Hráči na PC příliš kradou - jak odstranit pirátství? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 02 May 2008
ikonka-1Autoři nejedné počítačové hry jsou v poslední době stále naštvanější. Jako poslední se o velice špatné situaci na PC přesvědčila společnost Crytek ...

 

 

   Že softwarové pirátství je opravdu vážný problém, mnozí chápeme, ale zároveň nevidíme příčinu problému jen v nevychovanosti lidí. Zejména na PC je tento problém opravdu výrazný a situace se stále zhoršuje. Naposledy se o tom přesvědčila společnost Crytek, která stojí za herním titulem CRYSIS, který je v současnosti technologickým etalonem počítačových her (Recenzi najdete zde). Tento titul však vyšel pouze a exkluzivně pro PC, jelikož herní konzole nemají zdaleka dostatek výkonu k jeho slušnému provozování. Crytek je však rozčarován neuvěřitelnou mírou pirátství, která jeho titul provází. V tomto případě si ale za to může trochu Crytek sám. Udělal velkou reklamu této hře, která pak měla zpoždění, ale k pirátům se dostala dříve a tak většina natěšených hráčů nechtěla měsíc čekat a hru si prostě stáhla. Crytek by tedy neměl všechno házet na pirátství, ale taky na svou neschopnost vydat hru včas a uchránit ji před únikem. Crytek se tak nechal slyšet, že navždy končí s vývojem her čistě jen pro PC a další hry budou vyvíjeny i pro konzole. Ze zkušenosti víme, že Crytek není jediný, který zjistil, že valná většina PC hráčů krade bez jakýchkoliv skrupulí vědomě jako straky. Nelze pak než nesouhlasit s tím, že Pirátství opravdu ničí PC hraní. Firma se tedy stejně jako jiné obrátí na konzole ...

cod4

   Jenže herní konzole nejsou z dlouhodobého hlediska žádnou záchranou. Jednak s dalším rozšiřováním mezi hráči a jistá kompatibilita a technologická příbuznost s PC nahrávají k tomu, že míra pirátství roste i na konzolích. Nicméně je pořád o dost nižší než na PC a tak tam mnohé firmy stále slaví úspěch a myslí si, že bude trvat věčně. Hry na konzole jsou navíc výrazně dražší než na PC. Multiplatformní vývoj her však nepříliš prospívá PC hraní. Technologicky nejsou konzolové hry zdaleka tak pokročilé, navíc často vidíme dosti odfláknutou konverzi z konzole na PC. A i když se konverze vydaří, stále zůstává nepříjemný dojem konzolovosti. Hráči na PC, kteří kradou hry tak výraznou měrou přispívají k tomu, že hraní na PC ničí. Přispívají k tomu, že PC hry jsou stále více konzolové, z čehož plynou různá omezení, kromě jiného i často to, že hráči konzolí si užívají nejočekávanějších her mnohem dříve, než se dočkají PC hráči. Nicméně konzole nejsou z dlouhodobého hlediska pro herní společnosti žádná záchrana. Podle většiny odhadů skončí konzole v současné podobě do několika let a PC vlastně zůstane. Nicméně ať už konzole skončí nebo ne, tak to neřeší příčinu celého problému s pirátstvím.

crysis-1

   Většina těch, kteří pirátí způsobem, před kterým by se červenal i Jack Sparow, už si ani neumí představit, že by za software měli platit. Přitom jsou to většinou mladí lidé, kteří počítači žijí, mají doma hardware za desetitisíce a každou chvíli něco za další tisíce upgradují. Je jim ale zcela proti srsti zaplatit pár stovek za kvalitní herní titul. Na druhou stranu nelze přehlížet fakt, že herní tituly u nás stojí mnohem více než v zahraničí (například Polsko), a i tak je jejich cena obecně vysoká. Mnozí piráti si myslí, že těch 1300 korun za hru shrábne herní studio a tím to končí. Bohužel to je tak neuvěřitelně daleko od pravdy .... Tvůrce hry - herní studio, dostane z téhle částky skoro nejméně. Ani výroba disku a balení není to nejdražší. Většinu ceny tvoří poplatky různým vydavatelům a daně. Pak přijdou marže pro distributory, pak přijdou další marže obchodníků a než se nadějeme, ze 400 korun máme 1300. Existují a úspěšně se rozvíjejí elektronické distribuční sítě. Největším je v současnosti STEAM. Bohužel i tam jsou ceny her často dost vysoké. Nelze prostě všechno jen házet na piráty. Herní studia by se také měla více starat o to, jak se jejich produkt k lidem dostává. Když se dají hry úspěšně šířit pirátsky po síti, dají se po stejné síti šířit stejně úspěšně i legálně. Stačilo by odříznout všechny ty distributory, vydavatele, překupníky, obchodníky. Jistě by se také dalo zatlačit na herní vydavatele, aby snížili výdaje za vydávání her, kde značnou část výdajů tvoří astronomické částky za reklamu a propagaci hry. Pak bychom se konečně mohli dočkat toho, že většinu částky, jenž by byla mnohem nižší než v současnosti, a kterou zaplatíme za počítačovou hru dostanou tvůrci hry a ne různí příživníci. To by jistě samo o sobě snížilo míru pirátství a tím by se mohli dále snížit ceny, protože by nemuseli vydavatelé platit miliony dolarů různým společnostem za vývoj ochranných systémů, které stejně nefungují či autorským svazům za „ochranu" jejich práv a tak podobně. Zní to hezky, bohužel zdá se, že není vůle ...

zlodej-1

   Společnost Crytek tedy naštvaně prohlašuje, jak by prodeje Crysis byly na konzolích 4-5x vyšší, nicméně měla by se trochu zajímat o to, proč jejich titul stojí až 1300 korun a ne třeba daleko přijatelnějších 500 korun a proč vydává tolik peněz na reklamu a propagaci nebo se snad bojí toho, že by se kvalitní hra neprodala? Tím ale nechci snižovat, bagatelizovat ani omlouvat vliv a chování softwarových pirátů. Nemá cenu diskutovat nad tím, že krást se prostě nemá (pokud by snad někdo diskutovat chtěl, pak by si měl rovnou jednu sám vrazit, třeba se mu rozsvítí) a když něco placeného využíváte zadarmo proti vědomí a podmínkám majitele, tak prostě kradete a nedá se to ničím omluvit. A to ani tím, že se vám cena toho produktu zdá vysoká. Softwarové pirátství se prostě nedá omluvit. Připadá vám ta legální hra drahá? Tak ji nekupujte!!! To je vaše jediné právo - koupit nebo nekoupit. K životu ji jistě nepotřebujete, hlavně ji ale nekraďte. Tohle je taky cesta, jak donutit herní průmysl snížit ceny a vydávat kvalitní herní tituly. Pokud se hry nebudou kupovat, ale zároveň se nebudou ani krást, budou s tím muset něco udělat. Dokud se ale hry kradou, mohou se na pirátství vymlouvat a sami hráči si tím škodí. A přiznejme si narovinu, že nemusíme mluvit jen o hrách ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 14:18:03
avatar
Crytek zrovna nema moc co povidat... s Crysis si udelal spis ostudu, lidi si to stahli a zjistili, ze jim to stejne na plny detaily nejde, a hra sama o sobe ani tak dobra neni, aby stala za to dat za ni tolik penez. Ani Far Cry nebyl zrovna s pribehem excelentni... uchazejici grafika, ale hratelnost pokulhavala. Crytek by nemel delat hry, ale jen enginy do her... hry totiz delat neumi.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 14:33:58
avatar
Far Cry je vyborna hra a to ze se zrovna tobe nelibi nic neznamena, precti si na ni ohlasy na netu a pak povidej

