iTunes oficiálně podporované a spuštěné v Česku! Legální placené stahování hudby – revoluce v ČR? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 29 September 2011
altMajitelé Apple platforem se po mnoha letech dočkali iTunes a možnosti legálně stahovat hudbu.

 

 

 

 

 

Nevím po kolika letech zoufalého volání a napolo funkčních Apple přístrojů, které jsou s ITunes pevně svázány, ale stalo se. iTunes je oficiálně v Česku. Nutno říci, že služeb iTunes můžete využívat i bez Apple hardwaru a funguje i s odpovídajícím software na počítači s Windows. Zkrátka ať už si o Apple a iTunes myslíte, co chcete, je to první skutečně velký internetový obchod s možností stahování hudby online! Něco, co v ČR prakticky až na několik sporadických pokusů, v podstatě neexistovalo. Otázkou je, zda legální placené stahování hudby v ČR bude mít naději na úspěch.

Záležet bude hlavně na ceně a omezeních. A omezení v podobě DRM zjevně budou. Bohužel i cena hudby je dost přestřelená, běžná cena skladby je totiž 0,99 Euro, tedy 24,5 koruny a celé album je zhruba za 10 euro (245,-)! A to je hodně drahé v případě jednotlivých skladeb, u hudebního alba je to už mnohem zajímavější, ale stejně si nelze nevšimnout, že v USA jsou stejné částky v dolarech. Dolar stojí 18,5 a euro 24,5 koruny. Stejný případ jako STEAM? Bohužel musím říci, že ceny tedy rozhodně nejsou až tak lákavé a stále existují zahraniční zdroje legální placené hudby, které vyjdou výhodněji. Samozřejmě výhoda snadné práce a synchronizace v iTunes je přítomna, ale jsem velmi skeptický vzhledem k podmínkám a cenám, že to na České zákazníky, kteří vědí, kde stáhnout hudbu zdarma, bude natolik zajímavé, aby za ní platili.

 Spuštění iTunes je poměrně velká událost, a neproběhlo jen u nás, ale v mnoha státech kolem nás. Prostě už neplatí, že by se nedala digitální hudba koupit legálně na českém internetu. Akceptování podmínek je druhá věc a v tomto ohledu je nutné říci, že by hodně prospěla konkurence, která by tlačila na ceny i podmínky. V Česku se už od začátku roku mluví o velkém online obchodu, který bude výsledkem spolupráce vydavatelů a nabídne tedy legální placené stahování hudby. Zatím je ale ticho po pěšině a iTunes má v podstatě monopol. iTunes ale rozhodně zvýší podíl legálního stahování hudby, ale zároveň sníží podíl zbytku fyzicky kupované hudby. A rozhodně nepřesvědčí mnoho českých stahovačů, aby za hudbu začali platit. Nejsme naivní. 

Důvodů, objektivních i subjektivních proč nadále za hudbu dále neplatit, najde řada lidí celou hromadu. Ať jsou to ceny, DRM, omezení na systém iTunnes, či kontroverní státem posvědcené placení soukromých příživníků typu OSA a businessu výpalného apod. Minimálně však objektivní důvod, že není kde v ČR legálně a jednoduše digitální hudbu kupovat a legálně stahovat, prostě zmizel.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 13:34:03

Teda ta cena jednej skladby je dosť vysoká .... keby to bola nižšia tak si to možno nájde nejakých záujemcov...

Podla mňa sa bude hudba stahovať nelegálne aj naďalej...Ved stiahnut to vie každy, a je to zadarmo...
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 13:38:41
avatar
Právě.... kdyby to bylo tak 10-15Kč za skladbu tak si myslím že by se našlo dost potecionálních zákazníků.... A nebo dát tam ceny podle kvality: 320kbps za 30Kč, 96kbps za 10Kč a 32kbps za symbolickou korunu.... to by byla kvalitka, jak nějaká vyšuměná nahrávka z ponorky
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 14:05:01
avatar
za mp3 jiz z principu platit nehodlam. kdyz uz tak nejakej bezztratovej format. pokud je kapela kvalitni a libi se mi tak si rad koupim cd i za 700. v aute mam slusnou aparaturu takze tam se to vyuzije. u pc mi pak vetsinou staci grooveshark, tam si muzu poslouchat zdarma a legalne.
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 16:20:29

Suhlasim, ono jablko ma nejaky svoj apple losless, ale nejak nikde nevidim moznost nakupu ...

