Hudba v česku – 99% pirátství, legální online zdroje v podstatě neexistují a všem to vyhovuje Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 27 January 2010
altPři vydání směšných žebříčků prodaných hudebních alb v ČR, jsme se neubránili úsměvu.

 

 

Hudební žebříčky v ČR nechtěně ukázaly na stav věci. Prodaná alba nejsou ukazatelem vůbec ničeho. Vyhrát se totiž podařilo zpěvačce, která si koupila pouhých 50 alb pro svou potřebu propagace v zahraničí! Jinými slovy žebříček se sestavuje z pár desítek kusů prodaných alb a tak není divu, že vyhrávají interpreti, kteří mají dávno své za sebou, nebo nepatří k většinovému vkusu. CD totiž dnes skoro nikdo nekupuje. Říkáte si fajn, tak proč se v ČR nezveřejňují internetové prodeje? No protože není co ukazovat, legální zdroje, odkud si v ČR lze stáhnout hudbu jsou k smíchu – nabídka, funkčnost i ceny odpovídají situaci, takže mizérie na entou. Co z toho plyne, že drtivá většina lidí prostě nemůže z tuzemských zdrojů za hudbu platit, ani kdyby chtěla. V zahraničí mnohé šokuje, když jim oznámíme, že u nás věci jako Apple Store vůbec nefungují. Koukají tam na nás, jak na ufony …

Zkrátka v ČR se 99,9% hudby krade, když si dáte práci, že si to zahraniční album opatříte v elektronické podobě přes někoho v zahraničí legálně, jste za frajera, ale kdo to dělá? Vzhledem k tomu, že nahrávací společnosti o celé věci dobře vědí a dávno mohly inicializovat spuštění běžně fungujících velkých sítí v zahraniční i u nás, mohou si za stávající stav sami, ale co je horší, zdá se, že jim to vyhovuje. Je z toho nezájmu vidět to, že na Českém trhu vlastně nikomu nezáleží, jsme malí a bezvýznamní a jediným, na co se zájmové skupiny zmohly, aby měly své jisté, je zavedení autorských poplatků, které dělají zloděje ze všech, i z těch několika málo lidí, kteří třeba i za hudbu zaplatí. Nevím proč, ale něco mi na tom prostě nesedí …

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jaká pak krádež? 2010-01-27 12:04:22

Jedná se pouze o zálohování obsahu internetu na soukromá média. Co kdyby jim ty servery s legální hudbou spadly.
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 15:50:19
avatar
mamlasos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 18:38:45
avatar
Když tahají z každého při nákupu HDD, PK, CD, DVD a bůhvíčeho ještě předplatné tak co by se netahalo, pardon nezálohhovalo
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 18:57:41
avatar
přesně, už sem zaplatil autorský poplatek, tak jaké pirátství?
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 23:25:31
avatar
Vidim to stejne, nicmene pokud chci novinky (a ty ja chci), tak se bez placenych portalu typu beatport , dogsonacid ci junorecords neobejdu.

Jsem jeden z mala, kteri (jiz ) svou hudbu z drtive casti kupuji a nejak mi to nevadi, vim ze skrz tyto portaly jde umelcum vice penez nez z klasicke distribucni site.

A stejne kdyby na me OSA ci jiny zmrdi behem vystoupeni (deejay@RANEserato) ci tesne po nem vleteli, tak nemuzu delat nic jineho, nez jim s usmevem a HLASITOU nadavkou ukazat HDD wipe in progress, protoze i to, co si koupim, stejne nemuzu v nasi republice legalne hrat, jelikoz bud nemam prava na verejnou produkci, nebo nejsem registrovan u OSY...

To je fakt na zbliti, pak to tu u nas tak vypada...
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cd a vinyl tu budu vzdy 2010-01-27 12:15:50

ten kto ma rad hudbu a je fajnsmeker si kup CD alebo vinyl ked digi distribuciu tak shop ktory ponuka nahravku v bezstratovych formatoch (ci uz wav alebo flac) a dalsia vec CD napr u nas na SR su strasne predrazene, ten isty disk si mozem kupit skoro trikrat lacnejsie z UK...
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 13:45:19
avatar
mi hovor, dal som si bratrancom doviezt 2 albumy linkin parku
Mazec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 17:44:19

Nebo a to nebo, kdyby a to kdby, byli asi tak, a to asi tak, v 48 KHz, a v 16-Bit. Kvalitě, při a to při ais tak, 320 KbPS, ty ato ty, Hudební a to ty, Hudební soubory, ve Formátu *.MP3, to a toto, by ještě, a to, by taky, ještě, šlo, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Poly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - net radiios 2010-01-27 12:16:52
avatar
Kdo by si také v dnešní době internetových rádií s nepřeberným výběrem žánrů kupoval rádoby pop super úžasné české interprety. To si snad může myslet jen OSA a další vychcaní parazité.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 12:31:08