Nechapu jak vsichni musite hrat kazdou hru na nejvyssi detaily , Crysis i na stredni vypadala lepe nez ostatni gamesy. To ze mate moznost nastavit jeste lepsi detaily je pak jednozne pro hru minus, protoze vam to nejde - OMG Navic pri dnesnich cenach grafik uz Crysis tak narocna neni , aspon dokaze poradne vyuzit vykon dnesnich PC
Crytek dela hry, kde neni jediny coridor, kde mas moznost volby jak hru hrat (takovy mix HL a Flashpointu ). Pokud ma nekdo radsi Call of Duty, Crytek nejsou vyvojari pro neho
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 15:08:43
avatar
Crysis jsem zatim nehral, ale Far Cry jsem mel driv doma a teda byla dobra jen do doby nez tam byli ti mutanti. Do te doby to byl narez, pak uz to za moc nestalo jak dejove tak hratelnosti. Nejvic mi ale vadila obtiznost. Do te doby co tam nebyli mutanti, tak to bylo i na nejtezsi smesne lehky a od te doby co se tam objevili se to nedalo skoro hrat. Treba ta mise kdy nemas zbrane a musis zlikvidovat spousty mutantiku holyma rukama - me opravdu dost stvala.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 16:09:06
avatar
spoustu mutantiku dat bez zbrani jen holyma rukama??co to je za kravinu??far cry sem dohral nekolikrat ale nikoho sem tam holyma rukama teda nelikvidoval...a uz vubec ne mutantiky ktery me davali vetsinou na dve machnuti far cry me bavilo v dobe kdy vysel mnohem vic nez ted crysis..bylo to takove svezi originalni..spousta ruznych cesticek dopravni prostredky vynikajici umela inteligence protivniku nadherna grafika tropickej ostrov..a hra byla tak tezka podle toho jak si to hral..kdyz si lital vsude jak rambo tak i ti vojacci te dobrou davku poslaly hnedka k zemi..kdyz si se skryval a hazel sutry..odhaloval vsechny dalekohledem tak to bylo jednodusi ale me to proste bavilo jak svina horsi to bylo ale v interierech..ty tak dokonale nebyly a katakomby byla tenkrat moje nocni mura tam se se zasekl snad na 3 dny a jinak ti mutanti byly urcite ve far cry lepsi nez ti mimozemstani v crysis..
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 19:47:35
avatar
Myslím že mluví o té misi kdy tě vykopnout z vrtulníku s M4 s 15 nábojema která stačí na prvního mutanta a mezi ostatníma se musíš proplížit říčním korytem :-) holýma rukama tam samozrejmě nikoho nelikviduješ :-)
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 15:22:49
avatar
A naopak zas spouste lidi prislo Far Cry nudne... hned pod tebou je jedna reakce, pod kterou bych se mohl podepsat. A neboj, nemam potrebu hrat hry na nejvyssi detaily... ale oni primo tu hru hypovali jako hru s nejlepsi grafikou, takze tohle je nepopiratelne. Narocnost byla na soucastny hardware temer neunosna, to je jeden z duvodu nizkych zisku. A Crytek prave hodne sazel na grafiku, protoze hratelnostne je to prumerna strilecka, trosku to zachranoval ten oblek... takze mozna spis lehky nadprumer.
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-03 08:58:45
avatar
Suhlasim! Ja hram len dve hry a to su Arma a Flashpoint.
Nie su na dnesnej grafickej urovni ale ta moznost volneho pohybu po mape stoji za to.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 14:35:21

s tím nesouhlasím ..Crysis je rozhodně nad průměrem, které vyšly v roce 2007. Kdo měl slušný stroj tak to v normálních rozlišených dal v pohodě na Very high ..moje konfigurace je Q6600, 3 Gb RAM 800, 8800 GTX ..vše jede na very high + 2 AA .

Co se týče pirátství tak se mi prostě hnusí. Hry zásadně kupuji. Do budoucna bude řešením elektronická distribuce viz. Steam ..ten má obrovskou budoucnost ..a dovedu si představit tento postup , kdo koupí kreditkou přes Steam nebo podobnou platformu hraje o dva měsíce dříve a ostatní čekají na krabici ..a potom si přijdou na své i piráti ale to už nikohu bolet nebude. Poprvé jsem si na Steamu koupil Half life 2 episode one a pak další spoustu her a maximální spokojenost. Klidně by krabice nemuseli vůbec existovat - aspon by se ušetřilo životní prostředí. V dnešní době je snad už normální vlastnit účet a platební kartu.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 16:16:56
avatar
s tim steamem souhlasim naprostou vetsinu her si kupuju na steamu kde to vyjde mnohem levneji nez u nas (u novych her klidne rozdily 500Kc) pres noc si hru stahnes a pak jen hrajes..nemusis se starat o updaty ani nic takyho jen hrajes a dalsi velky plus je ze steam si muzes klidne prenaset..ja mam jen jeden vlastni ucet ale treba 2 kamosi pouzivaji jeden stejnej a hry si kupujou na pul..a dalsim plusem je ze casto se na steamu nabizi obrovsky baliky her jednoho studia nebo nejaka edice za zvyhodnenou cenu (treba od valve, id software nebo edice vsech GTA nebo Unrealu) a spousta zabavnych indie her (audisurf, feeding frenzy, defcon, geometry wars)
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 22:00:41
avatar
Jsi legracni, beres tu svoji konfiguraci jako samozrejmost, ale pro mnoho lidi je takovahle sestava i dnes porad nemyslitelna... a vem si jak tomu bylo pred rokem(a klidne jeste driv), nova 8800GTX stala pres 15k, takze ne kazdy si ji mohl dovolit. Lidi, kteri si do doby cca pred pulrokem mohli dovolit hrat Crysis na plne detaily bylo opravdu hodne malo. A jeste dnes jich moc neni..
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - money, money 2008-05-02 14:35:44
avatar
Ty si DD nedas pokoj "Podle většiny odhadů skončí konzole v současné podobě do několika let a PC vlastně zůstane" tohle je nazor jednoho byvaleho reditele tusim ze Microsoftu, navic nerekl ze PC zustane, to sis uz domyslel sam. Kdo dalsi to tvrdi? Zdroje u clanku neuvadis, takze tohle sis vymyslel, nebo to mas necim podlozene?

