Dragon Age přichází - herní událost roku optimalizována pro čtyřjádra? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 09 November 2009
altUž je to tady, Dragon Age přichází a je to horký kandidát na hru roku. RPG ze staré školy.

 

 

 

Ačkoliv je Dragon Age v mnoha pěkných videích prezentováno jako moderní jednoduché RPG ala některé konzolové rychlokvašky poslední doby, nemůže to být dál od reality. Dragon Age je RPG ze staré školy od tvůrců legendárních hitů jako Baldurs Gate nebo Never Winter Nights. Na Dragon Age se pracovalo velmi dlouho, a to skoro 8 let, což bohužel odnesla hlavně grafická stránka hry, která je slabší. To je dobrá zpráva pro majitele starších grafik. Dragons Age není vůbec náročné na grafiku v minimálních požadavcích nalezneme dokonce grafiky typu ATI X850 GT a X1550 a lepší nebo NVIDIA 6600GT/7600GT a lepší. Doporučenými grafikami jsou pak NVIDIA 8800GTS 512MB (alias 9800GTX alias 9800GTX+ alias GTX 250) a nebo ATI Radeon HD 3850 512MB.

Hra je ale brutálně náročná na CPU, kdy čím víc jader a vyšší takt, tím lépe a rozdíly jsou opravdu markantní. Doporučené CPU už jsou totiž Intel Core 2 Quad a AMD Phenom X3 a lepší. Kolega udělal krátký test se svým novým ATI Radeon HD 5870 1GB a několika procesory a nestačili jsme se divit:

Pokud nemáte vysoce přetaktované dvoujádro, tak si v maximálních detailech ani s HD 5870 1GB v PC zahrajete jen tak tak! Tří nebo čtyřjádrový CPU je opravdu doporučen, pokud si chcete užít vše naplno. Hra je ideálně hratelná při úrovni 30FPS. Asi nepřekvapí že čyřjádrové procesory Phenom II X4 nebo Intel Core i7 zcela vládnou, ale překvapilo nás s jakým rozdílem.

Hra je dodávána v originálním balení na dvou DVD. České fandy potěší plné české otitulkování, což je vzhledem k neuvěřitelnému množství textu ve hře opravdu skvělý výkon. Manuál ke hře je pořádně obsáhlý, včetně popisů všech schopností atd.

Co nás zaujalo je bonusový obsah a propojení her Dragon Age s Mass Effect 2! Do Mass Effect 2 si totiž prostřednictvím speciálního klíče můžete odemknout zbroj krvavého draka odkazující právě na Dragon Age. A pomocí jiného klíče si zase pak můžete stáhnout bojovníka Shale. Kromě toho mohu připomenout, že exkluzivně PC verze mají dva speciální bonusové balíčky.

Jeden se jmenuje charakter creator a umožňuje vám pečlivé vytvoření a naeditování postavy a druhý nově vydaný bonus se jmenuje Tool set a přináší nástroje na vytvoření vlastních lokací, kampaní, úkolů, vytváření vlastních akčních scén i filmečků do hry! Zkrátka super nástroje k vytvoření ještě lepšího dragon Age nebo bonusového vlastního obsahu.

(VideoRecenze by ign.com - 9.0/10)

Ptáte se, kdy doděláme vlastní recenzi? No makáme na tom, ale vzhledem k obrovské rozsáhlosti hry je to opravdu na dlouho. Nicméně pracujeme na tom ve skupině a kolegové to zatím vidí na hodnocení 90+. Slabší grafickou stránku hry plně kompenzuje skvělý příběh a hratelnost jak ze staré školy. Dragon Age totiž není zjednodušená rychlokvaška pro konzole ale propracované RPG se vším, co jsme dříve znali a dnes už na to mnozí herní vývojáři zapomněli a někteří hráči ani nepoznali. Zatím to tedy vypadá hodně dobře, uvidíme tedy co v recenzi.

