Codemasters finišují s patchem, který by měl vyjít velmi brzy, uveřejnili seznam změn …
Na poměry Codemasters je F1 2010 hra plná chyb. Ale není se čemu divit, protože Codemasters u svých her nebyly nijak omezeni. U F1 2010 jsou ale věci, které prostě musíte udělat tak a nijak jinak a to se jim moc nepovedlo. Každopádně Codemasters vědí, že si musí dát záležet a soudě podle dlouhého seznamu novinek a oprav, které by měl patch přinést, se na nic nevykašlali …
Konkrétně na platformě PC se můžeme těšit na tyto novinky:
- Plná podpora DirectX11. Hra půjde jako DX11 spustit a v menu přibudou nová nastavení. Hra bude o dost hezčí díky propracovanějším stínům, detailnějším texturám nasvícení atd. Ale počítejte s tím, že pokud nemáte alespoň HD 5870 nejlépe HD 5970, tak si to moc neužijete.
- Vylepšení se dočkala i podpora Eyefinity, která sice funguje, ale není to úplně dokonalé. CM udělali pár změn a majitelé 3 a více monitorů budou velmi spokojeni.
- Optimalizace na vícejádrová CPU – majitelé více jader pocítí nárůst výkonu a vyšší hodnoty FPS, přidána byla také podpora nových procesorů Sandy Bridge, pokud by na nich snad někdo toužil už F1 2010 zkoušet a má nějaký ten sample k dispozici …
- PC verze také získá možnost ukládání a přehrávání kompletních záznamů včetně ukládání do souborů!
Obecné opravy:
- Problém s poškozenými uloženými pozicemi by měl být minulostí ….
- Problém se zdržováním hráče při boxové zastávce, kdy musel čekat až ho předjedou všichni za nim, co byli v pitlane. Mělo by to být realističtější. Obecné problémy se zastávkou v boxech vyřešeny …
- Až příliš často se vyskytoval problém s prasklou pneumatikou, četnost tohoto jevu bude snížena
- Lepší volba strategie pro závod a možnost naplánování přiřazení při zastávce
- Opravení správného počítání času na kolo v prvním kole, kdy byl špatně čas hráči počítán od zhasnutí světel místo přejezdu startovní čáry.
Codemasters na základě připomínek uživatelů ale připravili i několik vylepšení:
- Změny v OSD – časy se budou ukazovat přehledněji a jako mezičasy.
- AI a protivníci budou ovlivněni poškozením svých vozů, bude mít vliv na jízdní vlastnosti, což v současné době ve hře moc nemá. Stejně tak v důsledku vážnějších poškození bude více odstoupení ze závodu.
- AI bude dávat větší pozor na jiná auta i hráče, problém s blokováním při kvalifikaci a trénincích by tak měl být odstraněn.
- Opravy funkce volantů a FF
- Model poškození bude vylepšen, bude detailnější, bude náchylnější a jednodušší auto poškodit a bude mít větší i menší vliv v závislosti na stupni.
- Opravena funkce s neplatným kolem, když uděláte chybu a vyjdete z dráhy v trénincích či kvalifikaci. Mělo by to být logičtější a méně frustrující a postihováno by mělo být skutečně jen zkracování tratě.
- Upraveny schopnosti jednotlivých AI … někteří se chovali nereálně a dojížděli na nereálných pozdících. Zkrátka by to mělo být více podle skutečnosti a dění v letošní sezóně F1.
Jak vidíte, novinek není rozhodně málo a mnohá vylepšení udělají z F1 2010 úplně jinou hru a tak se pak rozhodně znovu podíváme na naši recenzi a asi přehodnotíme některé věci a samozřejmě vám o tom napíšeme. Patch by tedy měl být již na cestě, každopádně je vidět, že to Codemasters vzalo skutečně vážně a uznalo, že stávající verze F1 2010 má do dokonalosti daleko. Pokud vylepší mnohé další věci a inspirují se i u starších F1 her, na rovinu říkám, že F1 2011 může být to pravé, na co všichni už dlouho na poli F1 her čekáme …
Zdroj: Codemasters
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|