Drzost! Vydavatelé her bojují o Loot boxy a mikro-transakce. Chtějí, aby se za ně hráči postavili. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 18 září 2018
altVzniká kolice států, která se bude snažit postavit loot boxy a mikro-transakce ve hrách mimo zákon.

 

 

 

 

Nebetyčná drzost! To je to, co předvádí vydavatelé her s jejich téměř všudy přítomnými loot boxy a mikro-transakcemi. a pokud si myslíte, že nemůže být hůř, tak může. Ke zlosti mnoha vydavatelů, kteří postupně přidávali a přidávali mikro-transakce do svých her, loni nenažrané EA píchlo do vosího hnízda. Jednoduše to s hamižností přehnalo a se Star Wars BF2 se o loot boxy a mikro-transakce ve hrách se začali zajímat i lidé mimo herní branži. Zejména státy a zákonodárci. Jednoduše jde o to, že zatímco běžné hazardní hry jsou tvrdě regulovány (musí, protože mají vážné následky nejen na ty, kteří svou závislost neukočírují), loot boxy a mikro-transakce, které za reálné peníze umožňují nákupy a hazardování za herní předměty, jsou součástí i her, které hrají děti. O případech, kdy dítko vyčistilo kreditky rodičů kvůli loot boxům a mikro-transakcím, není nouze.

Vydavatelé her navíc tlačí na tvůrce svých her, aby ty hry dělali návykovější a tlačily hráče do nákupů herních předmětů, herní měny, či přímo a náhodné hraní o ně za reálné peníze.  Že jde o přímou definici hazardních her, je každému zdravě uvažujícímu člověku jasné. Takže nechápu, jak je možné, že to je vůbec možné takhle provozovat. Některé státy k tomu už přistoupili a zakázali tyto prvky. Takže někteří výrobci je musí v některých státech deaktivovat.

Drzost vydavatelů jako EA či 2K ale nezná mezí. Nejen že kvůli mikro-transakcím kazí hry, ale 2K dokonce našlo tolik drzosti a požádalo hráče, aby se za mikro-transakce postavili jako za pro hráče „dobrou a prospěšnou věc“.

Producent 2K Games Rob Jones prohlásil, že na mikro-transakcích je nejdůležitější najít rovnováhu. "Každá hra dojde k tomu, že se snaží získat nějakou přidanou hodnotu od jednotlivé hráče. Záleží jen na tom, jestli z toho uděláte hrabárnu na peníze, nebo to pro hráče opravdu bude pouze možnost navíc," vysvětluje Jones přístup, který je podle něj optimální. "Víme, že většina hráčů v dnešní době nemá trpělivost na to, všechno ve hře získávat pomalým hraním. Chtějí se na vrchol dostat hned. A my se na to díváme jako na příležitost, abychom jim umožnili tohle dlouhé grindování přeskočit".

Právě druhá část hrůzně přesně shrnuje problém současného světa, a to nejen ve hrách. Takže už tuplem bych to mladé hráče neučil. Celý příspěvek je drzost a výsměch. Proč?

  • Loot boxy a mikro-transakce nedělají hry lepší

Neexistuje jediná hra, která by byla díky lootboxům nebo mikro-transakcím lepší. Jediné, co to dělá, tak je výdělečnější pro vydavatele. 2K a EA nedělají hry, aby to byly dobré produkty, dělají hry, aby na nich vydělali. Jako hráč nezískáte přítomností lootboxu a mikro-transakcí ve hře vůbec nic, jen ztratíte na mnoha frontách (přijdete o reálné peníze, přijdete o pocit z toho, že jste něco sami dokázali a že jste skutečně svými schopnostmi lepší než jiní). Dokonce je to ještě horší než klasický hazard, kdy za ty své reálné peníze máte určitou šanci získat nějaké i velké reálné peníze zpět. Ale za velké reálné peníze utracené za herní předmět, nic skutečného nezískáte. Navíc v momentě, kdy někdy v budoucnu tvůrci hry vypnout servery, tak nemáte vlastně ani tu hru.