No a hlavně, platíme si rádia, ty rádia si palatí licence na písničky, proč bychom měli jednu písničku platit víckrát.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 13:07:42
avatar
OSA, autorské poplatky, koncesionářské poplatky, to vše je třeba zrušit, pak ať si bojují za legální prodej místo stahování.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 13:34:25

koncesionářské poplatky mě štvou snad nejvíc, pro čt. Nemám rád když má jedna stanice takové výsady, a pak dává komunistické pořady, filmy, dokonce zprávy, pak se můžem divit že mají komunisté takovou podporu když babky u čt vzpomínaj na svoje dětství. Copak můžu být koncesionář proti své vůli? Koupil jsem si produkt od společnosti Toshiba, ne od Čt, proč mám čt platit DAŇ? Proč mám platit daň za prázdné médium, je to zlodějna.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 14:02:48

náhodou, pokud jde o ČT, je to aspon TV na úrovni, což se o jiných konkurenčních TV říct nedá
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 15:41:33

Přesně, kolikkrát mi je na zvracení z komerčních TV, miliony reklam v jednom filmu, neustálé opakování toho co dneska bude v televizi, filmy které jsem viděl tisíckrát, fuj! Njehorší jsou ovšem stupidní seriály
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 16:27:29

nj ale konkurenčním televizím nemusím platit daně, konkurenční televize mě nedá k soudu když nezaplatím, samozřejmě i na čt jsou kvalitní některé pořady, jako zprávy, historické a dokumentární filmy, ale jsou lepší placené kanály.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 22:12:45
avatar
konkurenční (a komerční) TV si platíš v ceně výrobků běžné spotřeby, ve kterých je zakalkulovaná cena reklamy v médiích, a tedy i v oněch TV "zdarma".
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 23:05:47

Ale nehrozí mi exekuce pokud nezaplatim a něco si nekoupim, nemluvě o tom že i ne čt jsou reklamy.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 23:19:16

Na ČT ale nejsou reklamy co 20 minut.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 16:13:28
avatar
no nevim moje komunisticka 72leta babicka sleduje zasadne novu
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 16:35:36

nemůžu říct jestli je to dobře nebo špatně televize mě celkově znechutily
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 08:07:26
avatar
Amen, to, co pousti se da sehnat jako streamed/downloaded verze a poustet ad-hoc jak mam cas. Treba nektere zanry her povazuji za velmi prospesny zpusob traveni casu (premysleni, rozhodovani, rozvijeni jazykovych schopnosti...), rozhodne ucelnejsi nez cumeni na bednu.
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 00:08:58
avatar
ja jsem zjistil co se stalo na haity po tydnu skoro, proste nekoukam an televizi, nectu noviny, ponevadz, vzdy kdyz si neco koupim, tak se jen nastvu na secky a na ty pitomosti co tam sou,,,koho zajiam ze ten a ten se rozesel a ten pribral tri kilo a ze nakej typek co videal jeden album ma novy bourak? uz kdyz tak nakej casopis na urovni, neco vo pc nebo neco jako VTM, Quark nebo podobne, historie nebo svet, proste neco z ceho se doctu neco zajiamvyho, z ceho na mne ze vsech stran nakypi bulvar a nemam pocit ze sem zaspal dobu protoze nemam ten a ten parfem nebo naky boty z krystali od svarovskeho ktere sou ve sleve...vzdyt to leze na mozek. Proto nemam rad televizi,,,uz davno bych ji asi i vyhodil nebo nekam uskladnil at neprekazi ale pro klid v rodine...ach jo. Kdybych nemel nove IP TV tak se nekoukam an televizi vubec, hudebni kanaly to same porad, jeste tak VH1 ujde snad, a z televizi mozna discovery, jinak lidi, to je hruza a strata casu. modry komunisti, oranzovy komunisti, zeleny komunisti, to je sumafuk. hlavne at mne hlava neboli...ja chci klid a chci jen to co se mne libi, za chvili zavedou dan od internetu, ponevadz tam si muzete koukat i televize i poslouchat radio a i stahovat, takze vypalne od internetu bude tak milion mesicne ponevadz na internetu je secko! ach jo, hlavne at to neprijde nebo ja uz nevim...zivot je pes
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 00:22:40
avatar
tak ja se divam na televizi jedine na hbo. tam se da vzdycky nakej dobrej film najit. naky zpravy si vetsinou poslechnu jen v radiu kdyz jedu autem jinak na vsechno je opravdu ten internet. jo akorat jeden casopis mam pravidelne uz nakej rok predplacenej - maxim. takovy clanky a blbinky jako tam na internetu fakt asi nenajdes
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 10:29:22

No já jsem na televizy nekoukal, co mám net, takže víc než rok, občas něco chytnu, ale stojí to zaprd, televize asi štří a dávaj dokola ty samý ohraný filmy, zprávy už taky nestojej za nic, reportáže o ničem... nebaví mě to.
Tomcat2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-29 08:21:35

no ja uz od druhaku na stredni skoro vubec aktivne nekoukam na TV, coz uz je nejakych 8 let...
Tomcat2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-29 08:28:40

