Digitální měny - další bublina na splasknutí? BitCoin překonal 1200 dolarů a rostou i další! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 29 November 2013
altRůst hodnoty BitCoinu je bezprecedentní a táhne spolu i další - životní investiční příležitost.

 

 

 

Nedávno jsem psal o promeškané nejen letošní, ale možná životní příležitosti. BitCoin i další digitální měny jsem sledoval od začátku, a několikrát jsem uvažoval o investici, většinou jsem to ale čistě z lenosti nerealizoval. Nedávno když překonal BitCoin hranici 800 dolarů, tak jsem toho opravdu dost litoval, že jsem začátkem letošního roku nenakoupil. Někteří ale uklidňovali, že je to stejně nafouknutá bublina. No dost možná ano, ale že to mohla být investice, která mohla hodně změnit a ovlivnit, to je neoddiskutovatelné. Proč o tom znovu mluvím?

Možná tomu nebudete věřit, ale BitCoin překonal hranici 1000 dolarů. Co překonal, už zamířil dále vzhůru a stojí skoro 1200 dolarů! Asi to přestanu sledovat, protože bych si nejradši nafackoval :). Chtěl jsem začátkem roku utratit za BitCoiny asi 1000 dolarů (20 tisíc), za což bych měl tehdy nějakých 50 BitCoinů. Tehdy se to zdálo jako nic moc množství ... no nyní by za to bylo 60000 dolarů (1,2 milionu). Ještě před měsícem se dal koupit za 200 dolarů ;). Jo chybami se člověk učí, tahle ale stála za to. Upřímně si nevybavuji, že jsem někdy něčeho co jsem udělal/neudělal, litoval víc. Asi nejsem sám, co? :).

Každopádně růst BitCoinu, který je podporován tím, že jej jako platidlo využijete stále ve větší a větší míře, táhne nahoru i další měny. V podstatě rostou všechny digitální měny a že se jich už vyrojilo:

Docela atraktivní se zdá být LiteCoin a další, na kterých jste také mohli od začátku roku z několika násobit zisk. Rok 2013 je skutečně rokem digitálních měn, ti kteří to chytli včas, těm můžeme jen gratulovat, zbytek nás ostatních, kteří z nějakého důvodu (hlavně z lenosti u mě) tuhle příležitost propásli, mohou jen litovat. Nevím jestli se ještě někdy objeví něco, o čem bych tak dlouho věděl a co tak zřetelně volalo po využití a já to zmeškal.

A jestli má cenu do toho vlaku naskakovat teď. Upřímně, výška nutné a zajímavé investice mě už odrazuje, nemluvě o tom, že celý ten systém je pod stále větším tlakem jak států, tak hlavně pirátů a hackerů. Ostatně stále častěji slýcháme o ukradení "digitálních peněženek" a se stoupající hodnotou, větším počtem lidí zkrátka stoupá riziko v tomto směru a také se snižuje šance na zhodnocení. BitCoin pravděpodobně ještě nějakou dobu poroste a je klidně možné, že se dostane na mnohem vyšší částky než je 1000 dolarů. Ostatně jednou z jeho zajímavých vlastností je nečitelnost a nekontrolovatelnost, takže se přes to dají prát peníze a se stoupající hodnotou už jde o opravdu zajímavé částky. Tak co myslíte? Kam až se může BitCoin dostat (připomínám že BitCoinů je omezené množství)? Na 10 tisíc dolarů? 100 tisíc? Milion?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-29 14:28:54
avatar
Zvažoval jsem koupi LTC (za 6 dolarů) v době , kdy se tu objevila novinka o 800 dolarech za BTC . A ejhle , teď je LTC na 39 dolarech , takže to taky mohl být slušný výdělek .
To je těžký no , člověk na tom může dost vydělat ale taky klidně dost ztratit .
Ale aspoň se nebudu tlouct do hlavy , když bych je teď prodal a za měsíc by mohly být třeba na trojnásobku .