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 15:49:03

Ono když se na hře dělalo 8 let tak se nízké hodnocení ani čekat nedá.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 18:57:48
avatar
No to taky neplatí vždycky Ačkoli nekteré spíš nenaplnily očekávání, žejo Daikatano ?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 18:59:15
avatar
nahodou ta daikatana me docela i bavila...zas tak spatny to nebylo. jediny co me tam sralo byla ta ai spolubojovniku...
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 11:39:37
avatar
no daikatana nebyla ve finále tak zlá, ale uškodilo ji to, že prostě se čekal zázrak a ten se nekonal. Proto pak hra propadla, i když své kvality měla
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 21:15:39
avatar
tak tak, som zvedavy na hodnotenie duke nukem forever
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 09:15:08
avatar
tak too sa zrejme nedozijeme
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 09:32:41

V LKI tato hra dostala hodnocení 100 ze 100. Na mých Athlon 2250GHz a NV 6200 ale asi nepoběží...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:00:25
avatar
tak to je extrémní žrout výkonu.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 11:38:44
avatar
a taky extrémní žrout času...
Noso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:04:20

Ja to hrám na svojom notebooku ASUS N51TP a beži to vcelku svižne na medium detaily okolo 25FPS ale pri väčších súbojoch to klesá aj pod 15
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:56:23

Takže s Mobility Radeonem HD2400XT to ani nemusím zkoušet, co?
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 17:28:38

me to jede na na Radeonu HD2600 (ne xt) bez problemu, brzdi to asi pentium DC na 1,6 ghz a jednogigova ramka .... nevim ale proc mi porad blbne obraz... porad se barvi do ruznych barev (hlavne fialova a ruzova) a navic mi to neukazuje titulky.. jen obcas problesknou... takze je to nehratelne... skoda no.... ale jeste ze sem si nekoupil origo, to bych byl hodne nasrany
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 08:01:42

no vzhledem k doporučeným požadavkům bys taky byl blázen to kupovat a hrát na tak slabé sestavě...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 19:46:17
avatar
co teprve já s lehce oc atlonem x2 5400+ BE a to sem k němu plánoval pořídit 5870 2GB a pak to vyměnit za phenomII a desku s amd 890 chipsetem inu je to tam kde slunce nesvítí....
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no 2009-11-09 16:07:09

No kazdopadne po dlouhe dobe od doby Witchera ktery pro me bylo jednou z nejlepsich rpg posledni doby ne li vubec je toto konecne slusne rpg i kdyz osobne si nemyslim ze je lepsi nez witcher, a to jak po graficke (na to ze jedou na stejnym enginu tak witcher proste vypada postatne lip), tak ani po pribehove v tom se snad witcherovi nemuze rovnat nic .)

Ten graf je zajimavej i trapnej 3jadrovej phenom je tam slusnej, a nenenamlouvejte my ze phenom neni trapnej v tom bude urcite nejakej hacek, snad bude nejakej rozsahlesi test.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:14:29

Hmm mě nějak zrovna zaklínač nenadchnul Ač jsem se snažil, nesedl mi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:15:44
avatar
proč by byl trapnej? má prostě tři jádra ...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:32:37

Já myslel že je to prakticky ten samej procesor jako X4 akorát s vyplím jádrem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 17:10:55
avatar
ano ...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:38:01

Trapnej je clovek co necte a hned vi "vsechno"...

Tim trapakem myslim tebe protoze kdyby jsi cetl tak by jsi vedel ze PhenomyII X3 ve vsech hrach kde je podporovan multiCPU drzi krok se ctyrjadry, za ty prachy vybornej procak...
PS: Pouzij google a najdes mraky testu s X3kama
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 19:51:47

Jiste, ale to bude hodne zpusobeny tim, ze na 4jadra zatim zadne optimalizovane hry nebyli. lLogicky pak tam, kde je to skutecne multi a nikoliv dvoujadro, bude X3 oproti X4 ztracet. Jinak souhlasim, ze na dnes dostupne hry, kde se vyuzije vicejader (typicka dve) je vykonostne X3 srovnatelny s X4 ci Quadem.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:42:19
avatar
nechápu co by mnělo být trapného na 3jádrovém Phenomu. Konečně jedna z mála her ukazuje, že při dobré optimalizaci na více jader je výhodnější než vysoce taktované dvoujádro, či nízkotaktované čtyřjádro.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 21:06:14
avatar
Tak tady máme otestované CPU v novém Left4 Dead2. Další hra co krásně využívá výcejádrové CPU a Phenom X3 720 nejen překonává jakékoliv dvoujádro, ale opět si vyšlápnul i na slabší čtyřjádra Intelu. Odkaz
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:11:38