Ked som kupoval London Elektricity priamo od nich, tak ziadny soft nebolo treba a ani DRM a islo to mimo SOZU (ako ja ju nenavidim).

Vzdy na to doplati clovek ktory to chce mat legalne
Matess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 19:05:55

to JCDenton:
teda ted jsi u me klesnul... mam tvoje prispevky, nazory a reakce rad, ale napsat ze do auta potrebuju CD, protoze tam se vyuzije... To je pekna blbost... v aute kde je takovy rachot, spatna akustika aj. prece nema smysl kvalitu nejak hnat a mp3 v aute musi stacit 99% lidi. Jo doma, kde muzu mit tomu prizpusobeno vse potrebne je poslech neco jineho a mp3 na kvalitnich sestavach nema smysl poslouchat. Clovek je z toho akorat znechuceny.

Nicmene itunes je pro vetsinu populace naprosto skvele... vzdyt vetsina populace ani nevi, ze mp3 jsou horsi nez audio cd.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 02:22:40
avatar
tak nevim no...v obyvaku mam myslim ceklem slusny repro zhruba za 30k (jamo c400 5.1 + onkyo receiver), ale mam v audi a6 bose repro a limb bizkit nebo soad mi tam proste zni lip nez doma. mozna je to tim ze bohuzel mam "po modernu" obyvak vcelku velkej a spojenej i s kuchyni nebo s tim ze si jizdu autem dost uzivam a jezdim vcelku rychle k cemu je moje oblibena muzika uplne idealni, ale v tom aute to zni lip. promin ze sem u tebe klesnul ale je to opravdu tak...
TheDuck [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 09:25:18
avatar
jeto jenom tou akustikou ;), taky mam ty sama Jama jako ty , hlavne kdyz sem kupil ke sloupum 2.4mm2 za 200kc/m tak to je panecku zvuk.. Nato jak to jsou levny bedny tak hrajou vcelku slusne.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 14:37:38

30 Kč za 320 kbps? A to v jakém vesmíru?

Kdyby se konečně rozmohl ve velkém FLAC (bezztrátový formát) s variabilním datovým tokem, tak bych o tom eventuelně uvažoval, protože mám ještě část hudby v mp3, ale jinak...
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 13:46:14
avatar
obecne, podla mna je cena hudobnikov a vydavatelstiev nadhodnotena, je predsa absurdne aby nejaky neznamy pan naspieval album a do roka bol milionarom, tak isto si kapsy namastia aj vydavatelstva. Ale holt, cenu showbiznisu urcuju ludia sami.
bananomet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 14:18:01

Pokud vím, tak podle zákona v ČR, pokud obsah (hudba, film ... pozor ne hry a jiný licenčně upravený software) nesdílím já sám, tak je stahování čehokoliv naprosto legální! (např z uložto.cz apod.) ;-)
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 14:23:11
avatar
Koukám že jsem že se docela se svými příspěvky sešli :-) ale ty si byl podle času rychlejší.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 14:32:48
avatar
není, pokud jej používáš v rozporu s licencí, pokud byl sdílen v rozporu s licencí, protože sdílení legální není

Takže volně přístupný na ulozto je v rozporu s licencí a zákonem i dobrými mravy pokud k tomu nedal jeho autor a držitel práv souhlas a tím pádem nemůžeš z nelegálního zdroje udělat legální, že je pro tebe stahování legální

Hlavní důvod proč to u nás funguje jak to funguje je, že tady je krádež normální věc, kdo nekrade okrádá rodinu. A to se odráží i v podobě zákonů, legální krádeže kterými jsou polatky OSA a výpalné jsou taky krádež i když zákonem posvědcené. Sami prodejci multimédii nikdy neudělali nic moc proto, aby praxe byla jiná. Zkrátka platit za digitální obsah je v ČR ale obecně na východě, kde je výchova že všechno patří všem hluboce zakořeněná, prostě běh na velmi dlouhou trať ...