Nicméně gratulace všem, kteří to podchytili ;)
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-29 21:55:31
avatar
Tak to teda pořádně naštve

http://www.hardware-360.com/man-throws-out-hard-drive-with-7-5-million-dollars-worth-of-bitcoins
Odkaz
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-29 20:37:07
avatar
otázka je, jak dlouho vydrží ten hype, kterej šroubuje tu cenu nahoru... Až ta cena dojde na nějakou hranici, kde to už lidi nevydrží a začnou to prodávat, tak a cena pak půjde dolů a celej systém se začne bortit... Takže pár lidí na tom neskutečně vydělá, pár si zaplatí náklady, ale většina nad tím zapláče...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-29 20:57:39

Lidi prosim davejte ty linky jako odkazy. Kdo ma dneska cas to kopirovat
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-29 21:52:18
avatar
Puvodne jsem to jako odkaz mel,ale zmenil jsem to aby bylo hned videt oc v odkaze jde
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-30 16:20:29
avatar
chápu tě.. označit, pravý a dát "přejí na" Ta vteřina to je tolik času..
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dealer drog 2013-11-29 14:41:27
avatar
Být dýlerem heráku, tak jedu jen v těchto měnách, kde se nekontrolují nijak ty toky. Dokud ale za to nekoupím rohlík ke snídani, tak mě to nechává chladným.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-29 15:17:46

Nevim proc ale ten vysmaty hejhula na obrazku mi pripomina tu svini Dalika
Anonymní  2013-11-29 16:44:42

mno mne to príde vysmiate až budeš mat tie doláre v rukách . Už mi to pripomína mega bublinu ak by som mal bitcoin už ich predávam .Lebo verte keď to praskne meniť vám to nikto nebude . Kto pri 1 poklese predať mali možnosť len vyvolený
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-29 19:12:14
avatar
poradte kde naky bitcoiny nakoupit
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-29 19:18:31

Nemyslim ze je to bublina. Alespon do te doby dokud bud FED tisknout prachy jak urvany a znehodnocovat dolar. Co to tak sleduju tak v USA se rozsirujou rady obchodniku kteri virtualni menu prijimaji. Uz jsou jich minimalne stovky mozna uz to jde do tisicu. Problem je ten ze je jasne viditelny trend a odklon od dolaru mezi obyvatelstvem USA protoze Obamova komunisticka hospodarka. Lidi si zacinaji vytvaret svoji realnou ekonomiku se svoji menou uvnitr USA a nezavisle na Obamovych komunistickych fantaziich a zkorumpovanych politicich. Proto ten rev o teroristech a drogovych dealerech. Aby to nedopadlo casem tak ze si federalni vlada bude dolarama maximalne vytirat pr..l
Tohle se muze rozsirit po celem svete a politici maji problem. Krome toho ze budou uz uplne zbytecni tak ztrati vladu na penezi. V podstate by se to dalo prirovnat k navratu zlateho standartu.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-29 20:23:22
avatar
problém v placení těmahle měnami je jejich stabilita... není nic neobvyklýho, když se za pár minut změní její hodnota o desítky dolarů.. Takže vlastně nevíš, kolik tě co stojí...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-29 20:54:19

Pokud se politici nevzpamatuji a tohle platidlo se masivne rozsiri tak problemy se stabilitou se srovnaji. Kdyz ti nekdo za tve sluzby/praci zaplati v BTC tak budes vedet jaka je asi realna cena treba za kafe. Nebudes uz prepocitavat na jinou menu. Jediny rozdil ze vladnouci grazlove ti nebudou znehodnocovat uspory. Tohle by mohlo byt jeste hodne zajimave.
nufnuf123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Těžte! 2013-11-29 21:34:04