Hmm osm let nám zrála? To bude kvalitka, doufám že to bude dlouhá a zábavná hra se spoustou detailů, ještě je v češtině no paráda. Grafika mi z videí přišla slabší, ale o to mi opravdu nejde. To bude zase závislost
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:30:32

Tjn, zavislost je branou k poznani
Ja se ted chvili pustim do AION, uvidime jak se podarilo zkloubit LA2 a WoW a prechodem na crytek engine...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:35:53

Crytek engine? Lineage jsem chvilku hrál Aion mi přišel moc podobněj, takže ho zatím nechám stranou, jsem rád že jsem se dostal z l2. Mě třeba dlouho bavil Oblivion, hrál jsem ho asi 4 měsíce Nemo Rome Total war ten jsem hrál ještě mnohem déle
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 09:39:07

Jj crytek engine, a je to parada zadny prustrelny zdi, zadny terrain bugy a nasledny obligatni SoE ci relog a hlavne peknej novej prvek, letani a vzdusne souboje...
Verim ze to bude pro vyvojare podstatne "privetivejsi" nez C++ a jeji Java konverze L2ky takze daleko rychleji vychytaji "mouchy" a vse dotahnou daleko snadneji a rychleji do optimalniho stavu. Kdyz si ted zpetne zhodnotim rozdil mezi C1 a C6/Kamaelem a hlavne casovy rozdil 4roky+ tak v tomhle ma AION diky crytek enginu obrovsky potencial.
Jo mimochodem na cca 2 serverech se soustredi ceska komunita a docela slusne se to rozjizdi uz se to zacina schazet na vetsi akce do Abyssu(neco jako huntici PvP zony v L2 jako PI atpdb.) takze paradicka...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 09:54:11

Otazka stoji kolko hernych studii si bude moct Cryengine dovolit. Dufam, ze sa bude vyuzivat co najviac pretoze si myslim ze je to naozaj kvalitny a prepracovany framework.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 20:39:54
avatar
Hmm... zrovna přesně osm let mně ve sklepě zraje slivovička a to bude teprve grafika až ji otevřu.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 09:53:30
avatar
blackout alebo redout
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:12:51

Kupil som si tuto hru v sobotu a uz sa na nu velmi tesim.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :))) 2009-11-09 16:17:24
avatar
Že bych si zas zahrál tenhle styl hry... Jsem zvědavej na recenzi
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 20:08:34
avatar
Prej je to spíš Neverwinter Nights a ne Diablo, takže pro mě asi nic moc
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 21:08:48
avatar
jako srovnavat tohle k diablu je pomalu urazka bude docela podobne nejspis k neverwinter nights 2 s tim ze to bude jeste aspon 10x lepsi. i kdyz nwn2 me taky hodne bavil, narozdil od prvniho dilu kde si u sebe mel jen jednu postavu a ani si ju poradne nemohl ovladat...jinak je to hra hlavne o pribehu a taktickych soubojich. zadna stereotypni klikacka jako diablo.
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 07:52:52
avatar
Dragon je RPG, Diablo je akcni klikacka mlaticka s prvky RPG aby se nereklo
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:30:32
avatar
Hra roku to vam povidam, cely vikend jsem to nevypnul a to jsem prozkoumal jen zlomek hry. Hra kuli ktere jsem se rozhodl upgradovat na core i5, uz se tesim jak to pofrci. Na dosluhujicim X2 6000+ to ale bezi docela slusne, byt jen na stredni detaily, hrat se to na tom rozhodne da.

Pokud jste RPG pozitivni tak si to prosim kupte a dokazte vyvojarum ze o RPG ze stare skoly maji lide stale zajem.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:39:38

