Demoverze her snižují prodeje na polovinu! To dá rozum, když některé hry stojí za "neslušné slovo".
Asi nás nikoho moc nepřekvapí výsledky jedné analytické společnosti, která herním vývojářům vzkazuje, že u některých titulů pro konzole klesne prodej hry při vydání DEMOVERZE o polovinu, než když se propaguje pouze videi atd. Tuto sice nepřekvapivou, ale podstatnou informaci bychom neměli jen tak přejít.
Jde totiž o to, že mnozí vydavatelé a tvůrci her záměrně některé hry DEMO verzí nepropagují. Vědí totiž, že hra je prostě odpad. Upřímně říkám, že by se tím možná měly úřady zabývat, protože v podstatě nás tak tvůrci nutí kupovat produkty naslepo, přičemž v případě, že se nám hra nebude líbit, jaksi nemáme možnost ji vrátit zpět a dostat zpět své peníze. Opravdu si nemyslím, že je tato situace v pořádku, zvlášť když u jiných produktů si bez vyzkoušení a bez možnosti vrátit produkt a získat své peníze zpět když nám nevyhovuje, nedokážeme nákup ani přestavit. Proč tedy hry jsou výjimka? Nejen, že hry si nemáme šanci v mnoha případech před nákupem ani zahrát prostřednictvím demoverze, ale nemáme ji ani možnost vrátit, když se nám nebude líbit.
Rozhodně by tedy stálo za úvahu dát za povinnost poskytnout hratelnou demoverzi u všech her! Jednak by se tím předešlo klamání zákazníků, hlavně by to ale podle mého mělo podstatný vliv na kvalitu herní produkce. Zcela určitě by ubylo těch nekvalitních her, protože by se na to, že stojí za "Píp", přišlo včas a nikdo by to nekupoval - tudíž ani nevyvíjel. Je zajímavé, že se Evropská komise a podobné orgány jinde ve světě starají o všemožné kraviny, ale to, že jsme jako zákazníci pokud jde o nákup her v podstatě ponecháni na pospas, to zjevně nikomu nevadí. Zvlášť když u skoro všeho ostatního obchodování pravidla jasně platí. Je zajímavé, že od vydavatelů her, filmů, hudby pořád slyšíme o nějakých požadavcích na ochranu, ale povinné vydávání demoverzí a možnost vrátit produkt, se kterým jsem nebyl spokojen zpět, tedy ochrana nás zákazníků, to už je věc, o které se moc nemluví. Jsem jediný, komu to nepřijde zrovna v pořádku a férové?
Jsem rozhodně toho názoru, že kvalitní hra a produkt se obecně demoverze k vyzkoušení určitě nemusí bát, naopak mu může pomoci k větším prodejům. Krajně nedůvěřivý bych ale byl tam, kde se demoverze a možnost vyzkoušení nekoná. Skoro by stálo za to uspořádat nějakou velkou akci, petici, protest, kdy prostě hry bez zdarma hratelných demoverzí by se prostě nekupovali, zvlášť když tu špatnou hru nemohu jako špatný produkt vrátit vydavateli (asi, doufám, nebudu první, koho to napadlo).
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|