.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 19:55:18
avatar
Koukáš třeba na Olimpiádu?Nebo na Televizní Noviny...sport,Filmy atd...Někdo to musí zaplatit No a filmy na téma Komouši se dávaj proto ať lidi vidí co stálo za Houby...jediné co mne štve že jsou naň reklamy!!!Nechci je když si platím
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 10:39:43

Nemusí to zaplatit nikdo, at se živý sama tak jako ostatní. Řekněte mi důvod proč má nějaká televize takové výsady? Proč za ni musíme platit i když se na ni nechceme koukat? A všem to přijde normální...
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 13:34:36
avatar
Situace v ČR je pokřivená na obou stranách barikády - když lidi platí autorský poplatek, tak mají vlastně předplaceno, jak jinak vysvětlit výpalné 1 Kč z každého DVD v ceně 5 Kč, +- 50 Kč za HDD, notebooky, flasky, tiskárny, paměťové karty ( kde i když nikdy nic jiného jak vaše osobní data nebudou - přesto platíte výpalné ) a tak dále a tak dále A jelikož se nikdo neozývá, tak jsou umělci asi moc a moc s výpalným / autorským poplatkem spokojení
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 13:54:12

Čoveče kdo by nebyl, a to se mluvilo o tom že čt budeme platit poplatek i za to že bychom mohli na internetu vlést na jejich stránky, stejně tak jako v tv za to že bychom se mohli dívat na jejich kanál Komu by se to nelíbylo, taky bych si rád udělal web a vybíral prachy za to že by kdokoli z vás na něj mohl někdy navštívit
Mazec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 17:47:18

OSA Má Logo, to a toto, Cédéčko, Virtuální, Ewy Farné, já a to já ho mám, a to já ho mám, ORiginální a to i přesto at o i přesto, že at o že je na něm, Logo OSA, je a to je, to Cédéčko, Vydané, u Universal Music, to at oto, jen tak a to jen tak, pro zajímavost, tak i tak, a to i tak, je to, a to je to, Célé Cédéčko, na Internetových stránkách, http://www.youtube.cz/ ,tak a to tak, si to, třeba užijte, a je at o je, na těch INTERNETových stránkách, http://www.youtube.cz ,snad a to snad, místy, ještě, a to ještě, ve vyšší kvalitě, než a to než, to Originální Cédéčko, Ewy Farné a toto, Cédéčko, "Virtuální které, mám, tedy, abcyh tak, řekl, prostě no!
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 12:25:11
avatar
jojo DD je to celé padlé na hlavu...

PS: www.1.fm www.di.fm atd...tohle poslouchám jsou tam všechyn žánry dle nálady...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 16:17:53
avatar
jo internetovym radiim sem v posledni dobe taky prisel docela na chut. jednoduse sem si par pridal do mirandy a pohoda
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 18:35:29
avatar
zkusím a uvidím, nějak už není co poslouchat, dík za typ
radik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 12:35:55
avatar
ja si tedy ceskou muziku kupuju - dat dnes cca 250 Kc za CDecko mi neprijde az tak strasny. Co se tyce nakupovani na netu (jelikoz i hraju jako DJ) cena 1,50 - 2,00 € (MP3/320kpbs) za track mi taky neprijde nezaplatitelna
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 12:45:11

250 kč je slušná cena, škoda že se mi pak z alba líbí jedna dvě písničky, českou hudbu teda neposlouhám vůbec. 1,5 - 2 eura za písničku mi přijde dost, vzhledem k těm 250 kč za album, člověk musí vědět co stahovat
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 14:20:41

je to jak s hrama.
Kupuju opravdu jen to nej pro mě.
Nejsem pokusnej králík, co vyhodí prachy za něco, čeho později lituje.
V poslední době jsem koupil poslední album Placeba : Battle for the Sun a jelikož mam tu kapelu rád, tak nelituju
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 16:34:47

Odbocim trochu od tematu, jak sjem si kdysi stahl jeste noveho Bioshocka, tak jsem ani nevedel ze to nekdy melo mit nejakou ochranu s instalacema, jsem si to po dohrani odinstaloval a tak a furt slo. Proste pirati jsou daleko vetsi machri jak vseljaci programatori.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 16:40:44

nj je to fakt, kdo stahuje nemusí nic řešit, ochrany jsou k ničemu, protože kdo si hru stáhl, tak ani neví že tam nějaké byly. Asi bych je zrušil, zbytečné peníze za ochrany...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 18:38:37
avatar
no jo, ale akcionáři prostě chtějí, aby se za ochrany utrácelo a to, že to téměř ztratilo smysl, je věc druhá...
i když zrovna Bioshock odolával cracknutí hodně dlouho, a i poté nešel všude korektně, takže tady ochrany uspěly
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 16:38:04

Nj to já bych musel kupovat opravdu po jednom songu, protože poslední dobou i mí oblíbení zpěváci... mají na desce pár dobrých písniček a zbytek mě ždycky zklame momentálně nevím co poslouchat.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 16:55:31