Piratstvi snizi jedine nizsi cena originalek. Jak je mozne ze tak vyborne hry jako vsechny dily Flatout, stoji pod 300Kc? Nejnovejsi dil dokonce pod 250? Samozrejme ze nakladnejsi vyvoj her jako Crysis nebo GTA4 (to stalo 100mega ) musi byt sazkou na jistotu - obrovska reklama je nutnost, protoze kdyby se hra neprodavala byl by to velky problem pro vydavatele. (3 neuspesne hry polozi i EA ), ale hra za 1500 se u nas proste prodavat nebude.

Dnes je vyvoj her uz skoro stejne drahy jako u velkofilmu. Mame sice uzasnou grafiku, fyziku a vyvoj HW jde stale dopredu, ale diky tomu i naklady na vyvoj her porad rostou. Hry jsou sice krasne, ale neoriginalni i casto nudne. Udelat totiz originalni hru, ktera je navic i graficky na vysi je cim dal vetsi riziko. Hry jsou predevsim byznys a penize jsou az na prvnim miste. Otazkou je jak dlouho lze tento trend udrzet?
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 14:43:56

to máš sice pravdu ale zaseknout se graficky v možnostech jaké měla ATI x500 apod. by bylo dost tragické. Mám rád pokrok ..nové technologie atd. a to všechno něco stojí ...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 14:35:23

No co k tomu dodat Asi v Crisis nepochopili že hry hraju vačšinov nezarobkovo činny ludia (študenti) ty si tažko možu dovoliť kupiť hru za 1300Kč-1700Sk, ktoru si zahraju hodinu dve a potom zahodia, ked je to tak lehke si ji sosnout Asi pred štvrd rokom so si kupil nove PC tak som si zaplatil rapid share na mesiac a stiahol zopar zaujimavich titulov (cca 42 hier 680GB+ software) samozrejme som si ich zahral, s toho len tri tituli sa dali ako tak hrať (pekna grafika, lahke ovladanie, putavi dej) s toho som si kupil dva tituli aby som to mohol legalne hrať online. ostatnych 40 som vymazal. Potom nech sa nečuduju že ludia račej idu cestou ilegalneho stahovania, ja som tym ušetril 50 000Kč za tych 40 hier čo boli o ničom . Keby seriozne predavali software tak by možno nebolo tolko ilegalnych kopii.
Teraz je to o ničom, ked si kupil orginal DVD, tak ked sa my poškodi možem ist na lamparen, nevymenia my ho, ked sa mi nepaci už ju vratiť nemožem aj ked som si ju kupil pred dnom, ked my nefunguje mam smolu, jednoducho povedam zaplať a iť do riti! Stretol som sa aj s tym, že orginalny program my nešiel korektne, zaplatil som prachy a nic! Stiahol som si ilegalny cracknuty a ten my frči do dnes
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 14:41:52

to snajpri ..ve slušných společnostech se lidem jako jsi ty říká zloději. Pokud na hru nemáš tak ji nehraj. Taky jsem byl studentem a nesnáším přídomek chudý student ..kdo chce tak si vždycky nějak vydělá. Jinak to, že nemám zrovna prachy neznamená, že se začnu chovat jako zloděj.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 15:30:25
avatar
Jenze on nikoho neokradl, nikomu totiz nic nechybi... financni ztrata na piratstvi se da zpocitat jen z "potencialnich zakazniku", to jsou ti lide kteri kdyby si hru nemohli nestahnout, tak by si ji koupili, ale to nebyl jeho pripad, on by si ji nekoupil, kdyby ji nemohl stahnout. Protoze stala za hovno... 2hry si koupil, protoze je chtel hrat a bavi ho, co je na tom za kradez? Prodava snad ty hry nekomu? Prepadl nekoho?
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 15:55:36

mě je úplně jedno z čeho se počítá ztráta ..tady jde o princip a to, že krade hru, kterou by jinak musel legálně koupit ..nebyla totiž zdarma. Jak tě tak čtu asi by sis měl se snajprikem podat ruce ..
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 16:05:16
avatar
Jaky je rozdil mezi tim jestli si hru nekoupi a tim jestli si ji (nekoupi/stahne a smaze)... ani v jednom pripade z nej penize nebudou, neni to ani potencialni zakaznik. Je to mozna nemoralni,... ale urcite tim nikoho neokradl.
Jinak kdyz ctu tve komenty, tak si asi v dobach kdy jsi byl studentem stejne o penize nouzi nemel... a silne pochybuju, ze si drel nocni den co den, jen abysis kupoval hry.
riki tavi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 23:24:42

a tohle taky vidis spatne. je to jako nekomu slohnout treba auto, projet se a vratit mu ho. je to proste v pohode. ono se vlastne nic nestalo. bych te chtel videt, kdyby si byl schopny cokoliv naprogramovat prikladne, jestli by si to videl stejne.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-03 00:28:42
avatar
Srovnani s autem je uplne nemistne... protoze se na to vztahuji zakony, ktere zni naprosto jinak, nez zakony o kradeni softwaru (a to pominu, ze mu vyjedes benzin a jine drobnosti s tim spojene)
Kdybych komerecne programoval, tak bych hlavne na prvni miste mel tolik soudnosti prodavat jen to nejlepsi a ne neco site horkou jehlou kvuli zisku. Potom bych se to snazil nabidnout atraktivne, aby si to mohlo koupit spoustu lidi a meli duvod si to koupit. A samozrejme bych s piratstvim pocital... presto, pokud by to byl kvalitni produkt nemam obavy, ze by nevydelal penize. Krade se veskery software, ale ten uspesny a kvalitni i tak vydelava penize a developery nemusi nic trapit, mozna jen jak dal vylepsit jejich software. A to nemyslim ten software co ma mocny marketing (napr. Microsoft produkty)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-03 07:40:06
avatar
Je to jako kdyby sis prohlédl sousedovo auto, postavil vedle něj jeho přesnou kopii a proháněl se v té kopii a přitom se sousedova auta ani nedotkl!!!!

