Strana 2 z 2
- DDWorld TDI Racing na startu …
Já jsem se nechal přesvědčit k účasti. A tak pojedu s FXR, které vzhledem k tomu, že chci jet celý závod sám, je nejlepší volba. Na jedno kolo rychlostně na nejlepší nemám, ale v závod je dlouhý a rozhodovat bude hlavně stabilní rychlost a minimum chyb. Na první závod mám natrénováno zhruba 820 kol (5400 km) přičemž jsem schopen jezdit nejrychleji kolem 2:25.8. Nicméně někteří soupeři jsou schopní s FZR zajíždět kvalifikační časy kolem 2:23.4 – 2.24.5. Problémem je ale hlavně životnost pneumatik.

(DDWorld TDI racing jde do akce!)
Pravděpodobně uvidíme nejvýše 25 kolové zastávky (v případě závodu bez výjezdu safetycaru). Časté ale budou 20 kolové strategie, které umožňují vozit méně paliva. V případě mého FRX je to zhruba 56% na 25kol, což znamená 41 kg navíc + 70kg jezdec. Pneumatiky jsou k dispozici ve 3 specifikacích (R2-R3-R4) podle tvrdosti a tedy s rozdílnou přilnavostí, životností a rozsahem optimálních teplot. Velká alchymie. V závodě bude mít DDWorld.cz dvojí zastoupení. Kolega pojede v teamu M3R právě s vozem FZR.

Závodní pole bude čítat pravděpodobně 18 aut (v některých teamech se budou střídat 2-4 jezdci). Závody mají striktní pravidla. V tomto případě bude po celou dobu závodu přítomen SafetyCar a také vyprošťovací vozidlo. Startovat se bude letmým startem po zaváděcím kole. Závodní podnik začíná pro účastníky už v 17:00. Časový harmonogram je pak následující:
- Kvalifikace: 30 min. 17.20 – 17:50
- Přestávka: 10 min. 17.50 - 18.00
- Závod: 6 hod. 18.00 - 00.00
Účast je mezinárodní a pokud budete mít zájem, bude vysílán komentovaný online přenos na tomto odkazu (případně se tam k němu doklikáte nebo to ještě zítra upřesním). Pokud vás LFS zaujme, můžete se přidat k aktivní české komunitě. Jezdí se samozřejmě i jiné šampionáty s kratšími závody a jinými auty. Stejně tak se jezdí celosvětové podniky a nejrychlejší piloti (odborně je nazýváme Ufoni, protože vždycky jsou o 1-2s rychlejší než vy, ať děláte, co děláte) se pak sdružují v nadnárodních teamech. Ale to nás zatím nemusí zajímat. Samozřejmě celé tohle závodění se bere velmi vážně a závodu se účastní velmi kvalitní a vyrovnané jezdecké pole a tak si tyto podniky nezadají se skutečnými reálnými závody.

Mé cíle jsou jako nováčka samozřejmě skromné: Dojet, pokud možno ve stejném kole jako špička, nerozmlátit to a udržet to těch 6 hodin na trati a pokud možno to neobrátit na střechu, což se stane u FXR velmi snadno (některé obrubníky, přes které ostatní jezdí, jsou pro toto auto prostě tabu).
Na výše uvedeném videu máte malou ukázku toho, na čem jedeme, a jak ta hra vlastně vypadá. Takže držte palce a online závodění zdar :).
A tady máte ještě takové povedené demo video na LFS závodění.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|