IBM s Linuxem vyhlásilo boj Microsoft Windows Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 06 August 2008
ikonka-clanky  Společnosti IBM, Unbuntu, Novell a Red Hat se pokusí vytlačit Microsoft Windows z firemních notebooků a počítačů. Počítače bez Windows?

 

 

   Pokud je zde někdo, kdo dosti výrazně může ohrozit Microsoft na poli operačních systémů, pak je to právě IBM a trio společností, kteří jsou ikonami Linuxového světa. Do této doby však jejich činnost byla na hony vzdálena tomu, jak marketingově a jinak tlačil Microsoft své Windows. Nicméně zdá se, že klidné doby Microsoftu skončily.

linux-dell

   Už pár měsíců stoupá u Microsoftu nervozita kvůli rozmachu levných malých notebooků a počítačů, kde se ve větší míře usidlují operační systému Linux. Jinak ačkoli mezi běžnými uživateli můžeme považovat Windows Vista za úspěšný - ostatně, který operační systém se za rok rozšířil z 0 na sto milionů počítačů, ve firemní sféře je jeho přijetí velmi chladné. Nejde ani tak o samotné Windows Vista jako o fakt, že pro většinu firemních počítačů nepřináší upgrade na Vista nic, kvůli čemu by se společnostem vyplatilo investovat miliony. Navíc už všichni vědí, že časový úsek mezi Vista a novou verzí Windows bude podstatně kratší než mezi XP a Vista. Už v roce 2009-2010 mají nová Windows vyjít a tak je poměrně zbytečné se ve firemní sféře Vistou vůbec zabývat.

windows-7

   Právě do firem se chystá IBM s partnery prosadit se svým kompletním počítačovým řešením a softwarem na bázi Linuxu. Firmy by se tak mohly obejít bez softwaru společnosti Microsoft. Že by o takovou alternativu mohl být celkem slušný zájem, se není třeba dohadovat. V současnosti je totiž tato alternativa sice známa ale trochu v pozadí, protože přeci jen zde nebyl nikdo až tak silný jako Microsoft, kdo by Linux prosazoval a podporoval. Pokud se do toho ale opře IBM a spol. mohlo by se mnohé změnit. Zejména na mnohých mobilních počítačích, kam se úspěšně dnes v mnoha případech cpe zbytečně Windows Vista, kterou ale stejně v práci nikdo nepotřebuje, by se Linux systémy mohly úspěšně adaptovat. Samozřejmě pokud mluvíme o firemní sféře, je to všechno ještě o financích, servisní podpoře a administrace sítě s těmito systémy. Každopádně, si myslím, že poklidné vegetování společnosti Microsoft skončilo a dost dobře tohle může být začátek postupného snižování podílu operačních systémů Windows. Ono co si budeme povídat, bylo by na čase. I když Windows mnozí spokojeně využíváme, nebylo by na škodu, kdyby někdo přehodil výhybku a trochu nás probral z letargie, Windows totiž většina z nás používá jen ze zvyku i v těch případech, kdy vlastně není nutný a dost možná je i horší alternativou. Samozřejmě jsou ale i případy, kdy prostě nemáme na výběr - například zde není jiná herní platforma.

Zdroj: Inquirer

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-06 23:47:26
avatar
no tak clovek by si mal vyskusat vsetko nezpovie co je lepsie, hry niesu vsetko predsa...cim je clovek starsi tym viac sa mu meni pohlad na svet,,,sice nejaka ta hra nezaskodi ale aj ine veci sa prevadzkuju na pc
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 00:02:47
avatar
Změna je život... ikdyž vždy jsem fungoval na windowsech a prozatím to měnit nebudu. Podporu mají jednoznačně největší, třeba u ovladačů. Na můj notebook jsou funkční ovladače pouze pro win Vista, což mi vyloženě vadí protože bych chtěl svobodu a svižnost XP a o ovladačích na linux nemluvě...
Ale jinak jsem každopádně pro aby někdo MS zatrhnul monopol
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 07:53:08
avatar
Co máš za notebook? Zkoušel jsi na něj Linux instalovat? Že na ně nemá výrobce ovladače na svých stránkách neznamená, že tam Linux nefunguje, ten má ovladače přímo v jádře, a pokud nemáš notebook od větnamců z tržnice naproti, tak ti všechen HW pojede ihned po instalaci.

Navíc nechápu tu poznámku o ovladačích na Linux ani nemluvě, Linux má větší podporu HW než zastaralé XP.
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 11:47:40

Linuxu fandím, ale tvrdit, že linux má větší podporu hardwaru než XP je trochu mimo...

Nehledě na to, že prostě Windows je díky pokročilejším aplikacím (samozřejmě třetích výrobců) produktivnější, než linux...