Já nebudu ty měny obhajovat - ani ten hype, já prostě tupě těžím jak o život. A Vy byste měli taky - všichni máme doma nějakej ten hardware, tak proč ho nenechat trochu vydělat.
Jen pro vaši představu - ke dnešnímu dni mám výpočetní výkon kolem 3000 khash na scrypt based coiny. Jedná se o 3x7950 3x5850 a 1x7850 karty. Pak mám ještě pár slabších karet, ale vzhledem k cenám mi běží všechno co může
S tímto výkonem uděláte denně mezi 60ti a 100 FTC případně cca 2 LTC. FTC hezky roste a dneska se drží nad 1 USD. Ty karty sežerou dohromady na elektřině cca 200 kč / den. Ale vydělaj mezi 1000 a 2000 kč denně. To není kec to je fakt. Coiny si po dosažení určité částky posílám na burzovní peněženku a tam prodávám za USD/EUR - či jiné coiny s nimiž spekuluji.
Prachy si pak pošlete na účet nebo na paypal atd - dle burzy kde jste.

DDworlde - tenhle vlak se ještě pořádně nerozjel. Pusť všechno co máš a koukej hezky těžit a těžit.
Návratnost investice do hardware jsou jednotky dní! A nic vám nebrání si první měsíc vydělat na HW a pak už jen těžit a doufat že cena poroste dál ... fakt to jde.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Těžit ... 2013-12-02 12:40:25

Souhlas ... sám mám momentálně v LTC rig s 4400 khash. Co jsem koukal, tak alt měny typu LTC, FTC či NVC jsou na tom poměrně stejně. Mají různou obtížnost, ale nakonec když se denní výtěžek přepočte na dolary, tak vycházejí prakticky stejně.
Nemyslím si, že je současná situace bublina. Ano, na nějakou dobu to zase klesne, ale do půl roku to bude ještě výš. O BTC je momentálně v Číně obrovský zájem a jelikož se jedná o deflační měnu s omezeným celkovým množstvím, tak se dá čekat, že cena bude růst.
Dnes těžbě nic nebrání, stejně tak spekulacím u jakékoli měny.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-03 14:59:46
avatar
Muzes mi poradit, jak tezit LTC prosim? Ke kteremu poolu se pripojit? Zatim mam jen radeon 6850, ale kdyz to pujde, mozna bych koupil pak neco silnejsiho. Diky
Anonymní  2013-11-30 09:37:10

Jeste to poroste.. a dost.
Vcera jsem zapojil 5x 280X sapphire vapor x OC a mám je na 1150/6800mhz. Každá maká na 760kH/s a už mi vydělali 800kč.. za 12 hodin.
Ted jdu poladit 2x 7950. Ty mi pres noc chcipli na 1100/6600Mhz..
Normálně to neuchladíte. Já je mám v serverovně.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2013-12-02 12:49:35

5x 280X ... šťastlivec . Na fórech momentálně uživatelé doslova pláčou nad nedostupností těhle karet.
Obecně si myslím, že AMD by mělo současné LTC,FTC,NVC atd. komunitě hlasitě děkovat. Právě díky nám je prodejnost high-end karet AMD tak vysoká.
Při posledním boomu, když se ještě na GPU těžily BTC, tak byla taky všechny HD7970 a HD7950 na nějakou dobu nedostupný. Lidi je z regálů doslova vyluxovali . R9 280X je jako přejmenovaná a zlevněná HD7970 úžasná volba.
Jinak uchladit se to dá, ale chce to kvalitní case s velkým průtokem vzduchu. Používám Zalman Z9 U3 nebo se mi také osvědčila CM Dominator 690 II. Samozřejmě, že servárko je výhoda. Jednak máte chladnější vzduch na vstupu, ale také si nemusíte dělat starost s hlučností chladičů na kartách .
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Těžte 2013-11-30 11:34:20
avatar
nufnuf123...Jak?
StroggCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-30 12:27:03

"Hezký" to dolování.
Ale spíše na to koukám jako člověk, co má rád přírodu.
Má cenu plýtvat energií na něco takhle zbytečného? Doufám, že se to brzo zhroutí.
Stana [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-01 01:58:38

Plýtvat energií jistě cenu nemá. Kdybych si každý měsíc koupil nějakou hloupou hru, a celé dny jí hrál u PC, tak by to jistě plýtvání nebylo. Ale když se rozhodnu místo toho propálit stejnou kWh něčím opravdu zajímavým, tak už je to nebetyčné plýtvání :-) Každý lidský koníček, je nebetyčné plýtvání...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-01 10:14:45

