Jak jsem už několikrát dříve řekl, v roce 2010 nás čeká příval DirectX11 herních titulů.
Aktuálně vychází DIRT2, který DX11 využívá a nutno dodat, že opravdu parádně, ačkoliv celkový rozdíl proti DX9/10 není tak velký, jak by si mnozí představovali. Má to ale poměrně logický důvod a to ten, že DIRT2 a jeho herní engine není nativně DX11, ale je to opět DX9 herní engine na který jsou určitě prvky DX11 dolepeny. Ty tak nemají ten plný efekt, který normálně v čistě DX11 hře nabídnou, ale stačí to i tak na to, aby DX11 DIRT2 byl aktuálně jednou z nejlépe vypadajících her vůbec. Zejména použitá Tesselace a nasvícení scény je opravdu působivé. Díky nové verzi ovladačů navíc i DX11 režim s Tesselací jede výborně na vysoké detaily v běžných rozlišeních i na cenově dostupné Radeon DX11 HD 5770 grafice.
DIRT2 ale opravdu není DX11 nativní titul, tím prvním bude až Alien vs Predator, který vychází už v únoru příštího roku a to je dámy a pánově za dva měsíce! Dalším velkým titulem, který ale opět nebude přímo nativně DX11, ale bude využívat výhod DX11 zejména Tesselaci, nasvícení scény a optimalizaci pro multijádrová CPU, je už známý Battlefield Bad Company 2. Mezi již známé tituly pak patří ještě STALKER: Call of Pripyat, který se v EN verzi objeví začátkem roku a také MMO The Lord of Rings Online.
A teď pár nových, ale neznámých jmen, o kterých se spekulovalo, ale jisté to nebylo. Dnes už vám mohu říci, že DirectX11 se objeví v herních titulech Alan Wake (ano PC verze je ve vývoji a je na DX11!), Battlefield 3 (bude využívat zcela nový engine DX11), Crysis 2 (no konečně), Dungeons and Dragons Online, veleočekávaný závodní F1 2010 (upravený herní Engine EGO od Codemasters) a příznivci strategií se mohou těšit na návrat slavného Supreme Commander 2, který bude také v DX11. Tyto hry by měly vyjít v roce 2010, což znamená u většiny herních firem období březen 2010 – březen 2011. Kromě těchto her seznamy obsahují dalších téměř 30 herních titulů ve vývoji. Po vlažném přijetí DX10/10.1 to vypadá jen po pár týdnech od nástupu DX11 na trh pro DX11 opravdu výrazně lépe. Konečně se posouváme ve vývoji her dále …
Zeby si herni vyvojari pod sebou takto podpilili konar? Pochybujem ze sa ocakava masivny prechod na DX11 a hlavne na Win7 resp. Vista. Stale je kopec uzivatelov, ktori pouzivaju XP. Myslim, ze by neriskovali stratu zisku tym, ze v dnesnej dobe vydaju ciste DX11 hru.
Ja si myslím že právě z XPéček bude na W7 přecházet hodně lidí. Prodejnost W7 je velmi dobrá, XP už jsou zastaralé, už teď velmi přesluhují, žádný jiný windows se nikdy tak dlouho neprodával.
No já dost pochybuju že nativní DX11 hry přijdou tak brzo, podle to budou zase DX9 s efektama z DX11, ale čistě DX11 hra to nebude, aby lidi museli mít DX11 grafiky, podle mě je na to brzo.
AvP je nativní DX11 hra ... běží ale i na DX9 je to prostě tak, jak to bylo myšleno tedy z DX11 downgrade na DX9 ne jak se to dodnes dělalo že základ byl DX9 a na to se lepily DX10/11 efekty ;)
JJ, hlavně průhlednost vody v DX7 byla pryč. On DX7 celkově vodu zobrazoval jako neprůhlednou šedou plochu, na které se maximálně generovaly nějaké vlny. Když přišly první DX9 hry, tak to byly grafické orgie.
