale som radsej za rokovania o dohode, o mieri a kompromisoch namiesto nekonecnej eskalacie vojny
Chcete tu mat stale trvajuci konflikt, nikdy nekonciacu spiralu nasilia a nenavisti ala model Izrael vs Palestina?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 22:22:31
avatar
s kým chcete jednat??? Rusko a Putin lžou naprosto jednoznačně, dohody nedodržují a zavraždili desítky tisíc ukrajinců, jak a s kým chcete jednat aby ta dohoda nějaká byla dodržována?

Rusko není neporazitelné, síla jeho armády byla evidentně lež, už tři měsíce údajně 2 nejsilnější armáda světa neokáže porazit 40cátou armádu mnohem menšího státu ... takže kombinovaná síla NATO by Rusko spláchla za pár dní ...

nechci konflikt, ale jak můžete jednat s masovým vrahem a lhářem a věřit nějaké dohodě s ním???
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 05:54:27
avatar
Ale tobě furt nedochází, že sice je ruská armáda druhá nejlepší na světě, ale on tu podstatnou část, co mu mohla získat Ukrajinu, má jaksi doma.
Když pošleš někam špatné vojáky, tak je jedno, jestli jsi obecně první nebo desátý. Prostě ti lidi neví jak bojovat a dělaj kokotiny. Putin se tímhle střelil do vlastní nohy.
"Nechci konflikt, ale" vyzýváš tu k rychlému jednání ze strany NATO za použití přímé díly, když víš, že ti Putin dá po hlavě mezikontinentální střelou
Přímý konflikt má být poslední možnost. Navíc pokud vím, NATO je obranná, ne útočná...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 09:48:17
avatar
??? co to plácáš? To nedává žádný smysl aby nejlepší jednotky nepoužil .... naopak Rusko poslalo na Ukrajinu přes 70% své skutečné armády a o většinu svých nejlepších jednotek a výbavy už přišlo ...

Jakýkoliv zásah proti Rusku je obrana, tím spíše že zaútočilo na svobodný demokratický stát a vraždí po tisících jeho občany ... konflikt s Ruskem (a čínou) je nevyhnutelný ... čím dříve nastane, tím lépe pro nás protože jim nedáme čas na další společnou přípravu ... žádná jednání s vrahy a lháři nejsou možná protože vrahům a lhářům nemůžeš nic věřit ...
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 22:56:13

Rus rozumí jen síle, pokud je někdo silný, respektuje ho. Běda ale, když je někdo slabší, pak je to poteniální objekt k "demilitarizaci".
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 13:33:39
avatar
To že sankcie škodia viac EU je len ruska propaganda. Dokonca Putin tvrdí, že ich sankcie posilňujú. Pričom uz zahraničné podniky prepustili tisíce ľudí, je tam obrovská inflácia, chýbajú základne veci ako elektronika, stroje, náhradné diely. Toto sa u nás nedeje. Ver mi, nechcel by si teraz žiť v rusku.

Jedna otázka, ale nebola úplne verejne zodpovedala a to sú podmienky zrušenia sankcií. Podľa mna by bol totiž najlepší scenár vrátenie územia Ukrajine a následne reparácie zo strany Ruska. Toto bude ale stat veľa peňazí, preto by bolo dobre ak by sa počas tejto doby aj ďalej nakupovala Ruska ropa, plyn a peniaze z hej predaja išli aj na obnovu Ukrajiny.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 08:11:29
avatar
Jediná šance, zejména pro nás do budoucna, je vypráskat rusáka zase zpátky do jeho země zaslíbené.. následně oplotit a nechat jako skanzen s nadále trvajícími tvrdými sankcemi... hlavně se nepřiposr... (což se jistě stane zejména díky Německu, Francii) a nelézt znovu Putlerovi do anusu....
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-18 13:10:32