JJ tahle hra se zřejmě vyplatí, ale já ji budu muset vyzkoušet Mě totiž RPG buď nehorázně chytně a pak si ho koupim nebo mě nudí hned od začátku co tak pozoruju. Ale předpokládám že si ji koupí kamarád (bohatší) takže zkouknu vyzkouším, a když bude dobrá koupím
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:42:57
avatar
Hram to na svojom x2 6000+ na max co to da a pod 30fps to nepadlo ani keby co takze pohodka. Inac hra ma dost sklamala dej je trapny najma tie stupidne dialogi si mohli odpustit cakal som pokracovanie bg ale je to konzolofka co uz
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 18:07:52
avatar
mno, jestli myslis ty uvodni dialogy s tema trema dementama tak to je uplne normalni, to je tak schvalne... potom casem to zacina bejt opravdu zajimavy
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 19:09:37
avatar
hej presne to ma otravilo dalej je to uz lepsie ale aj tak mi celkom chyba humor stareho black ile
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 01:15:42
avatar
hraj dal, treba se dockas... me se uplne brutalne libi ta dcera ty witch from wild, ma fakt husty prupovidky, fakt na me pusobi dojmem ze dlouho zila v ustranni a proste rika co si mysli
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:53:07
avatar
Připomíná mi to Gothic 3
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 17:00:07
avatar
Tak hraju ten slavný Dragon's age, a taky me to hodně připomělo Witchera...hraje se to dobre, koukat se na to taky dá, děj vypadá zajímavě...znovuhratelnost by taky mohla fungovat. Zatím jsem nadmíru spokojen.
OT: mimochodem, nechapu jaktoze to nebylo nikde v novinkách, ale na youtube je už první predvádecí gameplay Witchera 2 ...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 17:46:03

http://www.youtube.com/results?search_query=witcher+2&search_type=&aq=f

Tady něco je vypadá zajímavě
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 17:09:21
avatar
škoda že takový hry mě vůbec nechytají ;-) možná bych u těch her zůstal o pár hodin déle ;-)
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 18:22:46
avatar
Me taky ne, a jsem za to i rad. Tyhle hry jsou akorat zrout casu a muzou to hrat snad jedine studenti, nebo nezamestnani, jinak vam hrozi rozvod se zenou, pripadne vyhazov z prace
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 19:07:14

Co chodím, do práce mám doma mnohem víc času než když jsem byl student a musel stále něco do školy dělat i doma Ale kdybych měl ženu bylo by to asi o něčem jiném
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 20:20:02
avatar
No ja nevim, ale skola byla v podstate jenom zkouskove obdobi a zbytek mel clovek prazdniny
Pritelkyne ma nastesti pochopeni pro obcasne hrani, ale myslim ze s prvnim ditetem budu mit s hranim utrum
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 21:25:31

Pockej pockej.. budes za par roku parit s detma, a budete se hadat kdo je na rade..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 09:44:12

Nebudou se hadat, koupi mladejm Pecka(nebo nejakou konzoli) jako ja a wifi routrika na net....

Ale tech par let nez to povyroste jsem taky musel zvolnit s parenim, tjn...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 10:52:11

Mladý si v jistým věku Pecka seženou samy
Cajzl.z.Praglu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 12:54:20

A s pařením nebo s pářením?

EDIT: A Pecka nebo Péčka? Psát cesky se koukám nevyplácí.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 09:56:02
avatar
no to by si delal zase do zeny
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 21:26:55
avatar
zena musi byt tolerantni, jinak za to nestoji, a na praci si clovek musi umet vhodne naordinovat nemocenskou a dovolenku
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 17:25:40
avatar
no ja cekam na sberatelskou edici snad dorazi co nejdriv...
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 18:54:19
avatar
suhlasim , RPG a MMORPG zhovadia cely zivot. preto ich nehravam ,aj ked viem , ze su velmi dobre .
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 19:21:37
avatar
To záleží na životních prioritách. Mnozí například ani nechtějí uřvané klony svého DNA a raději hrají MMORPG a jsou to podle mě nejšťastnější lidé na světě(šťastnější jsou snad jen ožralové, bezdomovci apod.). Zní to pro mainstreamového člověka určitě divně, ale je to tak.
vsn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 19:28:02

škoda, že k tomu nedavji i tricka ... jsou fakt pekny ... nam prisly na prodejnu myslim dve .. tak jsem hned jedno sbalil
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 19:34:22
avatar
Jsem rad, ze je konecne hra u ktere vyuziji konecne svoje trijadro, ale dle videa to moc graficky narocne nevypada a zajimalo by mne na cem ty tri nebo ctryri jadra makaji?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 20:58:18
avatar
Ktorej hre sa Dragon Age podobá najviac? Všade samé superlatívy počujem na tento počin!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 21:25:55
avatar
nejblíže bych to viděl někde mezi NeverWinter Nights a Diablo a hraje se to v podstatě v kooperativním modu
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 15:22:36