Uvědomte si, že podstatou software není nic hmotného, ale myšlenka. Pointou je, že lze udělat neomezené množství kopií s prakticky nulovými náklady. A že se originál nijak nespotřebovává a není k používání kopie potřeba.

Krádež se na to vůbec ale vůbec nehodí, protože absolutně nedochází k přesunu čehokoliv materiálního!!!! Podstatou je přenost informací, a jde pouze o to, zda k tomu přenosu dal kdosi souhlas. Principielně není absolutně rozdíl mezi downloadem ze steamu a z torrentu, s výjimkou souhlasu Valve s tím downloadem v případě steamu!!!!!
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 16:28:30
avatar
1) čistě pro úplnost: vytvoření neautorizované kopie software není krádež. Krádeží je přisvojení cizí věci, a informace není věc.

2) pirátství je definováno jako přepadání cizích lodí a plavidel, tahle hantýrka a la BSA je vhodná možná do hospody, ale na seriozní web nepatří, v krajním případě maximálně do uvozovek.

3) jakmile teoreticky přestanou být hry na PC, "hackerské"/"crackerské" release party se vrhnou na konzole. Důvod proč se na konzolích kopíruje zatím méně (nedělejte si iluze že vůbec, modčipy na konzole frčí jak vzteklé, XBOX360 je tím doslova proslulý, u PS3 je to o dost těžší), tak se začne na konzolích stejně jako na PC. Kdo si myslí, že hry na XBOX360 a PS3 se nedají stáhnout z torrentů, ten nejspíš posledních pár let spal.
http://thepiratebay.org/search/XBOX/0/3/400
http://www.mininova.org/search/?search=xbox360

Momentálně je nejstahovanější hrou na torrentech na XBOX360 GTA IV Nevyšla náhodou teď někdy? Nebo Mario Kart na Wii?

Prozatím jsou většinou konzolisti příliš líní to zkoušet, chce to trochu námahy a padá tím záruka. Ale jednou to přijde.

Bohužel herní firmy už nabraly "móresy" filmových studií a mají dojem, že prodají jakoukoliv "srágoru". Dokud nepochopí, že jde o rozumný poměr kvality/přidané hodnoty/ceny, a že za recyklaci starých věci v nových grafických kabátkách jim prostě donekonečna platit nebudeme, tak to půjde stále takhle. Hry naštěstí neprodávají shadery, ale nápady a hratelnost. Co je platné že Crysis je ultra mega koukatelná grafická orgie, když v hratelnosti třeba takovému DOOM1 nebo Wolfenstein nesahá po kotníky?
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 17:24:57
avatar
Ten posledni odstavec je trefny... je smutne, ze Crytek svoji neschopnost hazi na piratstvi... ale je tu do oci bijici fakt - proc nektere hry na sebe vydelaji a nektere ne?
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Coze ušetřil 50 000 ? 2008-05-02 15:52:01
avatar
Mno na to zjistit jestli te hra bavi nebo ne jsou tu snad demoverze a pokud vim tak ty jsou zadarmo. Dale bych si trofl diskutovat o tve duchapřítomnosti že se s tim chlobíš na webu.

Když me hra baví tak si jí koupim klido za 1500 a až mě bavit přestane tak ji PRODAM ! tedy dostanu neco zpet vetsinou tak 1/2 - 2/3 původní ceny (pokud hra nezlevni Jako gears of war z 1500 na 300,-) podle typu hry a jestli ma multak apod. Jop a stahuju dema protože o hre to do jiste miry vypovi taky přečíst si recenzi neni z cesty. Takže tvoje argumenty se mi zdaji irelevantni
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 16:10:18
avatar
Nektere hry demoverze nemaji + nekdy ani ta demoverze nema vypovidajici hodnotu. Jako priklad bych uvedl Hellgate: London. Demoverze je zabavna, protoze je kratka a tudiz nezjistis, ze to je v podstate vsechno, ceho se od te hry dockas. Kdybych plnou verzi po tom koupil, litoval bych penez. (Hellgate stoji dnes 1300,-)
riki tavi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - (vymazano) 2008-05-03 00:05:16

Takže... (vymazano). . . !!! normalni clovek, sorrac za hacky a carky, ale kdyz jsem nervni, tak je proste z duvodu rychlosti nepouzivam. ty se tu chvalis sedmiset gigama stahnutych dat nelegalniho softu? normalni clovek si stahne demo a pak si koupi hru. nejsem zadny andel, mam docela dost her warez, tech starych vetsinu, ale to z duvodu nedostupnosti, ale taky mam docela slusne mnozstvi originalek, at uz PC, nebo PS verzi. na paystationu nemam chip z principu. komu jsi usetril tech padesat litru? vsadim boty, ze nemas ani jednu origos hru. to jsou takove ty krasne velke krabice drive, nebo alespon dvd pixle dneska s peknym obalem a pocitem, ze jsi autorum poslal nejakou kacku za jejich kurevsky narocnou snahu. takove kecalky mam opravdu rad. FUJ TABL. je mi z tebe zle!!! a mimochodem, ty tri tituly co te zaujali. copak to je za hry? pekna gragika-lahke ovladanie-putavy dej??? to by me docela zaujimalo. ze by crash bandicoot???
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-03 00:03:10
avatar
S tim slovem bych i souhlasil ale priste pis nejakej mirnejsi vyraz (treba socka) - porusovani pravidel ale tady nebude tolerovano takze sem to vyeditoval. Jinak souhlasim s tim ze kdo si ze 700GB stahnutyho softu koupi 3 hry tak je totalni socka.
Mrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kupujeme 2008-05-05 21:42:44

Proc si ja koupim nejakou hru?

1. Multiplayer - prvni bod ktery musi byt splnen, bez originalu si MP nezahrajete. A multiplayer musi byt super. Na co mi bude hra ktera mi nic neda "navic" kdyz ji budu mit original?
2. Baleni - kdyz si koupim hru, vezmu baleni, otevru a tam bude 1CD v obalu tak jako ne dekuji. Ruzne specialni edice, ruzny "hardware" k tomu a jine "hlouposti" ... pro nekoho blbost pro mne to je dulezite. I kdyz velice uznavam Steam, tak vzdy je lepsi mit neco doma .
3. Cena ! - za hru nedam 1500 sk nech je to i nelepsi pocin jaky kdy byl (a za tu "super" hru crysis bych nedal ani omylem).
4. Lokalizace - kompletni dabing nebo textova lokalizace ktera neni k anglickemu originalu dostupna, a da se sehnat jen koupi ceske verze.
5. Vztah ke hre - jestli je to pokracovani me oblibene serie, navic kdyz to bude pocin z nasi oblasti (napr. Mafia), tak tam je uspech zarucen.