Ja som cital, ze USA su cisty vyvozca ropy, tak neviem. Nejako mi nedava zmysel, ked tazia podzemnu a bridlicovu ropu, aby ju z Ruska dovazali tankermi cez pol zemegule.
Milan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-20 12:24:36

to ropa sa fyzicky neodvezie do Ameriky, ta sa vylozi u koncoveho zakaznika,
vysvetloval to jeden Slovak, ktory pracuje na americkej burze viac ako 20 rokov,
ak som spravne pochopil princip mojim laickym pohladom, tak jeden z trikov je, ze ropu cez burzu alebo nejakym inym sposobom nakupi americky subjekt alebo firma, a ta to nasledne preda s obrovskym ziskom napriklad uplne nahodou do EU, ako sa hovori biznis je biznis
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-20 13:14:01

Neviem či fakt sme v tej vychodnej EU až tak retardovani či čo že sa nechame tak okradať od každeho.
Nemci maju dlhodoby kontrakt na plyn 7Kč/m3 do 2035 a nam ho predavaju po 28Kč/m3
elektrinu vyrobime si 10x lacnejšie ale musime to dať na nemecku burzu a tam si ju kupiť za 10x vyšiu cenu.
Turci nedali žiadne sankcie na Rusko tam plyn aj ropa tečie vo velkom, tam sa budu plniť takzvane USA tankere na plyn aj ropu a budu nam to USA dovažať s Turecka za tržne ceny americky aj ked každy vie od kial je. Proste burza už to nebude Rusky plyn či ropa ale cez burzu sa to preženie a bude to amerikansky len samozrejme 4x drahši...
Jediny štat s vychodnej EU čo sa im na to vykaslal, je Madarsko ten ma kontrakt s Ruskom 6Kč/m3 + Ropu a basta neplati ani nemcom ani američanom sprostretkovanie, rovno su napojeny na plynovod aj ropovod cez Turecko, do madarska kryza nedorazila, tam maju stale rovnake ceny.
Nazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Je vidět, že ty sankce fungují 2022-06-15 14:18:30

"Rubl za posledních dvanáct měsíců zpevnil vůči koruně o více než 35 procent. To se žádné jiné měně světa za dané období nepovedlo."

https://www.newstream.cz/nazory/lukas-kovanda-dolar-i-rubl-jsou-menovi-sampioni

Je vidět, že ty sankce fungují a je potřeba nepovolit a vydržet.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 15:13:59
avatar
kurz rublu je umělý, neobchoduje se s ním, Rusko ho u sebe dotuje, a to nevydrží dlouho .... nemůžeš srovnávat hodnotu měn které jsou běžně obchodované s těmi které nejsou ... bohužel je to další případ, jak spousta lidí mluví o něčem, čemu nerozumí ...

drtivá většina schválených sankcí ještě nefunguje, bude fungovat od příštího roku, nebo se vesele obchází, protože Západ se stále neprobral a nezačal skutečně jednat ...
bandolier.wz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-15 23:43:27
avatar
měl by ses probrat, žádné sankce na žádný stát nefungují(ve smyslu změny chování = jmenuj mi min jeden, kde zabraly).
německo, rakousko, slovensko, madarsko (i zbytek světa) kupují od ruska plyn, protože ho není jak nahradit(aspon ne min 5let) jen naši politici řvou, že ruský plyn ne, a kupujem ho tedy od němců 4x dráž (přitom se jedná o plyn z ruska)
pokud by rusko zavřelo plyn úplně, tak se ekonomicky německo zhroutí a další státy budou následovat, nejde o domácnosti, ale o průmysl závislý na plynu(pekárny,sklárny,hnojiva,adblue)
a zaútočit na rusko? kdy naposled někdo útočil na stát, který má jaderné zbraně? mám pocit že nikdy nikde
jsem proti všem válkám, a nelíbí se mi ruský vpád na krym a na ukrajinu, ale nevidím řešení, snad jen v tom že třeba putin brzo umře na rakovinu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 09:54:18
avatar
nic se nezhroutí .... jen se všichni budou muset uskromnit a začít šetřit a přestat plýtvat ... v Evropě se stále vším plýtvá, všichni jezdí, svítí jak zběsilí, vyrábí se blbosti atd. To bys koukal, kolik energie, plynu i ropy by se dalo ušetřit, kdyby se zavedla opatření (zhasnout většinu pouličního osvětlení, přestat tolik svítit a topit v nákupních centrech apod., omezit jízdy autem, zakázat samostatné jízdy autem atd.) .... připomínám, že to není tak dávno, kdy se zdaleka tolik elektřiny, plynu a ropy nespotřebovávalo a taky se žilo ... máme navíc technologie jak tu spotřebu rapidně snížit, máme mnoho možností, jen jich z pohodlnosti a lenosti nevyužíváme ... plýtváme zdroji, nešetříme a zatím jsem nezačali ani pořádně zbrojit. Místo děl, tanků a munice pro udržení našeho míru a svobody, vyrábí hloupá neefektivní náročná elekroauta a další zbytečný šrot ....