Nicméně linux se v poslední době stále zlepšuje a možná to již nebude trvat dlouho, co se z něj stane použitelná varianta...

Ale v současnosti bych linux nedoporučil ani nováčkovi s počítačem, který nemusí používat windows ze setrvačnosti...

Jde hlavně o to, že většina problémů s linuxem je docela obtížně řešitelná, to znamená více času na hledání řešení, více času na samotné řešení... čas jsou peníze, bez peněz je život komplikovanější a tak než mi linux přestane komplikovat život, tak na můj počítač nemůže. (neříkám, že mi windows nekomplikují život, bohužel komplikují, ale podstatně méně..)
Libor A. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Obtížně řešitelné problémy 2008-08-08 08:16:38
avatar
Souhlasím, většina problémů je na linuxu obtížně řešitelná. Co v té větě je nejdůležitějším slovem? No přeci "JE", protože v linuxu vyřešíš prakticky všechny problémy, ano někdy to trvá déle a musíš vznášet dotazi na komunitu, aby Ti někdo pomohl vyřešit něco, na co sám nestačíš. Ve Windows je bohužel často jediným efektivním řešením reinstalace systému. Osobně používám windows i linux, zatímco linux jsem již cca 4 roky nereinstaloval a jen pravidelně upgraduji na novější verzi své distribuce (rozhodně nejsem žádný linuxový GURU ale spíš bych se označil za klasického BFU), tak všechny Windowsovské mašiny co používám prošly za ty 4 roky několikerou reinstalací a to považuji za mnohem větší komplikaci běžné činnosti, než to, že musím občas počkat pár dnů, týdů někdy i měsíců, než se vyřeší nějaký problém s HW pod linuxem (a v poslední době již většinou problém s HW tak často nenastává).

Jako největší problém Linuxu v současnosti vidím malou podporu ze strany poskytovatelů služeb. Příklad: chcete poslat fotky do fotolabu, zcela běžná věc ne, ale off-line klienti jsou pro Windows a v linuxu je musíte spouštět přes wine - a ne vždy to funguje
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 09:04:09
avatar
Poslední dobou se mi daří úspěšně rozjíždět Windows XP tak, aby byly 100% funkční (aby fungoval všechen HW jak má) i na noteboocích u kterých bych to nečekal. Dokonce i Win XP Pro 64 bit. Ed. jsem rozjel vcelku v pohodě na noteboocích, kde jsem čekal, že to nerozjedu. No a Linux jsem na notebooky neinstaloval(nikdo ho bohužel nechtěl ), ale řekl bych, že taky u většiny nebude problém. Já sám mám na desktopu Ubuntu 8.04 a mám Athlon XP 3200+, ATI HD 3850 AGP, zvukovku s čipem Via Envy24HT, síťovku Via Rhyne II a TV Tuner Leadtek Winfast TV2000 XP a čipset na desce Via KT880, jak uznáte vcelku gulášová sestava a vše mi jede v Linuxu v pohodě a jen instalace nových ATI Catalyst 8.7 pro Linux mi zabrala 5 minut. A to ani nebyla potřeba je instalovat, protože mi to fungovalo hned od začátku, jen tam myslím byly Catalyst 8.3. A přes wine mi jede dost her a některé hry mám verze pro Linux a ty my běží ještě lépe než pod XP. Linux je v pohodě.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 10:29:32

Ovladace na Linux jsou primo v jadre a vetsinou neni zadny problem. Btw, MS monopol nema, ma jen dominantni postaveni.
T90 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 00:13:44

nech tie windowsy vytlacia aspon budu kvalitnejsie
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dejte.. 2008-08-07 00:51:23
avatar
..mi DirectX na Linuxy nebo na ně portujte všechny kvalitní hry a u MSka mě už nikdo nikdy neuvidí.
mi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 08:28:59
avatar
Tieto hry (Odkaz) na Linuxe rozbeháš. Aká ti tam chýba?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 09:13:06
avatar
Cedegu mám taky, jen těch her co by potřebovaly přes to jet, moc nemám. Si vystačím s Wine
mi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 10:54:37
avatar
Veď jasné... len som chcel poukázať na to, že mýtus, ktorý tvrdí, že na Linuxe sa nedajú hrať hry je hlúposť vymyslená windoze usermi... Len na rozbehanie takej hry človek musí spraviť o pár krokov viac než len vsunúť DVD do mechaniky a pár krát odklikať "next". A to je pre dosť gamblerov veľký problém
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 14:49:31
avatar
Cedega je emulátor a jeho výkon a schopnosti jsou dost mizerný. WINE sice emulátor neni, ale hrát se na tom jako na woknech nedá ani vzdáleně..

