Internetový prohlížeč OPERA nikdy nedosáhl významného tržního podílu, ale asi slušně vydělá.
Internetové klepny tvrdí, že FACEBOOK má reálný zájem o prohlížeč OPERA a OPERA má zájem být prodána. Trh s mobilními prohlížeči je zvláštní trh. V pravém slova smyslu totiž trhem není, nicméně internetový prohlížeč je branou do světa, kde už se vydělat dá. Do internetu a na službách. Nemusíme chodit daleko, příkladem je CHROME od Google a IE od Microsoftu.
Mezi jinými působí na tomto poli i prohlížeč OPERA. Přes solidní kvalitu a velkohubá prohlášení včetně hlasitých stížností a protestů proti Microsoftu, kdy si vlastně OPERA vydupala stávající předpis o tom, že v EU se musí prodávat Windows tak, že nebude mít rovnou integrován IE, ale při prvním spuštění prohlížeče dá vybrat, i z dalších, a uživatel si vybere, které nainstalovat. Přes toto všechno je podíl OPERY naprosto bezvýznamný a v současnosti se pohybuje někde kolem necelých 2%. Nicméně OPERA má co nabídnout , hlavně její mobilní verze pro SMARTPHONE je velmi zdařilá.
A toho si zdá se všiml FACEBOOK, který chce pořádně na mobilní platformu expandovat a zlepšovat své služby. A právě to by mělo být důvodem, proč si chce FACEBOOK pořídit vlastní internetový prohlížeč. Ostatně, dává to smysl. A OPERA o svém prodeji určitě uvažuje, FACEBOOK, ačkoliv sám je podle mnohých velkou přeceňovanou bublinou na, které aktuálně investoři na Burze, kam FACEBOOK nedávno vstoupil, prodělávají, rozhodně má peníze a chuť se v tomto směru rozvíjet. Uvidíme, jak to celé dopadne, samozřejmě z celé věci nejsou nadšeni hlavně fandové OPERY, kdy z poměrně, jak to jen říci, zkrátka prohlížeče víceméně hlavně pro technologické fajnšmekry a guru by najednou OPERA přešla pod ruce snad nejvíc "stádoidní" firmy, kterou snad známe.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|