A ještě dodám, že kdysi dávno existovaly a fungovaly hry bez mikro transakcí a bez lootboxů za peníze a dokonce bez DLC. A vydavatelé i tvůrci her žili a tvořili fantastické, dnes legendární hry. I dnes takoví jsou. Například CD projekt. Jak je možné, že žijí? Jak je možné, že dokáží vytvořit hru jako Zaklínač 3 nebo Cyberpunk 2077 a obejde se to bez mikro-transakcí či lootboxů, dokonce bez nějakých drahých DLC, jen s klasickými velkými datadisky?! Někde je evidentně problém a pokud se nějaký hráč postaví za lootboxy a mikro-transakce, tak by měl s tím hraním rychle přestat, protože má problém.

  • EA se bude soudit

2K, EA a další vydavatelé nesouhlasí s výkladem práva, že lootboxy a mikro-transakce ve hrách za reálné peníze jsou hazardem a tedy nesouhlasí s jejich nuceným vypínáním v některých státech. EA se kvůli tomu bude soudit, protože její nové hry jako FIFA jsou plné těchto věcí. Nutno říci, že ostatní vydavatelé, až tedy na 2K, se snažili držet zpět, právě kvůli tomu, co EA rozdmýchala se Star Wars BattleFront 2 a EA příliš nepodporují. Jednoduše totiž EA nemůže vyhrát. Naopak, svými kroky jednoznačně přitahuje pro vydavatele nežádoucí pozornost dalších států a zákonodárců. A vědí, že pro loot boxy a mikro-transakce ve hrách dostupné všem to nevypadá do budoucna dobře.

  • 16 států se spojilo a bude řešit loot boxy ve hrách jako hazard

15 Evropských států, včetně České republiky a také USA státu Washington, se spojilo a budou koordinovaně postupovat a řešit loot boxy a další prvky z klasických her, které mohou porušovat zákony ohledně hazardu. Celá věc je čerstvá, nicméně je velmi významná.

Některé státy, jako Belgie a Nizozemí už loot boxy přímo zakazují, další státy zakazují třeba i předprodeje her. U dalších států se na problematiku plánují podrobně podívat. Je téměř jisté, že vše se bude řešit na celoevropské úrovni v rámci EU. A říkám, že bylo už na čase.

Mor jinak běžných her, které jsou designovány tak, aby tam hráči utráceli reálné peníze, se rozrostl do obrovských rozměrů. A vydavatelé jako EA a 2K jsou jedni z hlavních, kteří na tom staví svůj business. A tak se samozřejmě brání. A protože jsou tak moc odtrženi od reality a toho, co je správné a co je špatné, že žádají hráče, ze kterých se snaží úspěšně udělat gamblery, aby je v tom podpořili. Já říkám, ať si tam ty loot boxy atd. mají, ale prostě budou pro ně platit stejná pravidla, jako pro provozovatele hazardních her, včetně seznamů hazardních hráčů a jejich kontrol. A pokud nejsou schopni udělat hry tak kvalitně, aby se bez loot boxů a mikro-transakcí uživili, evidentně by měli skončit a dát prostor těm, kteří to umějí.

Doufám, že těch 16 států se brzy rozroste o další, a hlavně že se věci budou rychle hýbat kupředu a loot boxy a mikro-transakce budou postaveny mimo zákon ve všech státech, co nejdříve. Nepochybuji o tom, že se škůdci kvalitních her v čele s EA a 2K budou snažit bránit. Jako hráči pak musíme svými nákupy jasně dávat najevo, že o loot boxy a mikro transakce prostě nestojíme. Zejména když nedělají hry lepší. Při pohledu na to, jak často technicky zastaralé, neoptimalizované a herně nezábavné mnohé vycházející AAA hry jsou, a současně kolik miliard dolarů výdělků vydavatelé hlásí ve svých kvartálních výsledcích, je jasné, kde ty peníze jsou a v kvalitě her to není. Pokud mě hry nutí kupovat si za reálné peníze nějaký obsah, který mě ulehčí věci proti ostatním, nebo obsah, který mám větší šanci získat, tak je to prostě hazardní hra, tím hůře, že za své reálné peníze vlastně žádnou reálnou hodnotu nedostanu a nemohu ani získat. A to vysvětlení:

"Víme, že většina hráčů v dnešní době nemá trpělivost na to, všechno ve hře získávat pomalým hraním. Chtějí se na vrchol dostat hned. A my se na to díváme jako na příležitost, abychom jim umožnili tohle dlouhé grindování přeskočit"

to mě přijde nejen odporné, ale značně škodlivé a ničí lidi i do života. Chci všechno hned a bez práce a bez ohledu na cokoliv? Hnus. Hry přesně jako v životě byly o tom, že jste něčeho vlastními silami dosáhli a odměna byl ten pocit a poučení za to!  Co dobrého se člověk naučí tím, že si prostě odměnu a pozici koupí?! A fakt, že někteří vydavatelé jsou hrdí na to, že to hráčům umožní, a „cheaty“ jim prodávají, na to by měl být zákon, se sazbou 10 let a nuceným pracemi v podobně stálého hraní těch her a bez přístupu k těm loot boxům ;).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
BlackCell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-18 21:51:05

Dobry clanok a ta posledna veta toho trestu sa mi paci najviac
Racik007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-18 21:57:57

Tak o vydavateli EA si nedělám dobré iluze... chamtivý zmr*i, kteří kazí práci vývojářů.
Pro mě už jejich hry nestojí ani za přečtení recenze

Ale že by se i 2K snížilo na jejich hranici

Jinak naprostý souhlas s článkem
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-18 22:48:33
avatar
Kazdy parazitovani na detskym dopaminu by se melo tvrde trestat, stejne tak bych pozaviral youtubery..

To ze tyhle koumaci co prodavaj hry sou zmrdi roku nema cenu diskutovat. Prijde mi ze plati rovnice; cim vetsi vydelek=tim vetsi curacci se o nej perou.. zakon volnyho trhu
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-18 22:42:17
avatar
Jedinne, co me na veci trapi je fakt, ze se tento problem nevyresil sam jednoduse tim, ze si lide tyto produkty nebudou porizovat. Bohuzel to je dalsi dukaz toho, jak nezdrava je nase majoritni spolecnost.. pokud se mi neco nelibi, tak to prece nebudu podporovat svymi nakupy. Neschvaluji pristup EA, tak si jejich hry neporizuji jiz dobrych par let. Kdyby se k takovymto krokum odhodlalo vice dalsich, tak by to ty vydavatele hodne rychle preslo..
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-18 23:21:54
avatar
Já si bohužel od Extra Aušuš Games koupil Call od Duty WW... Té druhé světové je poslední dobou ve hrách poskromnu a říkal jsem si, že snad tak zlé to nebude. Omyl, je to ještě daleko horší. Jejich loot boxy nekupuji, ale to, že by měl mít v mulťáku Němec německé zbraně, a ne třeba BAR a nebo Garrand, nebo ruskou protitankovou PTRS, to bych viděl rád. Taky bych rád viděl, kdo s ní kromě Terminátora dovede střílet z ruky, který štít vydrží její zásah (prorazila až 30 mm pancíř) a kdo z ní ustojí zásah do štítu (projektil 65 gramů při rychlosti 1000 m/s). Tam se to děje běžně. Kamufláž zbraní připomíná občas práci schizofrenního sprejera. Takže odreagovat, zastřílet si, ale nic víc nečekat, k realitě to má stejně daleko jako Kostelecké uzeniny k masu...
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 06:49:22

na nerealističnost bych si u nesimulace moc nestěžoval.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 06:48:04