Vyzkoušej Deftones 1997.
Nějak se mi to album líbí i po tolika letech ... pokud tedy nejsi odpůrcem tvrdší muziky.
Těch příkladů je víc, ale já osobně tohle album
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 21:01:14
avatar
ale ved nemate az tak zlu muziku supporti a stare albumi vypsanej su celkom poho muzika
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 00:00:09
avatar
z ceskych kapel sem mel drive rad snad jedine jaksi taksi jinak samozrejme rad posloucham jeste daniela landu (mam original vsechny jeho alba vcetne orliku) a kabaty. jinak si krome hip hopu, zadnou dobrou ceskou hudbu (krome hip hopu ve kterym sou pro me cesi a hlavne slovaci svetova elita ) nevybavuji, i kdyz by se jeste neco mohlo najit. ceskou hudebni scenu ale podle me uplne dokur... superstar a kdyz treba v aute slysim jeste v radiu krajca a jeho knihy tresku plesku tak se mi otvira kudla v kapse
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 11:55:00

česká metalová scéna ... neznáte ... škoda
Je hodně české muziky, o které se ve světě ví, jen je málo kvalitních posluchačů zde na IT webu ;-)
Bez urážky
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 12:07:40
avatar
no metal moc neposloucham. mam rad snad jen nightwish nebo neco takovyho melodictejsiho a pak akorat korny a hlavne system of a down, ktery sou moji nejoblibenejsi kapelou, ale ty uz se do metalu moc zaradit asi nedaj a nejakej death metal a trash a podobne slyset nemuzu..
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 12:21:43

trochu si rejpnu :
hudba není jen o poslouchání, ale celkovym prožitku ... i v myšlení se projevuje.
Pokud mám tyto předpoklady, můžu hudbu vnímat napříč žánry a nebude mi to dělat problém.
Jde o hloubku projevu "pestrost vnímání a podání muzikantů... prostě umění, ale to už radši ne, že ?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 22:36:24
avatar
jasny to chapu proto mi nedela problem mit mezi nejoblibenejsima kapelama jak soad a korny, tak i treba hip hopovy dramatikz nebo pio squad ale kdyz se mi to takovy vyblity rvani nelibi tak to tezko muzu nejak prozivat
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-29 13:23:04

oka, nic ti nevnucuju ;-)
Nechal sem se trochu unést .. a to já rád
Tahle diskuze se mi líbila už jen proto, že vybočuje ze zajetých kolejí.
Jen tu mohlo mohlo být více tipů, co kdo má rád.
Ikdyž by to byl offtopic jako hrom
Jinak tě ale zdravím Raigore a přeju hezký den ...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 11:57:02

jj, staré alba Fixy sou dobré, bohužel v těch nových se trochu ztrácim
Ale to je výsada většiny kapel ... začátky jsou začátky .. viz profláklý Kabáti
Mazec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 17:54:07

My jsme k vánocům, pořídily a ot pořídily, to a toto, originální a toto, originální Cédéčko, kapely, No Pan!c, a toto, a toto C0déčko, "Doma Nejlíp a top a toto, vydané a toto vydané, u Firmy SONy, a bez a to bez, Loga, Organizace, OSA, a to tak, a to tak, i přesto a to i přesto, že je ato že je, to Cédéčko, Doma Nejlíp, vydané a to vydané, a nemá a to nemá, na sobě a to na sobě, to LOGo OSA, tak a to tak, i přesto, je z něj a to je z něj, na INTERNETových stránkách, http://www.youtube.cz ,jen ato jen, ten VideoKlip, neřeším, z toho a to z toho Cédéčka, "Doma Nejlíp, té a té Kapely No Pan!ic, zajímavé, a to zajímavé, tedy, abcyh tak, řekl, prostě no!
Maik22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 12:46:32
avatar
Tak kdo si chce poslechnout hudbu v kvalitě, tak si to cd nakonec stejně koupí...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 14:32:00
avatar
No pokiaľ v obchode nenatrafíš napríklad na takého Ozzáka... tak si to CD určite kúpiš!
Maik22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 20:05:27
avatar
Jooo do toho bych určitě šel!!
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 12:52:02
avatar
Tak já hudbu na počítači moc nemám, neměl jsem čas ji zatím stahovat, využívám youtube a pát mp3, co mám většinou stejně z vlastních CD...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 13:35:32

Já mám asi deset písniček
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 16:35:21

Ja mam v pc 12 gb hudby :-) a to jen metalu, to je pak vyber
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 16:41:40