Jediný co se na Linuxu opravdu dá hrát, jsou nativní linux hry, buď porty, nebo přímo pro linuxe (třeba Quake Wars, bo spíš většina tvorby ID softu..).
Libor A. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-08 08:27:05
avatar
Tak si nejsem jist, jestli výš o čem mluvíš. Pokud se nepletu, tak CODEGA je víceméně port Wine. A to že některé hry na Linuxu pod Wine/Codegou běží lépe naž pod Windows je dokázáno. Samozřejmě, že ne všechno z Windows rozběhhneš pod linuxem (a naopak ).
Řekl bych, že jde spíš o něco jiného, jsi li pařan, co pravidelněvráží peníze do výkoného HW a nových her, tak proč si nepořídit za ty 2 - 2,5k i windows. Nejsi-li však takový hráč, tak si většinu her zahraješ i na Linuxu a se současným výkonem HW zas tak velký rozdíl v tom nebude. To co si myslím skutečně chybí je, že dnes nejrošířenější platforma DirectX není portována na Linux (hry pod OpenGL abys hkledal s lucernou).
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-08 12:06:25
avatar
Poupravím, ne většina tvorby ID Software, ale všechna tvorba ID Software ;-)
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 01:42:49
avatar
No zatim vsechny takove *nix iniciativy vysumneli do prazdna - uvidime jak dopadne tohle......

Nejvetsi problem linuxu je v tom ze se v nem vetsina her neda hrat vubec a ty ktere jdou tak clovej musi jit prez wine a neni to zrovna bezproblemove.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 07:50:39
avatar
Problém Linuxu je, že na něm nejede většina her? Co to je za blbost? To je snad problém vývojářů ne? Hraj hry od ID Software a tyhle kraviny řešit nemusíš.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 07:58:38

Tak problem vyvojaru to samozrejme je, ale to na veci nic nemeni. Nevim koho by bavilo hrat porad dokola ty 3 hry od ID Softu. A ono Linux, ac ho mam rad, ma i spoustu dalsich problemu.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 08:55:06
avatar
No mění to kompletně význam toho komentáře, takže to na věci mění hodně. Spoustu dalších problémů mají i systémy Windows, tvrdit se to dá pořád, konkretizovat je pro mnohé lidi očividně problém.

Jsem zastáncem toho, ať si člověk používá systém, jaký mu vyhovuje, ale ať se nenaváží do těch, co mu nevyhovují, nebo protože s nima dokonce v některých případech jednoduše neumí pracovat.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 09:07:18
avatar
Ja se do niceho nenavazim - pouze rikam co je fakt - vysvetleni v mim prispevku o kousek niz.

btw. s linuxem umim celkem slusne (zadny zazraky ale umim s nim bez problemu) uz jen proto ze muj server jede na linuxu a taky pouzivam nekolik dister ve VM
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 09:27:46
avatar
Neříkám, že to je váš případ, že s Linuxem neumíte, jen říkám, že jsem už takové potkal. Prostě jen dementuju frázi "Nejvetsi problem linuxu je v tom ze se v nem vetsina her neda hrat vubec" - to je prostě špatně napsané a závádějící ať už to je nebo není pravda.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 09:31:19

Nechápu o co ti jde. Tady se nikdo do Linuxu nenaváží, spíš ty vypadáš jakoby ti někdo šlápl na kuří oko. Já na Linuxu denně pracuju a programuju, ale ten systém má do použitelnosti pro masy hodně hodně daleko. A jestli chceš abych byl konkrétní, tak si projdi tent blog: Odkaz. Bohužel je až příliš pravdivý.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 09:55:14
avatar
Na odkaz linuxhaters fakt klikat nebudu, ten je objektivitou přímo srší.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 10:15:41

Odsoudil si blog podle nazvu? Nebo mas jen strach, ze se dozvis, ze tvuj dokonaly system ma taky chyby? Mozna az se jednou odvazis na nej kliknout, tak pochopis proc je Linux tam kde je a proc je mi na zvraceni z lidi jako jsi ty. Btw, ten blog pise clovek, jehoz technicke znalosti a zkusenosti jsou tisic let pred temi tvymi i mymi, nejsou to zadne hloupe reci.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 10:28:25
avatar
Jaký můj dokonalý systém? Opravdu nemám strach z toho co se dozvím, protože nevěřím, že se něco nového dozvím. Vím co mohu dělat v Linuxu a vím co mohu dělat ve Windows a nepotřebuju aby mi to někdo říkal "po svém".

Já usoudil, že na programování si vystačím s Eclipse, na poštu mi stačí Evolution, na web mi stačí opera a firefox, na jabber mi stačí gajim, na grafiku mi stačí Pixel, na videa mplayer a na hudbu audacious a na dokumenty openoffice, to vše mám v Linuxu tak proč bych za to platil Microsoftu?

