Firefox 3 – Ohnivá liška a pokus o rekord Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 18 June 2008
firefox   K dispozici je již 3 verze oblíbeného internetového prohlížeče FireFox. Navíc je zde snaha o jeden světový rekord ...

 

 

  Že když se chce, tak to jde, dokazuje už nějaký ten pátek internetový prohlížeč FireFox. Už pěknou dobu postupně ukrajuje a ukrajuje z dřívějšího takřka monopolu internetového prohlížeče IE společnosti Microsoft. Nyní se na scéně objevuje FireFox verze 3. Program je samozřejmě k mání i v českém jazyce a to pro platformy Windows, Linux i MAC OS X.

firefox-2

 

   U příležitosti vydání třetí verze tohoto nejspíše nejúspěšnějšího free prográmku se jeho tvůrci pokoušejí o ustanovení 24h stahovacího rekordu. Tentokrát je to oficiální pokus o zápis do Guinnessovi knihy rekordů, žádný takový rekord totiž dosud neexistuje. Mozilla by ale ráda překonala vlastní rekord v počtu stažení FireFox 2, který dosáhl za jeden den prý 1,6 milionu. Akce Stahuj začala včera úderem 19:00 a speciální stránka zatím ukazuje skoro 6,4 milionu stažení. Pokud jste ještě nepřispěli, máte pár hodin čas a připojit se zatím k 49 899 (14:50) českých uživatelů, který si zatím FireFox 3 stáhli. Kdo bude 50 000? :)

Windows Linux Mac OS X
3.0 Česky
Slovensky
Anglicky
Česky
Slovensky
Anglicky
Česky
Slovensky
Anglicky

firefox-3

PS: mimochodem, FireFox prý není v překladu ohnivá liška, ale původně to měla být nějaká panda. Dnes už je to zdá se dle oficiálních ilustrací opravdu ohnivá liška ...

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
mi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 15:15:08
avatar
...mimochodom, nepíše sa "FireFox" ale "Firefox" a teda doslovný preklad (spojenie "fire" a "fox") neexistuje. Firefox je nazvaný po Čínskej Pande Červenej, ktorá sa na líšku aj trochu podobá...
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Horici? 2008-06-18 15:20:11
avatar
Jaka horici, fire je ohen tak snad Ohnivá Liška ne???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 15:31:57
avatar
pardon ... opraveno občas nevím kam na některé výrazy a obraty chodím
thno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 15:38:12
avatar
Já jí říkám: Vypálená liška ...Vždycky tim všechny matu
EDIT: a taky mi tak někdy připadá
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 17:17:08
avatar
Dneska je obzvaste vypecena
Camak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2008-06-18 15:58:13

já já já já já já já už dávno skáču teda stahuju
MartensPh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Lepsi je pockat 2008-06-18 16:19:23

Ja si teda par dni pockam, at si "nabije hubu" nekdo jinej, s dvojkou jsem vcelku spokojeny, takze zadny spech. Resit nejake (potencionalni) problemy, ikdyz vim, ze trojka byla silne testovana. Ale protoze layout se trochu od dvojky lisi, budu si muset trochu zvykat
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 16:33:23

Čím víc eskymáků a mongolů si to stáhne tím víc adi...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 16:56:40
avatar
Ja dnes rano FF3 nainstaloval, vetsina pluginu sla sama, jen 2 nechtely (skin a tab mix plus) tab mix plus sem musel rucne stahnout, jelikoz ta verze co je na mozilla update buhvi proc nebyla aktualizovana a jeste tam byla stara verze FF2 only. Od skinu jsem bohuzel musel upustit, jelikoz stara verze nesla, a nova byla pouze v lesklem provedeni a plne funkcni verze placena (platit za skin ) Zkousel sem tu free verzi, ale je v ni hrozne chyb. Jinak se zatim FF3 tvari docela dobre. A pokud nezacne do tydne delat nejakou fatalni neplechu, tak ji tu asi necham.