Nj to já jsem taky míval, jednoho dne jsem se naštval a řekl tak dost a všechno smazal...
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 21:54:49
avatar
u mě to čítá kolem 44 tisíc což je cca. 176gb. Nedávno jsem si musel udělat zálohu na druhej disk, protože kdyby mi jeden odešel, tak bych to dohledával pár let, kdo ví jestli bych to ještě někde našel
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 22:18:42
avatar
pěkna sbírečka
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jak krade? 2010-01-27 12:52:05
avatar
Zákon nám (v České republice) jasně dovoluje multimediální obsah z internetu stahovat dle libosti pro vlastní potřebu - a za to můžeme poděkovat hlavně výpalnému v podobě autorských poplatků za média, proč by online prodejny hudby nebo klidně i prodeje CD měly mít zisk, když to mám vše na internetu a zdarma.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 21:49:18
avatar
zdarma je takový ošemetný, spíš bych řekl volně ke stažení Ale "výpalné" sedí celkem slušně, zvláště proto že je de facto nelegální
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 13:00:38
avatar
Všichni vědí, že z prodeje alb stejně nejvíc penez plyne nahravacím společnostem, takže to těm autorum je uplně jedno, ty mají nejvíce peněz z koncertování, vždyt se podívejte třeba na Nohavicu a Pražskou pálenou, ten to řekl přímo, že se mu víc vyplatí ji dát rovnou na net, aby mu pak lidi chodili na koncerty, nebo taky Wohnouti, či Horkýže slíže, ty to taky vystavili zadarmo a kdo chce ať přispěje. Navíc co sem tak na koncertech a fesťácích pochytil, tak hodně těch "středně" známých interpretu prodává svoje alba přímo z ruky do ruky za cenu okolo stovky, a všichni jsou spokojený. Vždyť i v dávných dobách si všichni umělci vydělávali jen tím, že hráli a lidi jím dali nějakou korunu, či naturálie, každopádně příchod hudebních nosiču stejně obohatil jen nahrávací společnosti. Sami umělci si žijí pořád stejně, nebo se mi alespoň někteří nezdají tak chudí, jak by se podle počtu prodaných alb mohlo zdát ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 17:08:26
avatar
no nekde to ti umelci nahrat musi ze a jen malo zpevaku ma tolik penez aby si mohli dovolit vlastni spickove studio. a to studio potrebuje take neco vydelat..
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-29 08:12:50
avatar
Nahrani 60minutovyho alba stoji cca 10000-30000 to zase pro x clenou kapelu nejsou zadny velky penize
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 13:10:33
avatar
Ono by nebylo špatné hudbu kupovat, ale já bych rád 24Bit a alespoň 96Khz ve flac nebo vaw. Je jedno jestli přes internet nebo na DVD. Jsem rád že existují bazary s audio CD kde je to za přijatelné peníze.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 14:30:19

Audio CD podle me vzdycky maj data 2 kanaly po 16bit na vzorek s frekvencej 44kHz. Je to ve standardu audioCD (Red book).

Proti tomu flacu co tu uvadis to je hodne slabej odvarek, by me zajimalo jestli se vubec nekde da takova muzika sehnat.

Pokud jdes za frekvencim stropem tak bys mel na vyber vinil nebo klasicky kazety kde je zaznam analogovej, takze teoreticky bez frekvencniho stropu, i kdyz zase ta stabilita zaznamu..
Mazec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 18:00:37

Zdar TTXMANe, no jo, ale já a to já mám písničku a to já mám, písničku, ze SuperStar, té a to té, Finálové 12-ctky a to a toto, v tom Formátu *.MP3, a při asi tak, 16-Bit. Stereo, a při asi tak, 48.0 KHz, a při asi tak, 320 KbPs, a to a toto, je hodně a to hodně, slušná kvalita, to a toto, je to, a toto, je to, asi a to asi , do toho Sterea při a to při, asi tak, 16-Bit. a 48 KHz, a při asi tak 320 KbpS, nahrávané a to nahravané, přímo, a to přímo, ze Studia, protože toa a toto, je opravdu a too, opravdu, nářez, v tom, a to v tom, Formátu souborů, *.MP3, tedy, abcyh tak, řekl, prostě no!
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 13:30:45
avatar
Já osobně,když chci poslouchat hudbu,tak si zapnu rádio a nemusím a ani nemám potřebu nic stahovat.Když poslouchám radio v praci 8 hodin,tak jsem rád,když přijdu domů,že mám klid.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 13:34:19
avatar
dovolim si tvrdit, ze na slovensku presahuje pirátenie 104%
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 13:55:32

A čím víc na východ tím víc to číslo roste
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 15:00:35

A to si vemte ze San Fancisko je ještě víc na východ než Vladivostok
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 18:43:20
avatar
a úplně nejvíc na východ od slovenska je čr
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 23:16:32

Tohle je rozšířený omyl. Nejvýchodnějc od slovenska je slovensko.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 07:21:37
avatar
no jo, koukal jsem na globus a máš pravdu, omlouvám se za šíření mýtů
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 13:52:58

Na hudbu jedině Grooveshark Odkaz.
Jinak je opravdu smutné že jsou i lidé ochotni platit prakticky bez šance. Ono kde se dá v ČR koupit mp3 ve slušné kvalitě bez DRM? Ještě je celosvětově problém ve formátech, prostě kvalitnější zvukové formáty jako FLAC nikdo k distibuci nepoužívá, kdo stojí o nějaké wma.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 14:09:40
avatar
U 2L The Nordic Sounds nenajdeš MP3 ani jiný ztrátový formát, zato tam najdeš flac(nejen ten) 24bit 192Khz, dokonce i v 5.1, jen jsou nahrávky "trochu" větší.