Stahování není legální, protože záleží na to co stahuješ a jaké ta věc má licenční podmínky ... Stahování obsahu, jehož licence dovoluje šíření daným způsobem je legální, ale pokud ne není legální. A nevšiml jsem si, že by většina hudby, filmů, her či SW měla v licenčních podmínkách "můžete to koupit, ale nemusíte, můžete si to stahova ta kopírovat, jak je libo a klidně i všem ostatním"

jedna věc je nabídka, druhá poptávka ... chyby jsou na obou stranách ... jedni nechtějí platit vůbec a druzí zase neví co by si kde víc naúčtovali ... A pak logicky i ten kdo by chtěl platit, nemá moc na výběr neb je systematicky okrádán poskytovalteli a vydavateli ... ať už je to například postavení na rovnost stejné částky v dolarech a eurech. přímý obchodní vztah zákazník - výrobce moc nefunguje, protože tomu samozřejmě brání všichni vyžírkové jako vydavatelé mezi tím ...
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 18:34:30
avatar
Na jedne prednasce OSY jsem byl a celkem bez okecavani rekli, ze oni jsou radi ze maji prachy z vypalneho a za to nas vsechny nechavaji si tahovat dila netu. Obchod vyhodny pro obe strany.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 00:07:46
avatar
Tokamak: Přesně tak, koupí média jsem jim už zaplatil, tak jaké nelegální stahování.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 02:28:10
avatar
stahovani audiovizualnich del, tedy hudby a filmu, je v cesky republice podle zakonu legalni. nelegalni je jen jejich sdileni. u softwaru mezi kterej samozrejme patri i hry je jejich stahnuti take legalni, ale nelegalni je jeho uzivani a sdileni protoze to je uz v rozporu s licenci, pokud tedy neni free.
bananomet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 16:38:09

Přečtěte si prosím nejdřív zákon o této problematice pane Stachu a nepište sem bludy (no offence) ;-)
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 14:21:24
avatar
Proč bych si měl hudbu kupovat? Umělec by stejně získal pakatel a právo beztrestně stahovat audio/video mám přece předplacené formou autorskéhu poplatku při nákupu paměťových médií. Nebo se něco za poslední 1-2 roky změnilo?
Pyth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 14:50:48

Bude mozne z iTunes stahovat i zahranicni serialy?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 18:04:21
avatar
Citace:
Predaj a požičiavanie filmov a seriálov zatiaľ k dispozícii nie je.
Inak vraj hudba už je bez DRM... Odkaz
Zvirek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - poplatky za internet 2011-09-29 14:52:53

Asi takhle, až bude ADSl internet za 100 Kč měsíčně jako na západě, potom dám rád 500 Kč za písničky, filmy, ...
Ale pokud je internet za 600 Kč měsíčně tak za písničky už můžu dát pouze 0 Kč.....
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 15:55:57
avatar
Zajímavé ale já raději placky to víte stará škola.
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 16:17:01
avatar
"Nevím po kolika letech zoufalého volání a napolo funkčních Apple přístrojů, které jsou s ITunes pevně svázány, ale stalo se. iTunes je oficiálně v Česku."

Prosímtě DD řekni mi co je na Apple přístrojích napolo funkční???
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 17:43:11
avatar
Nie som ziadny ortodoxny fanusik Apple, ale toto zarazilo aj mna. iPod je mp3 prehravac a prehrava mp3ky, iPhone je telefon a da sa s nim telefonovat...nevidim tu ziadnu polofunkcnost. Na co su tie pristroje urcene to zvladaju s prehladom. Ta veta je na urovni bulvarnych dennikov. To, ze su predrazene a konkurencia je lacnejsia, alebo za dane peniaze ponukne podstatne viac je vec ina, ale s funkcnostou to nic nema.