jediné řešení je uzbrojit Rusa i Číňana a udržet demokracie a svobodu atraktivní a funkční. A buď to uděláme rychle a pořádně, nebo pomalu a problematicky zařve přitom hodně Ukrajinců následně i Taiwanců atd.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 14:39:14
avatar
Tady si trochu protiřečíš: "máme navíc technologie jak tu spotřebu rapidně snížit" vs "vyrábí se hloupá neefektivní náročná elekroauta".
Vždyť ta elekroauta jsou právě jednou z těch technologií, díky kterým můžeme rapidně snížit spotřebu ropy :-O
Michal_Sykora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 14:41:06

Pokud by se EU nevydala cestou překotně zelené energetické transformace, zejména co se odstavování jádra týče, byla by dnes:
1) inflace v ČR mnohem nižší
2) ekonomika EU - a bohatství nás všech - větší
3) Putin mnohem slabší
4) ...a jako bonus: žádná válka na Ukrajině by nebyla.

Lukas Kovanda

https://twitter.com/LukasKovanda/status/1537094800620519426?s=20&t=wITRc5P9lY7bPruUCuZtaQ
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - co EU 2022-06-16 16:47:45

ale ohledne odstavovani jadra to posralo Nemecko, bohuzel my jsme jen ve vleku, kdy nas Nemecko hezky vyuzije (a nejen nas). Holt si mysleli, ze s Ruskem budou nejlepsi kamosi, ale soucasny konflikt s Ukrajinou jim do toho solidne hodil vidle..
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 16:16:26
avatar
chceš svobodu, ale názory, co se ti nelíbí (speciálně ty špatné názory) bys mazal. pěkně si protiřečíš

chceš svobodu, ale píšeš tu kraviny jako zákaz ježdění v autě sám. jako doprdele co?? děláš si prdel? jako sorry, ale nikdo nemá komu co poroučet, jestli může nebo nemůže jezdit v autě sám. to jako když někam pojedu, tak si mám zavolat kamaráda, abych mohl jet třeba do Prahy?

"vyrábí hloupá neefektivní náročná elekroauta" tak konečně tu je něco, co nám pomáhá se zbavit závislosti na naftě a benzínu a tobě to vadí? holt je ta technologie ještě ve vývoji, tak co kurva chceš?

jediná logická věc, co jsi napsal tak je zbytečně nesvítit venku, jinak jsi psal hovna
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 18:00:37
avatar
svoboda je hezká věc, ale ty mluvíš o jejím zneužívání ...

elekroauta jsou super, ale nemáme na to zatím baterie. Ty co jsou, jsou neefektivní a neekologické ... navíc nemáme ani tu energii zatím na to všechno ... takže nejdříve se má investovat do vývoje baterek, až budou 5-10x lepší než jsou dnes můžeme vyrábět elekroauta ...
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 18:30:46
avatar
https://youtu.be/knXDbyMEPco?t=72

tohle krásně sedí na to, co jsi napsal
Milan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-17 10:27:11

a zabudol si este dodat, ze drvivu vacsinu elektriny na svete nevieme/nemozeme vyrabat ekologicky,
ta momentalna vyroba zelenej energie, je zatial na smiech alebo skor do placu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-17 11:08:21
avatar
asi tak ....

