AMD ve spolupráci s EA hodně zapracovali a starý Engine vyšperkovali skutečně nevídaným způsobem.
Zatímco u jisté DX11 nativní hry, na kterou se kouká jako technologický etalon, nám EA s jistým výrobcem grafik naservírují hru jako DX9, u Dragon Age si AMD s EA a Bioware hodně zamakaly. Jistě víte, že Dragon Age a jeho herní engine má už hodně dlouhou historii. AMD a EA ale zapracovaly a do této DX9 hry dodaly řadu pokročilých technologií, které tam nejsou jen tak dolepené. Vizuální rozdíl je skutečně markantní.
Plná verze hry ukazuje všechny tyto technologie naplno, takže pokud jste zklamání z vizuální kvality DEMO, tak pokud máte slušnou DX11 grafiku, budete u plné verzi mít pocit, že koukáte na zcela jinou hru. Pokud máte jen DX9 grafiku, z pokročilých funkcí a lepších textur nebudete mít nic. U DX10 grafik si pár technologií zapnete, ale až s DX11 grafikou si budete moci užít hru naplno.
A aby toho nebylo málo, EA ještě s vydáním hry servíruje přídavné ULTRA HD textury, které jsou odporučené jen majitelům minimálně 1GB, nejlépe ale 2GB grafik. Celý balík má více než 1GB.
Musím říci, že i když dolepování DX11 fičurek do zastaralých DX9 her moc nefandím, u Dragon Age 2 mohu říci, že jsme dokonalejší a markantnější provedení této věci ještě neviděl. Bravo a tleskám vývojářům, je dobře, že někteří se u multiplatformního titulu nespokojí s tím, jak to je, ale myslí trochu na herní technologický vývoj. Kéž by takových bylo více. Musím říci, že HD 6990 nám do redakce dorazila tak akorát, v 5760x1200 v DX11 8AA/16AF je to grafika akorát :). A tím se dostávám pomalu k hlavně dnešní události …
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|