Zajimalo by mne kolik kopii Crysis se prodalo a kolik $$$ maji na konte.
A jeste jedna vec .. neco co ma znacku EA si nekupim ani kdyby to bylo nevim co .

Crysis sem si nestahl, hral sem demo ... a ne dekuji.
Grafika hru nedela, jen ji doplnuje a zlepsuje zazitek, tenhle pocin na grafice stoji. Pro mne je to jen prumerna strilecka ktera se hraje na neco vic. Body ma jen za grafiku a zajimavy napad s oblekem. A z kazdy stranky o hrach sem se dozvedel upne vsechno co v ty hre je a jak skonci. Ano, nemusim to cist ale ...
Hrat crysis na medium jednou a high po druhe je jako kdyby ste hrali dve ruzne hry....
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 15:25:51
avatar
Tak nejak to vidim ja. Nejdulezitejsi soucasti proc si lidi koupi hry je bud kvalitni multiplayer treba jako Battle.net, ktery je k tomu donuti, nebo nutkani ze se chteji dockat pokracovani od stejnych autoru.
V dnesnim svete her obecne mi nejvic stve to, ze hry nedelaj porad ty samy lidi. Viz priklad FEAR a jeho datadisky. Nerikam ze byli spatny ale proste lidi z Monolithu jsou lidi z Monolithu. To samy jako KotoR 2 - to podle meho byla taky slatanina proti prvnimu dilu. A mohl bych pokracovat.

Nejvetsim problemem dneska jsou velke distribucni firmy jako EA, Take2, Ubisoft a dalsi, kteri vlastni bud cele vyvojarske studio nebo vlastni namet na hru, kterou vymysli uplne nekdo jiny. Proto se muze stat, ze i kdyz bude treba Mafia 2 skvela hra (a ona urcite bude), ze trojka bude uz za dalsi dva roky od nekoho uplne jinyho nez od lidi z IS, protoze ty Take2 rekli, ze se nebudou podilet na nejakych nedodelcich na kterych chteji vysat jenom penize (snad se to, ale nestane). I to je scenar mnoha her a hernich studii.

Nejlepsi by bylo kdyby nikdo takovy neexistoval a distribuce byla prima, jenze je problem z reklamou. Ta je v zahranici pro propagaci her strasne dulezita, coz by herni vyvojari nedokazali ufinancovat, dalsi problem je zvysujici se cena vyvoje her, atd.
ONdr3j [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 18:40:37
avatar
no ja mam +- take iste body pri kupe hry aj ked by som doplnil o svoj komentar
1) MP az tak u mna nezavazi ale ked ma MP (a naviac dobry) tak je to vyrazne +, napr BF2 so kupil len kvoly tomu
2) no balenie je pre mna velmi dolezite, kedze zbieram hry tak obal je obal, nie raz sa pristihnem ako sa pozeram na ne, napr taky medieval v zberatelskej edicii (balene v kozi) je kraaasa
3) cena je tiez dolezita, akoze 1500 za obycajnu hru je dost (nevravim este o 1700sk) ale zalezi aka hra to je a aku ma vybavu
4) tiez dolezita vec aj ked ni az tak ako tie prve 3 body ale ked je nieco minimalne s cz tit tak preco to nebrat?
5) tak a to je pre mna najdolezitejsie, hra moze byt aka kolvek ale pokial manezaujme, pripadne je len taka obycajna/priemerna pre mna tak ma, proste ma musi zaujat

co sa tyka crysis tak je tam dost pekna grafika, hratelnost tiez dobra ale je to taky vyssi priemer, inac mam original v limited edition za 500sk

a cele piratstvo je podla mna s 2 dovodov:
1) cena, keby hry stali podstatne menej tak by to to pomohlo predaju aj ke notorickym stahovacom by to bolo jedno

2) lenivost pripadne nechut to kupit, si hovoria sak naco kupovat ked to mam zadarmo priamo pod nosom (na nete, od kamarata a pod) a za usetrene peniaze pojdem do krcmi na pivo s poldeci alebo si kupim cigarety
zkoumal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 14:54:20

Výrobci počítačových her by měli především začít vydávat hry s kvalitním obsahem a zpružnit svoji obchodní politiku.Vydat hru která je obsahově špatná,je nedodělaná(někdy i nedohratelná),naintaluje do počítače tzv. ochrannýsoftware navíc a ještě za nehorázný peníz je spíš naopak okrádání(a perzekuce)poctivých zákazníků.To jasně nahrává počítačovému piratství.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SUHLASIM 2008-05-02 15:09:25

hry su super ale tie ceny su PREHNANE a suhlasim s autorom clanku ze je to len z toho dovodu, ze sa chcu na nich nabalit davy sprostredkovatelov, najlepsie bude ked sa rozbehne internetova distribucia a keby bola moznost si kupovat hry na ucet podobne ako na steame tz. bez fyzickeho vlastníctva disku a kedykolvek si ich potom legalne stiahnut nevidim problem preco by si potom ludia tie hry nekupovali keby stali v priemere par eur, ano zneuzit by sa to dalo ale myslim si ze predaje by mnohonasobne vzrastli oproti sucasnosti
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 15:23:28
avatar
hry jsou matně předražený. dvd s filmen (sice vybraným) stojí dnes 50kč a každý ho viděl, ale stejně si ho spousta lidí koupí jen proto že stoí tak málo,i přesto že ho mají doma stejně stažený
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 15:42:07
avatar
jako ja mam nazor ze kdyby treba to crisis stalo 500kc tak by se toho u nas prodalo daleko vic a pokryli by se náklady...crytek a vubec vsichni nas s nemci a rakusaky a ostatnimi evropany hazej do jednoho pytle tj. stejna cena ae kolik ma kapesny takovy teenager v rakousku a kolik tady...a i platy...melo by se to delat tak aby to bylo prijatelny pro tu vrstvu lidi v dany zemi jinak si lidi pujdou na prvni warezforum ktery uvidi a stahnou si to. Jeste souhlasim s temi 5 body co napsal Mrs(multak, baleni, jiz zminovana cena, lokalizace - pro me ne moc dulezita ae potesi a nakonec vztah ke hre)
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 18:17:45

