Strana 2 z 3
- Hrajeme DEMO Dragon Age 2
Na PC se objevila DEMO verze navečer 22.2.2011. Po tradičních úvodních problémech spojených s vysokou zátěží serveru, se podařilo DEMO stáhnout. Celé má zhruba 1,9GB. Jako takové nabízí jen ochutnávku ze hry, bohužel některé možnosti neobsahuje. Týká se jak technologických možností, kdy se omezuje pouze na střední detaily a DX9, ale také možností hry samotné. Nepřístupné jsou změny vizáže postavy, inventář a velmi omezená je interakce i některé herní volby z hlediska zobrazování statistik a věcí, které známe z prvního dílu.
DEMO verze nabízí poměrně slušnou ochutnávku ze dvou oblastí. Nicméně už tady je na vás kladen požadavek pochopit děj, protože pak pochopíte, proč se tam vlastně jedna svéna opakuje 2x a proč je trochu jiná ;).
Já jsem si po zkušenostech z hraní plné verze na malém monitoru a slabém notebooku mohl konečně vyzkoušet hru na svém PC a Eyefinity, takže vám tradičně nabízíme pohled v nejlepším možném setupu. Pokud bych měl komentovat HW náročnost, tak je minimální. Tedy alespoň v tom středním nastavení DX9 8AA/16AF. S mou sestavu (AMD Phenom II X4 940, 4GB RAM a Radeon HD 6970) to jelo v maximálním nastavení, které demo umožňuje v rozlišení 1920x1200 krásných 60+FPS. Nicméně počítám, že DX11 nastavení a všechny ty technologie to pořádně vylepší, ale také zvýší náročnost.
V maximálním nastavení, které umožňuje DEMO nastavit, jsou vidět velké mezery a grafika prostředí, je prostě hnusná. Nicméně postavy a efekty podle mě vypadají lépe než v prvním dílu. V DX11 nastavení s HD texturami to ale myslím bude na Eyefinity více než dost dobré.
(5760x1200 vs 1920x1200)
DEMO není úplně dobře odladěné pro Eyefinity pokud jde o ovládací prvky hry, roztahují se přes všechny 3 monitory, ale už v mém prvním preview jsem psal, že celé nový HUD se mi hrubě nelíbí a bohužel DEMO mě v tom jen utvrdilo. Na 5760x1200 jsou ovládací prvky titěrné, špatně se používají, nepřehledné a vůbec chybí dostatek informací. Nicméně je to DEMO, takže stále doufám, že v plné verzi spolu s grafickými zlepšeními bude doladěn i celý HUD.
Moc se asi už nestane s inventářem a různými menu nabídkami kolem charakteristik atd. Stojím si za tím, že tenhle Mass Effect styl se hodí do sci-fi prostředí Mass Effect 2, ale do Fantasy prostředí Dragon Age je to pořádný přehmat autorů. Není to přehledné, do stylu hry to prostě nesedí a ve srovnání se stylem a nápaditostí těchto prvků v prvním díle, je to ne jeden, ale 10 skoků zpět.
Pokud jde o samotné hraní, tak DEMO verze podle mě neukazuje celek. Protože jsou některé volby a možnosti a ovládací prvky nepřístupné, je z DEMO verze v 75% času jen bezduchá řežba. Přitom plná hra nabízí mnohem více možností a hlavně dává naplno ochutnat obtížnost a nutnost taktizování. Tyto volby jsou ale v DEMO verzi v podstatě téměř nepřístupné a myslím, že DEMO je příliš cíleno na příznivce her typu Devil May Cry …. A přitom hra taková zdaleka není.
Je akčnější, a boj byl vylepšen, bohužel je poněkud méně realistický než v prvním díle. V tom druhém totiž křehká hrdinka mává 20 kilovým mečem jako párátkem, bez známky únavy. Vůbec ten boj je příliš rychlý a hlavně nemáte pocit, že by byl obtížný, že byste bojovaly skutečně vy. Celý ten systém působí sice strašně efektně, ale ve výsledku se cítíte poněkud odtrženi a nemáte pocit, že byste si to vítězství vydřeli. V jiných RPG hrách, kde musíte každý švih mečem a zdvihnutí štítu pracně odklikat a načasovat, to je mnohem záživnější. Pomalejší, ale rozhodě s mnohem větším pocitem vítězství z každého úspěšného zážitku. Tady to je bum bum, konec a další ….
Pochválit ale musím dialogové možnosti, i když jsou rozhovory stručnější, ty dialogy jsou zajímavější, reakce postav a jejich chování nápaditější. Prostě po stránce dialogů to podle mě bude lepší než první díl, ale jak víme, pro české fandy je to spojeno s nutností znalosti nejlépe angličtiny.
Takže si to pojďme shrnout a ukázat si pár pěkných videozáběrů …
|