Až na 64bit systém (pokud někdo nemá XP 64). Sám mám XP též, dlouhodobě odladěné, instalace trvá cca 8minut a bez obsluhy. K přechodu na W7 mě donutí až nutnost využívat dx11 (až budu mít kartu) a také pocit, že mi v PC zahálí část RAMky, nikoliv potřeba mít OP systém jako omalovánky :-)
Nikdy neplatilo, že vývojáři podporovali staré verze DX, vždy se prostě přešlo a bylo vymalováno, to platilo hlavně u DX6, DX7, DX8, jen DX9 trochu "zasmrádl" s XPčky, ale to se doufám rychle změní. Kdo chce hrát, prostě bude muset investovat. Trochu mě štve MS s podporou DX10/11 pro starší OS, ale s tím asi už nic nenadělám..
hry ktere vychazeli v uplinulich letech byli DX9 vecinou protoze vyvoj hry(enginu)byl zapocat pred prvnim DX10,10.1 HW.Hry ktere vychzej dnes jsou DX10 a na ne se "lepi" DX11,ale jelikos mnoho vyvojaru zacali vychazet z DX10.1 tak pro ne "nebyl problem" to celi predelat na nativne DX11
DX11 je udělané tak, že lze hry spsti v DX9 modu, ale bez DX11 vypešní samozřejm ... jde o to, že mnoho her se staví tak že je to vlastně DX9 engine a na to roubované DX11 prvky, to je složité ... nově se ale bude používat to, že z DX11 engine se bude zpětně dělat DX9, což je lepší ... v každém případě DX11 hry budou minimálně DX10 kompatibilní a dokud to bude mít nějaký smysl (podíl WinXP bude vysoký) budou i DX9 ...
konecne logickejsi krok ako volakedy ked sa zacal pouzivat pixelshader a hry sli aj na kartach bez neho len vyzerali uz uplne inac dakedy som mal pocit ze sa pozeram na inu hru btw ten colin vyzera zhruba rovnako v dx9/11 dokonca aj na xboxe je to podobne..
no jen aby to tak opravdu bylo. sem hodne zvedavej na porovnani rozdilu mezi dx9/10/11. ale me osobne podle videi grafika novyho avp zas tak neuchvatila...zvlast kdyz to porovnam s crysis na very high, ktery ale bezi jen pod dx9...
tiez nech pozeram ako pozeram stale nic moc to dx11 ani dx10nativny shatred horizont ci jak sa to vola nepokoril v mojom subjektivnom vnimani grafiky crysis ba ani stalker aj ked efekty ma pekne ale celkovo vyhrava u mna crysis dufam ze sa to zmeni celkom je to trapne ked na pc od 2007 neni hra co by vyzerala krajsie
pani ... DX 11 uz nie je o nejak0m videu ... idde o to co sa deje na vasom monitore ... to je akoby ste chceli popisat nejaky hororovy film ... to treba vidiet !!!
Ak sa nemýlim, tak Crysis na Very High je predsa DX10 a pod Win XP ani nie je Very High možné spustiť, takže nechápem o čom to meleš...(jedine, ak tým mieriš tam, že Crysis nie je natívna DX10 hra, ale čo na tom, keď tá grafika na Very High odpovedá kvalitám DX9 a žiadna čisto DX9 hra sa Crysisu nevyrovná...tak isto pri druhom Stalkerovi)
no oveľa horšie nie, ale predsa len to určite vyzerá horšie o to čo to beží rýchlejšie. A taktiež v realite tam môže ísť i o oveľa viac vecí, ale tak aj tak to nie je zlé na tých XPčkach. Každopádne Crysis nebeží rozhodne čisto pod DX9, ale aj tak zaujívamé, že to pod ním môže ísť v nie oveľa horšej kvalite.
tak sem asi slepy, ale ja vidim hlavne podle gamespotu grafiku uplne totoznou + xp maji treba na screenshotu kdy je hrac s cloakem ve vode jeste lepsi textury skal. nebo podle tebe to musi zakonite vypadat hure, kdyz to bezi lepe?i kdyz to nikdo neni schopen videt???crysis rozhodne bezi ciste pod dx9, jak jinak by na winxp mohla byt ta grafika uplne stejna???
...si slepý ...okrem toho keby si to otestoval doma na veľkom monitore, tak myslím by to bolo vydieť ešte oveľa viac, než na tých maličkých screenoch, na ktorých tú rozdielnosť už aj tak dobre vidieť
Jsem rád že to tak je. Přeci jen je lepší když se hry graficky posouvají dál a dál. DX 10 byla mrtvola už od začátku když fungoval jen v nepříliš oblíbených vistách.