Souhlas. Tisknuti bankovek by podle jeho logiky taky bylo plytvani energii
Tihle "ochranci" vymysleji hrozne veci. Jako treba boj s kurovcem apod. Kdo bojoval s kurovcem pred 200 lety a drive? A lesy tu kupodivu stale mame.
V USA dokonce ani nehasi pozary v narodnim parku ktere vzniknou po zasahu blesku. Protoze je to prirozeny beh prirody a clovek do toho nema pravo zasahovat.
barny9810@gmail.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-30 14:21:15
avatar
Ako študent mám PC na internate čiže elektrinu mám zadarmo a beží mi to nonstop už od oktobra Ťažim na 2x6870 s ~630kH/s a za posledné 2 týždne mi to zarobilo 0.125 bitcoinu čo je teraz niečo cez 100€ ...rozmýšľam či to už meniť alebo ešte počkať či ten kurz porastie
tegy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-30 17:31:39

já s těžbou ještě nezačal, finance na rozjezd bych měl, ale počáteční know how nemám... Nevím jak to chodí. Pokud by byl nějaký seriozní zájemce a poradil by mi s tím, tak nejsem proti se s ním částečně podělit
Anonymní  2013-11-30 19:47:15

Tegy:
tak si me najdi na skype:
Nick Hammerhead57 (Abu Hamsa) poradím
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Haha :) Já vám to říkal 2013-11-30 20:11:29

Kdyz jsem to tu posledne psal, ze kdo chce investovat at nakoupi LTC nebo FTC tak se nikdo nechytil, nuze dobre vam tak.

Na kartach by tezil BTc jenom idiot.

For Admin: Zase jenom brecis nad rozlitym mlekem a opet davas zavadejici informace. Kazdej kdo ma svych 5 pohromade a v ruce kalkulacku si spocita ze tezit LTC/FTc se vyplati a to opravdu hodne, nakoupit je je uz loterie a zisk neni uz tak veliký.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-01 10:15:36
avatar
kto nakupoval a tazil bitcoiny na zaciatku ten ma stastie. teraz by som uz do toho urcite nesiel. Vravim to ako burzovy obchodnik. Staci male obmedzenie od statu a bitcoin ide dolu. V pripade velkeho obmedzenia moze nastat panika a bitcoin pojde do kytek
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-01 11:10:16

Hloupost

Kdyby jsi mel možnost vzit si krumpac a jit si na zahrade nakopat zlato tak by jsi nešel ? O ničem jiném to totiž není.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-02 20:31:21
avatar
ked ides na zahradu kopat zlato, musis si zadovazit nacinie, tj napr aj bager, lenze za kupu bagra zaplatis a nakonec na zahrade nenajdes nic, o to horsie je ze na burze mozes kludne prist aj o ten bager
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-02 20:37:27

Tady o bagr neprijdes a az budes hotov tak bagr prodas.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-01 13:40:59

Stejne jako se uz roky snazi omezit sdileni SW/dat a porad nic
PET5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-01 21:18:00
avatar
Jen pro zajímavost zkouším pomocí 1x R9 290 těžit Litecoiny. V základních taktech 947/1250 ta grafika dává na "intesity 17" maximálně 810 khash/s. Pokud odečtu spotřebu elektrické energie, tak při současném kurzu denně vydělá 9,45 dolarů.
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-01 22:48:37

No melo by to jit provozovat i na intensity 20 a tam by mel byt potom vykon okolo 850-950 Kh/s
PET5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-02 08:50:18
avatar
Zkoušel jsem "intesity 20", ale už mi to shazovalo ovladač karty. Stabilně mě funguje nejvýše "intesity 19", kdy se dostanu na cca 830 khash/s. Jenže s počítačem se pak nedá souběžně pracovat a také teploty VRM1 napájecí kaskády karty lezou přes 90 st.C. Hodnota "intensity 17" je pro mě nejvíce efektivní s ohledem na příkon, zahřívání GK a možnosti práce s PC.
Těžím přes pool, takže výsledný výkon je ovlivněn efektivitou poolu, jinak bych se výpočtově měl pohybovat u Litecoinu nebo Feathercoinu aktuálně okolo 15 dolarů čistého.
Aktuálně vypadají dobře Goldcoiny. Asi je vyzkouším. Celkem stabilně se drží na špici s výpočtovým čistým ziskem 77 dolarů za den (v případě 1x R9 290)
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-02 10:02:02