Imho doufam, ze pokud se tu objevi nejaky flamewar opera vs FF tak ho DD bude mazat. Ne ze bych mel neco proti Opere, kazdej pouziva co se mu hodi vic, kazdy browser ma sva plus. Ale casteji a casteji se setkavam s uzivately Opery, kteri jsou buhvi proc strasne namysleni, protoze oni pouzivaji Operu. (u zadnych useru jinych browseru tuto vlastnost nepozoruji)
mi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 22:13:30
avatar
No ja mám skôr iný pocit... teda čo sa týka tých diskutujúcich. Netvrdím, že fanatici do Opery neexistujú a že nikde nevykrikujú, ale FX fanatikov je počuť ďaleko viac. Kto v dnešnej dobe nepozná meno Petr Tomeš, nevie čo je browser

PS: Používam hlavne Operu
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 22:35:32
avatar
Tak se asi pohybujem na jinem internetu. Ale ja si vazne nikde nevsiml lidi, kteri by nejak tvrde obhajovali FF... jestli nekde par fanatiku existuje, tak to asi urcite ano. Fanatici se najdou vsude. Ale vic se setkavam s namyslenym chovanim Operistu (regulernich, ne fanatiku) jak vzdy s nejakym vulgarnim superlativem oznaci konkurencni browser a zacnou mlaskat o tom jak ma Opera tohle, a Opera tamto. Vulgarni oznacovani konkurence je nejcastejsi jev. Od Firefoxaru jsem tohle snad ani nevidel, ze by mluvili sproste o jinem browseru. (mozna tak IE, ale o tom mluvi sproste kazdy )

Tak to jsem dopadl spatne, chtel jsem flamewaru predejit a nakonec do nej sam spadnu. Ikdyz nevim jestli to nazvat flamewarem, ja proti Opere nemam nejmensich vyhrad. Akorat sem se bohuzel uz hodnekrat setkal s tim, ze jsem byl tercem poznamek ze strany jeho uzivatelu.
mi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 07:41:09
avatar
Ja som si rád rypol do FX užívateľov, to je taký vďačný ciel, no v poslednej dobe ma to prestáva baviť (hlavne keď je tých flamewarov toľko...). No a netuším, na aké stránky chodievaš ale napr. na root.cz, zive.cz/.sk či dsl.sk je ukričaných FX užívateľov požehnane na čele s P. Tomešom (hoci v poslednej dobe vykrikuje už len on, ostatní FX užívatelia sa hanbia kvôli nemu niečo povedať)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Opera 9.5 2008-06-18 17:03:23
avatar
Tak ja stahovat F3 nebudu, pac mam novou operu, ta je mnohem hezci a praktictejsi... Lec pravda ma sve mouchy - nejde mi v ni otevirat .pdf (mozna sem mel dat instalaci a ne jen aktualizaci) a spadne pri prihlasovani na internet banking (nerozumi si s javou). Jinak je ale bozi -kuprikladu emailovy klient spolu s RSS cteckou jsou moc fajn. Spolubydla zkousel nastavit mailovy klient v F3 a narazil na to, ze nezna seznam
System list a zalozek mi ted prijde hodne vymakany, stejne jako hledani v historii atd... u F3 neni oproti minule verzi tolik rozdilu... Skoda ze je v Opere nekolik neprijemnych chyb (pdf) coz ji asi opet zabrani nejak vice se rozsirit mezi uzivatele navykle na horici lisku
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 17:16:44

S PDF Opera nemá žádný problém,internet bamking je závislý na ignorantech v konkrétní bance,kteří mají v oblibě především IE,asi že je bezpečnější-).Opera pokud pominu vše ostatní tak je především oproti ostatmím imitacím řádově bezpečnější.Zlý jazykové tvrdí ,že je to díky malé rozšířenosti,díky bohu za to.Faktem ovšem je,že jako jediná má opravené všechny známé bezpečnostní díry.
shark.jd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 17:26:56
avatar
Mně pdf též jede bezproblémů, ale o podobných problémech jsem slyšel. Jde tedy o ojedinělé případy. Kdo ale poznal gesta myší, tak ten na "tupý" (v tomhle ohledu opravdu) prohlížeč Firefox nepřejde. Jinak si ale myslím, že FF je velmi kvalitní prohlížeč.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 19:08:44
avatar
Ten tupy FF muze mit ty tvoje nenahraditelny mysi gesta priinstalovany pluginem Ja bych napr. mysi gesta nechtel.. ale hadat se tu nechci, divim se ze tu diskuzi ctu. Presne jak sem psal vys, vy useri Opery jste namysleni, protoze si myslite ze jen vas browser je ten spravny jediny
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 21:32:34
avatar
Tak to pdf v opere mi nefunguje na dvou kompech na kterych jsem aktualizoval z 9.27 na 9.50, takze to asi nebude nahoda A internet banking mi s 9.27 fungoval...
A ano mozila umi spoustu veci co opera, ale po nainstalovani pluginu, opera to umi uz v zakladu s instalackou 8,5 MB A mysi zkratky jsou super - mnohem rychlejsi nez hledat ikonky na liste - takze ano myslim si ze opera je jediny spravny browser a zadny namysleny uzivatel FF mi to nevymluvi
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 22:51:12
avatar
Hm, jsi legracni ze se na me pokousis delat reverzni psychiku, ale ja nikde netrvdim ze FF je neco vic a ani nejsem kvuli tomu namysleny, pouzivam ho protoze mi vyhovuje(spoustu let pred tim jsem pouzival Netscape) Nemam zapotrebi nekoho presvedcovat, ze moje je lepsi, Opera spatny browser neni. Mysi gesta jsou diskutabilni, dnes jsem o tom mel rozhovor s kamosem. Mam kvalitni mys, takze neni problem se presne pohybovat(nemusim nic hledat, ja mam ve svem browseru poradek a vyznam se v nem), s tlacitky vpred/zpet na boku, a ostatni zalezitosti, jako novy taby apod. pro me neni problem si kliknout, ono stejne pak vetsinou musis udelat nejaky jiny pohyb (treba kliknout na strance na odkaz, kliknout na listu a maximalizovat nejaky soubor, nebo proste cokoliv jineho). Takze je si myslim vicemene jedno jestli delat gesta mysi namisto klikani, kdyz pak stejne musis ostatni pohyby delat jako kazdy jiny clovek.