Elekroauta jsou super a jasná budoucnost, vyrobit elekroauto umíme, ale neumíme zatím vyrobit baterii, která by byla efektivní. Současná elekroauta jsou těžká, baterie nevydrží dlouho, jejich výměna nedává finančně smysl a extrémně zatěžují prostředí ... takže dokud nebudeme mít baterie 10x lepší než teď, je nemysl vyrábět elekroauta a to souvisí i s tou elektřinou.

Známe způsoby jak levně efektivně vyrábět obří množství energie, ale neděláme to a bude trvat roky, než se to začne ve velkém měřítku dělat, takže dokud máme elektřinu z úhlí a plynu, nedá se o ekologickém provozu elektoraut mluvit ....
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-19 17:44:27
avatar
To co píšeš platí pro první generaci, jako např. Nissan Leaf, ale aktuální auta s dojezdem až 500km na jedno nabití už jsou na tom tak, že očekávaná životnost baterie je kolem 800k - 1M kilometrů = pravděpodobně víc, než bude životnost zbytku auta.
I když i to je s otazníkem, páč i dnes jsou na spoustě míst v provozu třeba i 90 let staré elektromotory. Kromě ložisek se tam tak nějak nemá co opotřebovat/rozbít.
A navíc i pokud by ta baterie už neměla parametry vyhovující pohonu auta, tak za rozumnou cenu po ní skočí někdo budující FVE. Když si vezmeš, že k FVE ti za 140k prodají novou 11kWh baterku, tak koupit třeba za 200k "unavenou" 40kWh baterku z auta by bylo docela terno. Kapacity moc neztratí, spíš už nedá tak velké proudy a to ti u baráku nevadí...
Jo a pokud vím, tak recyklace Li-Ion baterek už je dnes docela efektivní proces. Někde jsem viděl údaje kolem 80-90% efektivity využití materiálů ze staré baterie.
Jo, je to v plenkách a není to pro všechny, ale když srovnáš kde to bylo před 10-12 lety, tak je to velkej pokrok a čím víc lidí si to koupí a bude víc peněz na vývoj, tím bude ten vývoj rychlejší.
Řekl bych, že dnes už jsme ve stavu, že by stačilo, aby se zlepšili baterie 2x, ne 10x, aby to bylo použitelné pro všechny.
Horší je to s pořizovací cenou, ta je pořád vysoká, ale tak to je u každé nové technologie. Vývoj vždy zaplatí nadšenci a pak to masová výroba zlevní...

Mimochodem prozradíš jaké jsou ty způsoby "jak levně efektivně vyrábět obří množství energie", které nepoužíváme?
raduz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-19 21:21:35

Ano, je to relativně v plenkách, coby spokojený majitel dieselu bych se měl parametrům a ceně elektromobilů taky smát. Ale nedělám to. Protože ono prostě Evropě nic moc jiného nezbývá. Protože fakt není dobré být závislý na rusácích z jedné strany a na arabech ze strany druhé. Můžeš vzít jed na to, že jak může rusák něčeho zneužít, tak to prostě udělá. A teď se ještě každý námi krvavě zaplacený kubík plynu vrátí ukrajincům v podobě kulky. Takž holt se musí pracovat s tím, co je. Elektroauto na denní dojíždění naopak už teď považuju za lepší variantu. Kór když mi na střeše visí FVE a tuhne mi úsměv při každém čerpání. Takže moje další auto bude elektrické, s tím jsem v podstatě smířený.
Jinak obecně to bude nejen v dopravě kombinace všeho-bioplyn, vodík, power2gas, okrajově nakonec možná i ten e-benzin+e-diesel...podívej jak tomu rusák "pomohl" a horečně se buduje. To je prostě otázka energetické bezpečnosti.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-19 21:49:56
avatar
Já mám taky zatím jen spalováky, ale jako druhé auto do rodiny i na to denní dojíždění už je elektrika lepší pár let a tak už jen čekám, až bude FVE na střeše a objeví se nějaká dobrá nabídka na el. auto.
Zatím si myslím, že mít doma jeden spalovák na dlouhé cesty a v mém případě i požitek z jízdy (mám poslední Mnichovský šestivál bez turba) bude ještě hezkých pár let dávat smysl. Ale je možné že se mi to zalíbí mnohem víc a dám technice minulého století sbohem dříve;-)
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-19 23:14:45