K tej hudbe. Neviem, ale mne ani tych 99 centov nepride vela. Clovek nie je nuteny su kupit cely album ale len piesen, ktora sa mu paci. Na rozdiel od pevnych nosicov. Ani hru na Steame si nemozte polozit do policky a rozdiel ceny medzi touto a krabicovou verziou je ovela mensi ako cena albumu na iTunes store a CDckom.
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 18:55:54
avatar
Přesně tak tahle věta je na urovni bulvarních deníků (blesk, super atd.) Škoda že tady DD nenapíše co je na nich napolo funkčních. Mám tenhle web rád ale to co tady DD většínou píše o Applu a Apple přístrojích je někdy fakt mimo chapní normálního člověka. Články o applu by měl psát někdo jiný než on nebo vůbec nikdo.

Jinak taky k té hudbě, já když výjde nějaké album co chcu tak si ho nejdřív stahnu a posléze jestli se mi líbí nebo ne tak si ho koupim/nekoupím. Lidi co pracovali na té hudbě musí být taky nějak placení tak nebuďte skrblíci a kupte si taky někdy něco.
ScreamCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 20:42:30

neřek bych, že to myslel tak jak si to vykládáte... spíš bych to tip na špatné použití slov a že to myslel tak, že všecky přístroje Applu jsou "spojené" s iTunes, ale ten v Česku byl prakticky nepoužitelný
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 22:14:39
avatar
Rozumiem. Vemi tazko zlozena veta. V jednoduchosti je krasa niekedy ;)
Kamilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - -> NavratilJirka 2011-09-29 19:50:11

Ty nevíš, co je pro DD na Apple přístrojíš napolo funčkní? No přece to, že nejsou od AMD.
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 07:58:05
avatar
Myslím že za tohle si vysloužíš přinejlepším varování.... v horším případě banána
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 12:53:20
avatar
a opravdu při nejhirším ti smaže příspěvek
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 16:58:04
avatar
Skladba za euro?? nejaká somarina sem dojde zo západu, kde zarábajú 2 krát tolko a potom sa čudujú, že im to tu každý osere a sťahuje radšej zdarma.

Navyše som si nevšimol, že by v showbiznise trpeli hladom. Celý systém je nastavený tak, že na začiatku oni okrádajú nás ale nakoniec my sme tí zlí.
KyBoSh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 17:32:41

zajdu na ulozto, mam to zdarma, rychle, bez applackého bordelu a DRM. Ne díky.
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 17:56:35
avatar
Ak bezny obcan teda vacsina zaraba dajme tomu 500 euro mesacne a CD stoji cca 20-25 euro, tak potom sa nemozeme cudovat ze sa stahuju mp3. Mam tiez radsej original CD s bookletom a textami. Hlavne metalove booklety su namakane, ale ceny original CD su dost nehumanne v porovnani s beznym zarobkom na Slovensku. iTunes v USA OK, ale u nas neviem neviem ci sa uchytia na trhu.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 19:30:03

jj. iTunes ma monopol pouze na "legalni" stahovani. V ekonomickem smyslu tu konkurence je a dost dobra.
Matejcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kjkkkjkj 2011-09-29 18:17:04

Ale ja bych platil , libi semi stahovat jen skladby jednotlive , ale ne za 24,- kdyz se mi za chvily oposlouchají, zlevnětě hošánci.
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 20:42:38