Instalacka FF3 ma 6,9MB a pluginy zabiraj radove par stovek kilobytu, a taky s tim nemachruju Jinak libi se mi tva logika... kdyz si takovym zastancem predinstalovanych reseni v zakladu (na libovolne instalovani pluginu jsi asi moc liny) tak proc nepouzivas IE, ktere uz je v zakladu Windows?
shark.jd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 23:34:02
avatar
Zjevně zaujatý jsi tu ty a já namyšlený kvůli Opeře? V klidu se posaď a přečti si to ještě jednou. Obzvlášť poslední větu. Napsal jsem, že Firefox je kvalitní prohlížeč. Používej FF, já budu používat Operu, ale namyšleným uživatelem mě nenazývej, protože jsem nenapsal nic, že čeho by se dal tvůj chybný úsudek vyvodit. Každému vyhovuje něco jiného.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 01:35:35
avatar
Ja pouzivam IE7 - na stranky, ktere si s operou moc nerozumi (ruzna videa, internet banking,...) Ale jinak mas pravdu na instalovani pluginu sem opravdu moc liny a proto FF nepouzivam, prijde mi to zbytecne, na vkladani odkazu z opery IE7 staci, na soustavne pouzivani urcite neni, ale na youtube a KB neni spatny. Jen me microsoft dostava zaplatami pro IE, kdy kazda z nich ma stejne jako cela instalacka Opery
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 0 stažení 2008-06-18 17:10:14

Tak zvysoka na rekord kašlou v Severní Korei, Západní Sahaře, pak na těch ostrovech nad Norskem a na východ od jižní ameriky a v Guaianě. Našel někdo víc? :-). Osobně bych se chtěl setkat s tím jedním moderním člověkem na Falklandech .
Mrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 18:39:49

PS: mimochodem, FireFox prý není v překladu ohnivá liška, ale původně to měla být nějaká panda. Dnes už je to zdá se dle oficiálních ilustrací opravdu ohnivá liška ...

kuk tohle Odkaz

Jinak zatim mne mrzi ze 13 rozsireni funguje, 11 jeste ne ... takze do plneho nasazeni FF3 jeste musim pockat. + zase vychytat vsechna nastaveni. (ale stejne to bylo i FF1>FF2)

Ale sranda je ze kdyz byl FF2 tak byla taky Opera9 (myslim) .. tehdy sem se rozhodoval co zvolit a zvolil sem FF2. Ted FF3 vs O9.5 ... rozhoduju rozhoduju a znovu zvolim FF3. Ale operu taky obcas pouzivam. Jen mi vic sedi FF.
aPk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-18 19:23:07

Mela by to byt jen kosmeticka vada, tedy v nejake hlavicce tech rozsireni je uvedena posledni kompatibilni verze, tato hlavicka se da ignorovat vytvorenim predvolby "extensions.checkCompatibility" s logickou hodnotou "False" v about:config... po teto uprave mi chodi vsechna stara rozsireni.
Prime [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Super vylepšení 2008-06-18 20:48:03
avatar
Tak jsem si ho hned nainstaloval a už přemejšlim jak se co nejrychlejc a bez ztráty nastaveních vrátit k dvojkový verzi.
Během jediný hodiny mi 2x spadnul a to jsem se o to ani nesnažil. Absolutně je zmršená funkce, kterou jsem měl na FF nejradši - zvětšování písmen. Když se zvětšuje ve verzi 3 najednou se musí točit kolečkem na druhou stranu než ve verzi 2, v IE a Opeře proč takhle dětinská změna? Ve v2 se zvětšovaly jenom písmena ve v3 se zvětšuje celá stránka, takže abych viděl celou stránku, kterou mám zvětšenou, musim honit spodní posouvátko.
Nojo no pokrok hold nezastavíš.
Jackin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 09:48:33