EU a volný obchod... nic? Co jsme si odhlasovali, to máme. Jako že by v německu hra stála 1000,- a tady 350,-? Jako neblázni, ešte bysme si uříznuli ostudu(jako by toho nebylo málo) v EU s naprosto nefungujcí českou poštou.
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 22:49:40
avatar
tak dramaticky ne ae koupil by sis to kdyby to stalo pod 500 ze jo :-) stejne se to nikdy nestane a zustane to ve starych kolejich
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 22:52:17
avatar
mal som hru,pozical som hru, uz nemam hru,ale v obchode maju,kupim znova... toto by som povedal o hre ktora ma bavila a asi aj bude. a tie zvlastne vydania a edicie su super. napr taky C&C First Decade je obzvlast dobra kupa kto je fanusikom (ja som a velky takze hned ked sa dalo som si to kupil z ciech plus postovne na sk 300 babiek,,,ale co clovek nespravi pre hru ktoru ma rad?ze? a dohromady som dal jak tulpas 1600 sk a teraz sa da za 500 korun kupit),,,a este pockam kym bude aj Civilization v takej kompletke a zase si kupim. pretoze co mam rad to chcem. a aj ten lepsi pocit ma clovek ked ma origo hru...
ONdr3j [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-03 01:32:56
avatar
first decade mam aj ja za 500 sk proste dobra kupa, je tam komplet C&C teda okrem najnovsieho tiberium wars ale este je aj C&C Saga kde je uz aj tiberium wars
proste tie edicie su super a hlavne ak mas moznost kupit za dobry peniaz, za to sa oplati dat prachy
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 15:43:52
avatar
DD, i kdyby si Crysis nestahnul ani jeden clovek, silne pochybuju ze by spatne prodeje hry nesvadeli na piratstvi. Ono v dnesni dobe je strasna moda vsechno na ne svalovat.
Ona spatna prodejnost bude taky zapricinena velkou HW narocnosti. Lidi kvuli jedne hre (par hodinam hrani) prece nebudou kupovat cely pocitac, kdyz jim tam zbyle hry bezi naprosto v pohode v rozumnych rozlisenich. Tak treba bych chtel videt cisla prodeju Bioshocku, COD4 na PC a Crysis.

Piractvi je problem, ale jde o to jak se s nim bude bojovat. Bud se muze jit cestou ochran, overovani a organizaci jak IFPI aj., ktere stejne nikdy nepomuzou (a jen zpusoby nastvani kupujicich zakazniku), nebo se muze jit opacnou cestou a nalakat lidi na sve produkty nizsi cenou, bonusy, multiplayer a ja nevim co dalsiho. Pirati co si stahnou film za 50 korun, si tu hru stejne nikdy nekoupi, ale ti ostatni uz se mozna zlakat nechaji a reknou si mam si to stahovat, pak to rozdelovat na 2DVD, kdyz si to muzu koupit za par korun, podporim tvurce, budu dostavat tohle a tamto.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crysis 2008-05-02 16:01:25

Zatím se prodalo asi kolem 1.5 mio kopií - údaj z ledna ..možná to ted bude víc. Crysisu dle mého názoru také hodně uškodilo vypuštění dema a to, že s Microsoftem kvůli Vistám vymysleli Very high detail, na který to moc lidí nedalo - klidně to mohli umožnit později až bude více lidí připravených. Zpackané vydání je jen další důvod proč to nešlo. Neustále odklady a mraky chyb v první verzy také odradili spoustu lidí ..to vše beru ale pořád nevidím důvod k nelegálnímu stahování ..pro někoho důvod nekoupit prosím ..ale proč to krást a pak nato ještě nadávat ..
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 16:22:17
avatar
No pokud nepotrebujes hrat na max. detaily tak nepotrebujes buvijakou masinu ale staci ti normalni herni PC.

Podle me mel Crytek vydat Crysis pouze na Steamu - tam bude malokdo riskovat cracky apod. protoze pokud by nekoho chytli by dotycnymu smazali cely ucet vcetne her za ktere zaplatil.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 19:27:38
avatar
pekna kravina..hry co sou na steamu sezenes v klidu na torrentech..i s cracknutym steamem..viz half life 2
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 21:51:26
avatar
Cracknuta verze ti na steamu moc dlouho nevydrzi a pokud si cracknutou hru pridas do stavajiciho uctu kde mas i jine hry a chytnou te tak ti smazou celej ucet - vim o nekolika lidech kterejm se to stalo.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 22:08:40
avatar
jo tak cracknutou hru sem si do steamu nezkousel jeste pridat ale dik za upozorneni..ani to zkouset nebudu
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-03 07:42:43
avatar
Na to aby sis zahrál cracknutou hru si ji nepotřebuješ přidávat do steam účtu. Existuje už i standalone steam-like prostředí, ke kterému se nemusíš přihlašovat a nepotřebuješ autorizaci.

Mimochodem existují prý dokonce "privátní" servery např. COD4, na kterých je vypnutý punkbuster a dá se tam hrát s cracknutými COD4 online.
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-03 21:46:55
avatar
bod pro tebe nejak tak by to melo byt
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - crysis with crysis 2008-05-02 16:00:09
avatar
Podle serveru games.tiscali.cz se crytek nechal slyset ze udelal hru která předběhla čas jak grafikou tak náročností. Pry ultra detaily jsou aby hra obstala i v budoucnu.

to je podle me sice pekne ale v budoucnu tu budou nove hry s lepší grafikou a optimalizaci a na crysis si uz moc lidi nevzpomene. Podle mě se svojí ideologíí tak trochu potopily sami.

Když to srovnám s COD4 sing o nicem grafika dávno překonaná a přesto od ní nemůžu odlepit prsry. Klíčem je hratelnost a multiplayer.

Crysis nam prineslo bomba HW narocnost a kvalitni herni zazitek ale sing se dokola kroutit furt neda a po dohrani si crysis uz nikdo nekoupi zatim co CoD nebo CSS si koupi kazdy aby si mohl parit neomezene online.

Klicem k uspechu je multiplayer a kdo hru hral tak vi ze se v crysis "multak" prilis nepovedl.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 18:12:57