Omlouvat lootboxy tím že grindování je pomalé je přetočený argument, grindování je totiž tak pomalé právě proto aby donutilo hráče kupovat lootboxy.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 08:52:37
avatar
Bohužel realita je taková, že loot boxy a tyto věci nakupuje pouze 5% hráčů, ale stačí to bohatě, aby to uživili. Je to stejný jak v jedné herně u nás. Jednou jsem tam šel na pivo a divil jsem se, že pivo a panáky stojí v dnešní době 15 kč. Bylo mě to vysvětlený tím, že jejich hlavní bussiness jsou automaty a k tomu jim tam stačí 2 (slovy dva) pacienti, co tam za měsíc každej naháže 80 000 kč a ti je uživí. Nevěřil jsem vlasním uším, ale bohužel tak to je.
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 09:04:11
avatar
Tohle mě štve v MMORPG, když si kupuješ kosmetické věci a tak jako ve WoW tak mi to je jedno., to už je věc lidí jestli za ty pixely platí, ale když mi přijde děcko co vyluxuje rodičům kartu a je vybavený 10x lépe jak já za půl roku hraní a on to sotva koupil. Tak to už je trošku přehnané. Pak tu hru přestávám hrát jelikož to nemá smysl.
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 09:08:40
avatar
--Jak rozhodně NE!
Ono je to s těma lootboxama ale vážně těžké. Na jednu stranu tu máme firmy jako EA, které už evidentně doprasí co můžou a jejich aplikace lootboxů je už asi fakt mimo zdravé chápání. Přeskakování záměrně nudného grindování, získávání výhody nad ostatníma a to všechno ještě u hry, kterou jste si koupili za AAA cenu.

--Jak by to ale mohlo být
Na druhou stranu tu je ale x titulů, které s lootboxy zachází v rámci mezí a ke hráčům se chová slušně. Myslím, že DOTA nebo CS:GO je stále dobrým příkladem, kdy si koupí ve hře nic neusnadňujete, žádný postup ve hře si nezrychlujete a nemáte žádnou výhodu nad ostatníma. Kolikrát si můžete vybrat, jestli budete zrovna losovat a necháte se překvapit a nebo si prostě konkrétní skin co se vám líbí koupíte vedle. Každopádně žádný herní prvek v těchto hrách vás nenutí k žádnému nákupu. Podle mě, je takové chování docela fér pro obě strany. Obzvláště, pokud je to hra multiplayerová, kde jsou stálé náklady na údržbu serverů.

--Není hra jako hra
Předem bych rád upozornil, že autorova otázka proč hry jako Witcher neobsahují lootboxy je trochu zcestná. Lootboxy u podobných single-player her většinou valný smysl nedávají. I když podobné herní prvky i tak můžeme v některých hrách najít, nikdy to není za opravdovou měnu. A pokud naopak chceme těch x skinů nebo rychlejší postup, prodávají se balíčky coby DLC, nicméně za předem označenou cenu a jednorázově (nechápu sice proč si kupovat rychlejší postup hrou, ale budiž).
Tam kde to u single-playeru najdeme jsou většinou hry mobilní do kterých je implementován tzv. "paywall". A to s tak udělaným mechanismem, že opět sklouzává k hazardnímu chování. Ovšem dobře víme, že to jsou hry spíše celkově pochybné kvality a jsou vydávány jak na běžícím pásu. Kolikrát jsou dávány zadarmo, ovšem riziko jako takové tu je a za uplně fér bych to nepovažoval. No a samozřejmě největší smysl to má u her pro více hráčů, kde je pocit výhry nad ostatníma mnohem intenzivnější. A tam jsou podobné praktiky většinou implementovány nejvíce.