Nejsem jeden z těch, co používají Linux aby byl "jiný" jsem jeden z těch, co si zvážil pro a proti a usoudil, že na programování, což je hlavní co dělám nepotřebuju vyhazovat peníze za systém od Microsoftu, když to mohu dělat na systému zdarma. Až narazím na něco, co nebudu schopen na Linuxu udělat a budu na to potřebovat Windows, tak začnu zvažovat jejich nákup, ale proč bych to dělal když to nepotřebuju.

A ano, odsoudil jsem ten blog podle názvu, jelikož už jen název něco nasvědčuje, stejně jako většinou obálka knížky ať se to nezdá.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 10:32:17

Ok, ja ti to neberu. Rikam znovu, ze Linux neni spatny system, rikam jen, ze neni pro masy. Nicmene ten blog by sis projit mel, je to docela poucne.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 10:41:41
avatar
A já neříkám opak, jsem zastáncem toho, ať si každý používá co chce, nejsem jeden z těch co řvou Vista rulez nebo Linux Rulez, takoví mi opravdu lezou na nervy. Ten blog si číst nemusím, jelikož k tomu důvod nemám, já věřím že na Linuxu autor našel chyby, ty by ostatně našel i ve Windows, ale prostě to nejsou chyby, které omezují mě, naopak balíčkovací systém mi příjde úplně dokonalá věc, aktuální ne jen systém, ale hlavně aplikace hned, z místa a jednoduše.

Ale pokud někdo má bohaté zkušenosti s oběma systémy, musí vědět, že oba mají svou sílu a je jen na něm, který si vybere. Já si vybral Linux, pokud někdo jiný Windows, jeho volba, já mu jí neberu a ani se mu nevnucuju, ale ať nenadává na Linux, já taky nenadávám na Windows, i když ho nepoužívám, proč bych to dělal.
Libor A. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-08 08:41:11
avatar
Souhalsím s vain-em, doma na účetnitctví mám Windows, ale je to dualboot mašina. HTPC mám postavené na DVBVieweru tj. windows, na sřih videa a authoring DVD mám Windows - proč? No protože to je o něco userfriendly nebo mají lepší funkcionalitu než obdobné programy pod linuxem a jsem už na to zvyklý. Na vše ostatní co používám mám Linux, protože mi vyhovuje. Domácí počítač do windows bootuji jen kvůli účetnictví nebo kvůli dětem, když chtěj hrát nějakou hru, jinak na něm pracuji v linuxu . Každý ať používá to co mu vyhovuje, oba systémy mají totiž své mouchy i přednosti.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 09:04:26
avatar
No vetsine lidi je celkem jedno na ci strane je vina - podstatne je ze vetsina her tam nechodi a basta....
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 10:05:51
avatar
Já neříkám že ne, jen mi příjde nemilé to vytýkat Linuxu, na nic jiného nenarážím.
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 05:32:41

MS jako standart pro počítače je pro mě už stejná věc jako daně u zboží, nejsem jeden z těch antifan co si myslí, že MS ovládne svět, prostě velká firma se na mnoho věcí hodí - koukněte na konzole, nebýt MS, tak koukáme jaké hry jsou na Paystation, jenže od dob xbox360 jsou všechny hry snadno převoditelné do počítače. Jinak IBM dycky dělá podobné věci (heh kde je ten váš procák se 100Ghz, co jste ohlásily před 5 lety...)
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 08:53:13
avatar
Povedal som si, že mesiac vydržím na Ubuntu 8.04. Mesiac som aj vydržal, prakticky bez obmedzení, pretože systém má všetko čo potrebujem, nemusím inštalovať ovládače, všetky programy sú opensorce, a tie ktoré potrebujem, si velmi jednoducho a pohodlne cez "synaptic manager" vyhľadám a nainštalujem. Dokonca som na tomto systéme cez "Wine" hral bez problémov Counter Strike. Open Office vie otvárať jak doc, tak docx, potom tu máme skvelý prehrávač hudby Amarok s tonami internetových radií, Obrázkový editor GIMP, podobný Photoshopu, ale samozrejme nie tak rozvinutý, na Video tu máme Totem, ale radšej používam VideoLAN VLC player, na ICQ klienta Pidgin, Licq a podobne. Výčet je prakticky nekonečný. Kto hráva hry len minimĺne, pre neho je Linux veľmi dobrá voľba. Navyše na notebookoch, kde som ho prevozoval ja je veľmi svižný a príjemne ovládatelný.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 09:01:42
avatar
Když už jste zmínil Gimp - Photoshop, musím já zmínit Pixel viz Odkaz
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 09:21:22
avatar
To vypadá dobře. A skoro $30 taky není moc, ale $20 by bylo hezčí.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 09:24:54
avatar
V porovnání s cenou Photoshopu to ani nestojí za řeč ;-) já si to koupil a jsem velmi spokojen.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 09:19:29
avatar
Tak já dodám, když už jsme u toho ICQ, že je i Linuxová verze Skype, viz Odkaz
Neznámý  2008-08-07 09:13:41