Pravda, mají omezený repertoár ,ale mě dokonale vyhovuje. Odkaz
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 14:22:14
avatar
když hledám nějakou muziku já, tak ani v těch opěvovaných obchodech jako je amazon a další nic nenajdu. Radši se ani nebudu zmiňovat o ilegalně tam neni nic
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 14:23:55
avatar
Priznám sa! Každý týždeň kradnem hudbu! Vždy vo štvrtok v noci sadnem na internet a na mne známych stránkach sťahujem pravidelnú rádiovú show A State of Trance, ktorú má na svedomí Armin van Buuren. Inú hudbu v dnešnej dobe neriešim... nemám čas mrhať čas ostatnými sračkami! Dve hodiny novej hudby týždenne mi plne postačujú.
Camazoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 15:14:23
avatar
Hudba se u nás krade ? To jako většina lidí naběhne do obchodů a ukradne CD nosiče ? Autorský zákon vám nic neříká ? DDw se asi postavil na stranu OSA a šíří demagogii.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 15:43:56
avatar
Říká ti něco morálka a osobní čest? I kdyby povolili kradení rohlíků dělat to nebudu. Přečetl jsem si to ještě jednou a nikde nevidím demagogii a ani to že se staví za OSA.

DD upozornil na to že zde neexistuje internetový trh s hudbou, pokusy alá ilegalne považuji za vtip věnovaný teenagerům. Je tu prostor k tomu takový obchod vytvořit.
Camazoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 16:18:15
avatar
Zato vydavatelským společnostem morálka a osobní čest nechybí..
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 18:12:42
avatar
To je samozřejmě druhá strana mince, nikde jsem nepsal opak. To jak se chovají je na zblití. Taky jedinou origo hudbu mám vážnou, stejně nic jiného neposlouchám, tam je výběr jednodušší, není zase tak moc studií které tenhle styl dokáží dobře "udělat".
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 15:58:54
avatar
kromě torrentů, p2p, dc+, emule...

Stejně je to hloupost, aby stahování bylo legální díky poplatkům za nosiče...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 16:28:26
avatar
A od kdy Apple iTunes music Store v ČR nefunguje? Já občas hudbu nakupuji na iTunes, jediný problém je, že obchod nepodporuje českou měnu a musí se nakupovat v dolarech (transakce často trvá i týden).

Ale je pravda že neexistuje v ČR žádný kvalitní obchod s hudbou,který by nabízel hudbu v dobré kvalitě a bez jakýchkoliv ochran, či omezení. Na druhou stranu ono tych kvalitních obchodů co by nabízeli hudbu v dobré kvalitě za rozumný peníz není ani ve světě.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 18:47:26
avatar
přes iTunes to u nás legální není
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 21:12:13
avatar
a co je na tom nelegálního?
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 07:23:33
avatar
nejsem žádný právník, jen papouškuju co říkali na živě v týdnu dnes
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 16:51:22
avatar
zaplatím si - zaplatím, tak nevím co by nebylo na tom nelegální. Jenom vím že tam dělají nějaké problémy s registrací, nevím...
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 16:28:57

