Legenda legend se dočká moderního pokračování, jehož brutalita překonává i originál.
Představovat herní sérii DooM by bylo jako nosit dříví do lesa. První DooM představuje hru, díky které v podstatě většina moderních akčních stříleček vypadá, jak vypadá. První, DooM byl vůbec první 3D hrou s herním prostředím, které nemělo jen rovné stěny a jednoduché místnosti, a stylově i technicky stejné víceúrovňové herní prostředí používá většina akčních her dodnes. Herně sice až tak originální nebyl, o to už se před ním postaral jeho předchůdce od stejných tvůrců - Wolfenstein3D, ale jako celek představuje dodnes nepřekonanou legendu žánru. Pro mnoho z nás to byla jedna z prvních akčních her a vůbec první akční hra, kterou jsme hráli proti sobě v režimu více hráčů po LAN! Kdo nevyzkoušel, nepochopí :). Avšak po prvních dvou dílech jsme si na ten třetí museli počkat hodně hodně dlouho. Třetí Doom se objevil a dorazil ve zcela jiném duchu, přesto kvalitativně (v dobrém) si své místo v herní historii našel. Nyní je tu nový DooM, bez číslovky a vrací se evidentně spíše ke stylu prvních dílů, ovšem s brutalitou, která díky posunu v možnostech audiovizuální technologie nemá obdoby.
Nový DooM - brutální akční řežba v tradičním stylu
Bethesda, pod které dnes iD Software patří, oficiálně ukázala nový DooM na právě probíhající E3 a ukázala toho hodně. Hlavně pořádné herní záběry:
Z nich je jasně vidět, jak drsný a brutální bude, kdy díky posunu v technických možnostech si všechno užijeme do nejmenších detailů. Z herních záběrů je také vidět, že se tvůrci snažili zkombinovat klasickou "oldschool" hratelnost původních dvou dílů s možnostmi a některými styly současných her.
Hra zatím působí jako dynamická brutální střílečka, naštěstí bez automatického uzdravování a tedy s klasickými lékárničkami a dalšími věcmi. Kromě singlplayeru nabídne i multiplayer:
Zajímavou zprávou je i soubor nástrojů nazvaných Snapmap, které dovolí tvorbu nových map i vlastních herních módů. Více na tomto videu:
Hru bude pohánět nový id Tech 6 engine, u kterého se modlíme, aby tvůrci opravili ty problémy a nedostatky, které měl jeho předchůdce, zejména v oblasti texturovacích technik. A kdy se nového DooMa na našich PC dočkáme? Zatím je vydání naplánované na jaro roku 2016. No nemůžeme se dočkat :).