Nie je to tak lahke.
Vsetky programy , hry , a iny Software je presne robeni na WINDOWS.
LINUX , je zaujimavy , maly kernel , nizke HW naroky.
Keby este bola podpora kniznic DX , bolo bvy to fajn.
predstavte si ze v roku 2015 budu mat hry podpoiru Windows a Linux.
Ohh
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 09:26:15
avatar
Microsoft není tak blbý, aby dobrovolně nechal portovat svůj výtvor DX na Linux. Prostě by stačilo, kdyby všechny firmy dělaly software jako ID Soft, prostě OpenGL, to fičí i v Linuxu i na Windows.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 09:38:37

Jenze DirectX neni jen Direct3D, ale i spousta dalsich knihoven, jako DirectSound, DirectPlay, DirectShow, DirectInput, atd. a ty uz OpenGL nenahradis. A verim, ze pro vyvojare je snazsi pouzit ucelene vyvojove prostredi od Microsoftu, ktery jim k tomu navic rad poskytne dobrou podporu, nez se piplat s roztristenym Linuxem.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 09:56:42
avatar
OpenAL je asi co? Když je Linux tak roztříštěný a OpenGL tak nepoužitelné, tak jak vysvětlíš ID Software a jejich enginy, které jsou vždy špička? Jedna z mála profesionálních firem?
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 10:10:46

OpenAL je zvukova knihovna. Samostatna. Stale chybi knihovny starajici se o ten zbytek co jsem uvedl. Navic DirectX je UCELENE prostredi, s vybornou podporou, to je proste velka vyhoda.

Kde jsem napsal, ze je OpenGL nepouzitelne? Sam v nem hry delam a nedavno jsem je tu obhajoval, zvlastni. Az si nabubreli Linuxaci jako ty, kteri zjevne neumi ani pochopit psany text, uvedomi, ze i Linux ma sve chyby a opravi je, tak to bude dobry system.

A ID Soft je zcela mimo. Carmack je genialni a proste ma na to, aby si s tim vyhral. Ja jsem ty enginy a vubec cele zdrojaky narozdil od tebe, ktery jen placas, studoval a vim, ze jde udelat multiplatformni aplikace. Jenze na to ti ostatni kaslou, ti chteji neco co dobre funguje a chteji to hned, nemaji cas si s tim hrat. Pokud tvrdis, ze Linux neni roztristeny, tak jsi pro nej zrejme nikdy nepsal zadnou aplikaci a timto tedy jakakoliv debata postrada smysl.

Klidne si dal mysli, ze jsi king, kdyz opovrhujes Windows, ale Linuxu ti dobrou sluzbu neudelas.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 10:30:38
avatar
Proboha podle koho mě soudíš? Ani mě neznáš a ani nevíš co dělám a ani nemáš páru jaký já mám názor na Windows a Linux.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 10:36:00

Soudim podle prispevku v teto diskusi. Nebo to co jsi tu napsal nejsou tve nazory?
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 10:44:47
avatar
Soudíš že jsem zdrojáky enginů od ID Software neviděl (shodou okolností viděl, podrobně také studoval Odkaz) Uvědomuju si, že Linux má své chyby, stejně jako je má Windows. Netvrdím že Linux není roztříštěný, psal jsem pro něj aplikaci, ne jen pro něj, multiplatformní, nemyslím si že jsem King, naopak si myslím, že jsem nehorázná lama =)

Takže určitě mě nesoudíš podle názorů tady, jelikož z těch pár si to určit nemohl, a pokud ano, tak očividně špatně.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 10:54:07

Dobry, nektere veci beru zpet. Vzdycky jsem byl spise zastancem Linuxu, ale arogantni vystupovani nekterych jeho predstavitelu a uzivatelu me posledni dobou trosku otravilo.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 10:55:28
avatar
Podobné vývoje diskuze zažívám každý den, většinou to končí tak, že si navzájem roztrháme občanky a jdem na pivo ;-)
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 09:35:47

Maly kernel? To jsi nemyslel vazne, ze ne?
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HRY ??? 2008-08-07 09:45:21
avatar
"Společnosti IBM, Unbuntu, Novell a Red Hat se pokusí vytlačit Microsoft Windows z firemních notebooků a počítačů. Počítače bez Windows?"