tu podobnost s diablem v tehle hre teda nevidim :-)
herni styl je zkratka klasika, kdy ovladas particku hrdinu ruznych specializaci, podobne jak v tech Neverwinter Nights 2, pripadne nedavnemu drakensangu, na vyssi obtiznosti pak v bojich pribyva urcity takticky prvek, trochu me to pripomnelo stary fallout tactics
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 21:20:30
avatar
DD tak na tie recenzie sa aj ja tešim V poslednom čase ste toho ale nasľuboavli hojne Star Wars, CoD: MW2( ta je ale na jedno popoludnie) teraz Dragon age. Prosim ťa môžeš nám prezrediť na ktorú recenziu sa máme tašiť najskôr?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 21:24:50
avatar
asi BorderLands pak SW pak další všechno bude, postupně je nás málo, her je hodně
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 21:45:34
avatar
No na BorderLands som najviac zvedavý, dajte si v redakcii záležať! How's handling postapocaliptia?
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 21:23:31

No ja nejak na svim athlon X2 2.8GHz, radeon HD4850 (512MB na 1680*1050 4xAA jinak vsechno naplno, nejak malej vykon nepozoruju.. prumer bych rek, ze je vetsinu casu v interierech kolem 35-40 v monumentalnejsich mistnosstech 25-30. Venku skoro to sami, ale zadny sekani sem jeste nepozoroval. (ukazuje mi to Xfire).

Grafika spatna taky neni, RPG jsem s lepsi grafikou snad jeste nevidel.

Mohl by kolega rict kde to testuje? Nahral bych fraps a videlo by se
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 22:19:05
avatar
No nedalo mi to a prevetral som tu hru na mojej x2 3.1ghz 9800gtx+,4gb ram v 1680*1050 4xaa na max co sa len da,fraps3.0 os windows7 64bit ultimate. A dosiel som k zaujimavim zaverom ked som mal zapnute kraviny ako icq skype steam firefox atd fps sa drzalo na 30 nekleslo ako nahle som vo ff vypol stranky ddworldu stuplo fps o 10! dd zoptimalizuj si web
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 11:59:58
avatar
no FF je brutální žrout ramky, podle mě je nejžravější ze všech prohlížečů, ale na druhou stranu většinu lidí už to moc netrápí... a málokdo si nechá spuštěných 30 oken FF a jde hrát současně hry.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 22:26:44
avatar
Dragon Age = Hra roku ... Bioware su proste krali a prekonovat svoje diela dokazu jedine oni DA je aj typickym prikladom hry ,ktora dokazuje ze konzole nemaju proste take moznosti z hladiska ovladania niektorych hier ako PC
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 22:43:10

Xbox360 http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/dragonage/index.html

Mrkni na screenshoty, ani na tom gamepadu se to nemusi ovladat spatne
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 23:46:03
avatar
jenze bioware dela, od dob prvnich knights of the old republic, hry primarne pro konzole. dragon age je tedy stejne jako kotory, jade empire i mass effect primarne konzolova hra. narozdil od predchozich ale vychazi na pc i konzolich zaroven..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 03:05:33
avatar
ale houby ... dragon age je primárně na PC, čemuž odpovídá kompletní PC nastavení všeho a bonusové prográmky ... práce na Dragon Age začali v době, kdy o PS3 ani Xboxu360 nikdo neslyšel! Navíc je to založeno na enginu Zaklínače a to je zcela PC hra ... a je to hodně vidět že to není udělaný na konzole, naopak ukazuje o co nás hry vyvíjené na konzole připravují ... proti Mass Efectu je to oplně jiná liga RPG ... Mass Effect je primárně konzolovka, ale KOTOR1 i 2 nebyly, to byly také plně PC hry. Ty rozdíly jsou tam zjevné.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 11:22:49
avatar
DD nez budes takle odpovidat tak si zjisti jak to ve skutecnosti je. cd projekt red si engine pro zaklinace (aurora - prvni nwn) licencoval od bioware a sam si ho hodne upravoval. dragon age rozhodne neni zalozen tedy na enginu zaklinace. ma pouzivat vlastni engine eclipse.

jinak nevim co si namlouvas, ale bioware dela hry primarne pro konzole nekolik let a sami drive uz prohlasovali, ze konzole jsou jejich primarni vyvojova platforma. a co se tyce kotoru, tak opet nemas pravdu. ty na konzolych vysli o rok drive nez na pc!
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 18:15:33