Stahovaní hudby neni v CR nelegální, takže je lelgální.Celý članek je mirně řečeno nesmysl.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 16:46:34
avatar
To co poslouchám já, bych si tu ani nekoupil.. Naposled, když sem se ptal v obchodě, tak na mě čuměli jak vrány. Takže něco si kupuju přes net (ona dobrá zvukovka a sluchátka maj pár nevýhod.. třeba, že bez FLACu z originálního CD to jaksi neni ono).. no a zbytek holt stáhnem, 40 let staré věci z ne úplně známejch skupin si prostě nekoupim, protože neni kde..
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 17:18:58
avatar
ja se tomu ani nedivim unas v republice je totiz mozne vse
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 17:33:50
avatar
Nazveme veci pravym jmenem, mame tu autorske dane. Ktere vsichni patime plosne komusi za to ze dela co ? lobuje nekde ve smenovne a strasi piratama ? Za takove amoralni situace si koupi hudbu kdo ? Ten kdo nevi a nebo se boji. Zajimavy komunisticko-kapitalisticky plosny autorsky system tu je. Prodejny hudby nejsou vlastne ani potreba.
mxxxxv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - krade? 2010-01-27 18:40:25
avatar
DD, tvrdit ze se hudba krade , tak to si u me hooodne klesl. Vsichni ji mame predplacenou v podobe autorskych poplatku, a stahovat je legalni. Nastuduj si ceske pravo! Me osobne tento model celkem vyhovuje..
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 20:19:24
avatar
Ono to vyhovuje více lidem, třeba i OSA, má argumenty, proč jsou poplatky nutností...ale morálně je oboje (poplatky i stahování) špatné. Zákony by nebyly třeba, kdyby lidé měli smysl pro to, co je špatné, a dokázali trochu předvídat možné důsledky svých činů.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 22:20:14
avatar
to jsi asi někde v pohádce.... tady to ještě potrvá
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 08:55:30
avatar
Proto máme ty zákony, i když jejich kvalita dost odpovídá těm, kteří jsou v parlamentu...chtělo by to osvícenou demokracii
novret [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 19:57:11
avatar
Poněvadž jsem silně hudebně založen tak jsem se dřívě(roky 1990-2003) nemrzel dát za kvalitní cd klidně 500-600Kč. Dnes jsem majitelem něco okolo 150-200 orig.hudebních CD. A když si dnes občas stáhnu nějaké album nelegálně tak mi to snad nemůže už nikdo vyčítat. Dnes už tuto cenu zaplatím jen za pár opravdu výjměčních umělců, hudbu si raději stáhnu nebo mám možnost si nechat poslat z USA CD které mě přijde okolo 100-200kč i s poštou. Navíc z českých muzikantů už podpořim jen pár.Na to abych porporoval někoho jako gota nebo ty trotly ze superstar tak na to nemam žaludek to radši ohluchnu. Takže poslouchejte pořádnou hudbu a www.radio1.cz a ne jen ty mediální mr..y
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 20:02:01
avatar
Spousta hudebníků je ráda že se jejich Hudba krade...jen díky tomu se o nich aspoň někdo dozví...Kapel je spousta..kupovat vše je nesmysl...jak jinak zjistit že se tady zase něco pěkného urodilo? Rádiem?To myslím ne...Sem tam nějaká recenze na hudebních webech se dá přečíst ale většinou to píše lidé co jen haní...pak vyjde nějaká šlupka a vyjde z nich TO JE KUS!!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 00:03:56
avatar
no proc myslis ze vetsinou to lide pisici recenze hani?protoze 90% dnesni hudby co vychazi je odpad, ktery nestoji ani za to stazeni...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 21:38:42

Používal jsem i-legalně.cz a je to pěkně na HO.NO!!! Lituju, že jsem si tam kdy vůbec něco koupil. Napster běhal skvěle, ale pak řekli, že v ČR si to kupovat nemohu. Tak hlavně, že to stahování je legální.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 23:25:04
avatar
Mně osobně je v tomto velmi sympatický přístup české skupiny Vypsaná fixa. Své poslední album vydali klasicky na CD, ale dali ho i zadarmo na stáhnutí na t-music.cz s možností zaslání odměny v podobě SMS v určité hodnotě. Myslím že je to správný přístup - lidi by si to na netu stejně stahli tak, či tak. Takhle mají přehled kolik lidí si to stahne a ještě na tom něco vydělají od fanoušků kterým na hudbě záleží a tu SMS s odměnou pošlou.
dEvilPS3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 23:37:11
avatar
kdyz to vemu detailne, daji se ukrast vetsinou jen mp3 a to mi date zapravdu ze to je hodne degradovana kvalita oproti WAVce. Takze pro ty co chteji pro poslech kvalitu, tak si ho stejne koupi v kramu. Stejny je to jako s kinoripama. Sice to mate "zadarmo", ale ta kvalita...clovek si zkazi uplne ten film. Takze pokud ho clovek chce videt, jde radsi do kina. Pokud do kina nejde a stahne si ten hnusnej rip, stejne by do kina nesel i kdyby si ho stahnout nemohl.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 07:47:00

Kinorip je hnus. Ale pokud je někdo fajnšmekr, tak mu ani CD nestačí. Já osobně rozdíl mezi mp3 a CD nepoznám.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 08:52:20
avatar
Ono na rozdíl mezi lepší mp3 a CD to chce kvalitní zvukovou kartu, kvalitní reproduktory a kvalitné sluch, takže spousta lidí se spokojí s tou mp3 kvalitou (i když rozdíl jestli je to 32 nebo 320kbps trochu poznat je)
dEvilPS3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 15:24:51
avatar
presne, poznas to az kdyz mas kvalitni repro ci sluchatka a lepsi zvukovku. Pak uz te to zacne i stvat a rikas si, ze by to mohlo byt lepsi
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 16:54:06
avatar
proto když už MP3, tak nejdu pod 320kbps
LOVIT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-29 10:55:30

prej trochu sry ale 32 a 320 to snad pozna i nahluchej duchodce, od 192 ABR to uz poznat nejde, audiofil co zna nahravku a pusti si tohle na sve sestave to pozna, bezny smrtelnik fakt ne
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-29 16:55:03
avatar
tak rozdíl mezi 192 a 320 jde poznat vcelku jasně, stejně jako jde poznat FLAC od MP3 na 320kbps, ale teda MP3 když jde přes 320 tak už to postrádá smysl.
Jinak osobně stále nechápu proč se tak rozšířilo MP3 a proč ho již dávno nevytlačili mnohem kvalitnější ztrátové komprese jako třeba OGG.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 10:40:15
avatar
ja poznam jeste rozdil u mp3 mezi treba 128 a 192 bitrate. ale jak to ma vic jak 192 tak uz ani nahodou
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 10:35:58