Tak to by aj mňa zaujímalo, ale tak asi o rok by som ho najskôr očakával.
Pauza medzi DIRT a GRID bola skoro presne rok. Teraz mali rok a pol pauzu na doladenie novšieho enginu u DIRT 2, tak by to hádam do roka a do dňa s GRID 2 nemusel byť až taký problém, dúfam.
Vyskusal som vcera demo DiRT 2, ale mam mensi problem. Zakazdym, ked som v uvodnom menu (teda v tom karavane), tak mam z toho slide show (CPU na 100%, 5 FPS) a je to otrasne pomale. Ale akonahle z toho karavanu vyjdem, tak je vsetko OK, aj zavody su uplne bez problemov. Moja zostava je C2D 8200@2.66, HD4670, 4GB RAM, Vista x64 SP2, rozl. 1360x768. Ma niekto podobnu skusenost? Trpi tymto neduhom aj plna hra, alebo sa to tyka iba dema?
No s tim DiRTem opravdu nevim co párádně využívá, spíš bych řek, že je to jenom pro marketign ta nálepka "DX11 ready" Schválně si puste konzolovou verzi....
jo konzolová verze proti PC vypadá fakt hnusně, kolega má obojí a říkal že už se na tu konzolovou nemůže ani podívat potom co si vyzkoušel PC DX11 verzi ... na 42" plasmě na PC to vypadá fakt cool ... já osobně ale dávám řpednost kalsickým LCD
tak mi zozen tie okuliare cez ktore sa nato pozera ale lisia sa vazne len nasvietenim a tienami inac je to to iste keby su auta tesselovane + hd textury a okolie tiez prepracovane nic nepoviem ale takto je to vazne hladaj 10rozdielov
Ach já mám taky obojí a tak vim, rád bych slyšel kolegovo vyjádření co je tam tak jiný : ) Timhle nechci říct, že konzole sou super graficky namakaný, spíš to, že Codies to pěkne odflákly a ten odklad je neopodstatněnej...
je to tak. AMD jednoduše Codemasters zaplatila (či nabídla jiné pobídky) za to že do hry přihodí pár DX11 efektů, aby následně mohla AMD tuto hru používat pro reklamní účely.
Nvidia udělala to samé u Batmanu.
Jenomže příde mi, že ta voda je tak pěkná jenom při replayi. Když jedu normálně, tak to vypadá přesně jako na konzoli...Vlajky nevim, to si nemám šanci všimnout a jinak fakt rozdíl moc nevidim, ani textury nejsou o moc detailnější (oboje zkoušeno na 24" PC monitoru)
No ak nevidiš rozdiely tak odporúčam silnejšie dioptrie. Aké máš vôbec PC? Keď tak čítam tvoje prispevky neviem na akej vykopávke to pre boha hrávaš ale medzi konzolovou verziou a PC verzieu je setsakramenský rozdiel.
DX11 je pěkná věc,je to pokrok,nadruhou stranu to co dokázali z DX9 vymáčknout hry jako NFS:Shift nebo CoD6 je grniální (spíš ty Shifty ),takže není všem dnům konec . Btw,teď jsem instaloval dědovi na komp Win. 98 a při instalaci DX tuším že 6 se mi ukázalo "DX6 dokáže zobrazit obraz v nejdokonalejší fotorealistice"
Hmm...tak hry, ktoré na ktoré sa teším sú Dirt, F1, Stalker, Crysi a Supereme Commander. Z toho na tie prvé dve bude lepšie asi dokúpiť v prvom rade volant a až potom rozmýšľať nad novou grafikou, pri stalkerovi si tiež myslím ešte vystačím s mojou terajšou pekne pretaktovanou grafikou(i keď ktovie), no taký nový Crysi si už asi zaslúži novú grafiku a fakt som kurevsky naňho zvedavý, a taktiež čo prinesie legenda medzi strategiami alias Total Annihilation 3(niekde doma na slovensku mám ešte TA originálku z roku 1995 a spolu s Transport Tycoonom je to hra pri ktorej som presedel za mojích deckých čias asi najviac času, snáď i stovky...fakt som ich hrával roky...)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!