No nevim, me to ovladani nepripada "idealni" pro PC. Treba inventar a hlavne journal (nejvic je to videt v casti codex) by se dali resit daleko lip nez tema obdelnickama s poznamkama.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 16:14:52
avatar
No sorry ale toto je hlupost ... ME je primarne na konzole ale ze by KOTOR a DA boli primarne na konzole ??? To je uz samo o sebe kravina ked vidis ze o kollko moznosti viac mas na PC ako na konzolach a pre akych hracov je hra robena ( tzn. nie 15 rocne deti ktore ficia na CoD )... Bioware sa okrem toho stale hlasi k platforme PC a zameriavaju sa hlavne na PC (podla ich slov)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 16:32:28
avatar
jezis tak si najdi datum vydani kotoru. prvni dil byl na xboxu nejak z jara, na pc sem ho hral az nekdy pred vanoci 2003. a druhej dil vychazel na xbox o neco drive nez na pc, sice ne asi o rok ale nakej mesic tam bude. proc by meli hraci na konzolych byt tak rozdilni od pc hracu?? ze u nas nejsou konzole tak rozsirene neznamena, ze v zahranici na nich musi hrat jen deti proboha. nebo to mas podlozene nejakou statistikou?? muzes na ni hodit odkaz?? co se tyce jinych her tak treba morowind byl take delan zaroven na xbox i pc, oblivion se taky delal zaroven na x360 i pc a na obou platformach slavil obrovsky uspech...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 03:00:23
avatar
Mne sa zdá fakt zaujímavý práve výkon toho trojjadra...nie len, že to tretie jadro zvihlo výkon viac, než o priamo úmerné väčšie množstvo jadier, čo je oproti dvojjadru 50%, ale v tomto prípade má výkon pomaly o 100% vyšší než rovnako taktované dvojjadro...ale zase zvláštne, že to trojjadro zadupalo i core quad, takže akoby sa výkone i dosť veľmi podielala veľké L3 cashe pamäť...fakt zaujímavé a snáď prvá hra, kde skutočne vidno dobrú optimalizáciu pre viacjadrové procesory ;) ...pri ostatnch hrách je pomaly jedno aký je procesor, ale prvoradá je grafická karta, no tu je to konečne tak ako to má byť - dobrá grafická karta sa nezaobíde bez dobrého procesora
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bohužel vše není tak skvělé 2009-11-10 08:08:37
avatar
Ještě nedávno jsem hrál Neverwinter Nights 2 a tak se mi teď místy těžko přechází. Chybí mi fronta kouzel, schopností a použití předmětů z inventáře. Stejně tak by se hodilo přepnutí strategie celé družiny, mám skoro mrtvé spolubojovníky a jeden vidí nepřítele v dálce a začne k němu utíkat, někdy strhne i ostatní, musím je pak ručně označit a zajít s něma o kousek dál a tam je vyléčit. Sdílený invetář je šílenost, je podivně strukturovaný a chybí mi v něm přehlednost jako byla v NW2. Vždy jsem si sám třídil předměty do různých oken. Stejně tak nevím jak zjistit info o nepříteli což dříve šlo. Opuštění pravidel AD&D mi nijak zvlášt nevadí, ač to znamená, že už nelze mít postavy jako dřív. Některý český překlad je na zabití, ale dá se. Dále nejde silou (či kouzlem) rozbít uzamčenou truhlu, to dřív šlo
Šíp mě klidně trefí přes dveře, kterou jsou sice otevřené, ale i tak mě kryjí svou pozicí