--Kolikrát nejsou klíčem bedny
Situace je taková, že problémem je hazard a jeho zavádění tam, kde to není uplně jasné. Lootboxy jsou akorát jedna z možností, jak tohle udělat. Takže není velký důvod bojovat proti samotným lootboxům (konec konců jejich implementace může být i relativně neškodná, pokud je systém nastaven dobře). Opět, pokud vám někdo dá hru zadarmo a není v ní implementován paywall atpod., nevidím v tom problém. Pokud vás ale hra cíleně nutí k hazardnímu jednání tak jak to kolikrát předvádí hry s paywallem nebo třeba SW:BF2 po vydání, je to špatně. A je naprosto jedno jakým způsobem se tak bude dít. Ať to bude s lootboxy nebo bez nich. Regulací lootboxů si opravdu nijak nepomůžeme. Vymění se akorát systém za něco trochu jiného a dostaneme se znova do podobných problémů. Definujme co nejpřesněji co je hazardní chování a co ne a podle toho hry posuzujme. A pokud se objeví takovéto praktiky ve hře, která jako hazardní není označena a nesplňuje zákonné podmínky pro hazardní hry, potom vydavatele takové hry opravdu potrestejme.
Georrge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 10:20:42

Ano, tak jak je to v CS:GO je to asi nejlepší, tedy že za reálné peníze se nedá koupit ve hře výhoda či rychlejší postup, ale jen kosmetické záležitosti, které nejsou ke hraní nutné.

Ovšem ani CS:GO to nemá ideální, jelikož otevíráš bedny, nikdy nevíš co dostaneš a vidina vzácných předmětů tě nutí zkoušet to dál a dál, takže ve výsledku v tom spousta lidí projede majlant.
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 12:44:25
avatar
Ohledně CS:GO a podobných - sice ano, můžu v tom protočit majlant, ale hra jako taková mě k tomu vůbec nenutí (proto to osobně považuju ještě za fér, i když se mnou ani v tomto nemusím někdo další souhlasit). Já chápu, že x lidí vždycky bude mít problém se závislostí na hazardu bohužel tomu ale těžko můžeme podřídit pravidla celé společnosti. To bychom se potom uzakazovali k smrti. Ale právě proto je důležité stanovit nějaká pravidla, kdy to v jisté míře budeme brát jako "neškodné" a od jisté míry už za čarou kterou budeme trestat, pakliže hra samotná se nebude sama brát jako hazardní. Ta hranice je velmi tenká, vím to. Na druhou stranu taky víme, že i samotné hazardní hry jsou povolené. Sice mají přísnější pravidla, ale stále tu jsou (v hodně státech).
Takže pokud by i BF:SW2 vyšel s tím, že je klasifikován jako hazardní hra, byl by kontrolován přistup jenom pro plnoleté a celkově postupoval podle zákonů ohledně hazardu (což samozřejmě by bylo těžké udělat, ale to už je na straně výrobce hry), asi bych ani s ním nemohl mít oprávněně žádný problém.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 08:05:03

jo s tím bych i souhlasil, ale dnes už se málo co vydává regionálně.
Viky.05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 10:14:58

No csgo zrovna neni nejlepsi priklad. Ten je pegi18, tudis stejne jako automaty v herne by ho meli hrat jen dospeli(ze to hrajou decka je jina diskuze). Tam slo o sw battlefront 2, kdy to bylo pegi16 a kupovaly ty lootboxy decka...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 10:20:44
avatar
jenže v řadě států je hazard povolen až od 21 ;) a musíš splňovat řadu věcí jako provozovatel, což CSGO neplní
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-21 08:17:45

a jak tomu chtěj zamezit? budou blokovat vsechny weby kde se smenuji penize, treba i pres paypal za ingame měnu?
Pochybuju ze kdyz sem si koupil lifetime v sto ze tu z toho odvedli byť jen daně.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 11:59:17

Hele, jde halvně o míru.
Kdž si vezmu Heroes Of the storm, tak tam mikrotrasakce jsou a nikomu nevadí.
Buď se za to kupují skiny a nebo noví hrdinové. Jasně, nový hrdina je hru měnící faktor, ale když si uvědomíme, že herní měny je dost a běžným občasným hraním lze odemknout cokoliv a že nový neznamená v žádném ohledu lepší, tak pak není proč být proti. A to je zásadní. Mikrotransakce žádným způsobem nezvýhodňují ty, co utratili reálné peníze a neplatící hráč může dosáhnout na vše.