Myslím,že dosť užitočné je to,že sa tie skladby dajú sťahovať po jednej a keď sa mi z albumu páči asi 5 pesníčiek (vačšinou to tak býva) tak myslím,že skor by som dal 3-4 eurá než 10 eur za celý album,z ktorého budem počúvať aj tak iba tých 5 pesníčiek.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 20:45:19
avatar
Tak uvidime, jak na to cesi, moravane i slezane budou slyset
bandolier.wz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 21:13:59
avatar
než platit za mp3 to si raději koupím originál CD
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 23:20:17
avatar
Jn, to si přeripuješ do mptrojky a DRM ať si ..... .....
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 02:19:01
avatar
Za ty prachy ať si to strčí do špic. Pokud mi nějaká online služba umožní koupit si skladbu ve flacu(etc) a předem si alespoň její část stáhnout kvůli kontrole kvality za celých 15 kaček tak dokonce přestanu stahovat co sháním ve Flacu což nyní u popu jsem nucen. Taky není špatné obejít bazary, dají se tam najít i limitované edice za pár desítek korun. A dokonce bez DRM pokud vynechám bonton/sony a jeho pichlavý cactus.

Naopak u vážné hudby v HD je to jak jsem napsal. Jednoduše uvolnily hodně skladeb(celkem 3GB), celé alba drahé nejsou vzhledem k tomu jakou mají záznamovou techniku, mastering dokonalý zvuk taky a zážitek z hudby naprosto dokonalý. Těmto lidem zaplatím velice rád.

Naopak u nových CD jsem se jen zklamal, zvuk díky masteringu stojí naprosto za pendrek, taky všechna CD co jsem měl jsem rozprodal, přišel jsem tímto "jen" o cca 5000 korun. Zajímavé je že japonské edice stejných CD jsou zvukově naprosto v pořádku.

Sry za delší offTopic příspěvek
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 08:08:03
avatar
Já mám doma sestavu Audigy 2 ZS + Logitech Z5300 THX takže tam mi ty mp3 bohatě stačí, tam ten rozdíl kvalitní mp3 flac si myslím moc poznat není.... něco jiného je když má člověk nějakou kvalitní mp3 a kvalitní sluchátka tam už ten rozdíl slyšitelný je
Jinak souhlasím s uživatelem Fox_25 že remastering starých alb stojí ve většině případů za prd... měl jsem možnost slyšet pár originálních a pak zremasteringovaných alb a u některých byl ten rozdíl fakt drsný.... akorát u těch původních musí člověk vytočit volume trochu více doprava ale od čeho máme ty zesilovače že ?
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 09:26:52
avatar
S tim souhlasim, to vytoceni vetsinou vubec neni potreba, ze hlasitost nejhlasitejsich pasazi je vetsinou stejna jak origo, tak remaster, skladby se vetsinou lisi v dynamice, tj remaster verze ma pres kompresor zvetsenou hlasitost tichych pasazi
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 09:34:25
avatar
On je právě ten problém že tam jsou na úkor té hlasitosti ořezané dynamické špičky a jak potom taková hudba může znít že ?
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 09:37:27

A o to ide, tato loudness demencia nici vsetko co sa da. Chapem, ze na nejakom mp3 playeri to bude stat za hovno, ale za to moze on nie skladba Takze je v podstate jedno ci to je vo flacu.
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 09:52:53
avatar
No právě... takže nač řešit nějaký formát jak je ta hudba zprzněná už v základu
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 16:02:17
avatar
Stále se dá nalézt spousta CD která není zprzněná. Člověk jen nesmí do obchodu s hudbou, ale do bazaru.

Tak trochu i závidím těm co neslyší rozdíl mezi MP3 320 a audioCD. A když už člověk slyší rozdíl mezi audioCD a HD audio (192/24) je to v (_).(_)

Nekupujte si slušnou audio sestavu, budete pak nasráni.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 17:28:24
avatar
Tak záleží na čem se poslouchá - na repro za 1500 rozhodně rozdíl mezi MP3 a CD není znát. U soustavy za desítky tisíc nejspíš bude slyšet ale mocliž lidí vlastní takové nadupané soustavy takže mp3 192k dostačující. Mě třeba u chrchlátek za 300Kč nevadily ani 128k, ale co jsem upgradoval na lepší třípásmové tak už je to neposlouchatelné a tipuju že když bych povýšil na nějaké studiové repro tak by mě neuspokojovaly ani ty mp3....
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 21:22:29

