Strana 1 z 3
Dragon Age 2 – Dojmy z DEMO verze, ukázky z hraní v Eyefinity a obrázky z DirectX11 vylepšení!
Jaké je DEMO a další novinky o očekávaném RPG. Prozradíme vám i, jak se mají věci s českou lokalizací …
Před pár dny jste si mohli přečíst článek, který pojednával o dojmech z hraní plné verze. Včera EA uvolnilo pro všechny PC DEMO, které dává ochutnat atmosféru hry. Tomu se ale budeme věnovat až v druhé kapitolce. Teď se podívejme na zajímavosti kolem DirectX11 vylepšení …
- Dragon Age 2 s DirectX 11
Společnost EA a jeho hlavní herní studia DICE a BioWare úzce spolupracují se společností AMD. Díky tomu a programu Gaming EVOLVED, který AMD nedávno zřídilo pro větší podporu vývoje her, dostávají nové hry jako například Battlefield bad Company 2 a nový Battlefield 3 a Dragon Age 2 různá technologická vylepšení. Mezi další hry, které těží z tohoto programu, patří Metro 2033 a STALKER, či AvP se svou podporou DX11 a Tessellace. Ale také třeba nový DeusEx i Crysis2 jehož engine také vznikl na DX11 technologii AMD. Stejně tak herní engine Codemasters použitý v DIRT2, F1 2010 a DIRT3 a mnoho dalších her. Téměř každá velká hra, která letos vyjde, bude mít DX11 rozšíření a většina je spojena s Gaming EVOLVED od AMD.
V případě Dragon Age 2 je na starý engine naroubována celá řada novinek. DEMO verze obsahuje jen standardní střední nastavení, které zhruba odpovídá tomu, jak vypadal první díl. V plné verzi hry ale budou přístupná dvě další nastavení. Vyšší a ultra vysoké. Ultra vysoké si zapnete pouze, pokud budete mít DirectX11 grafiku a odpovídající operační systém. A co vám přinese?
V první řadě ultra vysoké rozlišení textur, pak je to vylepšení a nasvícení scény včetně jemných částic a měkkých stínů. Dále samozřejmě nativní podporu 8xAA a AF. Chybět nebude ani adaptabilní hloubka ostrosti a dokonce některé prvky budou používat i trochu Tessellaci v menším rozsahu, jak jsme to viděli u Metro 2033 nebo Stalkera, což jsou hry, kde ty technologie byly také dělány ve spolupráci s AMD.
(pro zvětšení klikněte na obrázek - zdroj: PCGH.de)
Využití se ale také dočkalo Compute Shader pro různé výpočty, včetně speciálních operací se stíny. Zajímavostí je, že Dragon Age 2 používá stejně jako první díl fyziku PhysX, ale samozřejmě jen skrze CPU, protože GPU verze je podporována výhradně ze strany NVIDIA a navíc GPU akcelerace nic zajímavého v současné době nepřináší a fyziky je v této hře pomálu, nemluvě o tom, že s těmi všemi detaily a technologiemi kolem DX11, které jsou na DX9 enginu naroubovány, budou mít vaše grafické karty co dělat.
(pro zvětšení klikněte na obrázek - zdroj: PCGH.de)
Na obrázcích kolem ale vidíte ty značné rozdíly v nastaveních. Jistě mnozí mají zkušenosti s tím, co udělaly HD textury s prvním dílem. Tady budou lepší textury hned v základu a navrch hromada technologií. O vizuální stránku hry, i navzdory staršímu hernímu engine, nemáme obavy. Bohužel o to více nás mrzí, že se nedočkáme oficiálně češtiny, abychom si užili jistě zajímavý příběh a propracovanější charaktery, které druhý díl nabídne. Ale o tom až v závěru článku …
(pro zvětšení klikněte na obrázek - zdroj: PCGH.de)
A teď k DEMO verzi …
|