Jinak souhlas, multiplayer hry nelze v tomto srovnávat se singleplayer hrami.

U single player her beru příplatkový obsah jako velký problém. Prostě DLC které zásadně rozšíří možnosti hry, expanduje mapy a příběh je něco jiného, než když mi ze hry vyberou jednu postavu (která je ale součástí základního příběhu) a chtějí ji doplatit zvlášť. (Dragon age...). Hodně na hraně byl třeba přídavek s koncem u deadspace III, ale to bych považoval za naprosté minimum pro placené DLC. Naopak za season pass u falloutu 4 jsme dostal celkem velkou porci zábavy.
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - overwatch 2018-09-20 13:04:05

k těm hrám co to mají opravdu dobře ošetřené bych přidal ještě overwach, za peníze se dají pořídit jen skinny, vítězné pózy, vítězné animace a podobné hovadiny, které neovlivní hru, navíc se s těmi skinny nedá dál obchodovat.

ale stejně byl overwatch uveden jako hra kde by měli být lootboxy zakázány, takže bych byl hodně opatrný v zatahování politiků do herního průmyslu, evidentně jsou úplně mimo a jsou schopni napáchat víc škody než užitku

ale je mi jasné, že spousta lidí (včetně DD) chce, aby jim stát snad i utíral zadek. A bohužel na volání po restrikcích politici slyší a zákazy rádi prosazují
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 10:45:50

Ono to tak vypadá, že EA a další vydavatelé holt nabrali jako zaměstnance absolventy z Právnické fakulty Plzeň a ti jak známo považují za naprosto normálně, že za peníze si rychlíkový příplatek prostě koupit lze...
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 15:37:19

Tak zrovna u cs:go je to hazard jako prase. Je to jako automaty. Otočka za 2e s vidinou výhry za třeba 300e. Výhru pak prodám a mám love. Kdyby se ty skiny nedaly prodat, tak by to bylo něco jiného
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 16:33:06

Lootboxy a mikrotransakce je třeba rozlišovat na více druhů.
1. Ty, které po koupi urychlí postup či přidají různá vylepšení zvýhodňující daného hráče (Star Wars BF2 či plno mobilních her)
2. Ty, které sice neurychlí postup či nepřidá vylepšení, ale umožní další operace, příkladem může být CS:GO. Skiny zbraní vás nijak nezvýhodní, jejich získání je ovšem podmíněno náhodou (proces vypadá jako normální automat v kasínu) nebo koupí. Ve chvíli, kdy skin nemá problém stát 1500+ euro, lze jej přeprodávat, sázet na zápasy nebo regulérně gamblit na náhodu (CS:GO Gamble atd.), tak to už je těžce za hranicí.
Shrnuto podtrženo obojí je špatně. V této době, kdy zisk hraje prim a firmy ví, co vydělá více, musí přijít regulace, protože lidé nejsou tak chytří, aby si určili jiné priority než investovat výplatu do vylepšení her.
Pepan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 10:10:57

"Shrnuto podtrženo obojí je špatně, protože lidé nejsou tak chytří, aby si určili jiné priority než investovat výplatu do vylepšení her."

Osobně se mi lootboxy také nelíbí, ale tohle už je trochu moc.

Pokud není někdo dostatečně chytrý aby viděl, že napřed je třeba zaplatit nájem a koupit jídlo, tak se musí jít léčit.

Můj přístup je, že pokud lze hru hrát a dohrát bez lootboxů, je to OK.
V multiplayeru je důležité aby bylo možné dosáhnout na stejné vybavení. To že si ho někdo koupí a někdo ho získá hraním je mi už jedno.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-21 16:58:00
avatar
Tak vydavatelia hier nám chcú "pomôcť" a žiadajú nás, aby sme im v tom vyhoveli. To svet nevidel toto. To je už čistá drzosť, nenažranosť a vykorisťovanie!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 629x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 422x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 920x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1184x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1507x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6