čo ste na tom slove firemných nepochopili ... stále sa tu doťahujete že nejdu nejaké hry ... chcem vedieť ktorý z vás 16 ročných má firemný notebook alebo PC a hrá sa na ňom ... na vasich PC doma si majte win kludne aj ukradnutý a hrajte sa na ňom keď už nič iné zmysluplné neviete robiť ... linux je úplne postačujúci pre firemné použitie s vínimkou tých čo používaju AutoCAD alebo iný špecializovaný soft, ktorý je na linuxe problém
twtw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 11:28:21
avatar
No podla mna by malo vacsie rozsirenie linuxu minimalne jednu vyhodu. Windows by mal vacsiu konkurenciu a microsoft by musel zacat tlacit ceny viac dolu . Dalej by to mozno pomohlo dotlacit dalsich vyrobcov hardware aby zacali robit ovladace aj pre linux. Takze si myslim, ze je to do urcitej miery pozitivum pre obe strany.
WenySky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 13:18:37
avatar
Linux se nikdy neprosadi, pokud si tady bude kazdy druhy hrat na svem pisecku a bude existovat tisice mezi sebou nekompatibilnich distribuci.

A taky dokud nebude na Linuxu svizne GUI jako na Windows. I na 800 MHz Duronu s 256 MB RAM jede Windows XP vzhled 100x svizneji nez ty X v Ubuntu 7.10 na mem X2 3800+. I MAC OS X postaveny na FreeBSD ma krasne svizne GUI, jen proste Linux zamrzl sto let za opicema.

Take by meli uplne upustit od konzoloveho ovladani, protoze to dnesni uzivatele hyckane GUI z MacOS X a Win Vista opravdu moc nenadchne.

A jeste k tem hram ... kdo by je na Linux porotval, kdyz za timto systemem stoji komunita, ktera nechce platit za software a razi ideu OOS? Kolik lidi by si to asi tak koupilo?

Jinak jeste velkym problemem je samotna komunita, kdyz vidim jak lidem, kteri se snazi se s Linuxem seznamit radi prikazy jako rm -rf, tak je to tragedie. Proste zakomplexovani geeci a nerdi, kteri vlastne ani nechteji rozsireni, protoze chteji byt ti lepsi, kteri pouzivaji ten lepsi system(ackoliv v nem bylo vice kritickych bezpecnostnich chyb) ...
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rychlost gui 2008-08-07 19:41:11

Tady s tebou nemohu souhlasit Jako vyvojar delam pro vsechny tebou jmenovane systemy, Pokud si nechas nastaveny vychozi efekty(mysleno Ubuntu) jako pruhlednosti a animace oken,navic bez DRI, tak se nediv. A pokud jde o OS X, tam bych o sviznosti obzvlast pomlcel( teda aspon mnou mouzivany na klasickem PC s E8400 a GTX260. Mozna na MACu to bude jine, rad se poucim )
A proboha co je to to "konzolove ovladani" ? Aha asi to,ze krom klikaciho nastaveni si muzes vse nastavit taky efektivne pomoci terminalu.

Jinak s roztristenosti plne souhlasim.Snad se brzo dohodnou aspon na obecnych vecech,ktere zneprijemnuji vyvoj(jako struktura adresaru apod)
PS: prave ted ti pisu z obstarozniho Athlonu XP1600 s MX400 a zapnutymi max efekty. Rychlost gui odhadem stejna jako XP prof v dualboot.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 23:41:00

Ja uz se pomalu obavam, ze se nedohodnou. Protoze tvrdi zastanci OSS preferuji moznost vyberu a nejakou standardizaci cehokoliv by asi neprezili. To radsi kazdou vec 10x forknou, nez aby se domluvili a neztraceli cas vyvijenim stejne aplikace 10x. Bohuzel.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-08 11:41:29
avatar
Mě by spíše zajímalo, co lidem tak moc na té "roztříštěností" vadí. Zrovna teď jsem si prohluboval znalosti ohledně RPM balíčků a prakticky stačí jediný spec soubor (kdo neví o co se jedná ať to raději neřeší) a výroba balíčku je otázka chviličky pro jakoukoliv distribuci, stejně tak deb balíčky (ty sou ještě rychlejší na výrobu).