Aby jen neprudil, tak hra má zajímavý příběh, několik různých začátků, pěknou grafiku a docela slušně se hraje. Takže to není zklamání, je to spíš problém zvykání, musím jí hrát jen 2hod denně jinak bych nestíhal život
Uvidíme co se z toho vyklube, doufám a věřím, že nějaký patch opraví dle mého slabší místa této skvělé hry.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 11:24:31
avatar
tak to si me moc teda nepotesil...
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 15:19:07
avatar
Věř, že budeš chvíli brblat, ale pak se ti ta hra nebude moc chtít vypínat
O to těžší to je pokud máš stále v ruce Neverwinter Nights (já ho hrál ještě nedávno), takže pak jsou ty rozdíly jasné. Asi je to lepší pro někoho kdo není poskvrněn minulostí. Snad něco vylepší patch a nemohu se zbavit dojmu, že v zájmu zjednodušení hry je něco víc otravné. Asi jako změna u win XP a win 7 - 7ka je lepší systém, ale někdy je tam těžší najít to správné nastavení, protože je jinde než ve win7.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 15:53:30
avatar
no reknu to takle...ja sem na rpg hrach vyrostl. napred sem hral dungeony (wizardry 7, serie might & magic, eye of the beholder) a pak sem presel na izometricka rpg. hral sem snad vsechno od black isle a bioware od falloutu pres planescape torment po baldury s icewind dale a ty patri mezi moje nejoblibenejsi hry. neverwinter nights pak byl ale pro me jiz dost velke zklamani, hlavne kvuli omezeni na jednoho spolubojovnika a vyrazny prechod od pribehu a rozhovoru k akci, ktera o taktice ani vzdalene neslysela. nwn2 me pak uz ale hodne bavil, protoze tam je opet mozne si svou skupinu poskladat jak chci a starsimu baldurovi je o hodne blize nez prvni nwn. dale z novejsich her me jeste hodne zaujal drakensang, ale u toho sem se rozhodl pockat az na cestinu, takze podle farflama do jara 2010..no uvidim jak ten DA bude vypadat, ale mam z toho ted takove smisene pocity. hlavne nejvic mi tam ale bude chybet povolani druida, kteryho sem mel vzdycky nejradsi...jestli je tam ale hodne zamcenych truhel, tak je asi nejlepsi vzit si hned na zacatku zlodeje ze?
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 15:36:38

koukam ze nam vadi podobne veci, fronta kouzel me taky chybi, a to ze kdyz po me vystreli/seslou kouzlo tak me zasahne i kdyz mezitim zabehnu za roh me taky stve
sdileny inventar se mi naopak docela libi, jen ho meli jeste trosku doladit, jsou tady sice kategorie zbrane,zbroj,sperky, ale chybi me kadegorie pro darky spolubojovnikum a spotrebku(lektvary,jedy...)
taky tedy nemam problemy ze by me bojovnici utikali kdovi kam, da se celkem bez problemu nastavit ze maji zacit utocit treba jen na kratkou/stredni vzdalenost a pak je to v klidu, navic jim jednik klikem muzes zakazat samostatny pohyb, takze pak delaji jen to co chces
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 12:26:36
avatar
Citace:
Jenže někdo si pak uvědomí, že ten Risen v porovnání s majstrštykem BioWare nevychází vůbec špatně a představuje plnohodnotnou alternativu pro ty, kdo to mají přeci jen rádi složitější, nevadí jim určité prostoje odměněné radostí z průzkumu a opravdu autentickým světem. Rozhodně má také své chyby a asi nepřekvapí, že jsou zhruba tam, kde naopak Dragon Age boduje.

Obě hry tak řadím na stejnou úroveň, dávám jim stejné hodnocení a tvrdím, že každá si ho zaslouží něčím jiným. Hodně jiným…


Tohle napsali na Bonuswebu. Pro mě osobně je Risen hra roku. Řekl bych že kolem Dragon Age je zbytečné halo. Zvlášť zde na DDworldu
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 15:25:41
avatar
Risen je něco uplně jiného než Dragon, každá hra má odlišný systém - třeba boj. Chceš to mlátit ručně a jde o tvou šikovnost - jdi do Risena. Chceš uplatnit spíše svou taktickou šikovnost a nechat za sebe bojovat postavu - jdi do Dragona.
Každá z těhto her má své kouzlo a je fakt, že jsem se více těšil na následovníka Neverwinter Nights a Baldurs Gate, než na následovníka Gothicu.
Ovšem je mi jasné, že každý má rád jiný typ RPG, někdo třetí se třeba nejvíce těší na nového Zaklínače a já se ani nedivím
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 13:43:01
avatar
konecne poriadne papanicko pre moj quad aj gta4 bolo na tom podobne
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 14:55:41
avatar
Rychlokvašky na Console?Zase narážka?tahle hra se stejně dělala pro Console...
Tommy2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Náročnost 2009-11-11 20:22:25

ani se mi to nezdá jako moc náročná hra.. s ati HD 4850 1GB a Core2Duo na 3,4 GHz mi to jede na maximum detailů na 60 FPs ale je pravda že rozlišení mám jen 1280x1024 (17 monitor ) a spíše než Gothica mi to (bohužel pro mě) připomíná zaklínače
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 739x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 508x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 980x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1203x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1528x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1349x
Komentářů: 6