Extra FPS pro Radeony ve všech hrách? AMD Fluid Motion Frames 2 s vylepšenou kvalitou? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 29 červenec 2024
altAFMF 2 má nastavení kvality, nižší latence a funguje kromě DirectX 11/12 i v OpenGL a VULKAN.

 

 

 

AMD se začalo výrazněji soustředit na vývoj softwaru, nicméně na rozdíl od konkurenční NVIDIA hodlá nadále věci dělat dle průmyslových standardů a ideálně otevřeně, tak aby byly použitelné pro co nejvíce uživatelů. To je případ i Fluid Motion Frames technologie, kdy AMD nově odhaluje druhou verzi (AFMF 2).

 

  • Generování extra snímků ve všech hrách jen přes ovladače!

Na rozdíl od jiných technologií, jako je třeba DLSS 3, které vyžadují přímou implementaci do každé konkrétní hry, aby generování těch extra FPS pro „vyhlazení“ chodu hry fungovalo, tak AMD dokázalo tohle všechno implementovat jen skrze vlastní ovladače grafické karty a funguje tak prakticky „ve všech“ hrách. Nejnovější verze přidává totiž kromě DirectX 11 a 12 také podporu ve hrách postavených na OpenGL a Vulkan. Ale to není vše.

AMD přidává i možnosti nastavení, včetně nově vyšší obrazové kvality za cenu nižšího „výkonového“ přínosu atd. AMD zapracovalo také na algoritmu Search Mode, který automaticky deaktivuje generování těch extra snímků, pokud v dané scéně dochází k přílišnému pohybu a ty extra snímky by tedy způsobily viditelné obrazové „duchy“ a nesrovnalosti. Uživatelé nyní mohou individuálně nastavit kvalitu tohoto režimu.

Dalším zásadním vylepšením je snížení latencí, zejména ve spolupráci s technologií Anti-Lag. AMD udává až 28% zlepšení, což může být docela znát. Příznivce efektivního provozu potěší také fakt, že nově má být AFMF 2 kompatibilní s unikátní technologií Radeon Chill, která dynamicky výrazně snižuje spotřebu v závislosti na počtu FPS a dění na obrazovce v každé hře individuálně. AMD také přidalo podporu a funkčnost v borderless full screen režimu.

AFMF 2 běží jen skrze ovladače a je podporováno z architektonických důvodů jen na Radeon RX 6000 a RX 7000 sérii karet. Podporovány jsou i některé integrované grafiky 700M, tedy obecně všechny novější RDNA 2 a všechny RDNA 3 grafiky. AMD integruje tuhle novou verzi technologie brzy do oficiálních ovladačů Radeon Software. V tuto chvíli je k dispozici zatím jen ve zkušební testovací verzi „Adrenalin Edition Preview Driver for AFMF 2“.

Je to rozhodně potenciálně zajímavá technologie, i když její praktické použití dnes je silně v praxi limitováno. Stejně jako generátory snímků u FSR 3 či DLSS 3, vyžaduje určitou hladinu reálných GPU počítaných skutečných snímků, aby ty extra generované a následně vkládané mezi ty reálné, vytvářely ten dojem lepší plynulosti. Obecně platí, že potřebujete prostě alespoň 60 reálných FPS, aby to mělo smysl. A naopak platí, že čím více vaše GPU dokáže poskytnout reálných snímků, tím je užitečnost těch generátorů extra FPS nižší, obecně tak z hlediska vnímatelné plynulosti nemá moc smysl pokud už máte 120+ reálných FPS. Současně stále platí, že nejde o skutečné FPS počítané grafikou, a nemají stejný praktický efekt. Tedy 90 reálných grafikou počítaných FPS bude vždy plynulejší a působit lépe, než 60 + 30 FPS (reálných + generovaných). Není prostě 90FPS jako 90FPS. Bohužel pokud prostě máte jen třeba 25 až 30 reálných FPS a více vám vaše grafika poskytnout nedokáže, tak zapnutí generování extra FPS vám tu hru o moc plynulejší vlastně neudělá. Jak AMD, tak speciálně NV tak poněkud marketingově zavádějí, když ty FPS vytvořené těmi generátory přičítají k těm reálným snímkům a vůbec je dávají na roveň reálným FPS. Speciálně když vytváří marketingové grafy výkonu, kde je generátor FPS zapnutý a mluví se tak o „zlepšení výkonu“, tak to považuji za, mírně řečeno, velmi problematické.

