Jako by vývojáři nevěděli, co chtějí udělat. Výsledek je hodně rozporuplný a hráčům se nelíbí.
V první řadě je nutné říci, že je dobře, že otevřený test nového DooMa probíhá, dává možnost věci změnit. Nicméně pro vývojáře rozhodně nepřinesl ohlas, ve který doufali. Drtivá většina ohlasů a recenzí je totiž negativní. I z naší vlastní zkušenosti, protože si nemůžeme nechat legendárního DooMa prostě ujít, musíme říci, že negativní odezva je zcela na místě a opodstatněná. Týká se samozřejmě zatím výhradně multiplayeru, který je/byl betatestován.
Pro fandy klasiky, kterou jsou DooM, Quake, Unreal Tournament, je nový DooM zklamáním. Kritika ale přichází i ze strany mladších hráčů, kteří těžko mohou pamatovat doby LAN party s původními DooM (já si je pamatuji, což asi znamená, že už nejsem nejmladší ? :) ). Mladší publikum kritizuje přílišné kopírování prvků z Call of Duty a hlavně série HALO, kdy zejména ten poslední díl se vůbec nepovedl, přesto je mu MP nového DooMa ze všech her stylově asi nejvíce podobný.
Problém MP nového DOOM je prostě v tom, že vývojáři zjevně neví, co chtějí udělat. Každopádně současný stav není prostě pravý DOOM a bojím se, pokud to u něho zůstane, je zbytečné to takto vydávat. I ti, kterým se současný stav spíše líbí, přiznávají, že zábavnost asi nebude mít dlouhého trvání, což je opak většiny klasik žánru, které přes svou jednoduchost baví i dnes. Problémů, které hra má, je celá řada a jsou vyloženě koncepční, ať už jde o celý systém a logiku pohybu, neuvěřitelně přesné zbraně což vypadá na přítomnost autoaimu atd. Autoři prostě posbírali prvky z Unreal Tournamentu, HALO, Call of Duty a nacpali jej do ořezaného stylu DooM/Quake. Výsledek je přesně takový, jako to zní. Ani kočka, ani pes :(. Není to prostě DOOM.
A teď se ukáže, co jsou vývojáři a vydavatel zač. Vzhledem k celkem jednoznačně shodující se kritice s jednoznačně převládajícími stejnými výtkami, se buď vydavatel/vývojáři pochlapí, oznámí odklad hry a výrazně ji přepracují. Anebo to přes všechny výtky vydají v podstatě jak hra nyní je a pak tu máme ukázkově zbytečné plýtvání potenciálem, silami a vláčení dobré značky blátem. Mimochodem, hra je docela slušně optimalizovaná, i když na zadek neposadí, ale ještě není úplně hotovo. Nadále má také 60FPS lock, ale ve finální verzi prý PC toto omezení mít nebude. Co si o novém DooM myslíte vy, jaké jsou vaše zkušenosti s betou?
Betu sem hral. Hra jako takova je urcite svym zpusobem zabavna alespon pro me jako oldschool hrace.
Ale z mojeho pohledu i kdyby s tim udelali vyvojari buh vi co tak proste tenhle styl hry se v dnesni dobe moc nechytne.
Aktualne i kdyz me beta celkem bavila souhlasim ze ta zabava by nebyla na dlouho a jelikoz singl me moc nezajima tak hru zatim porizovat nebudu. Ale treba ostatni mody prekvapi a vyvojari neco udelaji a zmenim nazor.
Co podle me nejvic MP hry zabiji je.
1. Moznost jen 2 zbrani coz je zasadni omezeni proti starsim dilum doom nebo quake.
2. V momente kdy nemam k dispozici vsechny zbrane tak je potreba je urcite nejak vic vybalancovat coz si nemyslim ze v soucastnosti je.
3. Ten melee uder kterym vas muze kazdej zabit i kdyz ste uplne full i s armorem to je nejvetsi blbost co do MP dali.
Optimalizace alespon na nvidii nic moc. Moje GTX 760 neda stabilne 60FPS ani ve fullHD i kdyz sem vypnul co se dalo a ze se tam toho tedy moc nedalo. Ono i kdyz to litalo treba jen mezi 50-60FPS tak byli znat ruzne mikrolagy a vubec se to nehralo dobre. Az kdyz jsem jeste snizil rozliseni na 1024x768 tak se hra hybala tak jak bych cekal.
Mozna az bude pristupne advanced nastaveni tak se to bude dat vyladit lip.
Co ma byt jako tohle? "neuvěřitelně přesné zbraně což vypadá na přítomnost autoaimu atd"
To snad jak k doomovi tak quakovi patri ze jsou presne zbrane. Navic ktera zbran z tech co jsou v doomovi by jako nemela byt presna nebo mela byt min presna?
Jakou souvislost ma presnost zbrani a aimboti? Jako ze ve hrach kde nejsou zbrane uplne presne aimboti nejsou?
Netuším či začal Carmack brať drogy alebo si pre slávu už nedovidí na koniec nosa ale s poľutovaním musím skonštatovať, že ID software, niekdajší preborník FPS a 3D hier je mŕtvy. Requiescat in Pace.
Hrál jsi to? Nelíbí se mi to graficky a nemám pocit, že v tomhle enginu budou schopni udělat doomovskou atmosféru. Prostě se mi to nelíbí, tak za to nebudu platit dopředu,počkám si na recenze a nebo to třeba časem koupím levněji. Navíc mně SP ve FPS proti nascriptovanej dementní AI nezajímá.
Hrál jsem betu, ale nijak extra mě to nenadchlo, už to není ten Doom, který to býval dřív, singl zatím nevím, když je to jen multiplayer(MP moc nemusím s vyjimkou některých RPG), je to skoro na stejno jak CoD, málo zbraní, neskutečně přesné zbraně některých jiných hráčů, až mám podezření na nějaký hack, zabíjacký meele úder(naprosto ignoruje zbroj), ani graficky to není bůhví co, na dnešní dobu, graficky průměr.
Optimalizace je povedená, R9 280X, 8GB Ram, stará I5 na 3,8Ghz a stabilních 60 FPS na FHD, i když občas jsou ve hře jakoby mini lagy, i kdžy jede na 60Fps. Konečně hra šitá na AMD.
Jinak tahle hra, pokud nebude mít dobrý singl a zůstane tak jak je, bude celkově zklamání...
Zatím rozhodně nepředobjednávám, a počkám jak to nakonec bude, Beta mě nepřesvědčila, jen ukázala jaká hra "asi" bude.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!