*matně hledá v Zaklínači, co mu leží na stole mulťák* , né vážně, vždy to není mulťák, ale stačí se podívat na CD projekt RED kde vydávají patche s grafickými změnami, toolsety a nový guesty, stačí jistota podpory hry v budoucnu a né " uděláme hru, uděláme jí krvavě náročnou ať máme alibi a nemusíme na ní nikdy sáhnout a penízky se povalí" kapku se přepočítali (tyjo alibi nebo aliby?)
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 18:49:59
avatar
Samo na hry jako zaklinac a bishock, half life jsem zapoměl multiplayer nemají i přesto jsou dokola hratelné ale nezdá se mi že by EA se svým managementem slo cestou inovaci a nápadů . Jdou si cestou jistoty a pravydelném vydávání plytkých pokračování. Crysis mělo být jiné ale obávám se že další pokračování vybočovat z profilu EA už nebude.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HRY 2008-05-02 18:46:44
avatar
No já jsem také Kradl ale ted jen ORIGO!!! Stejně těch her moc za rok nedohraju....a hlavně Moc Her které hraji za rok nevyjde....Prostě Hry a Software už jen ORIGO!!! Hlavně POLICIE NIKDY NESPÍ!!!! PS: Když se pak kouknete na poličku a tam na vás civí ta spousta her v KRÁSNEJCH Krabičkách....TO JE PARÁDA!!!
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 22:56:55
avatar
Verbatim dělá taky pěkný krabičky...
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-03 21:51:43
avatar
no pri nejmensim bych to delal(am) tak hru stahnu, libi/nelibi, jestli libi moc koupim, jestli ne letí-no jasne dema jsou reseni ale v demu neni zdaleka vse
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 19:32:52
avatar
Tak tenhle článek to je perla. Autor by se měl hlavně uklidnit jinak by mu mohla prasknout nějaká žilka v mozku což mu rozhodně nepřeji :-)
Každopádně autor na jedné straně vystupuje proti "pirátství" a na straně druhé napíše tento komunistický blábol o tom jak většinu zisku shrábnou distribuční společnosti (kulaci, průmyslníci a jiná buržoazie)
a navrhuje omezení funkce volného trhu (odříznout vydavatele, prodejce) samozřejmě omezení tak jak by se mu to hodilo. Proč si autor místo velikých řečí o tom by "někdo" měl udělat radějí nezaloží společnost a nenabídne vývojářům počítačových her propagaci a distribuci za podstatně menší cenu?

Vrcholem pak je věta " pak by si měl rovnou jednu sám vrazit, třeba se mu rozsvítí" což si seriózní autor nemůže dovolit. Tato věta samotná i bez ostatních zmíněných věcí sráží článek do hlubokého bulvárního bahna ve kterém by Jack Sparow zmodral udušením.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 19:47:06
avatar
tak hlavně že se líbil .... jen zkuste nevytrhávat věty z kontextu neříkám nikomu že se někdo má fackovat jen tak ;) ... nejhorší urážkou pro mě je, že mě nikdo nazve komunistou, já jsem kapitalista až hrůza, nicméně pořád pěstuji slušnost férovost, takže podlemě má nejvíce dostat autor a tvůrce dané věci, ne vyžírkové a příživníci ....proč ci nezaložím nějakou takovou společnost? Copak mám na všechno čas ale neříkám že časem nezaložím
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 20:10:41
avatar
co se týká fackování tak kontext chápu ale nechtěl jsem do příspěvku kopírovat celý odstavec. Jde mi o to že zmiňovat nějaké fackování v jakémkoliv případě nepovažuju za seriózní. Jde možná o to že pro mě je každá věc otevřená diskuzi a neuznávám žádné absolutní pravdy.

ad Vyžírkové a příživníci, kdyby byla distribuce a propagace her tak jednoduchá pak by si firma vyvíjející hru tyto věci zařizovala sama a veškerý zisk by šel jim, najmuli by pár zaměstnanců a zaplatili jim ve výsledku 15 místo 75% ze zisku. Jenže tak jednoduché to evidentně není. Navíc vydavatelů je dost tedy o monopol se nejedná a proto nevidím nejmenší důvod proč omezovat trh pomocí restrikcí a nařízení.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 20:24:08
avatar
no já diskusemi žiju, ale diskutovat o tom, zda se má krást nebo nemá považuji za bezpředmětná a pokud si někdo mislí, že se lrást má tak je to na facku .... jinak já žádné restrikce a nařízeni neřešil , jen jsem uvedl, že cena hry není zdaleka částkou, ktrou dostane její tvůrce a že by se nad tím měl někdo zamyslet
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 20:48:47
avatar
Nejde o krádež ale o trestný čin "Porušování autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi", krádež je závažnějším trestným činem. Ale respektuji váš názor, šlo mi pouze o ty facky.


Pokud s tím nechce nic udělat tvůrce hry, pak zákazník s tím moc neudělá, kromě toho že by hrál pouze freeware hry.
Agrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 19:35:06
avatar
kradez je kradez, ale kdo by kupoval kdyz muze stahnout a za tejden zjistit ze ta hra vlastne neni nic moc a uz me nebavi. dulezity je aby hry meli i dobrej MP , kterej de hrat jenom s oreginalnim CDkey. to je mnohem lepsi reseni nez ruzny drahy protipiratsky ochrany ktery v lepsim pripade rychle nekdo prekona a nebo v tom horsim otravujou legalniho uzivatele.
dedy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-05-02 20:16:19

No ja bych si hru nekoupil ani kdyby stala 500. I 500 je dost , sice penize bych na to nasel ale proc za to platit kdyz to muzu mit zadarmo a u nas pokud tusim spravne tak delani kopii pro svou vlastni potrebu neni nezakone. Pokud uz je tak mne opravte.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 21:53:27
avatar
Pouze u hudby a filmu. U SW si muzes udelat zalozni kopii pouze pokud vlastnis originalku.
dedy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 22:28:06

to sem nevdel no
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 20:39:48

DD > Gratulacia,uspesny clanok s hustou diskusiou
K teme.U hier je to o pomere cena/zabavnost.Dobru hru hru si kupim zasadne az po dohrati "dema".Inak by som nevedel ci stoji za to.Najlepsie tak rok-dva po vydani ked uz je pod 500Sk.Len tak na pamiatku.Jo a na multipla samozrejme tiez.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 21:51:04
avatar
Já jsem v poslední době zjistil, že jsem nějak zlenivěl a radši si tu hru seženu origoš než pořád hledat nový soft na cracky apod. Navíc u multiplayeru jako je Battlefied nebo Call of Duty to ani jinak než s originálkou nejde... Mám doma originál i Crysis a nezdá se mi, že by singleplayer byl zase nějak hroznej. Grafika je jaká je, ale hrál sjem to prvně i na Athlon 3700+, 2GB DDR, GF6600 a dalo se to hrát taky (i když teď na X2 5000+, 4GB DDR 2, GF8800GT je to o dost lepší )
To co je podle mého na Crysis katastrofální je multiplayer, tam bych dal vývojářům nejraději pár facek, protože se mi zdá jako kdyby se na to prostě vyflákli
Jinak pro ty co hledaj a chtěj si hru koupit, tak i nový titul se dá sehnat za 600-800Kč. Najdou se obchody co dovážejí verze z Polska za tamní ceny a pak vyjde CoD 4 i na polovinu ceny u nás
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-02 22:29:28
avatar
myslim ze mejlepsi zpusob boje proti piratstvi je poskytnout v kazde hre kvalitni multiplayer, diky kteremu si nakonec hru koupi i ten ktery si nejdrive nelegalne zahraje singlplayer.
ORy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ! 2008-05-05 14:31:52