Dlouhodobým cílem je ale přesně to, aby generované FPS neměly ty současné neduhy. Tedy nakonec skutečně byly extra snímky a pomáhaly plynulosti i výkonu bez vytváření obrazových ruchů apod. AMD s AFMF 2 je rozhodně na dobré cestě, ale bude to chtít ještě několik dalších generací této technologie, než to zajímavé bude. Samozřejmě strojové účení ("AI") v tom roli hraje a hrát bude a trénování těch algoritmů výrazně zlepšeilo fungování těch generátorů, což AFMF 2 jasně dokazuje. Takže další roky tréninku a mohlo by to být opravdu zajímavé. Co rozhodně oceňujeme je ten fakt, že se to AMD snaží udělat co možná nejotevřeněji s nejširším použitím, tedy tak, aby tahle technologie za pár let mohla být potenciálně další běžný průmyslový standard, stejně jako se jím stal AMD Mantle (dnes Vulkan) nebo AMD FreeSync (dnes AdaptiveSync).

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
JoxY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-07-31 13:13:20

No prave by bolo super, kebyze to pomaha pri nizsich FPS, ked uz sami prezentuju v infografike Ryzen 8700G, rovnako prinosne by to bolo pri monitoroch, ktore nemaju LFC a musis sa drzat vo Freesync range, aby obraz bol plynuly a pozeratelny. Pri 7900XTX mi to dava zmysel asi len v pripadoch, ked potrebujes dohnat horsi vykon v RT. :-) Inak ale chvalil implementaciu do ovladacov, tie od AMD ma vzdy bavili a stravil som tam zopar hodin ladenim a nastavovanim svojej starej Vegy a Polarisu. :-)
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-08-01 11:55:31

Všechny technologie pro falešné FPS bych zrušil...akorát to dělá různé artefakty a zvyšuje násobně latence. Nechápu na co je dobré jet 50kmh ale na tachometru mít 80kmh. Pro lepší pocit že vidím vyšší číslo?
Chtěl bych vidět blázna který bude hrát v grafu prezentovaný counter strike s těmito mrvítky...Kolega který CSko reálně hraje to má nastavené na nízké detaily aby na 1440p/144hz nikdy v žádném případě neklesl pod 144fps.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-08-02 14:40:23
avatar
tento trend rozjela nvidia a postavila na tom celej svuj prodejni marketing.. jelikoz lidi na to slysej muselo s tim AMD chcte nechte prijit taky..
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-08-02 17:50:58

Souhlas. Nicméně v AMD díky NV se rozhýbaly sw stojaté vody a AMD maká v oblastech kde by jinak nezískaly zkušenosti. Myslím, že to je ku prospěchu sw týmu a zlepšuje to konkurenceschopnost jejich grafik. Aspoň tak to vnímám a ve výsledku je to pro AMD pozitivum.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-08-02 20:11:48
avatar
tak hlavne microsoft zakomponoval FSR primo do DX knihoven coz musi bejt pro AMD velka satisfakce ze si vybrali prave technologii od nich protoze je nejlepe kompatibilni se vsemi GPU na trhu..
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-08-02 22:07:50

Ano je to tak a FSR vzniklo jako odpověď na DLSS
h4wkm00ner [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD Fluid Motion Frames 2 ROG 2024-08-02 16:09:25

In this video we take alook at AMDs new FLuid Motion Frames 2 "AFMF2" This allows you to double your FPS on your handheld gaming PC like the ROG Ally X, Legion Go, AYANEO, OneXplayer and any other X86 handheld that uses RDNA2, RDNA3 Or RDNA3.5 graphics! This is also know as Frame Gen or Frame generation.

Odkaz
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-08-04 16:38:13
avatar
????
????
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Test Drive Unlimited Solar Crown – návrat se nezdařil?
Test Drive Unlimited Solar Crown – návrat se nezdařil?Čtvrtek, 12 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 759x
Komentářů: 0
Satisfactory je hotové a vyšlo v plné verzi – zamíří i na konzole
Satisfactory je hotové a vyšlo v plné verzi – zamíří i na konzoleStředa, 11 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1279x
Komentářů: 1
UBISOFT má problém – Star Wars Outlaws neuspělo. Budou změny?
UBISOFT má problém – Star Wars Outlaws neuspělo. Budou změny?Úterý, 10 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2055x
Komentářů: 1
Největší funkční telefon má 2 m. Překonává iPhone ve všem!
Největší funkční telefon má 2 m. Překonává iPhone ve všem!Sobota, 07 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1504x
Komentářů: 0
Minecraft dostává hraný film – vypadá to jako propadák?
Minecraft dostává hraný film – vypadá to jako propadák?Čtvrtek, 05 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1516x
Komentářů: 0
Vychází herní nářez Warhammer 40,000: Space Marine 2!
Vychází herní nářez Warhammer 40,000: Space Marine 2!Středa, 04 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2252x
Komentářů: 0