Pokud mi vadí nějaká roztříštěnost, tak je to QT vs. GTK, vlastně paralelně se programují stejné aplikace v jiném toolkitu, ale někdo to zas bere jako výhodu - prostě ta svoboda výběru. Nebudu do toho nikomu kecat, když to vývojařům vyhovuje...
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-09 13:41:10

Ano je to dvousecne. Na jedne strane volnost vyberu, na druhe obtiznejsi vyvoj. qt / GTK... Co k tomu rict. JEste ze se daji potrebne knihovny krizove nahrat do obou.Jenze uz slysim ty hlasy odpurcu jak jsou ty qt baliky velke a jak jim prasi jejich stridny a optimalizovany system a druha strana bude kricet na pomalost bordel a nejednotnost...Ale co, hlavne ze to zije

Ovsem aspon tu zakladni strukturu adresaru by mohly mit vsechna distra jednotnou( BSD ji maji a nikdo neremca,vim je to trosku neco jineho,ale prece). Uzivateli je to celkem putna, ale opet multiplatformni vyvojar trpi.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Silný partner?! 2008-08-07 13:47:49

No IBM silný je to ano. Jeho síla ale rozhodně není v tom, že by bylo schopné prosazovat operační systémy. Už na Mainframech to nebylo nic moc. Tristne dopadl IBM DOS a o IBM OS2 ani nemluvě. Jestli zrovna tohle propěje linuxu hodně pochybuji. IBM je firma která je prosnulá vším možným ale jistě ne tím, že by dávala SW zadarmo. Oni vždy konkurenci koupili a pak jejich produkty draze prodávali. Viz filenet který konkuroval content manageru.

A proto tvrdím, že je to další linuxový sen který se rozplyne jak pára nda hrncem. Bohužel.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 15:52:35
avatar
Jak vidím, tak se jistě shodneme na tom, že jak Windows tak Linux mají zápory, ale taky každý má svoje nesporné výhody. Proto používám oba a jsem naprosto spokojený. A pokud někdo říká, že mu v některém z nich něco neustále nefunguje, není to problém systému - prostě s ním neumí pracovat a ještě se tím "chlubí" v diskuzích. To samozřejmě není mířeno na nikoho konkrétního, tahle diskuze kupodivu probíhá v poklidu(i když po tom, co jsem viděl za flamovačku na Zive.cz ohledně KDE 4, by mě asi nepřekvapilo nic). Já mám většinou spuštěné KDE + jednu virtuální plochu s Windowsem(hlavně na Visual Studio) a když už si chci zapařit, tak prostě přebootuju do XP-ček a nemám co řešit.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 17:11:27
avatar
Teď jeden dotaz jen tak mimo, nemá nic společného s Windows vs. Linux tak pls žadný flame =) Proč si se upnul zrovna na Visual Studio?
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 17:38:11
avatar
No proto, že lepší prostředí pro C# než je Visual Studio jsem zatím nenašel.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 23:45:04

Jojo, pro C# asi ne. Visual Studio je dobra aplikace, ale NetBeans nebo Eclipse jsou podle me v pouzitelnosti trosku dal.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-08 01:02:23
avatar
O tom žádná - NB a Eclipse určitě nabízí řadu vychytávek navíc, ale Javu se učit neplánuju a C++ nemám rád
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-08 01:02:26
avatar
Aha, jasně, tak c#. To se mi doslova nabízí další otázka, proč zrovna c#? =)
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-08 07:27:35
avatar
Líbí se mi na něm, že je dělaný stylem "proč to dělat složitě, když to jde i jednoduše"(teda vetšinou...) a taky je to poslední dobou jeden z nejpoužívanějších jazyků. Už jsem zkoušel QB/VB, TP/Delphi, chvilku C++ a C# mi prostě sedlo nejvíc. VB je pro začátek dobrej jazyk, ale když už .NET, tak se nebudu učit VB.NET ale radši rovnou C#. VB(A) používám už jen v Excelu a QB na pozadí pro výpočty "na rychlo". Delphi, to je výborná záležitost, kdo by řekl, že se s Pascalem dají dělat takový divy. Ovšem když jsem se je kdysi učil, nějak nebyl čas a tak jsem je postupně nechal plavat. Stejně už jsou na ústupu. No a C++? Nelíbí se mi zbytečná složitost kódu, vykoupená pár milisekundama k dobru. Navíc když si člověk musí všechno hlídat sám, neubrání se spoustě chyb. Nejsem profesionál, takže nemusím mít za každou cenu všechno pod kontrolou a jsem jenom rád, že v C# za mě hodně věcí dělá překladač. Navíc kód je celkově přehlednější a většinou i kratší. Takže asi tak.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-08 07:59:50
avatar
Jasně, aspoň v tom máš jasno =) Z mého pohledu, nebo aspoň jak to já poslední dobu vnímám ne jen kolem sebe, tak na frázi proč to dělat složitě, když to jde i jednoduše celkem sedí Python a stejně tak s tou použivatelností - poslední dobou Python strašně letí, Seznam hledá "Pythoňáky", Sun také apod... Navíc mám s tímto jazykem nějaké zkušenosti (PyGTK a PyQT), a musím říct, že psaní kódu v něm je jedna radost, ale s c# nemůžu srovnávat, nemám zkušenosti.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-08 08:28:36
avatar
Pro Linux je určitě Python výborná záležitost, která mě taky tak trochu láká. Ovšem nejdřív chci dokonale zmáknout C# a potom se s chutí vrhnu na další jazyk. Takový to "přeskakování" z jednoho jazyku na druhý už mám za sebou, to většinou vede jenom k tomu, že člověk neumí pořádně ani v jednom. Jinak na Linuxu mám zatím s vývojem zkušenosti veškeré žádné .
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-08 11:34:41
avatar
Já bych Python zas s Linuxem až tak nesvazoval, je prostě geniálně multiplatformní, škoda že se tohle nedá říct zatím o C# (Odkaz). Hlavně se mi na Pythonu líbí, že kraťoučkým kódem se udělá geniální funkce, a celkově se v něm programuje že "píšu to, co se dělá" doslova.