Každy narok keď niečo môže použiť ako svoju vyhodu tak to použije a je jedno či su to Rusi arabi USA čina či EU
Problem je že naše EU vedenie su sproste telce a urobili take ktory čo prakticky zničilo europsku ekonomiku a hodilo nas to na kolena. Dnes som pozeral jedneho USA senatora ako rozoberal s riaditelom USA tajnych služieb, USA EU a Rusku ekonomiku a ich dopady. V USA maju ludi na spravnych miestach ich sa to skoro nedotkne, Rusi sa na to pripravovali 8 rokov a paradoxne na tom ešte viac zarabaju a EU my sme totalne ale totalne v sračkach, koniec 2022 a celi rok 2023 bude velmi ťažky a hrozi že sa EU rozpadne= obrovske nepokoje nas čakaju. A keď vydim tych tupich tajtrlikov ktory nas s toho maju vyviesť mam strach...
Teraz nas neskutočne ošklbu araby turci afrika USA, lebo surovin niet a surne potrebujeme 3-10 nasobne vyšie ceny ako sme doteraz mali a kupovali.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-18 13:21:39

Cielom sankcii je ekonomicke poskodenie danej krajiny a sekundarne vyvolanie odporu obyvatelstva voci vladnucej moci
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - clanek 2022-06-15 21:22:41

Bylo by dobry si precist cely clanek a nikoliv jen clickbait
Juras70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 10:34:23

Vzdycky kdyz se tohle vykrikovalo, jini kupovali - a levne. Ted maji z crypta majetek a my mame z crypta prd. Tak nevim, me prijde zatim, ze ty blby jsme my, co nekupovali
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 20:53:22

Přesně, kryptem se dají vydělat peníze bez práce.

Proč vůbec pracovat? Prace je leda tak pro starý už.
Shadycz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nakoupit! 2022-06-16 19:13:35

Pane Stachu, nakupte, NAKUPTE! At za pár let zase nemusíte brečet, že to všechno roste.. a vy jste měl zase jen uplně mimo články .. jako vždy, tak jako ve 2018/19 )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 19:58:05
avatar
nakoupím, až to bude pod 100 dolarů ;) tak do toho pár set dolarů vrazím, víc ne, víc ochoten vyhodit oknem za blbosti nejsem
Shadycz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hehe 2022-06-16 19:26:01

Já jsem ten článek ani teda pořádně nečetl, zbytečně moc nesmyslů, ale na ten nadpis musim zaregovat:

"Výborné zprávy pro normální lidi a jasný důkaz toho, co mnozí říkáme o kryptoměnách dlouho."

Mám Vám najít ten článek kde jste v cca lednu 2019 psal, že Bitcoin dost možná půjde na nulu? Tenkrát byl 3500, ted je 20k.. tak já nevim, ale to mi moc jako nula nepřipadá. Spíš mi to připadá jako cca 500% zisku pro lidi co naštěstí neberou vážně to "co říkáte o kryptoměnách už dlouho" - protože je to - a opět se to potvrzuje, uplně mimo .
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-16 21:14:57
avatar
Cena bitcoinu stúpa pretože ho ľudia kupujú. Keď stratia záujem, tak sa cena môže dostať spat na nulu. Netvrdím, že sa to stane, ale je to jedna z možnosti a treba s ňou počítať.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-20 11:15:38
avatar
Z dlouhodobého hlediska na nulu jít musí. Jen člověk, který nechápe, jak funguje těžba a transakce, může tvrdit něco jiného.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-20 11:14:39
avatar
Dnes BTC pod 18k a stále klesá.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 736x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1105x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1443x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1300x
Komentářů: 6
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?Thursday, 07 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2918x
Komentářů: 1
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingem
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingemTuesday, 05 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1906x
Komentářů: 3