Ale dvdrip, velikosti 3-5GB jsou Ok. Jen musíš platit rapidshare. Českí failservry opravdu nabízí většinou 600-700Mb varianty.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 07:06:02

Ja ti reknu jak to je, predevsim jde o to ze jednu a tu samou hudbu muzes zaplatit X krat a to je pro distributory ten nejlepsi kseft, jim totiz bohate vydelava a staci ksefty od OSA a jim podobnych organizaci ktere z kazdeho tahaji mimo koncesionarske poplatky dalsi penize navic. Tam to dotahli tak do absurdna ze i kdyz jsi sam autorem vlastni pisne tak jakmile tu pisen hrajes na verejnosti tak z ni musis zaplatit poplatek, a ten poplatek odpovida prednim interpretum....

Oni si to totiz panackove "vymysleli" tak ze na poslouchani v soukromi mas koncesionarske poplatky ktere musi platit kazdy obcan a zaroven soubezne existuji za tu samou hudbu ale poslouchanou na verejnosti(tim je mysleno od internetove kavarny ci verejnych autobusu pres restaurace az po obecni rozhlasy) kterou vybira OSA a vsichni obcane takto plati koncesionarske poplatky X krat(2x nejde napsat jelikoz ty sumy co chteji od firem nejsou zadnou drobotinou), proto treba rada hypermarketu uz davno nepousti radio ci jinou hudbu protoze by na tom vykrvaceli(co na tom ze lide uz maji zaplaceno, proste hudba nebude diky OSA poplatkum)...


Ja jsem stale vice nazoru ze dokud si nezalozime vlastni politickou stranu a nezacnem delat v tomhle postbolsevickem Kocourkove poradek tak se ho proste nikdy nedockame...
Poly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - inspirace 2010-01-28 07:34:47
avatar
Souhlasím, i když s tím pouštěním rádií v marketech, to je zajímavá myšlenka. Kdyby pouštěli kupříkladu metal, zvýšilo by se dost pravděpodobně tempo odbavování u pokladen a i důchoci by nepořádali "nájezdy" na rádoby "akční zboží" po všech okolních nákupních centrech
dEvilPS3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 15:25:28
avatar
to bych poradal zase najezdy ja
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 16:57:02
avatar
nová politická strana co tohle chce řešit již existuje. Stačí jí dát dostatečnou podporu Odkaz
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 10:04:15

vsetci platime vypalne za nosice.. takze mame predplatene..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 10:33:51

Ano, chtěl jsem poctivě za peníze stáhnout Madagaskar 2 pro dcerky. Tak to prostě NEJDE.Tak jsem zas platil rapidshare.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 12:23:40

Dobře jim tak když to nejde legálně
matesxx11 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 15:28:39

Naco kupovat tak predrazene kdyz to jde i zadarmo
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 15:36:19
avatar
zadarmo neco jde a neco ne pak se clovek musi zamyslet, jake to treba bude mit nasledky a to uz zalezi na povaze kazdeho jedince
matesxx11 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 15:40:15

to jo no hlavne ze tady politici rizkradaji miliony a ja sei stahnu jednu MP3 za nejakejch 15-20kc a muzou se vsichni po**at
Anonymní  2010-01-28 16:08:25

nevim proc pisete ze se v CR hudba krade - hudba v CR se nekrade, ani kdybychom chteli (online), stahovat hudbu z netu je naprosto legalni!!!! jestli chcete krast hudbu, tak musite do kramu pro CD :-)
ssnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-28 16:09:42

nejak mi to nevzalo jmeno...
Tomcat2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - videoteka na pausal 2010-01-29 08:29:10

nevim proc nekoho nenapadne udelat nejakej server, kde by bylo mozny pustit si jakejkoli film nebo hudbu za mesicni pausal...moznost zvolit si kvalitu, zvukovou stopu (puvodni zneni nebo dabbing), titulky, aby si kazdy prisel na sve...za to bych klidne nejakych 200kc mesicne dal, kdybych si na svuj ucet mohl pustit kdykoli cokoli, nemusel nic hledat a stahovat... aby omezili multiaccount, tak by dali omezeni, ze na jeden ucet si soucasne muzes pustit jen jednu vec a bylo by to...myslim, ze by o to byl dost velkej zajem...
LOVIT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-29 10:52:53

CD nekupuju, kupuju si mp3/mp4 z 7digital.com, fajn ceny (cca 250 za album), bezproblemova podpora, nemaji problem s vracenim penez spatne ripleho alba, proc bych mel nakupovat nejaky WMA shity s ochranou?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 629x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 421x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 920x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1184x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1507x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6