Mozna by to chtelo zkusit vetsi TC.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-02 13:27:42

U R9 290 v referenčním provedení bych do toho nešel. Ten chladič je k ničemu. Navíc ten výkonostní rozdíl proti dobře nastavené R9 280X je minimální. Přitom cenově už tam rozdíl je a ve spotřebě také.
U R9 290 bych si počkal pár týdnů na verze s lepším chladičem. OC potenciál bude vyšší a prozatím se stále hledají optimální kombinace frekvencí GPU/Ram pro tyhle nový karty pro script mining.
PET5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-02 14:20:37
avatar
Myslím si, že těžba by šla řešit i s R9 290 v referenčním provedení. Pro těžbu není nutné její taktování. Když jsem zkoušel výkon po přetaktování, tak ten s vyššími takty kupodivu klesal. Nejlepší výsledky dávala karta v základních taktech a v těchto taktech může referenční verze spolehlivě běžet nonstop. Jediným záporem bude hluk ventilátoru chladiče, ale těžební stroj může být umístěn třeba v garáži, kde to nebude vadit.
Můj počítač s 6-ti jádrem i7 a R9 290 bere při výkonu 810 khash/s 385 W.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-02 17:55:10

No právě...není rozhodující max. frekvence, ale správný poměr mezi frekvencí GPU a RAM a chce to hodně zkoušet. R9 280X třeba při 1045MHz GPU a 1500MHz RAM umí 720khash. Při defaultu 1100MHZ GPU a 1500MHz RAM je výkon nižší a i teplota čipu je nižší než když nastavím nižší frekvenci na GPU .
Je prostě znát, že u script miningu to není jen o max. frekvenci. A pro nové R9 290 ještě myslím není to ideální nastavení ještě plně nalezené. Čili zatím si počkám na prodej verzí s lepším chladičem, škoda jen, že 280X momentálně nejsou moc na trhu.
Podobné je to ale se spotřebou. Ono při miningu ta zátež není srovnatelná s hraním her. Zkoušel jsem třeba kombinaci 2x7850, která dávala při letmém nastavení výkon cca. 720 khash dohromady a spotřeba celé sestavy se pohybovala kolem 270-290W s dvoujádrovým CPU. A provozní vlastnosti úplně v pohodě nejen po stránce teplot, ale i po stránce hluku. To si myslím není špatné a hlavně v té době to vycházelo i levněji něž koupit jednu samostatnou HD7970 se stejným výkonem.
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-02 18:19:02

Nedá se než souhlasit, je to tak z vlastní zkusenosti vím ze u 7970 nemá moc smysl chodit nad 1050 Mhz. U reseni 2ma levnejsima kartama je pouze nevyhoda v zaplacnuti dvou slotu , ale kdo ma mista dost je v pohode. já pouzivam celkem 3 minery po 3 kartach.
PET5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-02 19:07:15
avatar
Jak bude trochu času, otestuji různé frekvence.
Měl bych jeden dotaz. Právě těžím Feathercoiny a v aplikaci GUIMiner mi to ukazuje stabilní hodnotu 811 khash/s. V online statistice mého poolu mám ale hodnotu mnohem vyšší, konkrétně 1016 khash/s. Čemu tedy věřit?
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-02 19:22:27

Noo ono ta hodnota na poolu je dle me odhad na zaklade odevzdanych reseni v case nekdy je ta hodnota vetsi, protoze ti zrovna jdou reseni za sebou a jindy je nizsi ze ti jdou treba stales.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 441x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 286x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 854x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1473x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 6