Nj ja som si kupil starsi HK HD970 ktory vyuzivam ako prevodnik a vysledny efekt je skorej opacny :-// respektive je to narocnejsie na vyber hudby ktora nie je sprznena

P.S: nemate nejake linky na nejake kvalitne shopy ala hdtracks (maly vyber) ?
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 02:33:12
avatar
Linky ti neřeknu, ale stačí když do google zadáš HD flac hotfile Místo hotfile doplň jakoukoliv sdílecí službu. Já vše našel přes google. Ale rovnou varuju že na 99% najdeš vážnou hudbu nebo zprzněné nahrávky z gramofonu které mají 96Khz a 24bit jen ze srandy. Občas se dá narazit na japonské edice CD, SACD, DVD audio. Taky počítej s tím že to budeš stahovat hodně dlouho. Mě jen štve že 90% věcí takto pořízených se nedá snadno koupit.

Jo a HD970 nehraje nejhůř, ale zkus si poslechnout kombinaci HS DAC(převodník) Dispre V2 mk4(předzesilovač), DPA223, Leach a podobný koncák na 40 let starých a zrepasovaných třípásmových repro pioneer, sony atd.
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 17:10:08

Chcel som sa vyhnut nelegalnosti, ale clovek akosi nema na vyber. DPA mam v plane ako stavebnicu , teraz to zeniem cez AV ONKYO. Na HS DAC ide sama chvala po forach, casom sa k tomu snad dostanem ... Repro mam na zakazku robene, takze momentalne neviem s cim by som to posudil.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 20:18:26
avatar
No to je to nejhorší že člověk nemá s čím porovnávat protože pak říci že to hraje lépe než to či ono je těžké. AV receiver radím zahodit, bohužel to nemá s kvalitním zvukem nic společného. O něco lépe jsou na tom AVčka které stály původně mad 100000, dnes se dají pořídit kolem 15-20000. Ale má to stále ten problém že hrají hůře než nový stero zesilovač za 20Kkč, o bazarových ani nemluvím.

K té nelegálnosti, já to dělám tak že si na internetu stáhnu flac i s bookletem a pak podle roku vydání a vydavatelství sháním originál. Pokud jde o vážnou hudbu tam je to snadné.

nedávno uvolnily další skladby.
http://www.2l.no/hires/index.html
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 14:42:23

Este mi ostava moznost bva A300SE ak sa mi nebude chciet stavat DPA, cena je trochu inde, ale stale v norme ak ide o jeho parametre.

Mal by som zasa niekam skocit na vystavu, nech som v obraze ...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 16:37:18
avatar
No, ono DPA 386 SSE stojí za to a se slušným předkem BVA strčí do kapsy. Když se DPA postaví jako dual mono s kvalitními konektory a kabeláží tak poráží i konce ayre. A pokračovatel DPA je už delší dobu na světě, je to HYPA A400.

Výstava jen člověka naštve, koukat na tolik zajímavých věcí co si nekoupím. Nehledě na to že na výstavě to hraje jinak než doma.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 00:11:14
avatar
Autorské zákony by potřebovaly pořádně předělat, muzikant natočí jedno CD a po celý svůj život už nemusí hnout prstem a každej kdo si chce jeho výtvor poslechnout mu bude do konce života platit? Silničář když spraví díru v silnici taky mu za to nikdo do konce života neplatí a navíc musí spravovat díry pořád.
igorv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 14:48:04
avatar
podla mna uplne zbytocny projekt, skoda namahy a casu natom stravenom... to by som xcel vidiet, kto to bude pouzivat...
podla mna ani ten cesky zastupca tohto projektu si tu hudbu nebude cez toto kupovat :-)))
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 276x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 194x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 822x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1151x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1465x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6