Pokud je to tak, nemam potrebu prechazet. Na druhou stranu z toho budou mit radost lide s vaznymi ocnimi vadami (nemyslim bezne dioptrie). Brouzdat po netu v beznem browseru je orisek, zvetseni cele stranky bude pro ne velkym prinosem.
thno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FF vs Opera 2008-06-18 22:37:56
avatar
Tak jsem doteď používal FF a dneska jsem stáhl tuto 3 verzi. Prohlížeč fungoval pořád stejně...Občas se mi spomalilo okna a scroolování mi šlo vždy sekaně (to již v předchozích verzích). Měl sem to doteď za chybu mého již staršího PC a nebo slabšího netu. Ale vaše žhavé diskuze mě přesvědčili vyzkoušet Operu a hle...ono to jde o dost rychleji. Třeba to je mojim PC ale já od nynější zůstávám u Opery. Mě funguje o dost lépe.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Thunderbird? 2008-06-19 03:22:27
avatar
Zda-li pak soudruzi vypustí ještě jednoho prdíka navíc, v podobě nového poštovního klienta? Nevíme něco?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Firefox 2008-06-19 07:56:24
avatar
Firefox je fakt panda červená, tak mě ta ilustrace vcelku zaráží. Leda že by autoři opravdu chtěli ohnivou lišku a ne pandu červenou. Kde jsou ty časi co se Firefox jmenoval Firebird a před tím dokonce Phoenix.
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Opera vs FF3 2008-06-19 08:46:49
avatar
No nebudem tu moc poukazovat na chyby ale nova opera v defaul skine mi moc nevonia je sice rychla ale ajtak som si stiahol ff3 aby som to vyskusal ... no neviem ci je to mojim strojom ale ff3 mi bere 100MB ram a zatazuje strasne procesor ajked nic nenacitava .. mam sice otvorenych 10 stranok ale zatazovat procesor od 30% do 70% to sa mi nezda ... opera s tymto problem nema a bere len polovicu ram oproti ff3

ak by nahodou niekto vedel v com je problem cakam radu
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 09:27:29
avatar
cca 100M mam zabrano taky, procak jede 2-10%(kdyz hodne scrolluju)
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 09:41:55
avatar
jj ale mne ide procak permanentne 30-70% a to nic nerobim a bere to FF3 v procesoch som si to odsledoval .. akonahle pustim FF3 tak aj pri necinnosti cohokolvek bere FF 30-70% vykonu cpu

asi ostanem pri opere ... je to trosku sviznejsie akurat si musim nejaky skin zmenit lebo default je hrozny
Jackin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 09:54:19

opera taky spostu panelu odswapuje na disk, tim padem nezabira v ram skoro nic. zkus si minimalizovat operu a ff s tak 20ti panely, znovu obnovit a panely projet (zobrazit). kazde ma sve pro a proti, osobne mam ram dost pro browser, klidne at si vezme vic, stejne je jinak temer nevyuzita, kdyz brouzdam...
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 10:46:27
avatar
ok mas pravdu ale o tu ram mi az tak nejde .. toto je pc v praci mam tu 1GB ram ale preco mi FF zere 30-70% CPU ??? toto na stve najviac

ked si pustim cokolvek ine +FF tak sa moze cpu spachat samovrazdu ... s operou je to v pohode .. bere si 10% maximalne .. a to som este nepripajal nic sietove, ziadne kopirovanie ... to by mi asi zhorel chudacik
Jackin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:24:13

ff bere treba tady u me 350MB (cca 15 panelu) a prumerne taky tak 5-15procent cpu na C2D E6300. Nevim co tam mas, ale mozna nejake pluginy ci spoustu flashe ? Netusim...Kazdopadne je to podezrele, neco neni v poradku na tvem PC.
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 09:26:12
avatar
At tu bude cokoliv za tema, bude se tu vzdycky nekdo dohadovat jak je neco lepsi nez druhe
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekMonday, 25 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 596x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1067x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 767x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1134x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1269x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1603x
Komentářů: 0