Dva tituly, na které EA velmi spoléhalo, u hráčů propadly. EA si to snaží vyžehlit u novinek.
Už Mass Effect 2 byl přijat částí hráčů poměrně vlažně, protože místo rozšíření RPG prvků přítomných v prvním díle, byly ty prvky jednoduše vyjmuty a hra se mnohem více přiblížila klasické akční hře. Nicméně tento ústup od kvalitních RPG titulů s možnostmi vývoje postavy dokonal Dragon Age 2, kterým se EA pokusilo hráče přesvědčit, že se vlastně jedná o moderní RPG, které hráči chtějí. Jenže EA s Dragon Age 2 velmi tvrdě narazilo.
Prodeje Dragon Age 2 zdaleka nedosahují předpokladů a na PC je to vyloženě propadák, i proto se je snaží EA popostrčit například akcí pro PC platformu, že k Dragon Age 2 dostanete Mass Effect 2 zdarma. Hodnocení hry je pak vyloženě fiasko. Ze strany hráčů je Dragon Age 2 označován za propadák. Ze strany médií to záleží, jak moc jsou závislí na příjmech od EA. Pokud ano, jsou hodnocení nepochopitelně i 90-100/100. Pokud nejsou, jsou hodnocení výrazně nižší často kolem 75/100. Aktuálně EA pouští věn část informací o Mass Effect 3 a jako by si to chtělo u hráčů vyžehlit.
(82/100 vs 4,3/10 .... první díl má přitom 91/100 vs 8,3/10)
Mass Effect 3 má být opět více RPG, má mít širší možnosti vývoje a specializace postav a tak dále. Jinými slovy, vrátí se řada RPG prvků, které EA chtělo odstřihávat, ne aby udělalo moderní RPG, jak se to snaží prezentovat, ale čistě proto, aby zlevnilo a zrychlilo vývoj hry. Takže se prý můžeme těšit na rozsáhlejší strm vývoje, úpravy zbraní a vybavení a opět rozdělení dějových linek. Mass Effect 3 začne na Zemi, kde bude Shepard stát před soudem, kdy hra bude navazovat na děj Mass Effect 2 včetně jeho DLC. V tu chvíli ale začne útok na Zemi a samotná hra. V Mass Effect 3 se setkáme s celou řadou známých postav a navštívíme i známá místa. Zkrátka těšíme se na velkolepé vyvrcholení celé série a doufáme, že kromě návratu RPG prvků se vrátí i velkolepost a epičnost, která druhému dílu proti prvnímu velmi chyběla.
Ale to není to jediné, čím si snaží EA napravit reputaci. Druhá věc se týká Crysis2, které se také setkalo s velkou nelibostí na straně hráčů. Konzolisté jsou se hrou spokojeni, protože první díl možnost hrát neměli, ale na PC platformě Crysis2 vyloženě propadá. Navíc se čekal nový technologický etalon a bohužel Crysis je technicky i vizuálně horší než první díl a pokud někdo tvrdí opak, měl by si pořídit brýle a hlavně přečíst specifikace technologií požitých ve obou hrách. Ta například první díl mě DX10, detailní zpracování vody, oblohy a efektů a pokročilou fyziku. Druhý díl je jen DX9, má poloviční velikost všech textur, obloha je také jen textura, navíc se odehrává v uzavřenějších prostorách a v podstatě chybí fyzika. Navíc AI nepřátel je horší a výrazně horší než třeba ve Far Cry1, což je vlastně „Crysis v0.1“. Navíc celou dobu nám bylo do hlavy vtloukáno, jak je PC platforma na prvním místě a výsledkem je, že Crysis2 máme na PC co by konzolový port.
(87/100 vs 6,5/10 proti 91/100 a 7.9/10 u prvního dílu)
Před pár dny to navíc vypadalo, že EA a Crytek na DX11 patchi, kdy DX11 měla mít hra už v základu, snad vůbec nepracuje. Ale protože si chce EA i Crytek vyžehlit svou pozici u hráčů, aktuálně se dušují, že se na DX11 vylepšeních pracují a hra by tedy měla dosáhnout slibované kvalitativní technologické úrovně. Bohužel přesnější datum není známo, takže odkládám hraní a testování Crysis2 na neurčito a v současné době nepokládám Crysis2 za dokončenou hru, protože nám bylo slíbeno něco zcela jiného a ic menšího než nový grafický a technologický herní etalon nechceme ani nečekáme. Jako kvalitní akční FPS byl a je Crysis dobrý, ale Crysis byl prostě více než FPS hra a to právě kvůli nadčasovému technologickému grafickému zpracování, to ale Crysis2 prostě nemá. Doufejme, že toto selhání vydavatele, který si opět myslel, že nás opije rohlíkem, bude brzy napraveno.
Doufejme, že to EA myslí s tímhle žehlením vážně. Upřímně doufám, že ano, protože další debakl ve stylu Dragon Age 2 nebo Crysis2 a další odchýlení se od očekávané a vyžadované kvality a slibů, by mohlo vyústit ve velké nepokoje a internetové defenestrace :).
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|