Výborné IDE je Eclipse s doplňkem PyDev (samo i pro Windows) a navíc se připravuje (možná už je) i podpora v netbeans. Takže kdyby si nakonec chtěl Python přece jen zkusit, můžu PyDev doporučit.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-08 21:11:33
avatar
No s tím Linuxem jsem to myslel tak, že pokud nechci dělat v C/C++, jako jediná rozumná varianta vychází právě Python(popř. Java). Jinak Mono je zajímavý počin a nedávno do něj bylo dokonce implementováno API Windows Forms 2.0. Takže bych řekl, i když dneska to s tou multiplatformností není až taková sláva, že za pár let si spustím .NET aplikaci nejen v Linuxu, ale třeba i na Macu. No prostě "skvělé" vyhlídky pro Microsoft .
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-08 11:44:42

Naprosto souhlasim. Az na tech par milisekund zisku u C++, protoze ty rozdily jsou trosku vetsi. Delam pametove a procesorove narocne aplikace, kde musim hlidat kazdy byte a C++ ma v tomto oproti Jave nebo C# hodne navrch. Clovek tam ma nad vsim kontrolu. U vetsiny normalnich veci je to zase ale spise na obtiz a taky musim rict, ze C++ je spatne navrzeny jazyk. Je tam spousta nedomyslenych veci, zbytecnych slozitosti, nepouzitelna STL knihovna, apod. C# je proti tomu raj, vsechno do sebe zapada, snadno se to pouziva no proste menil bych hned, ale nemuzu
Krtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Neviděl bych to tak divoce 2008-08-07 17:25:23
avatar
Malý notesy s Linuchem se prodávaj hlavně kvůli ceně. Každej pak na to stejně odí kradený XPčka. Je to fajn počin co hce tahle trojka dokázat ale myslim že dost naivní.
Asi jako když měl kdysi triumviát IBM, Apple, Motorola ukončit nadvládu intela a x86 s novou platformou PowerPC. Jak to dopadlo víme všichni.
Rád bych viděl možnost mít víc plnohodnotnejch OS na výběr ale nevidim to reálně. Maximálně až bude standard nějaká univerzální mezivrstva jako JAVA a všechny aplikace budou napsaný v ní.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-07 23:55:30

V univerzalni mezivrstvu bych moc nedoufal. Microsoft vzdycky bude konat tak, aby neco podobneho znemoznil. Ostatne neni se mu co divit. Proti Jave stoji .NET, ktere se bohuzel pro vsechny odpurce Microsoftu hodne povedlo.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-08 06:59:03
avatar
I přes to, že jsem uživatel Linuxu tak souhlasím, jde o to, že Microsoftu se vše povedlo, teda myslím do značné míry (nic není dokonalé) a pokud né v první verzi, tak to časem "dodělal" nebo prostě koupil někoho, kdo v tom měl náskok.

Carmack také v ranné době Directu3D říkal, jaký je to strašný balast a že v tom programovat nebude, ale jedním dechem doplnil, že to má šanci, až se to dopiluje, no a kde je Direct3D resp. DirectX dnes? Nežeru MS, popravdě ho za některé praktiky doslova nemám rád, ale jsou věci, které ani ten nejtvrdohlavější "MShater" nedokáže vyvrátit =)

A stejně tak jedním dechem musím dodat, že Outlook 2007, který jsem nucen používat v práci, je něco tak nechutně pomalého a líného, že by s tím měli něco dělat ;-)
mr_tricoder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vodafone problem 2008-08-08 09:24:01

nevite nekdo jak naistalovat modem v nokia6230i do novych opensuse a rozbehat pripojeni k netu pres vodafone?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekMonday, 25 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 522x
Komentářů: 4
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1049x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 747x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1118x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1262x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1597x
Komentářů: 0