JEDNOZNACNE
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-03 00:48:39
avatar
Se musím smat,když někde čtu,že hry na konzole se tak ,,nekradou".Co takhle PS2....neznam nikoho kdo kupuje originál a na Xbox se da sehnat jakákoli hra.Jen ať se všichni zaměří na vyvoj her na konzole a skončí to stejně jak na PC možná i hůře, protože hry na konzole jsou v mnoha případech dražší než na PC.Jedina cesta je hry a software rapidně slevnit.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Heh.. Crytek vtipnej.. 2008-05-03 01:56:29
avatar
1) takovou grafiku na žádnou konzoli nedostanou (a až dneska máme grafiky na kterých to opravdu jde hrát naplno).
2) konzole jsou, nebo bývaly převážně o hodně dobrej hratelnosti, Crysis je jen průměrná střílečka, místy spíš podprůměrná, která je vyjímečná leda tim, že vypadá líp než většina 3D Marků. Pokud by zkusili Crysis na konzolích, nebo nějakej další díl, tak by se mohli dočkat nepříjemnýho překvapení, že to bude ještě horší než na PC. Ona grafika neni vše..

CoD4 sem dohrál za den non-stop, protože mě to bavilo.. Crysis sem nechal po pár hodinách, protože to byla silná nuda, jen graficky hezká, Far Cry se mi líbilo víc.

Poslední hra, kterou sem si koupil byl WoW+datadisk. Proč? Protože vydrží velice velice dlouho. V případě Crysis jsou to prakticky vyhozený peníze za to, že si můžu zahrát něco podobnýho 3D Marku. Ale třeba o CoD4 bych v případě multíku klidně pouvažoval.

Myslim, že pánové z Crytek by možná měli zapracovat na sebekritice (btw. navíc si myslim, že U3 engine by to s patřičnou úpravou/modelam/texturama, zvládnul též a s menšíma nárokama na HW než Cry engine).

A co se problematiky kradení her týká, tak vesměs souhlasim s článkem, ono kdyby pořádnej kus nežrala distribuce a naše pitomý daně, tak by nebyl takovej problém si tu hru koupit. Ale dát 1300,- za hru, když si za to můžu koupit ramky? Nebo trošku ušetřit na nějakej jinej kus PC? To sotva..
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-03 02:15:49
avatar
Kazdymu vyhovuje neco jinyho - me treba Crysis bavi - zejmena kdyz pote co sem tam pridal par modu - vyvazeni zbrani, textury a umela inteligence nepratel - navic zasadne hraju na nejtezsi a to uz je nekdy docela vyzva hlavne s tim modem na zlepseni UI nepratel.... navic se pripravuje nekolik totalnich konversi Crysis ktery si zahrajou jen ti co maj originalku - a podle toho co je zatim o tech konverzich dostupne info to bude velka zabava

CoD4 zase tezce nebavila me - nevyhovuje mi styl ty hry - mam radsi kdyz dostanu ukol a mam aspon nejakou svobodu v tom jak ho splnit.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ceny u nás 2008-05-03 10:44:19

u nás jde spiš o to, že hry jsou u nás prostě moc drahý - crysis v USA stojí 600,- a collectors edition crysis tam stojí kolem 675,- !!
v Polsku stojí crysis kolem 700,- a u nás 900+.
Ale tak je to prostě se vším, co se týče elektroniky (např sluchátka jsou v zahraničí normálně k mání o 25-60% levněji)
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - piratstvo?..ako kde.. 2008-05-03 11:03:35
avatar
Mam rodinu v Holandsku...boli sme ich pozriet, a tak si stojim u bratranca v izbe a pozeram, cela jedna policka nad kompom nalozena original hrami...tituly ako GTA3, GTA:VC, GTA:SA, Medal of Honor AA, Stronghold Crusader, Half-Life 1,2 atd...vsetko origo...tak sa ho pytam, ci vobec stahuje nacierno hry. Ten na mna prekvapene pozrie a hovori..sak je to nelegalne, nie?...Tak netaham. Proste na zapade k tomu maju uplne iny vztah ako my..hlavne z dovodu vacsej vyspelosti statu..hry u nich stoja o 30-40% menej ako u nas, ale zarabaju aj o 50% viac, cize taku otazku ako Stiahnut, ci kupit? nemusia vobec riesit. Cize s tym piratstvom to podla mna nie je az tak zle...

BTW: mam doma cez 100 DVD a CD s hrami, z toho jedna original- NFS Underground 1...dostal som ju od toho bratranca......A jj, som svina..:-)..ako drviva vacsina Slovenska..:-)
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-04 07:49:40

jedno je jiste crytek je banda podvodniku,ktera od zacatku vodi zakazniky za nos a nepokryte z nich dela blbce. kousky typu dx 10 ve viste apod.jsou toho dukazem.tudis v duchu porekadla:buh me seslal,abych trestal.....
unaghy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Microsoft na prišiel 2008-05-06 07:38:16

Trefný článok! Myslím, že mnohé firmy by sa mohli poučiť u Microsoftu (z duše neznášam túto firmu). Ich (nevedomou) stratégiou je nechať pirátsky rozšíriť Windows Vista a následne vypustiť WGA, ktorá mnohých určite donúti zaplatiť licenčný poplatok. Microsoftu odpadnú náklady za distribúciu, obal, dokonca by mohli vynechať reklamu - ich výrobok sa pomocou pirátov rozšíri 10x rýchlejšie, než by to bolo zvyčajnou cestou a keď je dostatočne rozšírený. Ako to ešte vylepšíť? Umožniť stiahnuť si hru z oficiálnej stránky ZADARMO. Návštevnosť takejto stránky bude určite obrovská, takže môžu zarobiť za predaj reklamného priestoru + ich vlastná reklama zadarmo. Spoplatniť hru až od určitéj fázy hry (napr. po 5 hodinách herného času). Poplatok by vzhľadom na ušetrené náklady mohol byť iba 30% bežnej ceny. Len keby s tým niekto začal...
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 11:33:00

avatar no já diskusemi žiju, ale diskutovat o tom, zda se má krást nebo nemá považuji za bezpředmětná a pokud si někdo mislí, že se lrást má tak je to na facku .... jinak já žádné restrikce a nařízeni neřešil , jen jsem uvedl, že cena hry není zdaleka částkou, ktrou dostane její tvůrce a že by se nad tím měl někdo zamyslet

tak tady je mYslim dost padny dukaz o tom ze autor studuje VS ovsem ponekud podivuhodne
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekMonday, 25 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 667x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1090x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 791x
Komentářů: 1
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1142x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1273x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1606x
Komentářů: 0